Perllongament d'FGC a Sabadell
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
La nova estació del centre de Sabadell quedarà a uns 250 m de l'actual, en una zona encara més centrica, sí és pot dir, que l'actual, per tant el seu canvi d'ubicació no alterarà gens els desplaçaments dels sabadellencs. Jo la utilitzo molt; actualment està a l'alçada de la Rambla amb el carrer d'Alfons XIII, i la nova s'està construïnt a l'alçada del passeig de Manresa amb el carrer de la Rosa, al costat de l'Ajuntament i de l'esglèsia de Sant Fèlix. Salut!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
A més, l'enllaç entre Rodalies i FGC es millorarà a Sabadell Nord, per la qual cosa no s'utilitzarà Sabadell Rambla per a enllaç.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Sí la Metring és refereix a la nova Sabadell Estació(provisiomal), fins a Sabadell Rambla hi ha uns 860 m; però esperem qué, també provisionalment, deixin operativa Sabadell Rambla. Salut!
Last edited by 122-042-132 on Wednesday 20/10/2010 15:01, edited 1 time in total.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
No, em referia a la nova estació que vindrà a substituir la de Rambla.122-042-132 wrote:Sí la Metring és refereix a la nova Sabadell Estació(provisiomal), fins a Sabadell Rambla hi ha uns 860 m; però esperem qué, també provisionalment, deixem operativa Sabadell Rambla. Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Topònims
A mi, el que em fa gràcia és l'espanyolització de noms com "Plaça Major" i "Plaça Espanya". Com si ens referíssim a la "Plaça de Cibel·les", la "Plaça de Colom" o l'estació de "Nous Ministeris" de Madrid...Trenscat wrote:S'han ben lluït aquests de via libre posant "Tarrasa"... sembla que deuen tenir un corrector o plànols de l'època franquista encara...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
I continuarà sense resoldre l'enllaç amb FGC i algunes línies interurbanes d'autobús, com ara les de Sagalés cap a Sentmenat-Caldes, Polinyà-Palau i Santa Perpètua de Mogoda, on caldrà fer més gimcama per fer l'enllaç que ara.victorcasta wrote:A més, l'enllaç entre Rodalies i FGC es millorarà a Sabadell Nord, per la qual cosa no s'utilitzarà Sabadell Rambla per a enllaç.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Moviment a Sabadell Estació
Des d'ahir sembla que han donat de baixa la via 4 de Sabadell-Estació, suposo que per algun motiu relacionat amb les obres de construcció de l'estació provisional, han col·locat una valla que tapa tota l'andana corresponent a dita via.
Re: Moviment a Sabadell Estació
Així és, comencen les obres. I el parking de cotxes s'ha clausurat per construir les instal.lacions annexes a la nova estació.Pere wrote:Des d'ahir sembla que han donat de baixa la via 4 de Sabadell-Estació, suposo que per algun motiu relacionat amb les obres de construcció de l'estació provisional, han col·locat una valla que tapa tota l'andana corresponent a dita via.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Diumenge vaig parlar amb un amic que te carrec no politic a FGC, concretament es responsable al COR i em va comentar que no es tancara Sabadell Rambla, la tuneladora ja es a sabadell i que el projecte contempla la prolongacio en superficie a Castellar del Valles,
Tambe em va comentar que el tema del cul de sac de Pza Catalunya es molt possible que no tiri endevant ja que no solucionaria gran cosa i representaria segons el projecte destruir la nau de las vias 1 i 2
Tambe em va comentar que el tema del cul de sac de Pza Catalunya es molt possible que no tiri endevant ja que no solucionaria gran cosa i representaria segons el projecte destruir la nau de las vias 1 i 2
-
- N2
- Posts: 12
- Joined: Tuesday 29/09/2009 23:42
- Location: Castellar Vallès
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
BRILL 18 wrote:Diumenge vaig parlar amb un amic que te carrec no politic a FGC, concretament es responsable al COR i em va comentar que no es tancara Sabadell Rambla, la tuneladora ja es a sabadell i que el projecte contempla la prolongacio en superficie a Castellar del Valles,
Francament, o no està massa informat, o te més informació que el mateix departament política territorial i obres públiques, ja que l'estudi, el que contempla és anar a Castellar gairebé tot soterrat i en viaducte. De fet, el que proposem nosaltres, és fer el màxim tros en superfície. Tan de bo tingués raó.
