Jo crearia una plataforma per cada línia. Cada ineficiència, una carta al Conseller, que prengui mesures... que obri expedients... encara, que ara que ho penso... no és ell el responsable del servei?. Potser en lloc de obrir tants expedientes hauria de donar explicacions de perquè van 447 a Tortosa, no?. Quan un és el màxim responsable dona explicacions, no les deriva al "subcontractista". Ara veurem com amb el traspàs millora espectacularment el servei... ara que ho penso... per millorar el servei cal invertir diners..... i la Generalitat no inverteix ni un euro als Regionals... ja està, la culpa de la RENFE.....Guigui wrote:O sigui, que els altres no es queixen de res i estan contents amb tot. Per això ja es donen per satisfets amb el servei que tenen. O no?Mako448 wrote:L'R11 és com l'R1 a Rodalies,sempre ha de ser la primera en tot i la millor tractada,i així desde sempre,abans de que és fundès la plataforma d'usuaris,plataforma d'usuaris que al meu gust és queixen de tot i no estàn content amb res.
Seguiment del traspàs de regionals
Re: Uns volen, altres no
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Uns volen, altres no
Aquest silogisme és totalment fals. Es poden millorar moltes coses que no costen diners. Altres, sí. Però n'hi ha moltes que no.Toni wrote:[...]ara que ho penso... per millorar el servei cal invertir diners..... [...]
A vegades, per a determinades millores del servei, n'hi ha prou que uns quants (o potser un de sol) s'exprimeixin una mica les neurones per, per exemple, evitar que en un transbord el tren o bus que has d'agafar surti un minut abans que arribi el que deixes. Això no costa diners i és una millora pels qui realitzen el transbord.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Sembla que aquest tren els divendres es quedarà amb 447 i es cobrarà amb tarifa regional els divendres.Mako448 wrote:Pel que veig,sembla ser que els divendres aquest CEX(15.03 a Sants),és fa amb doble de 447.Si divendres que ve també ho fa una doble de 447 aquest servei,que és preparin per una reclamació,i els demanaré explícitament que obrin un expedient a renfe per aquest fet.
Aixó si,doble de 447 per fer un Catalunya Express,449 per fer deltes a Cérbere i 448R per les llançadores de La Plana.La gestió de material a Regionals està sent nefasta.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Pues ahir vaig ser testmoni, de fet vaig fer fotos, un Tortosa el que arriba a SVC a las 15'46 amb un parell de 447....desprès ja sabem del Reus tambè amb 447...el curiós es que ahir el Vinaros que sempre anaba amb 470 ho feian un parell de 448...la 006 i la 009!
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de regionals
No se ha que juga Renfe amb el material de mitjana distancia, jo crec que aquesta situació esta passant a la resta d’Espanya, jo nomes ho dic perquè hem algunes fotos que he vist per Internet algunes vegades he trobat una unitat 451 y una 447 fent el trajecte Madrid - Segovia.Enric wrote:Pues ahir vaig ser testimoni, de fet vaig fer fotos, un Tortosa el que arriba a SVC a las 15'46 amb un parell de 447....desprès ja sabem del Reus tambè amb 447...el curiós es que ahir el Vinaros que sempre anaba amb 470 ho feian un parell de 448...la 006 i la 009!
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Jo recordo fa uns 3 anys ja gravar un diumenge un servei cap a Tortosa amb 447....i encara segueixen igual!Enric wrote:Pues ahir vaig ser testmoni, de fet vaig fer fotos, un Tortosa el que arriba a SVC a las 15'46 amb un parell de 447....desprès ja sabem del Reus tambè amb 447...el curiós es que ahir el Vinaros que sempre anaba amb 470 ho feian un parell de 448...la 006 i la 009!
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html
La Generalitat obre un expedient informatiu a Renfe
El govern presenta el document per “alteracions” a la línia Barcelona-Girona-Figueres
Demana que el traspàs de Regionals s'acompanyi d'una “dotació econòmica” per millorar el servei i les infraestructures
La Generalitat ha presentat un expedient informatiu a Renfe per les “alteracions” en la línia Barcelona-Girona-Figueres que s'han acumulat durant els darrers mesos i que han motivat queixes dels usuaris.
El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat que “de l'expedient es deriva que el traspàs de Regionals ha d'anar acompanyat d'una millora del servei i la infraestructura, tot comptant amb una dotació econòmica”.
A través de l'expedient, s'insta Renfe a comunicar al govern amb “periodicitat mensual” els índex de puntualitat, generalitzar l'ús dels trens de doble composició en hores punta, o establir protocols d'informació als usuaris en cas d'incidències.
Font ha explicat que el govern ha inclòs en la llei òmnibus un requisit per canviar la llei ferroviària i possibilitar que la Generalitat sancioni l'operador ferroviari en cas d'incidències, després que l'expedient informatiu que es va obrir a Renfe per la vaga encoberta del passat gener deixés clar que l'executiu català “no tenia els instruments suficients per a sancionar l'operadora”.
Així, a principis de mes, la Direcció General de Transports i Mobilitat, depenent del Departament de Territori i Sostenibilitat, va decidir presentat un expedient informatiu “per determinar les circumstàncies que havien motivat l'alteració del funcionament normal del servei ferroviari” a la línia Barcelona-Girona-Figueres de Regionals. Concretament, la Generalitat insta Renfe a “adoptar, si s'escau, les mesures necessàries” per garantir que “els índex de puntualitat es mantenen en uns nivells adequats”. En aquest sentit, l'expedient commina l'operadora a informar periòdicament sobre l'evolució d'aquests índexs.
Així mateix, l'expedient insta a “generalitzar” l'ús dels trens en doble composició en les hores punta i ha presentar una proposta en el termini de dos mesos, de la mateixa manera que haurà d'informar sobre la substitució de les unitats 470, que s'han de suprimir dels serveis regionals “per la seva obsolescència”. En línia amb això, la Generalitat demana a Renfe que “realitzi una auditoria tècnica en el termini de tres mesos” sobre el material mòbil –els trens– per a poder exigir, en el seu cas, “la responsabilitat corresponent al fabricant”.
L'expedient també requereix que Renfe lliuri a la Direcció General de Transports i Mobilitat una proposta de protocol per a informar els usuaris en cas d'incidències, així com a millorar les condicions de climatització dels vehicles.
Finançament de l'Estat per millorar les “ineficiències” del servei
L'expedient conclou que “determinades ineficiències” del servei de Regionals estan causades per “la mancança de disponibilitat pressupostària” i insta l'Estat a elaborar, conjuntament amb la Generalitat, “un pla de millora de les infraestructures ferroviàries”, així com la “dotació d'una aportació econòmica equiparable” a la prevista per al servei de Rodalies.
La Generalitat obre un expedient informatiu a Renfe
El govern presenta el document per “alteracions” a la línia Barcelona-Girona-Figueres
Demana que el traspàs de Regionals s'acompanyi d'una “dotació econòmica” per millorar el servei i les infraestructures
La Generalitat ha presentat un expedient informatiu a Renfe per les “alteracions” en la línia Barcelona-Girona-Figueres que s'han acumulat durant els darrers mesos i que han motivat queixes dels usuaris.
El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat que “de l'expedient es deriva que el traspàs de Regionals ha d'anar acompanyat d'una millora del servei i la infraestructura, tot comptant amb una dotació econòmica”.
A través de l'expedient, s'insta Renfe a comunicar al govern amb “periodicitat mensual” els índex de puntualitat, generalitzar l'ús dels trens de doble composició en hores punta, o establir protocols d'informació als usuaris en cas d'incidències.
Font ha explicat que el govern ha inclòs en la llei òmnibus un requisit per canviar la llei ferroviària i possibilitar que la Generalitat sancioni l'operador ferroviari en cas d'incidències, després que l'expedient informatiu que es va obrir a Renfe per la vaga encoberta del passat gener deixés clar que l'executiu català “no tenia els instruments suficients per a sancionar l'operadora”.
