Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desgavell

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desgavell

Post by Toni »

Fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=9258
Sagrerenc wrote:
Toni wrote:Per cert, algú ha anat a les "Rodalies" de Londres (ciutat tercemundista com tothom sap)?. Dons son bastant pitjors que les de Barcelona i no crec que als diaris estigui permanentment la paraula "caos". Siguem responsables.......
En què et bases per dir això?
El que vull dir és que la situació del nostre ferrocarril no només no té res de caòtica sino que està molt bé. Hi han 1200 km de línies amb centenars de trens cada dia i de tant en quant, molt esporàdicament, hi ha una incidència. Això és la rara excepció, ni moltissim menys és el normal, que és viatjar correctament en la immensa majoria dels casos. Dir continuament la paraula "caos" és no saber res de la realitat o millor dit, no importar res la realitat i dir el que més ens interesa. El problema és que aquesta manipulació s´extén a la població que acaba frustrada per no tenir un ferrocarril suís, ferrocarril que no tindrem mai o al menys en molts anys, amb el actual sistema o amb qualsevol altre (em refereixo a un hipotètic traspàs) perquè els diners seran els mateixos i uns no son més llestos que els altres ni saben més. No ens deixem enganyar...
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Només entenen de "modernitat"

Post by oriolp13 »

Toni wrote:
Sagrerenc wrote:
Toni wrote:Per cert, algú ha anat a les "Rodalies" de Londres (ciutat tercemundista com tothom sap)?. Dons son bastant pitjors que les de Barcelona i no crec que als diaris estigui permanentment la paraula "caos". Siguem responsables.......
En què et bases per dir això?
El que vull dir és que la situació del nostre ferrocarril no només no té res de caòtica sino que està molt bé. Hi han 1200 km de línies amb centenars de trens cada dia i de tant en quant, molt esporàdicament, hi ha una incidència. Això és la rara excepció, ni moltissim menys és el normal, que és viatjar correctament en la immensa majoria dels casos. Dir continuament la paraula "caos" és no saber res de la realitat o millor dit, no importar res la realitat i dir el que més ens interesa. El problema és que aquesta manipulació s´extén a la població que acaba frustrada per no tenir un ferrocarril suís, ferrocarril que no tindrem mai o al menys en molts anys, amb el actual sistema o amb qualsevol altre (em refereixo a un hipotètic traspàs) perquè els diners seran els mateixos i uns no son més llestos que els altres ni saben més. No ens deixem enganyar...
Que el nostre ferrocarril està molt bé? No cal comparar-lo amb Suïssa (un model el qual està clar que no hi podem arribar), però si el compares amb algun servei de "rodalies" d'Alemanya, França; aveure quants pateixen la quantitat d'averies. Que totes les línies de rodalies pateixin retards cada dia és "estar molt bé"? Que TOTES les línies quedin alterades/interrompudes per una averia no és un caos? Com se suposa que s'ha de moure llavons tota la gent que va amb transport públic i no pot arribar a l'hora?
Salutacions,

Oriol
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Una altra supressió

Post by Toni »

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=193856#p193856
Guigui wrote:
Toni wrote:Aquesta deu ser una altre de les grans millores que ens ha portat el traspàs....
Et recordo que el traspàs ha dut la competència sobre els horaris i poca cosa més. La gestió de l'explotació del servei continua en mans de Renfe i la de la infraestructura, d'Adif. Així que ja saps a qui cal agrair aquest desgavell continu.

I més, de Rodalies de Catalunya:

Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
21/07/2011 08:55h
Tren Granollers Centre (09:10) - Castelldefels (10:13), per una incidència tècnica al propi tren, avui excepcionalment no circula. Els viatgers son encaminats al següent tren.
En absolut estic d´acord. L´Administració responsable del servei és la Generalitat de Catalunya, que té "subcontractada" a RENFE per donar el servei per pròpia voluntat ja que no hi ha cap altre alternativa realista. Si no volia el traspàs, no haver signat. Això és com si fas obres a casa teva i resulta que el paleta que tens fent-les li trenca una canonada al veí. El veí ve a queixar-se i tu li dius que no vols saber res, que ha estat el paleta. Doncs no senyor, la culpa és TOTA teva, tú respons davant del veí de TOT i després tú ja li demanaràs el que faci falta al teu paleta. Crec que és el que faria tothom... menys la Generalitat, que vol vendre´ns que no sap res ni té responsabitat en res. El que ha de fer qui vol un ferrocarril suís és posar ell el suplement necessari respecte del servei estàndard, que és millor com dic que el que puguin tenir a França, Itàlia o Gran Bretanya. No us sembla?. És fàcil demanar quan paga l´altre...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Crítiques a qui toca

Post by Guigui »

És a dir, critiques la Generalitat per assumir un servei pel qual ni tan sols té la clau de caixa (com moltes altres coses), cosa que, per cert, demana insistentment, a més de no tenir traspassades les infraestructures i, de fet, ni tan sols els mateixos trens. I a sobre, ni tan sols té potestat sancionadora perquè l'operador i el gestor d'infraestructures facin les coses que cal fer i com cal fer.

No és que ningú no en sigui responsable. Però n'hi ha que ens volen vendre que s'han tret el mort de sobre i es fan el suec. I uns altres, fer el cornut i pagar el beure.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Seguiment del traspàs de regionals

Post by Toni »

Anem per parts:
1) Alemanya i França son els dos països més importants d´Europa. Nosaltres som dels països més pobres d´Europa. Per tant la comparació directa és com a mínim atrevida.
2) Jo quan viatjo en tren no tinc retards tots els dies, ni molt menys. El servei és en la seva gran majoria correcte.
3) Que totes les línies s´afectin quan hi ha determinades incidències respòn a la configuració de la xarxa. Si hi ha un problema a Plaça de Catalunya o a l´Hospitalet, es veuen afectades moltes línies per que no hi ha una ruta alternativa viable. Això de qui és culpa?. Dels nostres dirigents crec jo, de tots. Ningú ha prioritzat el ferrocarril convencional o les Rodalies a altres coses, i parlo de l´AVE, de la L9 o de l´aeroport de Lleida. Encara avui no veig a ningú demanant cada dia que es faci un tercer túnel a Barcelona, a ningú...
4) Et puc assegurar que als francesos ja els agradaria tenir el ferrocarril que tenim nosaltres, les coses ja no son com fa uns anys. Si penseu que Portbou està malament, aneu a veure Cerbère...
5) Quan l´alcalde de torn demana el soterrament del ferrocarril, no veig a ningú, i dic ningú, que li digui que aquests diners es podrien utilitzar en millorar la xarxa... ens queixem molt però no fem res més. Sabeu d´algú, alcalde o associació, que demani alguna quadruplicació de vies?...
Posem les coses al seu lloc, problemes hi ha, millores sempre es poden fer, però siguem raonables... una reflexió: hi ha algun foro on la gent posi verd a algú per que hi ha retencions a la carretera?.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pobres perquè volem

Post by Guigui »

Toni wrote:Nosaltres som dels països més pobres d´Europa.
Ras i curt, per a no extendre'm i tornar al tema del fil: som dels països més pobres d'Europa perquè ens ho hem guanyat, no perquè hi hagi una llei divina que ho determini així pels segles dels segles.

D'aquí, es poden derivar totes les conclusions ferroviàries i transportils en general que pertoquen al tema que estem tractant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment del traspàs de regionals

Post by 437.001 »

Toni wrote:Anem per parts:
1) Alemanya i França son els dos països més importants d´Europa. Nosaltres som dels països més pobres d´Europa. Per tant la comparació directa és com a mínim atrevida.
Espanya ja fa una temporadeta que NO és un dels països més pobres d´Europa. Mira a l´est.
2) Jo quan viatjo en tren no tinc retards tots els dies, ni molt menys. El servei és en la seva gran majoria correcte.
Cada quan viatges en tren i quin recorregut fas? És per si cal dir-te mentider o no...
3) Que totes les línies s´afectin quan hi ha determinades incidències respòn a la configuració de la xarxa. Si hi ha un problema a Plaça de Catalunya o a l´Hospitalet, es veuen afectades moltes línies per que no hi ha una ruta alternativa viable. Això de qui és culpa?. Dels nostres dirigents crec jo, de tots. Ningú ha prioritzat el ferrocarril convencional o les Rodalies a altres coses, i parlo de l´AVE, de la L9 o de l´aeroport de Lleida. Encara avui no veig a ningú demanant cada dia que es faci un tercer túnel a Barcelona, a ningú...
Tercer túnel que sí que s´ha demanat, però com crec que comprendràs donada la situació econòmica, ningú amb mitja neurona creu que sigui convenient demanar-lo ara per no quedar en ridícul oficial.
4) Et puc assegurar que als francesos ja els agradaria tenir el ferrocarril que tenim nosaltres, les coses ja no son com fa uns anys. Si penseu que Portbou està malament, aneu a veure Cerbère...
Absolutament fals: comparar Portbou amb Cerbère és com comparar Portbou amb Valença do Minho. Compares dues estacions colaterals però que tenen una significació absolutament diferent per a cada país.
Mira com estan les coses a Alsàcia, a Provença, o a la regió lionesa. Un món de distància. Tot i que sí, en certs aspectes, nosaltres estem millor, però globalment, no. Rotundament no.
5) Quan l´alcalde de torn demana el soterrament del ferrocarril, no veig a ningú, i dic ningú, que li digui que aquests diners es podrien utilitzar en millorar la xarxa... ens queixem molt però no fem res més. Sabeu d´algú, alcalde o associació, que demani alguna quadruplicació de vies?...
Quadruplicació? Sí, nosaltres en demanem.
Posem les coses al seu lloc, problemes hi ha, millores sempre es poden fer, però siguem raonables... una reflexió: hi ha algun foro on la gent posi verd a algú per que hi ha retencions a la carretera?.
Aquest comentari el trobo demagògic.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Crítiques a qui toca

Post by Toni »

Guigui wrote:És a dir, critiques la Generalitat per assumir un servei pel qual ni tan sols té la clau de caixa (com moltes altres coses), cosa que, per cert, demana insistentment, a més de no tenir traspassades les infraestructures i, de fet, ni tan sols els mateixos trens. I a sobre, ni tan sols té potestat sancionadora perquè l'operador i el gestor d'infraestructures facin les coses que cal fer i com cal fer.

No és que ningú no en sigui responsable. Però n'hi ha que ens volen vendre que s'han tret el mort de sobre i es fan el suec. I uns altres, fer el cornut i pagar el beure.
No crec que la Generalitat no pugui fer res. És la responsable del servei i per tant pot millorar el que vulgui al servei. No és propietària dels trens. Bé, suposem que demà es traspasen tots. Què farà?. Llavors dirà que els trens que li han passat son un desastre i que la culpa de tot és de l´Estat, que ha destinat els millors trens a les rodalies d´Albacete. Siguem seriosos. Vols millores al servei?. Fica diners. Si aportés diners extra per donar una qualitat extra al servei, cap problema. El problema bé perquè vol qualitat extra, o diria que super extra, sense aportar ni un euro. Un detall. A la línia de la Pobla poden fer els que vulguin i els trens continuen essent de RENFE. Interessant, no?.
Respecte de l´infraestructura, suposem igualment que demà es traspasa alguna línia. Què faran?. Igualment, dir que tot continua igual perquè els han traspasat una via desastrosa. Una via que de cap manera és pitjor que la francesa, italiana o britànica, més aviat el contrari.
Algú pensa que els senyors de RENFE no saben de trens?. Què potser vindrà la Generalitat a ensenyar-los com van els trens?. Més aviat passa el contrari... Tot és una qüestió de diners, diners que no té ni l´Estat ni la Generalitat. No ens deixem enganyar...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Infraestructures, servei i diners

Post by Guigui »

Toni wrote:Vols millores al servei?. Fica diners.
Quins diners? Els del 10% de dèficit fiscal, quan economistes internacionals estan d'acord en què més del 5% és una càrrega insuportable per al PIB de qualsevol territori? I quan el límit màxim imposat als Länder occidentals per a la reconstrucció de l'antiga RDA és del 4%?