http://www.trencc.blogspot.com
Plataforma tren Castellar Centre
Plataforma tren Castellar Centre
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Sabadell Rambla queda anul.lada i fora de servei i el projecte licitat i adjudicat en cap cas contempla la prolongació a CastellarBRILL 18 wrote:Diumenge vaig parlar amb un amic que te carrec no politic a FGC, concretament es responsable al COR i em va comentar que no es tancara Sabadell Rambla, la tuneladora ja es a sabadell i que el projecte contempla la prolongacio en superficie a Castellar del Valles
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
A veure, no he dit que contempli la prolongació, no mes que esta preparada l'obra per si s'arriva a fer i sobre lo de sabadell rambla em va comentar que inicialmente si es tancaba pero hi han problemas per el servei sustituri i no es tancara , be aixo es el que em va dir el meu company no se res mesmikado wrote:Sabadell Rambla queda anul.lada i fora de servei i el projecte licitat i adjudicat en cap cas contempla la prolongació a CastellarBRILL 18 wrote:Diumenge vaig parlar amb un amic que te carrec no politic a FGC, concretament es responsable al COR i em va comentar que no es tancara Sabadell Rambla, la tuneladora ja es a sabadell i que el projecte contempla la prolongacio en superficie a Castellar del Valles
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
No no en això tens raó, durant l'obra Sabadell Rambla queda en servei , però un cop es realitzi el nou traçat quedarà fora de servei substituida per l'estació de la Plaça MajorBRILL 18 wrote:A veure, no he dit que contempli la prolongació, no mes que esta preparada l'obra per si s'arriva a fer i sobre lo de sabadell rambla em va comentar que inicialmente si es tancaba pero hi han problemas per el servei sustituri i no es tancara , be aixo es el que em va dir el meu company no se res mesmikado wrote:Sabadell Rambla queda anul.lada i fora de servei i el projecte licitat i adjudicat en cap cas contempla la prolongació a CastellarBRILL 18 wrote:Diumenge vaig parlar amb un amic que te carrec no politic a FGC, concretament es responsable al COR i em va comentar que no es tancara Sabadell Rambla, la tuneladora ja es a sabadell i que el projecte contempla la prolongacio en superficie a Castellar del Valles
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Quedarà fora de servei però mai s'ha dit d'anul·lar el túnel i deixar-lo inservible. Pot ser d'utilitat en cas d'incidència o ni que sigui per a guardar 1 o 2 trens.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Uhmm¡ no crec que sigui operatiu, ja que si el soterrament comença abans de Sabadell Estació, s'haurà d'anar guanyant cota i desnivell, llavors la diferència de cotes entre el nou traçat i la via vella farien inviable aquesta solució.victorcasta wrote:Quedarà fora de servei però mai s'ha dit d'anul·lar el túnel i deixar-lo inservible. Pot ser d'utilitat en cas d'incidència o ni que sigui per a guardar 1 o 2 trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Primer tram a Sabadell perforat
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... xarxa.html
La tuneladora dels FGC de Sabadell culmina amb èxit el tram inicial de la xarxa
18:05 16.12.2010
Sabadell (ACN).- La màquina que s'encarrega de perforar el subsòl de Sabadell i construir el primer dels dos túnels que conformaran la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la ciutat ha culminat amb èxit el primer tram. La tuneladora va començar a perforar el passat 12 d'octubre a l'estació de Ca n'Oriac, al nord de la ciutat, i aquest dijous ha arribat a la plaça d'Espanya, on s'ha de construir un intercanviador amb Rodalies de Catalunya. D'aquesta manera la màquina ha completat els seus primers 600 metres perforats sense cap anomalia ni incidència.
La tuneladora dels FGC de Sabadell culmina amb èxit el tram inicial de la xarxa
18:05 16.12.2010
Sabadell (ACN).- La màquina que s'encarrega de perforar el subsòl de Sabadell i construir el primer dels dos túnels que conformaran la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la ciutat ha culminat amb èxit el primer tram. La tuneladora va començar a perforar el passat 12 d'octubre a l'estació de Ca n'Oriac, al nord de la ciutat, i aquest dijous ha arribat a la plaça d'Espanya, on s'ha de construir un intercanviador amb Rodalies de Catalunya. D'aquesta manera la màquina ha completat els seus primers 600 metres perforats sense cap anomalia ni incidència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www.que.es/barcelona/20101216152 ... n-epi.html
La tuneladora de los FGC en Sabadell llega a su primera estación en plaza España
La tuneladora que está perforando el primero de los túneles de prolongación de la línea del Vallès de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) en Sabadell (Barcelona) ha llegado a la estación de plaza España, la primera de las cuatro estaciones previstas en la ampliación del recorrido, según ha informado este jueves la Generalitat.
