Estació AV Reus-Tarragona
Re: Estació AV Reus-Tarragona
Farien bé abans que trens tram i punyetes, començar per una bona xarxa de Rodalies a partir de la infraestructura ja existent amb l'afegit de la reobertura de la Reus - Roda, que com he dit sempre, ja s'hauria d'haver previst a partir de la inauguració de l'estació del Camp de Tarragona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Picabaralla electoralista Reus-Tarragona
http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... ntral.html
Oposició en bloc dels grups reusencs a la proposta de trasllat de l'estació central
Carles Pellicer (CiU) reclama un front comú amb Tarragona per reclamar celeritat en les obres del corredor mediterrani, que és “el veritable debat”
12/05/11 02:00 - reus - Ò. Palau / N. Roca
“Són efervescències electorals”. Així resumia ahir l'alcalde de Reus i cap de llista del PSC, Lluís Miquel Pérez, el guant llençat dilluns pel PP de Tarragona, i recollit per la resta de grups de la capital, de crear un front per oposar-se a l'estació central del corredor mediterrani prevista al sud de l'aeroport -d'on al febrer del 2010 ja es van iniciar les obres, tot i que es van aturar al cap de pocs mesos- i proposar-ne el trasllat al nucli urbà de Tarragona. Pérez no es mostra gaire preocupat per una idea que emmarca “dins el que és la campanya electoral”, però recorda que ell mateix va assolir un “acord ferm” en la ubicació amb l'exalcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal. “Els pactes es fan per complir-los i en aquell moment es va fer així; estem en una àrea metropolitana, i aquesta estació tindrà una gran centralitat, sortida d'autopista, connexió amb l'aeroport... Em sembla que és el lloc idoni, i canviar-lo seria una petita hecatombe en termes del corredor del Mediterrani”, adverteix.
Tots en contra
Tots els grups reusencs, de fet, han desautoritzat de ple la proposta dels seus companys tarragonins. Dilluns mateix ja ho feia la popular Alícia Alegret, i ahir també tancaven files els alcaldables d'ERC i CiU. El republicà Àngel Cortadelles es mostra “en absolut desacord” amb la idea, i renya que “és un error treure en campanya aquestes batalles de campanar”. “Els condicionants locals fan mal, i fa pena pensar que Tarragona i Reus no es poden posar d'acord quan n'hi ha un munt d'exemples favorables a Europa, fins i tot entre estats diferents”. Cortadelles disculpa el seu col·lega tarragoní Sergi de los Rios perquè “té una pressió molt forta en el tema”, però recorda que ja van redactar un programa conjunt per evitar situacions així, i recorda que ERC “no es mourà d'aquí”.
L'altre front comú
En la mateixa línia s'expressa el convergent Carles Pellicer. “Lamento que la classe política de Tarragona actuï així, i que per agafar alguns vots es reobrin debats que no duen enlloc”, reflexiona, mentre assegura: “defensarem la proposta actual, i si sóc alcalde l'estació no es mourà d'on és”. Pellicer admet que la companya Victòria Forns “té el seu programa” a Tarragona, i que en això “no es posaran d'acord”, si bé veu “fora de to” el debat, “quan el seny demana una altra cosa”. Pellicer, així, va més enllà i reflexiona que “el repte hauria de ser que el corredor mediterrani sigui una realitat l'abans possible”. Per això ha convidat els grups de Reus i els de Tarragona a unir-se “en un veritable front comú perquè els ciutadans tingui un servei del segle XXI”.
ICV aposta per Bellissens
ICV, pel seu cantó, s'ha desmarcat de la polèmica, ja que l'alcaldable, Ernest París, troba “més prioritària” la construcció del baixador de Bellissens que no pas l'estació central, i insta la resta de grups que també el defensin, ja que “cal resoldre els problemes de mobilitat del dia a dia”. París veu com una “distracció” de l'opinió pública el clam tarragoní, ja que “no és hora d'alimentar falses polèmiques” entre ambdues ciutats.
LA FRASE
Hi ha persones que no han entès què és la intermodalitat: ho treuen per fer soroll en campanya, però no té cap lògica tècnica
Àngel Cortadelles.
erc reus
LA FRASE
Ho considero ridícul. Actuarien igual els grups polítics tarragonins si l'estació estigués en el seu terme municipal?
