Cobertura vías Sants

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creus que ha anat el tall? (Els qui heu fet servir Renfe aquests dies)

Molt bé, la informació ben organitzada i la reordenació de les línies
2
15%
Bé tot, correctet
4
31%
La informació bé però la reordenació de les línies no
1
8%
La informació deficient, però la reordenació de les línies, bé
1
8%
Tot clarament millorable
3
23%
Un caos
2
15%

Total votes: 13

victorcasta
N10
N10

Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants

Post by victorcasta »

m.h.t. wrote:Això ja és una altra cosa. El trajecte que he indicat només es pot fer amb bitllet integrat ATM. I és un greu error que no han tingut en compte a l'hora de planificar les rutes alternatives.

Això és degut a que el pla alternatiu només té en compte (un cop més) els viatjes des de/fins a Barcelona. I aquells que volen anar de l'R4 Sud fins a l'R2 Sud o a l'inversa, amb bitllet RENFE? No els han tingut en compte.
És que per anar de l'R4 Sud a l'R2 Sud i viceversa amb un bitllet de rodalies, abans ja havies de passar per Barcelona abans. Abans també era una molèstia, l'únic que el canvi el feies dins la mateixa estació de Sants.
MZA_1600
N7
N7

Post by MZA_1600 »

Hola,

A la informació interna consta que a Av. Carrilet L1 els bitllets de rodalies sí son vàlids, no diu res de FGC però imagino que també. En el PAT de l'hospitalet aquest transbord cap a la R2 sud també està contemplat.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

albert28 wrote:
m.h.t. wrote:Això és degut a que el pla alternatiu només té en compte (un cop més) els viatjes des de/fins a Barcelona. I aquells que volen anar de l'R4 Sud fins a l'R2 Sud o a l'inversa, amb bitllet RENFE? No els han tingut en compte. Si haguessin pensat en élls, Av. Carrilet (TMB i FGC) hagués estat inclosa a les estacions amb bitllet RENFE vàlid. :cop Encara estan a temps de corregir-ho, però dubto que ho facin. :|

Si vols anar de L'Hospitalet (RENFE) fins a Bellvitge (RENFE) o viceversa, amb bitllet de Rodalia o Regional: Metro L1 fins Espanya, i allà FGC fins Gornal. :suar Trigant moltíssim més, és clar.
Espero ho canviin. Llavors si vaig amb bitllet ATM em picarà dos viatges ja que agafo dues vegades Renfe o al fer transbord a Metro i FGC i desprès agafar altre cop REnfe em comptarà amb el mateix viatge?
En total serien 4 viatges;Rodalies+L1+FGC+Rodalies.Si no estic equivocat,el transbord de la T-10 són 3 viatges màxim,per tant et picarà un de nou.

Aixó sí,sí s'agafa la 'L1 del metro,almenys d'agafar-la fins a Av.Carrilet és pot continuar continuar fins Bellvitge,i d'allà fins a Bellvitge RENFE deu haver-hi uns 10 minuts caminant.A més crec a Bellvitge L1 és pot ultilizar els bitllets de Rodalies(o aixó tinc entès).Amb T-10 al ser tres viatges,nomès et picarà un viatge en total.

I si per casualitat viatges desde Martorell,doncs agafa els FGC de Martorell a Gornal i allà directament l'R2.

I per cert,lamentable que no és pugui ultilizar el bitllet senzill de Rodalies per fer L1 Just Oliveras-Av.Carrilet i FGC Av.Carrilet-Gornal,peró amb L1 entre Av.Carrilet i Bellvitge potser si que és pot...tampoc ho se.
França451
N9
N9
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)

Post by França451 »

O sea, vamos a ver si queda claro ese punto. El billete sencillo de rodalies o un I/V se puede entonces usar en el trasbordo Hospi-Av Carrilet L1/L8? Hace unas páginas se dijo que estaba permitido, otros dicen que no, que te mandan por Sants, otros que bellvitge Metro sí que lo tiene permitido para conectar a pata con bellvitge renfe... Alguien que lo haya probado: está permitido o no? qué pasó al final?

En cuanto a los horarios, si queréis pido hoy en la estación de Clot los de la R4, que ayer vi que los tenían. No los pedí, pero deben tenerlos. Si he entendido bien, alguien comentaba que el tramo Hospi-Molins no tiene el refuerzo de la R1. Lógico, la R2 Sur tampoco tiene los refuerzos de Bellvitge a Castefa Centro, como ya comenté ayer. Quiero decir, lógico que si se cargaron uno, se hayan cargado el otro, no deberían pero imagino que por número de estaciones o poca efectividad lo han hecho así. Lo que sí que de verdad no entiendo es que entre Sants y Granollers sí que hayan mantenido los servicios de la R2 central, al menos por la mañana. Eso sí que me dejó desconcertado, viendo qué pasaba en la R2 Sur, imagino que al ser más estaciones y cubrir todo el centro de Barcelona lo habrán mantenido por eso.

