L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
De s6000 tard o d'hora n'hauran de demanar més encara que llavors poden ser ja una subserie millorada (6100?). Em refereixo a les 6 noves estacions previstes al PDI per la L1. Ara que ho penso això podria acabarse d'aquí a molts anys, els 6000 podrien ser ja un model superat.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FGC
I els 9000's, al pas que van fent la L9
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Extensions L1 i L5
Per l'extensió de la L1, no patiu. Pels dos extrems, es troba en fase d'estudi, així que encara n'hi ha per anys.
Pel que fa a Ernest Lluch, s'inaugurarà l'any que ve. El perllongament a la Vall d'Hebron, efectivament, serà enguant (ara diuen a la tardor).
Pel que fa a Ernest Lluch, s'inaugurarà l'any que ve. El perllongament a la Vall d'Hebron, efectivament, serà enguant (ara diuen a la tardor).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 86491.html
Viatge en tres dimensions
Nous trens
FGC mostra com seran els combois que donaran servei a la línia del Vallès
Començaran a circular per les prolongacions de Terrassa i Sabadell el 2013
22/03/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La tecnologia 3D, que sembla reservada a superproduccions de cinema, ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) dissenyar amb la màxima precisió el model nou de tren que la companyia comprarà per la línia del metro del Vallès. Fonts de la companyia asseguren que la imatge en tres dimensions dóna més detalls de com seran els combois que qualsevol maqueta. Davant d'una pantalla de projecció, amb les ulleres 3D posades, els responsables de FGC mostraven ahir satisfets com seran els nous trens model 113. Ensenyaven les imatges des de tots els perfils i angles, fins arribar a marejar algun dels assistents amb tant de moviment.
Els nous trens conservaran la disposició de quatre seients que actualment tenen els trens de FGC, però també n'hi haurà en filera, com es pot veure als nous combois del metro i de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. Només amb aquesta actuació guanyaran capacitat per a 60 persones, explicava el responsable de projectes de material mòbil, Santi Soriano. També com els combois del metro, els vehicles nous seran continuats, és el que anomenen trens cuc, que permeten passar d'un vagó a l'altre per dins, sense haver de sortir, i disposaran d'agafadors centrals i barres penjades. Totes aquestes modificacions fan que l'aspecte de l'interior s'assembli més a la dels nous vagons de metro, però des de Ferrocarrils deixaven ben clar que els combois seran ben confortables, ja que entenen que la comoditat és un dels valors de la marca. “Tot i que en diuen el metro del Vallès, no deixa de ser un tren de rodalia”, deia Soriano.
Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències. L'intèrfon dels trens estarà connectat al centre de comandament integrat, de manera que hi haurà comunicació directa. Els combois continuaran tenint càmeres de videovigilància per tenir constància de qualsevol acte incívic.
Ferrocarrils ha encarregat 24 unitats del model 113 per donar servei a les prolongacions de la línia del Vallès, de Terrassa i Sabadell. El primer començarà a circular en mode de proves al febrer del 2013. L'adquisició suposa una inversió de 156 milions d'euros per part de FGC. Fonts de FGC justificaven la compra dels nous trens per poder incrementar la freqüència de pas. Però perquè això sigui una realitat, a banda d'incrementar el parc mòbil, també es necessita el nou túnel de maniobres de plaça Catalunya. Una obra per adjudicar que, quan s'adjudiqui, tardarà 4 anys a executar-se.
Viatge en tres dimensions
Nous trens
FGC mostra com seran els combois que donaran servei a la línia del Vallès
Començaran a circular per les prolongacions de Terrassa i Sabadell el 2013
22/03/11 02:00 - Barcelona - Paula Mercadé
La tecnologia 3D, que sembla reservada a superproduccions de cinema, ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) dissenyar amb la màxima precisió el model nou de tren que la companyia comprarà per la línia del metro del Vallès. Fonts de la companyia asseguren que la imatge en tres dimensions dóna més detalls de com seran els combois que qualsevol maqueta. Davant d'una pantalla de projecció, amb les ulleres 3D posades, els responsables de FGC mostraven ahir satisfets com seran els nous trens model 113. Ensenyaven les imatges des de tots els perfils i angles, fins arribar a marejar algun dels assistents amb tant de moviment.
