Transport entre Mataró-Argentona
Transport entre Mataró-Argentona
Obro fil per tractar del tema entre les poblacions de Mataró i Argentona. Ahir vaig visitar la Fira del Càntir, i la quantitat de cotxes que arribaven a Argentona era esfereïdora, cap a la tarda-nit ja no quedaven places per aparcar, tot i el dispositiu especial. Què creieu que s'hauria de fer? Reforçar els autobusos, els quals tenen poca freqüència, o la idea d'en wefer, de posar un carril bus, per tal que aquests no es trobin enmig de les retencions? O no val la pena, perquè a diferència d'esdeveniments puntuals, no hi ha tant de passatge? O tornar a posar un tramvia, tal i com ja se'n va parlar a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... +argentona ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La solució estava en marxa
Si es fessin les obres d'infraestructura que calen al país, com l'orbital ferroviària, part del problema quedaria solucionat. L'altra, serveis d'autobús urbà que complementin realment el ferrocarril.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Transport entre Mataró-Argentona
Jo trobo que Altres: cap. Hi ha viles que tenen fires especials, esdeveniments puntuals que les saturen. Molins de Rei, amb la fira de la Candelera n'és una: disposa d'una bona freqüència d'autobusos i Renfe, i tot i així és inevitable que passi això cada any. A la fira del Càntir potser calen busos especials, i possiblement cal el carril bus aquest del que parles, però només habilitat per l'esdeveniment, amb cons al llarg de la carretera.
Sobre la possibilitat de l'existència d'un tramvia a Mataró es pot comparar amb una ciutat que té gairebé la mateixa població: Parla, d'aquesta però és sabut que es va fer per especular en una zona de recent construcció a la banda est de la ciutat. Avui a Catalunya, hi ha ciutats més poblades que Mataró com ara Tarragona o Lleida, amb la mateixa necessitat de transport... Lleida no ha demanat més transport, i a Tarragona no se la complaurà per la crisi. Si els mataronins i argentonins, creuen que ho necessiten, poden començar a moure's a nivell municipal, com va fer Parla.
Però ves per on, per escriure això m'he hagut d'informar, i he vist que, tot i que a la Wikipedia hi ha un article del tramvia sud-madrileny que parla d'un èxit espectacular, inspiració d'arquitectes d'arreu del món, amb 4 milions de viatgers en un any, he trobat articles de fa poc més d'un mes, on parla que és possible que el tanquin pel deute que va adquirir l'ajuntament que ara suma 30 milions d'euros, amb l'increment mensual de 800.000 euros d'explotació i interessos als quals l'ajuntament no pot fer front. I creieu que Mataró serà menys?.
M'oblidava! Argentona tindrà la línia orbital ferroviària!
Sobre la possibilitat de l'existència d'un tramvia a Mataró es pot comparar amb una ciutat que té gairebé la mateixa població: Parla, d'aquesta però és sabut que es va fer per especular en una zona de recent construcció a la banda est de la ciutat. Avui a Catalunya, hi ha ciutats més poblades que Mataró com ara Tarragona o Lleida, amb la mateixa necessitat de transport... Lleida no ha demanat més transport, i a Tarragona no se la complaurà per la crisi. Si els mataronins i argentonins, creuen que ho necessiten, poden començar a moure's a nivell municipal, com va fer Parla.
Però ves per on, per escriure això m'he hagut d'informar, i he vist que, tot i que a la Wikipedia hi ha un article del tramvia sud-madrileny que parla d'un èxit espectacular, inspiració d'arquitectes d'arreu del món, amb 4 milions de viatgers en un any, he trobat articles de fa poc més d'un mes, on parla que és possible que el tanquin pel deute que va adquirir l'ajuntament que ara suma 30 milions d'euros, amb l'increment mensual de 800.000 euros d'explotació i interessos als quals l'ajuntament no pot fer front. I creieu que Mataró serà menys?.
M'oblidava! Argentona tindrà la línia orbital ferroviària!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.