La tuneladora del TAV passa la zona de pisos del Güell de Girona
27/04/11 02:00 - GIRONA - DANI VILÀ
La tuneladora Gerunda segueix l'execució del segon túnel urbà subterrani a la ciutat de Girona i ja ha superat les illes de cases densament habitades del sector Güell, el tram més delicat de l'obra. La màquina és a sota la plaça de la Devesa, on hi ha l'escultura d'Alfaro, i s'encamina cap al parc.
La responsable municipal que fa el seguiment de les obres, Isabel Salamaña, va explicar ahir que els responsables de l'obra “estan molt satisfets de l'avenç de la tuneladora, ja que no s'han rebut queixes ni s'han detectat problemes”. Els controls continuats que s'han fet de manera manual i amb els instruments informatitzats han detectat moviments d'1 mil·límetre, uns paràmetres que no han de comportar cap mena de danys estructurals als habitatges. La màquina farà ara una parada tècnica de revisió de peces abans de seguir el túnel per sota la Devesa fins abans del riu on farà una altra parada tècnica.
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... irona.html
Re: LAV Barcelona-França
Ja es posible comprar billet electronic pels TGV a http://www.Voyages-scnf.com sense que sigui necesari recollir el bitllet a una estació SNCF o que t'els envii per correu a casa, amb el que obliga a comprar-los amb un setmana d'antelació.
Molt util per comprar bitllet pel TGV de Figueres avui per demà sense tenir que pasa per un taquilla de venta internacional de Renfe i amb totes les ofertes i combinaciones que Renfe no ven:
http://www.voyages-sncf.com/tgv/service ... _Festivals
També val per Cerbere i Latour de Carol, on no es problema ja que amb el transbord, recollir els bitllet a taquilla no es impediment. Mentres que a Figueres Vilafant si que ho era,
Molt util per comprar bitllet pel TGV de Figueres avui per demà sense tenir que pasa per un taquilla de venta internacional de Renfe i amb totes les ofertes i combinaciones que Renfe no ven:
http://www.voyages-sncf.com/tgv/service ... _Festivals
També val per Cerbere i Latour de Carol, on no es problema ja que amb el transbord, recollir els bitllet a taquilla no es impediment. Mentres que a Figueres Vilafant si que ho era,
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Cap a la convergència tarifària i horària
Un pas més cap a la implantació de la venda de bitllets única a la UE. Amb el temps, potser podrem prescindir totalment de Renfe, excepte per a pujar al tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cap a la convergència tarifària i horària
No creas, quizas con el tiempo tambien puedas prescindir de los trenes de Renfe, al menos como operador.Guigui wrote:Un pas més cap a la implantació de la venda de bitllets única a la UE. Amb el temps, potser podrem prescindir totalment de Renfe, excepte per a pujar al tren.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: LAV Barcelona-França
Això ja era possible abans, per al dia de l'inauguració del TGV entre Perpinyà i Figueres, jo vaig comprar el bitllet amb una setmana d'antel·lació i el vaig imprimir a l'impresora de casa...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Present i futur de la línia
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... l-tav.html
Cap a 62.000 persones han passat ja pel túnel del TAV
trajectes La majoria són viatgers que surten de Barcelona, seguits dels que surten de Figueres mancances Ferrmed diu que el 2016 el tram internacional estarà saturat, i troba a faltar projectes dins l'eix mediterrani
05/06/11 02:00 - figueres - Oriol Mas
Gairebé 62.000 persones van agafar el TAV des de mitjans de desembre fins al mes d'abril. L'alta velocitat s'ha consolidat com a mitjà de transport més enllà del lògic efecte de crida inicial just després d'estrenar-se, amb una mitjana de viatgers per sobre dels 14.000 usuaris mensuals. En el primer mes i mig de funcionament, l'havien utilitzat 14.500 persones. Barcelona és el principal emissor i receptor, amb 40.000 dels 62.000 usuaris. La ruta amb París és la de més èxit, seguida de la que l'uneix amb Montpeller i Perpinyà –13.604, 11.721 i 6.923 viatgers respectivament–. Entre tots els destins, s'han venut 39.987 bitllets.