Els nous trens conservaran la disposició de quatre seients que actualment tenen els trens de FGC, però també n'hi haurà en filera, com es pot veure als nous combois del metro i de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. Només amb aquesta actuació guanyaran capacitat per a 60 persones, explicava el responsable de projectes de material mòbil, Santi Soriano. També com els combois del metro, els vehicles nous seran continuats, és el que anomenen trens cuc, que permeten passar d'un vagó a l'altre per dins, sense haver de sortir, i disposaran d'agafadors centrals i barres penjades. Totes aquestes modificacions fan que l'aspecte de l'interior s'assembli més a la dels nous vagons de metro, però des de Ferrocarrils deixaven ben clar que els combois seran ben confortables, ja que entenen que la comoditat és un dels valors de la marca. “Tot i que en diuen el metro del Vallès, no deixa de ser un tren de rodalia”, deia Soriano.
Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències. L'intèrfon dels trens estarà connectat al centre de comandament integrat, de manera que hi haurà comunicació directa. Els combois continuaran tenint càmeres de videovigilància per tenir constància de qualsevol acte incívic.
Ferrocarrils ha encarregat 24 unitats del model 113 per donar servei a les prolongacions de la línia del Vallès, de Terrassa i Sabadell. El primer començarà a circular en mode de proves al febrer del 2013. L'adquisició suposa una inversió de 156 milions d'euros per part de FGC. Fonts de FGC justificaven la compra dels nous trens per poder incrementar la freqüència de pas. Però perquè això sigui una realitat, a banda d'incrementar el parc mòbil, també es necessita el nou túnel de maniobres de plaça Catalunya. Una obra per adjudicar que, quan s'adjudiqui, tardarà 4 anys a executar-se.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fibladeta verbal
Apa, quina indirecta!Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Hi ha més imatges a part de la del Punt? Els seients realment semblen més de tren regional gairebé ja m'agrada que sigui així. De tota manera encara ens falten 2 anys per veure el primer!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
AQUI TENIM MÉS INFORMACIÓ
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7310
Però, com sempre, la cag..., diuen que son per substituir a la sèrie 112!!!!!!!!!!!!!, valgam Déu!!!!!!!!!!
http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=7310
Però, com sempre, la cag..., diuen que son per substituir a la sèrie 112!!!!!!!!!!!!!, valgam Déu!!!!!!!!!!
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Suposo que és per substituir les 111.Doncs ja podem acomiadar les 111,sembla que deixaràn de prestar servei justament quan portin 30 anys fent serveis.
Sobre les 113,té bona pinta i els seients pel que he vist,té pinta de ser forç cómodes.A veure si perlloguen la Llobregta-Anoia pel centre de Barcelona algún dia i així fàbriquen noves unitats 214,podrien ser de pis baix per tenir totes les portes adaptades a l'andana(o sinó que possin a circular les poques 211 que encara tenen a Martorell).
Sobre les 113,té bona pinta i els seients pel que he vist,té pinta de ser forç cómodes.A veure si perlloguen la Llobregta-Anoia pel centre de Barcelona algún dia i així fàbriquen noves unitats 214,podrien ser de pis baix per tenir totes les portes adaptades a l'andana(o sinó que possin a circular les poques 211 que encara tenen a Martorell).
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Al final, les 113 són lleugerament diferents que la de la foto que apareix a la pàgina 2 d'aquest fil:
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... lles-dfgc/
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... lles-dfgc/
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
No em permetia obrir-ho a pantalla completa però amb l'enllaç directe sí http://www.slideshare.net/territoricat/ ... df-7458527metring wrote:Al final, les 113 són lleugerament diferents que la de la foto que apareix a la pàgina 2 d'aquest fil:
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... lles-dfgc/
Percert... a mi, m'encanten! L'interiorisme és magnífic,molt minimalista, tot de blanc, i per fora no és que sigui gran cosa però millor que les 112, segur.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Por fuera bonitos, por dentro pché.
