Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
101
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Total votes: 135

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

"Yo me lo guiso, yo me lo como"

Post by metring »

...i l'altre cara de la notícia :roll:

Esperem que sigui cert que aprenen dels errors, perquè el que cal és recolçar tot tipus de transport públic, que és el que fa tanta falta, i no defenestrant uns en contra d'altres. Ara, una mica "Todo queda en casa"... :

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 5734.shtml

BCN premia les entitats que van recolzar Hereu a la Diagonal

La plataforma va defensar el tramvia amb afany, igual que ICV-EUiA
Dissabte, 15 de gener del 2011
EL PERIÓDICO
BARCELONA

La (no) reforma de la Diagonal, el fracàs més estrepitós del govern de Jordi Hereu, que va acabar fent caure el llavors primer tinent d'alcalde, Carles Martí, va tenir ahir un premi, com a mínim, curiós. Just quan comencen les primàries, la regidora de Medi Ambient i sòcia en el bipartit municipal, l'ecosocialista Imma Mayol, en una de les seves cada vegada més escasses aparicions públiques, va entregar a la tarda un reconeixement a la coordinació del projecte Diagonal per a Tothom, la plataforma que va unir 13 entitats afins al bipartit i va recolzar fins al final l'alcalde Jordi Hereu en la consulta ciutadana per una transformació de la via que els barcelonins van rebutjar al maig. Mayol va fer, sens dubte, un flac favor a la campanya que inicia Hereu per tornar a optar a l'alcaldia de la capital catalana.

«EXEMPLIFICADOR» / El Premi Acció 21 al projecte d'aquest lobby, impulsat per l'Associació de Promoció del Transport Públic (PTP), partidària acèrrima del pas del tramvia per aquest eix, com defensa amb vehemència ICV-EUiA, té la raó de ser, segons una nota del consistori, «pel seu caràcter exemplificador, generalitzable i innovador», i també, per «la implicació ciutadana».

Els premis Acció 21, instituïts el 2003 per l'Ajuntament de Barcelona a través de Medi Ambient, tenen com a objectiu estimular iniciatives dels diferents col·lectius ciutadans que suposin una contribució als objectius del compromís ciutadà per la sostenibilitat Agenda 21 de Barcelona. El jurat, per unanimitat, ha premiat la promoció «d'una mobilitat més sostenible a Barcelona a través d'un treball en xarxa de qualitat entre organitzacions diverses». I entre aquestes organitzacions, hi ha CCOO, UGT i associacions de veïns, el lobby a favor del tramvia i altres entitats afins al govern municipal en el seu conjunt i al PSC i ICV-EUiA per ­separat.

La plataforma Diagonal per a ­­Tothom, els socis de la qual van ­firmar un manifest de suport al ­procés participatiu de l'ajuntament i a la mateixa reforma de la via quan les enquestes ja donaven com a ­avassalladora preferència l'opció C (o sigui, l'opció guanyadora, la que proposava que per ara aquest gran eix central es quedi com està), va ­justificar ahir el fracàs de la consulta a través d'una nota: «La plataforma va aportar la màxima dignitat possible a una ­innovadora consulta ciutadana que, desgraciadament, va acabar ­mediatitzada per la política».(Voleu dir que només va ser això? )

MÉS ACCIONS / En la seva opinió, «no ens podem oblidar d'una reforma tan necessària com aquesta, que no perjudica ningú i que beneficia tothom en termes de salut, equitat i economia». Amb aquesta filosofia, la plataforma impulsada per la PTP va anunciar que té previst continuar les accions de «conscienciació pública» aprofitant el treball que s'ha dut a terme i «aprenent dels errors comesos».
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trias vol el tramvia per altres carrers de l'Eixample

Post by Guigui »

Trias és partidari d'unir les xarxes, però no per la Diagonal: http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... table.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Lluita1714 »

