Notícies de Tusgsal

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

El 398, assignat a la B16, ha estat equipat amb 3 càmeres de video-vigilància. Les vaig poder veure al pujar al bus. Crec que les noves unitats ja porten càmeres incorporades, però més discretes.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

TUSGSAL ha renovat el contracte de les seves línies diürnes amb l'EMT, al resultar guanyadora del concurs públic. ;) Les ha renovat per un període de 6 anys, prorrogables 4 més. Res extrany d'altra banda, tenint en compte que ha sigut l'única empresa que s'ha presentat.

Coincidint amb això, l'empresa a retirat tots els MAN NL 263F Caetano (del 218 al 237), que ja només feien serveis nocturns des de fa molt de temps. :cari Una pena, ja que aquests autobusos estan en molt bon estat, molt millor que la majoria dels Irisbus-Iveco, més nous. :nono
Salvem l'Estació de França!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de Tusgsal

Post by metring »

Acabo de trobar un article a la Frikipedia, que és senzillament delirant xD http://www.frikipedia.es/friki/Tusgsal Esteu d'acord en alguna cosa?
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by pau5321 »

metring wrote:Acabo de trobar un article a la Frikipedia, que és senzillament delirant xD http://www.frikipedia.es/friki/Tusgsal Esteu d'acord en alguna cosa?
Hostres el meu article! jaja
L'any passat em van amenaçar amb una denúncia per escriure aquest article a la Frikipèdia pero la cosa no va tirar endavant :D

Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

No sé per què, m'imaginava que aquest article l'havies escrit tú (potser per alguns dels teus comentaris a diversos fòrums... :D ). Doncs enhorabona, perquè és, juntament amb el de Badalona, un dels articles amb els que més m'he rigut. :riure

Ja fa temps que el vaig llegir. Ja era hora que algú escrivís les coses tal com só... perdó, vull dir, amb humor. xD Bravo pau5321! :reve :plas

P.D: Imprescindible llegir també l'article de Badalona. És teu també?
metring wrote:Esteu d'acord en alguna cosa?
:roll:
Salvem l'Estació de França!
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by pau5321 »

m.h.t. wrote:No sé per què, m'imaginava que aquest article l'havies escrit tú (potser per alguns dels teus comentaris a diversos fòrums... :D ). Doncs enhorabona, perquè és, juntament amb el de Badalona, un dels articles amb els que més m'he rigut. :riure

Ja fa temps que el vaig llegir. Ja era hora que algú escrivís les coses tal com só... perdó, vull dir, amb humor. xD Bravo pau5321! :reve :plas

P.D: Imprescindible llegir també l'article de Badalona. És teu també?
metring wrote:Esteu d'acord en alguna cosa?
:roll:
Gràcies per felicitarme, pero sí, com diu un fil d'aquest fòrum "Badalona esta plena de kamikaces i fauna rara, algú ho tenia que dir!". I un dia d'estiu que vaig obrir la frikipèdia vaig començar a mirar i vaig veure que parlaven sobre RENFE, Barcelona, TMB, que si el metro va plé... però no de TUSGSAL, i vaig pensar: aqui ataco jo! :twisted:
I sobre l'article de Badalona, no el vaig fer jo però la veritat és que jo penso lo mateix sobre el que passa allà, igual algun dia em poso i faig algun article :)
Salutacions :hola
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

L’EMT INCORPORA 16 AUTOBUSOS NOUS A LA FLOTA DE L’EMPRESA TUSGSAL PER MILLORAR LA QUALITAT DEL SERVEI

Es presenta el primer autobús híbrid dièsel-elèctric que s’integra al servei aportant avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi d’emissions contaminants


Image

TUSGSAL (28 de maig de 2011).

Avui, 28 de maig, l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i TUSGSAL, empresa concessionària del transport públic de superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nitbús, han presentat els darrers 16 vehicles (8 unitats marca IVECO, 7 unitats MAN i 1 unitat CASTROSUA) adquirits dins del pla d’ampliació i renovació de la seva flota.

L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Badalona, Sr. Jordi Serra i del president de TUSGSAL, Sr. Fermín Casquete.

De les noves unitats incorporades, 8 són vehicles model CITELIS EEV, 5 corresponen al model LIONS CITY NL280 F EEV, 2 són autobusos model LIONS CITY NL 283 F EEV i 1 és l’autobús híbrid CATROSUA model TEMPUS HCS25. El desenvolupament de les millores d’aquests autobusos no només és fruit del treball de l’empresa sinó també dels fabricants, que recullen les inquietuds dels usuaris per a millorar els seus productes.

Amb l’autobús híbrid s’aconsegueix estalviar energia, reduir considerablement les emissions de contaminants i eliminar contaminació acústica

El nou vehicle híbrid que s’incorpora a la flota de vehicles de TUSGSAL és carrossat per Castrosua sota el model Tempus propulsat per motor elèctric i diesel. Aquest és un vehicle d’última generació que aporta avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi de contaminants especialment en recorreguts urbans, en què els sistemes de propulsió híbrida ofereixen un rendiment òptim.

De forma simple, podem dir que gràcies a un sistema de frenada regenerativa s’aprofiten els processos de desacceleració i frenada per recarregar les bateries. L’autobús de propulsió híbrida-elèctrica disposa d’un motor de combustió interna associat a un generador elèctric que permet aquesta recarrega de bateries. Així, el vehicle pot circular amb tracció purament elèctrica (anul·lant les emissions i el consum) fins que la recàrrega de les bateries cau per sota d’uns mínims. En aquest moment s’activa el motor de combustió interna que fa de propulsor del vehicle, fa funcionar el generador elèctric i torna a carregar les bateries perquè funcioni de nou en mode elèctric. En comparació amb els vehicles diesel convencionals, s’assoleixen efectes positius en la reducció de la contaminació acústica, s’estalvia energia i es redueixen les emissions de partícules (òxids de nitrogen i monòxid de carboni).

L’entrada en servei d’aquestes 16 unitats suposa una aposta per la modernització i la qualitat del transport de part de l'EMT i de l’empresa de transports TUSGSAL.

FONT: TUSGSAL
Salvem l'Estació de França!
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by pau5321 »

Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

El Castrosua Tempus (552) ja està circulant, a la BD0. :plas

D'altra banda, informen que el 504 (Noge Cittour II dels nous) s'ha accidentat a la N6, i està "destrossat" a cotxeres. :cari
pau5321 wrote:Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
Això és perquè era un dels serveis ampliats al cementiri. ;) Al BKB no li cap el BD3 al posar "LLEFIÀ/POMAR-CEMENTIRI" tot junt, i continuen posant la denominació antiga "3" a les expedicions ampliades.
Salvem l'Estació de França!
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by pau5321 »

m.h.t. wrote:
pau5321 wrote:Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
Això és perquè era un dels serveis ampliats al cementiri. ;) Al BKB no li cap el BD3 al posar "LLEFIÀ/POMAR-CEMENTIRI" tot junt, i continuen posant la denominació antiga "3" a les expedicions ampliades.
No em refereixo al frontal, jo dic el que hi ha al lateral, que posava "3" i res més. Per cert no sabia que hi havien expedicions ampliades al cementiri això és nou?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

pau5321 wrote:No em refereixo al frontal, jo dic el que hi ha al lateral, que posava "3" i res més.
De fet, jo em referia a tots els BKBs. Si posa "3" al frontal, ho posa també a la resta. ;) Quan vegis que només hi ha un 3, és un servei al cementiri.
pau5321 wrote:Per cert no sabia que hi havien expedicions ampliades al cementiri això és nou?
Doncs no, no es nou. Com a mínim, es fa des del 1999, quan es van reestructurar els urbans de Badalona.
Salvem l'Estació de França!
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Notícies de Tusgsal

Post by trainman »

En las newsletter de la revista CarrilBus aparece lo siguiente:

TUSGSAL PONE A LA VENTA 55 AUTOBUSES


7 vehículos estándar Mercedes Benz O405 del año 1999
17 vehículos estándar Man NL263F del año 1999
9 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2000
12 vehículos estándar Iveco Cityclass del año 2000
2 vehículos microbuses Iveco Europolis del año 2001
8 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2001

Todos los vehículos son de piso bajo y están equipados con aire acondicionado.

El precio mínimo de adquisición de estos vehículos queda establecido, en función de su topología y antigüedad, de la manera siguiente:

Año de matriculación: 1999
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 1.000,00€

Año de matriculación: 2000
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 2.000,00€

Año de matriculación: 2001
Tipo: Microbús
Precio mínimo: 1.500,00€

Año de matriculación: 2001
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 3.000,00€

Presentación de ofertas

Los compradores deberán presentar sus ofertas de manera individualizada para cada uno de los vehículos, identificándolos por su matrícula.