Així, a principis de mes, la Direcció General de Transports i Mobilitat, depenent del Departament de Territori i Sostenibilitat, va decidir presentat un expedient informatiu “per determinar les circumstàncies que havien motivat l'alteració del funcionament normal del servei ferroviari” a la línia Barcelona-Girona-Figueres de Regionals. Concretament, la Generalitat insta Renfe a “adoptar, si s'escau, les mesures necessàries” per garantir que “els índex de puntualitat es mantenen en uns nivells adequats”. En aquest sentit, l'expedient commina l'operadora a informar periòdicament sobre l'evolució d'aquests índexs.
Així mateix, l'expedient insta a “generalitzar” l'ús dels trens en doble composició en les hores punta i ha presentar una proposta en el termini de dos mesos, de la mateixa manera que haurà d'informar sobre la substitució de les unitats 470, que s'han de suprimir dels serveis regionals “per la seva obsolescència”. En línia amb això, la Generalitat demana a Renfe que “realitzi una auditoria tècnica en el termini de tres mesos” sobre el material mòbil –els trens– per a poder exigir, en el seu cas, “la responsabilitat corresponent al fabricant”.
L'expedient també requereix que Renfe lliuri a la Direcció General de Transports i Mobilitat una proposta de protocol per a informar els usuaris en cas d'incidències, així com a millorar les condicions de climatització dels vehicles.
Finançament de l'Estat per millorar les “ineficiències” del servei
L'expedient conclou que “determinades ineficiències” del servei de Regionals estan causades per “la mancança de disponibilitat pressupostària” i insta l'Estat a elaborar, conjuntament amb la Generalitat, “un pla de millora de les infraestructures ferroviàries”, així com la “dotació d'una aportació econòmica equiparable” a la prevista per al servei de Rodalies.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Només entenen de "modernitat"
Únic criteri per a nous-rics tercermundistes: "modernitat" o "obsolescència". Que les 447, més "modernes", deixin el cul quadrat a la gent, no els deu importar massa. I que hi ha una cosa que es diu manteniment, tampoc els deu sonar gaire.Així mateix, l'expedient insta a “generalitzar” l'ús dels trens en doble composició en les hores punta i ha presentar una proposta en el termini de dos mesos, de la mateixa manera que haurà d'informar sobre la substitució de les unitats 470, que s'han de suprimir dels serveis regionals “per la seva obsolescència”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Només entenen de "modernitat"
No puc estar més d´acord. Jo no diria que son peticions de nous rics, és demanar el màxim quan paga l´altre i no fer res quan pagues tu. No crec que sigui gaire responsable demanar no sé quants trens nous en aquests temps... que no han sentit que hi ha crisi i no es pot gastar res?. Efectivament, aquests moments son moments per fer més manteniment que mai per aguantar el que tenim, que és molt i molt bo, fins que vinguin temps millors. Per cert, algú ha anat a les "Rodalies" de Londres (ciutat tercemundista com tothom sap)?. Dons son bastant pitjors que les de Barcelona i no crec que als diaris estigui permanentment la paraula "caos". Siguem responsables.......Guigui wrote:Únic criteri per a nous-rics tercermundistes: "modernitat" o "obsolescència". Que les 447, més "modernes", deixin el cul quadrat a la gent, no els deu importar massa. I que hi ha una cosa que es diu manteniment, tampoc els deu sonar gaire.Així mateix, l'expedient insta a “generalitzar” l'ús dels trens en doble composició en les hores punta i ha presentar una proposta en el termini de dos mesos, de la mateixa manera que haurà d'informar sobre la substitució de les unitats 470, que s'han de suprimir dels serveis regionals “per la seva obsolescència”.
Re: Només entenen de "modernitat"
En què et bases per dir això?Toni wrote:Per cert, algú ha anat a les "Rodalies" de Londres (ciutat tercemundista com tothom sap)?. Dons son bastant pitjors que les de Barcelona i no crec que als diaris estigui permanentment la paraula "caos". Siguem responsables.......
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més queixes, pitjor servei?
De la mateixa manera, podria dir que els serveis ferroviaris a Àustria i Alemanya, malgrat les seves mancances, són considerablement millors que aquí, i les queixes igualment són més nombroses. Em baso en els comentaris d'usuaris a la premsa generalista.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Més queixes, pitjor servei?