Sí, ja sé, he obert la caixa dels trons. Però les xifres, malgrat ens les vulguin amagar, són les que són.
Toni wrote:Una via que de cap manera és pitjor que la francesa, italiana o britànica, més aviat el contrari.
Agafa, per exemple, qualsevol Trenhotel Elipsos, i notaràs la diferència entre els sotracs fins a Portbou i la llisor a partir de Cervera (de la Marenda).
Toni wrote:Algú pensa que els senyors de RENFE no saben de trens?.
En tot cas, fan ben poc per a demostrar-nos el contrari.
Toni wrote:Tot és una qüestió de diners, diners que no té ni l´Estat ni la Generalitat. No ens deixem enganyar...
Tornem al començament d'aquest missatge: en què quedem? Fica-hi diners, però no en tens. Al final, semblarà que estem d'acord...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Europa

Post by Guigui »

437.001 wrote:Espanya ja fa una temporadeta que NO és un dels països més pobres d´Europa. Mira a l´est.
Off-tòpic geopolític: l'est sempre ha sigut Europa. Passa que seguim la moda periodística de confondre Europa amb Unió Europea, com també islàmic amb àrab, un altre favorit de les pífies en l'esmentada professió (i ja em perdonaran els autèntics professionals del ram).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Toni »

No puc estar d´acord. Més enllà del dèficit fiscal que segur que existeix i que hauria de disminuir, el que no és seriós és donar la culpa de tot a l´altre. Quants trens es poden mantenir millor amb el que costa l´aeroport de Lleida?. I quants trens es podrien comprar si haguéssim ficat ceràmica en lloc d´acer inoxidable a totes les estacions de la L9?. Clar, fem el que ens dona la gana i quan ens falta per les coses importants, la culpa és de l´altre.
Respecte dels francesos, jo et dic que alucinen amb algunes coses de les nostres. Sabeu que allà pràcticament no tenen cap estació telemanda?. Heu vist la diferència abismal entre la via entre Puigcerdà i la frontera i entre aquesta i la Tour de Carol?. Heu vist com està Cerbère?. Sabeu els retards que tenen allà?.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Una altra supressió

Post by victorcasta »

Toni wrote:En absolut estic d´acord. L´Administració responsable del servei és la Generalitat de Catalunya, que té "subcontractada" a RENFE per donar el servei per pròpia voluntat ja que no hi ha cap altre alternativa realista. Si no volia el traspàs, no haver signat. Això és com si fas obres a casa teva i resulta que el paleta que tens fent-les li trenca una canonada al veí. El veí ve a queixar-se i tu li dius que no vols saber res, que ha estat el paleta. Doncs no senyor, la culpa és TOTA teva, tú respons davant del veí de TOT i després tú ja li demanaràs el que faci falta al teu paleta. Crec que és el que faria tothom... menys la Generalitat, que vol vendre´ns que no sap res ni té responsabitat en res. El que ha de fer qui vol un ferrocarril suís és posar ell el suplement necessari respecte del servei estàndard, que és millor com dic que el que puguin tenir a França, Itàlia o Gran Bretanya. No us sembla?. És fàcil demanar quan paga l´altre...
Compares malament.

Perquè resulta que la canonada està rebentada i ni tu ni el teu veí que la feu servir la podeu tocar perquè la canonada és propietat d'un senyor que es diu Adif, al qual li pagues una cànon per usar la seva canonada, que viu a 650 quilòmetres de tu i que, clarament, li sua bastant que la canonada estigui amb una petita esquerda o amb un forat enorme. I si ets un bona fe i arregles pel teu compte i cost la canonada i li passes la factura a l'amo, farà servir aquesta per eixugar-se el cul perquè no et pensa pagar. I una vegada pots assumir tu el cost, dues potser també, però a la desena vegada n'estàs fins als pebrots de pagar de la teva butxaca quan a qui li toca fer-ho no ho fa, tot i pagar-li perquè ho faci.

Crec que la comparació ara està molt millor, no?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Seguiment del traspàs de regionals

Post by oriolp13 »

Toni wrote: 2) Jo quan viatjo en tren no tinc retards tots els dies, ni molt menys. El servei és en la seva gran majoria correcte.
M'he passat de setembre a juny, els dies feiners fent el recorregut Sagrera-Vic amb arribada a les 8.19. Bé, hem arribat 2 dies a les 8.19. Sempre arribem a les 8.23, 8.24, i, com a mínim dos o tres cops al mes arribant més enllà de les 8.30. Tornava amb el servei de les 14.30 per Vic. MAI ha arribat a l'hora, normalment 5 minutets, però fins a 10 o 15 la cosa encara es podia considerar normal....baixant recuperava temps, però rarament he baixat a l'hora a Sagrera...els 3 o 4 minutets tard que no faltéssin, i, sovint més de 15 minuts, ja que al ser via única els creuaments quedaven desprogramats i el nostre tren era el que havia d'anar esperant. COm diu un company, diga'm quin trajecte fas, perquè deus ser l'únic afortunat de Rodalies Barcelona que agafa els trens a l'hora...
Salutacions,

Oriol
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Una altra supressió

Post by Toni »

victorcasta wrote:
Toni wrote:En absolut estic d´acord. L´Administració responsable del servei és la Generalitat de Catalunya, que té "subcontractada" a RENFE per donar el servei per pròpia voluntat ja que no hi ha cap altre alternativa realista. Si no volia el traspàs, no haver signat. Això és com si fas obres a casa teva i resulta que el paleta que tens fent-les li trenca una canonada al veí. El veí ve a queixar-se i tu li dius que no vols saber res, que ha estat el paleta. Doncs no senyor, la culpa és TOTA teva, tú respons davant del veí de TOT i després tú ja li demanaràs el que faci falta al teu paleta. Crec que és el que faria tothom... menys la Generalitat, que vol vendre´ns que no sap res ni té responsabitat en res. El que ha de fer qui vol un ferrocarril suís és posar ell el suplement necessari respecte del servei estàndard, que és millor com dic que el que puguin tenir a França, Itàlia o Gran Bretanya. No us sembla?. És fàcil demanar quan paga l´altre...
Compares malament.

Perquè resulta que la canonada està rebentada i ni tu ni el teu veí que la feu servir la podeu tocar perquè la canonada és propietat d'un senyor que es diu Adif, al qual li pagues una cànon per usar la seva canonada, que viu a 650 quilòmetres de tu i que, clarament, li sua bastant que la canonada estigui amb una petita esquerda o amb un forat enorme. I si ets un bona fe i arregles pel teu compte i cost la canonada i li passes la factura a l'amo, farà servir aquesta per eixugar-se el cul perquè no et pensa pagar. I una vegada pots assumir tu el cost, dues potser també, però a la desena vegada n'estàs fins als pebrots de pagar de la teva butxaca quan a qui li toca fer-ho no ho fa, tot i pagar-li perquè ho faci.

Crec que la comparació ara està molt millor, no?
Home, la canonada es fa servir i molt. No cap un tren més als túnels, així que la canonada funciona i a pressió. A més la canonada ja no és de plom sinó d´un material modern que està molt bé (via formigonada a varis llocs, catenària rígida, nous enclavaments electrònics, nova estació a la Meridiana...). Clar, el que passa és que volem que pel tub passi el triple de l´aigua que pot passar. Llavors, com li fiquem més i més pressió, quan es fisura una junta petiteta surt molta aigua, més de la que hauria de sortir si anés amb una mica de marge de pressió. Llavors li demanem a l´amo de la casa que volem que en lloc de l´aigua normal passi aigua per una rentadora més gran que tenim 4 nens.... i clar, la canonada no dona tanta aigua i la forcem... i té alguna fuita de tant en quant que ens inunda la casa.... Solució: el llogater si vol una canonada més gran, segurament se l´haurà de pagar perquè el propietari no sempre podrà pagar la modificació a gust del llogater.
El que no entenc del teu exemple és el de la factura, perquè aquí la Generalitat no ha posat no un euro.... no l´entenc aquesta part....
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Una altra supressió

Post by victorcasta »

Toni wrote:El que no entenc del teu exemple és el de la factura, perquè aquí la Generalitat no ha posat no un euro.... no l´entenc aquesta part....
Ni el posarà mai per esmenar quelcom que no és seu.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Una altra supressió

Post by Toni »

victorcasta wrote:
Toni wrote:El que no entenc del teu exemple és el de la factura, perquè aquí la Generalitat no ha posat no un euro.... no l´entenc aquesta part....
Ni el posarà mai per esmenar quelcom que no és seu.
Jo pensava que era una Administració compartida i que el que importava era el servei que es dona als catalans... amb el que dius, si el ferrocarril és d´un altre, que els donin als ciutadans... No fem un conveni per veure si es pot anar tots en la mateixa direcció per millorar les coses... com que no és meu, vaig a la contra i que els donin als ciutadans.... total, li donaré la culpa a l´altre....
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quan dos no volen...

