¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Hola a todos. He vuelto aquí y me sorprende la de mensajes que hay .
Y por otro lado, bueno, no sabía que se habían obtenido de forma ilegal las fotos porque el resto del foro no me lo leí, así que mis disculpas si he incumplido normas y se cierra el post o se borra el link.
¡Un saludo!
Y por otro lado, bueno, no sabía que se habían obtenido de forma ilegal las fotos porque el resto del foro no me lo leí, así que mis disculpas si he incumplido normas y se cierra el post o se borra el link.
¡Un saludo!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Coi, he arribat tard...
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
No he vist les fotos i per tant no puc opinar que tant "legals" són o no. Ara be, en 35 anys llargs de fer fotos, moltes meves i de molts companys, pot ser siguin "il·legals" per no haver demanat permis, o per estar en llocs on no diu res si és permés ser-hi o no. He fet moltes fotos per tot Europa, en temps del comunisme també, i per Amèrica, també a Nova York, on desprès de l'11-S ténen moltes recances, però les he fet i quan m'han vist no he estat objecte d'afusellament, com a molt indicacions lleus de "que no es poden fer". Algunes fotos meves han estat publicades i fins i tot en algun llibre oficial d'empreses ferroviàries (sorprenent-me que elles mateixes no tinguéssin images), o sigui que sort n'hi hagut de les fotos furtives, i jo sóc un cas menor. Molts altres companys d'afició han publicat fotos i mai ningú s'ha posat a filar tant prim. Sense moltes d'aquestes fotos no hi hauria registres de molt material ja inexistent o de llocs ferroviaris.
Jo, al fer fotos el que procuro es que no hi surtin persones (pel dret a la imatge i també perque em fan nosa) i a no posar a ninguna persona o posar-me en perill. Això sí és important! A més, en el cas espanyol, possiblement estem parlant de instalacions pagades amb els nostres impostos i per tant SI són nostres també, en aquest cas les d'Adif. Per això tindrien de ser visitables quan es demana permís. El fet de que hi hagi una empresa (Adif, FEVE, FGC, etc.) que cuidi del bon funcionament de les instal·lacions si pot comportar lògiques restriccions d'accés per la seguretat del fotògraf furtiu, però sobretot està pensat per altres persones (com el cas de recents atropellaments) amb molt menys compte que els afeccionats. Ara be, d'aqui a que certes fotos siguin considerades casi com un delicte i siguin borrades em sembla exagerat per part del Fòrum. Torno a repetir que per la "censura" no les he vist i no puc saber que tant impublicables són. Per altre banda dins el Foro, i en temes de metro sovint he vist fotos de llocs on no es pot accedir. Si les fotos no són oficials de la companyia, que no ho són, com és que es deixen publicar al Foro?
Dins l'ambigüetat de que és "legal" i el que no, faig notar que en països civilitzats com n'hi ha més al nord no hi hauria tants problemes. És per tant un problema d'apreciació del censor.
Per altre banda, el que tinc entés si hi havia hagut un enclavament allà amb personal. Suposo que ja no existeix i tot és telecomandat. Hi ha un discret accés a Bifurcació Vilanova a l'avinguda Meridiana amb Castillejos, enfront més o menys del TNC. Podria ser que allà hi hagués instal·lacions elèctriques o de senyalitzció sensibles i per això es priva severament el pas. També aquella zona eren amagatalls de jovenes emigrats sense papers. A saber si havia hagut algun problema.
I també recordo un accés tapiat a la estació Marina que hagués estat l'accés al públic d'aquesta estació fantasma.