Tens raó. Jo posaria l´exemple del ferrocarril suís. És bastant millor que el nostre si no és el millor del mon. Clar, el que passa és que Suïssa és un pais molt ric on es paguen molts impostos i on pràcticament no se sap ni qui és el President. Tenen molts diners, els poden pagar i els gasten en coses útils ja que no hi ha polítics que diguin de fer projectes inutils. Resultat: ferrocarril fantàstic. Clar, aquí ni son rics, no podem pagar molts impostos i a més tenim polítics desastrosos. Resultat: ferrocarril normal, cosa sorprenent en la meva opinió ja que encara va molt millor del que podria anar. Siguem realistes, no son Suïssa i per tant no ens hem de comparar i menys actualment. Si tenin polítics que inciten a la gent a demanar un ferrocarril suís quan paga l´altre però després no poden donar aquest ferrocarril, surt la paraula "caos" que tant agrada últimament. La realitat és que tenim un ferrocarril molt bo amb totes les seves mancances, millor que el de França, Itàlia o Gran Bretanya, països tots més rics que nosaltres. Hem d´aspirar sempre a millorar, però sense tenir falses expectatives perquè després ens frustrem, i més quan els polítics fomenten aquests sentiments per aprofitar-se ells...Guigui wrote:De la mateixa manera, podria dir que els serveis ferroviaris a Àustria i Alemanya, malgrat les seves mancances, són considerablement millors que aquí, i les queixes igualment són més nombroses. Em baso en els comentaris d'usuaris a la premsa generalista.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Debat nou, fil nou
El debat sobre el nivell de qualitat del servei a la xarxa d'Adif a Catalunya ha passat a un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=11874
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Normal, Segovia esta integrada en el nucleo de cercanias de Madrid, aunque creo recordar que hay semidirectos, almenos hace unos años.trensmat wrote:No se ha que juga Renfe amb el material de mitjana distancia, jo crec que aquesta situació esta passant a la resta d’Espanya, jo nomes ho dic perquè hem algunes fotos que he vist per Internet algunes vegades he trobat una unitat 451 y una 447 fent el trajecte Madrid - Segovia.Enric wrote:Pues ahir vaig ser testimoni, de fet vaig fer fotos, un Tortosa el que arriba a SVC a las 15'46 amb un parell de 447....desprès ja sabem del Reus tambè amb 447...el curiós es que ahir el Vinaros que sempre anaba amb 470 ho feian un parell de 448...la 006 i la 009!
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Segovia no esta integrado dentro del nucleo de cercanías, la tarificación de cercanías finaliza en Cercedilla. Entre Cercedilla y Segovia los trenes se tarifican como regionales aunque el material que presta el servicio es de cercanías y creo que la linea también esta traspasada a cercanías, se da un caso muy parecido o identico al que hay ahora en la línea de Puigcerdà.470 wrote:Normal, Segovia esta integrada en el nucleo de cercanias de Madrid, aunque creo recordar que hay semidirectos, almenos hace unos años.trensmat wrote:No se ha que juga Renfe amb el material de mitjana distancia, jo crec que aquesta situació esta passant a la resta d’Espanya, jo nomes ho dic perquè hem algunes fotos que he vist per Internet algunes vegades he trobat una unitat 451 y una 447 fent el trajecte Madrid - Segovia.Enric wrote:Pues ahir vaig ser testimoni, de fet vaig fer fotos, un Tortosa el que arriba a SVC a las 15'46 amb un parell de 447....desprès ja sabem del Reus tambè amb 447...el curiós es que ahir el Vinaros que sempre anaba amb 470 ho feian un parell de 448...la 006 i la 009!
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Lo que quería decir es que lo normal en esa línea desde hace muchos años es utilizar material de cercanias, que no es una excepción vaya, en cuanto a la gestión de la línea, los revisores que pasaban eran de cercanias al igual que en Puigcerdà.Pere wrote:Segovia no esta integrado dentro del nucleo de cercanías, la tarificación de cercanías finaliza en Cercedilla. Entre Cercedilla y Segovia los trenes se tarifican como regionales aunque el material que presta el servicio es de cercanías y creo que la linea también esta traspasada a cercanías, se da un caso muy parecido o identico al que hay ahora en la línea de Puigcerdà.470 wrote:
Normal, Segovia esta integrada en el nucleo de cercanias de Madrid, aunque creo recordar que hay semidirectos, almenos hace unos años.
De todos formas me parece que con la inaguración del ave a Segovia los usuarios de la línea convencional han caido en picado.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Seguiment del traspàs de regionals
No, els usuaris de la línia convencional ja eren pocs, però és clar, compara una línia convencional per molt que et deixi al nucli urbà de Segovia, que no al centre on els trens paren a totes les estacions o quasi totes fins a Madrid amb un seient de pedra amb un tren d'Alta Velocitat sense parades, la línia convencional es fa servir per a recorreguts locals.
470 wrote:Lo que quería decir es que lo normal en esa línea desde hace muchos años es utilizar material de cercanias, que no esPere wrote:Segovia no esta integrado dentro del nucleo de cercanías, la tarificación de cercanías finaliza en Cercedilla. Entre Cercedilla y Segovia los trenes se tarifican como regionales aunque el material que presta el servicio es de cercanías y creo que la linea también esta traspasada a cercanías, se da un caso muy parecido o identico al que hay ahora en la línea de Puigcerdà.470 wrote:
Normal, Segovia esta integrada en el nucleo de cercanias de Madrid, aunque creo recordar que hay semidirectos, almenos hace unos años.
una excepción vaya, en cuanto a la gestión de la línea, los revisores que pasaban eran de cercanias al igual que en Puigcerdà.
De todos formas me parece que con la inaguración del ave a Segovia los usuarios de la línea convencional han caido en picado.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Futur reordenament del servei
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... onals.html
La baula perduda dels regionals
Tot i que els va rebre l'1 de gener, el govern no presentarà fins a finals d'any cap projecte de millora
Documents previs ja orienten sobre com hauria de ser el servei
29/08/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Mentre el govern català amenaça de retornar a l'Estat el traspàs de les rodalies de Barcelona –més com a rebequeria per la poca capacitat de maniobra que hi té que no pas com a possibilitat real–, ben poc ha concretat encara sobre com desenvoluparà l'altre gran servei ferroviari del qual va rebre les competències l'any passat, els regionals, els grans oblidats tot i tenir a l'any gairebé dotze milions de passatgers, el 40% del total de l'Estat. El servei no disposa d'una infraestructura bàsica en gaires millors condicions que la de rodalies –més aviat al contrari–, però el govern, això sí, creu que hi ha marge de millora sense una gran inversió, només aprofitant les vies actuals (implantant-hi més freqüències i itineraris més ajustats a la demanda), com ja ha fet per exemple en la xarxa de rodalies amb la posada en marxa el 2010 d'un nou tren semidirecte a l'R3 entre Barcelona, Vic, Ripoll i Puigcerdà, o la recent creació d'una línia orbital, l'R8, de Granollers a Martorell.
Un any de transició
En el cas dels regionals, més enllà de la nova nomenclatura que va donar a les línies quan es va fer efectiu el traspàs l'1 de gener (quan va crear des de l'R11 fins a l'R16 per identificar els trajectes entre Barcelona i Tortosa, Lleida o Portbou) i alguna millora en la informació –a través d'un nou telèfon d'atenció a l'usuari o del web http://www.rodaliesdecatalunya.cat–, poc s'ha notat en la pràctica el canvi de mans, ja que el servei el continua prestant Renfe.
I és que el govern s'ha donat tot aquest any de marge no només per decidir si manté l'operador ferroviari o el canvia –una opció, aquesta última, gairebé descartada perquè, com en el cas de les rodalies, caldria modificar la llei estatal per destronar Renfe–, sinó per estudiar i concretar les millores que convé introduir-hi. Unes millores que, d'entrada, implicaran potenciar les connexions de Barcelona amb tot el país, “amb més freqüències de pas a totes les estacions de la xarxa”, segons recull el pla de transport de viatgers de Catalunya (PTVC), que el govern va aprovar definitivament el 9 de gener del 2009 amb l'horitzó de tenir-lo implantat el 2012, i que l'actual executiu es pren com a document de partida. “Es mantindran els serveis regionals convencionals existents i els serveis ràpids semidirectes amb velocitats més competitives”, assenyala el pla, que apunta una altra novetat: la creació de tres noves xarxes internes de rodalies, amb un total de nou línies, que pivotaran al voltant de Tarragona (quatre), Lleida (tres) i Girona (dues).
El secretari de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, explica que ara cal dissenyar i elaborar aquests projectes, o el del mateix Tramcamp, per tenir-los a punt quan, en el futur, hi hagi diners per executar-los. “Ens hem d'acostumar a prioritzar les inversions a partir de la rendibilitat econòmica que tenen”, defensa. En aquest sentit, deixa clar que, en la situació financera actual, potser caldrà executar primer projectes amb menys demanda potencial però més ràpids de fer i de cost més assumible. “Ja s'hi està treballant, i a final d'any s'explicaran com seran aquestes xarxes, i quins horaris nous tindran”, es limiten a completar fonts del departament, que sí que ha fet una proposta ja amb certa concreció per al cas de les rodalies gironines.
Les propostes del pacte
L'estiu del 2009, uns mesos després d'aprovar-se, el PTVC va ser complementat pel Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI), que hauria de ser una altra referència per a l'actual govern, tot i que ha dit que el vol revisar per adaptar-lo a la mala conjuntura econòmica. El document, en tot cas, aposta per accions que implicarien poca o nul·la despesa, com ara la creació, “sobre la base actual, d'una xarxa de trens metropolitans ràpids (semidirectes) per estendre la xarxa de rodalies més enllà de la segona corona metropolitana”, fent les inversions que calguin per assolir “temps competitius”. En aquest cas, per exemple, es parla d'ampliar els serveis de mitjana distància des de Tarragona fins a Barcelona (estudiant-hi la creació d'algunes estacions noves) i Lleida, i des de Lleida fins a Manresa. El text, a més, apunta altres actuacions genèriques a impulsar, com ara allargar les composicions dels trens per evitar-hi aglomeracions o aprofitar l'entrada en servei de la xarxa d'alta velocitat per redefinir horaris i freqüències dels regionals per la via convencional. Un fet, l'obertura de la línia del TAV, que ja és una realitat des del 2006 al Camp de Tarragona i des del 2008 a Barcelona, però que fins ara no s'ha traduït en cap millora als regionals del sud, tot i que les vies s'han deslliurat de bona part dels trens de llarga distància, com ara els Altaria o els Talgo cap al centre de la península.
D'alternatives per al servei no en falten, com exemplifica el diputat de CiU Jaume Domingo, que al juliol va presentar una moció al Parlament per millorar la connexió per via fèrria amb el sud, i que proposa “que s'aprofiti més la línia de Vilafranca perquè hi passin regionals –durant tres setmanes ja s'hi han traslladat tots pel tall a Sants–, ja que la línia de la costa ja va plena i ara és un embut entre Barcelona i Sant Vicenç”.
Cinc línies previstes per als Avant
Si bé encara no depèn de la Generalitat –fins l'any vinent no està previst que n'afronti el traspàs–, el pla de transport de viatgers de Catalunya també fa una proposta d'oferta per als trens regionals d'altes prestacions, és a dir, els actuals Avant, que usen la línia d'alta velocitat. Als serveis entre Lleida, el Camp de Tarragona i Barcelona, a finals de l'any que ve s'hi afegirà la connexió amb Girona. El PTVC, de fet (vegeu el gràfic), estableix la creació de cinc línies entre els principals nuclis catalans –les quatre grans capitals, ja que també s'hi preveu ja el ramal que entrarà fins a Tarragona, a més de la connexió amb les Terres de l'Ebre amb l'estació de l'Aldea, un cop completat el tram en obres del corredor mediterrani, els aeroports de Reus i Girona, Vilafranca i Figueres– mitjançant serveis ràpids i directes o semidirectes “que aprofitin la xarxa d'alta velocitat i que estructurin tot el territori amb un temps de viatge inferior a dues hores”. A més, es fixa que la freqüència de pas hauria de ser com a mínim d'un tren cada hora. Per a aquests serveis, el document estima una taxa mínima d'aprofitament mitjà diari del 60% en l'escenari del 2012, fins i tot superior entre Vilafranca i Barcelona, ja que hi milloraria l'actual trajecte de rodalies.