Amb això em conformo... per Mallorca estaria prou bé... i que en un futur els tramvies passin sota el pont de la façana de la Glòria de la Sagrada Família... no us sembla maco? (Hem d'entendre que el pont simbolitzarà l'infern, i Gaudí el va fer per fer passar els cotxes del carrer Mallorca... seria apropiat que el vehicle que atropellà Gaudí, passi pel seu infern :roll:
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Santfeliuenc »

Hola,

No estoy de acuerdo con Trias ni con su solución populista y demagógica para el tranvía. En el artículo referenciado también dice que quiere eliminar las vías entre Sant Andreu y Sant Martí, pero no dice "cómo", del mismo modo que con el tranvía, que dice que por la Diagonal no lo quiere unir pero tampoco dice "cómo". Promesas y promesas pre-electorales.

Pues mira... sí, entre todos podemos crear la porquería más grande jamás contada, y será aquí en el área metropolitana de Barcelona. Si nos lo proponemos nos sale una mierdecilla digna de mención que no nos la igualan en ninguna parte, ¿dónde sino vamos a crear líneas sin sentido, trazados por donde no tocan y uniones de tranvía absolutamente incomprensibles? ¿dónde sino podríamos ampliar líneas como la L3 y L4 y crear nuevas como la L9/L10 a base de curvas serpenteantes estúpidas, innecesarias y carentes de toda lógica? y todo ello dándonos premios los unos a los otros y experimentando el climax a medida que tales hechos se van perpetrando... ¡es genial! ¿qué será lo próximo? ¿rescatar la línea aquella de cornisa? ¿rescatar el monorail acebillero? yo creo que sí, sería lo mejor. También se podría construir una línea realizada con el avioncito del Tibidabo y con destino Montjuïc estilo monorail, por el tema de la estética, que fuese a 10km/h y cobrar el billete a 50€ la ida con todos los descuentos ya aplicados en tarifas. Jo, cómo molaría nuestra city ¿a que sí?

¿Y de aquellas cercanías de las que se hablaba bajo la Diagonal que por un lado se unirían a la red en la zona del Llobregat y por el otro harían lo propio en la zona del Besós? noooooooo, eso no que eso total, ¿para qué serviría? ¿y el ampliar la L3 de forma racional y coherente sin pasar por Sant Joan Despí (para eso ya estaría la L5 ó la L6), proporcionándole 3 paradas en Sant Feliu y preparando una 2ª fase para cruzar el río y eliminar el tráfico de vehículos privados de las autopistas y autovías, además eliminarlos de los puentes del Llobregat? tampoooooooooco, lo mejor es que el coto privado de Poveda, el anexionador de territorios de ultramar para su villa, siga siendo eso, su coto privado y allí se haga lo que él ordene y mande...

Joé, nos puede quedar en el área metropolitana, un bonito cubo de basura con desperdicios aportados por todos y desde todas partes... es increible, y nos da igual. No nos merecemos más, en esta sociedad indolente donde el pasotismo y la apatía permiten que estos calamitosos usuarios del coche oficial nos están destrozando cualquier opción de transporte lógico y cocherente con nuestro consentimiento y participación.

Bueno, a todo esto resumir:

- No, yo no veo otra opción que no sea la de unir los tranvías por la Diagonal, como es lógico y normal que se debe hacer.
- Las cercanías bajo la Diagonal y con un mínimo de 4 vías entre Llobregat y Besós es algo que ya debería de haberse pensado, licitado y debería estar construyéndose.
- Es una barbaridad que no haya un plan director en el Baix Llobregat que contemple y COORDINE las ampliaciones de L1, L2, L3, L5, L6, L9, L10, la línea de Cornellà a Castelldefels, las líneas de FGC, las líneas del tranvía, la conexión de RENFE y FGC con la entrada mediante cercanías bajo la Diagonal propuesta hace un tiempo...
- De idéntico modo habría que hacer lo mismo en la zona Besós-Maresme-Santa Coloma
- Seguimos sin llegada ferroviaria al aeropuerto
- Nuestro puerto es de lo peorcito en accesos
- El polígono de la Zona Franca, polo industrial elemental, tiene una cobertura en bus de risa, únicamente 2 accesos principales para vehículos rodados y atascos a diario
- El aeropuerto, desde que se construyó la nueva terminal tiene completamente abandonada la superfice que sumaban las antiguas terminales A, B y C... si no se necesitaban, ¡vaya despilfarro!