Carles Pellicer.
ciu reus
Brots de “febre” electoral
Algun polític tarragoní s'ha aturat a pensar en les conseqüències que tindria que Foment fes el que ara li demanen? Si es deixa córrer l'estació central de Reus, ja iniciada, per fer-la a Tarragona -vés a saber com, quan i amb quins diners-, resulta que el 2014 -data en què s'ha d'acabar la variant del corredor mediterrani- hi hauria una línia nova de trinca que passaria de llarg sense aturar-se a la regió -bé, sí, a Cambrils... i a Perafort-. Perquè hi hagi una estació urbana, a més, abans hi ha d'haver les vies, i per desgràcia ni a curt ni mitjà termini es preveu que les d'ample europeu -alta velocitat- arribin a la capital. En aquest cas, d'aquí a bastants anys, la ciutat podria tenir una magnífica estació... en cul-de-sac (quelcom que tothom troba inadmissible), ja que el reclamat by-pass per la Riera de Gaià posin la mà al foc que no es veurà aquesta generació. Amb el que costa de tramitar una infraestructura, i el faltat que en va el Camp de Tarragona, és una irresponsabilitat reobrir un debat superat per aturar-ne una que ja està iniciada i, per cert, incomprensiblement aturada. Bé farien els grups tarragonins de centrar els esforços a pressionar perquè s'acabi ja l'eix mediterrani i l'estació central, i es posi fil a l'agulla a la línia de mercaderies, el gran debat que ve. Sense ella, que ho recordin, ni hi ha perspectives de creixement de l'economia tarragonina a mitjà termini, ni s'alliberarà mai la façana marítima. I, dic jo, això també aporta vots a Tarragona, oi?
Oposició en bloc dels grups reusencs a la proposta de trasllat de l'estació central
Carles Pellicer (CiU) reclama un front comú amb Tarragona per reclamar celeritat en les obres del corredor mediterrani, que és “el veritable debat”
12/05/11 02:00 - reus - Ò. Palau / N. Roca
“Són efervescències electorals”. Així resumia ahir l'alcalde de Reus i cap de llista del PSC, Lluís Miquel Pérez, el guant llençat dilluns pel PP de Tarragona, i recollit per la resta de grups de la capital, de crear un front per oposar-se a l'estació central del corredor mediterrani prevista al sud de l'aeroport -d'on al febrer del 2010 ja es van iniciar les obres, tot i que es van aturar al cap de pocs mesos- i proposar-ne el trasllat al nucli urbà de Tarragona. Pérez no es mostra gaire preocupat per una idea que emmarca “dins el que és la campanya electoral”, però recorda que ell mateix va assolir un “acord ferm” en la ubicació amb l'exalcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal. “Els pactes es fan per complir-los i en aquell moment es va fer així; estem en una àrea metropolitana, i aquesta estació tindrà una gran centralitat, sortida d'autopista, connexió amb l'aeroport... Em sembla que és el lloc idoni, i canviar-lo seria una petita hecatombe en termes del corredor del Mediterrani”, adverteix.
Tots en contra
Tots els grups reusencs, de fet, han desautoritzat de ple la proposta dels seus companys tarragonins. Dilluns mateix ja ho feia la popular Alícia Alegret, i ahir també tancaven files els alcaldables d'ERC i CiU. El republicà Àngel Cortadelles es mostra “en absolut desacord” amb la idea, i renya que “és un error treure en campanya aquestes batalles de campanar”. “Els condicionants locals fan mal, i fa pena pensar que Tarragona i Reus no es poden posar d'acord quan n'hi ha un munt d'exemples favorables a Europa, fins i tot entre estats diferents”. Cortadelles disculpa el seu col·lega tarragoní Sergi de los Rios perquè “té una pressió molt forta en el tema”, però recorda que ja van redactar un programa conjunt per evitar situacions així, i recorda que ERC “no es mourà d'aquí”.
L'altre front comú
En la mateixa línia s'expressa el convergent Carles Pellicer. “Lamento que la classe política de Tarragona actuï així, i que per agafar alguns vots es reobrin debats que no duen enlloc”, reflexiona, mentre assegura: “defensarem la proposta actual, i si sóc alcalde l'estació no es mourà d'on és”. Pellicer admet que la companya Victòria Forns “té el seu programa” a Tarragona, i que en això “no es posaran d'acord”, si bé veu “fora de to” el debat, “quan el seny demana una altra cosa”. Pellicer, així, va més enllà i reflexiona que “el repte hauria de ser que el corredor mediterrani sigui una realitat l'abans possible”. Per això ha convidat els grups de Reus i els de Tarragona a unir-se “en un veritable front comú perquè els ciutadans tingui un servei del segle XXI”.
ICV aposta per Bellissens
ICV, pel seu cantó, s'ha desmarcat de la polèmica, ja que l'alcaldable, Ernest París, troba “més prioritària” la construcció del baixador de Bellissens que no pas l'estació central, i insta la resta de grups que també el defensin, ja que “cal resoldre els problemes de mobilitat del dia a dia”. París veu com una “distracció” de l'opinió pública el clam tarragoní, ja que “no és hora d'alimentar falses polèmiques” entre ambdues ciutats.