Mapa del pla
La baula perduda dels regionals
Tot i que els va rebre l'1 de gener, el govern no presentarà fins a finals d'any cap projecte de millora
Documents previs ja orienten sobre com hauria de ser el servei
29/08/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
Mentre el govern català amenaça de retornar a l'Estat el traspàs de les rodalies de Barcelona –més com a rebequeria per la poca capacitat de maniobra que hi té que no pas com a possibilitat real–, ben poc ha concretat encara sobre com desenvoluparà l'altre gran servei ferroviari del qual va rebre les competències l'any passat, els regionals, els grans oblidats tot i tenir a l'any gairebé dotze milions de passatgers, el 40% del total de l'Estat. El servei no disposa d'una infraestructura bàsica en gaires millors condicions que la de rodalies –més aviat al contrari–, però el govern, això sí, creu que hi ha marge de millora sense una gran inversió, només aprofitant les vies actuals (implantant-hi més freqüències i itineraris més ajustats a la demanda), com ja ha fet per exemple en la xarxa de rodalies amb la posada en marxa el 2010 d'un nou tren semidirecte a l'R3 entre Barcelona, Vic, Ripoll i Puigcerdà, o la recent creació d'una línia orbital, l'R8, de Granollers a Martorell.
Un any de transició
En el cas dels regionals, més enllà de la nova nomenclatura que va donar a les línies quan es va fer efectiu el traspàs l'1 de gener (quan va crear des de l'R11 fins a l'R16 per identificar els trajectes entre Barcelona i Tortosa, Lleida o Portbou) i alguna millora en la informació –a través d'un nou telèfon d'atenció a l'usuari o del web http://www.rodaliesdecatalunya.cat–, poc s'ha notat en la pràctica el canvi de mans, ja que el servei el continua prestant Renfe.
I és que el govern s'ha donat tot aquest any de marge no només per decidir si manté l'operador ferroviari o el canvia –una opció, aquesta última, gairebé descartada perquè, com en el cas de les rodalies, caldria modificar la llei estatal per destronar Renfe–, sinó per estudiar i concretar les millores que convé introduir-hi. Unes millores que, d'entrada, implicaran potenciar les connexions de Barcelona amb tot el país, “amb més freqüències de pas a totes les estacions de la xarxa”, segons recull el pla de transport de viatgers de Catalunya (PTVC), que el govern va aprovar definitivament el 9 de gener del 2009 amb l'horitzó de tenir-lo implantat el 2012, i que l'actual executiu es pren com a document de partida. “Es mantindran els serveis regionals convencionals existents i els serveis ràpids semidirectes amb velocitats més competitives”, assenyala el pla, que apunta una altra novetat: la creació de tres noves xarxes internes de rodalies, amb un total de nou línies, que pivotaran al voltant de Tarragona (quatre), Lleida (tres) i Girona (dues).
El secretari de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, explica que ara cal dissenyar i elaborar aquests projectes, o el del mateix Tramcamp, per tenir-los a punt quan, en el futur, hi hagi diners per executar-los. “Ens hem d'acostumar a prioritzar les inversions a partir de la rendibilitat econòmica que tenen”, defensa. En aquest sentit, deixa clar que, en la situació financera actual, potser caldrà executar primer projectes amb menys demanda potencial però més ràpids de fer i de cost més assumible. “Ja s'hi està treballant, i a final d'any s'explicaran com seran aquestes xarxes, i quins horaris nous tindran”, es limiten a completar fonts del departament, que sí que ha fet una proposta ja amb certa concreció per al cas de les rodalies gironines.
Les propostes del pacte
L'estiu del 2009, uns mesos després d'aprovar-se, el PTVC va ser complementat pel Pacte Nacional per a les Infraestructures (PNI), que hauria de ser una altra referència per a l'actual govern, tot i que ha dit que el vol revisar per adaptar-lo a la mala conjuntura econòmica. El document, en tot cas, aposta per accions que implicarien poca o nul·la despesa, com ara la creació, “sobre la base actual, d'una xarxa de trens metropolitans ràpids (semidirectes) per estendre la xarxa de rodalies més enllà de la segona corona metropolitana”, fent les inversions que calguin per assolir “temps competitius”. En aquest cas, per exemple, es parla d'ampliar els serveis de mitjana distància des de Tarragona fins a Barcelona (estudiant-hi la creació d'algunes estacions noves) i Lleida, i des de Lleida fins a Manresa. El text, a més, apunta altres actuacions genèriques a impulsar, com ara allargar les composicions dels trens per evitar-hi aglomeracions o aprofitar l'entrada en servei de la xarxa d'alta velocitat per redefinir horaris i freqüències dels regionals per la via convencional. Un fet, l'obertura de la línia del TAV, que ja és una realitat des del 2006 al Camp de Tarragona i des del 2008 a Barcelona, però que fins ara no s'ha traduït en cap millora als regionals del sud, tot i que les vies s'han deslliurat de bona part dels trens de llarga distància, com ara els Altaria o els Talgo cap al centre de la península.
D'alternatives per al servei no en falten, com exemplifica el diputat de CiU Jaume Domingo, que al juliol va presentar una moció al Parlament per millorar la connexió per via fèrria amb el sud, i que proposa “que s'aprofiti més la línia de Vilafranca perquè hi passin regionals –durant tres setmanes ja s'hi han traslladat tots pel tall a Sants–, ja que la línia de la costa ja va plena i ara és un embut entre Barcelona i Sant Vicenç”.
Cinc línies previstes per als Avant
Si bé encara no depèn de la Generalitat –fins l'any vinent no està previst que n'afronti el traspàs–, el pla de transport de viatgers de Catalunya també fa una proposta d'oferta per als trens regionals d'altes prestacions, és a dir, els actuals Avant, que usen la línia d'alta velocitat. Als serveis entre Lleida, el Camp de Tarragona i Barcelona, a finals de l'any que ve s'hi afegirà la connexió amb Girona. El PTVC, de fet (vegeu el gràfic), estableix la creació de cinc línies entre els principals nuclis catalans –les quatre grans capitals, ja que també s'hi preveu ja el ramal que entrarà fins a Tarragona, a més de la connexió amb les Terres de l'Ebre amb l'estació de l'Aldea, un cop completat el tram en obres del corredor mediterrani, els aeroports de Reus i Girona, Vilafranca i Figueres– mitjançant serveis ràpids i directes o semidirectes “que aprofitin la xarxa d'alta velocitat i que estructurin tot el territori amb un temps de viatge inferior a dues hores”. A més, es fixa que la freqüència de pas hauria de ser com a mínim d'un tren cada hora. Per a aquests serveis, el document estima una taxa mínima d'aprofitament mitjà diari del 60% en l'escenari del 2012, fins i tot superior entre Vilafranca i Barcelona, ja que hi milloraria l'actual trajecte de rodalies.
Mapa del pla
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de regionals
Tot això em sembla fabulós.... i això com es fa?. Em refereixo amb quins diners... Propostes, plans... està bé però els trens costen mooooooooooooooooolts diners... és més fàcil dir que millorarem això o allò que fer-ho perquè l´Operador, aquest o qualsevol altre, dirà: molt bé, millorem el servei... cada tren costa x.... poca cosa senyors, molt poca cosa... a no ser que paqui el papa Estat....
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de regionals
La Generalitat ja ha adquirit trens i no ha passat res. I si et refereixes a la cojuntura econòmica actual, papa Estat (que també ho és la Generalitat) tampoc té calers.Toni wrote:Tot això em sembla fabulós.... i això com es fa?. Em refereixo amb quins diners... Propostes, plans... està bé però els trens costen mooooooooooooooooolts diners... és més fàcil dir que millorarem això o allò que fer-ho perquè l´Operador, aquest o qualsevol altre, dirà: molt bé, millorem el servei... cada tren costa x.... poca cosa senyors, molt poca cosa... a no ser que paqui el papa Estat....