Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports. Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Riutort-Gavarrós, estació del "tren de l'ASLAND" que comunicava la fàbrica de ciment pòrtland d'El Clot del Moro (ASLAND) amb la xarxa de la CGFC a Guardiola de Berguedà. Caldria fer-hi alguna intervenció, abans no acabi de caure.
tren250 wrote:L'estació que hi ha entre la pobla de lillet i guardiola del berguedà, la qual no recordo el nom. [...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
davida wrote:Dates de tancament:
-Ramal de Les Franqueses: 1991. Jo hi vaig circular sobre l'any 83-84 per una incidencia a la línea de Vic prop de Mollet i ens van desviar per aquest ramal i Granollers Centre. Recordo que també estava al llistat inicial de clausures del 1.1.1985 al igual que el Montcada- Ripoll, Ripoll -La Tor i Lleida - La Pobla.
- St Joan de les Abadesses - Torrelles 1975
- Ripoll - St Joan de les Abadesses: Oficialment 1.1.1985 pero el servei de passatgers ja estava suspes desde el 14.7.1981, per un suposades obres de millora que mai es van realitzar.
Biografia: Revista Carril 51
Sobre el ramal de Les Franqueses del Vallès - Les Franqueses-Granollers Nord, aquí teniu unes fotografies d'ahir mateix, de l'explanació que queda, el pont i amb la via sense tocar:
Doncs per alguna banda havia llegit que el volien tornar a construir, però tal i com està ara més enllà del pont, amb la rotonda i la nova estació, està molt complicat
Algú em sabria dir si aquesta construcció de la imatge és l'antic abaixador de la Hidroelèctrica, de la línia Olot-Girona? Es l'abaixador que se situaria entre l'estació del Pasteral i la d'Amer.
D'altra banda, algú sap si existeix alguna foto de l'antiga estació de La Cellera de Ter? Sé que es va enderrocar, i també la ubicació aproximada, però no he vist mai cap foto...
metring wrote:Sobre el ramal de Les Franqueses del Vallès - Les Franqueses-Granollers Nord, aquí teniu unes fotografies d'ahir mateix, de l'explanació que queda, el pont i amb la via sense tocar:
Hola Metring. He estat mirant i remirant el Google Maps i no trobo per enlloc la ubicació d'aquestes fotos. Saps el nom d'algun dels carrers del voltant, per ubicar-me? Es que, amb l'actual trama urbana, no aconsegueixo veure l'antic traçat d'aquest ramal.
Dr. T wrote:Hola Metring. He estat mirant i remirant el Google Maps i no trobo per enlloc la ubicació d'aquestes fotos. Saps el nom d'algun dels carrers del voltant, per ubicar-me? Es que, amb l'actual trama urbana, no aconsegueixo veure l'antic traçat d'aquest ramal.
El ramal seguia (de sud a nord) la Via del ferrocarril, el tram final de l'Av. Girona i el carrer del Migdia.
Tant en un extrem com en l'altre, es distingeixen perfectament dos aparcaments que eren les antigues platges de vies.
Ara ja veig per on anava el ramal. Pràcticament en línia recta, oi? Però amb tot el que s'ha construït a sobre, resultaria practicament impossible reobrir aquest enllaç, no? (almenys en superfície...).
I ara que ho veig... mirant el Google Maps en mode "mapa", encara consta com a línia ferria: Veure mapa
Ara ja veig per on anava el ramal. Pràcticament en línia recta, oi? Però amb tot el que s'ha construït a sobre, resultaria pràcticament impossible reobrir aquest enllaç, no? (almenys en superfície...).
Impossible no hi ha res, però la gent treuria fum pels queixals, si reobren el ramal enmig del carrer.
Algú em sabria dir si aquesta construcció de la imatge és l'antic abaixador de la Hidroelèctrica, de la línia Olot-Girona? Es l'abaixador que se situaria entre l'estació del Pasteral i la d'Amer.
D'altra banda, algú sap si existeix alguna foto de l'antiga estació de La Cellera de Ter? Sé que es va enderrocar, i també la ubicació aproximada, però no he vist mai cap foto...
Sí. És l'antic baixador de la hidroelèctrica. Situat a mà esquerra anant cap a Olot, just després que la carretera travessi el Ter per un pont que aprofita els pilars de l'antic viaducte ferroviari.
Desgraciadament, l'estació de La Cellera va ser l'única del tren Olot-Girona que es va enderrocar. Encara queda, però, el Passeig de l'Estació que, amb tota seguretat, acabava on hi havia l'estació.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Mira que he passat cops per davant i no hagués dit mai que era un abaixador ferroviari... Molt "fashion", per cert!
Encara em falta ubicar la resta d'abaixadors de la línia (Salt-Veïnat, Bescanó-Grober, Anglès...). Seguirem investigant. Avui vaig a la biblioteca de Girona a consultar el llibre "Història gràfica del Tren d'Olot", a veure si hi ha fotos "guapes".
Mira que he passat cops per davant i no hagués dit mai que era un abaixador ferroviari... Molt "fashion", per cert!
Encara em falta ubicar la resta d'abaixadors de la línia (Salt-Veïnat, Bescanó-Grober, Anglès...). Seguirem investigant. Avui vaig a la biblioteca de Girona a consultar el llibre "Història gràfica del Tren d'Olot", a veure si hi ha fotos "guapes".
Salut!
També et pots deixar caure per l'Associació Amics del Tren Olot-Girona (ASAMTOG). El local social d'ASAMTOG està situat al magatzem del Parc de l'Estació de Sant Esteve d'en Bas davant de l'antiga estació del tren d'Olot, avui reconvertida en escola bressol municipal. L’horari d’obertura és de 5 de la tarda a 8 del vespre de tots els dissabtes feiners de l’any.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.