Petit dubte sobre transbords.
Zones tarifàries
Una pregunta, potser una mica absurda:
Per possar un exemple, s'han de pagar 6 zones per anar de Sant Vicenç de Calders a Barcelona o de Vilanova a Granollers.
¿Quant s'ha de pagar aleshores per anar de Sant Vicenç a Maçanet?
Per possar un exemple, s'han de pagar 6 zones per anar de Sant Vicenç de Calders a Barcelona o de Vilanova a Granollers.
¿Quant s'ha de pagar aleshores per anar de Sant Vicenç a Maçanet?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Zones tarifàries
En qualsevol dels casos com a molt 6 zones, però atenció si parles de bitllet senzill de Vilanova a Granollers són 4 zones, però en cap cas pagaràs més de 6 zones.
Javi M wrote:Una pregunta, potser una mica absurda:
Per possar un exemple, s'han de pagar 6 zones per anar de Sant Vicenç de Calders a Barcelona o de Vilanova a Granollers.
¿Quant s'ha de pagar aleshores per anar de Sant Vicenç a Maçanet?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Petit dubte sobre transbords.
Gràcies, ja em sonava que era així, però em semblava tan absurd pagar el mateix per fer els 60km de Sant Vicenç a Barcelona que pels 140km de Sant Vicenç a Maçanet que ho havia de preguntar. Encara que suposo que el nombre de viatges de més de 6 zones que es deuen fer deu ser força petit.josep_serre wrote:En qualsevol dels casos com a molt 6 zones
Em referia a T-10 o altres títols de l'ATM, ja que tant l'ATM com Renfe cobren per zones fetes servir, però Renfe només té 6 zones metres que l'ATM en té unes quantes més i per tannt es poden fer servir més de 6 en un sol trajecte.josep_serre wrote:però atenció si parles de bitllet senzill de Vilanova a Granollers són 4 zones
En fi, tampoc entenc com es possible que hi hagi municipis en diferents zones segons Renfe o l'ATM, de manera que costi més un Bonotren de Sant Feliu a Sant Joan que una T-10 que serveix per anar de Sant Feliu a Vallvidrera agafant Renfe, Metro, FGC i el funicular. I exactament el mateix però més descarat desde l'Aeroport.
Ni tampoc comprenc com van ser capaços de crear la zona 3a quan van obrir l'R7, o com tenen tanta barra de mantenir un asterisc als mapes a les estacions de Vallcarca, Torrebonica, Castellarnau i etc. per no aplicar allò de cobrar una sola zona entre estacions contigües, que a més a més tampoc no serveix per la zona 1.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Aleshores no podríem fer un Llavaneres-Cardedeu amb un títol de dues zones fent RENFE+Sagalés+RENFE, fent el Mataró-Granollers per carretera.josep_serre wrote:No, per anar a Parets tampoc, perquè s'està repetint el mitjà de transport
O un Cubelles-Sant Sadurní fent Vilanova-Vilafranca per carretera...
Re: Petit dubte sobre transbords.
Sant Feliu-Sant Joan Despí és una zona amb títols RENFE també, tenen consideració d'estacions contingues.Javi M wrote:En fi, tampoc entenc com es possible que hi hagi municipis en diferents zones segons Renfe o l'ATM, de manera que costi més un Bonotren de Sant Feliu a Sant Joan que una T-10 que serveix per anar de Sant Feliu a Vallvidrera agafant Renfe, Metro, FGC i el funicular. I exactament el mateix però més descarat desde l'Aeroport.
Estacions contigües a Rodalies
Bé, sé que l'ATM cobra només una zona entre estacions contigues, exepte si una de les dues es troba a la zona 1.
El que no sé és si Renfe aplica la mateixa exepció.
El que no sé és si Renfe aplica la mateixa exepció.
Re: Estacions contigües a Rodalies
Per als títols propis no. Per tant:Javi M wrote:Bé, sé que l'ATM cobra només una zona entre estacions contigues, exepte si una de les dues es troba a la zona 1.
El que no sé és si Renfe aplica la mateixa exepció.
-El Masnou a Montgat Nord
-La Llagosta a Montcada i Reixac
-Santa Perpètua de Mogoda a Montcada Ripollet
-Cerdanyola del Vallès a Montcada i Reixac-Santa Maria
-Sant Feliu de Llobregat a Sant Joan Despí
-Viladecans a El Prat de Llobregat
es cobra UNA zona.
Aclarir, però, que un Aeroport-El Prat de Llobregat sí es cobren 4 zones, encara sort que existeix el PR1, que a més per anar a la Terminal 1 és més ràpid i pràctic, a més de ser més barat (en el bitllet senzill).