A les comarques gironines, l'estació de Figueres-Vilafant és la que absorbeix gairebé tot el trànsit, amb 19.172 de les 21.768 persones que agafen el servei a la demarcació. La resta ho fan a l'estació de Girona. París i Montpeller són les destinacions principals. Per ara hi continua havent dues expedicions diàries en cada sentit del TAV entre Figueres i Perpinyà, un servei que ofereix l'operadora francesa SNSC. Renfe dóna l'opció de connectar amb l'estació de Vilafant amb un tren directe que només para a Barcelona i Girona.
El funcionament de la línia del TAV de manera definitiva es preveu per al 2012, quan s'hagin acabat les obres a tot el tram. El 2016, però, ja podria estar saturada. Això és el que defensa el lobby europeu Ferrmed, dins d'una anàlisi de l'estudi que el Ministeri de Foment ha presentat sobre el corredor mediterrani. Segons el document, a una mitjana de 116 quilòmetres per hora de velocitat comercial dels combois, la línia entre Perpinyà i Figueres estarà saturada el 2018. Però si la velocitat puja als 200 km/h, la saturació es produiria en el 2016, quan hauria d'assumir un trànsit de 128 trens diaris. En canvi, es considera que la línia de velocitat convencional entre Portbou i Barcelona ja es va saturar el 2010, amb un 78% de la capacitat consumida.
Per això considera que s'han de desenvolupar projectes que el ministeri no preveu dins de l'eix mediterrani. Per exemple, una línia només de mercaderies entre Castellbisbal i Girona, que servís de circumval·lació del sector nord. De Sant Celoni a Girona, per exemple, l'obra costaria 450 milions d'euros, i Ferrmed la planifica a llarg termini, entre es anys l 2021 i 2025. Entre el que també fa falta, i això a curt termini, és dotar d'ample UIC la línia fins a Portbou.
LA XIFRA
21.768 persones
van utilitzar les estacions de Girona i Figueres fins a l'abril per agafar l'alta velocitat.
LA DATA
2025
és el termini que Ferrmed es posa per tenir una línia només de mercaderies entre Sant Celoni i Girona.
Les obres avancen a bon ritme en tot el traçat
Les obres del TAV avancen entre Girona i Figueres. En molts trams ja s'hi ha col·locat la via, i s'estan acabant estructures com el viaducte de Bàscara o molts túnels. A Girona es continua perforant.
Menys de la meitat d'inversions a l'eix són per a obres no radials
Segons l'anàlisi de Ferrmed, menys de la meitat de les inversions que l'Estat inclou en l'estudi de l'eix mediterrani corresponen a infraestructures no radials, o sigui, que no tenen com a finalitat enllaçar amb Madrid. Només 20.000 dels 51.300 milions previstos són d'infraestructures “no radials”. A més, són les que es programen a llarg termini, com la connexió de Castelló a Tarragona, o les que no tenen un calendari clar, com el tercer rail fins a Portbou.
Connexió amb l'aeroport de Girona i la circumval·lació a la ciutat
L'estudi detalla les obres que no inclou el Ministeri. A les comarques gironines, cita diversos projectes que ara no estan previstos. Per exemple, l'estació de l'aeroport de Girona, que Ferrmed creu “imprescindible” junt amb la connexió amb tots els aeroports importants de l'eix. En una primera fase tampoc es preveu la circumval·lació de la ciutat de Girona, que facilitaria el pas de mercaderies perilloses sense que haguessin de passar per sota Girona.
Cap a 62.000 persones han passat ja pel túnel del TAV
trajectes La majoria són viatgers que surten de Barcelona, seguits dels que surten de Figueres mancances Ferrmed diu que el 2016 el tram internacional estarà saturat, i troba a faltar projectes dins l'eix mediterrani
05/06/11 02:00 - figueres - Oriol Mas
Gairebé 62.000 persones van agafar el TAV des de mitjans de desembre fins al mes d'abril. L'alta velocitat s'ha consolidat com a mitjà de transport més enllà del lògic efecte de crida inicial just després d'estrenar-se, amb una mitjana de viatgers per sobre dels 14.000 usuaris mensuals. En el primer mes i mig de funcionament, l'havien utilitzat 14.500 persones. Barcelona és el principal emissor i receptor, amb 40.000 dels 62.000 usuaris. La ruta amb París és la de més èxit, seguida de la que l'uneix amb Montpeller i Perpinyà –13.604, 11.721 i 6.923 viatgers respectivament–. Entre tots els destins, s'han venut 39.987 bitllets.
