Maquinista que nega rampa a usuari?
Maquinista que nega rampa a usuari?
Encara cal agafar la informació amb pinces i veure si hi ha un vídeo, com diuen que hi ha, però mirant Rodalia.info i anant a http://twitter.com/usuarisrenfe , mireu aquests missatges. Veurem si d'aquí a una estona es confirma:
#regnord es normal q un maquinista se niegue a poner una rampa a un usuario q lo pide? Y q te tire al suelo al cerrar las puertas del tren? 22 minutes ago via web
@jordiperales Esperem el vídeo per fer-ne difusió 21 minutes ago via web
#regnord es normal q un maquinista se niegue a poner una rampa a un usuario q lo pide? Y q te tire al suelo al cerrar las puertas del tren? 22 minutes ago via web
@jordiperales Esperem el vídeo per fer-ne difusió 21 minutes ago via web
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Si es tracta d'un civia, la rampa del cotxe central va igual que els estreps, el maquinista no té potestat per desactivarla o no. En cas de una 447 a sants hi ha personal atendo que disposen d'una rampa per pujar els PMR als trens, a les altres estacions o el segurata o salvese quien pueda...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Crec que ho has dit prou clar la informació cal agafar-la amb pinces.
metring wrote:Encara cal agafar la informació amb pinces i veure si hi ha un vídeo, com diuen que hi ha, però mirant Rodalia.info i anant a http://twitter.com/usuarisrenfe , mireu aquests missatges. Veurem si d'aquí a una estona es confirma:
#regnord es normal q un maquinista se niegue a poner una rampa a un usuario q lo pide? Y q te tire al suelo al cerrar las puertas del tren? 22 minutes ago via web
@jordiperales Esperem el vídeo per fer-ne difusió 21 minutes ago via web
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Aquí teniu el vídeo. Cal dir que tot i que l'usuàri/a tingui raó amb el tema de les andanes, son ganes de mantenir un tren aturat i fer perdre el temps als atres passatgers...que no en tenen cap culpa!
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Si bé no li trec raó a l'usuari, són ganes de tocar els co.llons. Algú que ha descobert que penjar un vídeo a Youtube i enviar-ho a la premsa té més força que posar una reclamació.
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Tot plegat patètic!
Són ganes de tocar els ous! Li diuen que torni a entrar per posar la porta en un lloc millor i ell que no, que no!
I gravant al conductor! S'ha de tenir poca feina.
Són ganes de tocar els ous! Li diuen que torni a entrar per posar la porta en un lloc millor i ell que no, que no!
I gravant al conductor! S'ha de tenir poca feina.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Quin... bé, m'autocensuraré una mica. Però és que es pot ser més patètic? Es pot ser més egoista? Es pot ser més... no, definitivament no, i jo si fos el conductor, el denunciaria. És prou grandet i no tant gran com per no poder saltar, això de tirar-se a terra ha sigut un teatre més fals que un euro amb la cara d'en Popeye. I ho grava des del principi, perquè sap el que provocarà.
Ell no comprèn que és per a minusvàlids físics, la rampa, no per a minusvàlids mentals, com ell.
Ell no comprèn que és per a minusvàlids físics, la rampa, no per a minusvàlids mentals, com ell.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Doncs està prou clar, no sé on té la rampa i si realment és tan difícil aconseguir-la però el maquinista no es nega en cap moment a ajudar-lo movent el tren cap a la zona amb l'andana més elevada.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Jo crec que l'usuari en qüestió més aviat el que vol és denunciar el fet que les alçades de les andanes i els trens són excessives, i amb els nous trens la cosa encara empitjora més. Hi ha un moment en que diu: "ja n'estic tip del mateix cada dia. Avui no em penso moure d'aquí". Per tant, no és pas la primera vegada que baixa al mateix lloc.
I què coi... més enllà de la mala llet de l'usuari, té tota la raó del món. Avui dia, totes, absolutament totes les estacions, haurien de permetre accedir als trens sense ser alpinista, que no estem al segle XIX. És vergonyós que fins i tot la gent jove tingui dificultat per pujar i baixar dels trens en segons quines estacions.