Jo, al fer fotos el que procuro es que no hi surtin persones (pel dret a la imatge i també perque em fan nosa) i a no posar a ninguna persona o posar-me en perill. Això sí és important! A més, en el cas espanyol, possiblement estem parlant de instalacions pagades amb els nostres impostos i per tant SI són nostres també, en aquest cas les d'Adif. Per això tindrien de ser visitables quan es demana permís. El fet de que hi hagi una empresa (Adif, FEVE, FGC, etc.) que cuidi del bon funcionament de les instal·lacions si pot comportar lògiques restriccions d'accés per la seguretat del fotògraf furtiu, però sobretot està pensat per altres persones (com el cas de recents atropellaments) amb molt menys compte que els afeccionats. Ara be, d'aqui a que certes fotos siguin considerades casi com un delicte i siguin borrades em sembla exagerat per part del Fòrum. Torno a repetir que per la "censura" no les he vist i no puc saber que tant impublicables són. Per altre banda dins el Foro, i en temes de metro sovint he vist fotos de llocs on no es pot accedir. Si les fotos no són oficials de la companyia, que no ho són, com és que es deixen publicar al Foro?
Dins l'ambigüetat de que és "legal" i el que no, faig notar que en països civilitzats com n'hi ha més al nord no hi hauria tants problemes. És per tant un problema d'apreciació del censor.
Per altre banda, el que tinc entés si hi havia hagut un enclavament allà amb personal. Suposo que ja no existeix i tot és telecomandat. Hi ha un discret accés a Bifurcació Vilanova a l'avinguda Meridiana amb Castillejos, enfront més o menys del TNC. Podria ser que allà hi hagués instal·lacions elèctriques o de senyalitzció sensibles i per això es priva severament el pas. També aquella zona eren amagatalls de jovenes emigrats sense papers. A saber si havia hagut algun problema.
I també recordo un accés tapiat a la estació Marina que hagués estat l'accés al públic d'aquesta estació fantasma.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Il·legalitat
El fet és que les fotos en qüestió estan preses des d'un lloc tancat al públic. No estem parlant de permisos de fotografia, sinó de permisos d'accés.
D'altra banda, si et refereixes a les fotos que ha fet El LLOP, ell mateix afirma que ha sigut circulant-hi amb permís.
D'altra banda, si et refereixes a les fotos que ha fet El LLOP, ell mateix afirma que ha sigut circulant-hi amb permís.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
U-bahn de BCN wrote:No he vist les fotos i per tant no puc opinar que tant "legals" són o no. Ara be, en 35 anys llargs de fer fotos, moltes meves i de molts companys, pot ser siguin "il·legals" per no haver demanat permis, o per estar en llocs on no diu res si és permés ser-hi o no. He fet moltes fotos per tot Europa, en temps del comunisme també, i per Amèrica, també a Nova York, on desprès de l'11-S ténen moltes recances, però les he fet i quan m'han vist no he estat objecte d'afusellament, com a molt indicacions lleus de "que no es poden fer". Algunes fotos meves han estat publicades i fins i tot en algun llibre oficial d'empreses ferroviàries (sorprenent-me que elles mateixes no tinguéssin images), o sigui que sort n'hi hagut de les fotos furtives, i jo sóc un cas menor. Molts altres companys d'afició han publicat fotos i mai ningú s'ha posat a filar tant prim. Sense moltes d'aquestes fotos no hi hauria registres de molt material ja inexistent o de llocs ferroviaris.
Jo, al fer fotos el que procuro es que no hi surtin persones (pel dret a la imatge i també perque em fan nosa) i a no posar a ninguna persona o posar-me en perill. Això sí és important! A més, en el cas espanyol, possiblement estem parlant de instalacions pagades amb els nostres impostos i per tant SI són nostres també, en aquest cas les d'Adif. Per això tindrien de ser visitables quan es demana permís. El fet de que hi hagi una empresa (Adif, FEVE, FGC, etc.) que cuidi del bon funcionament de les instal·lacions si pot comportar lògiques restriccions d'accés per la seguretat del fotògraf furtiu, però sobretot està pensat per altres persones (com el cas de recents atropellaments) amb molt menys compte que els afeccionats.
En el cas concret del FTC, com he citat més a dalt, hem demanat reiteradament permissos per poder fer una visita a l'estació de Bifurcació, sent sempre la resposta negativa. Si deixem que es publiquin fotografies d'aquest tipus, poden pensar que som nosaltres mateixos, i que hem anat a la nostra entrant il·legalment, cosa que ens representaria un problema, podent-nos cridar l'atenció. Apart, no és el mateix fer una fotografia a un tren en una estació que accedir a unes instal·lacions a on està terminantment prohibit entrar, i que pot comportar risc per l'integritat física de qui entra.