Fecha límite: 14 horas del día 15 de diciembre de 2011 Lugar: Servicio de Gestión Administrativa de l’Àrea de Transport i Mobilitat de l’AMB (despacho 408), calle 62, nº 16-18, edificio B, planta 4ª

Información adicional

Vehículo:
TUSGSAL (Sr. Miquel Martínez)
Tel. 93 395 31 11

Procedimiento:
AMB (Sra. Montserrat Puig).
Tel. 93 223 51 51

http://www.carrilbus.com/newsletter/294/
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Preu alt

Post by Guigui »

Sense tenir gaire idea dels preus d'autobusos, però sí aplicant un cert sentit comú: no us sembla un preu molt alt, per tractar-se de vehicles de segona mà i la seva antiguitat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

trainman wrote:TUSGSAL PONE A LA VENTA 55 AUTOBUSES
Bravo! :plas Per fí opta per una sol·lució alternativa al desballestament, i en pot traure un benefici econòmic.

Em sembla perfecte que s'opti per vendre els autobusos, això sempre ho han fet altres companyies. El que passa és que els busos de TUSGSAL normalment han acabat la seva vida útil fets pols, literalment.

Veient la llista de busos, puc dir que els que millor estan són els MB O405 (els últims Caetano), que els últims anys només han servit al NitBus, i els dos Európolis, que han passat tota la seva vida a la B18 (són els que la van estrenar). I aquests CityClass del 2000 estan en molt millor estat que els més nous (l'interior és millor).

Els MB O530 (els Citaro) estan molt castigats de motor, però suposo que els hauran posat a punt per a la venda. Els trobaré a faltar; han sigut els únics amb seiens embuatats de l'empresa. :cari
Guigui wrote:Sense tenir gaire idea dels preus d'autobusos, però sí aplicant un cert sentit comú: no us sembla un preu molt alt, per tractar-se de vehicles de segona mà i la seva antiguitat?
Molt alt? :x Però si estan tirats de preu! :o Però, això és només el preu mínim; es vendran al millor postor. ;)
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Preu

Post by Guigui »

Aleshores, quin és el preu mitjà d'un autobús urbà nou?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Preu

Post by pau5321 »

Guigui wrote:Aleshores, quin és el preu mitjà d'un autobús urbà nou?
Nou vaig veure una vegada que un IVECO amb carrosseria Castrosua Versus standard valia 210.000€, calcula el que pot valer un més bo. Els veig tot més barats, he vist molts busos de segona ma i tinc una idea dels preus, per exemple els mercedes del 1999, quan estan en un estat decent poden arribar a valer 25.000€
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Gran pífia meva

Post by Guigui »

Perdoneu una gran pífia meva: havia llegit milions, quan són milers amb decimals (exemple: 1.000.000 per 1.000,00€). Així, ja em queda més clar (i fins i tot, ho trobo tirat de preu).

Un cop més: perdó, perdó, perdó...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de Tusgsal

Post by pau5321 »

Aquest mes de Desembre, pel que tinc entés, hi haurán retalls a TUSGSAL, m'he enterat que suprimiran la B16 B23 i alguna més, i treuran serveis de la B22, BD4 i altres més.

És correcte? A que es deu el retall, a la ampliació del metro o que la crisi esta obligant a tallar el grifo a les empreses d'autobusos?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
fcuevas27

Re: Notícies de Tusgsal

Post by fcuevas27 »

grifo? :o :x i que tal l'aixeta? ;)
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Post by m.h.t. »

pau5321 wrote:Aquest mes de Desembre, pel que tinc entés, hi haurán retalls a TUSGSAL, m'he enterat que suprimiran la B16 B23 i alguna més, i treuran serveis de la B22, BD4 i altres més.
D'una font fiable? :o De debò volen suprimir una de les línies més utilitzades en hora punta (i amb un trajecte que no disposa d'alternatives), la B23? :boig I treure serveis de la B22, que passa cada 20 minuts i cada autobús en hora punta sembla una llauna de sardines? I la B16, una de les línies més joves de TUSGSAL (creada al 2007), ara dius que se la volen carregar? :nono

Algunes d'aquestes informacions me les agafo amb pinces, però la reforma de la xarxa de TUSGSAL pot ser catastròfica. :miedo
pau5321 wrote:A que es deu el retall, a la ampliació del metro o que la crisi esta obligant a tallar el grifo a les empreses d'autobusos?
A ambdues coses alhora, que ha propiciat que l'AMB li talli el "grifo" a TUSGSAL. El descens d'usuaris a les línies d'aquesta empresa no para, i l'AMB ha ordenat a TUSGSAL a passar la tisora a la seva xarxa.
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”