Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport
No és la primera vegada que m'ho expliquen, tot i que personalment no m'hi he trobat mai. En tot cas, sembla que si hom intenta comprar una T-10 d'una zona a l'estació de l'aeroport, és impossible, i a taquilla t'encolomen un bitllet senzill de 4 zones, sí o sí, per a anar a Barcelona.
Algú podria confirmar o desmentir aquest extrem?
Algú podria confirmar o desmentir aquest extrem?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Sempre ha estat així, l´estació de l´aeroport no està integrada, i abans de la integració ja era molt més cara que les altres.
Desconec la raó, però el bitllet de metro de Madrid cap a l´aeroport (L8) també és més car que els altres, vés a saber per què, perquè no hi ha canvi de zona a la L8 de Madrid...
Desconec la raó, però el bitllet de metro de Madrid cap a l´aeroport (L8) també és més car que els altres, vés a saber per què, perquè no hi ha canvi de zona a la L8 de Madrid...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estrany...
Doncs jo recordo haver anat a l'aeroport amb un títol integrat, i cap problema. Ara no ho recordo exactament, però oi que hi ha validadores de sortida?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
No, no, una cosa és ANAR a l´aeroport amb un bitllet integrat, i l´altra cosa TORNAR de l´aeroport si no tens bitllet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Normativa asimètrica
És a dir, es pot i és legal anar a l'aeroport amb bitllet integrat, però no es pot i és il·legal tornar-ne? Qui entengui Renfe i l'ATM, que els compri...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Hi deu haver alguna raó per això, si al metro de Madrid, per viatges sense canvi de zona també sigui més car i a Barcelona passi això.
Crec que a València no passa, que jo recordi...
Crec que a València no passa, que jo recordi...
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
És totalment legal anar de l'Aeroport a Barcelona amb qualsevol títol integrat de una zona, en ambós sentits. A més, a taquilla t'han de vendre una T-10 de 1 zona si ho sol·licites, atès que la màquina autovenda te la ven sense cap tipus de problema. En cas que es neguessin, demana sense pensar-t'ho dues vegades el llibre de reclamacions, no es poden negar atès que és un títol perfectament vàlid per al trajecte que vols realitzar.Guigui wrote:És a dir, es pot i és legal anar a l'aeroport amb bitllet integrat, però no es pot i és il·legal tornar-ne? Qui entengui Renfe i l'ATM, que els compri...
FGV situa l'estació de l'Aeroport a la zona B, per tant un València-Aeroport són dues zones, encara que des de València anar a Quart de Poblet o Manises també s'en cobren dues ja que la zona B comença a Faitanar si no mal recordo.437.001 wrote:Crec que a València no passa, que jo recordi...
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
A Madrid el que fan es cobrar un suplement per l'Aeroport, igual que els tàxis.437.001 wrote:Desconec la raó, però el bitllet de metro de Madrid cap a l´aeroport (L8) també és més car que els altres, vés a saber per què, perquè no hi ha canvi de zona a la L8 de Madrid...
Tot i que em sembla igual de vergonyós cobrar més car el desplaçament a l'Aeroport que a altres indrets, al menys allà diuen clarament que es cobra un suplement, no com aquí que el posen directament a la zona 4.
I el millor de tot és que això només per a Renfe, i per a l'ATM no hi ha suplement. De manera que quan un se n'assabenta que ha pagat 3,15€ per anar a Passeig de Gràcia poguent-ne haver pagat 0,8€ (la dècima part del que val una T-10) per anar a Sagrada Família, se sent encara més estafat.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Hola,
Más nos tenían que cobrar con lo estupendo que es nuestro aeropuerto. Yo creo que habría que hacer una zona especial y situar en el plano una "isla" y nombrarla como "zona 23" ó "área 51" como esa en Nevada donde dicen los "frikis" que tienen un cachibache extraterrestre que se estrelló en Roswell, NM.
Eso es, le ponemos "área 51" y cobramos el billete a 30€. Listo.
Bueno, bromas aparte estoy con Robert, no te lo pueden negar y te han de vender una T-10 en el kiosco del aeropuerto, en la máquina validadora o en la taquilla de donde sea. Claro que en este país también funciona el típico: "uy, es que ya no me quedan T-10... ay, pues es que justo el rollo de papel verde de la T-10 se ha acabado y tienen que traer", etc. Con lo que negarse a venderte la T-10 igual no se niegan, pero es que no les queda. Y tiempo para pedir hojas de reclamaciones la verdad es que no tiene nadie ya que si llegas en avión o vas a salir, lo lógico es que lleves prisa. Lo mejor, llevar una T-10 con viajes suficientes y listo.
En los autobuses no sé si venden a bordo también, puedes ponerte en la parada de bus, subes, la compras y luego te bajas. El 46 de TMB te lleva a Plaza de España, ahí deberías poder comprar una T-10 a bordo. El L77 creo que va a Sant Boi y Sant Joan Despí, ahí también puedes. Creo que hay otro de TMB que va al Prat... si se ha acabado el papel en todas partes y no hay T-10 en taquillas, cosa que me extraña porque no debería ser así, siempre puedes comprarla a bordo de un bus, pero ya es extraño que seleccionando la opción T-10 en las máquinas autoventa de la estación del aeropuerto no te entregue una T-10, ¿no?
Saludos,
Sergio
Más nos tenían que cobrar con lo estupendo que es nuestro aeropuerto. Yo creo que habría que hacer una zona especial y situar en el plano una "isla" y nombrarla como "zona 23" ó "área 51" como esa en Nevada donde dicen los "frikis" que tienen un cachibache extraterrestre que se estrelló en Roswell, NM.
Eso es, le ponemos "área 51" y cobramos el billete a 30€. Listo.
Bueno, bromas aparte estoy con Robert, no te lo pueden negar y te han de vender una T-10 en el kiosco del aeropuerto, en la máquina validadora o en la taquilla de donde sea. Claro que en este país también funciona el típico: "uy, es que ya no me quedan T-10... ay, pues es que justo el rollo de papel verde de la T-10 se ha acabado y tienen que traer", etc. Con lo que negarse a venderte la T-10 igual no se niegan, pero es que no les queda. Y tiempo para pedir hojas de reclamaciones la verdad es que no tiene nadie ya que si llegas en avión o vas a salir, lo lógico es que lleves prisa. Lo mejor, llevar una T-10 con viajes suficientes y listo.
En los autobuses no sé si venden a bordo también, puedes ponerte en la parada de bus, subes, la compras y luego te bajas. El 46 de TMB te lleva a Plaza de España, ahí deberías poder comprar una T-10 a bordo. El L77 creo que va a Sant Boi y Sant Joan Despí, ahí también puedes. Creo que hay otro de TMB que va al Prat... si se ha acabado el papel en todas partes y no hay T-10 en taquillas, cosa que me extraña porque no debería ser así, siempre puedes comprarla a bordo de un bus, pero ya es extraño que seleccionando la opción T-10 en las máquinas autoventa de la estación del aeropuerto no te entregue una T-10, ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Se n'aprofiten
Doncs imagineu-vos el munt de turistes desprevinguts que, acostumats a anar en transport públic arreu, enganyen amb aquest tripijoc. I després s'estranyen que ens posin a l'alçada de Grècia, el Marroc i Turquia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Penso que els suplemens tarifaris per anar als aeroports és una cosa recorrent a tot el món...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Suplements
No n'hi ha a Heathrow (metro), Charles de Gaulle (RER), Viena (S-Bahn) i Frankfurt (S-Bahn), per posar alguns exemples que conec.
Senzillament, depèn del cas. Però al Prat, com s'ha dit, no es tracta d'un suplement, sinó d'un engany matusser de basar.
Senzillament, depèn del cas. Però al Prat, com s'ha dit, no es tracta d'un suplement, sinó d'un engany matusser de basar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
La setmana passada vaig anar i tornar de l'aeroport amb una T10 i cap problema en cap dels trajectes. Suposo que si fos il.legal a Sants no m'haguessin deixat sortir no?
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Hola,
A ver, aclaremos que nadie está diciendo que sea legal o ilegal porque ese aspecto está muy claro: es legal. Eso lo sabe todo el mundo. El aeropuerto está en la zona 1, la primera corona, con lo cual con una T-10 puedes ir y venir las veces que quieras.
