El futuro del aeropuerto del Prat...

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Perspectives de futur

Post by Guigui »

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -prat.html

Perspectives de futur de l'aeroport del Prat

31/07/10 02:00 - Xavier Fageda / Professor de política econòmica de la UB

Els anys 2008 i 2009 van ser dolents per a l'aeroport del Prat. Després d'arribar a superar la xifra de quasi 33 milions de passatgers al 2007, es va acabar el 2009 amb poc més de 27 milions. La crisi econòmica, la progressiva marxa d'Iberia i la creixent competència del tren d'alta velocitat expliquen aquest mal comportament. No obstant, les perspectives de futur són més optimistes. El juny del 2010, les xifres de passatgers estan augmentant progressivament i hi ha diverses aerolínies que estan incrementant l'oferta de vols a destinacions llunyanes. A més, a partir del setembre Ryanair començarà a oferir vols a molt baix preu des del Prat.

Hi ha diferents factors que poden explicar la millora de la situació relativa de l'aeroport. En primer lloc, l'atractiu turístic i l'elevat volum de població de l'àrea metropolitana de Barcelona. En segon lloc, la posada en marxa de la T1, que ha permès disposar de capacitat excedentària. En tercer lloc, l'activisme de les aerolínies, que es veuen obligades a operar en un entorn d'intensa competència. Finalment, cal destacar que els preus de l'aeroport del Prat (com els dels altres aeroports espanyols) estan entre els més baixos d'Europa.

Aquest escenari positiu amaga algunes ombres. Primer de tot, el trànsit a l'aeroport del Prat, especialment a destinacions llunyanes, cada cop és més estacional, ja que molts dels vols només s'ofereixen a l'estiu. Això mostra que l'oferta no tendeix a centrar-se en el passatger per negocis. D'altra banda, no se està consolidant el trànsit de connexions, de manera que el volum d'operacions al Prat és determinat quasi exclusivament per la demanda local. A més, els preus baixos que els aeroports espanyols, inclòs el Prat, cobren a les companyies aèries estan portant a una situació financera dramàtica per a l'operador aeroportuari que no serà sostenible a mitjà termini.

Aquests preus són tan baixos, tan artificialment baixos, que han fet que Ryanair, que habitualment opera en aeroports secundaris a bastants quilòmetres de ciutats grans, vulguin operar en aeroports de la dimensió del Prat o Barajas. Amb Ryanair ens beneficiarem de preus baixos en moltes rutes, però la seva arribada també tindrà inconvenients. Aquesta aerolínia farà molt difícil la consolidació dels vols de connexió, ja que molts dels vols de curt radi, que alimenten als de llarg radi, deixaran de ser rendibles per a les aerolínies que vulguin apostar pel Prat. A més, és previsible que l'arribada de Ryanair al Prat perjudiqui els altres aeroports catalans, especialment el de Girona, que canalitza molts passatgers amb destinació final a Barcelona. De tot plegat, el que podem deduir és que són les decisions de les aerolínies les que definiran el futur de l'aeroport del Prat i dels altres aeroports catalans. En aquest context, cal una gestió dels aeroports activa que intenti influir en aquestes decisions de la manera que es consideri més convenient. En un sector tan competitiu com és el de l'aviació, les accions del gestor aeroportuari poden ser crucials a l'hora d'atraure una aerolínia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by wefer »

Hi ha una qüestió en tot plegat, que jo resumiria amb aquella dita castellana de "A falta de pan, buenas son tortas".

Barcelona aspira a ser un gran hub de connexions internacionals. Per això, cal atraure companyies tradicionals de qualitat, que portin viatgers de negocis per enllaçar amb vols transoceànics i de llarga distància. En aquest camp hem de competir amb Londres, París, Frankfurt, Madrid, etc, ciutats amb molt més poder que nosaltres per diferents motius.

El problema, és que aspirem, aspirem... però no hi arribem ni per casualitat. I el futur, tampoc sembla gaire esperançador.
Crec que estem esperant una cosa que no pot ser, i que a sobre és impossible. O sigui que està molt bé desitjar ser un dels grans aeroports del món, però em sembla que això és somiar truites i no porta enlloc.

D'altra banda, hi ha companyies de baix cost i baixa qualitat que volen entrar a El Prat, que no ens portaran cap executiu però sí milions de turistes d'espardenya. Però com a mínim, aquestes companyies estan disposades a fer créixer l'aeroport de Barcelona i les seves connexions.

