Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

Ok, gràcies, a mi també m'ho semblava, però un altre aficionat em va confondre assegurant-me que "els tallers de sarrià", sempre feien referència als de TB. De fet, en aquests s'hi van construïr tramvies, es van reformar carrosseries, es van construir prototipus i es van reconvertir els troleibusos fent-los també la caixa nova.

Gràcies altra vegada.
Què és alló??
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Ep Alemany, troleibusos als tallers de Sarrià de TB, no; a Maquitrans i als tallers i cotxeres de Lutxana, si.
En canvi, si amb el tema de tramvies. Salut!
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by U-bahn de BCN »

Els tallers de Sarrià eren on al sot del costat per on ara hi ha la via Augusta. Aqui poso una imatge dolenta de qualitat però bona per mostrar com era ara fa 40 anys. La doble via de l'esquerra pujaba des el tunel de la via Augusta, avinguda que finalitzaba llavors a l'encreuament d'Anglí i els Vergós. De tota manera els edificis dels tallers vàren durar 30 anys mes.
Image
User avatar
metro3001
N5
N5
Posts: 130
Joined: Monday 26/03/2007 23:40

Re: Imatges per a la història

Post by metro3001 »

Una imatge histórica aquesta última.
Mai hauria imaginat, que el tunel començava al costat dels tallers de Sarrià.
Moltes gràcies U-bahn per compartir-la!!!
metro3001
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.

Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
Què és alló??
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Imatge molt bona, molt bona! Salut!
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Alemany wrote:Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.
També Tú tens raó amb el tema dels BUT, de dos pisos a un, els va fer Macosa. I en canvi les "gildes" i "felipes", Maquitrans. Salut!
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs

De la cartoteca
Attachments
Funicular aeri.jpg
Funicular aeri.jpg (57.74 KiB) Viewed 7038 times
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by U-bahn de BCN »

Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
A la sortida de l'estació primitiva les vies giraven a l'esquerra progressivament i entraven de cop en el túnel sota la via Augusta a l'altura d'Angli. El tunel fins a Tres Torres era (i són) dos caixons, un per cada sentit. L'estació de Sarrià actual queda més a l'esquerra i a un nivell inferior, on llavors hi havia una cotxera de 3 vies (que es veu una mica a la foto al costat dels singulars automotors grua) per estacionar trens. Per tant no hi havia cap calaix de formigó a l'entrada del túnel. Es al fer l'actual estació que es va fer un calaix on hi ha els creuaments de les vies que van al Vallès i a Reina Elisenda, totes elles fent una curva més tancada. Aprofito per pujar una foto on es veu millor la cotxera dominada per un jardi que suposo era d'un col·legi que allí hi ha. Es just per aqui on ara passa la Via Augusta. També vull fer esment de que les andanes de Sarrià eren de fusta recreixent fins en nivell del vagó les originals de ciment. Però per accedir a l'andana central hi havia unes escaletes, de fusta també, i es creueaven les vies a nivell.
Encara que les imatges són curioses per qui no ho hagi conegut, d'un temps ja llunya, lamento que són de baixa qualitat ja que la meva càmara de llavors (any 1971) era molt senzilla. Ho sento. Però per fer-se una idea del lloc si val.

Image
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Moltes gràcies U-bahn de BCN, aquestes fotos em porten molts bons records de la infantesa (amb el meu Pare hi anavem tot sovint). Salut!
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

VILAPÌCINA.jpg
VILAPÌCINA.jpg (56.21 KiB) Viewed 6920 times
Una imatge historica amb totes las series que circulaban per la linea 5 600 300 i 1000 als tallers de Vilapicina
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Alemany »

evody wrote:Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs

De la cartoteca
Fantàstica imatge. Diria que deu ser dels mateixos anys 60, tot just reinaugurat el servei. Les cabines encara eren de "color" alumini.

Gràcies!!
Què és alló??
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Una imatge del bloc http://opinioandreuenca.blogspot.com/ , a on es fa ressò de la gran troballa d'unes fotografies antigues de Sant Andreu del Palomar, propietat de la família Pinyol:

Image
U-bahn de BCN
N5
N5
Posts: 91
Joined: Thursday 06/01/2011 22:23

Re: Imatges per a la història

Post by U-bahn de BCN »

Una altre foto inestimable. Es de suposar que el pont que es veu al final era l'original per anar cap el futur barri del Bon Pastor. Tambe mostra molt be quin era l'emplaçament original de les vies. Tant de bo hi hagues una foto de l'antic baixador d'Horta.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

En aquest bloc http://provenzana.blogspot.com/search?q=ferrocarril també trobareu fotografies molt interessants sobre el ferrocarril de Barcelona a Martorell.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

I aquí http://www.cptc.es/Estaciones.39.0.html

A veure qui descobreix un error ( o dos) en aquestes fotografies :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

I més fotos històriques del metro de la mateixa web, a http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Aquí http://picasaweb.google.com/10343644082 ... 6230557314 trobareu fotos de Brangulí de construcció del Gran Metro a punta pala!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

una imatges de la plaça Lesseps;
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.

Image
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

en aquesta foto es pot veure a l'autèntica locomotora Mataró, i també la causa de la seva destrucció. Es veu que la locomotora va ser col.locada en aquest peu per una visita que havia de fer el rei a Barcelona. Al desmuntar el peu, la locomotora va caure, quedant tal malmesa que es va optar per desballestar-la.

Image
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”