Perquè són d'algú que hi treballa a TMB, i només ell sap si en té o no de permís, nosaltres no som qui per dir-li si pot o no fer-les, és un cas molt concret.U-bahn de BCN wrote:Ara be, d'aqui a que certes fotos siguin considerades casi com un delicte i siguin borrades em sembla exagerat per part del Fòrum. Torno a repetir que per la "censura" no les he vist i no puc saber que tant impublicables són. Per altre banda dins el Foro, i en temes de metro sovint he vist fotos de llocs on no es pot accedir. Si les fotos no són oficials de la companyia, que no ho són, com és que es deixen publicar al Foro?
Això és el més segur. A més, tingues en compte que algun cop s'han fet fotografies a instal·lacions en desús, però que són accessos de socors, i per tant, il·legal no acaba de ser.U-bahn de BCN wrote:Dins l'ambigüetat de que és "legal" i el que no, faig notar que en països civilitzats com n'hi ha més al nord no hi hauria tants problemes. És per tant un problema d'apreciació del censor.
Per altre banda, el que tinc entés si hi havia hagut un enclavament allà amb personal. Suposo que ja no existeix i tot és telecomandat.
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
POR FAVOR. De que legalidad vamos a hablar fotografiando estaciones de tren o metro abandonadas. Que perjuicio le puede ocasionar a Renfe o a Metro. Por que no se pueden publicar ??. Dar una vuelta por el google y mirad toda la porqueria que se publica que da realmente asco y repugnacia cuando aqui solamente hablamos de nuestros trenes y estaciones. Dejad las fotos y mandad a ADIF al pais de nunca jamas.
REPITO POR FAVOR RESPETAD LA LIBERTAD DE EXPRESION LIBRE Y LIMPIA.
SON ESTACIONES DE TREN ¿ QUE DAÑO HACE SU PUBLICACION ? Prefiero expresar estos conceptos escritos que no hablados.
REPITO POR FAVOR RESPETAD LA LIBERTAD DE EXPRESION LIBRE Y LIMPIA.
SON ESTACIONES DE TREN ¿ QUE DAÑO HACE SU PUBLICACION ? Prefiero expresar estos conceptos escritos que no hablados.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
La legalidad puede ser tan discutible como tú quieras que sea, pero es lo que hay, y no cabe relativización alguna. Es posible su modificación.
La legalidad dice que no se pueden cruzar las vías y estamos de acuerdo que lo que pasó en Platja de Castelldefels fue violar la ley, y creo que no te servirá la excusa que pusieron algunos de que como lo estaban haciendo decenas de personas, pues no pasaba nada...
La legalidad dice que no se pueden cruzar las vías y estamos de acuerdo que lo que pasó en Platja de Castelldefels fue violar la ley, y creo que no te servirá la excusa que pusieron algunos de que como lo estaban haciendo decenas de personas, pues no pasaba nada...
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Cada uno lo puede interpretar como quiera. Estas fotos que se han retirado del foro , supongo que serán las mismas o parecidas de las publicadas en otros foros sobre estaciones perdidas o en deshuso no creo que molesten a nadie. Son fisicas y materiales por la tanto hay estan y hay se quedan y quedaran por los siglos de los siglos...No quiero crear polemicas pero cruzar la via del tren y publicar unas fotos sobre estas estaciones no creo que sea ningún delito ni nada parecido.En fin de cuentas es para regocijarnos la vista los que seguimos este tema.
A este paso vamos a superar a imagenes para la Historia, que bajo mi criterio es el buque insignia de Historia del Transporte.
Podiamos empezar a cortar este hilo tan extendido en menos de un dia.
A este paso vamos a superar a imagenes para la Historia, que bajo mi criterio es el buque insignia de Historia del Transporte.
Podiamos empezar a cortar este hilo tan extendido en menos de un dia.
