liniadelRipollés wrote:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
La mateixa per la qual ningú avui dia construeix un temple romà, un edifici gòtic o un vaixell a vapor: CAP.
Cal recuperar maneres de fer antigues, actualitzar-les, i donar-los un sentit. Com he dit, no entenc per què avui dia no es pot utilitzar l'estil gòtic per a una construcció actual. No es tracta de falsejar res com diuen alguns, simplement es tracta d'agafar un estil que ha existit (i que es va deixar d'utilitzar només perquè va passar de moda), i aplicar-lo.
Amb les locomotores de vapor igual. És a dir, ni tan sols es tracta de fer rèpliques de models que hagin existit, sinó d'aplicar els coneixements d'aquest sistema per fer-ne de noves. Evidentment, si són per a ús turístic, cal conservar-ne l'estètica ja que la tècnica no ho és tot. I és que l'aparença ha de formar part del caràcter de les coses, en aquest cas de les locomotores d'una companyia concreta, no únicament basar-se en aspectes purament pràctics.
Vivim en un món on falsament se'ns diu que tot ha de ser pràctic, i el que no ho és cal eliminar-lo. Això és mentida. Si el món es basés només en coses pràctiques tots portaríem la mateixa roba, no existiria la joieria, ni l'art, ni la literatura, ni el teatre, ni la música, ni la cuina. De fet, no existiria ni Apple. És aquest el món que volem? Si la resposta és sí, doncs omplim el tren groc d'Stadtler. Si la resposta és no, conservem l'estètica dels cotxes antics.
El problema és que el reconeixement de les arts és un fet distintiu de la gent culta, i els gestors que tenim no s'acostumen a caracteritzar per tenir un perfil cultural gaire alt. Sabran molt de números, molta tècnica, però no aconsegueixen veure-hi més enllà del seu nas.