Lo que pasa es algo de bombero torero y es que RENFE tiene su propio sistema tarifario y de zonas y vende sus propios billetes pudiendo escoger tú, que eres el comprador, si adquieres un billete integrado verde de la ATM con el que luego podrás cambiar a FGC, a un bus de TMB, etc, o si compras un billete de RENFE que sólo es válido para esta compañía y que por tanto se rige por sus propias zonas que no coinciden con las zonas de la ATM. Y para RENFE en su sistema de zonas el aeropuerto está en zona 4, con lo cual el precio del billete es el de zona 4.
Si tú vas a una taquilla de Renfe y le dices al taquillero que te dé un billete al aeropuerto y no le dices nada más, el tipo te venderá un billete para zona 4 y punto. Si le especificas que quieres una T-10, te la tiene que vender, pero se lo has de decir. Pero claro que puedes ir de BCN al aeropuerto y viceversa con una T-10, por supuesto que es legal. Lo que no tendría que ser legal ni darse a estas alturas es que RENFE no se haya adherido al sistema de zonas de la ATM y siga utilizando su propio sistema particular donde las zonas no coinciden. Si hay una ATM que ya les está obligando a cambiar la nomenclatura de las líneas a R1, R2, R3, etc. y que ya está cambiando la rotulación en las estaciones y demás, debería obligarles a utilizar el sistema zonal integrado y abandonar el propio y particular de Renfe.
Por mucha web que haya de Rodalies Catalunya o Rodalies Barcelona, el enlace válido es este:
http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... index.html
Y ahí podeis ver las zonas, además del plano NO actualizado con la nueva R8... la zona a la que el aeropuerto corresponde es la 4. Pero ojo, está realizado el diagrama tan mal y es tan confuso que podría parecer que está en la zona 2. Lo dicho, una panda de mangantes y ladrones que no se adaptan al sistema integrado.
Saludos,
Sergio
A ver, aclaremos que nadie está diciendo que sea legal o ilegal porque ese aspecto está muy claro: es legal. Eso lo sabe todo el mundo. El aeropuerto está en la zona 1, la primera corona, con lo cual con una T-10 puedes ir y venir las veces que quieras.
Lo que pasa es algo de bombero torero y es que RENFE tiene su propio sistema tarifario y de zonas y vende sus propios billetes pudiendo escoger tú, que eres el comprador, si adquieres un billete integrado verde de la ATM con el que luego podrás cambiar a FGC, a un bus de TMB, etc, o si compras un billete de RENFE que sólo es válido para esta compañía y que por tanto se rige por sus propias zonas que no coinciden con las zonas de la ATM. Y para RENFE en su sistema de zonas el aeropuerto está en zona 4, con lo cual el precio del billete es el de zona 4.
Si tú vas a una taquilla de Renfe y le dices al taquillero que te dé un billete al aeropuerto y no le dices nada más, el tipo te venderá un billete para zona 4 y punto. Si le especificas que quieres una T-10, te la tiene que vender, pero se lo has de decir. Pero claro que puedes ir de BCN al aeropuerto y viceversa con una T-10, por supuesto que es legal. Lo que no tendría que ser legal ni darse a estas alturas es que RENFE no se haya adherido al sistema de zonas de la ATM y siga utilizando su propio sistema particular donde las zonas no coinciden. Si hay una ATM que ya les está obligando a cambiar la nomenclatura de las líneas a R1, R2, R3, etc. y que ya está cambiando la rotulación en las estaciones y demás, debería obligarles a utilizar el sistema zonal integrado y abandonar el propio y particular de Renfe.
Por mucha web que haya de Rodalies Catalunya o Rodalies Barcelona, el enlace válido es este:
http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... index.html
Y ahí podeis ver las zonas, además del plano NO actualizado con la nueva R8... la zona a la que el aeropuerto corresponde es la 4. Pero ojo, está realizado el diagrama tan mal y es tan confuso que podría parecer que está en la zona 2. Lo dicho, una panda de mangantes y ladrones que no se adaptan al sistema integrado.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
La informació que diu Santfeliuenc també està a la web de Rodalies de Catalunya, el tema de l'Aeroport sempre ha estat força especial, ja quan es va crear final dels 70 es va crear com un servei diferenciat dels altres amb un preu força superior a qualsevol tren per un recorregut semblant, al crear-se el sistema de zones a final dels 80 o començament dels 90 no tinc la data exacta, es va adaptar aquesta situació situant l'Aeroport a la zona 4.
