Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga general a França
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ranca.html
40 vols cancel·lats al Prat a causa de la vaga a França
Es veuen afectades, principalment, connexions amb aquest país però també amb altres punts del centre i del nord d'Europa
Easyjet és l'aerolínia més afectada amb 15 cancel·lacions
23/09/10 09:49 - EL PRAT DE LLOBREGAT - EUROPA PRESS
L'aeroport del Prat ha cancel·lat 40 vols a causa de la vaga general a França, principalment connexions amb aquest país però també amb altres punts del centre i del nord d'Europa.
La resta d'operacions es desenvolupa amb alguns retards en els vols cap a França i el continent europeu.
Segons informen les principals companyies en les seves pàgines web, durant el dia d'avui s'han cancel·lat 40 vols al Prat.
Easyjet és l'aerolínia més afectada amb 15 cancel·lacions, seguida per Vueling 8 i Air France i Ryanair amb 6 cancel·lacions cadascuna.
Els vols cancel lats tenien com a destinacions París, Lió, Brussel·les ,Oslo, Bristol o Londres, entre d'altres.
Quant a la resta d'operacions, s'han registrat forts retards per volar a França amb demores d'1 hora i 50 minuts en un vol cap a Lió i d'una hora en dos vols cap a París.
També hi ha hagut demores en connexions amb Zurich, Brussel·les o Viena tant en vols de sortida com d'arribada ja que els avions travessen l'espai aeri francès que pateix restriccions.
40 vols cancel·lats al Prat a causa de la vaga a França
Es veuen afectades, principalment, connexions amb aquest país però també amb altres punts del centre i del nord d'Europa
Easyjet és l'aerolínia més afectada amb 15 cancel·lacions
23/09/10 09:49 - EL PRAT DE LLOBREGAT - EUROPA PRESS
L'aeroport del Prat ha cancel·lat 40 vols a causa de la vaga general a França, principalment connexions amb aquest país però també amb altres punts del centre i del nord d'Europa.
La resta d'operacions es desenvolupa amb alguns retards en els vols cap a França i el continent europeu.
Segons informen les principals companyies en les seves pàgines web, durant el dia d'avui s'han cancel·lat 40 vols al Prat.
Easyjet és l'aerolínia més afectada amb 15 cancel·lacions, seguida per Vueling 8 i Air France i Ryanair amb 6 cancel·lacions cadascuna.
Els vols cancel lats tenien com a destinacions París, Lió, Brussel·les ,Oslo, Bristol o Londres, entre d'altres.
Quant a la resta d'operacions, s'han registrat forts retards per volar a França amb demores d'1 hora i 50 minuts en un vol cap a Lió i d'una hora en dos vols cap a París.
També hi ha hagut demores en connexions amb Zurich, Brussel·les o Viena tant en vols de sortida com d'arribada ja que els avions travessen l'espai aeri francès que pateix restriccions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aterratge d'emergència al Prat del vol Lleida-Palma
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... s-tecnics/
12 novembre 2010 15:35
El vol Lleida-Palma de Mallorca ha hagut d’aterrar a Barcelona per motius tècnics
El vol Lleida-Palma de Mallorca, de la companyia Vueling, que ha sortit avui de l’aeroport Lleida-Alguaire a les 11.50 ha hagut d’aterrar a l’aeroport de El Prat per motius tècnics. L’aterratge s’ha realitzat sense problemes. Els 50 passatgers seran recol·locats en altres vols amb destinació a Palma. Aquesta incidència tècnica ha afectat també els vols Palma de Mallorca-Lleida i el Lleida-Barcelona.
La incidència d’aquest vol Lleida-Palma de Mallorca de la companyia Vueling ha produït afectacions també en els altres dos vols (Palma-Lleida i Lleida-Barcelona) que realitza aquesta companyia des de l’aeroport de Lleida-Alguaire els divendres.
Així doncs, els 72 passatgers que havien de volar de Palma de Mallorca a Lleida seran recol·locats ens dos vols de les companyies Air Europa i Air Berlin fins a Barcelona. Allà un autocar els recollirà per traslladar-los a Lleida.
Pel que fa als passatgers del vol Lleida-Barcelona se’ls ha trasllat en vehicle fins a Barcelona.
Nota de premsa
12 novembre 2010 15:35
El vol Lleida-Palma de Mallorca ha hagut d’aterrar a Barcelona per motius tècnics
El vol Lleida-Palma de Mallorca, de la companyia Vueling, que ha sortit avui de l’aeroport Lleida-Alguaire a les 11.50 ha hagut d’aterrar a l’aeroport de El Prat per motius tècnics. L’aterratge s’ha realitzat sense problemes. Els 50 passatgers seran recol·locats en altres vols amb destinació a Palma. Aquesta incidència tècnica ha afectat també els vols Palma de Mallorca-Lleida i el Lleida-Barcelona.
La incidència d’aquest vol Lleida-Palma de Mallorca de la companyia Vueling ha produït afectacions també en els altres dos vols (Palma-Lleida i Lleida-Barcelona) que realitza aquesta companyia des de l’aeroport de Lleida-Alguaire els divendres.
Així doncs, els 72 passatgers que havien de volar de Palma de Mallorca a Lleida seran recol·locats ens dos vols de les companyies Air Europa i Air Berlin fins a Barcelona. Allà un autocar els recollirà per traslladar-los a Lleida.
Pel que fa als passatgers del vol Lleida-Barcelona se’ls ha trasllat en vehicle fins a Barcelona.
Nota de premsa
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cancel·lacions pel temporal de neu a Europa
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... poral.html
Tretze vols cancel·lats i retards al Prat a causa del temporal
El temporal de neu i fred que hi ha al nord d'Europa està condicionant tot el trànsit aeri
Les companyies que han hagut de cancel·lar vols són Easyjet, Air France i Vueling, entre d'altres
02/12/10 10:28 - El Prat de Llobregat - Agències
El temporal de neu i fred que hi ha al nord d'Europa està condicionant el trànsit aeri, no només de la zona afectada per l'onada de fred. A l'aeroport de Barcelona, al Prat de Llobregat, s'han cancel·lat 13 vols i també hi ha retards.
Segons informa Aena, els vols cancel·lats a Catalunya són quatre d'arribada i nou de sortida, la majoria cap a la capital britànica i la resta cap a París, Brussel·les i Berlín. Les companyies que han hagut de cancel·lar vols són Easyjet, Air France i Vueling, entre d'altres.
En canvi, al Regne Unit s'espera que tornin a estar operatius els aeroports britànics de Gatwik i Edimburg, col·lapsats dimecres per l'onada de fred i neu que està travessant Europa i a causa nombrosos problemes de transport.
A Alemanya el temporal de fred també s'ha fet notar. Als aeroports de Frankfurt i Munic s'han anul·lat nombrosos vols i els avions van acumular retards. En ciutats com Berlín les temperatures han baixat fins als 12 graus sota zero.