A les comarques gironines, l'estació de Figueres-Vilafant és la que absorbeix gairebé tot el trànsit, amb 19.172 de les 21.768 persones que agafen el servei a la demarcació. La resta ho fan a l'estació de Girona. París i Montpeller són les destinacions principals. Per ara hi continua havent dues expedicions diàries en cada sentit del TAV entre Figueres i Perpinyà, un servei que ofereix l'operadora francesa SNSC. Renfe dóna l'opció de connectar amb l'estació de Vilafant amb un tren directe que només para a Barcelona i Girona.
El funcionament de la línia del TAV de manera definitiva es preveu per al 2012, quan s'hagin acabat les obres a tot el tram. El 2016, però, ja podria estar saturada. Això és el que defensa el lobby europeu Ferrmed, dins d'una anàlisi de l'estudi que el Ministeri de Foment ha presentat sobre el corredor mediterrani. Segons el document, a una mitjana de 116 quilòmetres per hora de velocitat comercial dels combois, la línia entre Perpinyà i Figueres estarà saturada el 2018. Però si la velocitat puja als 200 km/h, la saturació es produiria en el 2016, quan hauria d'assumir un trànsit de 128 trens diaris. En canvi, es considera que la línia de velocitat convencional entre Portbou i Barcelona ja es va saturar el 2010, amb un 78% de la capacitat consumida.
Per això considera que s'han de desenvolupar projectes que el ministeri no preveu dins de l'eix mediterrani. Per exemple, una línia només de mercaderies entre Castellbisbal i Girona, que servís de circumval·lació del sector nord. De Sant Celoni a Girona, per exemple, l'obra costaria 450 milions d'euros, i Ferrmed la planifica a llarg termini, entre es anys l 2021 i 2025. Entre el que també fa falta, i això a curt termini, és dotar d'ample UIC la línia fins a Portbou.
LA XIFRA
21.768 persones
van utilitzar les estacions de Girona i Figueres fins a l'abril per agafar l'alta velocitat.
LA DATA
2025
és el termini que Ferrmed es posa per tenir una línia només de mercaderies entre Sant Celoni i Girona.
Les obres avancen a bon ritme en tot el traçat
Les obres del TAV avancen entre Girona i Figueres. En molts trams ja s'hi ha col·locat la via, i s'estan acabant estructures com el viaducte de Bàscara o molts túnels. A Girona es continua perforant.
Menys de la meitat d'inversions a l'eix són per a obres no radials
Segons l'anàlisi de Ferrmed, menys de la meitat de les inversions que l'Estat inclou en l'estudi de l'eix mediterrani corresponen a infraestructures no radials, o sigui, que no tenen com a finalitat enllaçar amb Madrid. Només 20.000 dels 51.300 milions previstos són d'infraestructures “no radials”. A més, són les que es programen a llarg termini, com la connexió de Castelló a Tarragona, o les que no tenen un calendari clar, com el tercer rail fins a Portbou.
Connexió amb l'aeroport de Girona i la circumval·lació a la ciutat
L'estudi detalla les obres que no inclou el Ministeri. A les comarques gironines, cita diversos projectes que ara no estan previstos. Per exemple, l'estació de l'aeroport de Girona, que Ferrmed creu “imprescindible” junt amb la connexió amb tots els aeroports importants de l'eix. En una primera fase tampoc es preveu la circumval·lació de la ciutat de Girona, que facilitaria el pas de mercaderies perilloses sense que haguessin de passar per sota Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Mare de Déu, quin cúmul de foteses... "SNSC", "línia Barcelona-Portbou saturada"...
El que no diuen, i que sí que està realment saturada, i amb un nivell de tràfic molt superior, és el tram Nimes-Montpeller, on no hi ha manera que arrenquin les obres de la LAV que l´ha d´alleujar.
El que no diuen, i que sí que està realment saturada, i amb un nivell de tràfic molt superior, és el tram Nimes-Montpeller, on no hi ha manera que arrenquin les obres de la LAV que l´ha d´alleujar.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: LAV Barcelona-França
I si s'ha de construir una variant ferroviària per l'exterior de la ciutat de Girona, per què c.ll.ns s'havia d'enterrar el tren dins el casc urbà de la ciutat, amb el sobrecost que això comporta???
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: LAV Barcelona-França
NO. No "s´ha de" construir res. Si van voler soterrament, que se´l mengin, amb o sense mercaderies perilloses.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La Gerunda acabarà la feina la setmana entrant
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... ue-ve.html
La ‘Gerunda' acabarà el túnel del TAV la setmana que ve
Els tècnics de l'obra de Girona preveuen que dimarts arribi al pou de sortida a Fontajau amb el segon túnel fet
El pas per sota del riu Ter va fer endarrerir tres dies l'avanç del túnel respecte de les previsions
30/06/11 02:00 - Girona - Dani Vilà
L'obra de la infraestructura més complexa que mai s'ha fet a la ciutat de Girona toca a la seva fi. Els responsables de l'obra del TAV calculen que la tuneladora Gerunda arribarà al final del seu projecte, al pou de sortida de la zona esportiva de Fontajau, dimarts que ve.
La tuneladora haurà cobert així els prop d'1,6 quilòmetres del segon túnel subterrani que uneix l'estació intermodal del parc Central amb la zona esportiva de Fontajau. Des d'aquest punt, el TAV enllaça ja amb els túnels que es van fer amb excavació tradicional de Sarrià i Sant Julià de Ramis.
Retard de tres dies
A principi de juny, la tuneladora va reprendre el camí després de l'aturada tècnica que va fer a l'interior de la Devesa i, per tant, en un mes haurà executat els 680 metres que la separaven del seu destí final. El pas per sota del riu Ter, a uns 36 metres de profunditat va comportar els moments més complicats per a l'avanç d'aquesta gran màquina de més de 125 metres de llargada. Just a sota del curs fluvial, la Gerunda va trobar dos terrenys diferents que li dificultaven el treball normalitzat. La presència de terreny argilós en un costat i de roca mare, a l'altre, va complicar la tasca de la tuneladora, que treballa amb pressió. Aquestes dificultats han provocat que s'endarrerís tres dies l'arribada de la tuneladora al final del túnel, que estava prevista per avui mateix.
El segon túnel que ara acabarà la Gerunda va començar a principis d'abril després de l'aturada tècnica i el desplaçament pels 700 metres d'estació que es van haver de fer. El segon túnel era el més delicat del projecte, ja que discorria per la zona densament habitada dels barris del Güell-Devesa i de Fontajau en el seu últim tram. En principi, els moviments mínims detectats pels tècnics no han suposat danys estructurals als edificis.
La tuneladora acabarà així els prop de tres quilòmetres de túnels urbans que ha fet per permetre el pas subterrani de la línia d'alta velocitat amb l'estació al centre. El ministre de Foment, José Blanco, engegava la tuneladora l'abril de l'any passat perquè comences a foradar el túnel i en un any i encara no tres mesos n'haurà executat la part més complexa.
Ara, l'obra se centrarà en l'execució de l'estació intermodal, ja que feia falta acabar l'excavació i fer tota l'ordenació interior per permetre, com es preveu, la posada en marxa de la infraestructura el 2012. També cal fer l'estació provisional per accedir a les vies del TAV.
LA XIFRA
2,9 quilòmetres
haurà foradat la tuneladora pel subsòl de Girona des del Mas Xirgu fins al barri de Fontajau.
Retirada dels sistemes de control
Els operaris d'Adif estan traient aquests dies els sistemes de control que s'havien instal·lat a les façanes del sector del Güell i la Devesa, que servien per controlar qualsevol moviment del terreny. Els operaris han mesurat, fins a un mes després del pas de la tuneladora, que no es produïssin assentaments i es considera que, passat aquest temps, ja no n'hi ha d'haver. També s'està seguint el procés per omplir de terra els quatre pous de compensació que s'han fet al barri i tapar-los per permetre la reobertura al trànsit de carrers com ara el Bernat Boades, el Francesc Rogés i el Ramon Turró. Després de tot això, encara faltarà fer diverses sortides d'emergència, que es començaran cap a final d'estiu perquè també estiguin a punt l'any 2012 quan hi passin els combois.
La ‘Gerunda' acabarà el túnel del TAV la setmana que ve
Els tècnics de l'obra de Girona preveuen que dimarts arribi al pou de sortida a Fontajau amb el segon túnel fet
El pas per sota del riu Ter va fer endarrerir tres dies l'avanç del túnel respecte de les previsions
30/06/11 02:00 - Girona - Dani Vilà
L'obra de la infraestructura més complexa que mai s'ha fet a la ciutat de Girona toca a la seva fi. Els responsables de l'obra del TAV calculen que la tuneladora Gerunda arribarà al final del seu projecte, al pou de sortida de la zona esportiva de Fontajau, dimarts que ve.