Quan es va integrar Rodalies en el sistema ATM l'Aeroport justament va donar molt a parlar la seva inclusió o no sent el primer any si no recordo malament només vàlid per a títols de viatge il·limitats pensats per als treballadors de l'Aeroport i finalment va arribar la integració total de Rodalies al slstema tarifari integrat.
Sobre el que es fa altres ciutats hi ha exemples en què es cobra suplement i exemples en què no, tot i que normalment on es cobra suplement aquest sol ser força més car, això sí normalment sempre hi ha un transport públic per ronyós que sigui dintre del sistema tarifari integrat.
I sobre el que ve al missatge que ha iniciat el fil, personalment no ho entenc massa el que està clar és que si es demana una T-10 s'ha de vendre o en tot cas es pot comprar a la màquina autovenda.
Quan es va integrar Rodalies en el sistema ATM l'Aeroport justament va donar molt a parlar la seva inclusió o no sent el primer any si no recordo malament només vàlid per a títols de viatge il·limitats pensats per als treballadors de l'Aeroport i finalment va arribar la integració total de Rodalies al slstema tarifari integrat.
Sobre el que es fa altres ciutats hi ha exemples en què es cobra suplement i exemples en què no, tot i que normalment on es cobra suplement aquest sol ser força més car, això sí normalment sempre hi ha un transport públic per ronyós que sigui dintre del sistema tarifari integrat.
I sobre el que ve al missatge que ha iniciat el fil, personalment no ho entenc massa el que està clar és que si es demana una T-10 s'ha de vendre o en tot cas es pot comprar a la màquina autovenda.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
I no només turistes: a mí, amics d'aquí, m'han explicat, convençuts, que "calia utilitzar un bitllet RENFE de 4 zones" perquè, si utilitzaves una T-10, "tot i que podies marcar, si et veien et multaven"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
Javi M wrote:A Madrid el que fan es cobrar un suplement per l'Aeroport, igual que els tàxis.437.001 wrote:Desconec la raó, però el bitllet de metro de Madrid cap a l´aeroport (L8) també és més car que els altres, vés a saber per què, perquè no hi ha canvi de zona a la L8 de Madrid...
Tot i que em sembla igual de vergonyós cobrar més car el desplaçament a l'Aeroport que a altres indrets, al menys allà diuen clarament que es cobra un suplement, no com aquí que el posen directament a la zona 4.
I el millor de tot és que això només per a Renfe, i per a l'ATM no hi ha suplement. De manera que quan un se n'assabenta que ha pagat 3,15€ per anar a Passeig de Gràcia poguent-ne haver pagat 0,8€ (la dècima part del que val una T-10) per anar a Sagrada Família, se sent encara més estafat.
De fet, probablement es fa així expressament per cobrar més als turistes, fent valer la dita de "al de paso, porrazo". És clar que quan aquests turistes arriben a l'hotel i els expliquen que amb la mateixa T-10 que han fet PgGràcia-Fontana (si l'hotel estigués a Gràcia, per exemple), haurien pogut fer també el Aeroport-Pg de Gràcia amb el mateix bitllet, la cara que els deu quedar...Guigui wrote:Doncs imagineu-vos el munt de turistes desprevinguts que, acostumats a anar en transport públic arreu, enganyen amb aquest tripijoc. I després s'estranyen que ens posin a l'alçada de Grècia, el Marroc i Turquia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Als hotels, informació estàndard i prou
Dubto que hi hagi gaire personal d'hotel que estigui al cas d'aquests temes de transport. L'únic que saben fer és omplir-te el plànol de ratllades amb bolígraf.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Enganyifa tarifària de Renfe a l'aeroport?
També podeu comprovar l'enganyifa del bitllet senzill Mollet Sant Fost a Cerdanyola Universitat o inrevés.
En alguns llocs, 2 zones; en d'altres 1 zona. Si el voleu econòmic, a la màquina autovenda; si el voleu car a taquilla.
En alguns llocs, 2 zones; en d'altres 1 zona. Si el voleu econòmic, a la màquina autovenda; si el voleu car a taquilla.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
D'interrogant a afirmació
He tret l'interrogant del títol del fil perquè, a hores d'ara, queda clar que el tripijoc és real.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.