Tretze vols cancel·lats i retards al Prat a causa del temporal
El temporal de neu i fred que hi ha al nord d'Europa està condicionant tot el trànsit aeri
Les companyies que han hagut de cancel·lar vols són Easyjet, Air France i Vueling, entre d'altres
02/12/10 10:28 - El Prat de Llobregat - Agències
El temporal de neu i fred que hi ha al nord d'Europa està condicionant el trànsit aeri, no només de la zona afectada per l'onada de fred. A l'aeroport de Barcelona, al Prat de Llobregat, s'han cancel·lat 13 vols i també hi ha retards.
Segons informa Aena, els vols cancel·lats a Catalunya són quatre d'arribada i nou de sortida, la majoria cap a la capital britànica i la resta cap a París, Brussel·les i Berlín. Les companyies que han hagut de cancel·lar vols són Easyjet, Air France i Vueling, entre d'altres.
En canvi, al Regne Unit s'espera que tornin a estar operatius els aeroports britànics de Gatwik i Edimburg, col·lapsats dimecres per l'onada de fred i neu que està travessant Europa i a causa nombrosos problemes de transport.
A Alemanya el temporal de fred també s'ha fet notar. Als aeroports de Frankfurt i Munic s'han anul·lat nombrosos vols i els avions van acumular retards. En ciutats com Berlín les temperatures han baixat fins als 12 graus sota zero.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou fil: aeroports tancats pel mal temps
He separat en un nou fil les entrades sobre els aeroports tancats pel mal temps ja que no tracten de les afectacions dels vols des de Catalunya com a tal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Uns 20 vols cancel·lats al Prat per la neu a Europa
http://www.ara.cat/societat/aeroports-e ... 60907.html
El Regne Unit i Alemanya, els països més afectats
Una vintena de vols cancel·lats al Prat pel temporal de neu a Europa
El trànsit aeri es veu alterat als principals aeroports del continent, amb el tancament de Heathrow i importants retards a Frankfurt
ELENA FREIXA
Barcelona | Actualitzada el 18/12/2010 11:26
Les tempestes de neu alteren el trànsit aeri a Europa Les tempestes de neu alteren el trànsit aeri a Europa
El temporal de neu que afecta gran part d'Europa ha obligat a cancel·lar avui 22 vols a l'aeroport del Prat, la majoria dels quals connectaven Barcelona amb destinacions del Regne Unit i Alemanya, que són els països més afectats per l'onada de fred.
Segons ha informat Aena, al Prat s'han anul·lat 12 sortides i 10 arribades i els destins afectats són Londres, Munic, Frankfurt i Amsterdam, entre d'altres.
Els aeroports europeus més afectats pel temporal són els britànics. Londres ha tancat el seu principal aeroport, Heathrow, i British Airways ja ha anunciat la cancel·lació de tots els seus vols amb sortida o arribada a aquestes instal·lacions fins a mitja tarda.
Gatwich, també a la capital britànica, registra importants retards en la majoria de vols, i algunes cancel·lacions. Altres aeroports secundaris del Regne Unit també estan tancats aquest matí.
La situació és similar a Suïssa, Bèlgica i Holanda, però comença a millorar a Alemanya, que ahir també es va veure molt afectada pel fred i la neu. Els principals aeroports del país, com el de Frankfurt, estan oberts, després que ahir se'n suprimissin fins a 300 vols, però acumulen encara importants retards i algunes cancel·lacions.
El Regne Unit i Alemanya, els països més afectats
Una vintena de vols cancel·lats al Prat pel temporal de neu a Europa
El trànsit aeri es veu alterat als principals aeroports del continent, amb el tancament de Heathrow i importants retards a Frankfurt
ELENA FREIXA
Barcelona | Actualitzada el 18/12/2010 11:26
Les tempestes de neu alteren el trànsit aeri a Europa Les tempestes de neu alteren el trànsit aeri a Europa
El temporal de neu que afecta gran part d'Europa ha obligat a cancel·lar avui 22 vols a l'aeroport del Prat, la majoria dels quals connectaven Barcelona amb destinacions del Regne Unit i Alemanya, que són els països més afectats per l'onada de fred.
Segons ha informat Aena, al Prat s'han anul·lat 12 sortides i 10 arribades i els destins afectats són Londres, Munic, Frankfurt i Amsterdam, entre d'altres.
Els aeroports europeus més afectats pel temporal són els britànics. Londres ha tancat el seu principal aeroport, Heathrow, i British Airways ja ha anunciat la cancel·lació de tots els seus vols amb sortida o arribada a aquestes instal·lacions fins a mitja tarda.
Gatwich, també a la capital britànica, registra importants retards en la majoria de vols, i algunes cancel·lacions. Altres aeroports secundaris del Regne Unit també estan tancats aquest matí.
La situació és similar a Suïssa, Bèlgica i Holanda, però comença a millorar a Alemanya, que ahir també es va veure molt afectada pel fred i la neu. Els principals aeroports del país, com el de Frankfurt, estan oberts, després que ahir se'n suprimissin fins a 300 vols, però acumulen encara importants retards i algunes cancel·lacions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Esperen tornar del Caire des de fa dos dies
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... elona.html
Tornen a suspendre el vol dels 186 passatgers que són a l'aeroport del Caire esperant marxar a Barcelona
Un dels afectats explica que ni l'ambaixada espanyola ni la companyia Air Europa els donen explicacions
El vol havia d'enlairar-se divendres, però encara no ho ha fet
09/01/11 12:58 - el caire - Acn
Aquest diumenge és el tercer dia que els 186 passatgers d'un vol de la companyia Air Europa amb destí Barcelona que havia de sortir del Caire estan retinguts a l'aeroport egipci i encara no poden sortir. “Estem a mans de ningú. Ni l'ambaixada espanyola ni Air Europa ens diuen res”, ha explicat un del passatgers afectats, l'Hèctor Guasch. Segons aquest passatger, la situació és crítica perquè estava previst que agafessin un vol a la una del migdia i els han dit que finalment no podrà ser. Segons sembla, els tècnics de la companyia aèria estan treballant per reparar un problema en el control secundari de l'aparell.
El primer vol havia de sortir divendres a les nou de la nit i es va cancel·lar dues hores abans amb la promesa de recol·locar-los en un altre vol el dissabte a les quatre de la tarda. Quan els passatgers estaven dins de l'avió i quan el pilot començava les maniobres per agafar pista se'ls comunicava que hi havia un problema a l'avió i que es tornava a suspendre el vol. Els van prometre que podrien sortir en un vol aquest diumenge a la una del migdia però tampoc ha pogut ser.
“Estem descol·locats totalment”, assegura Guash.
Guash ha explicat que tots els passatgers estan bé però molt cansats i que la situació és crítica per la llarga espera.
