http://www.ara.cat/societat/Europa-cotx ... 55684.html
Europa eliminarà de les ciutats els cotxes que funcionin amb gasolina o gasoil abans del 2050
El paquet de mesures presentat per la Comissió Europea pretén millorar la mobilitat, reduir les emissions contaminants associades al transport en un 60% i disminuir la dependència del petroli
ACN
Brussel·les | Actualitzada el 28/03/2011 19:53
Els cotxes que funcionen amb gasolina o gasoil hauran de representar només el 50% del trànsit urbà l'any 2030 i desapareixeran completament dels carrers el 2050. Aquesta és la fita que s'ha marcat la Comissió Europea en el nou pla de transports per als propers 40 anys, amb què pretén reduir les emissions contaminats de l'ordre del 60% i rebaixar la dependència del petroli de l'exterior, que passa factura al bloc comunitari quan es produeixen conflictes com els de Líbia.
"És un full de ruta cap a un transport més competitiu que augmenti la mobilitat i retalli les emissions. Podem i volem fer totes dues coses", ha explicat el comissari de Transports, Siim Kallas, en la presentació del projecte. "Limitar la mobilitat no és cap solució, com no ho és tampoc continuar com fins ara. Podem trencar la dependència del petroli sense sacrificar-ne l'eficiència ni comprometre'n la mobilitat", ha afegit Kallas.
L'objectiu és crear un Espai Europeu Únic dels Transports més competitiu i amb una xarxa totalment integrada. Per a això, el full de ruta 'Transport 2050' determina que, entre el 2030 i el 2050, la majoria de passatgers de mitjana distància (més de 300 quilòmetres) hauran de viatjar amb tren i les mercaderies aniran per ferrocarril o vies navegables almenys en el 30% dels casos. Per complir els objectius, cal que en les properes dècades l'alta velocitat estigui connectada als principals aeroports i ports del bloc comunitari, senyala la Comissió Europea.
Per als viatges de llarga distància es prioritzarà el transport aeri i marítim amb motors i carburants més eficients i menys contaminants. A l'aviació, els combustibles de baix contingut en carboni hauran de representar el 40% d'aquí al 2050. Les emissions de diòxid de carboni en el transport marítim s'hauran de reduir en un 40% en el mateix període de temps. L'aplicació a l'horitzó de l'any 2020 del Cel Únic Europeu modernitzarà el trànsit aeri i permetrà trajectes més curts, més segurs i amb més capacitat, assegura Brussel·les.
Pla "Transport 2050" de la Comissió Europea
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla "Transport 2050" de la Comissió Europea
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró