Hi tingut l'ocasió de visitar la setmana pasada aquest museo.
Hi ha una col.lecció de 18 tramvias i remolcs, un troleibus, i un Mercedes Cítaro d'hidrogen, igual que el de Barcelona.
Es trova situat a unas antigas cotxeres al marge del riu Duero a Porto.
Just al costat del museo, hi han las cotxeres dels "electricos" que encara estan en funcionament, o sigui, de las línias 1, 18, 24 i el turistic (que fa un circuit turistic en tramvía). En aquestas cotxeres hi quedan una vintena d'autobusos i tramvías pendents de restaurar, si be no son visitables (vaig demanar per entrar per fer fotos i no em van deixar), si be sembla que l'estat de conservació es bó al estar sobre cobert, per lo que es veu desde fora la cotxera.
Fent una mica d'historia, els primers tramvías de caballs van circular al 1872, sent electrificats posteriorment. Al 1911 un accident greu: un tramvía descarrila a una curva i va a parar al riu Duero, amb 14 morts. Al 1958 hi había 80 km. de xarxa i 191 tramvías. I a partir de 1959 tancan las primeras línias fins a 1996 que tanca l'última.
A partir del 2002 comença a funcionar el metro (que a la realitat es un tramvía o bé un tren-tram que nomes te 3 o 4 estacions soterradas, i la resta va per l'exterior per carrers normals i amb algunas seccions per via reservada). Es restableixan las indicadas línias de tramvies 1, 18 i 22 amb vehicles antics restaurats (com el tramvía blau), fent un recoregut per el marge del riu (1), per el centre històric (22), i del centre históric al riu (18).
El funcionament actual d'aquestas línias es totalment irregular, doncs tenen una frecuencia de 30 minuts i nomes funcionan de las 9,00 a las 18,00, amb constants retarts per el mal aparcament de cotxes que invadeixan las vías, i per l'antiguetat dels vehicles e instalacions. Jo mateix vaig patir un retard per culpa de un tramvía que no remuntaba una pujada al estar la vía mullada per la pluja i haber-hi fullas dels arbres.
Semble que nomes ho conservin per l'us turistic, ja que per transport convencional a mes del metro (tramvía), hi ha una bona xarxa d'autobusos que per cert sempre van plens a tope.
Com a cosas bonas de la xarxa de busos, dir que al igual que a moltes ciutats europeas, a totes las paradas hi ha l'horari exacte de pas de cada línia, i que es cumpleix en un 90%.
També com a curiositat que totes las línias que van al mateix barri desde el centre portan la mateixa numeracio: las línias 5XX a Matosinhos, la 6XX al Aeroport las 9XX a Vila Nova de Gaiá, las 3XX son circulars, i aixi sucesivament, lo que facilita la comprensió al usuari.
Museos de transporte y líneas históricas mundiales
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro do Porto
No ben bé. El tram comú de les línies A, B, C i E està soterrat en bona part (concretament, de Casa de Música a Estádio do Dragão, mentre a bona part de la resta, les estacions poden ser creuades per les vies; només els extrems de les línies A i C són de tramvia. Pel que fa a la D, tres quarts del mateix: metro soterrat entre Pólo Universitário i São Bento, tramvia a la resta.foronda 141 wrote:A partir del 2002 comença a funcionar el metro (que a la realitat es un tramvía o bé un tren-tram que nomes te 3 o 4 estacions soterradas, i la resta va per l'exterior per carrers normals i amb algunas seccions per via reservada).
Per cert, fins a la fi del 2002, el metro va ser de franc per a promoure'l en una ciutat (fidel reflex del país) addicte al cotxe.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Museos de transporte y líneas históricas mundiales
De vegades vaig prou despistat : fins avui no havía descobert aquest fil !
Anglaterra té la National Association Road Transport Museums . Us deixo el link a on hi anuncíen les activitats (i per tant , els museus que les porten a terme) . Si us fan gràcia els autobusos clàssic , podeu resservar bitllets amb Ryanair d'aqui a final d'any cada cap de setmana .
Nosaltres n'hem visitat alguns . Cap al maig a la ciutat de Birmingham fan el "two museums day" : hi ha dos museus del transport , un a cada costat de la ciutat , i fan entrada conjunta i servei de transport gratuit entre ambdós :
http://www.arca-bus.org/galeries/0506as ... /index.htm
Quan vam visitar aquests , veníem de Sandtoft , la catedral del troleibus . Allà hi ha socis d'Arca que ja hi han anat tres vegades :
http://www.arca-bus.org/galeries/0506sandtoft/index.htm
http://www.arca-bus.org/galeries/0705Eu ... /index.htm
En un altre dels viatges vam anar a visitar el cobham bus museum i també el East Anglia Transport museum a Lowestoft
http://www.arca-bus.org/galeries/Cobham&EATM/index.htm
A la zona de Liverpool hi ha sis museus del transport en un radi de 100 Kms ! . no tinc els enllaços a mà , pero a la pàgina del NARTM hi havía una guia PDF dels museus del transport i els seus links . A oxford també hi ha una colecció que va visitar en Jose Mora i que va trovar prou interessant .
Amb tot , encara ens queda per fer l'Scottish bus museum , que "només" té 160 autobusos guardats :
http://www.busweb.co.uk/svbm/
I a veure qui és el valent que em diu que va a Anglaterra i no sap on trovar un museu del transport....
Salutacions
Marcel
Anglaterra té la National Association Road Transport Museums . Us deixo el link a on hi anuncíen les activitats (i per tant , els museus que les porten a terme) . Si us fan gràcia els autobusos clàssic , podeu resservar bitllets amb Ryanair d'aqui a final d'any cada cap de setmana .
Nosaltres n'hem visitat alguns . Cap al maig a la ciutat de Birmingham fan el "two museums day" : hi ha dos museus del transport , un a cada costat de la ciutat , i fan entrada conjunta i servei de transport gratuit entre ambdós :
http://www.arca-bus.org/galeries/0506as ... /index.htm
Quan vam visitar aquests , veníem de Sandtoft , la catedral del troleibus . Allà hi ha socis d'Arca que ja hi han anat tres vegades :
http://www.arca-bus.org/galeries/0506sandtoft/index.htm
http://www.arca-bus.org/galeries/0705Eu ... /index.htm
En un altre dels viatges vam anar a visitar el cobham bus museum i també el East Anglia Transport museum a Lowestoft
http://www.arca-bus.org/galeries/Cobham&EATM/index.htm
A la zona de Liverpool hi ha sis museus del transport en un radi de 100 Kms ! . no tinc els enllaços a mà , pero a la pàgina del NARTM hi havía una guia PDF dels museus del transport i els seus links . A oxford també hi ha una colecció que va visitar en Jose Mora i que va trovar prou interessant .
Amb tot , encara ens queda per fer l'Scottish bus museum , que "només" té 160 autobusos guardats :
http://www.busweb.co.uk/svbm/
I a veure qui és el valent que em diu que va a Anglaterra i no sap on trovar un museu del transport....
Salutacions
Marcel
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Museos de transporte y líneas históricas mundiales
El tram comú de metro de Porto el forman quatre línias A B C D, i 14 estacions de las quals hi ha soterradas:
Cassa de Musica (no esta del tot soterrada dons esta en un tros de tunel entre dos trams al descobert), Trindade, la estació mes important de la xarxa, per estar al centre i tenir trasbordament amb la línia E es troba a nivell de carrer, si be l'hi han fet un calaix de formigó a sobra, Bolhao, Campo 24 agosto, Heroisma i Estadio Dragao, totalment soterradas.
En quand a la línia E te soterradas Trindade, Aliados i Sao Bento direcció sud, la resta cap el nord no hi anat.
Cassa de Musica (no esta del tot soterrada dons esta en un tros de tunel entre dos trams al descobert), Trindade, la estació mes important de la xarxa, per estar al centre i tenir trasbordament amb la línia E es troba a nivell de carrer, si be l'hi han fet un calaix de formigó a sobra, Bolhao, Campo 24 agosto, Heroisma i Estadio Dragao, totalment soterradas.
En quand a la línia E te soterradas Trindade, Aliados i Sao Bento direcció sud, la resta cap el nord no hi anat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Museu do Carro Eléctrico (Porto)
Aprofitant la meva habitual estada estival per terres portugueses, vaig anar ahir amb la família al Museu do Carro Eléctrico a Porto. El museu té una col·lecció de tramvies, des dels tirats per cavalls fins als darrers històrics, amb bitllets i rètols interessants (com instruccions de relacions públiques i màrqueting envers els clients de fa mig segle).
El millor, però, és que l'entrada inclou quatre hores de franc en totes les línies d'autobús i tramvia de l'STCP, cosa que vam aprofitar per a recórrer la riba del Douro i el centre de Porto en eléctricos històrics. Gairebé impagable.
El millor, però, és que l'entrada inclou quatre hores de franc en totes les línies d'autobús i tramvia de l'STCP, cosa que vam aprofitar per a recórrer la riba del Douro i el centre de Porto en eléctricos històrics. Gairebé impagable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Museos de transporte y líneas históricas mundiales
A principios de marzo se inauguró el nuevo museo de JR-Tokai en Nagoya. El SCMAGLEV and Railway Park a simple vista parece más pequeño que el Museo Nacional del Ferrocarril de Saitama, pero la exposición de trenes que se conservan es mucho mayor. También tienen un par de unidades de prototipos de MAGLEV (Linear) en exposición.
Además de la muestra de trenes, existen diferentes salas en las que se puede conducir un N700, un tren convencional e incluso hacer de maquinista de cola en el mismo tren convencional teniendo que abrir y cerrar puertas además de ir anunciando paradas También hay maquetas y un poco de historia de JR-Tokai
http://museum.jr-central.co.jp/en/
Será una visita a considerar en próximos viajes.
Les dejo con un reportaje en directo de 8 minutos para la televisión japonesa, no tiene desperdicio
Además de la muestra de trenes, existen diferentes salas en las que se puede conducir un N700, un tren convencional e incluso hacer de maquinista de cola en el mismo tren convencional teniendo que abrir y cerrar puertas además de ir anunciando paradas También hay maquetas y un poco de historia de JR-Tokai
http://museum.jr-central.co.jp/en/
Será una visita a considerar en próximos viajes.
Les dejo con un reportaje en directo de 8 minutos para la televisión japonesa, no tiene desperdicio
Re: Museos de transporte y líneas históricas mundiales
Queda una mica lluny...
Pero a Melbourne tenen la linia turistica historica circular gratuita 35 que s'explota amb un model que em recorden molt el material america de FFCC de Catalunya:
Pero a Melbourne tenen la linia turistica historica circular gratuita 35 que s'explota amb un model que em recorden molt el material america de FFCC de Catalunya: