Notícies de Tusgsal
Re: Notícies de Tusgsal
El 398, assignat a la B16, ha estat equipat amb 3 càmeres de video-vigilància. Les vaig poder veure al pujar al bus. Crec que les noves unitats ja porten càmeres incorporades, però més discretes.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
TUSGSAL ha renovat el contracte de les seves línies diürnes amb l'EMT, al resultar guanyadora del concurs públic. Les ha renovat per un període de 6 anys, prorrogables 4 més. Res extrany d'altra banda, tenint en compte que ha sigut l'única empresa que s'ha presentat.
Coincidint amb això, l'empresa a retirat tots els MAN NL 263F Caetano (del 218 al 237), que ja només feien serveis nocturns des de fa molt de temps. Una pena, ja que aquests autobusos estan en molt bon estat, molt millor que la majoria dels Irisbus-Iveco, més nous.
Coincidint amb això, l'empresa a retirat tots els MAN NL 263F Caetano (del 218 al 237), que ja només feien serveis nocturns des de fa molt de temps. Una pena, ja que aquests autobusos estan en molt bon estat, molt millor que la majoria dels Irisbus-Iveco, més nous.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Acabo de trobar un article a la Frikipedia, que és senzillament delirant http://www.frikipedia.es/friki/Tusgsal Esteu d'acord en alguna cosa?
Re: Notícies de Tusgsal
Hostres el meu article! jajametring wrote:Acabo de trobar un article a la Frikipedia, que és senzillament delirant http://www.frikipedia.es/friki/Tusgsal Esteu d'acord en alguna cosa?
L'any passat em van amenaçar amb una denúncia per escriure aquest article a la Frikipèdia pero la cosa no va tirar endavant
Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
No sé per què, m'imaginava que aquest article l'havies escrit tú (potser per alguns dels teus comentaris a diversos fòrums... ). Doncs enhorabona, perquè és, juntament amb el de Badalona, un dels articles amb els que més m'he rigut.
Ja fa temps que el vaig llegir. Ja era hora que algú escrivís les coses tal com só... perdó, vull dir, amb humor. Bravo pau5321!
P.D: Imprescindible llegir també l'article de Badalona. És teu també?
Ja fa temps que el vaig llegir. Ja era hora que algú escrivís les coses tal com só... perdó, vull dir, amb humor. Bravo pau5321!
P.D: Imprescindible llegir també l'article de Badalona. És teu també?
metring wrote:Esteu d'acord en alguna cosa?
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Gràcies per felicitarme, pero sí, com diu un fil d'aquest fòrum "Badalona esta plena de kamikaces i fauna rara, algú ho tenia que dir!". I un dia d'estiu que vaig obrir la frikipèdia vaig començar a mirar i vaig veure que parlaven sobre RENFE, Barcelona, TMB, que si el metro va plé... però no de TUSGSAL, i vaig pensar: aqui ataco jo!m.h.t. wrote:No sé per què, m'imaginava que aquest article l'havies escrit tú (potser per alguns dels teus comentaris a diversos fòrums... ). Doncs enhorabona, perquè és, juntament amb el de Badalona, un dels articles amb els que més m'he rigut.
Ja fa temps que el vaig llegir. Ja era hora que algú escrivís les coses tal com só... perdó, vull dir, amb humor. Bravo pau5321!
P.D: Imprescindible llegir també l'article de Badalona. És teu també?
metring wrote:Esteu d'acord en alguna cosa?
I sobre l'article de Badalona, no el vaig fer jo però la veritat és que jo penso lo mateix sobre el que passa allà, igual algun dia em poso i faig algun article
Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
L’EMT INCORPORA 16 AUTOBUSOS NOUS A LA FLOTA DE L’EMPRESA TUSGSAL PER MILLORAR LA QUALITAT DEL SERVEI
Es presenta el primer autobús híbrid dièsel-elèctric que s’integra al servei aportant avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi d’emissions contaminants
TUSGSAL (28 de maig de 2011).
Avui, 28 de maig, l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i TUSGSAL, empresa concessionària del transport públic de superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nitbús, han presentat els darrers 16 vehicles (8 unitats marca IVECO, 7 unitats MAN i 1 unitat CASTROSUA) adquirits dins del pla d’ampliació i renovació de la seva flota.
L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Badalona, Sr. Jordi Serra i del president de TUSGSAL, Sr. Fermín Casquete.
