Notícia de Vilaweb:
DIJOUS, 04/09/2008 - 00:00h
El servei d'autobús modificarà alguns horaris i el recorregut d'una de les linies
Les linies L1, L2 i L3 del servei d'autobús passaran per l'Estació de Renfe a tres quarts i a un quart de cada hora, a partir del 15 de setembre
Amb la voluntat de reduïr el temps d'espera dels usuaris entre l'arribada de l'autobús a l'Estació de Renfe i la sortida dels trens en direcció a Barcelona, les linies L1, L2 i L3 del servei d'autobús passaran per l'Estació de Renfe a tres quarts i a un quart de cada hora a partir el 15 de setembre. Aquesta mesura permetrà reduïr la mitjana d'espera en 7 minuts.
A més, les sortides des de l'estació s'avançaran 15 minuts, de manera que la primera sortida del matí, en dies feiners, s'efectuarà a tres quarts de set del matí i la darrera sortida serà a tres quarts de nou del vespre. Els dissabtes i festius, la primera sortida serà a tres quarts de nou del matí i la darera a tres quarts de nou del vespre. Tot i el moviment d'aquests horaris, el nombre d'expedicions diàries es mantindrà com fins ara.
La L1 modificarà el seu recorregut
La primera de les modificacions de la linia L1 Poble Sec-Vallpineda serà el perllongament del recorregut des de l'actual parada final de Pruelles - Mas Alba, recuperant l'antic traçat, fins el cementiri, per tal d'oferir als usuaris una parada en aquest indret. La segona, recupera el traçat directe cap a la zona de Vallpineda un cop acabat el recorregut per la zona de Mas Alba, eliminant el pas previ per Can Perico. Aquestes seran també a partir del 15 de setembre i les altres linies no sofreixen cap modificació.
Bus urbano Sitges
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Modificació del recorregut i de l'horari al bus de Sitges
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Bus urbano Sitges
Llum verda a la renovació de la flota d'autobusos urbans
L'Ajuntament de Sitges aprova l'adjudicació provisional del contracte de gestió del servei públic de l'autobús urbà i del servei de transport turístic
VD | 05/05/2011 18:57:47
La flota d'autobusos que realitzen el servei urbà de Sitges es renovarà al juny per vehicles nous amb motor híbrid, que combina l'energia elèctrica amb el motor de combustió. La substitució de tres dels quatre vehicles que actualment realitzen els serveis de les tres línies urbanes contribuirà no només a la modernització del transport sinó que a més ajudarà a reduir les emissions de CO2, en compliment amb la directiva Euro V.
Els vehicles de la marca Castrosua Tempus comptaran amb una capacitat per a 17 persones assegudes i 40 dretes i un espai per a cadires de rodes. Els serveis de la vila seran coberts per 10 xofers i personal administratiu, i es mantindran els recorreguts de les línies així com les parades.
Segons l'enquesta de satisfacció dels usuaris, el servei treu una nota general de 8 sobre 10, i revela que l'estat actual dels vehicles és l’àmbit on hi ha la nota més baixa.
Pel que fa a les tarifes es mantindran les que estan actualment vigents. L'Autoritat del Transport Metropolità és el responsable de decidir en aquesta matèria des que el servei de la vila es va integrar en el sistema tarifari l’any 2008. De fet, la darrera actualització feta per l'ATM va ser amb el canvi d'any, una mesura que es va acompanyar a més de la creació del nou títol de transport per a famílies nombroses i monoparentals amb descomptes de fins al 50%.
Transports Ciutat Comtal TCC, l'empresa que ha portat el servei durant els darrers 12 anys, ha guanyat l'adjudicació del servei aprovada provisionalment pel Ple Municipal aquest dilluns durant la sessió ordinària corresponent al mes d’abril.
També es preveu renovar el servei de transport turístic o singular. L'esperit de la proposta és modernitzar el servei fent-lo arribar fins a primera línia de mar Es tracta d’un servei propi en viles turístiques amb la circulació interna restringida.
El vehicle, que serà descapotable i amb una capacitat per a 34 persones, oferirà un circuit que començaria des de l’estació de trens, passant pels principals aparcaments de la vila fins arribar al Passeig, en una freqüència de 60 minuts en el tram més llarg i una freqüència de 30 en el tram que va des de la Fragata fins a l’Avinguda Sofia. El nou servei s’oferirà del 15 juny a 15 de setembre, al llarg de 12 hores de servei diari. El nou servei representarà també una alternativa a l’ús de vehicle propi, sobretot en les vies que pateixen més aglomeracions en els períodes de vacances. Els sitgetans es podran beneficiar d'un 30% de descompte.
http://www.vilanovadigital.com/espais/a ... culo=31620
L'Ajuntament de Sitges aprova l'adjudicació provisional del contracte de gestió del servei públic de l'autobús urbà i del servei de transport turístic
VD | 05/05/2011 18:57:47
La flota d'autobusos que realitzen el servei urbà de Sitges es renovarà al juny per vehicles nous amb motor híbrid, que combina l'energia elèctrica amb el motor de combustió. La substitució de tres dels quatre vehicles que actualment realitzen els serveis de les tres línies urbanes contribuirà no només a la modernització del transport sinó que a més ajudarà a reduir les emissions de CO2, en compliment amb la directiva Euro V.
Els vehicles de la marca Castrosua Tempus comptaran amb una capacitat per a 17 persones assegudes i 40 dretes i un espai per a cadires de rodes. Els serveis de la vila seran coberts per 10 xofers i personal administratiu, i es mantindran els recorreguts de les línies així com les parades.
Segons l'enquesta de satisfacció dels usuaris, el servei treu una nota general de 8 sobre 10, i revela que l'estat actual dels vehicles és l’àmbit on hi ha la nota més baixa.
Pel que fa a les tarifes es mantindran les que estan actualment vigents. L'Autoritat del Transport Metropolità és el responsable de decidir en aquesta matèria des que el servei de la vila es va integrar en el sistema tarifari l’any 2008. De fet, la darrera actualització feta per l'ATM va ser amb el canvi d'any, una mesura que es va acompanyar a més de la creació del nou títol de transport per a famílies nombroses i monoparentals amb descomptes de fins al 50%.
Transports Ciutat Comtal TCC, l'empresa que ha portat el servei durant els darrers 12 anys, ha guanyat l'adjudicació del servei aprovada provisionalment pel Ple Municipal aquest dilluns durant la sessió ordinària corresponent al mes d’abril.
També es preveu renovar el servei de transport turístic o singular. L'esperit de la proposta és modernitzar el servei fent-lo arribar fins a primera línia de mar Es tracta d’un servei propi en viles turístiques amb la circulació interna restringida.
El vehicle, que serà descapotable i amb una capacitat per a 34 persones, oferirà un circuit que començaria des de l’estació de trens, passant pels principals aparcaments de la vila fins arribar al Passeig, en una freqüència de 60 minuts en el tram més llarg i una freqüència de 30 en el tram que va des de la Fragata fins a l’Avinguda Sofia. El nou servei s’oferirà del 15 juny a 15 de setembre, al llarg de 12 hores de servei diari. El nou servei representarà també una alternativa a l’ús de vehicle propi, sobretot en les vies que pateixen més aglomeracions en els períodes de vacances. Els sitgetans es podran beneficiar d'un 30% de descompte.
http://www.vilanovadigital.com/espais/a ... culo=31620
Re: Bus urbano Sitges
Si és que ja tocava, amb busos de quan els Jocs Olímpics, que s'havien fet servir a Barcelona!
Re: Bus urbano Sitges
Nova flota d’autobusos híbrids pel transport urbà de Sitges
Els tres autobusos híbrids, entren avui dilluns en circulació després d’uns dies de proves, són més eficients, estalvien un 30% d’energia i redueixen significativament les emissions.
.L'Ajuntament de Sitges ha presentat aquest migdia els tres nous vehicles híbrids que cobriran les tres línies urbanes de la vila. Es tracta d'uns autobusos que funcionen principalment amb electricitat i que presenten solucions per a reduir la contaminació atmosfèrica i acústica. Els autobusos, que substitueixen als actuals, entraran en circulació aquest dimecres, després d'uns dies de prova.
El regidor de Mobilitat, Francisco Castillo, ha presentat l'acte on s'han pogut veure d'aprop els tres nous vehicles i les seves prestacions tècniques.
L'acte l'ha presidit l'Alcalde de Sitges, Miquel Forns, qui ha destacat que “amb aquestes nous vehicles guanyem en estalvi energètic i fem una aposta per estar al costat del medi ambient. A més, millorem la mobilitat de les persones, amb vehicles adaptats, que faciliten l'accès”. En les seves declaracions, l'Alcalde de Sitges ha tingut paraules d'agraïment pel govern anterior que va promoure aquesta iniciativa.
Per la seva part, el conseller delegat de Moventia, Josep Maria Martí, ha assegurat que “inaugurem tres autobusos blaus, però molts verds per dins”. Martí ha afegit que “esperem que les incorporacions tecnològiques dels vehicles ens ajudin a portar els més de 1.000 viatgers que ja utilitzen el servei”.
La substitució dels autobusos s'emmarca en la voluntat de disposar de vehicles més eficients energètica i ambientalment, i avançar significativament en el concepte de la "electromobilitat". La seva utilització aporta principalment dos avantatges; un sistema de tracció amb zero consum quan el vehicle està parat, i un sistema de frenada capaç de recuperar per a la seva reutilització fins a un 30% de l'energia. Els busos funcionen amb energia elèctrica, però també amb gasoil, per quan l'esforç del vehicle ho requereix, per exemple en pujades pronunciades.
L'autonomia del vehicle híbrid és equivalent al d'un vehicle convencional de diesel, però amb un estalvi d'energia de l'ordre del 30% i una forta reducció d'emissions de partícules de monòxid de carboni.
Els nous models tenen una capacitat per 62 passatgers:17 asseguts i 45 drets, a banda de l'espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda. Són silenciosos i totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. La seva longitud reduïda (9,5 metres) està pensada per circular en centres històrics i zones d'especial dificultat a la vila. Fora de l'horari de servei, els autobusos romandran a les cotxeres connectats a la xarxa elèctrica per a la recàrrega de les seves bateries, fins l'inici del servei.
Aquesta substitució es realitza en un moment en que la tendència del mercat actual és apostar per la solució mixta que contempla alimentar els vehicles amb energia elèctrica i combustible per reduir les emissions contaminants i d'efecte hivernacle. La comercialització de bateries capaces d'alimentar un autobús durant les 16 hores de jornada habituals permetrà en un futur avançar en el concepte d'autobús híbrid pur.
Els tres autobusos són del model Tempus, de Castrosua, un model que ha estat distingit amb el guardó "Autobús de l'any 2009", concedit per un jurat format per vint representants de les principals empreses i organismes del sector a Espanya. També va ser premiat amb prestigiós guardó internacional Red Dot Design Award 2009.
Els autobusos seran gestionats per Transports Ciutat Comtal (TCC), l'actual concessionària del transport urbà de Sitges. TCC és una empresa participada per Moventis, la divisió de transport col·lectiu del grup Moventia.
http://www.sitges.cat/jsp/noticies/deta ... d=72539662
Els tres autobusos híbrids, entren avui dilluns en circulació després d’uns dies de proves, són més eficients, estalvien un 30% d’energia i redueixen significativament les emissions.
.L'Ajuntament de Sitges ha presentat aquest migdia els tres nous vehicles híbrids que cobriran les tres línies urbanes de la vila. Es tracta d'uns autobusos que funcionen principalment amb electricitat i que presenten solucions per a reduir la contaminació atmosfèrica i acústica. Els autobusos, que substitueixen als actuals, entraran en circulació aquest dimecres, després d'uns dies de prova.
El regidor de Mobilitat, Francisco Castillo, ha presentat l'acte on s'han pogut veure d'aprop els tres nous vehicles i les seves prestacions tècniques.
L'acte l'ha presidit l'Alcalde de Sitges, Miquel Forns, qui ha destacat que “amb aquestes nous vehicles guanyem en estalvi energètic i fem una aposta per estar al costat del medi ambient. A més, millorem la mobilitat de les persones, amb vehicles adaptats, que faciliten l'accès”. En les seves declaracions, l'Alcalde de Sitges ha tingut paraules d'agraïment pel govern anterior que va promoure aquesta iniciativa.
Per la seva part, el conseller delegat de Moventia, Josep Maria Martí, ha assegurat que “inaugurem tres autobusos blaus, però molts verds per dins”. Martí ha afegit que “esperem que les incorporacions tecnològiques dels vehicles ens ajudin a portar els més de 1.000 viatgers que ja utilitzen el servei”.
La substitució dels autobusos s'emmarca en la voluntat de disposar de vehicles més eficients energètica i ambientalment, i avançar significativament en el concepte de la "electromobilitat". La seva utilització aporta principalment dos avantatges; un sistema de tracció amb zero consum quan el vehicle està parat, i un sistema de frenada capaç de recuperar per a la seva reutilització fins a un 30% de l'energia. Els busos funcionen amb energia elèctrica, però també amb gasoil, per quan l'esforç del vehicle ho requereix, per exemple en pujades pronunciades.
L'autonomia del vehicle híbrid és equivalent al d'un vehicle convencional de diesel, però amb un estalvi d'energia de l'ordre del 30% i una forta reducció d'emissions de partícules de monòxid de carboni.
Els nous models tenen una capacitat per 62 passatgers:17 asseguts i 45 drets, a banda de l'espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda. Són silenciosos i totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda. La seva longitud reduïda (9,5 metres) està pensada per circular en centres històrics i zones d'especial dificultat a la vila. Fora de l'horari de servei, els autobusos romandran a les cotxeres connectats a la xarxa elèctrica per a la recàrrega de les seves bateries, fins l'inici del servei.
Aquesta substitució es realitza en un moment en que la tendència del mercat actual és apostar per la solució mixta que contempla alimentar els vehicles amb energia elèctrica i combustible per reduir les emissions contaminants i d'efecte hivernacle. La comercialització de bateries capaces d'alimentar un autobús durant les 16 hores de jornada habituals permetrà en un futur avançar en el concepte d'autobús híbrid pur.
Els tres autobusos són del model Tempus, de Castrosua, un model que ha estat distingit amb el guardó "Autobús de l'any 2009", concedit per un jurat format per vint representants de les principals empreses i organismes del sector a Espanya. També va ser premiat amb prestigiós guardó internacional Red Dot Design Award 2009.
Els autobusos seran gestionats per Transports Ciutat Comtal (TCC), l'actual concessionària del transport urbà de Sitges. TCC és una empresa participada per Moventis, la divisió de transport col·lectiu del grup Moventia.
http://www.sitges.cat/jsp/noticies/deta ... d=72539662
Re: Bus urbano Sitges
Aquesta setmana he anat a Sitges i m'he trobat, al c/Rafael Llopart, aquest pal de parada a la vorera contrària a la marxa:
La parada és "R. Llopart - Col·legi E. Barrachina", de la línia SL3. I porta força anys així. Fa l'efecte que el varen col·locar enfront per no entorpir l'estreta vorera. Però sembla un "troleig" a l'usuari.
La parada és "R. Llopart - Col·legi E. Barrachina", de la línia SL3. I porta força anys així. Fa l'efecte que el varen col·locar enfront per no entorpir l'estreta vorera. Però sembla un "troleig" a l'usuari.
Salvem l'Estació de França!