La tuneladora haurà cobert així els prop d'1,6 quilòmetres del segon túnel subterrani que uneix l'estació intermodal del parc Central amb la zona esportiva de Fontajau. Des d'aquest punt, el TAV enllaça ja amb els túnels que es van fer amb excavació tradicional de Sarrià i Sant Julià de Ramis.
Retard de tres dies
A principi de juny, la tuneladora va reprendre el camí després de l'aturada tècnica que va fer a l'interior de la Devesa i, per tant, en un mes haurà executat els 680 metres que la separaven del seu destí final. El pas per sota del riu Ter, a uns 36 metres de profunditat va comportar els moments més complicats per a l'avanç d'aquesta gran màquina de més de 125 metres de llargada. Just a sota del curs fluvial, la Gerunda va trobar dos terrenys diferents que li dificultaven el treball normalitzat. La presència de terreny argilós en un costat i de roca mare, a l'altre, va complicar la tasca de la tuneladora, que treballa amb pressió. Aquestes dificultats han provocat que s'endarrerís tres dies l'arribada de la tuneladora al final del túnel, que estava prevista per avui mateix.
El segon túnel que ara acabarà la Gerunda va començar a principis d'abril després de l'aturada tècnica i el desplaçament pels 700 metres d'estació que es van haver de fer. El segon túnel era el més delicat del projecte, ja que discorria per la zona densament habitada dels barris del Güell-Devesa i de Fontajau en el seu últim tram. En principi, els moviments mínims detectats pels tècnics no han suposat danys estructurals als edificis.
La tuneladora acabarà així els prop de tres quilòmetres de túnels urbans que ha fet per permetre el pas subterrani de la línia d'alta velocitat amb l'estació al centre. El ministre de Foment, José Blanco, engegava la tuneladora l'abril de l'any passat perquè comences a foradar el túnel i en un any i encara no tres mesos n'haurà executat la part més complexa.
Ara, l'obra se centrarà en l'execució de l'estació intermodal, ja que feia falta acabar l'excavació i fer tota l'ordenació interior per permetre, com es preveu, la posada en marxa de la infraestructura el 2012. També cal fer l'estació provisional per accedir a les vies del TAV.
LA XIFRA
2,9 quilòmetres
haurà foradat la tuneladora pel subsòl de Girona des del Mas Xirgu fins al barri de Fontajau.
Retirada dels sistemes de control
Els operaris d'Adif estan traient aquests dies els sistemes de control que s'havien instal·lat a les façanes del sector del Güell i la Devesa, que servien per controlar qualsevol moviment del terreny. Els operaris han mesurat, fins a un mes després del pas de la tuneladora, que no es produïssin assentaments i es considera que, passat aquest temps, ja no n'hi ha d'haver. També s'està seguint el procés per omplir de terra els quatre pous de compensació que s'han fet al barri i tapar-los per permetre la reobertura al trànsit de carrers com ara el Bernat Boades, el Francesc Rogés i el Ramon Turró. Després de tot això, encara faltarà fer diverses sortides d'emergència, que es començaran cap a final d'estiu perquè també estiguin a punt l'any 2012 quan hi passin els combois.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: AVE catalunya
http://www.fomento.gob.es/MFOM/LANG_CAS ... 05-c01.htm
José Blanco asiste al calado del túnel Girona II de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa
jueves, 7 de julio de 2011
Inicio:
Jueves, 7 de julio de 2011 - 09:30 horas
Lugar:
Girona (acceso a la obra por la Avinguda de l’Amical Mauthausen, en la confluencia con la calle Damià Estela i Molinet)
El ministro de Fomento, José Blanco, presidirá en Girona el próximo jueves el calado del túnel urbano Girona II de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
José Blanco estará acompañado por el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recoder; el alcalde de Girona, Carles Puigdemont; el delegado del Gobierno en Catalunya, Joan Rangel; y el presidente de Adif, Antonio González Marín.
Importante
Es imprescindible confirmar la asistencia antes de las 18.00 horas del miércoles 6 de julio. Se habilitará espacio para el estacionamiento de las unidades móviles y vehículos de periodistas acreditados.Podrán realizarse conexiones en directo en la zona del acceso al pozo.
Contacto: Delegación de Comunicación de Adif. Tel: 93 495 63 27. Confirmaciones: tbielsa(a)adif.es.
José Blanco asiste al calado del túnel Girona II de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa
jueves, 7 de julio de 2011
Inicio:
Jueves, 7 de julio de 2011 - 09:30 horas
Lugar:
Girona (acceso a la obra por la Avinguda de l’Amical Mauthausen, en la confluencia con la calle Damià Estela i Molinet)
El ministro de Fomento, José Blanco, presidirá en Girona el próximo jueves el calado del túnel urbano Girona II de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
José Blanco estará acompañado por el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recoder; el alcalde de Girona, Carles Puigdemont; el delegado del Gobierno en Catalunya, Joan Rangel; y el presidente de Adif, Antonio González Marín.
Importante
Es imprescindible confirmar la asistencia antes de las 18.00 horas del miércoles 6 de julio. Se habilitará espacio para el estacionamiento de las unidades móviles y vehículos de periodistas acreditados.Podrán realizarse conexiones en directo en la zona del acceso al pozo.
Contacto: Delegación de Comunicación de Adif. Tel: 93 495 63 27. Confirmaciones: tbielsa(a)adif.es.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Túnel nou, però el viaducte de moment es queda
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... ional.html
Acaba la perforació del túnel del TAV a Girona però Foment no es pronuncia sobre el futur del tren convencional
12:04 07.07.2011
Girona (ACN).- La tuneladora 'Gerunda' ha acabat de perforar el túnel urbà del TAV a Girona. El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat que és una fita important per completar la connexió en alta velocitat des de Barcelona a la frontera francesa. Blanco, però, ha evitat pronunciar-se sobre el futur del tren convencional i del viaducte. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, li ha demanat una reunió amb els portaveus del tots els grups municipals per fer-li saber que per a Girona és prioritari que compleixi el compromís que va assolir l'abril de l'any passat quan va dir que l'Estat licitarà el 2012, just quan acabin les obres de l'alta velocitat, el soterrament del convencional per 350 MEUR (milions d'euros).
Acaba la perforació del túnel del TAV a Girona però Foment no es pronuncia sobre el futur del tren convencional
12:04 07.07.2011
Girona (ACN).- La tuneladora 'Gerunda' ha acabat de perforar el túnel urbà del TAV a Girona. El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat que és una fita important per completar la connexió en alta velocitat des de Barcelona a la frontera francesa. Blanco, però, ha evitat pronunciar-se sobre el futur del tren convencional i del viaducte. L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, li ha demanat una reunió amb els portaveus del tots els grups municipals per fer-li saber que per a Girona és prioritari que compleixi el compromís que va assolir l'abril de l'any passat quan va dir que l'Estat licitarà el 2012, just quan acabin les obres de l'alta velocitat, el soterrament del convencional per 350 MEUR (milions d'euros).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
res, 350 milions d'euros que no aportaran cap benefici. La forma més inútils de malgastar-los.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: LAV Barcelona-França
El muntage de via des de Figueres ja arriba al pont de Bàscara i s'avança en la posada de travesses i l'equipament de la catenaria.
Igual abans d'arribar a Sants ja podran anar TGV's a Girona...
Igual abans d'arribar a Sants ja podran anar TGV's a Girona...
Re: LAV Barcelona-França
Caram! Moltes gràcies per la foto!
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: LAV Barcelona-França
De res! Per això està el fòrum, per compartir informacions i imatges. Al respecte de la construcció d'aquesta línia, si algú d'aquelles comarques té controlat cap a quines hores i dies passen els trens de carrils que deuen venir de la base de Sant Feliu de Buixalleu, seria d'agraïr. Suposo que es una informació de molt mal definir però qualsevol pista serà bona. No sé si els trajinen màquines rumaneses o angleses...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Avui ens hem trobat amb una cosa curiosa quan hem intentat visitar l`estació de Figueres-Viafant: l`estació estava tancada per "proves" que estaven fent els Mossos d`Esquadra.
L`estació estava plena de gent amb armilles reflectants, vehicles de la policia, etc, i la porta tancada i no deixaven accedir-hi (ni tan sols acostar-se a l`aparcament).
Algú en sap alguna cosa i si aquest tipus de proves és alguna cosa habitual a altres llocs?
L`estació estava plena de gent amb armilles reflectants, vehicles de la policia, etc, i la porta tancada i no deixaven accedir-hi (ni tan sols acostar-se a l`aparcament).