La tuneladora que está perforando el primero de los túneles de prolongación de la línea del Vallès de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) en Sabadell (Barcelona) ha llegado a la estación de plaza España, la primera de las cuatro estaciones previstas en la ampliación del recorrido, según ha informado este jueves la Generalitat.
Hasta el momento se han perforado 600 metros de los 2,9 kilómetros previstos desde el Parc Nord hasta Sabadell Estació, a la espera de reiniciar la actividad en febrero tras los trabajos de mantenimiento de la máquina, que permitirán llegar hasta el Eix Macià, donde se ubica otra de las estaciones nuevas.
La actuación ampliará la línea en Sabadell hasta los 5,2 kilómetros y cinco estaciones, cuatro de ellas nuevas, gracias a una inversión que roza los 400 millones de euros.
Además de los 2,9 kilómetros subterráneos, también se están construyendo 700 metros de pantallas entre el Parc Nord y Ca n'Oriac, y se están ejecutando los trabajos para la construcción de tres de las cuatro estaciones nuevas, así como la remodelación y soterramiento de la de Sabadell Estació.
El proyecto contempla prolongar la línea hacia el norte de la ciudad con estaciones en Ca n'Oriac, plaza España y el Eix Macià; el traslado de Sabadell Rambla a la Plaza Mayor; la reforma de Sabadell Estació, así como el soterramiento del tramo de entrada al municipio que discurre entre los barrios de Gràcia y Can Feu, que está en fase de redacción.
La tuneladora de los FGC en Sabadell llega a su primera estación en plaza España
La tuneladora que está perforando el primero de los túneles de prolongación de la línea del Vallès de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) en Sabadell (Barcelona) ha llegado a la estación de plaza España, la primera de las cuatro estaciones previstas en la ampliación del recorrido, según ha informado este jueves la Generalitat.
La tuneladora que está perforando el primero de los túneles de prolongación de la línea del Vallès de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) en Sabadell (Barcelona) ha llegado a la estación de plaza España, la primera de las cuatro estaciones previstas en la ampliación del recorrido, según ha informado este jueves la Generalitat.
Hasta el momento se han perforado 600 metros de los 2,9 kilómetros previstos desde el Parc Nord hasta Sabadell Estació, a la espera de reiniciar la actividad en febrero tras los trabajos de mantenimiento de la máquina, que permitirán llegar hasta el Eix Macià, donde se ubica otra de las estaciones nuevas.
La actuación ampliará la línea en Sabadell hasta los 5,2 kilómetros y cinco estaciones, cuatro de ellas nuevas, gracias a una inversión que roza los 400 millones de euros.
Además de los 2,9 kilómetros subterráneos, también se están construyendo 700 metros de pantallas entre el Parc Nord y Ca n'Oriac, y se están ejecutando los trabajos para la construcción de tres de las cuatro estaciones nuevas, así como la remodelación y soterramiento de la de Sabadell Estació.
El proyecto contempla prolongar la línea hacia el norte de la ciudad con estaciones en Ca n'Oriac, plaza España y el Eix Macià; el traslado de Sabadell Rambla a la Plaza Mayor; la reforma de Sabadell Estació, así como el soterramiento del tramo de entrada al municipio que discurre entre los barrios de Gràcia y Can Feu, que está en fase de redacción.
- Attachments
-
- 20101216152904-365xXx80.jpg (16.34 KiB) Viewed 7617 times
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
http://www20.gencat.cat/portal/site/pto ... 0c1e0aRCRD
La tuneladora de Sabadell d'FGC arriba a l'estació de Plaça Espanya
La tuneladora que perfora el primer túnel del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell ha arribat a Plaça Espanya, la primera de les 4 estacions previstes al llarg del recorregut. Així, la màquina ja ha perforat 0,6 dels 2,9 km totals de túnel previst des del pou d’atac del Parc del Nord fins a Sabadell – Estació. Ara es duran a terme els treballs de manteniment necessaris per a garantir el seu correcte funcionament. En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de prop de 400 MEUR.