I no, no serveix fer una "andaneta" de 5 metres de llargada a l'alçada del tren i deixar la resta baixa. Això és una xapussa inadmissible. Què passa si no conec l'estació? Com encerto la porta que queda a una alçada decent? Per favor, que no costa tants diners pujar les andanes de totes les estacions. Més calers es gasten en tonteries i no passa res.
I què coi... més enllà de la mala llet de l'usuari, té tota la raó del món. Avui dia, totes, absolutament totes les estacions, haurien de permetre accedir als trens sense ser alpinista, que no estem al segle XIX. És vergonyós que fins i tot la gent jove tingui dificultat per pujar i baixar dels trens en segons quines estacions.
I no, no serveix fer una "andaneta" de 5 metres de llargada a l'alçada del tren i deixar la resta baixa. Això és una xapussa inadmissible. Què passa si no conec l'estació? Com encerto la porta que queda a una alçada decent? Per favor, que no costa tants diners pujar les andanes de totes les estacions. Més calers es gasten en tonteries i no passa res.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Matar el missatger
El problema és que a qui li toca el rebre és el maquinista. En canvi, els responsables de no fer-hi res estan ben acomodadets al seu despatx (o aneu a saber on) i tot això els rellisca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Aquesta és la qüestió: el conductor no en té cap culpa, però és lamentable això d'haver de jugar-te el físic per sortir a l'estació, i no cal anar lluny, a Sant Andreu Arenal, també te la jugues, siguis de l'edat que siguis, si no t'hi fixes, vas despistat, i baixes de manera normal, com quan baixes d'un tren que no és un Civia, i et pots fer força mal, i a sobre, que no hi hagi ningú per atendre't, com passa molts cops per la nit.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
És que ens hem acostumat a que ens menyspreïn de mala manera. No reclamem uns serveis dignes, ens conformem amb la porqueria que ens donen, mentre els calers se'ls queden les grans empreses i els teòrics "responsables" i gestors.
No hauríem d'acceptar que les estacions no tinguin unes andanes correctes, no hauríem d'acceptar que no hi hagi personal a TOTES les estacions mentre estiguin en horari de servei, no hauríem d'acceptar que no hi hagi personal d'atenció i/o vigilància dins de cada tren, etc.
Ens diuen que no hi ha calers, però les grans empreses i els bancs cada any augmenten de manera brutal els beneficis, igual que els sous dels responsables públics i privats. Cada vegada menys personal a tot arreu, i mentrestant, anem cap als 5 milions de parats tot el dia a casa rascant-se allò que no sona... tot plegat és de bojos.
La gent està aborregada, fins que algú amb mala llet com el senyor del vídeo ens treu del son celestial en que estem. Doncs un aplaudiment per aquest senyor, què carai!!
No hauríem d'acceptar que les estacions no tinguin unes andanes correctes, no hauríem d'acceptar que no hi hagi personal a TOTES les estacions mentre estiguin en horari de servei, no hauríem d'acceptar que no hi hagi personal d'atenció i/o vigilància dins de cada tren, etc.
Ens diuen que no hi ha calers, però les grans empreses i els bancs cada any augmenten de manera brutal els beneficis, igual que els sous dels responsables públics i privats. Cada vegada menys personal a tot arreu, i mentrestant, anem cap als 5 milions de parats tot el dia a casa rascant-se allò que no sona... tot plegat és de bojos.
La gent està aborregada, fins que algú amb mala llet com el senyor del vídeo ens treu del son celestial en que estem. Doncs un aplaudiment per aquest senyor, què carai!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Mirant-me detingudament el vídeo arribo a la conclusió que el problema és que la porta per a persones de mobilitat reduïda (PMR) queda a l'alçada del pas a nivell per a canviar d'andana, just on l'andana està rebaixada a l'alçada del carril.
Algú a renfe (o Adif) s'hauria d'haver mirat on hi ha les marques per aturar els trens 449 a Caldes i veure que cal moure aquestes marques uns metres endavant o endarrere per tal que no es doni la coincidència de la porta per a PMR amb el rebaix de l'andana. Segurament les marques deuen ser de quan els reis de la línia eren els trens 448 i 448r i les longituds dels trens no tenen res a veure: 78,53 metres les 448 (MRRc) i 98,06 metres les 449 (MRRRM).
Ara bé, tot i comprendre la reacció del viatger, no la comparteixo perquè li carrega els neulers al maquinista, el revisor i la resta de viatgers. Hauria d'haver demanat el llibre de reclamacions, bé a l'estació de Caldes, bé al tren o bé a l'estació d'origen del viatge.
Salut !!
Algú a renfe (o Adif) s'hauria d'haver mirat on hi ha les marques per aturar els trens 449 a Caldes i veure que cal moure aquestes marques uns metres endavant o endarrere per tal que no es doni la coincidència de la porta per a PMR amb el rebaix de l'andana. Segurament les marques deuen ser de quan els reis de la línia eren els trens 448 i 448r i les longituds dels trens no tenen res a veure: 78,53 metres les 448 (MRRc) i 98,06 metres les 449 (MRRRM).
Ara bé, tot i comprendre la reacció del viatger, no la comparteixo perquè li carrega els neulers al maquinista, el revisor i la resta de viatgers. Hauria d'haver demanat el llibre de reclamacions, bé a l'estació de Caldes, bé al tren o bé a l'estació d'origen del viatge.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Realment, serveix per alguna cosa el llibre de reclamacions? Normalment et despatxen amb una resposta prefabricada tipus "ja ens ho mirarem", i es queden tant amples.genissimon wrote:Hauria d'haver demanat el llibre de reclamacions, bé a l'estació de Caldes, bé al tren o bé a l'estació d'origen del viatge.
Realment, estaríem parlant ara mateix del cas si hagués optat simplement per demanar el llibre?
I tot això si troba algun lloc obert per demanar el llibre de reclamacions, és clar.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Probablement, no hauria servit de res. Però, si fa el vídeo i el penja unes setmanes després d'haver rebut la no-resposta hauria tingut molta més força. Ara se la pot carregar per interrompre la circulació ferroviària. Tot i que continuo pensant que va fer mal fet de no acceptar la proposta del maquinista de moure el tren. Ho podria haver gravat i penjat al youtube igualment. Va estirar innecessàriament la situació fins arribar a l'esperpent.
Salut !!
Salut !!
wefer wrote:Realment, serveix per alguna cosa el llibre de reclamacions? Normalment et despatxen amb una resposta prefabricada tipus "ja ens ho mirarem", i es queden tant amples.
Realment, estaríem parlant ara mateix del cas si hagués optat simplement per demanar el llibre?
I tot això si troba algun lloc obert per demanar el llibre de reclamacions, és clar.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
És clar. També aplaudim els maquinistes que segresten els passatgers amb vagues legals o encobertes, perquè ténen els collons de protestar per la seva precària (segons ells) situació? No, oi? En aquest món es pot demanar tot, però segrestar a la gent contra la seva voluntat per fer la teva denúncia, per molt lloable que sigui, no em sembla correcte.wefer wrote:La gent està aborregada, fins que algú amb mala llet com el senyor del vídeo ens treu del son celestial en que estem. Doncs un aplaudiment per aquest senyor, què carai!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Casos coincidents
Precisament, el de la vaga de maquinistes també va ser un cas en què els responsables últims de tot plegat amb prou feines van sortir del cau (excepte el directiu de Renfe entrevistat pel Cuní i interpel·lat en directe per una usuària legítimament emprenyada).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Veurem si funciona o no com a reivindicació.
Apart, potser que ens estiguem una miqueta d'expressions malsonants, que no fan falta.
Apart, potser que ens estiguem una miqueta d'expressions malsonants, que no fan falta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Article a l'Ara
Un relat de l'incident i la resposta de Renfe, en aquest article: http://www.ara.cat/societat/No-penso-fo ... 55721.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Maquinista que nega rampa a usuari?
Ho trobo tot molt lamentable. A altres llocs els viatjers li haguessin fotut una patada i ja veus qué ràpid es baixa. Son ganes de retrassar el tren i cabrejar el personal.