Algú en sap alguna cosa i si aquest tipus de proves és alguna cosa habitual a altres llocs?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: LAV Barcelona-França
Em sorprèn perquè aquestes proves es fan quan les estacions són noves, plans d'evacuació, o quan tenen poc temps... però ja fa força que funciona aquesta estació, potser han fet canvis o potser porten un bon retard fent això ara.wefer wrote:Avui ens hem trobat amb una cosa curiosa quan hem intentat visitar l`estació de Figueres-Viafant: l`estació estava tancada per "proves" que estaven fent els Mossos d`Esquadra.
L`estació estava plena de gent amb armilles reflectants, vehicles de la policia, etc, i la porta tancada i no deixaven accedir-hi (ni tan sols acostar-se a l`aparcament).
Algú en sap alguna cosa i si aquest tipus de proves és alguna cosa habitual a altres llocs?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
"Nunca es tarde si la dicha es buena".
La hipòtesi del retard semblaria més que plausible, tenint en compte de què estem parlant
La hipòtesi del retard semblaria més que plausible, tenint en compte de què estem parlant
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: LAV Barcelona-França
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... osada.html
Un 77% de la via del TAV de Girona a Figueres està posada
Adif ja ha instal·lat els carrils, les travesses i el balast en 24 dels 31 quilòmetres de traçat que falta per posar en servei
També està a punt la catenària en quinze quilòmetres de via
27/08/11 02:00 - pontós - Mar Vicente
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja té instal·lada la via en 24 dels 31 quilòmetres de via del tren d'alta velocitat entre Girona i Figueres. Això significa que un 77% de la via ja està posada en l'últim tram que queda a la demarcació perquè es pugui posar en marxa el TAV. En aquests vint-i-quatre quilòmetres ja hi ha col·locats els carrils, les travesses i el balast, i en aquest moment s'estan fent operacions tècniques per comprovar la instal·lació. Per fer-ho, en alguns punts del traçat de Girona a Figueres –sobretot entre Bàscara i Pontós– es veuen fa unes setmanes alguns trens que són els que fan aquestes proves de via, i també els que transporten el balast que s'ha d'anar repartint al llarg dels trenta-un quilòmetres de traçat que falta per construir.
Les feines han començat de nord cap a sud i per tant en aquest moment està més avançada és la zona de l'Alt Empordà, la més propera a l'estació de Figueres Vilafant, mentre que la que ho està menys és la més propera a la futura estació del TAV a Girona.
Túnels, a part
Segons ha explicat Adif, aquestes xifres no inclouen els túnels, ja que en aquests cas la construcció és diferent i abans de tirar via s'han de fer unes feines prèvies. L'administrador d'infraestructures explica que, per exemple, en el cas del túnel de Girona, que ja s'ha acabat de perforar, abans de poder instal·lar les travesses i els carrils s'ha de fer una base de formigó que ha d'aixecar el nivell del terra. Un cop feta aquesta operació és quan es pot començar a instal·lar els carrils i les travesses, en aquest cas sense balast, ja que es construeix en placa.
Catenària
A banda de la via, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries està instal·lant també la catenària en el traçat. En quinze dels trenta-un quilòmetres de Girona a Figueres ja s'han posat els pals i també s'ha tirat el cablejat. A la resta, s'estan començat a posar els pals. Per tant, pel que fa a la catenària, ja s'ha fet cap a un 50% de la feina, segons les dades d'Adif.
LES XIFRES
24 quilòmetres
de via són els que Adif ja ha instal·lat entre l'estació del TAV a Vilafant i la futura estació de Girona
15 quilòmetres
de catenària ja estan a punt, amb els pals i el cablejat ja instal·lats en l'últim tram pendent
31 quilòmetres són els que hi ha de via de tren entre Figueres i Girona, sense comptar els túnels
A Vilafant s'han d'instal·lar dues passeres
Adif treballa també en la construcció de dues passeres que han de servir perquè els veïns de Vilafant puguin travessar la via del TAV a peu. Està previst que es col·loquin al setembre.
Nou mesos de funcionament del TAV de Figueres a Perpinyà
Les obres que s'estan fent per posar via són per acabar el tram entre Figueres i Girona i poder posar en funcionament tot el tram gironí del TAV l'any que ve.
Entre el desembre i l'abril unes 62.000 persones van agafar el TAV que passa pel túnel del Pertús, la majoria viatgers que surten de Barcelona, seguits dels que agafen el tren a Figueres. La ruta amb més èxit és la de París, seguida de la que uneix Montpeller i Perpinyà.
El túnel de Girona està fet i el projecte d'estació es farà públic al setembre
La tuneladora Gerunda va acabar el mes passat els últims metres dels túnels urbans del TAV a la ciutat de Girona. La màquina va foradar prop de tres quilòmetres en quinze mesos. El ministre Blanco va estimar el dia que van acabar les feines que la línia Barcelona-Figueres la utilitzaran 2,9 milions de passatgers cada any.
A part, està previst que el mes que ve Foment expliqui com serà l'estació del TAV provisional.
Un 77% de la via del TAV de Girona a Figueres està posada
Adif ja ha instal·lat els carrils, les travesses i el balast en 24 dels 31 quilòmetres de traçat que falta per posar en servei
També està a punt la catenària en quinze quilòmetres de via
27/08/11 02:00 - pontós - Mar Vicente
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja té instal·lada la via en 24 dels 31 quilòmetres de via del tren d'alta velocitat entre Girona i Figueres. Això significa que un 77% de la via ja està posada en l'últim tram que queda a la demarcació perquè es pugui posar en marxa el TAV. En aquests vint-i-quatre quilòmetres ja hi ha col·locats els carrils, les travesses i el balast, i en aquest moment s'estan fent operacions tècniques per comprovar la instal·lació. Per fer-ho, en alguns punts del traçat de Girona a Figueres –sobretot entre Bàscara i Pontós– es veuen fa unes setmanes alguns trens que són els que fan aquestes proves de via, i també els que transporten el balast que s'ha d'anar repartint al llarg dels trenta-un quilòmetres de traçat que falta per construir.
Les feines han començat de nord cap a sud i per tant en aquest moment està més avançada és la zona de l'Alt Empordà, la més propera a l'estació de Figueres Vilafant, mentre que la que ho està menys és la més propera a la futura estació del TAV a Girona.
Túnels, a part
Segons ha explicat Adif, aquestes xifres no inclouen els túnels, ja que en aquests cas la construcció és diferent i abans de tirar via s'han de fer unes feines prèvies. L'administrador d'infraestructures explica que, per exemple, en el cas del túnel de Girona, que ja s'ha acabat de perforar, abans de poder instal·lar les travesses i els carrils s'ha de fer una base de formigó que ha d'aixecar el nivell del terra. Un cop feta aquesta operació és quan es pot començar a instal·lar els carrils i les travesses, en aquest cas sense balast, ja que es construeix en placa.
Catenària
A banda de la via, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries està instal·lant també la catenària en el traçat. En quinze dels trenta-un quilòmetres de Girona a Figueres ja s'han posat els pals i també s'ha tirat el cablejat. A la resta, s'estan començat a posar els pals. Per tant, pel que fa a la catenària, ja s'ha fet cap a un 50% de la feina, segons les dades d'Adif.
LES XIFRES
24 quilòmetres
de via són els que Adif ja ha instal·lat entre l'estació del TAV a Vilafant i la futura estació de Girona
15 quilòmetres
de catenària ja estan a punt, amb els pals i el cablejat ja instal·lats en l'últim tram pendent
31 quilòmetres són els que hi ha de via de tren entre Figueres i Girona, sense comptar els túnels
A Vilafant s'han d'instal·lar dues passeres
Adif treballa també en la construcció de dues passeres que han de servir perquè els veïns de Vilafant puguin travessar la via del TAV a peu. Està previst que es col·loquin al setembre.
Nou mesos de funcionament del TAV de Figueres a Perpinyà
Les obres que s'estan fent per posar via són per acabar el tram entre Figueres i Girona i poder posar en funcionament tot el tram gironí del TAV l'any que ve.
Entre el desembre i l'abril unes 62.000 persones van agafar el TAV que passa pel túnel del Pertús, la majoria viatgers que surten de Barcelona, seguits dels que agafen el tren a Figueres. La ruta amb més èxit és la de París, seguida de la que uneix Montpeller i Perpinyà.
El túnel de Girona està fet i el projecte d'estació es farà públic al setembre
La tuneladora Gerunda va acabar el mes passat els últims metres dels túnels urbans del TAV a la ciutat de Girona. La màquina va foradar prop de tres quilòmetres en quinze mesos. El ministre Blanco va estimar el dia que van acabar les feines que la línia Barcelona-Figueres la utilitzaran 2,9 milions de passatgers cada any.
A part, està previst que el mes que ve Foment expliqui com serà l'estació del TAV provisional.