Y así nos luce el pelo...

:boig

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Voyager
N4
N4
Posts: 69
Joined: Tuesday 15/12/2009 18:37

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Voyager »

:hola
Imagino que ahora se empezaran los politicos a plantear las propuestas en materia de transporte publico, Trias ya ha comentado que quiere unir los dos Tranvia pero por el Eixample ¿ pero por donde ?.

Aragon-Urgell es una opcion.
Sobre otros medios, Metro, Rodalies, BUS hay pocas propuestas.
Sobre le Bus la creacion un xarxa ortogonal ¿ampliar el RETBUS?

Sobre otros politicos ( Hereu, Goma, Fernandez,....) no conozco sus propuesta, sabeis algo.

Saludos :ok
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

I com de costum, el conseller havia explicat la notícia primer per twitter, enlloc de fer-ho per tots els mitjans :nono

http://www.directe.cat/noticia/146742/r ... a-diagonal

Recoder revifa la polèmica reforma de la Diagonal

El conseller assegura que unir els tramvies de Barcelona és 'prioritari' per la Generalitat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reobert la caixa dels trons en explicar que la Generalitat considera una 'prioritat' la unió física entre les línies del Trambaix i el Trambesós i que espera que el futur govern municipal de Barcelona, que sortirà de les eleccions del 22 de maig, digui per quina zona de la ciutat ha de passar la nova infraestructura. Cal recordar que la reforma de la Diagonal, que havia de servir per acostar ambdós tramvies, ha estat una de les iniciatives més impopulars de l'alcalde Hereu, que va veure com les seves propostes eren tombades per la ciutadania, que va preferir en un 80% mantenir l'status quo actual en la polèmica consulta ciutadana. El conseller considera que l'enllaç dels dos ramals suposaria que aquest transport públic es veuria 'molt millorat' i ha avançat que el Govern té el 'màxim interès' que el projecte es faci amb 'rapidesa'.

'Estem esperant que el Govern municipal futur ens digui per on s'ha de fer', ha assegurat Recoder, que ha destacat que 'els estudis que tenim fets ens diuen que la unió dels dos trams tindrà un efecte multiplicador en quan a demanda i per tant tindrà un ús social molt més intens del que té en aquest moment'. Pel conseller, el més 'interessat' en que això vagi el més ràpid possible 'és el propi Ajuntament de Barcelona, perquè estem parlant d'un servei públic que es veuria molt millorat d'executar aquesta unió'. Segons Recoder la voluntat d'unir els dos trams demostra que tot i l'actual context de crisi econòmica, el transport públic és una de les prioritats del Govern.

Recoder ha fet aquest anunci durant la posada en funcionament de quatre nous combois del Trambaix, (cosa que ni anunciaven al bloc de DTS, per a què serveix doncs?) que augmentaran la freqüència de pas del servei, i no ha precisat en quants anys esperen tirar endavant el projecte.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by jaezcurra »

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ram-978143
La Generalitat espera ordres per començar a treballar en la unió del Tram

Dimarts, 19 de abril del 2011 EL PERIÓDICO BARCELONA
El Govern de CiU es va posicionar ahir a favor de la unió de les dues línies de tramvia de Barcelona, el Trambaix i el Trambesòs. Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat, va aprofitar el bateig de quatre nous trens que milloraran la freqüència de pas de cinc a quatre minuts en el recorregut del costat Llobregat per anunciar que la Generalitat té com a «prioritat enllaçar els dos trams de la conurbació de Barcelona». A aquest efecte, Recoder va assenyalar que l'Executiu català està esperant que el govern municipal que es formi després de les eleccions del 22-M els digui «per on han de començar».

