No corri tant... hi ha vida més enllà de Cornellà i cal tenir perspectiva d'altres coses.Sagrerenc wrote:L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la província de Barcelona.
Si durant aquests 11 anys els títols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barceloní (el més alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.
Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
Any 2000. Trajecte Castellar-Sabadell, de la Vallesana (Moventis)
Bitllet senzill 150 pessetes. No ho discutiré.
Abonament de 15 viatges 1725 pessetes (115 pessetes/viatge).
No existien cap altre tipus d'abonaments.
Aplicant l'IPC que vostè indica, seria 1725 pessetes*1,42=2449,5 pessetes, arrodonit 2450 pessetes. Per fer una comparativa vàlida, farem el preu per viatge, que seria 2450/15=163,3 pessetes/viatge. En euros, 163,3 pessetes*(1 euro/166,386 pessetes)=0,98 euros.
Però resulta que no pagarem 0,98 euros el viatge, sino que al 2011 el pagarem a 0,83 euros/viatge si anem amb la T-10, o a 0,67 euros/viatge si emprem la T-50/30 i gastem els 50 viatges.
D'exemples com aquests n'hi ha moltíssims que es poden aplicar a la xarxa d'autobús interurbà, i això que els trajectes amb abonaments moltes vegades es reduien als trajectes amb percepció mínima (sense anar més lluny, a la Vallesana només hi havia abonaments per als trajectes Sabadell-Castellar i Sabadell-Terrassa, la resta només hi havia el bitllet senzill i això que es tolerava fer Castellar-Terrassa entregant dos paperets del talonari que formava l'abonament, ja que el mateix abonament permetia fer indistintament Castellar-Sabadell i Sabadell-Terrassa.
Demanar tants quilòmetres de metro té el seu preu...