La tuneladora, a Plaça Espanya
La tuneladora que excava el primer túnel de 2,9 km de longitud del perllongament de la línia d’FGC entre Ca n’Oriac i Sabadell – Estació ha arribat ja a l’estació de Plaça Espanya, la primera de les 4 previstes en el recorregut.
D’aquesta manera, la màquina ha perforat 0,6 km de túnel, des del pou d’atac del Parc del Nord. Ara, els treballs a Plaça Espanya se centraran en el canvi d’eines de tall de la tuneladora, per garantir el seu correcte manteniment, perquè pugui continuar avançant en direcció a Eix Macià.
Es preveu que cap al febrer torni a arrencar la màquina, un cop es completin les tasques de manteniment de la tuneladora i la construcció de l’estructura d’empenta necessària perquè continuï la perforació del túnel.
Es tracta d’una tuneladora de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic.
El tram de túnel entre pantalles
Paral·lelament al tram de 2,9 km de túnel que es construeix amb tuneladora, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació, el DPTOP treballa en un altre tram de 0,7 km de túnel que s’ha construït entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac. Així, ja s’ha executat tot el túnel i ara s’estan duent a terme els treballs previs a la urbanització de la superfície.
Avancen les obres a les estacions
D’altra banda, pel que fa a les estacions, les tasques es concentren en 3 de les 4 noves previstes :
Sabadell – Estació: a mitjans d’octubre es va iniciar la construcció del gruix dels treballs de l’estació provisional i del pou de sortida de la tuneladora. En aquest sentit, s’estan construint els murs pantalla del pou de sortida de la tuneladora.
Plaça Major: es treballa en l’excavació del recinte, i ja s’ha arribat sota el nivell -2.
Eix Macià: continua l’excavació del recinte de l’estació. Els treballs se centren ja en la cota prèvia al nivell de vies.
Plaça d’Espanya: ja s’ha excavat totalment una part del recinte de l’estació, concretament la banda per on ha arribat la tuneladora. Ara, les tasques continuaran a l’altra banda, per enllestir l’excavació de les terres i garantir l’avanç de la tuneladora.
Properament, s’iniciaran també les obres de l’estació de Ca n’Oriac i de les cotxeres del final de la línia.
5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el DPTOP està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió propera als 400 MEUR.
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.
D’altra banda, es treballa també en la redacció dels projectes per definir l’ampliació del soterrament de la línia existent al llarg de 400 metres més, amb l’objectiu d’integrar-la als barris de Gràcia i Can Feu.
La tuneladora de Sabadell d'FGC arriba a l'estació de Plaça Espanya
La tuneladora que perfora el primer túnel del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell ha arribat a Plaça Espanya, la primera de les 4 estacions previstes al llarg del recorregut. Així, la màquina ja ha perforat 0,6 dels 2,9 km totals de túnel previst des del pou d’atac del Parc del Nord fins a Sabadell – Estació. Ara es duran a terme els treballs de manteniment necessaris per a garantir el seu correcte funcionament. En total, l’actuació abasta prop de 5,2 km de longitud i comporta una inversió de prop de 400 MEUR.
La tuneladora, a Plaça Espanya
La tuneladora que excava el primer túnel de 2,9 km de longitud del perllongament de la línia d’FGC entre Ca n’Oriac i Sabadell – Estació ha arribat ja a l’estació de Plaça Espanya, la primera de les 4 previstes en el recorregut.
D’aquesta manera, la màquina ha perforat 0,6 km de túnel, des del pou d’atac del Parc del Nord. Ara, els treballs a Plaça Espanya se centraran en el canvi d’eines de tall de la tuneladora, per garantir el seu correcte manteniment, perquè pugui continuar avançant en direcció a Eix Macià.
Es preveu que cap al febrer torni a arrencar la màquina, un cop es completin les tasques de manteniment de la tuneladora i la construcció de l’estructura d’empenta necessària perquè continuï la perforació del túnel.
Es tracta d’una tuneladora de tipus EPB, de 6,8 metres de diàmetre, 116 metres de longitud i 550 tones aproximadament, amb un capçal preparat per a excavar sòls sota el nivell freàtic.