Jordi Hereu, candidat del PSC, ja va anunciar que després del fiasco de la consulta de la Diagonal no es planteja la unió del tramvia en el pròxim mandat, cosa que sí que preveu Xavier Trias (CiU), que aposta per evitar l'avinguda i buscar una altra ruta a través de l'Eixample. Recoder va dir que la demanda es multiplicaria i va defensar que el «màxim interessat» hauria de ser l'ajuntament.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Disparatat?

Post by metring »

De La Vanguardia en paper:

Trias ve disparatado hacer pasar el tranvía por la Diagonal

El candidato de CiU promete una reforma suave de la avenida que iniciará con una prueba entre Francesc Macià y paseo de Gràcia

ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
El alcaldable propone una gestión conjunta del puerto, el aeropuerto y la Zona Franca

La remodelación del tramo central de la Diagonal regresa al primer plano de la actualidad preelectoral. El candidato de CiU, Xavier Trias, prometió ayer que, en caso de que sea alcalde, la avenida se someterá a una reforma suave que no incluirá el tranvía. Una actuación que incorpore este medio de transporte sería, a su juicio, "un disparate". Con todo, el líder nacionalista en el Ayuntamiento de Barcelona defendió unir el Trambaix con el Trambesòs, pero por otras calles del Eixample que no precisó.

El candidado de CiU participó ayer en un desayuno-coloquio en el Col · legi d´Enginyers de Camins para exponer sus propuestas sobre infraestructuras. El alcalde y candidato a la reelección, el socialista Jordi Hereu, es el invitado de la sesión de hoy.

Cuando se le preguntó a Trias por la Diagonal, fue tajante. "Hay que merjorarla - afirmó-separando el carril bici de los peatones, ampliando las aceras y disminuyendo un poco el tráfico, medidas que la gente entiende". Pero, subrayó, "sin el tranvía, que sería una barbaridad, diga lo que diga la compañía que, claro, ya sé que por la Diagonal es por donde haría negocio". Entre los asistentes al acto había altos cargos de Tram, la concesionaria que explota el Trambaix y el Trambesòs, que escucharon al alcaldable de CiU con atención. La Generalitat, responsable de las obras de ampliación del transporte público, ya ha dicho que considera prioritario conectar las dos redes pero deja en manos del Ayuntamiento el trazado.

La remodelación de la Diagonal entre Francesc Macià y Glòries que prevé Trias incluirá, antes de acometer la obra, "una prueba piloto desde la primera plaza hasta el paseo de Gràcia, con el objetivo de detectar los problemas que pueda ocasionar la intervención y poder aplicar correcciones. Este test, añadió Trias, se llevaría a cabo en el próximo mandato. A juicio del alcaldable, "discutir sobre qué se ha de hacer en la Diagonal no es una banalidad", aunque hacer una consulta en los términos de la que organizó el Ayuntamiento hace casi un añoy que Hereu perdió, "no tiene sentido". En todo caso, prosiguió, "no podemos cambiar la estética que hoy tiene la avenida". En este sentido, rechazó mover los árboles. "Quiero ser alcalde ocho años - argumentó-y según qué decisiones indignan a la gente".

Del resto de propuestas destacó "la creación de un organismo que gestione el puerto, el aeropuerto y la Zona Franca, como se hace en otros países", en la que el Ayuntamiento y la Generalitat sean claves. "Tenemos una plataforma logística que no tiene precio - manifestó-con una capacidad económica increíble, gestionarlas conjuntamente sería una bomba atómica".
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Això no toca?

