ConStrucció de la línia del Bernina, en fotos.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

ConStrucció de la línia del Bernina, en fotos.

Post by liniadelRipollés »

Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Lluita1714
N9
N9

Re: Contrucció de la línia del Bernina, en fotos.

Post by Lluita1714 »

Em sorprèn el mur de protecció contra les allaus. No era més fàcil, ràpid i segur fer una coberta sobre la via? un arc de de mig punt, com els que se solen fer.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Guigui
Administrador

Murs antiallaus

Post by Guigui »

Els murs, distribuïts per la pendent, eviten la formació d'allaus. En canvi, cobrir tot el tram en risc amb galeries seria molt més costós.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Lluita1714
N9
N9

Re: Contrucció de la línia del Bernina, en fotos.

Post by Lluita1714 »

A mi és que em semblava més car pujar pedres fins a una certa alçada per posar les parets amb les seves bases fetes a pic i pala a la roca per tal de que aguantin l'empenta d'una allau. Tot i així, hi ha un benefici que no havia pensat, el paisatge des del tren.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”