Lo de poner monitores será la moda, a mi con el termómetro y los leds ya me basta para estar informado. Si el uso de los monitores es como en los Civia o Metro, se lo pueden ahorrar.
Disposición de asientos, me gusta en los extremos que esté a lo largo, aunque no tanto que sea uno a uno, me da la sensación de que así podría herb espacio para otro.
Tampoco me gusta el agarre en la zona de entrada, a "eso" prefiero una barra, y a la barra prefiero una barra en el techo con manillas. Tampoco veo mampara entre los asientos tertulia y la salida. A mi me parece útil para poner el mapa de la zona integrada y demás información, también es una "protección" entre el frío que pueda entrar por la puerta abierta y la zona de asientos. Los asientos que dan espalda con espalda me gustan más como están resueltos en los 112, permiten poner una pequeña papelera, separados, podría ser un nido de mierda.
Respecto al formato gusano, pché. Si parece una imposición de la normativa europea bla bla bla, lo haría un poco más difícil para que la gente se quedara allí parada como hacen en el metro. Un paso más estrecho, con puertas correderas y con menos longitud.
Lo de poner monitores será la moda, a mi con el termómetro y los leds ya me basta para estar informado. Si el uso de los monitores es como en los Civia o Metro, se lo pueden ahorrar.
Disposición de asientos, me gusta en los extremos que esté a lo largo, aunque no tanto que sea uno a uno, me da la sensación de que así podría herb espacio para otro.
Tampoco me gusta el agarre en la zona de entrada, a "eso" prefiero una barra, y a la barra prefiero una barra en el techo con manillas. Tampoco veo mampara entre los asientos tertulia y la salida. A mi me parece útil para poner el mapa de la zona integrada y demás información, también es una "protección" entre el frío que pueda entrar por la puerta abierta y la zona de asientos. Los asientos que dan espalda con espalda me gustan más como están resueltos en los 112, permiten poner una pequeña papelera, separados, podría ser un nido de mierda.
Respecto al formato gusano, pché. Si parece una imposición de la normativa europea bla bla bla, lo haría un poco más difícil para que la gente se quedara allí parada como hacen en el metro. Un paso más estrecho, con puertas correderas y con menos longitud.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Nozomi wrote:Por fuera bonitos, por dentro pché.
Lo de poner monitores será la moda, a mi con el termómetro y los leds ya me basta para estar informado. Si el uso de los monitores es como en los Civia o Metro, se lo pueden ahorrar.
Disposición de asientos, me gusta en los extremos que esté a lo largo, aunque no tanto que sea uno a uno, me da la sensación de que así podría herb espacio para otro.
Tampoco me gusta el agarre en la zona de entrada, a "eso" prefiero una barra, y a la barra prefiero una barra en el techo con manillas. Tampoco veo mampara entre los asientos tertulia y la salida. A mi me parece útil para poner el mapa de la zona integrada y demás información, también es una "protección" entre el frío que pueda entrar por la puerta abierta y la zona de asientos. Los asientos que dan espalda con espalda me gustan más como están resueltos en los 112, permiten poner una pequeña papelera, separados, podría ser un nido de mierda.
Respecto al formato gusano, pché. Si parece una imposición de la normativa europea bla bla bla, lo haría un poco más difícil para que la gente se quedara allí parada como hacen en el metro. Un paso más estrecho, con puertas correderas y con menos longitud.