Tornen a suspendre el vol dels 186 passatgers que són a l'aeroport del Caire esperant marxar a Barcelona
Un dels afectats explica que ni l'ambaixada espanyola ni la companyia Air Europa els donen explicacions
El vol havia d'enlairar-se divendres, però encara no ho ha fet
09/01/11 12:58 - el caire - Acn
Aquest diumenge és el tercer dia que els 186 passatgers d'un vol de la companyia Air Europa amb destí Barcelona que havia de sortir del Caire estan retinguts a l'aeroport egipci i encara no poden sortir. “Estem a mans de ningú. Ni l'ambaixada espanyola ni Air Europa ens diuen res”, ha explicat un del passatgers afectats, l'Hèctor Guasch. Segons aquest passatger, la situació és crítica perquè estava previst que agafessin un vol a la una del migdia i els han dit que finalment no podrà ser. Segons sembla, els tècnics de la companyia aèria estan treballant per reparar un problema en el control secundari de l'aparell.
El primer vol havia de sortir divendres a les nou de la nit i es va cancel·lar dues hores abans amb la promesa de recol·locar-los en un altre vol el dissabte a les quatre de la tarda. Quan els passatgers estaven dins de l'avió i quan el pilot començava les maniobres per agafar pista se'ls comunicava que hi havia un problema a l'avió i que es tornava a suspendre el vol. Els van prometre que podrien sortir en un vol aquest diumenge a la una del migdia però tampoc ha pogut ser.
“Estem descol·locats totalment”, assegura Guash.
Guash ha explicat que tots els passatgers estan bé però molt cansats i que la situació és crítica per la llarga espera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Finalment, han arribat
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... caire.html
Arriben a Barcelona els viatgers que portaven dos dies atrapats al Caire
L'avió havia de sortir de la capital egípcia el divendres a la nit
Els 186 passatgers del vol xàrter denuncien la manca d'informació per part de les agències de viatges i la companyia Air Europa
09/01/11 20:50 - El Prat de Llobregat - Agències
Els 186 passatgers del vol UX 408 de la companyia Air Europa que portaven gairebé dos dies atrapats a l'aeroport del Caire esperant poder tornar a Barcelona ja han arribat a l'Aeroport de Barcelona. L'avio s'ha enlairat de la capital egípcia cap a les 14:58 (13:58 hora catalana) i ha arribat a un quart de set al Prat.
El vol xàrter operat per les agències Solplan, Iberojet i Travelplan havia de sortir divendres a la nit, però la sortida es va cancel·lar dues vegades per causes tècniques, obligant els turistes a passar dues nits en un hotel.
Poc abans de pujar a l'autocar que els ha portat des de l'hotel a l'aeroport, els passatgers s'han mostrat poc confiats en l'enlairament del seu avió i han denunciat la falta d'atenció dispensada per les companyies operadores i Air Europa.
Els passatgers són en la seva majoria catalans, encara que també hi ha bascos, asturians, aragonesos, gallecs i balears.
Un dels afectats, Jordi Anguela, ha declarat que “se senten enganyats”, ja que tant l'agència de viatges com la companyia aèria els han anat donant “excuses”, que anaven des d'un problema mecànic a l'avió fins que “hi havia boira a Barcelona”.
Per la seva banda, l'Hèctor Guasch ha comentat que ha arribat a parlar amb el secretari general de l'ambaixada espanyola de la capital egípcia, “Quan l'he trucat aquest matí, m'ha dit que era la primera notícia que tenien”, ha lamentat.
“Estem cabrejats (sic)”, ha expressat Fernando Abad, que ha lamentat que, com altres passatgers, havia perdut el seu vol d'enllaç amb Bilbao.
Arriben a Barcelona els viatgers que portaven dos dies atrapats al Caire
L'avió havia de sortir de la capital egípcia el divendres a la nit
Els 186 passatgers del vol xàrter denuncien la manca d'informació per part de les agències de viatges i la companyia Air Europa
09/01/11 20:50 - El Prat de Llobregat - Agències
Els 186 passatgers del vol UX 408 de la companyia Air Europa que portaven gairebé dos dies atrapats a l'aeroport del Caire esperant poder tornar a Barcelona ja han arribat a l'Aeroport de Barcelona. L'avio s'ha enlairat de la capital egípcia cap a les 14:58 (13:58 hora catalana) i ha arribat a un quart de set al Prat.
El vol xàrter operat per les agències Solplan, Iberojet i Travelplan havia de sortir divendres a la nit, però la sortida es va cancel·lar dues vegades per causes tècniques, obligant els turistes a passar dues nits en un hotel.
Poc abans de pujar a l'autocar que els ha portat des de l'hotel a l'aeroport, els passatgers s'han mostrat poc confiats en l'enlairament del seu avió i han denunciat la falta d'atenció dispensada per les companyies operadores i Air Europa.
Els passatgers són en la seva majoria catalans, encara que també hi ha bascos, asturians, aragonesos, gallecs i balears.
Un dels afectats, Jordi Anguela, ha declarat que “se senten enganyats”, ja que tant l'agència de viatges com la companyia aèria els han anat donant “excuses”, que anaven des d'un problema mecànic a l'avió fins que “hi havia boira a Barcelona”.
Per la seva banda, l'Hèctor Guasch ha comentat que ha arribat a parlar amb el secretari general de l'ambaixada espanyola de la capital egípcia, “Quan l'he trucat aquest matí, m'ha dit que era la primera notícia que tenien”, ha lamentat.
“Estem cabrejats (sic)”, ha expressat Fernando Abad, que ha lamentat que, com altres passatgers, havia perdut el seu vol d'enllaç amb Bilbao.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Un avió de Vueling va efectuar un aterratge d'emergència ahir al vespre a Sevilla
El pilot va alertar el servei d'emergències 112 que el tren d'aterratge de l'avió havia quedat bloquejat. A l'aeronau, procedent de Barcelona, hi viatjaven 150 persones que van resultar il·leses
AGÈNCIES Barcelona | Actualitzada el 21/04/2011 15:29
Noticia sencera:
http://www.ara.cat/societat/Vueling-avi ... 53856.html
El pilot va alertar el servei d'emergències 112 que el tren d'aterratge de l'avió havia quedat bloquejat. A l'aeronau, procedent de Barcelona, hi viatjaven 150 persones que van resultar il·leses
AGÈNCIES Barcelona | Actualitzada el 21/04/2011 15:29
Noticia sencera:
http://www.ara.cat/societat/Vueling-avi ... 53856.html
Re: Incidències a l'aeroport del Prat
http://www.lavanguardia.com/vida/201109 ... talia.html
Decenas de vuelos cancelados en Barajas y El Prat por una huelga general en Italia
España tiene programadas este martes un total de 271 operaciones con el país transalpino
Vida | 06/09/2011 - 11:26h
Madrid. (EP).- Un total de 31 vuelos con llegada o salida desde Italia han sido cancelados hasta las 10.40 horas en los aeropuertos de Madrid-Barajas y de Barcelona-El Prat a causa de la huelga general convocada para este martes en protesta contra las medidas de austeridad anunciadas por el Gobierno de Silvio Berlusconi. A nivel general, España tiene programadas este martes un total de 271 operaciones con el país transalpino, de las cuales ya se ha producido la cancelación de 68 vuelos, según han informado fuentes de AENA.
En concreto, el aeródromo madrileño tiene programados para esta jornada un total de 84 vuelos, 45 de los cuales son salidas y 39 llegadas, de los cuales ya se han cancelado 10 operaciones, ocho de salidas y dos de llegadas. Por su parte, el aeropuerto de Barcelona-El Prat tiene 73 vuelos programados para este martes, de los que se han anulado 10 operaciones de salida y 11 de llegada.
Decenas de vuelos cancelados en Barajas y El Prat por una huelga general en Italia
España tiene programadas este martes un total de 271 operaciones con el país transalpino
Vida | 06/09/2011 - 11:26h
Madrid. (EP).- Un total de 31 vuelos con llegada o salida desde Italia han sido cancelados hasta las 10.40 horas en los aeropuertos de Madrid-Barajas y de Barcelona-El Prat a causa de la huelga general convocada para este martes en protesta contra las medidas de austeridad anunciadas por el Gobierno de Silvio Berlusconi. A nivel general, España tiene programadas este martes un total de 271 operaciones con el país transalpino, de las cuales ya se ha producido la cancelación de 68 vuelos, según han informado fuentes de AENA.
En concreto, el aeródromo madrileño tiene programados para esta jornada un total de 84 vuelos, 45 de los cuales son salidas y 39 llegadas, de los cuales ya se han cancelado 10 operaciones, ocho de salidas y dos de llegadas. Por su parte, el aeropuerto de Barcelona-El Prat tiene 73 vuelos programados para este martes, de los que se han anulado 10 operaciones de salida y 11 de llegada.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Afectació de la vaga general a Itàlia
http://www.ara.cat/societat/general-ita ... 45280.html
La vaga general italiana obliga a cancel·lar 33 vols als aeroports catalans
Ryanair, Vueling, Easyjet i Luftansa cancel·len 22 vols al Prat i Ryanair suspèn també 7 trajectes a l'aeroport de Girona i 4 al de Reus
SÒNIA SÁNCHEZ
Barcelona | Actualitzada el 06/09/2011 12:06
La vaga general de treballadors a Itàlia ha obligat avui a cancel·lar 22 vols a l'aeroport del Prat (Barcelona), que corresponen a 11 sortides i 11 arribades d'aeroports italians, i 7 més (3 sortides i 4 arribades) de l'aeroport de Girona, segons han explicat fonts d'Aena. A més, a l'aeroport de Reus s'han cancel·lat també 4 vols, 2 arribades i 2 sortides a Venècia i Pisa de la companyia Ryanair.
Les companyies que han cancel·lat els seus vols, a tots tres aeroports, han sigut principalment Vueling i Ryanair, amb algun trajecte també suspès d'Easyjet i Luftansa. Els vols cancel·lats a Girona també eren de Ryanair a Bríndisi, Trapani, Bolonya i l'Alguer.
L'aeroport del Prat tenia un total de 73 vols (37 arribades i 36 sortides) previstos en connexió amb aeroports italians, dels quals se n'han cancel·lat preventivament 22, un 30%. Fins a les 12 hores d'aquest matí, no havien sortit de l'aeroport del Prat vuit avions cap a Itàlia (de les 11 sortides cancel·lades) i s'esperava que la vaga, que dura fins a les 18 hores d'aquesta tarda, només afectés tres sortides més, a part de les arribades.
La vaga general italiana obliga a cancel·lar 33 vols als aeroports catalans
Ryanair, Vueling, Easyjet i Luftansa cancel·len 22 vols al Prat i Ryanair suspèn també 7 trajectes a l'aeroport de Girona i 4 al de Reus
SÒNIA SÁNCHEZ
Barcelona | Actualitzada el 06/09/2011 12:06
La vaga general de treballadors a Itàlia ha obligat avui a cancel·lar 22 vols a l'aeroport del Prat (Barcelona), que corresponen a 11 sortides i 11 arribades d'aeroports italians, i 7 més (3 sortides i 4 arribades) de l'aeroport de Girona, segons han explicat fonts d'Aena. A més, a l'aeroport de Reus s'han cancel·lat també 4 vols, 2 arribades i 2 sortides a Venècia i Pisa de la companyia Ryanair.
Les companyies que han cancel·lat els seus vols, a tots tres aeroports, han sigut principalment Vueling i Ryanair, amb algun trajecte també suspès d'Easyjet i Luftansa. Els vols cancel·lats a Girona també eren de Ryanair a Bríndisi, Trapani, Bolonya i l'Alguer.
L'aeroport del Prat tenia un total de 73 vols (37 arribades i 36 sortides) previstos en connexió amb aeroports italians, dels quals se n'han cancel·lat preventivament 22, un 30%. Fins a les 12 hores d'aquest matí, no havien sortit de l'aeroport del Prat vuit avions cap a Itàlia (de les 11 sortides cancel·lades) i s'esperava que la vaga, que dura fins a les 18 hores d'aquesta tarda, només afectés tres sortides més, a part de les arribades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vaga dels controladors aeris francesos
A causa de la vaga dels controladors aeris francesos, hi ha retards massius en els vols cap a Europa. Per exemple, el vol procedent de Venècia que havia d'arribar a les 19.50 al Prat, ho farà previsiblement a mitjanit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
Salut !!Diari de Girona wrote: Diari de Girona
Ryanair deixa a Verona, de matinada i sense transport 150 passatgers d´un vol a Bèrgam
La companyia va fer canviar el passatge d'avió, que va sortir 2 hores tard de Girona, i el va informar del canvi de destinació quan l'aparell ja descendia
GIRONA | PILI TURON Una hora i mitja de vol és el que separava, en teoria, les prop de 150 persones que van comprar bitllets de Ryanair per viatjar de Girona a Bèrgam divendres a la nit. Però, a la pràctica, van tardar dues hores per sortir de l'aeroport de Vilobí d'Onyar i gairebé el mateix temps per aterrar al nord d'Itàlia; encara que no a la ciutat a la qual es dirigien sinó a Verona, situada 137 quilòmetres més a l'est.
Les 22.35 minuts era l'hora de sortida programada per al vol FR 4276 de l'aerolínia de baix cost Ryanair a l'aeroport Girona Costa Brava amb destinació Milà-Bèrgam, on hauria d'haver aterrat a les 23.55. Però l'avió ni tan sols va arribar a aquesta ciutat, on molts passatgers no van aconseguir arribar fins ben entrada la matinada i després de pagar-se un taxi; mentre que d'altres no ho van fer fins l'endemà al matí, quan el transport públic va reprendre el servei.
El periple va començar a la terminal gironina, on el procés d'embarcament ja va arrancar amb retard i la sortida es va frustrar quan les hostesses de vol ja havien donat les indicacions de seguretat. Utilitzant només l'anglès i l'italià, primer es va informar els passatgers que l'aparell patia problemes tècnics i més tard, cap a la mitjanit, que haurien de canviar d'avió. D'acord amb la narració dels afectats, aquesta acció també es va retardar per tal d'esperar que altres tres avions completessin les seves operacions d'aterratge. Finalment, el vol cap a Itàlia es va enlairar a dos quarts d'1 de la matinada.
Quan l'avió ja iniciava el descens, els viatgers van rebre una altra mala notícia: no eren a punt d'aterrar a Bèrgam sinó a Verona perquè, segons els va dir la tripulació, l'aeroport per al qual havien comprat bitllets estava tancat a aquella hora. Alhora, els van comunicar -també en anglès i italià- que dos autocars els portarien fins al seu destí, però la realitat és que aquests vehicles mai van estar a la seva disposició i no els ho van notificar fins una hora després d'aterrar. D'aquesta manera, unes 150 persones -entre les quals hi havia menors- es van trobar cap a les 3 de la matinada de dissabte a la terminal d'un aeroport al qual no volien anar i a 137 quilòmetres dels allotjaments que havien reservat.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Així funciona el transport de bestiar
Duros a quatre pessetes, què s'esperaven?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Vaga dels controladors aeris francesos
Alguns vols cap a França tambén van ser cancelats. Per exemple, el Barcelona-Lyon d'EasyJet d'ahir. El d'avui té previst inicialment un retard de 2 hores.Guigui wrote:A causa de la vaga dels controladors aeris francesos, hi ha retards massius en els vols cap a Europa. Per exemple, el vol procedent de Venècia que havia d'arribar a les 19.50 al Prat, ho farà previsiblement a mitjanit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aterratge forçós del vol Vueling Pisa-Barcelona
http://www.ara.cat/societat/desti-Barce ... 26741.html
Un avió amb destí a Barcelona fa un aterratge forçós a Pisa
L'avió, de la companyia Vueling, es va enlairar ahir de l'aeroport italià de Pisa amb direcció a Barcelona però es va veure obligat a realitzar un aterratge forçós a la ciutat d'origen a causa d'una "fallada tècnica".
EFE
Barcelona | Actualitzada el 09/07/2012 13:58
Un avió de la companyia Vueling que es va enlairar ahir de l'aeroport italià de Pisa amb direcció a Barcelona es va veure obligat a realitzar un aterratge forçós a la ciutat d'origen a causa d'una "fallada tècnica".
L'avió, amb 135 passatgers a bord, que no van patir cap dany, es va enlairar de l'aeròdrom italià diumenge a la tarda i al voltant de les 19.30 hora local (17.30 GMT) es va encendre un dels pilots d'avís que indicaven el mal funcionament d'un mecanisme hidràulic, segons que informa avui el diari "Corriere della Sera".
El comandant va advertir d'aquest problema a la torre de control de l'aeroport de Pisa, al qual va tornar per realitzar un aterratge forçós al voltant de les 20.00 hora local (18.00 GMT).
Durant la fase d'aterratge, l'aeròdrom de Pisa va estar tancat al tràfic aeri, a la vegada que es va alertar la Capitania de Port de Livorno per seguretat, davant l'eventualitat que l'avió pogués amarar, ja que l'aeroport de Pisa es troba molt prop del mar, precisa el rotatiu.
Fonts de l'aerolínia han confirmat a Efe que l'aparell va haver de realitzar un aterratge forçós en detectar-se una "fallada tècnica" i que ningú va quedar ferit.
Una vegada en terra, alguns dels passatgers van ser traslladats a hotels pròxims, mentre que altres van optar per tornar a Espanya en altres vols.
Vueling no opera avui la ruta entre Pisa i Barcelona, pel que ofereix als passatgers la possibilitat de desplaçar-se en autobús fins a Milà i Florència i allà agafar un avió fins a la capital catalana.
Per a aquells que descartin volar, Vueling els oferirà el reemborsament dels bitllets, mentre que els passatgers també tenen la possibilitat de canviar els seus vols per als set dies següents.
Per a aquells que desitgin partir avui cap a Barcelona, els avions sortiran a les 21.20 hores de Florència i a les 20.40 hores de Milà.
Un avió amb destí a Barcelona fa un aterratge forçós a Pisa
L'avió, de la companyia Vueling, es va enlairar ahir de l'aeroport italià de Pisa amb direcció a Barcelona però es va veure obligat a realitzar un aterratge forçós a la ciutat d'origen a causa d'una "fallada tècnica".
EFE
Barcelona | Actualitzada el 09/07/2012 13:58
Un avió de la companyia Vueling que es va enlairar ahir de l'aeroport italià de Pisa amb direcció a Barcelona es va veure obligat a realitzar un aterratge forçós a la ciutat d'origen a causa d'una "fallada tècnica".
L'avió, amb 135 passatgers a bord, que no van patir cap dany, es va enlairar de l'aeròdrom italià diumenge a la tarda i al voltant de les 19.30 hora local (17.30 GMT) es va encendre un dels pilots d'avís que indicaven el mal funcionament d'un mecanisme hidràulic, segons que informa avui el diari "Corriere della Sera".
El comandant va advertir d'aquest problema a la torre de control de l'aeroport de Pisa, al qual va tornar per realitzar un aterratge forçós al voltant de les 20.00 hora local (18.00 GMT).
Durant la fase d'aterratge, l'aeròdrom de Pisa va estar tancat al tràfic aeri, a la vegada que es va alertar la Capitania de Port de Livorno per seguretat, davant l'eventualitat que l'avió pogués amarar, ja que l'aeroport de Pisa es troba molt prop del mar, precisa el rotatiu.
Fonts de l'aerolínia han confirmat a Efe que l'aparell va haver de realitzar un aterratge forçós en detectar-se una "fallada tècnica" i que ningú va quedar ferit.
Una vegada en terra, alguns dels passatgers van ser traslladats a hotels pròxims, mentre que altres van optar per tornar a Espanya en altres vols.
Vueling no opera avui la ruta entre Pisa i Barcelona, pel que ofereix als passatgers la possibilitat de desplaçar-se en autobús fins a Milà i Florència i allà agafar un avió fins a la capital catalana.
Per a aquells que descartin volar, Vueling els oferirà el reemborsament dels bitllets, mentre que els passatgers també tenen la possibilitat de canviar els seus vols per als set dies següents.
Per a aquells que desitgin partir avui cap a Barcelona, els avions sortiran a les 21.20 hores de Florència i a les 20.40 hores de Milà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vol Orly-Barcelona torna a l'origen
http://www.ara.cat/societat/Vueling-Bar ... 25816.html
Un avió de Vueling que volava a Barcelona fa un aterratge d'emergència a París
Alguns passatgers han explicat que en l'enlairament l'aparell ja feia un soroll estrany. L'avió ha hagut de fer mitja volta i aterrar a l'aeroport d'Orly
ARA
Barcelona | Actualitzada el 26/07/2012 22:17
Els passatgers d'un vol de Vueling que havia de cobrir el trajecte entre París i Barcelona han viscut un trajecte accidentat. L'avió ha hagut de fer marxa enrere i aterrar a l'aeroport d'Orly. Alguns passatgers consultats per l'ARA han explicat que l'aparell feia un soroll estrany des del moment d'enlairar-se, probablement per problemes en el tren d'aterratge. De seguida, la tripulació ha anunciat que l'avió havia de fer mitja volta. L'aterratge d'emergència s'ha produït sense incidents, amb el suport de bombers i ambulàncies.
Alguns passatgers afectats han pogut trobar vols per tornar aquest divendres a la tarda. Durant el procés de reclamacions, les escenes de tensió entre alguns clients i representants de la companyia han provocat la presència d'agents de la gendarmeria francesa.
Un avió de Vueling que volava a Barcelona fa un aterratge d'emergència a París
Alguns passatgers han explicat que en l'enlairament l'aparell ja feia un soroll estrany. L'avió ha hagut de fer mitja volta i aterrar a l'aeroport d'Orly
ARA
Barcelona | Actualitzada el 26/07/2012 22:17
Els passatgers d'un vol de Vueling que havia de cobrir el trajecte entre París i Barcelona han viscut un trajecte accidentat. L'avió ha hagut de fer marxa enrere i aterrar a l'aeroport d'Orly. Alguns passatgers consultats per l'ARA han explicat que l'aparell feia un soroll estrany des del moment d'enlairar-se, probablement per problemes en el tren d'aterratge. De seguida, la tripulació ha anunciat que l'avió havia de fer mitja volta. L'aterratge d'emergència s'ha produït sense incidents, amb el suport de bombers i ambulàncies.
Alguns passatgers afectats han pogut trobar vols per tornar aquest divendres a la tarda. Durant el procés de reclamacions, les escenes de tensió entre alguns clients i representants de la companyia han provocat la presència d'agents de la gendarmeria francesa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Incidències en vols procedents o destinació Catalunya
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... +Punt+Avui
Dos boeings xoquen al Prat però els pilots ho ignoren i volen amb l'avió malmès
L'Estat recomana a Ryanair millorar la comunicació entre la tripulació dels seus vols després que la pilot no fes cas de les advertències repetides dels passatgers
Ryanair ha tingut xocs similars als aeroports de Girona i Sevilla
Un boeing 767 d'American Airlines amb 239 passatgers va creuar l'Atlàntic sense que els seus tripulants sabessin que duien un estabilitzador de la cua trencat. Se l'havia malmès un altre boeing de Ryanair que va volar a Eivissa amb 175 passatgers i una ala ratllada. Ambdós avions van xocar abans d'enlairar-se a l'aeroport del Prat. Els viatgers de l'avió de Ryanair ho van veure i van alertar la tripulació abans, durant i després del vol. Aquesta els va ignorar. Arran de l'incident, l'Estat ha recomanat a Ryanair que millori la comunicació als seus vols. I a Aena, que revisi les normes de trànsit dels avions a la tercera pista del Prat. Ryanair ha tingut xocs similars als aeroports de Girona i Sevilla.
La comissió d'investigació d'accidents i incidents d'Aviació Civil, que depèn del ministeri de Foment, ha fet públiques aquestes recomanacions en el seu darrer butlletí, publicat recentment. Allà exposa les conclusions a què ha arribat arran de l'incident, que va succeir el 14 d'abril del 2011 cap a dos quarts de nou del matí.
En aquell moment, l'avió de Ryanair es dirigia cap a la zona a la capçalera de la tercera pista de l'aeroport del Prat on els avions s'esperen abans d'enlairar-se. Es va topar pel camí amb l'avió d'American Airlines, un boeing 767, un tipus de màquina que per les seves dimensions no se sol aturar en aquell indret. Segons l'informe de la comissió això “va sorprendre una mica” la pilot de Ryanair, que havia d'ultrapassar l'altra màquina per situar-se al lloc que se li havia assignat i tenia poc espai per fer-ho.
El copilot, de 29 anys i amb tan sols 500 hores de vol, va vigilar la maniobra i en un moment va demanar a la seva companya, de 34 i amb 2.215 hores, que s'aturés. El xoc que va esberlar l'avió d'American Airlines ja s'havia produït, però no el van percebre. Tampoc el van percebre a l'avió americà. Ni des de la torre de control. Qui sí que el va veure per les seves finestretes van ser diversos passatgers del vol de la companyia irlandesa, que van avisar les hostesses. Una d'elles ho va comunicar a la pilot, però amb tant poca convicció que la comandant ho va ignorar.
Sense novetat fins al destí
Ambdós vols “van prosseguir els seus vols i van arribar a les seves destinacions sense novetat”, i va ser quan van revisar la màquina de Ryanair a Eivissa, abans del següent vol, que la comandant va advertir la ratllada al winglet dret, que és l'extrem de l'ala que s'aixeca per donar estabilitat a la nau. Llavors Ryanair va avisar American Airlines, que va descobrir “l'existència d'un trencament a la part externa de l'estabilitzador horitzontal esquerre” del seu avió quan aquest ja havia creuat l'Atlàntic. Això “va obligar a aturar l'aeronau i procedir a la seva reparació”.
La comandant del boeing 737, per la seva banda, “va considerar que el defecte era menor i que no justificava una actuació per part dels serveis de manteniment, tenint en compte que havien de desplaçar-se des de Barcelona perquè la companyia no disposa de mecànics a Eivissa. Tampoc va apuntar el defecte trobat al registre tècnic de l'aeronau”, segons l'informe.
Comunicació “deficient”
Aquesta investigació revela “deficiències” de comunicació entre la tripulació de l'avió de la companyia irlandesa de baix cost. Primer, perquè els tripulants de cabina van tenir problemes per entendre les queixes que emetien els passatgers que van veure el xoc “parlant en espanyol sense que ells entenguessin bé el que deien”, segons el seu testimoni recollit en l'informe.
També perquè “no sembla” que la responsable de la tripulació de cabina “fos conscient de l'impacte de que en la seguretat podia tenir la informació que es disposava a subministrar” a la pilot quan ho va fer . De fet, quan va trucar la comandant va començar la comunicació amb la frase “perdoni que li molesti sé que se suposa que no ho he de fer”, segons el testimoni de l'hostessa. A més, aquell va ser l'únic cop que va comunicar les queixes dels passatgers als pilots. Durant el vol, “en cap moment la tripulació de cabina es va posar en contacte amb els pilots per transmetre'ls la inquietud dels passatgers”, malgrat que alguns, un d'ells un enginyer, van insistir.
Per la seva banda “la comandant va remarcar que va entendre que havia estat un sol passatger el que havia vist el contacte i no diversos com després va esbrinar”, segons el seu testimoni recollit en l'informe. “Probablement la seva decisió de continuar el vol hagués estat diferent si hagués sabut que van ser diversos”, continua, i afegeix que la pilot “no va apreciar preocupació a la veu” de la responsable de la cabina.