Per cert, en el cas de FGC cobra 1 zona per al Sant Boi-Santa Coloma de Cervelló. Desconec si Soler i Sauret i Baixbus fan el mateix.
-
- N4
- Posts: 72
- Joined: Thursday 28/04/2011 22:01
- Location: Vilafranca del Penedès
Transbordaments i zones tarifàries
Avui em ve de gust viatjar en civia, ja que a vilafranca no en passen
Tinc pensat de que, a Vilafranca comprar un bitllet fins a l'Hospitalet de Llobregat (que costa 3.80€ o així) i aleshores baixar a Martorell i sense sortir del recinte de l'estacio, donar tot el recorregut per la R7 passant per Sant Cugat, Montcada i Barcelona, arribant per ultim, a l'Hospitalet. Puc fer-ho amb un bitllet Vilafranca-Hospitalet?
Tinc pensat de que, a Vilafranca comprar un bitllet fins a l'Hospitalet de Llobregat (que costa 3.80€ o així) i aleshores baixar a Martorell i sense sortir del recinte de l'estacio, donar tot el recorregut per la R7 passant per Sant Cugat, Montcada i Barcelona, arribant per ultim, a l'Hospitalet. Puc fer-ho amb un bitllet Vilafranca-Hospitalet?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Petit dubte sobre transbords.
No hauries.
Si treus un bitllet a Vilafranca per anar a L'Hospitalet, s'entén que ho fas via Molins de Rei, que són 5 zones. Si ho fas via Cerdanyola Universitat, necessitaries un bitllet de 6 zones. Una altra cosa és que puguis fer la pirula, ja que la validadora de sortida no sap si has arribat per Molins o per Cerdanyola.
Per cert, el bitllet de 5 zones costa 3,65 euros fins al 30 de juny (si no es prorroga la rebaixa de tarifes).
Si treus un bitllet a Vilafranca per anar a L'Hospitalet, s'entén que ho fas via Molins de Rei, que són 5 zones. Si ho fas via Cerdanyola Universitat, necessitaries un bitllet de 6 zones. Una altra cosa és que puguis fer la pirula, ja que la validadora de sortida no sap si has arribat per Molins o per Cerdanyola.
Per cert, el bitllet de 5 zones costa 3,65 euros fins al 30 de juny (si no es prorroga la rebaixa de tarifes).
Re: Transbordaments i zones tarifàries
En principi amb el mateix si pots mentre no surtis de l'estació.vilafranca wrote:Avui em ve de gust viatjar en civia, ja que a vilafranca no en passen
Tinc pensat de que, a Vilafranca comprar un bitllet fins a l'Hospitalet de Llobregat (que costa 3.80€ o així) i aleshores baixar a Martorell i sense sortir del recinte de l'estacio, donar tot el recorregut per la R7 passant per Sant Cugat, Montcada i Barcelona, arribant per ultim, a l'Hospitalet. Puc fer-ho amb un bitllet Vilafranca-Hospitalet?
-
- N4
- Posts: 72
- Joined: Thursday 28/04/2011 22:01
- Location: Vilafranca del Penedès
Re: Petit dubte sobre transbords.
Hola, anem a veure perquè tinc el cap com un timbal:
Jo tinc una T-Trimestral de 4 zones, d'aquestes il·limitades. Tinc un dubte, que no sé si es considera colar-se o no:
La setmana que ve vaig a Igualada, i com que els autobusos van fatal provaré el Rdc+FGC, i el dubte ve aqui: Si jo valido a Vilafranca i baixo a Martorell son 2 zones, cap problema, però si jo despres entro als FGC, podré sortir a les validadores d'Igualada? Jo penso que, al tornar a validar a Martorell FGC, es com si "comencés" el viatge alla, en ves de a Vilafranca, la qual per anar de Martorell a Igualada son 3 zones i si "comencés" a Martorell com he dit podria sortir a Igualada. O les T-Trimestrals tenen memòria i saben que has fet 2 zones abans i, al haver-ne fet 5 en total no et deixa sortir?
Jo tinc una T-Trimestral de 4 zones, d'aquestes il·limitades. Tinc un dubte, que no sé si es considera colar-se o no:
La setmana que ve vaig a Igualada, i com que els autobusos van fatal provaré el Rdc+FGC, i el dubte ve aqui: Si jo valido a Vilafranca i baixo a Martorell son 2 zones, cap problema, però si jo despres entro als FGC, podré sortir a les validadores d'Igualada? Jo penso que, al tornar a validar a Martorell FGC, es com si "comencés" el viatge alla, en ves de a Vilafranca, la qual per anar de Martorell a Igualada son 3 zones i si "comencés" a Martorell com he dit podria sortir a Igualada. O les T-Trimestrals tenen memòria i saben que has fet 2 zones abans i, al haver-ne fet 5 en total no et deixa sortir?
Re: Petit dubte sobre transbords.
No et sabria dir la resposta exacta, però si la teva T-Trimestral la vas validar per primera vegada a Vilafranca, hauries de poder-te moure lliurement en un radi de 4 zones amb centre a Vilafranca, i tant Martorell com Igualada estan dins d'aquest radi.vilafranca wrote:Hola, anem a veure perquè tinc el cap com un timbal:
Jo tinc una T-Trimestral de 4 zones, d'aquestes il·limitades. Tinc un dubte, que no sé si es considera colar-se o no:
La setmana que ve vaig a Igualada, i com que els autobusos van fatal provaré el Rdc+FGC, i el dubte ve aqui: Si jo valido a Vilafranca i baixo a Martorell son 2 zones, cap problema, però si jo despres entro als FGC, podré sortir a les validadores d'Igualada? Jo penso que, al tornar a validar a Martorell FGC, es com si "comencés" el viatge alla, en ves de a Vilafranca, la qual per anar de Martorell a Igualada son 3 zones i si "comencés" a Martorell com he dit podria sortir a Igualada. O les T-Trimestrals tenen memòria i saben que has fet 2 zones abans i, al haver-ne fet 5 en total no et deixa sortir?
Re: Petit dubte sobre transbords.
pasa mas o menos lo mismo si validas una t-mes de 2 zonas, por ejemplo, en sabadell por 1 vez , puedes validar en bcn y acabar en castellar y viceversa, y entre ambas poblaciones son 3 zonas.
Re: Petit dubte sobre transbords.
Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Són transbordaments, no et cancel·laran un segon viatge.albert28 wrote:Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
Re: Petit dubte sobre transbords.
Amb qualsevol companyia?Sagrerenc wrote:Són transbordaments, no et cancel·laran un segon viatge.albert28 wrote:Els transbordaments entre diferents línies de bus d'una mateixa empresa, és a dir, fer dos viatges amb dues línies de TMB (per un dir) es comptabilitzen com dos viatges o com a transbordaments (amb una T-10).
O tindria que agafar algun altre tipus de transport enmig de les dues línies d'autobusos?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Transbords i viatge nou
Si són trajectes integrats, sí. El motiu pel qual es descompta un nou viatge, per exemple, en sortir i tornar a entrar en el recinte del metro és que s'entén que s'interromp el viatge i, per fer un trajecte de qualsevol punt A a qualsevol punt B, no hi ha cap necessitat de sortir-ne. En canvi, en les línies d'autobús i tramvia, com que la validadora es troba al mateix vehicle i no es pot pretendre que una sola línia et pugui portar a tot arreu, es considera sempre transbord, si no superes el temps límit.
De fet, fer un viatge amb un mode, fer gestions i tornar amb un altre mode en l'hora i 15 minuts, tot i que no descompta viatge nou, no és quelcom que l'ATM consideri legítim (tot i que és legal), però de moment, no han trobat manera de solucionar-ho sense penalitzar ningú que realment faci un viatge sense interrupció.
De fet, fer un viatge amb un mode, fer gestions i tornar amb un altre mode en l'hora i 15 minuts, tot i que no descompta viatge nou, no és quelcom que l'ATM consideri legítim (tot i que és legal), però de moment, no han trobat manera de solucionar-ho sense penalitzar ningú que realment faci un viatge sense interrupció.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Petit dubte sobre transbords.
Jo tinc un dubte sobre les zones tarifaries, l'altre dia vaig descobrir que entre Sabadell i Terrassa (amb Renfe) es una zona amb bitllets integrats, la meva pregunta és si agafo el bus urbá a Terrassa i faig transbord a Renfe (validar sense picar cap viatge nou), quant baixi a Sabadell es consideraria que segueix sent una zona o en serien dues? Es a dir, pel fet de agafar l’autobús a Terrassa i fer transbord a Renfe i desplaçar-me a Sabadell amb una T-10 d'una zona, estaria viatjant de forma correcte?
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Petit dubte sobre transbords.
Bones
Jo entenc que cal validar tant l'entrada com la sortida, perque a cada operador li consti el recorregut que has fet i si cal repartir l'ingrés fet amb amb algun o alguns més.
Jo entenc que cal validar tant l'entrada com la sortida, perque a cada operador li consti el recorregut que has fet i si cal repartir l'ingrés fet amb amb algun o alguns més.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Petit dubte sobre transbords.
Clar que valido a la Renfe, poso el bitllet dins la maquina pero tant si agafo el bus com si només agafo el tren les portes s'obren (per sortir no cal validar a Sabadell), el dubte era si al agafar el bus a Terrassa i despres el tren per anar a Sabadell es considerava una o dues zones.