http://www.ara.cat/economia/motocicleta ... 51141.html
El govern crearà una 'targeta verda' per deixar entrar les motos als boscos
El canvi legislatiu vol incentivar la demanda de motocicletes de muntanya, que són l'especialitat que fabriquen les empreses catalanes del sector de les dues rodes
ELENA FREIXA
Barcelona | Actualitzada el 06/06/2011 16:32
La Generalitat crearà un permís per tal que les motocicletes puguin circular pel medi natural en indrets i camins que compleixin una sèrie de requisits. El canvi normatiu té com a objectiu impulsar la demanda d'aquests vehicles i entra dins l'estratègia d'impuls de la motocicleta que s'ha presentat avui.
El secretari d'Indústria del Govern, Joan Sureda, ha defensat la implantació d'aquesta 'targeta verda' que donarà accés als vehicles de dues rodes al medi natural per "reequilibrar" la situació actual i pensant també en la indústria.
"No pretenem res que vagi contra el sentit comú", ha matisat, i ha explicat que la nova normativa establirà per exemple l'amplada mínima que haurà de tenir un camí per permetre el pas d'aquests vehicles.
Tot plegat entra dins la llei Òmnibus que prepara la Generalitat i també és un dels compromisos dins del Pla Estratègic per dinamitzar la indústria catalana de la motocicleta que està especialitzada precisament en aquest tipus de motocicletes de muntanya.
"Tots els temes tenen sempre molts angles: el del pagès, el del pare de família... però també hem de pensar en la indústria i en la riquesa que crea", ha reconegut Sureda, que ha defensat que el debat es posi sobre la taula.
Ciclomotor, als 14 anys
Un altre dels canvis normatius que contempla el pla de la motocicleta és reobrir el debat a Madrid per tornar a situar als 14 anys i no als 15 l'edat mínima de conducció de ciclomotors a Espanya.
Es tracta d'una nova legislació que va ser molt criticada pel sector, que va advertir que elevant l'edat es matava tota la indústria de la motocicleta de petita cilindrada.
La Direcció General de Trànsit (DGT) defensava aplicar aquesta recomanació europea per disminuir el nombre d'accidents entre aquests vehicles, mentre que el sector apostava per altres vies com prohibir que hi viatgi acompanyant o establir més controls contra el trucatge dels motors.
El pla de dinamització de la motocicleta consensuat entre Govern i fabricants i proveïdors del sector a Catalunya també inclou altres ajudes al sector en forma de crèdits i avals per fomentar millores tecnològiques, nous productes i donar futur a una indústria amb més de 7.000 treballadors.
Pla de dinamització de la motocicleta
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pla de dinamització de la motocicleta
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró