Visitant l'estació de Mollerussa, em vaig trobar que l'antiga tanca de l'estació, costat nord, està feta amb uns pals que semblen rails... però amb una secció de V amb les puntes aixafades, molt curiosa. Pot ser part d'un desviament?
Millor veure les fotos:
Vista de secció:
Darrera:
Vista frontal:
Estranys "rails" a Mollerussa
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Estranys "rails" a Mollerussa
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Estranys "rails" a Mollerussa
Crec que és un carril del tipus Barlow. A la ferropedia hi tens més informació, com ara que va ser utilitzat el 1855 al tram entre Barcelona i Manresa de la línia de Saragossa.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estranys "rails" a Mollerussa
O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa
Déu n'hi do...
Déu n'hi do...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Estranys "rails" a Mollerussa
Exactament. Són els carrils tipus Barlow amb que es va inaugurar el Zaragoza-Barcelona l'any 1860. En pots trobar en altres estacions con Bell-lloc i no recordo quina més i en finques colindants utilitzats com a tanques.wefer wrote:O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa
Déu n'hi do...
Jo també fa uns anys em vaig trencar el coco esbrinant la procedència pensant que potser eren del Mollerussa-Balaguer, però no. Per cert, que no devien tenir massa èxit perquè a finals dels 1870 ja eren substituts. A l'estació de Bell-lloc, per exemple, hi ha una bona col·lecció de 'pals' amb carrils de procedència anglesa de 1878, 1880, etc. que, per lògica, devien ser els substituts.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Carrils Barlow de la Meridiana seran conservats al MUHBA
Del Joan Carles Salmerón (a xxss va acompanyat d'un parell de fotos):
Gràcies a l'avís i persistència de @Meridiana2021 i @oriolmunu iniciem les gestions i els primitius carrils ferroviaris (Barlow) trobats en les obres de remodelació de la Meridiana seran conservats pel @bcn_ajuntament al Museu d'Història de Barcelona (MUHBA).
Aquests carrils amb forma primitiva, de 1855, de la línia de Manresa, representen una època en que el ferrocarril encara estava en evolució, en una revolució industrial constant. Agrair, com sempre, a Sílvia Casorrán , que festius i tot, sempre es mou per les bones causes.
Gràcies a l'avís i persistència de @Meridiana2021 i @oriolmunu iniciem les gestions i els primitius carrils ferroviaris (Barlow) trobats en les obres de remodelació de la Meridiana seran conservats pel @bcn_ajuntament al Museu d'Història de Barcelona (MUHBA).
Aquests carrils amb forma primitiva, de 1855, de la línia de Manresa, representen una època en que el ferrocarril encara estava en evolució, en una revolució industrial constant. Agrair, com sempre, a Sílvia Casorrán , que festius i tot, sempre es mou per les bones causes.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan