Civity de CAF

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Civity de CAF

Post by metring »

Ja el van presentar l'octubre passat, però aquí apareix el nou tren de rodalies creat per CAF, a veure què us sembla: http://www.caf.es/caste/productos/civit ... ity_prod=c
Ara, sent per a ample de via internacional, difícil que el veiem a Rodalies Renfe...

Fixeu-vos a les imatges de http://www.caf.es/caste/productos/civit ... ity_prod=c , els seients pinten força còmodes, a més pantalles de televisor però també panells led, zona vending, módul per guardar bicis, i a http://www.caf.es/caste/productos/civit ... ity_prod=c apareix zona infaltil i tot!!...Qui el pillés!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Civity de CAF

Post by Lluita1714 »

Se sembla molt, massa, a uns trens de terres gales... amb serveis molt semblants dins...
Image
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Civity de CAF

Post by UT440_132M »

Uns quants d'aquests ens anirien de conya per la línia de Puigcerdà i a la de Manresa a Lleida. Un altre motiu pel qual ja hauria de fer temps que tota la xarxa hauria d'estar unificada a l'ample UIC de 1435mm. Els Civity podrien anar per França i els AGC per casa nostra.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Civity, una bona idea.

Post by ABB_Traccion »

La veritat es que si la plataforma "Civity" tira endavant -i no es queda en res- pinta molt i molt bé per a noves operadores de passatgers que puguin sorgir i per fi es podrà fer front als AGC, els FLIRT d'Stadler, els Desiro de Siemens, els Talent de Bombardier i els Coradia d' Alstom. Ja hem trigat, ja.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Civity de CAF

Post by PoLeTe124 »

La veritat, és que estan bastant bé, a part de què semblen bastant còmodes, i interiorment s'assemblen al Civia (cosa què m'agrada) Però em pregunto jo, si una operadora decideix posar-hi la zona de jocs per a petits, deuria haver vigilància per si rapten a nens petits, no?
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Civity de CAF

Post by Sagrerenc »

PoLeTe124 wrote:La veritat, és que estan bastant bé, a part de què semblen bastant còmodes, i interiorment s'assemblen al Civia (cosa què m'agrada) Però em pregunto jo, si una operadora decideix posar-hi la zona de jocs per a petits, deuria haver vigilància per si rapten a nens petits, no?
Se suposa que els infants van acompanyats per un adult, oi? És una zona de jocs, no una guarderia!
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Civity de CAF

Post by PoLeTe124 »

Sagrerenc wrote:
PoLeTe124 wrote:La veritat, és que estan bastant bé, a part de què semblen bastant còmodes, i interiorment s'assemblen al Civia (cosa què m'agrada) Però em pregunto jo, si una operadora decideix posar-hi la zona de jocs per a petits, deuria haver vigilància per si rapten a nens petits, no?
Se suposa que els infants van acompanyats per un adult, oi? És una zona de jocs, no una guarderia!
Ja, però si hi puja algun gamberro d'aquells, no és que es sentin molts segurs, els pares.. O què la sala de joc per a nens l'acabin destrossant..
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Adaptar-ho a la realitat

Post by Guigui »

Queda clar que la zona infantil només es pot habilitar allí on s'esperi que no hi puguin irrompre salvatges. Per tant, per molt que ho implantessin a la rodalia de Barcelona, cap pare amb dos dits de front deixaria que els seus fills juguin entre batusses, crits, música a tot drap i pudor de pixum i tabac.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Diferents usos.

Post by ABB_Traccion »

Es que el Civity tot i que pot servir com a Rodalies trobo que està més enfocat de cara a Mitja Distancia o fins i tot Llarga Distancia.
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Civity de CAF

Post by viscaelcat »

Desenganyeu-vos, això només ho podrem veure a Europa. Aquí no ho veurem mai.
M'agrada molt el projecte, trobo que la idea de la zona infantil és molt bona idea, i poder tenir una cafeteria també, sempre i quan els preus siguin normals. Dalt del tren els preus mai són normals.
El disseny el veig aparentment bo.
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Civity de CAF

Post by Nozomi »

Que haya trenes de largo recorrido (muy largo recorrido) con zonas así lo veo bien, para cercanías y regionales me parece una chorrada... a no ser que quieran poner algunos trenes especiales de fin de semana etc. pero no parece que Renfe sea mucho de tener material especial para casos especiales.

Todo eso me recuerda a la época de la burbuja japonesa, en los años 80, algunas series del Tren Bala 100 Tokio - Osaka, en sus coches de dos pisos tenían coche-discoteca, coche-guardería y coche-gimnasio :boig .