Però algú sabria dir-me qui els fabrica!!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fabricant
Segons aquest enllaç, és d'Alstom i CAF.metring wrote:http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... lles-dfgc/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Els elements dels FGC del futur, al descobert
Les tres principals escoles de disseny de Catalunya presenten les seves propostes d'innovació, fins al dia 9 de gener, a l'estació de Provença
El confort, la funcionalitat i la informació als vagons, eixos de treball destacats
29/12/11 02:00 - BARCELONA - Marc Cornet. EL PUNT AVUI
Les tres principals escoles de disseny de Catalunya, Elisava, Esdi i IED Barcelona, han obert al públic les seves propostes de disseny per a les noves unitats de tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. La mostra, impulsada per Alstom i els FGC, es podrà visitar fins al 9 de gener a l'espai que l'operador ferroviari té habilitat a l'estació de Provença. Tal com es va fer al seu dia per a la primera edició, destinada a presentar les potencials millores en els tramvies, la iniciativa té la voluntat d'acostar les escoles de disseny, la indústria ferroviària i els operadors ferroviaris de Catalunya al disseny industrial, com a element primordial de millora de les prestacions dels combois. En aquest sentit, tres dels aspectes que més s'han treballat són el confort, la funcionalitat del mobiliari en funció de l'afluència de viatgers, i la informació oferta als vagons.
Pel que fa a Elisava, els seus alumnes presenten els elements Chester, Luft i Bankta, destinats a facilitar la mobilitat de les persones dins dels vagons d'FGC, aprofitar la seva zona central i optimitzar els espais per seure, recolzar-se, agafar-se o deixar els equipatges en funció de les necessitats. L'Escola Superior de Disseny Esdi ofereix el projecte L'experiència vital, pensat per integrar noves relacions per a les TIC, les relacions home-màquina o el reclamat espai privat en un lloc compartit. I IED Barcelona fa èmfasi en la capacitat d'adaptació de les superfícies a qualsevol entorn comunicatiu, a través del projecte BIT, i en un disseny de trens inspirat en la figura de Gaudí amb informació constant a les finestres.
Les tres principals escoles de disseny de Catalunya presenten les seves propostes d'innovació, fins al dia 9 de gener, a l'estació de Provença
El confort, la funcionalitat i la informació als vagons, eixos de treball destacats
29/12/11 02:00 - BARCELONA - Marc Cornet. EL PUNT AVUI
Les tres principals escoles de disseny de Catalunya, Elisava, Esdi i IED Barcelona, han obert al públic les seves propostes de disseny per a les noves unitats de tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. La mostra, impulsada per Alstom i els FGC, es podrà visitar fins al 9 de gener a l'espai que l'operador ferroviari té habilitat a l'estació de Provença. Tal com es va fer al seu dia per a la primera edició, destinada a presentar les potencials millores en els tramvies, la iniciativa té la voluntat d'acostar les escoles de disseny, la indústria ferroviària i els operadors ferroviaris de Catalunya al disseny industrial, com a element primordial de millora de les prestacions dels combois. En aquest sentit, tres dels aspectes que més s'han treballat són el confort, la funcionalitat del mobiliari en funció de l'afluència de viatgers, i la informació oferta als vagons.
Pel que fa a Elisava, els seus alumnes presenten els elements Chester, Luft i Bankta, destinats a facilitar la mobilitat de les persones dins dels vagons d'FGC, aprofitar la seva zona central i optimitzar els espais per seure, recolzar-se, agafar-se o deixar els equipatges en funció de les necessitats. L'Escola Superior de Disseny Esdi ofereix el projecte L'experiència vital, pensat per integrar noves relacions per a les TIC, les relacions home-màquina o el reclamat espai privat en un lloc compartit. I IED Barcelona fa èmfasi en la capacitat d'adaptació de les superfícies a qualsevol entorn comunicatiu, a través del projecte BIT, i en un disseny de trens inspirat en la figura de Gaudí amb informació constant a les finestres.