Per això la comissió estatal recomana a Ryanair que en la formació del seu personal “intensifiqui els aspectes relacionats amb la comunicació entre els tripulants de cabina i els tripulants de vol” i posi “especial èmfasi” “en el benefici que una eficient transmissió d'informació des de la cabina de passatgers a la cabina de vol té per la seguretat”.
A banda dels defectes de comunicació a la tripulació del vol de Ryanair, l'incident també “posa de manifest” segons l'informe que “l'espai disponible” i les normes de circulació a ambdues capçaleres de la tercera pista “no garanteixen una separació suficient durant l'accés d'una aeronau” a les zones d'espera. De fet la capçalera oriental, on va succeir el xoc, està pendent d'una reforma que ha d'augmentar la seva zona de seguretat, que és insuficient segons les lleis actuals.
Per això l'informe també recomana a AENA que estudiï de nou “les limitacions de rodatge aplicables” als accessos de la tercera pista. De fet, l'informe recorda que ja va fer una recomanació similar a l'ens de gestió aeroportuària arrel d'un incident similar succeït el 14 de gener del 2010 a l'aeroport de Girona.
Llavors, l'avançament entre dos avions de Ryanair va acabar amb un xoc que va trencar el winglet de l'ala esquerra d'una de les naus i l'estabilitzador a la cua de l'altra. En aquesta ocasió els pilots sí que van percebre el xoc i els avions van tornar a l'aparcament per ser reparats.
L'abril passat, dos avions de Ryanair també van topar mentre rodaven per la pista de l'aeroport de Sevilla. L'accident va obligar a desallotjar ambdues aeronaus.
Dos boeings xoquen al Prat però els pilots ho ignoren i volen amb l'avió malmès
L'Estat recomana a Ryanair millorar la comunicació entre la tripulació dels seus vols després que la pilot no fes cas de les advertències repetides dels passatgers
Ryanair ha tingut xocs similars als aeroports de Girona i Sevilla
Un boeing 767 d'American Airlines amb 239 passatgers va creuar l'Atlàntic sense que els seus tripulants sabessin que duien un estabilitzador de la cua trencat. Se l'havia malmès un altre boeing de Ryanair que va volar a Eivissa amb 175 passatgers i una ala ratllada. Ambdós avions van xocar abans d'enlairar-se a l'aeroport del Prat. Els viatgers de l'avió de Ryanair ho van veure i van alertar la tripulació abans, durant i després del vol. Aquesta els va ignorar. Arran de l'incident, l'Estat ha recomanat a Ryanair que millori la comunicació als seus vols. I a Aena, que revisi les normes de trànsit dels avions a la tercera pista del Prat. Ryanair ha tingut xocs similars als aeroports de Girona i Sevilla.
La comissió d'investigació d'accidents i incidents d'Aviació Civil, que depèn del ministeri de Foment, ha fet públiques aquestes recomanacions en el seu darrer butlletí, publicat recentment. Allà exposa les conclusions a què ha arribat arran de l'incident, que va succeir el 14 d'abril del 2011 cap a dos quarts de nou del matí.
En aquell moment, l'avió de Ryanair es dirigia cap a la zona a la capçalera de la tercera pista de l'aeroport del Prat on els avions s'esperen abans d'enlairar-se. Es va topar pel camí amb l'avió d'American Airlines, un boeing 767, un tipus de màquina que per les seves dimensions no se sol aturar en aquell indret. Segons l'informe de la comissió això “va sorprendre una mica” la pilot de Ryanair, que havia d'ultrapassar l'altra màquina per situar-se al lloc que se li havia assignat i tenia poc espai per fer-ho.
El copilot, de 29 anys i amb tan sols 500 hores de vol, va vigilar la maniobra i en un moment va demanar a la seva companya, de 34 i amb 2.215 hores, que s'aturés. El xoc que va esberlar l'avió d'American Airlines ja s'havia produït, però no el van percebre. Tampoc el van percebre a l'avió americà. Ni des de la torre de control. Qui sí que el va veure per les seves finestretes van ser diversos passatgers del vol de la companyia irlandesa, que van avisar les hostesses. Una d'elles ho va comunicar a la pilot, però amb tant poca convicció que la comandant ho va ignorar.
Sense novetat fins al destí
Ambdós vols “van prosseguir els seus vols i van arribar a les seves destinacions sense novetat”, i va ser quan van revisar la màquina de Ryanair a Eivissa, abans del següent vol, que la comandant va advertir la ratllada al winglet dret, que és l'extrem de l'ala que s'aixeca per donar estabilitat a la nau. Llavors Ryanair va avisar American Airlines, que va descobrir “l'existència d'un trencament a la part externa de l'estabilitzador horitzontal esquerre” del seu avió quan aquest ja havia creuat l'Atlàntic. Això “va obligar a aturar l'aeronau i procedir a la seva reparació”.
La comandant del boeing 737, per la seva banda, “va considerar que el defecte era menor i que no justificava una actuació per part dels serveis de manteniment, tenint en compte que havien de desplaçar-se des de Barcelona perquè la companyia no disposa de mecànics a Eivissa. Tampoc va apuntar el defecte trobat al registre tècnic de l'aeronau”, segons l'informe.
Comunicació “deficient”
Aquesta investigació revela “deficiències” de comunicació entre la tripulació de l'avió de la companyia irlandesa de baix cost. Primer, perquè els tripulants de cabina van tenir problemes per entendre les queixes que emetien els passatgers que van veure el xoc “parlant en espanyol sense que ells entenguessin bé el que deien”, segons el seu testimoni recollit en l'informe.
També perquè “no sembla” que la responsable de la tripulació de cabina “fos conscient de l'impacte de que en la seguretat podia tenir la informació que es disposava a subministrar” a la pilot quan ho va fer . De fet, quan va trucar la comandant va començar la comunicació amb la frase “perdoni que li molesti sé que se suposa que no ho he de fer”, segons el testimoni de l'hostessa. A més, aquell va ser l'únic cop que va comunicar les queixes dels passatgers als pilots. Durant el vol, “en cap moment la tripulació de cabina es va posar en contacte amb els pilots per transmetre'ls la inquietud dels passatgers”, malgrat que alguns, un d'ells un enginyer, van insistir.
Per la seva banda “la comandant va remarcar que va entendre que havia estat un sol passatger el que havia vist el contacte i no diversos com després va esbrinar”, segons el seu testimoni recollit en l'informe. “Probablement la seva decisió de continuar el vol hagués estat diferent si hagués sabut que van ser diversos”, continua, i afegeix que la pilot “no va apreciar preocupació a la veu” de la responsable de la cabina.
Per això la comissió estatal recomana a Ryanair que en la formació del seu personal “intensifiqui els aspectes relacionats amb la comunicació entre els tripulants de cabina i els tripulants de vol” i posi “especial èmfasi” “en el benefici que una eficient transmissió d'informació des de la cabina de passatgers a la cabina de vol té per la seguretat”.