Post by Guigui »

El mateix es pot dir de l'altra banda. Desenganyem-nos: ni els uns són el diable, ni els altres uns santets.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Quan dos no volen...

Post by Toni »

Guigui wrote:El mateix es pot dir de l'altra banda. Desenganyem-nos: ni els uns són el diable, ni els altres uns santets.
En això estic d´acord... ni els uns son tant bons ni els altres tant dolents, ni uns saben tant ni els altres tant poc... tots actuen seguin interessos, tots. El que passa és que amb la batalla d´interessos, es frustra al ciutadà amb falses expectatives... els paguem perquè treballin per millorar els nostres serveis, sigui com sigui, sigui de qui sigui la via... crec jo.
User avatar
edamse
N3
N3
Posts: 21
Joined: Friday 19/02/2010 12:51
Location: Worthing, West Sussex

Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga

Post by edamse »

Toni wrote:Per cert, algú ha anat a les "Rodalies" de Londres (ciutat tercemundista com tothom sap)?. Dons son bastant pitjors que les de Barcelona i no crec que als diaris estigui permanentment la paraula "caos". Siguem responsables.......
El dia que entrant a Barcelona per qualsevol de les vies actuals, puguis anar en paral.lel amb tres o quatre trens a la vegada com ara mateix els londinencs fan al entrar a Londres per posar un exemple per Victoria o Waterloo ( pels que hi heu estat em refereixo al tram just passat clapham junction) aleshores em diues que les 'rodalies' de Londres son pitjors que les de Barcelona. Les ultimes dades que conec parlaven de que el conjunt de 'rodalies' i metro de Londres mou al voltant de 4,5 milions de persones diariament. Si us plau les comparacions son odioses, anem amb cura.
I no em refereixo nomes a infrastructura. Saps com anuncien un tren en una estacio anglesa, on per cert sempre funcionen els altaveus ( be si no estas perdut al mig de Wales)? et posaré un exemple( on southern es la companyia que opera el tren):
1)-Abans de que arribi el tren diuen un parell de cops-El proper tren a l'andana 2 serà el 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport. Aquest tren s'atura a : i diuen totes, i vull dir totes les estacions. Andana 2 pel 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport.
2)-Quan el tren esta entrant a l'estació-El tren a l'andana 2 es el 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport. Aquest tren s'atura a : i diuen totes, i vull dir totes les estacions. Andana 2 pel 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport.
3)-Quan el tren s'atura- Heu arribat a X (l'estacio on estàs). Si us plau aneu amb cura amb la distancia entre el vago i l'andana. Si heu d'agafar un tren per anar a Y (una altra destinacio important on no va el tren que acaba d'arribar) si us plau feu el trasboradament aqui.
4)-Amb el tren aturat-El tren a l'andana 2 es el 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport. Aquest tren s'atura a : i diuen totes, i vull dir totes les estacions. Andana 2 pel 17:03 Southern amb destinacio a London Victoria via Gatwick Airport
A per cert cada andana te la seva propia megafonia. O sigui que els anuncis de les altres andanes tot i que els pots sentir, no et confonen.
Ara compara amb:
Mataro via 1, Mataro via 1
I en aquest cas particular no es una qüestio de diners. En diuen atencio al client
Com te dit,vigila el que compares. I que quedi clar que des de la privatització el que abans era British Railways ha perdut moltíssim
Un salutació. I perdoneu les faltes d'ortografia
Eduard
Toni
N8
N8
Posts: 766
Joined: Tuesday 15/03/2011 23:23

Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga

Post by Toni »

Teniu raó, això nostre és un "caos ferroviari"... tercermundista, uns trens lamentables i unes vies que fan fàstic... fatal. Crec que hauriem de regalar-ho tot i fer-ho tot nou... això sí, que ho faci la Generalitat que d´això en sap moltissim com ens ha demostrat moltes vegades i ens demostra cada dia...
Per cert, la informació costa el que costa, suposo que alguns diners costarà, però és competència de la Generalitat de Catalunya com a responsable de l´operació.... pot dir les parades en cinc idiomes si cal... seria una gran millora, igual que el semidirecte a Puigcerdà... grans millores...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”