I pregunto jo... no hauríem de baixar dels núvols (valgui la comparació) i convertir Barcelona en el principal hub de vols barats d'Europa, o del món? Sí, d'acord, seria molt més bonic ser el gran hub de vols d'alta qualitat, però desenganyem-nos, això no funcionarà. Doncs tirem pel dret i aprofitem el que tenim al màxim. Convertim-nos en l'aeroport barat més gran d'Europa, amb connexions arreu del món. Al cap i a la fi, vés a saber si d'aquí uns anys només existiran les companyies de baix cost.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

El caso es que primero hay que lograr que se deje de "torpedear" la entrada de nuevos operadores y/o destinos en el Prat. Y eso va para el lobby pro-Barajas y anti-Prat que reside en Madrid. Luego, ya veremos, en una competencia limpia, qué pasa con el Prat.
Por otro lado, hay que fomentar el hecho de que en pocos sitios del mundo coinciden codo con codo un puerto y un aeropuerto importantes. Esta es una baza muy importante que tiene el Prat y que se debe potenciar para incrementar, por ejemplo, la carga aérea.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Barcelona pide a Fomento que no favorezca el 'low cost' en El Prat

http://www.lavanguardia.es/economia/not ... -prat.html

Barcelona. (EFE).- El Ayuntamiento de Barcelona ha instado al Ministerio de Fomento a "garantizar" que las compañías aéreas de bajo coste no tendrán ventajas ni privilegios para operar en el Aeropuerto de Barcelona, en El Prat de Llobregat.

La Comisión de Promoción Económica del consistorio ha aprobado hoy por unanimidad una propuesta del PPC que pretende frenar la entrada de compañías de bajo coste en el Aeropuerto de El Prat, como la reciente de Ryanair.

Los grupos municipales han coincidido en que la llegada de compañías de bajo coste al aeropuerto pone en peligro la voluntad del Ayuntamiento de Barcelona de convertirlo en un 'hub' (centro de conexión) internacional e intercontinental.

En este sentido, la concejala popular Emma Balseiro ha señalado que "el 'low cost', tiene un sistema de costes bajos que condiciona la no prestación de determinados servicios que colisiona con la oferta del aeropuerto de Barcelona basada en la calidad".

El ayuntamiento también pide a Fomento que potencie, a través de AENA, la captación de nuevas aerolíneas y rutas internacionales que amplíen la oferta de conexiones intercontinentales a través del Comité de desarrollo de Rutas Aereas, CEDRA.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Qatar Airways podria fer del Prat el seu hub a Europa

Post by Guigui »

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... uropa.html

Qatar Airways estudia fer del Prat la seva base a Europa

El president de la línia aèria àrab anuncia l'objectiu d'ampliar l'estiu vinent els seus destins cap al continent des de l'aeroport de Barcelona
La companyia de l'emirat confirma negociacions amb Iberia per a aquest projecte


11/10/10 02:00 - Barcelona - Marta Sardà

“Volem ampliar gradualment els nostres vols cap a Doha, i Barcelona té un bon aeroport”, va anunciar Akbar al-Baker, president de Qatar Airways, dilluns passat a Barcelona. “En aquests moments estem negociant amb l'única companyia aèria estatal espanyola”, va apuntar. Si davant la premsa, Al-Baker va intentar mostrar-se enigmàtic, durant el sopar a què va ser convidat per la Cambra de Comerç de Barcelona les seves paraules van ser molt més clares: Qatar Airways està estudiant l'ampliació de la seva base operativa a l'aeroport del Prat i negocia amb Iberia, que opera amb la seva filial Vueling a l'aeroport de Barcelona, les seves possibilitats d'expansió cap a Europa.

Fonts d'Aena han rebut la iniciativa de l'aerolínia de l'emirat amb molt bons ulls. La T1 té capacitat de sobres per allotjar noves companyies i vols i alhora pateix una manca de grans iniciatives que donin pes i sentit al hub que es vol per al Prat.