Post by metring »

Part de la notícia de http://www.lavanguardia.es/politica/ele ... gonal.html :

Hereu advierte a Trias de que ahora "no toca" reformar la Diagonal

El candidato socialista cuestiona la propuesta del de CiU de hacer pasar el tranvía por el Eixample

Elecciones 2011 | 20/04/2011 - 12:31h

Barcelona (EUROPA PRESS).- El alcalde de Barcelona y candidato socialista a la reelección, Jordi Hereu, ha asegurado que "ahora no toca, como dice la frase presidencial", la reforma de la avenida Diagonal, emulando así la expresión que el ex presidente de la Generalitat Jordi Pujol repetía en muchas de sus respuestas a la prensa. "Preguntamos a la ciudadanía y la respuesta fue clara. Somos consecuentes con este mensaje", ha sostenido Hereu este miércoles en una conferencia en el Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, tras el fracaso de la consulta sobre la reforma celebrada en mayo de 2010.

Ha señalado que el objetivo es ser claro y honesto en el programa electoral, que no propone la reforma de la avenida por no ser una prioridad en este momento, mientras que el líder municipal de CiU y candidato a la alcaldía, Xavier Trias, sí que prevé transformar la Diagonal en el próximo mandato, aunque sin cambios estéticos.

Asimismo, ha reclamado que "no se pretenda ahora hacer ver que la reforma es muy importante cuando se boicoteó", en referencia a la posición convergente, a la vez que ha aclarado que aunque la Diagonal no experimentará cambios estructurales durante su mandato si vuelve a ser elegido como alcalde, sí se velará por su mantenimiento.

También ha cuestionado la propuesta de Trias de hacer pasar el tranvía por el Eixample "diga lo que diga" --en palabras del convergente-- la concesionaria que explota el Trambaix y el Trambesòs, Tranvia Metropolità. "La trama del Eixample es complicada y exijo que se me explique esta alternativa", ha sostenido Hereu, quien también ha señalado que la mejor opción es la línea que minimiza la distancia entre dos puntos.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by victorcasta »

Trias no va incentivar votar la opció C? I ara parla de reformar la Diagonal? Els tenen ben grans...
User avatar
Metrocat
N2
N2
Posts: 12
Joined: Sunday 27/03/2011 18:51
Location: Can Boixeres - Hospitalet de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Metrocat »

victorcasta wrote:Trias no va incentivar votar la opció C? I ara parla de reformar la Diagonal? Els tenen ben grans...
En resum: molt queixar-se però a l'hora de la veritat cap fa res. Hipòcrites.
Visita quan vulguis la meva web: http://www.metro-barcelona.net
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Gat_l-h »

La opció C era cap de les dues anteriors, no?

Per tant, va guanyar una opció que està oberta a múltiples interpretacions.

Una alternativa de pas que plantejés un carrer pel tram, peatons i un carril lent per accedir a garatges, tipus Enric Granados, pero en sentit transversal podria no ser mala solució. Així d'entrada dandidats podrien ser Provença, també Diputació o Consell de Cent.
Fer baixar el tram per Urgell i agafar un d'aquest dos carrers. Provença es complica amb l'enllaç amb la Meridiana, al haver de creuar el Clot.
Diputació o Consell de Cent, a part d'acostar el Tram al centre, acaben quasi a les Glories.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by genissimon »

Als polítics:

1.- Tant costa entendre que la distancia més curta entre dos punts és la línia recta?

2.- Tant costa entendre que el transport públic és el més democràtic i igualitari ?

Trambaix i Trambesòs units per la Diagonal, ja.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Metrocat
N2
N2
Posts: 12
Joined: Sunday 27/03/2011 18:51
Location: Can Boixeres - Hospitalet de Llobregat

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by Metrocat »

genissimon wrote:Als polítics:

1.- Tant costa entendre que la distancia més curta entre dos punts és la línia recta?

2.- Tant costa entendre que el transport públic és el més democràtic i igualitari ?

Trambaix i Trambesòs units per la Diagonal, ja.

Salut !!
El què s'ha de fer es tirar la línia per la Diagonal, què és això de tirar-la per l'Eixample, si pràcticament no hi ha espai!
I també el què s'ha de fer es treure carrils de la Diagonal, per què sembla què es de bojos però és l'única manera de què la gent es doni compte què l'espai per la Diagonal als cotxes s'ha acabat i ara hi han altres mètodes de transports més moderns i què redueixen i molt el trànsit viari.
En resum a la teva qüestió: no, no ho entenen i mai ho entendran per què només entenen el què volen.
Visita quan vulguis la meva web: http://www.metro-barcelona.net
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Això no toca?

Post by wefer »

http://www.lavanguardia.es wrote:El alcalde de Barcelona y candidato socialista a la reelección, Jordi Hereu, ha asegurado que "ahora no toca, como dice la frase presidencial", la reforma de la avenida Diagonal, [...]
"Preguntamos a la ciudadanía y la respuesta fue clara. Somos consecuentes con este mensaje",
Aquest homes és curtet, curtet, o simplement és un demagog?

El que la gent va votar va ser NO a la reforma proposada. En cap cas es va preguntar si es volia reformar o no, per la qual cosa en cap cas la gent va poder dir el que afirma el Sr. Hereu.
http://www.lavanguardia.es wrote:Xavier Trias, sí que prevé transformar la Diagonal en el próximo mandato, aunque sin cambios estéticos.
A veure amb què ens trobem. Por em fa qualsevol polític.
No obstant, no és cert com diuen alguns que Trias no volgués la reforma. Si no m'equivoco, el que no volia eren les reformes proposades per Hereu i els seus amics eco-socialistes
http://www.lavanguardia.es wrote: También ha cuestionado la propuesta de Trias de hacer pasar el tranvía por el Eixample "diga lo que diga" --en palabras del convergente-- la concesionaria que explota el Trambaix y el Trambesòs, Tranvia Metropolità. "La trama del Eixample es complicada y exijo que se me explique esta alternativa", ha sostenido Hereu, quien también ha señalado que la mejor opción es la línea que minimiza la distancia entre dos puntos.
Mentida.
La millor opció no és únicament la que minimitza la distància, tot i que sí és un punt important. Si fos així, per anar a Madrid no passaríem no per LLeida, ni per Saragossa. Aniríem rectes i punt. A més, el que ja és surrealista és que això ho digui una persona d'un partit que ha defensat barbaritats com els últims traçats plens de giragonses de la L9 o la L3.

Entre un extrem i l'altre, es poden fer petites variacions, sense exagerar. El que està clar és que ara mateix el gran col·lapse d'autobusos, per exemple, no està a la Diagonal, sinó als carrers Mallorca/València, i crec que eliminar aquest col·lapse seria una de les prioritats de la connexió del tramvia.
Recordem una vegada més que per grans distàncies, per unir un extrem i l'altre de Barcelona, el que hem de potenciar és el metro que és el que dóna una velocitat comercial adequada, deixant el tramvia per les connexions més locals (però no per això menys importants). I si parlem de connexions locals, la línia recta d'extrem a extrem de la ciutat no té per què ser necessàriament la línia recta.

Deixem als tècnics que decideixin a partir d'estudis, i no pas de manies dels uns o els altres.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Què n'opina cada alcaldable?

Post by metring »

Els alcaldables de Barcelona opinen:

http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_6/Tes

¿Deben conectarse los tranvías?

25/04/2011

XAVIER TRIAS CiU

Sí. Creo que el Trambaix y el Trambesòs deben conectarse para multiplicar la eficiencia y la demanda de este servicio de transporte público. Sin embargo, hacerlo por la avenida Diagonal, como pretendía el Gobierno del actual alcalde, Jordi Hereu, sería un gran error. Con la ayuda de los técnicos encontraremos las calles del Eixample por donde será más factible su paso. Otro de los aspectos que hay que tener en cuenta es el resultado de los estudios que está realizando el Ministerio de Fomento para construir una nueva línea de Rodalies, que cruzaría Barcelona por debajo de toda la Diagonal y terminaría en la plaza de las Glòries.

RICARD GOMÀ ICV-EUiA

Sí. Creemos que los tranvías deben conectarse por la Diagonal, en superficie y con prioridad semafórica. Esta opción unifica las redes existentes, comporta duplicar la demanda actual, representa un incremento considerable de la intermodalidad de la red de transporte público y supone la reducción del espacio para la circulación del vehículo privado.

JORDI PORTABELLA Unitat

No. No es necesario conectar ambos tramos del tranvía si les damos conexión con otros medios de transporte público como el metro y el RetBus, la red de autobuses rápidos. Carecemos de espacio público en la ciudad, es un bien muy apreciado y escaso, y por ello no tiene sentido saturar la avenida Diagonal con un transporte que necesita mucho espacio.

JORDI HEREU PSC

Sí, pero no ahora. Los ciudadanos de Barcelona han decidido reformular y posponer la reforma de la avenida Diagonal, que es por donde creemos que deben conectarse los dos tramos del tranvía, el Trambaix y el Trambesòs. Esta conexión, sin embargo, debe hacerse siempre de acuerdo con los estudios técnicos y de movilidad que se hagan en el momento oportuno.

Por todo ello, no nos planteamos hacer modificaciones sustanciales en esta vía durante este próximo mandato ni hasta que termine la crisis. Precisamente por eso, la conexión entre los dos tramos del tranvía no figura dentro de nuestro programa electoral.

ALBERTO FERNÁNDEZ PP

No es prioritario en el contexto de crisis y presupuestos ajustados. Cuando mejore la situación, la conexión debería efectuarse por el Eixample, para no congestionar más la Diagonal. También deben estudiarse otras opciones, el soterramiento por dicha avenida, además de la posibilidad de unirlos por el Paral.lel a través de la Ronda Litoral.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Disparatat?

Post by Sagrerenc »

Xavier Trias wrote:Cuando se le preguntó a Trias por la Diagonal, fue tajante. "Hay que merjorarla - afirmó-separando el carril bici de los peatones, ampliando las aceras y disminuyendo un poco el tráfico, medidas que la gente entiende". Pero, subrayó, "sin el tranvía, que sería una barbaridad, diga lo que diga la compañía que, claro, ya sé que por la Diagonal es por donde haría negocio".
Si el Sr. Trias sap que és per la Diagonal on el Tram faria el negoci, la lògica diu que el traçat ha de ser per la Diagonal. Ja que es fa una nova infraestructura, fem-la per on tingui més utilitat.

O és que potser en aquest país ens agrada fer infraestructures inútils? Així ens va...

Jordi Portabella wrote:Carecemos de espacio público en la ciudad, es un bien muy apreciado y escaso, y por ello no tiene sentido saturar la avenida Diagonal con un transporte que necesita mucho espacio.
Doncs precisament per això no podem saturar l'avinguda Diagonal amb 8 carrils per a vehicles privats (el 50% de l'amplada) i prioritzar els carrils de transport col·lectiu, de molta més capacitat.
Alberto Fernández wrote:No es prioritario en el contexto de crisis y presupuestos ajustados.
El Tram no és prioritari, però els AVE's a de Madrid a totes les províncies no saben el que és la crisi.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Post by metring »

Hem separat les entrades sobre si els tramvies són bons o dolents al nou fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 46#p190346
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Què n'opina cada alcaldable?

Post by uriol108 »

ALBERTO FERNÁNDEZ wrote:"También deben estudiarse otras opciones, el soterramiento por dicha avenida"
Soterrar el tranvia ? No seria millor fer un metro ? :nose
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La qüestió és soterrar

Post by Guigui »

Per alguns, l'important és soterrar. Algun assessor els deu haver dit que això dóna vots.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”