El tram de túnel entre pantalles
Paral·lelament al tram de 2,9 km de túnel que es construeix amb tuneladora, entre el Parc del Nord i Sabadell – Estació, el DPTOP treballa en un altre tram de 0,7 km de túnel que s’ha construït entre pantalles, entre Parc del Nord i Ca n’Oriac. Així, ja s’ha executat tot el túnel i ara s’estan duent a terme els treballs previs a la urbanització de la superfície.
Avancen les obres a les estacions
D’altra banda, pel que fa a les estacions, les tasques es concentren en 3 de les 4 noves previstes :
Sabadell – Estació: a mitjans d’octubre es va iniciar la construcció del gruix dels treballs de l’estació provisional i del pou de sortida de la tuneladora. En aquest sentit, s’estan construint els murs pantalla del pou de sortida de la tuneladora.
Plaça Major: es treballa en l’excavació del recinte, i ja s’ha arribat sota el nivell -2.
Eix Macià: continua l’excavació del recinte de l’estació. Els treballs se centren ja en la cota prèvia al nivell de vies.
Plaça d’Espanya: ja s’ha excavat totalment una part del recinte de l’estació, concretament la banda per on ha arribat la tuneladora. Ara, les tasques continuaran a l’altra banda, per enllestir l’excavació de les terres i garantir l’avanç de la tuneladora.
Properament, s’iniciaran també les obres de l’estació de Ca n’Oriac i de les cotxeres del final de la línia.
5,2 quilòmetres i 4 noves estacions
Des de la primavera del 2008, el DPTOP està duent a terme obres per a perllongar la línia del Vallès d’FGC a noves àrees de Sabadell, que servirà per dotar la ciutat d’una línia de metro urbà que donarà servei a 7 milions d’usuaris cada any amb una inversió propera als 400 MEUR.
L’actuació abasta en total una longitud de 5,2 quilòmetres, que inclou un nou tram de línia de prop de 4,4 km, dels quals 2,9 km seran pròpiament de túnel amb tuneladora, i 0,7 km seran túnel entre pantalles. Les obres comprenen la construcció de 4 noves estacions (Plaça Major, Eix Macià, Plaça Espanya i Ca n’Oriac), la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació i la construcció d’unes cotxeres al final de línia.
D’altra banda, es treballa també en la redacció dels projectes per definir l’ampliació del soterrament de la línia existent al llarg de 400 metres més, amb l’objectiu d’integrar-la als barris de Gràcia i Can Feu.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Urbanisme 21/04/2011 11:29
La tuneladora del Metro Sabadell arriba a la futura estació Creu Alta-Eix Macià
Iván Palomares / La tuneladora que perfora el primer túnel de l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i que farà possible el projecte Metro Sabadell, ha arribat aquesta matinada a l'estació Creu Alta-Eix Macià, darrera d'El Corte Inglés. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha anunciat aquest dijous que l'aparell ja ha excavat 1,1 quilòmetres dels 2,9 de túnel que separa el Parc del Nord del barri de Gràcia. Ara la tuneladora s'estarà unes setmanes a l'estació, on els tècnics la posaran a punt per reemprendre de nou el seu viatge. La propera parada serà al passeig de la Plaça Major. L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha explicat a Ràdio Sabadell 94.6 que és una bona notícia "per dos motius". "Primer perquè ha arribat a la Creu Alta i, segon, perquè ho ha fet amb tota normalitat i sense cap tipus de problema. Ningú s'ha adonat que per sota de les seves cases passava la tuneladora. Les obres continuen, doncs, segons el ritme previst, fins i tot una mica més avançades al calendari", ha dit Bustos.
Durant les pròximes setmanes, aproximadament un mes, els tècnics treballaran per tornar a posar a punt la màquina per garantir el bon funcionament. En aquest sentit, per exemple, es substituiran les eines de tall desgastades del capçal per adaptar-les a la composició del terreny. La primera tuneladora de Metro Sabadell ha arribat a la segona parada del camí, després que iniciés el viatge al Parc del Nord a finals de setembre i arribés a la plaça Espanya a mitjans dels mes de desembre.
