Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Imatges per a la història

Post by iluro »

I que es una cambra de seccionadors ??? :nose
User avatar
elbandero
N4
N4
Posts: 73
Joined: Sunday 16/08/2009 18:54

Re: Imatges per a la història

Post by elbandero »

Respecte que són els seccionadors intento exposar-ho d'una manera planera.
Els seccionadors són el "interruptors" dels cables que alimenten la catenària (feeders).
La catenària està alimentada per parts, una part podria ser un tram entre desviament, un altre tram el propi desviament, etc. Cada tram és alimentat per un cable i cadascun té un interruptor associat per tal de deixa d'alimentar el tram associat.
Els diversos interruptors s'agrupen en una cambra, que és el que s'anomena cambra de seccionadors. Dintre de la sala cada seccionadors està dintre d'un habitacle com a protecció.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Xenakis
N1
N1
Posts: 7
Joined: Wednesday 19/01/2011 19:15
Location: Glories L1

Re: Imatges per a la història

Post by Xenakis »

I què és l'edícula??? :nose
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Edicle

Post by Guigui »

És un pavelló petit que té com a finalitat aixoplugar de la intempèrie les boques del ferrocarril subterrani. N'hi ha un a Pl. Molina, tot i que n'hi havia hagut d'altres, com a Urquinaona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Primera estació a Plaça Catalunya

Post by calisay »

Us deixo enllaç a una entrada del bloc de Fotos de Barcelona, on parla de la primera estació a la Plaça Catalunya.

A gaudir!

http://fotosdebarcelona.com/blog/?p=701
El licor Calisay no se bebe, se saborea
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

Coyn al les fotos!!! :ok Molt interesant!! Llastima que es conservi tan poc arxiu grafic de un edifici que al cap y a la fi va seri durant mes de 30 anys al ben mig de barcelona
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Museo virtual fotos antiguas en 20minutos.es

Post by fredebcnteatre »

http://www.20minutos.es/museo-virtual/
Crec que pot ser interessant perquè surten fotos de tot, tot i que ordenat una mica aixi , però hi han algunes fotos antigues de transports, apart de moltes altres. Crec que pot ser interessant mirar-ho. Ho he trobat avui per casualitat mirant lo que donaven de info en la web aquesta.
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

Em temo que no és la primera vegada que trec aquest assumpte, però per fi puc penjar fotos. Fa ja molts anys vaig veure per primera vegada la pel·licula "MUERE UNA MUJER" (Mario Camus, 1964) amb gran delir, i anys després la vaig aconseguir gravar amb vhs, però per fi aquesta setmana la ha aconseguit en digital. Sense ser dolenta del tot, és una mena de pel·licula d'intrigues amb assassinat inclòs, rodada en color entre Barcelona i Madrid. Sense tenir aspecte de ser de pressupost excessivament baix, si que es detecten certs detalls de cop de sabata, entre ells algunes interpretacions que caldria haver repetit o especialment, escenes que intenten fer veure que és Barcelona i sent en realitat Madrid (els taxis són uns grans delators). El cas és que sempre he considerat la pel·licula com un documental fantàstic de la ciutat, en color, a on surt la Diagonal, el Paral·lel, Passeig de Gràcia, Avinguda del Tibidabo o la terminal d'Ibèria de la pl. Espanya. A més, gran profusió de cotxes, taxis, mobiliari urbà i altres detalls de l'època.

D'aqui he rescatat quatre fotos prou interessants a on surt una granota de les que feien les línies urbanes, l'interior de l'estació Bonanova, l'exterior de la del Tibidabo i una imatge del cotxe 5 del tramvia blau. El cas concret de l'escena dels fgc és un detall que a nosaltres no se'ns escapa: els personatges campen per l'actual pl. Kennedy, baixen a la boca del metro i un cop a dins apareix l'estació Bonanova. Suposo que per qüestions de lluminositat o altres facilitats que no té l'estació del Tibidabo van preferir canviar el fons. Prou rotllo.
Attachments
1.jpg
1.jpg (36.18 KiB) Viewed 8084 times
2.jpg
2.jpg (42.67 KiB) Viewed 8084 times
3.jpg
3.jpg (59.83 KiB) Viewed 8084 times
4.jpg
4.jpg (67.08 KiB) Viewed 8084 times
Què és alló??
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

Molt interesant lo de la pelicula, per cert Alemany las granotas urbanas com diu realment s'els coneixia com " pericos" degut a la seva construccion a Sarria
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

Gracies per l´ aclariment Brill18. Ho sabia, ho sospitava, no volia ficar la pota... He utilitzat aquesta nomenclatura per fer-me entendre amb seguretat.
Què és alló??
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by U-bahn de BCN »

Un edicle desaparegut a principis dels any 60: el de Lesseps. Potser el llibre d'en Salmerón ho posa.

Image

La imatge sembla pels voltants de l'obertura, potser l'any 1925.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Destruir la pròpia història

Post by Guigui »

Falten les paraules per a descriure la voràgine criminal que s'ha carregat, durant bona part del segle XX i el que portem del XXI, el patrimoni arquitectònic de Barcelona, evidentment inclòs el referent als transports.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

Ummm que curios! ara que el veig d'aprop.. sembla Art Deco... :o
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Imatges per a la història

Post by Lluita1714 »

L'Art Deco té aspectes com les columnes aquestes però això trobo que és clarament noucentista. Avui en dia aquesta estació amb vidres nous seria... mmmhhh i si amés es mantingués la taquilla amb atenció personal.... ufff.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Efectivament no és art-decó, és noucentista com molt bé diu en "lliuta 1714"
Quina llàstima l'enderroc dels dos edicles (Lesseps i Urquinaona), el d'Urquinaona m'en recordo perfectament d'ell, en canvi del de Lesseps ja no el recordo. Però ens queden aquestes fotos pel record. I el de la Plaça Molina, per gaudi. Gràcies a "u-bahn de BCN". Salut!
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

BRILL 18 wrote:
122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?
Què és alló??
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

Alemany wrote:
BRILL 18 wrote:
122-042-132 wrote:Una puntualització. El nom de pericos no ve pel fet d'estar construits a Sarrià, també les granotes, i de fet pràcticamernt tot el material de FSB i FC estava construit a Sarrià; el nom els hi ve, sobretot, per l'esquema de pintura. Unes fotos molt interessants; serà qüestió de veure aquesta pel·licula, però mentrestant gaudirem de les fotos d'Alemany. Salut!
Moltes gracies per l'aclariment, jo havia sentit la versio que deia , pero tens tota la rao de fet tot el material dels ferrocarrils de sarria i de catalunya que nova venir dels EE UU va ser construit als tallers de Sarria,
Un petit dubte: Quan dieu els tallers de Sarrià, us referiu als que tenia TB al passeig de Sant Joan Bosco, o als dels fc de la Via Augusta?
Al menys jo crec que eran els tallers de Via Augusta, per fotos que he vist
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Si, si els tallers de Sarrià (del tren de Sarrià, de tota la vida), no cal confondre'ls amb els de Tranvies de Barcelona. Salut!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”