De les noves unitats incorporades, 8 són vehicles model CITELIS EEV, 5 corresponen al model LIONS CITY NL280 F EEV, 2 són autobusos model LIONS CITY NL 283 F EEV i 1 és l’autobús híbrid CATROSUA model TEMPUS HCS25. El desenvolupament de les millores d’aquests autobusos no només és fruit del treball de l’empresa sinó també dels fabricants, que recullen les inquietuds dels usuaris per a millorar els seus productes.
Amb l’autobús híbrid s’aconsegueix estalviar energia, reduir considerablement les emissions de contaminants i eliminar contaminació acústica
El nou vehicle híbrid que s’incorpora a la flota de vehicles de TUSGSAL és carrossat per Castrosua sota el model Tempus propulsat per motor elèctric i diesel. Aquest és un vehicle d’última generació que aporta avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi de contaminants especialment en recorreguts urbans, en què els sistemes de propulsió híbrida ofereixen un rendiment òptim.
De forma simple, podem dir que gràcies a un sistema de frenada regenerativa s’aprofiten els processos de desacceleració i frenada per recarregar les bateries. L’autobús de propulsió híbrida-elèctrica disposa d’un motor de combustió interna associat a un generador elèctric que permet aquesta recarrega de bateries. Així, el vehicle pot circular amb tracció purament elèctrica (anul·lant les emissions i el consum) fins que la recàrrega de les bateries cau per sota d’uns mínims. En aquest moment s’activa el motor de combustió interna que fa de propulsor del vehicle, fa funcionar el generador elèctric i torna a carregar les bateries perquè funcioni de nou en mode elèctric. En comparació amb els vehicles diesel convencionals, s’assoleixen efectes positius en la reducció de la contaminació acústica, s’estalvia energia i es redueixen les emissions de partícules (òxids de nitrogen i monòxid de carboni).
L’entrada en servei d’aquestes 16 unitats suposa una aposta per la modernització i la qualitat del transport de part de l'EMT i de l’empresa de transports TUSGSAL.
FONT: TUSGSAL
Es presenta el primer autobús híbrid dièsel-elèctric que s’integra al servei aportant avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi d’emissions contaminants
TUSGSAL (28 de maig de 2011).
Avui, 28 de maig, l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) i TUSGSAL, empresa concessionària del transport públic de superfície del Barcelonès Nord i del servei nocturn del Nitbús, han presentat els darrers 16 vehicles (8 unitats marca IVECO, 7 unitats MAN i 1 unitat CASTROSUA) adquirits dins del pla d’ampliació i renovació de la seva flota.
L’acte ha comptat amb la presència de l’alcalde de Badalona, Sr. Jordi Serra i del president de TUSGSAL, Sr. Fermín Casquete.
De les noves unitats incorporades, 8 són vehicles model CITELIS EEV, 5 corresponen al model LIONS CITY NL280 F EEV, 2 són autobusos model LIONS CITY NL 283 F EEV i 1 és l’autobús híbrid CATROSUA model TEMPUS HCS25. El desenvolupament de les millores d’aquests autobusos no només és fruit del treball de l’empresa sinó també dels fabricants, que recullen les inquietuds dels usuaris per a millorar els seus productes.
Amb l’autobús híbrid s’aconsegueix estalviar energia, reduir considerablement les emissions de contaminants i eliminar contaminació acústica
El nou vehicle híbrid que s’incorpora a la flota de vehicles de TUSGSAL és carrossat per Castrosua sota el model Tempus propulsat per motor elèctric i diesel. Aquest és un vehicle d’última generació que aporta avantatges d’eficiència energètica i d’estalvi de contaminants especialment en recorreguts urbans, en què els sistemes de propulsió híbrida ofereixen un rendiment òptim.
De forma simple, podem dir que gràcies a un sistema de frenada regenerativa s’aprofiten els processos de desacceleració i frenada per recarregar les bateries. L’autobús de propulsió híbrida-elèctrica disposa d’un motor de combustió interna associat a un generador elèctric que permet aquesta recarrega de bateries. Així, el vehicle pot circular amb tracció purament elèctrica (anul·lant les emissions i el consum) fins que la recàrrega de les bateries cau per sota d’uns mínims. En aquest moment s’activa el motor de combustió interna que fa de propulsor del vehicle, fa funcionar el generador elèctric i torna a carregar les bateries perquè funcioni de nou en mode elèctric. En comparació amb els vehicles diesel convencionals, s’assoleixen efectes positius en la reducció de la contaminació acústica, s’estalvia energia i es redueixen les emissions de partícules (òxids de nitrogen i monòxid de carboni).