Un gran projecte de 400 milions d'euros
El projecte Metro Sabadell continua endavant amb un pressupost global que s'apropa als 400 milions d'euros. La tuneladora està perforant el primer túnel i, més endavant, una segona màquina farà el mateix amb el túnel bessó. L'actuació abasta una longitud total de 5,2 quilòmetres, amb un nou tram de línia de 4,4 km. D'aquests, 2,9 km (entre el Parc del Nord i l'estació de Gràcia) s'estan excavant amb tuneladora i uns 700 metres (entre Ca n'Oriac i el Parc del Nord) s'han perforat entre murs pantalla. El projecte permetrà crear quatre noves estacions de Ferrocarrils i soterrar l'actual de Sabadell Estació, al barri de Gràcia, a més d'unes cotxeres al final de la línia.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
La tuneladora del Metro Sabadell arriba a la futura estació Creu Alta-Eix Macià
Iván Palomares / La tuneladora que perfora el primer túnel de l'allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), i que farà possible el projecte Metro Sabadell, ha arribat aquesta matinada a l'estació Creu Alta-Eix Macià, darrera d'El Corte Inglés. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha anunciat aquest dijous que l'aparell ja ha excavat 1,1 quilòmetres dels 2,9 de túnel que separa el Parc del Nord del barri de Gràcia. Ara la tuneladora s'estarà unes setmanes a l'estació, on els tècnics la posaran a punt per reemprendre de nou el seu viatge. La propera parada serà al passeig de la Plaça Major. L'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, ha explicat a Ràdio Sabadell 94.6 que és una bona notícia "per dos motius". "Primer perquè ha arribat a la Creu Alta i, segon, perquè ho ha fet amb tota normalitat i sense cap tipus de problema. Ningú s'ha adonat que per sota de les seves cases passava la tuneladora. Les obres continuen, doncs, segons el ritme previst, fins i tot una mica més avançades al calendari", ha dit Bustos.
Durant les pròximes setmanes, aproximadament un mes, els tècnics treballaran per tornar a posar a punt la màquina per garantir el bon funcionament. En aquest sentit, per exemple, es substituiran les eines de tall desgastades del capçal per adaptar-les a la composició del terreny. La primera tuneladora de Metro Sabadell ha arribat a la segona parada del camí, després que iniciés el viatge al Parc del Nord a finals de setembre i arribés a la plaça Espanya a mitjans dels mes de desembre.
Un gran projecte de 400 milions d'euros
El projecte Metro Sabadell continua endavant amb un pressupost global que s'apropa als 400 milions d'euros. La tuneladora està perforant el primer túnel i, més endavant, una segona màquina farà el mateix amb el túnel bessó. L'actuació abasta una longitud total de 5,2 quilòmetres, amb un nou tram de línia de 4,4 km. D'aquests, 2,9 km (entre el Parc del Nord i l'estació de Gràcia) s'estan excavant amb tuneladora i uns 700 metres (entre Ca n'Oriac i el Parc del Nord) s'han perforat entre murs pantalla. El projecte permetrà crear quatre noves estacions de Ferrocarrils i soterrar l'actual de Sabadell Estació, al barri de Gràcia, a més d'unes cotxeres al final de la línia.
http://www.radiosabadell.fm/JSPS/Direct ... =Urbanisme
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Butlletí informatiu Servei ofert per Gestió d'Infraestructures, SA
Ja pot consultar tota la informació sobre les últimes licitacions d'obres presentades a concurs públic.
01/07/2011 PC. TF-02676.4: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de les estacions Sabadell Estació i Plaça Major. Clau: TF-02676.4
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.5: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de les estacions Eix Macià i Plaça Espanya. Clau: TF-02676.5
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.6: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Alimentació elèctrica, comunicacions i instal.lacions no ferroviàries del túnel. Clau: TF-02676.6
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.9: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de l'estació Ca N'Oriach i de les cotxeres. Clau: TF-02676.9
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
Ja pot consultar tota la informació sobre les últimes licitacions d'obres presentades a concurs públic.
01/07/2011 PC. TF-02676.4: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de les estacions Sabadell Estació i Plaça Major. Clau: TF-02676.4
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.5: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de les estacions Eix Macià i Plaça Espanya. Clau: TF-02676.5
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.6: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Alimentació elèctrica, comunicacions i instal.lacions no ferroviàries del túnel. Clau: TF-02676.6
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
01/07/2011 PC. TF-02676.9: Contracte de serveis per a l'assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu del perllongament de la línia d'FGC a Sabadell. Arquitectura i instal.lacions de l'estació Ca N'Oriach i de les cotxeres. Clau: TF-02676.9
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1