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Repito: fotografiar lugares de difícil acceso puede llegar incluso a ser peligroso para quien lo hace. Ahora imagina que alguien, viendo las fotos, baje como pueda allí, lo pillen y diga "es que ví que lo hacían en el foro tal". Si hacemos difusión de fotografías obtenidas de forma poco ortodoxa, ¿Quién no nos dice que algún día no nos puede caer una buena, aunque no tengamos ninguna culpa? Y aunque creáis que los foros podemos poner lo que nos venga en gana, en la vida real no es así. Hace nada, han detenido a los responsables de uno en el que se encargaban palizas, así que el hecho que no fueran directamente responsables los administradores, no nos exime de nada.sagrering wrote:Cada uno lo puede interpretar como quiera. Estas fotos que se han retirado del foro , supongo que serán las mismas o parecidas de las publicadas en otros foros sobre estaciones perdidas o en deshuso no creo que molesten a nadie. Son fisicas y materiales por la tanto hay estan y hay se quedan y quedaran por los siglos de los siglos.
Y por cierto, no se de dónde sacas que cruzar las vías no es delito, lo es, y grave, por donde está prohibido.sagrering wrote:No quiero crear polemicas pero cruzar la via del tren y publicar unas fotos sobre estas estaciones no creo que sea ningún delito ni nada parecido.En fin de cuentas es para regocijarnos la vista los que seguimos este tema.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Si les fotos s'han de publicar encara que hagin estat fetes il·legalment, perquè per sobre preval la llibertat d'expressió... per la mateixa regla de tres també es podrien publicar fotos de pornografia infantil en fòrums de sexe.
Ara ho enteneu per què no es poden publicar? O encara no?
Ara ho enteneu per què no es poden publicar? O encara no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Ha sido un error mio . Lo que me refiero es que no es lo mismo , referente a lo que pueda contemplar la ley ,de cruzar unas vias de tren que publicar unas fotos de una estación abandonada.Lo primero puede ser un delito e incluso juzgarse como imprudencia temeraria, pero lo segundo ???? De todas formas creo y voy a ser el primero en empezar a cortar, que se nos esta saliendo de madre este tema.
Con mis respetos a todos y contado que soy relativamente neofito en este foro, este tema ha batido todos los records de historia del transporte y no creo que se lo merezca.
Por mi parte tema zanjado y hasta la vista
Con mis respetos a todos y contado que soy relativamente neofito en este foro, este tema ha batido todos los records de historia del transporte y no creo que se lo merezca.
Por mi parte tema zanjado y hasta la vista
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Jo mai he demanat permís per fer fotografies, en cap lloc i menys ferroviari, i he recorregut mig món, i només he tingut problemes a Pittsburg, en una estació soterrada del golden Triangle i a l'edifici del Pentagon (on molt educadament en van demanar que no fes fotos, feia poc de l'onze de setembre), tanmateix ja les havia fet i encara les conservo; i malauradament a casa nostra, on de moltes males maneres m'han cridat l'atenció manta vegades a Metro i Renfe, mai he tingut problemes amb FGC. Només com a comentari.
I molt d'acord amb "U-bahn de BCN", Salut!
I molt d'acord amb "U-bahn de BCN", Salut!
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Suposo que, de totes maneres, el foraire podria compartir de forma privada l'enllaç amb qui estiguès interessat; DE FORMA INDEPENDENT I SENSE UTILITZAR el forum com a mitjà.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
wefer wrote:Si les fotos s'han de publicar encara que hagin estat fetes il·legalment, perquè per sobre preval la llibertat d'expressió... per la mateixa regla de tres també es podrien publicar fotos de pornografia infantil en fòrums de sexe.
Ara ho enteneu per què no es poden publicar? O encara no?
Això és un xic demagògic..no estem parlant de delictes com a tals sinó de fotos com a fonts documentals, sé el que em dic, també es certa però la vostra postura de no voler mullar-vos, més val prevenir que curar sempre.
Ara negar l'accès a les fotos és com dir que l'holocaust no va existir perquè les uniques fotos que hi ha són fetes de forma il·legal per presoners de la época (cas extrem i desagradable)..
No volia tornar a comentar per no allargar la polèmica, per part meva punt i final, no em pertoca a mi decidir les normes per les quals s'ha de regir el forum, per això en sou els administradors! Saluts!
Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
Qui les vol fer, troba els mitjans.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Aquest és l'error de consideració. Les fotos estan preses després d'entrar il·legalment en una propietat no autoritzada per al públic.Llépol wrote:Això és un xic demagògic..no estem parlant de delictes com a tals sinó de fotos com a fonts documentals,
Això sí que és demagògic. Comparar unes lleis democràtiques vigents amb unes altres d'un estat feixista extingit... doncs no.Llépol wrote:negar l'accès a les fotos és com dir que l'holocaust no va existir perquè les uniques fotos que hi ha són fetes de forma il·legal per presoners de la época
Accepto que pot haver-hi certa ambigüitat en el concepte de si publicar les fotos aquí pot ser il·legal o no. Però si després, hipotèticament, se'n derivessin responsabilitats, als que ens tocaria el rebre seria als administradors, juntament amb qui penja les fotos. Pensa que ja alguna vegada hem hagut de donar explicacions davant les empreses de transport per justificar d'on havien sortit certes fotos.Llépol wrote:la vostra postura de no voler mullar-vos, més val prevenir que curar sempre.
I efectivament, "pel que cobrem", no tenim ganes de gaires problemes i ens curem en salut...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Ah, però cobrem alguna cosa?wefer wrote:
I efectivament, "pel que cobrem", no tenim ganes de gaires problemes i ens curem en salut...
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Si nos pusieramos foto por foto a mirar en que condiciones se han tomado y con la ley en la mano estoy seguro que mas de la mitad estarian prohibidas... aunque no se si esto va de leyes o de lo politcamente correcto que puedan ser..
Cado dos por tres estamos viendo fotos donde sale un monton de gente, operarios, viajeros y tal.. que pasa si el conductor de la 276 de turno aparece diciendo que nadie la pidio permisio para que se publicara una foto de la locomotora que conducia sobre el `puente tal en la linea tal y el dia tal porque se le ve el bigote?
Luego eso si, los medios de informacion se llenan de fotos de con trenes grafiteados etc ect pero sin tantos remordimientos..
Cado dos por tres estamos viendo fotos donde sale un monton de gente, operarios, viajeros y tal.. que pasa si el conductor de la 276 de turno aparece diciendo que nadie la pidio permisio para que se publicara una foto de la locomotora que conducia sobre el `puente tal en la linea tal y el dia tal porque se le ve el bigote?
Luego eso si, los medios de informacion se llenan de fotos de con trenes grafiteados etc ect pero sin tantos remordimientos..
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Doncs passa que s'ha de retirar la foto. I si no ho fas, et pot posar una denúncia. I sí, aquestes coses encara que no us ho creieu, passen. Per què et penses que Google s'ha entretingut a esborrar les cares de tots els que surten a Google Street View, per exemple?evody wrote:que pasa si el conductor de la 276 de turno aparece diciendo que nadie la pidio permisio para que se publicara una foto de la locomotora que conducia sobre el `puente tal en la linea tal y el dia tal porque se le ve el bigote?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
El problema de que alguna gent es vagi colant a aquests llocs on no es pot accedir és que desprès als pobres aficionats que no fem res al marge de la legalitat ens venen a molestar dient que està prohibit fer fotos o que simplement no hem d'estar a segons quins llocs.
Re: ¿Foto de la estación no inaugurada Bifurcación Vilanova?
Has donat en el clau. Precisament aquest és un dels motius pels quals no podem fer difusió de fotografies obtingudes a llocs de difícil i prohibit accés, perquè encara els hi donaríem més peu a que no deixessin fer ni demanant permís.BCN2008 wrote:El problema de que alguna gent es vagi colant a aquests llocs on no es pot accedir és que desprès als pobres aficionats que no fem res al marge de la legalitat ens venen a molestar dient que està prohibit fer fotos o que simplement no hem d'estar a segons quins llocs.
I aprofito des d'aquí per fer una crida a gent d'Adif:
Nosaltres volem fer les coses legalment, no volem accedir a un lloc sense cap permís, per què no ens deixeu anar a fer un reportatge? No faríem cap mal a ningú i és un lloc molt interessant.