LA FRASE
Hi ha persones que no han entès què és la intermodalitat: ho treuen per fer soroll en campanya, però no té cap lògica tècnica
Àngel Cortadelles.
erc reus
LA FRASE
Ho considero ridícul. Actuarien igual els grups polítics tarragonins si l'estació estigués en el seu terme municipal?
Carles Pellicer.
ciu reus
Brots de “febre” electoral
Algun polític tarragoní s'ha aturat a pensar en les conseqüències que tindria que Foment fes el que ara li demanen? Si es deixa córrer l'estació central de Reus, ja iniciada, per fer-la a Tarragona -vés a saber com, quan i amb quins diners-, resulta que el 2014 -data en què s'ha d'acabar la variant del corredor mediterrani- hi hauria una línia nova de trinca que passaria de llarg sense aturar-se a la regió -bé, sí, a Cambrils... i a Perafort-. Perquè hi hagi una estació urbana, a més, abans hi ha d'haver les vies, i per desgràcia ni a curt ni mitjà termini es preveu que les d'ample europeu -alta velocitat- arribin a la capital. En aquest cas, d'aquí a bastants anys, la ciutat podria tenir una magnífica estació... en cul-de-sac (quelcom que tothom troba inadmissible), ja que el reclamat by-pass per la Riera de Gaià posin la mà al foc que no es veurà aquesta generació. Amb el que costa de tramitar una infraestructura, i el faltat que en va el Camp de Tarragona, és una irresponsabilitat reobrir un debat superat per aturar-ne una que ja està iniciada i, per cert, incomprensiblement aturada. Bé farien els grups tarragonins de centrar els esforços a pressionar perquè s'acabi ja l'eix mediterrani i l'estació central, i es posi fil a l'agulla a la línia de mercaderies, el gran debat que ve. Sense ella, que ho recordin, ni hi ha perspectives de creixement de l'economia tarragonina a mitjà termini, ni s'alliberarà mai la façana marítima. I, dic jo, això també aporta vots a Tarragona, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació AV Reus-Tarragona
O jo sóc molt tonto, o l'estació tarragonina del corredor mediterrani hauria d'estar a prop del port de Tarragona.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ubicació propera al port?
La línia discorrerà relativament allunyada de la costa; per tant, és lògic que posin l'estació en un indret que no obligui a fer massa voltes. D'altra banda, no veig els beneficis de la intermodalitat ferroviàrio-marítima per a passatgers en el cas de Tarragona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació AV Reus-Tarragona
Cada vegada ho entenc menys: el corredor mediterrani no està destinat principalment a moure mercaderies entre València, Catalunya i el sud de França? D'acord que s'ha de construir en ample UIC i per tant es pot fer un servei mixte com fan als països seriosos. Però la pregunta és: cal que s'aturi a l'aeroport? No és millor minimitzar la distància al port de Tarragona, que és el punt crític pel que fa a mercaderies? Potser hi faran una variant, o pitjor encara, un ramal en cul-de-sac?
I l'estació de l'AVE de Tarragona, aquella que hi ha al mig del no-res i des d'on ni tan sols es veu la ciutat, seguirà existint? No hi ha manera de fer una única estació d'alta velocitat que permeti transbordar entre el corredor i la línia Madrid-Barcelona, i que estigui ubicada en un lloc on pugui donar servei a algú?
I l'estació de l'AVE de Tarragona, aquella que hi ha al mig del no-res i des d'on ni tan sols es veu la ciutat, seguirà existint? No hi ha manera de fer una única estació d'alta velocitat que permeti transbordar entre el corredor i la línia Madrid-Barcelona, i que estigui ubicada en un lloc on pugui donar servei a algú?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mercaderies
Els trens que carreguin i descarreguin al port de Tarragona, igualment no hi faran parada per a continuar trajecte. Per tant, tant és on se situï l'estació (de viatgers) del Camp de Tarragona mentre hi hagi una bona connexió ferroviària al port. En canvi, és molt més important tenir una infraestructura amb capacitat que permeti desplaçar les mercaderies còmodament, és a dir, sense canvi d'ample i, si és possible, de màquina.
La ubicació de les diferents estacions d'AV al Camp de Tarragona són figues d'un altre paner.
La ubicació de les diferents estacions d'AV al Camp de Tarragona són figues d'un altre paner.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació AV Reus-Tarragona
Us voldria recordar que som en campanya electoral, per tant, qualsevol cosa que puguin dir els nostres estimats politicastres de Tarragona o Reus té la mateixa validesa que quan no som en campanya: tendeix perillosament a zero.