Qatar Airways, propietat de l'estat de Qatar en un 50% i d'inversors privats en un altre 50%, ha crescut amb força en els seus tretze anys de vida. Els seus números són espectaculars: 89 avions Airbus i Boeing d'última generació i amb no més de cinc anys –i previsió de 120 aeronaus el 2013, entre les quals cinc Airbus A380, el superjumbo de dues plantes–, 92 destinacions internacionals –que seran 120 d'aquí a tres anys–, 10.000 treballadors i un nou aeroport internacional que s'inaugurarà a finals del 2012 o a principis del 2013, que s'ha edificat en un 60% sobre terres guanyades al golf Pèrsic, que ha tingut una inversió de mil milions d'euros i que s'espera que en cinc anys acollirà 50 milions de passatgers.

“Creiem en l'Estat espanyol, en la seva economia i en la seva indústria. Fer un hub a Barcelona és una molt bona idea, perquè Madrid té massa trànsit i el centre d'Europa està molt congestionat. En aquest sentit, Qatar està molt content de poder ajudar a construir-lo”, va afirmar Al-Baker, que va afegir que la companyia que ell dirigeix té “una estratègia agressiva per als pròxims deu anys” per aconseguir l'excel·lència.

Al-Baker va assegurar que “no busquem ser els primers, volem ser els millors”. Qatar va arribar al Prat el 7 de juny, amb set vols setmanals a Doha i set més cap a Barcelona, i obrirà noves rutes a Phuket, Hanoi i Niça aquest any. La iniciativa de Qatar Airways pot ser el detonant perquè altres aerolínies arribin al Prat.

LA DATA
2014
Any de privatització de Qatar Airways, que podria adquirir companyies de la zona a partir d'aquesta data.

‘Fast track' a marxa lenta

Spanair va anunciar el 15 de juny que havia demanat a Aena disposar a la T1 d'un servei perquè els passatgers puguin superar els controls de seguretat de l'aeroport en un temps rècord, l'anomenat fast track. Dos dies més tard, en un comunicat de Vueling, Josep Piqué, el president de l'aerolínia, felicitava Aena pel primer aniversari de la T1 i anunciava també que oferiria el nou servei als seus clients. D'aquests anuncis i peticions ja en fa quatre mesos i el més calent encara és a l'aigüera. Responsables d'Aena a Barcelona van confirmar divendres passat a aquest diari que el Prat tindrà fast track, que el projecte és sobre la taula i que la ubicació està decidida, però que falta instrumental de seguretat. Tot plegat fa que cap responsable s'aventuri a dir que el nou servei estarà en marxa la pròxima temporada d'estiu. Barajas, en canvi, ja va inaugurar el 18 de juny el seu fast track, que permet passar el control de seguretat en menys de dos minuts.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.lavanguardia.es/economia/not ... iento.html

Iberia inaugura en Barcelona un gran hangar de mantenimiento

DAVID MARTÍNEZ | 18/10/2010 | Actualizada a las 14:01h | Economía


Barcelona.- El nuevo hangar de Iberia inaugurado en el aeropuerto de El Prat recibe el nombre de "la gran sonrisa" por la forma que adopta el edificio acristalado por el exterior. Construido por Iberia y el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ambos han invertido en plena crisis económica 25 millones de euros para levantar el único hangar de España que albergará y prestará servicios de mantenimiento al Airbus 380, el avión comercial más grande del mundo.

Para el Consorci de la Zona Franca este nuevo edificio destinado al mantenimiento de aviones de distintas compañías aéreas constituye un gran paso para permitir impulsar al aeropuerto barcelonés como gran enclave del Sur de Europa y sostienen que el nuevo hangar de aeronaves facilitará que Barcelona tenga por fin el centro distribuidor de vuelos intercontinentales que la sociedad empresarial catalana exige desde hace años.

A partir de la inauguración del nuevo hangar que hoy se pone en marcha en Barcelona, cualquier aerolínea que opere en El Prat se beneficiará del servicio que darán las nuevas instalaciones. El presidente de Iberia, Antonio Vázquez, ha destacado la "calidad" de la instalación, en cuyo interior, según ha dicho, "podría caber el Camp Nou". Vázquez ha subrayado la importante inversión realizada y ha destacado que "será rentable y supone insuflar una gran energía a este aeropuerto".

La nueva instalación supondrá la creación de 200 puestos de trabajo directos, la mayoría de los ellos especializados y de alta cualificación. La puesta en marcha del centro de mantenimiento de Barcelona coincide con el cierre del hangar que funcionaba en Palma de Mallorca. Vázquez ha desvinculado ambos hechos, ha asegurado que "la instalación de Palma había quedado muy desfasada" y ha subrayado que "no hay causa-efecto entre el cierre del hangar de Palma y la puesta en marcha del de Barcelona". A partir del mes de noviembre, y durante los primeros meses de funcionamiento en las instalaciones, se podrán realizar revisiones a dos aviones al mismo tiempo y posteriormente se podrán reparar de forma simultánea tres aviones. Está previsto que el nuevo hangar funcione a pleno rendimiento unos 18 meses después de su puesta en marcha.

El alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacado la arquitectura del nuevo hangar, que ha calificado como "una instalación elíptica y diferente a cualquier otro, una señal más de la creatividad de Barcelona". Jordi Hereu ha agradecido a Iberia "su apuesta por Barcelona" y ha asegurado que el nuevo hangar es "una pieza fundamental para el aeropuerto de El Prat que queremos construir". "El futuro de Barcelona depende de la capacidad que tenga para poder conectarse con ciudades de todo el mundo. Esto se hace de diversas maneras pero es fundamental contar con un aeropuerto de primer orden", ha dicho el alcalde de Barcelona. Jordi Hereu ha recordado el "peso" que tuvo la industria aeronáutica en un pasado en Barcelona y su área metropolitana. "Un peso específico que se perdió -ha dicho- y que ahora tenemos la oportunidad de recuperar con la puesta en marcha de este hangar y de la industria auxiliar que supone", ha agregado el alcalde.

El presidente de Iberia también ha coincidido en el "impacto económico" que esta instalación tendrá en la industria aeronáutica catalana, en la que también jugará un papel fundamental la futura puesta en marcha del Parque Aeroespacial que se construye en el término municipal de Viladecans (Barcelona). La construcción del hangar de El Prat ha corrido a cargo de la empresa Iberia, que ha sufragado el 75% del presupuesto, y del Consorcio de la Zona Franca (CF), que ha aportado el 25% restante. La instalación se ha levantado en una parcela de 24.000 metros cuadrados y está situada en la cabecera de la pista 20 del aeropuerto de El Prat.

La filial de Iberia, Iberia Mantenimiento, ya da servicio a un centenar de aerolíneas y fabricantes del sector aeronáutico en otro hangar ubicado en el aeropuerto de Barajas. En total, esta instalación tiene una superficie de 13.200 metros cuadrados, sobre una parcela de 24.000 metros cuadrados. El edificio, con 40 metros de altura y 200 de longitud, podrá acoger las aeronaves más grandes que existen.

Tendrán cabida dos aviones de fuselaje ancho (tipo A340), tres aviones de fuselaje medio (tipo B757), cuatro aviones de fuselaje estrecho (tipo A320) e incluso un avión gigante del modelo A380. Para construir el hangar, han sido necesarios 10.000 metros cúbicos de hormigón y más de 3.000 toneladas de acero. En la obra han invertido 25 millones de euros Iberia (el 75%) y el Consorcio de la Zona Franca de Barcelona, el 25% restante.

La nueva infraestructura permitirá realizar revisiones en las aeronaves del tipo A y C, las más exhaustivas y complejas, de obligado cumplimiento cada 18 meses. Hasta ahora, esos exámenes eran realizados en las propias plataformas de El Prat, o bien en hangares de Madrid y Palma de Mallorca.

El hangar de El Prat funcionará a pleno rendimiento 18 meses después de su puesta en marcha.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Por cierto, ¿tiene alguien noticias de cómo va la construcción del hangar de reparaciones de Spanair y de sus características, comparando con el de Iberia?
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by megapauer »

Ahir vaig estar per primer cop a l'antiga terminal de Barcelona. la imatge no pot ser més dessoladora. He visto com les portes 11-19 s'han convertit en feu de Easyjet i la resta poca cosa més. Entre l'M1 i l'M2 hi havia una retro amb percutor aixecant el paviment i a l'M3 algun avió de Ryanair. La resta de l'aeroport, buid, amb totes les tendes tancades excepte una l'Aldeasa a la zona de l'M1. No sé si més enllà queda algo però vaig anar-me'n per la porta B. La terminal A estava tancada directament.

Pensant-ho bé... no se li queda una mica gran ara l'aeroport a Barcelona?
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Primer avió al nou hangar d'Iberia

Post by Guigui »

http://www.lavanguardia.es/economia/not ... -prat.html

Iberia estrena el gran hangar de mantenimiento de aviones de Cataluña en El Prat

Una aeronave A320 de Vueling es la primera que entra para ser revisada en el nueva hangar de Iberia

24/11/2010 | Actualizada a las 08:01h | Economía

Barcelona (Redacción).- Cataluña ya tiene un gran hangar de mantenimiento de aviones. La infraestructura, ubicada en los terrenos del aeropuerto de El Prat de Barcelona, es propiedad de Iberia.

Este centro de mantenimiento y revisión de aeronaves de Iberia se ha estrenado con la Revisión C a un Airbus A320 de la compañía Vueling. Las tareas de mantenimiento, que se prolongarán unos 10 días, consistirán en una exhaustiva revisión de la estructura y los interiores del avión, así como de la mecánica y aviónica con el fin de restituir la aeronave a una condición muy próxima a la original de entrega, según ha informado la compañía.

En su primer día de funcionamiento, el hangar de Iberia en Barcelona ha empleado a más de 40 profesionales de alta cualificación.

Entre ellos se encontraba el equipo desplazado desde Madrid, que se quedará en la ciudad condal los primeros meses de funcionamiento de la nueva instalación para apoyar al equipo de Barcelona.

Entre estos se encuentran 21 técnicos de nueva contratación que, en el último mes, han asistido a un curso intensivo de formación por parte de la compañía y han superado las pruebas de conocimientos específicas.

Está previsto que, en los próximos dos años, el hangar de mantenimiento de Iberia en Barcelona cree entre 150 y 200 empleos directos de alta cualificación.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

El Prat: independencia estratégica

Artículo del catedrático Ferran Requejo, publicado hoy en La Vanguardia.
Attachments
La Vanguardia 20101229-pag19.pdf
(93.76 KiB) Downloaded 206 times
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Entrevista a Fernando Echegaray

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/noticia/article/4-e ... cions.html

FERNANDO ECHEGARAY DIRECTOR DE L'AEROPORT DE BARCELONA
“El ‘low cost' és tan sols una de les opcions”

“Nosaltres tenim productes diversos, amb diferents preus i qualitats per tal que es puguin beneficiar tot tipus de clients
“Ryanair no és incompatible amb fer del Prat un ‘hub'”
“Vueling i Spanair fan una bona feina per connectar Barcelona amb el món”


16/01/11 02:00 - Barcelona - Marta Sardà

Fernando –també li agrada que li diguin Ferran– Echegaray va accedir al càrrec de director de l'aeroport de Barcelona al febrer del 2006. En aquests gairebé cinc anys, ha capitanejat una autèntica revolució al Prat, amb la T-1 com a gran protagonista.

L'aterratge al Prat de Ryanair, representant per excel·lència del low cost extrem, ha contribuït a l'augment de passatgers en l'últim tram del 2010?

Ryanair ha contribuït a l'augment de passatgers igual com ho han fet totes les companyies que estan a l'aeroport de Barcelona.

A hores d'ara s'ha atenuat l'alerta que una companyia com Ryanair abocaria l'aeroport a la segona divisió?

Que Ryanair hagi vingut al Prat no significa que l'aeroport hagi de ser només de low cost. Aquesta és una idea que rebutjo totalment. Nosaltres tenim diferents tipus de productes, amb diferents preus i qualitats, per tal que es pugui beneficiar tot tipus de clients. Ryanair és una opció més de les cent aerolínies que tenim al nostre aeroport.

Així confirma que l'aerolínia irlandesa no és un impediment per fer del Prat un hub?

No és incompatible en absolut. I en aquest sentit, vull destacar la bona feina que estan fent les companyies Vueling i Spanair perquè Barcelona es connecti amb el món. Des d'aquí les animo a continuar treballant amb aquesta proactivitat tan alta.

Què s'ha aconseguit fins ara?

Doncs, per exemple, que l'aeroport de Barcelona sigui punt de referència per a les companyies que vénen d'Àsia i allarguen les seves rutes fins al continent americà, com en el cas de Singapur Airlines, que des del març volarà fins a São Paulo en codi compartit amb Spanair. Tenim unes connexions molt ràpides, eficients i segures i això fa que haguem eliminat els problemes de pèrdues de maletes.

Aconseguir noves rutes no és tasca senzilla, s'han de convèncer les aerolínies i, un cop fet, demanar el permís...

No és senzill, no. I voldria destacar el paper del Comitè de Rutes, molt actiu en la recerca de companyies i connexions per al Prat. Pensi que cada dia surten del nostre aeroport 30 avions amb destinació als diferents continents, mentre que fa quatre anys només eren14 vols.

El 2010 ha sigut un bon any per a l'aeroport de Barcelona?

Molt bo. Només en vols intercontinentals, el Prat va augmentar l'any passat un 13% en comparació amb el 2009. Això vol dir que més de 4 milions de passatgers han arribat o sortit del Prat en aquest tipus de vols. Al juliol del 2010, per exemple, vam registrar un creixement d'aquests vols del 37,9%, un percentatge molt important en comparació amb el juliol de l'any anterior.

Així doncs, podem afirmar, per alleujar les pors manifestes de molts, que l'aeroport del Prat gaudeix de bona salut?

Gaudeix d'un excel·lent estat de salut. I això és així per tres motius. Primer, perquè som una infraestructura de primera magnitud, amb una capacitat per a 90 operacions a l'hora i que està en condicions d'arribar als 50 milions de passatgers. Però en cas que superéssim aquesta xifra en el futur, també està previst incorporar una terminal satèl·lit per poder arribar als 70 milions de passatgers.

I els altres dos motius de l'excel·lència?

La qualitat. Estem molt ben valorats. Tenim les ràtios més altes d'Europa i prova d'això és que l'any passat ens van atorgar el premi al millor aeroport europeu. I, el tercer motiu, és l'increment del trànsit internacional, que va arribar l'any passat al 8%. En els últims cinc anys, aquests vols han crescut un 75%.

Tot ha influït en el creixement del nombre de passatgers...

Hi conflueixen molts aspectes, però el cert és que no hem parat de créixer des que vam inaugurar la T-1. Hem tingut un creixement de més del 6,5% el 2010 i comencem el 2011 amb molt bones perspectives. Hi ha companyies que ja ens han dit que faran més vols internacionals.

I ara que anem tan bé, hem de tenir algun neguit per la privatització d'Aena?

No, no n'hem de tenir. Es tracta que aporti avantatges.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ostrich
N2
N2
Posts: 10
Joined: Sunday 17/04/2011 16:37

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by ostrich »

¿Por que un hub en Barcelona?

El ranking de trafico aéreo en Europa esta encabezado por Londres, Fráncfort, Paris...
Barcelona está en el número nueve aproximadamente con unos treinta millones de pasajeros al año. Pero si miramos el ranking de pasajeros origen destino, es decir pasajeros que van o salen de una ciudad, Barcelona pasa de ser el número nueve al número cuatro. El porque de esta diferencia de pasar en el ranking del número cuatro en pasajeros origen destino al número nueve en pasajeros totales que utilizan el aeropuerto se explica por que Barcelona no tiene pasajeros en transito, la gente no va a Barcelona a conectar con aviones que vuelan a otras ciudades, pero si va a Londres, Fráncfort, Paris, Madrid, Munic, etc..
Barcelona no tiene pasajeros en transito porque no es un hub, porque ninguna aerolínea a decidido que Barcelona sea un hub y eso hace que no pueda tener vuelos intercontinentales. Ser un hub es importante por que es la única manera de tener vuelos que conecten con las principales ciudades del mundo y si no se conecta con ellas es imposible que Barcelona sea una ciudad donde se tomen decisiones importantes y estén empresas importantes y es crucial para el tejido empresarial de Barcelona.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Supongo que el hecho de que Iberia inaugurara su hangar de mantenimiento habrá tenido algo que ver con el aumento de rutas intercontinentales.
Por otro lado, me suena que en los planes de Spanair estaba construir otro hangar de mantenimiento. ¿Alguien sabe algo?
ostrich
N2
N2
Posts: 10
Joined: Sunday 17/04/2011 16:37

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by ostrich »

Si, es cierto en la mente de Spanair está construir un angar en el prat. Pero en estos momentos toda la lucha se centra en el desarrollo de nuevas rutas y el presentar numeros verdes cuanto antes. Por lo menos para callar bocas que no paran de ladrar y ladrar.
Si no pasa nada raro en 2012 Spanair estará en verde.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Hub