Luego, creo que en los Hikari Rail Star de JR West (trenes serie 700) también habían algunas unidades con zona recreativa.

JR East puso en circulación los trenes de dos pisos tipo MAX (Multi Amenity Express), creo que los de la serie E1, además del formato tipo cercanías para llevar a los tokiotas a las pistas de esquí de Echigo-Yuzawa (estación término de un ramal de 1.8km en la línea de Joetsu, sales de la estación y ya tienes el telesilla), estos trenes E1 y E4 también tenían algo de entrenemiento para niños.

Ahora, las chorradas deben estar en trenes especiales destinados a turistas y no al transporte habitual de viajeros que van a trabajar o estudiar.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Civity de CAF

Post by BCN2008 »

Per Renfe no és un automotor interessant, a ells només els interessa la llarga distància si és d'Alta Velocitat, però crec que és un automotor interessant per a les possibles privades quan puguin transportar viatgers. Uns serveis semblants als que Renfe pot oferir amb els AVE però per les línies convencionals parant a totes les estacions importants podrien fer competència al AVE no per velocitat si no per la possibilitat d'aturar-se a pobles grans o ciutats més modestes que no tenen accés a l'Alta velocitat. El tren sembla còmode, i de fet, seria vàlid pels serveis R3 que van més enllà de Vic o pels regionals a Lleida per Manresa com ja s'ha dit. Ara, a Renfe crec que serà impossible veure aquestes unitats, perquè les 449 i els Civias són massa recents per comprar noves unitats d'altres series. Potser quan toqui substituir les 448s hi hagi alguna opció de comprar aquests trens.
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Civity de CAF

Post by trensmat »

Los Civity de CAF para la región italiana de Venezia Friuli Giulia

Ocho unidades de cinco coches, motorizadas por Siemens

El pasado mes de marzo,CAF firmó, con la región italiana de Friuli Venezia Giulia, un contrato para el suministro de ocho unidades eléctricas múltiples de su plataforma Civity por importe de 45,6 millones de euros.

Las unidades de este tren para tráficos de cercanías y regionales, cuya entrega está prevista para principios de 2013, serán trenes de cinco coches y 91,6 metros de largo con una capacidad de 297 pasajeros sentados. Fabricados en aluminio, contarán con dos puertas por cada coche, una por costado, y seis bogies, la mitad de ellos motorizados.

Las unidades que se homologarán también para su circulación por Eslovenia, estarán equipados con motores de corriente alterna de tracción, fabricados por Siemens en su fábrica de Cornellá, podrán circular hasta en triples composiciones y estará adaptado a personas con movilidad reducida.

Equipos

Las unidades contarán con sistema de información al viajero, circuito cerrado de televisión, y videoentretenimiento, sistemas de seguridad como STB y de detección y extinción de incendios y sistema centralizado de información de averías Cosmos.
Asimismo, dispondrán de aire acondicionado de salón y en cabina, sistema antipatinaje-antideslizamiento , anuncio automático de estaciones y gráficos de línea activos, enganche automático, indicadores de destino frontales y laterales, uno en cada costado, y mecanismo eléctrico de puertas. Su equipo eléctrico de potencia será de IGBTS y equiparán sistemas de comunicación tren-tierra y GSMR, hombre muerto, videovigilancia y registrador de eventos. En el interior dispondrán de espacio para bicicletas y dos sillas de ruedas y pasillo diáfano de comunicación entre coches.

Rodadura

Los coches extremos del tren apoyan su extremo libre en un bogie motor y, en el extremo opuesto, sobre un bogie remolque compartido con el coche adyacente. Los coches intermedios apoyan en ambos extremos sobre bogies compartidos, siendo uno de ellos motor. Los bogies, todos de dos ejes, tendrán ruedas enterizas templadas superficialmente en la rodadura. Los motores llevarán dos motores de tracción asíncronos, suspendidos del bastidor, que accionan cada eje por medio de un acoplamiento y un reductor calado en el eje.

La suspensión primaria es de resortes de caucho y la secundaria neumática, y el freno neumático de los bogies se aplica sobre discos montados en cada rueda. (Información completa sobre la plataforma Civity de CAF en el nº 550-Marzo de 20110 de la versión impresa de Vía Libre).


Características técnicas de los Civity de CAF
Alimentación:
3.000 v.
Altura de piso:
600 mm.
Ancho de vía:
1.435 mm.
Anchura exterior:
2.880 mm.
Longitud total tren:
91.600 mm.
Aceleración de 0-100:
1, 1m/s2
Deceleración emergencia:
1 m/s2
Plazas sentadas:
297
Potencia total:
3.210 Kw
Velocidad máxima
160 km/h

www.vialibre-ffe.com
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”