A banda dels defectes de comunicació a la tripulació del vol de Ryanair, l'incident també “posa de manifest” segons l'informe que “l'espai disponible” i les normes de circulació a ambdues capçaleres de la tercera pista “no garanteixen una separació suficient durant l'accés d'una aeronau” a les zones d'espera. De fet la capçalera oriental, on va succeir el xoc, està pendent d'una reforma que ha d'augmentar la seva zona de seguretat, que és insuficient segons les lleis actuals.
Per això l'informe també recomana a AENA que estudiï de nou “les limitacions de rodatge aplicables” als accessos de la tercera pista. De fet, l'informe recorda que ja va fer una recomanació similar a l'ens de gestió aeroportuària arrel d'un incident similar succeït el 14 de gener del 2010 a l'aeroport de Girona.
Llavors, l'avançament entre dos avions de Ryanair va acabar amb un xoc que va trencar el winglet de l'ala esquerra d'una de les naus i l'estabilitzador a la cua de l'altra. En aquesta ocasió els pilots sí que van percebre el xoc i els avions van tornar a l'aparcament per ser reparats.
L'abril passat, dos avions de Ryanair també van topar mentre rodaven per la pista de l'aeroport de Sevilla. L'accident va obligar a desallotjar ambdues aeronaus.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mà dura a qui no entén un altre llenguatge
A Ryanair no se li ha de recomanar res, perquè el seu capità de pirates es creu amo i senyor de la veritat absoluta. Per tant, i vist el seu ampli historial de "petits" incidents causats per la garreperia que és el nord de la seva cultura empresarial, l'únic que entenen són sancions de compliment obligatori i prohibicions de vol.Arran de l'incident, l'Estat ha recomanat a Ryanair que millori la comunicació als seus vols.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara, Vueling
http://www.ara.cat/societat/Vueling-obl ... 22273.html
Un avió de Vueling es veu obligat a retornar a l'aeroport del Prat a causa de l'avaria d'un motor
Els passatgers han pogut ser recol·locats en un altre aparell, que ja ha arribat a la seva destinació, Santiago de Compostel·la
ACN
Barcelona | Actualitzada el 22/09/2012 16:04
Un avió de la companyia Vueling s'ha vist obligat aquest matí a retornar a l'aeroport del Prat a causa de l'avaria en un motor. Segons fonts d'Aena, l'aparell ha hagut de fer un aterratge d'emergència cap a dos quarts de vuit del matí poc després d'haver-se enlairat quan s'ha sentit un fort soroll en un dels motors.
L'avió tenia com a destí Santiago de Compostel·la i els passatgers han pogut ser recol·locats a un altre avió, que s'ha pogut enlairar sense problemes i ja ha arribat a la seva destinació. Aquest aterratge d'emergència s'afegeixen als que ha patit darrerament la companyia de baix cost Ryanair.
Un avió de Vueling es veu obligat a retornar a l'aeroport del Prat a causa de l'avaria d'un motor
Els passatgers han pogut ser recol·locats en un altre aparell, que ja ha arribat a la seva destinació, Santiago de Compostel·la
ACN
Barcelona | Actualitzada el 22/09/2012 16:04
Un avió de la companyia Vueling s'ha vist obligat aquest matí a retornar a l'aeroport del Prat a causa de l'avaria en un motor. Segons fonts d'Aena, l'aparell ha hagut de fer un aterratge d'emergència cap a dos quarts de vuit del matí poc després d'haver-se enlairat quan s'ha sentit un fort soroll en un dels motors.
L'avió tenia com a destí Santiago de Compostel·la i els passatgers han pogut ser recol·locats a un altre avió, que s'ha pogut enlairar sense problemes i ja ha arribat a la seva destinació. Aquest aterratge d'emergència s'afegeixen als que ha patit darrerament la companyia de baix cost Ryanair.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vàndals amb punters làser al Prat
http://www.ara.cat/societat/Pilots-denu ... 20430.html
Pilots d'avió denuncien l'ús de punters làser mentre aterren a l'aeroport del Prat
Aquest any s'han tramitat 35 queixes de pilots. L'Ajuntament del Prat ha incrementat la pressió policial als punts on actuen els infractors
EFE
Barcelona | Actualitzada el 22/10/2012 13:14
Pilots de companyies aèries que operen a l'aeroport del Prat han denunciat la utilització en alguns casos de punters làser que els il·luminen i enlluernen quan aterren, segons ha denunciat Aena. Els llums procedeixen de la platja del Prat i els seus usuaris els dirigeixen contra els avions que aterren a l'aeroport. Els pilots denuncien que la pràctica pot posar en perill la maniobra d'aterratge. El departament de Seguretat Operacional de l'aeroport ha rebut des de principi d'any 35 queixes de pilots que han quedat enlluernats per aquests llums quan aterraven al Prat.
Segons fonts d'Aena, l'aeroport està treballant conjuntament amb les forces policials per eradicar aquesta pràctica i ja s'ha aconseguit localitzar algunes de les persones que enlluernen els pilots amb els seus punters làser. L'Ajuntament del Prat ha incrementat la pressió policial als punts on actuen els infractors. A més, el consistori recull en la seva ordenança d'ús de les platges sancions d'entre 1.500 i 3.000 euros per a aquelles persones que emetin qualsevol senyal lumínica amb punts de llum, punters làser o objectes anàlegs que pugui alterar o pertorbar la navegació aèria.
Pilots d'avió denuncien l'ús de punters làser mentre aterren a l'aeroport del Prat
Aquest any s'han tramitat 35 queixes de pilots. L'Ajuntament del Prat ha incrementat la pressió policial als punts on actuen els infractors
EFE
Barcelona | Actualitzada el 22/10/2012 13:14
Pilots de companyies aèries que operen a l'aeroport del Prat han denunciat la utilització en alguns casos de punters làser que els il·luminen i enlluernen quan aterren, segons ha denunciat Aena. Els llums procedeixen de la platja del Prat i els seus usuaris els dirigeixen contra els avions que aterren a l'aeroport. Els pilots denuncien que la pràctica pot posar en perill la maniobra d'aterratge. El departament de Seguretat Operacional de l'aeroport ha rebut des de principi d'any 35 queixes de pilots que han quedat enlluernats per aquests llums quan aterraven al Prat.
Segons fonts d'Aena, l'aeroport està treballant conjuntament amb les forces policials per eradicar aquesta pràctica i ja s'ha aconseguit localitzar algunes de les persones que enlluernen els pilots amb els seus punters làser. L'Ajuntament del Prat ha incrementat la pressió policial als punts on actuen els infractors. A més, el consistori recull en la seva ordenança d'ús de les platges sancions d'entre 1.500 i 3.000 euros per a aquelles persones que emetin qualsevol senyal lumínica amb punts de llum, punters làser o objectes anàlegs que pugui alterar o pertorbar la navegació aèria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.