L’entrada en servei d’aquestes 16 unitats suposa una aposta per la modernització i la qualitat del transport de part de l'EMT i de l’empresa de transports TUSGSAL.
FONT: TUSGSAL
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
El Castrosua Tempus (552) ja està circulant, a la BD0.
D'altra banda, informen que el 504 (Noge Cittour II dels nous) s'ha accidentat a la N6, i està "destrossat" a cotxeres.
D'altra banda, informen que el 504 (Noge Cittour II dels nous) s'ha accidentat a la N6, i està "destrossat" a cotxeres.
Això és perquè era un dels serveis ampliats al cementiri. Al BKB no li cap el BD3 al posar "LLEFIÀ/POMAR-CEMENTIRI" tot junt, i continuen posant la denominació antiga "3" a les expedicions ampliades.pau5321 wrote:Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
No em refereixo al frontal, jo dic el que hi ha al lateral, que posava "3" i res més. Per cert no sabia que hi havien expedicions ampliades al cementiri això és nou?m.h.t. wrote:Això és perquè era un dels serveis ampliats al cementiri. Al BKB no li cap el BD3 al posar "LLEFIÀ/POMAR-CEMENTIRI" tot junt, i continuen posant la denominació antiga "3" a les expedicions ampliades.pau5321 wrote:Com a curiositat el cotxe 539 (no sé si la resta de Lion's o tots els nous també), en comptes de posar "BD3", posava en el rètol del lateral "3" com es deia abans.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
De fet, jo em referia a tots els BKBs. Si posa "3" al frontal, ho posa també a la resta. Quan vegis que només hi ha un 3, és un servei al cementiri.pau5321 wrote:No em refereixo al frontal, jo dic el que hi ha al lateral, que posava "3" i res més.
Doncs no, no es nou. Com a mínim, es fa des del 1999, quan es van reestructurar els urbans de Badalona.pau5321 wrote:Per cert no sabia que hi havien expedicions ampliades al cementiri això és nou?
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies de Tusgsal
En las newsletter de la revista CarrilBus aparece lo siguiente:
TUSGSAL PONE A LA VENTA 55 AUTOBUSES
7 vehículos estándar Mercedes Benz O405 del año 1999
17 vehículos estándar Man NL263F del año 1999
9 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2000
12 vehículos estándar Iveco Cityclass del año 2000
2 vehículos microbuses Iveco Europolis del año 2001
8 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2001
Todos los vehículos son de piso bajo y están equipados con aire acondicionado.
El precio mínimo de adquisición de estos vehículos queda establecido, en función de su topología y antigüedad, de la manera siguiente:
Año de matriculación: 1999
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 1.000,00€
Año de matriculación: 2000
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 2.000,00€
Año de matriculación: 2001
Tipo: Microbús
Precio mínimo: 1.500,00€
Año de matriculación: 2001
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 3.000,00€
Presentación de ofertas
Los compradores deberán presentar sus ofertas de manera individualizada para cada uno de los vehículos, identificándolos por su matrícula.
Fecha límite: 14 horas del día 15 de diciembre de 2011 Lugar: Servicio de Gestión Administrativa de l’Àrea de Transport i Mobilitat de l’AMB (despacho 408), calle 62, nº 16-18, edificio B, planta 4ª
Información adicional
Vehículo:
TUSGSAL (Sr. Miquel Martínez)
Tel. 93 395 31 11
Procedimiento:
AMB (Sra. Montserrat Puig).
Tel. 93 223 51 51
http://www.carrilbus.com/newsletter/294/
TUSGSAL PONE A LA VENTA 55 AUTOBUSES
7 vehículos estándar Mercedes Benz O405 del año 1999
17 vehículos estándar Man NL263F del año 1999
9 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2000
12 vehículos estándar Iveco Cityclass del año 2000
2 vehículos microbuses Iveco Europolis del año 2001
8 vehículos estándar Mercedes Benz O530 del año 2001
Todos los vehículos son de piso bajo y están equipados con aire acondicionado.
El precio mínimo de adquisición de estos vehículos queda establecido, en función de su topología y antigüedad, de la manera siguiente:
Año de matriculación: 1999
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 1.000,00€
Año de matriculación: 2000
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 2.000,00€
Año de matriculación: 2001
Tipo: Microbús
Precio mínimo: 1.500,00€
Año de matriculación: 2001
Tipo: Estándar
Precio mínimo: 3.000,00€
Presentación de ofertas
Los compradores deberán presentar sus ofertas de manera individualizada para cada uno de los vehículos, identificándolos por su matrícula.
Fecha límite: 14 horas del día 15 de diciembre de 2011 Lugar: Servicio de Gestión Administrativa de l’Àrea de Transport i Mobilitat de l’AMB (despacho 408), calle 62, nº 16-18, edificio B, planta 4ª
Información adicional
Vehículo:
TUSGSAL (Sr. Miquel Martínez)
Tel. 93 395 31 11
Procedimiento:
AMB (Sra. Montserrat Puig).
Tel. 93 223 51 51
http://www.carrilbus.com/newsletter/294/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preu alt
Sense tenir gaire idea dels preus d'autobusos, però sí aplicant un cert sentit comú: no us sembla un preu molt alt, per tractar-se de vehicles de segona mà i la seva antiguitat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de Tusgsal
Bravo! Per fí opta per una sol·lució alternativa al desballestament, i en pot traure un benefici econòmic.trainman wrote:TUSGSAL PONE A LA VENTA 55 AUTOBUSES
Em sembla perfecte que s'opti per vendre els autobusos, això sempre ho han fet altres companyies. El que passa és que els busos de TUSGSAL normalment han acabat la seva vida útil fets pols, literalment.
Veient la llista de busos, puc dir que els que millor estan són els MB O405 (els últims Caetano), que els últims anys només han servit al NitBus, i els dos Európolis, que han passat tota la seva vida a la B18 (són els que la van estrenar). I aquests CityClass del 2000 estan en molt millor estat que els més nous (l'interior és millor).
Els MB O530 (els Citaro) estan molt castigats de motor, però suposo que els hauran posat a punt per a la venda. Els trobaré a faltar; han sigut els únics amb seiens embuatats de l'empresa.
Molt alt? Però si estan tirats de preu! Però, això és només el preu mínim; es vendran al millor postor.Guigui wrote:Sense tenir gaire idea dels preus d'autobusos, però sí aplicant un cert sentit comú: no us sembla un preu molt alt, per tractar-se de vehicles de segona mà i la seva antiguitat?
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Preu
Aleshores, quin és el preu mitjà d'un autobús urbà nou?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Preu
Nou vaig veure una vegada que un IVECO amb carrosseria Castrosua Versus standard valia 210.000€, calcula el que pot valer un més bo. Els veig tot més barats, he vist molts busos de segona ma i tinc una idea dels preus, per exemple els mercedes del 1999, quan estan en un estat decent poden arribar a valer 25.000€Guigui wrote:Aleshores, quin és el preu mitjà d'un autobús urbà nou?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Gran pífia meva
Perdoneu una gran pífia meva: havia llegit milions, quan són milers amb decimals (exemple: 1.000.000 per 1.000,00€). Així, ja em queda més clar (i fins i tot, ho trobo tirat de preu).
Un cop més: perdó, perdó, perdó...
Un cop més: perdó, perdó, perdó...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de Tusgsal
Aquest mes de Desembre, pel que tinc entés, hi haurán retalls a TUSGSAL, m'he enterat que suprimiran la B16 B23 i alguna més, i treuran serveis de la B22, BD4 i altres més.
És correcte? A que es deu el retall, a la ampliació del metro o que la crisi esta obligant a tallar el grifo a les empreses d'autobusos?
És correcte? A que es deu el retall, a la ampliació del metro o que la crisi esta obligant a tallar el grifo a les empreses d'autobusos?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies de Tusgsal
D'una font fiable? De debò volen suprimir una de les línies més utilitzades en hora punta (i amb un trajecte que no disposa d'alternatives), la B23? I treure serveis de la B22, que passa cada 20 minuts i cada autobús en hora punta sembla una llauna de sardines? I la B16, una de les línies més joves de TUSGSAL (creada al 2007), ara dius que se la volen carregar?pau5321 wrote:Aquest mes de Desembre, pel que tinc entés, hi haurán retalls a TUSGSAL, m'he enterat que suprimiran la B16 B23 i alguna més, i treuran serveis de la B22, BD4 i altres més.
Algunes d'aquestes informacions me les agafo amb pinces, però la reforma de la xarxa de TUSGSAL pot ser catastròfica.
A ambdues coses alhora, que ha propiciat que l'AMB li talli el "grifo" a TUSGSAL. El descens d'usuaris a les línies d'aquesta empresa no para, i l'AMB ha ordenat a TUSGSAL a passar la tisora a la seva xarxa.pau5321 wrote:A que es deu el retall, a la ampliació del metro o que la crisi esta obligant a tallar el grifo a les empreses d'autobusos?
Salvem l'Estació de França!