Post by Guigui »

ostrich wrote:Barcelona no tiene pasajeros en transito porque no es un hub, porque ninguna aerolínea a decidido que Barcelona sea un hub y eso hace que no pueda tener vuelos intercontinentales.
Spanair, com a mínim, ho intenta. La mostra: la ruta Singapur-Barcelona-São Paulo, operada per Singapore Airlines, soci de Star Alliance.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ostrich
N2
N2
Posts: 10
Joined: Sunday 17/04/2011 16:37

Re: Hub

Post by ostrich »

Guigui wrote:
ostrich wrote:Barcelona no tiene pasajeros en transito porque no es un hub, porque ninguna aerolínea a decidido que Barcelona sea un hub y eso hace que no pueda tener vuelos intercontinentales.
Spanair, com a mínim, ho intenta. La mostra: la ruta Singapur-Barcelona-São Paulo, operada per Singapore Airlines, soci de Star Alliance.
Spanair ho intenta i ho aconsegueix. Desde que es va començar a desplegar al Prat hi ha un abans i un després. Augment significatiu de rutes Intercontinentals que van en augment.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

Y los ¿cobardes? de Iberia, a rebufo de Spanair, inauguran el vuelo a Miami y solapan el de Sao Paulo (¿no había otro destino nuevo no cubierto ya por nadie, en vez de copiar a Spanair?)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Iberia: història d'un biaix

Post by Guigui »

Iberia té dues cares. D'entrada, com a companyia de bandera (si més no, oficiosament) d'Espanya, els sembla lògic centrar el seu negoci a Barajas. Fins aquí, tot correcte. El que s'afanyen a ocultar, és clar, són les ajudes massives que reben, especialment indirectament, amb caramelets com la T-4 pagada per tothom i el contuberni amb Aena, que afavoreix clarament l'aeroport de la villa y corte. És la concepció radial que Espanya ha tingut des que hi ha nocions rudimentàries de què és un estat.

Per altra banda, estic convençudíssim que en igualtat de condicions, i sense aquest biaix nacionalista, Iberia ja fa temps que hauria apostat pel cap baix per un doble hub Barcelona-Madrid (a l'estil de Lufthansa, amb Frankfurt-Munic), o fins i tot per desplaçar la majoria de l'activitat a Barcelona que, no oblidem, és la quarta ciutat d'Europa que rep més turistes, darrere de Londres, París i Roma.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El futuro del aeropuerto del Prat...

Post by jaezcurra »

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... -a380.html
"Si la demanda crece veremos aterrizar en El Prat el gran A380"
El vicepresidente para Europa de Singapore Airlines, Paul Tan, detalla los planes de crecimiento y la nueva ruta directa Barcelona-Sao Paulo

Economía | 24/05/2011 - 08:04h - DAVID MARTÍNEZ - Barcelona
La aerolínea Singapore Airlines lleva años reduciendo la distancia geográfica entre España y Asia con vuelos directos (con una escala en Milán) desde el aeropuerto barcelonés de El Prat y Singapur.

La apuesta ha sido clara: la fuerte demanda de pasajeros privados y de negocios desde la ciudad española hacia el continente asiático y la posibilidad de embarcar nuevos pasajeros en la misma ruta en Milán ha dado buenos resultados a la aerolínea del pequeño estado asiático.

Sin embargo, la determinación por mantenerse en El Prat e impulsarlo como 'hub' internacional hacia el mundo sin pasar por Madrid-Barajas de Singapore Airlines no se ha quedado sólo en esta ruta y la aerolínea desde el pasado mes de marzo ofrece la posibilidad de volar directamente desde Barcelona hacia otro continente: Latinoamérica y, en concreto, hacia la ciudad brasileña de Sao Paulo.

La nueva ruta del vuelo Singapore-Barcelona-Sao Paulo une sin escalas Barcelona y la ciudad brasileña tres veces por semana.

El Boeing 777-300R es el mismo modelo que realiza la ruta hacia Singapur desde Barcelona, vuela a Brasil con código compartido con la aerolínea Spanair -presidida por Ferran Soriano y controlada mayoritariamente por la Generalitat y un grupo de empresarios catalanes-. La aerolínea quiere aprovechar el destino a Sao Paulo como ciudad que espera recibir una demanda elevada gracias a acontecimientos como el mundial de fútbol de 2014 o los Juegos Olímpicos.

El vicepresidente para Europa de Singapore Airlines, Paul Tan, comenta en esta entrevista concedida a La Vanguardia.com los planes de crecimiento en El Prat y en el resto del mercado español. La aerolínea está controlada en el 54,95% del capital por el fondo estatal Temasek Hólding y también son accionistas Citibank (10,57%) y BNP Paribas (1,76%).



¿Cuáles son los planes de crecimiento de la aerolínea Singapore Airlines en España?

Acabamos de comenzar operaciones diarias desde España hacia Singapur y tres veces por semana a Sao Paulo hace menos de dos meses, el 28 de marzo. Las reservas avanzadas son muy prometedoras y estamos muy satisfechos con las ventas hacia Sao Paulo y estamos superando nuestras expectativas iniciales con este nuevo destino ofrecido desde El Prat. Esta buena acogida en esta nueva ruta nos puede animar a buscar nuevas expectativas de futuro.

¿Y las previsiones de futuro en el aeropuerto barcelonés de El Prat en los próximos años?

Como he especificado en la respuesta a la pregunta anterior, si comprobamos que hay demanda suficiente y sostenible de nuestra nueva ruta a Sao Paulo y somos capaces de obtener el tráfico relevante estaremos abiertos a la posibilidad de ampliar nuestros vuelos desde Barcelona, pero todavía es temprano para decidirlo ahora.

La aerolínea Turkish Airlines ha presentado sus planes para volar desde Barcelona hacia Latinoamérica, ¿Tiene proyectos de crecimiento que complementen la oferta actual en Asia y al margen de Sao Paulo con más vuelos directos desde El Prat hacia ese continente?

Siempre exploramos y evaluamos nuevas oportunidades para el futuro crecimiento sobre un nivel global, nuestro foco en Sudamérica es actualmente sobre la introducción de nuestros nuevos servicios a San Paulo desde Barcelona. A nivel empresarial, Singapore Airlines tiene la voluntad de incrementar un 6% la capacidad de ofertar asientos hacia ese continente desde España.

Ustedes cuentan con una flota de aviones Airbus A380, el mayor avión de uso comercial en el mercado, ¿Cuándo creen que este tipo de avión pueda aterrizar en el aeropuerto de El Prat?

Desde Barcelona estamos satisfechos en operar con nuestro avión Boeing B777-300ER. En el mundo del negocio nunca hay que decir nunca jamás, y siempre es una posibilidad en el futuro que nos planteamos el hecho de que Barcelona vea aterrizar uno de nuestros grandes aviones A380 si la demanda crece y nos obliga a aumentar la capacidad de nuestros vuelos.

¿Cuál es el perfil del cliente de Singapore Airlines en España?

Singapore Airlines tiene como principal objetivo de negocio ofrecer un amplio y completo servicio para nuestros clientes e intentamos satisfacer las necesidades tanto de nuestros clientes que viajan por placer como para el viajero de negocios. Ofrecemos la Clase preferente (Business Class) más amplia y más espaciosa de España y nuestra Clase turista ofrece un producto superior.

Midiendo 30 pulgadas de ancho, el asiento de Clase preferente B777-300ER es casi 50 por ciento más que la mayor parte de productos en esta clase. El amplio asiento permite a los clientes la libertad de relajarse en los asientos de forma amplia. El diseño innovador permite también que los asientos puedan convertirse en camas, que son las más grandes de su clase.

Los clientes que vuelan sobre la clase Turista B777-300ER de Singapore Airlines pueden disfrutar de más de mil opciones para películas, programas de TV, música y juegos sobre KrisWorld sobre el personal más grande LCD monitores en 10.6 pulgadas.

¿De qué forma la crisis económica afecta a los planes de crecimiento de la aerolínea?

Los retos a los que debemos hacer frente en el actual contexto económico internacional se centran en la situación en Europa y América, también en la caída de la demanda para viajar hacia Japón a causa del terremoto (esperemos que este descenso dure poco tiempo y se mejore la situación en el país) y la elevada volatilidad de los precios del petróleo que afecta al sector aéreo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sense escales

Post by Guigui »

La aerolínea Singapore Airlines lleva años reduciendo la distancia geográfica entre España y Asia con vuelos directos (con una escala en Milán) desde el aeropuerto barcelonés de El Prat y Singapur.
Hi va sense escales; si més no, en alguns vols.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”