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
metring wrote:I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:
7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
Sèrie 113, això sona a possible retirada de la sèrie 111
Se suposa que aquestes noves unitats seran de 3 cotxes i tindran el gàlib de les 111 per poder circular per ramal d'Av. Tibidabo
Volem un museu del transport a Barcelona!!!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
No, tinc entès que seran de 4 cotxes, però suposo que serviran per retirar part de les 111, l'altre part d'aquestes quedaran per fer la L7 que seria el més sensat, total d'aquí a un futur, aquesta línia serà de 5 parades i seria força estúpid comprar nous trens per fer aquest servei, no obstant, ja sabem com ens les gastem per aquestes terres....Henry 030 wrote:metring wrote:I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:
7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
Sèrie 113, això sona a possible retirada de la sèrie 111
Se suposa que aquestes noves unitats seran de 3 cotxes i tindran el gàlib de les 111 per poder circular per ramal d'Av. Tibidabo
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Jo mes aviat diria que sona a ampliacio de parc mobil per las prolongacions de Sabadell i TerrasaMiquel wrote:No, tinc entès que seran de 4 cotxes, però suposo que serviran per retirar part de les 111, l'altre part d'aquestes quedaran per fer la L7 que seria el més sensat, total d'aquí a un futur, aquesta línia serà de 5 parades i seria força estúpid comprar nous trens per fer aquest servei, no obstant, ja sabem com ens les gastem per aquestes terres....Henry 030 wrote:metring wrote:I a la mateixa web, ja anuncien la propera publicació d'un llibre, l'exposició els dies 7, 8 i 9 de juny de material històric a Les Planes, i aquest:
7 de juny
Acte central del 150è aniversari del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià
Aquest serà l'acte central institucional de la commemoració del 150è aniversari de la inauguració del Ferrocarril de Barcelona a Sarrià. En l'acte, també es farà la presentació oficial de les noves unitats 113 que circularan per la línia Barcelona-Vallès.
Sèrie 113, això sona a possible retirada de la sèrie 111
Se suposa que aquestes noves unitats seran de 3 cotxes i tindran el gàlib de les 111 per poder circular per ramal d'Av. Tibidabo
Re: 2013, 150 anys del Ferrocarril de Sarrià
Hace tiempo se ha hecho mención de las 113, aunque la cosa parecía olvidada por la situación presupuestaría. Tampoco me haría ilusiones. Como sea, las 111 ya están haciendose viejas, ten en cuenta que las más antiguas son de 1983, si las empiezan a retirar por 2016 tampoco será como que no han hecho su servicio. Las más antiguas podrían comenzar a ser aprovechadas para refacciones.BRILL 18 wrote:Jo mes aviat diria que sona a ampliacio de parc mobil per las prolongacions de Sabadell i TerrasaMiquel wrote:No, tinc entès que seran de 4 cotxes, però suposo que serviran per retirar part de les 111, l'altre part d'aquestes quedaran per fer la L7 que seria el més sensat, total d'aquí a un futur, aquesta línia serà de 5 parades i seria força estúpid comprar nous trens per fer aquest servei, no obstant, ja sabem com ens les gastem per aquestes terres....Henry 030 wrote:
Sèrie 113, això sona a possible retirada de la sèrie 111
Se suposa que aquestes noves unitats seran de 3 cotxes i tindran el gàlib de les 111 per poder circular per ramal d'Av. Tibidabo
Pensaba que nadie se acordaba ya de aquel plan de recortar la L7 a Gràcia. Espero que hayan caído en la sensatez y no se les ocurra realmente llevar esto a cabo, dejaría esa línea totalmente castrada, yendo de ninguna parte a ninguna parte, y obligando a los usuarios a trasbordar ya sólo para ir a Provença (donde se mueve como el 80% del pasaje de la L7) y Pl. Catalunya... no quiero extenderme, pero como sea si realmente recortan la L7 yo iré personalmente a tirar bombas a la plaza Sant Jaume.
Aparte de eso apoyo lo que dices, las 111 deben mantenerse para la L7, y cuando entren en funcionamiento las 113 se puede pasar a operar la L6 exclusivamente con 112, y aprovechar las refacciones de las 111 para darles a las de la L7 una vida de 10 o 20 años más, es decir hasta 2025-30, y luego ver de comprar trenes completamente nuevos y que tengan en cuenta la peculiaridad de esta línea, el gálibo y los trenes tan cortos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges traslladats
Els missatges sobre les conseqüències de les obres de Gràcia per a l'L7 ha passat al fil corresponent: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10620
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L’ATM acorda la compra de 30 nous trens per a Metro i FG
Donat que el tema de l'arribada de les noves unitats 113 de FGC té prou entitat pròpia, hem mogut les entrades al nou fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=45 ... 92#p217292