A todo esto, una pregunta que creo que nadie ha hecho todavía. Ahora que me fijo en el plano de Rodalies con el corte y las estaciones de metro que aparecen en el dibujo, hay una extraña lñinea negra de Sants Estaciò a Plaça de Sants debajo de la azul de la línea 5. ¿Alguien sabe para qué es exactamente esa línea o qué significado tiene? Es una errata o tiene algún sentido?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
metring
Administrador

Post by metring »

Per tractar sobre com els hi va als turistes. De La Vanguardia:

Extranjeros despistados y cargados de maletas saturan la ´estación central´

Turistas en l´Hospitalet

LUIS BENVENUTY - L´Hospitaletde Llobregat

"Esto no es Sants, ¿verdad? ¿Estamos muy lejos del estadio del Barça?", pregunta un desorientado
La verdad es que no es la mejor bienvenida a la ciudad", musitan con resignación las brasileñas Gillene, Jessica y Tarni, sentadas sobre sus grandes maletas, en la cafetería de la estación de Renfe de L´Hospitalet de Llobregat. Las colas frente a la ventanilla de información y venta de billetes se retuercen sobre sí mismas y no tienen espacio en el vestíbulo para estirarse. "Llegamos esta mañana a Sants, en AVE, y cuando fuimos a coger nuestro tren para Salou nos dijeron que no había trenes, que teníamos que coger un metro para venir aquí - lamentan las veinteañeras-.¡Con todas estas maletas no nos hemos visto capaces de hacer transbordos y hemos cogido un taxi!".

Entonces una mujer de mediana edad colorada como una langosta, al estilo del turista anglosajón de toda la vida, interrumpe para, muy amablemente, preguntar en inglés: "¿Alguien podría explicarnos dónde estamos? Es que estamos pasando unos días en Torredembarra y hoy toda la familia queríamos visitar el estadio del Barça. Nos dijeron en el hotel que el estadio estaba muy cerca de la estación de Sants, pero de repente el tren se ha parado aquí y nos han hecho bajar. Y yo creo que esto no es Sants, ¿verdad? ¿Estamos muy lejos del estadio?".

Sucesivas mareas humanas pisan una y otra vez las rayas pintadas en el suelo que conducen a la parada de metro Rambla Just Oliveras, línea roja. Es el camino a la estación central de la capital catalana. Los usuarios habituales de la red de Rodalies, aquellos que acuden a trabajar, están al tanto del gran corte de las comunicaciones ferroviarias y se dan los extraordinarios madrugones oportunos para no sufrir sobresaltos. Otro cantar es el de la gente de vacaciones... Y es que esta estación de Rodalies, acostumbrada a un público acelerado por culpa de las obligaciones cotidianas, se vistió ayer de cosmopolita Sants en pleno verano y, probablemente por primera vez en su historia, se llenó de turistas, de turistas más bien desconcertados. Porque lo cierto es que el nuevo traje le sienta extraño a la parada de Renfe de L´Hospitalet.

Los accesos a los andenes fueron insuficientes y las aglomeraciones en torno a ellos serán una de las tónicas de este agosto. Un operario improvisó un cordón de seguridad con una cinta de plástico y un par de nudos a fin de que ningún viajero camino de la calle se cayera por las escaleras que comunican los diferentes andenes. Por suerte, al menos ayer, no hubo que lamentar más daños personales que el tiempo perdido y el cansancio acumulado. Las vacaciones diluyen los males.

"Cuando llegue a Salou y me dé un buen baño en la playa me olvidaré de todo - dice la joven Susana Gómez a la espera de saber a qué hora sale su tren, en su retorcida cola, con su maleta-,pero mientras tanto...". "Es que el viaje se nos está haciendo eterno - agrega su amigo Ricardo González-.Hemos salido de Tenerife a las tres de la madrugada y aterrizamos en Barcelona a las siete, hace más de tres horas. Llegamos a Sants para coger nuestro tren y nos dicen que tenemos que volver atrás". "Hemos hecho el trayecto en metro porque seguro que un taxi nos revienta el presupuesto de las vacaciones, ¿o no? ¿Esto está muy lejos de Sants?".

"Yo no cojo normalmente el tren - dice el estudiante de Audiovisuales Jorge Mallén-,y esta mañana me he plantado en la estación de França para regresar a Benicarló, porque el curso ya ha terminado. Entonces me he enterado de no sé qué corte y me he visto con las maletas de todo el año obligado a venir aquí. Pensaba que llegaría a casa sobre las doce y media, pero no podré hacerlo hasta las cuatro y media de la tarde. Y encima tengo que hacer transbordo en Tortosa, creo... Podrían haber informado mejor".

Mientras tanto, el área de Rodalies de Sants está inusitadamente despejada. Los taxistas lamentan que se ven obligados a llevar a cabo esperas en la parrilla de alrededor de dos horas para conseguir un cliente. Uno puede elegir su propio informador entre la legión desplegada por Renfe y siente un trato que se antoja prácticamente personal. De hecho, a las cinco de la mañana, una hora antes de la prevista para el comienzo del servicio, tres turistas ingleses ya aguardaban el autobús provisional del aeropuerto de El Prat. Un vehículo fue fletado sólo para estos tres turistas.
m.h.t.
N9
N9

Post by m.h.t. »

AMPLIACIÓ DEL SERVEI DE BAIXBUS PEL TALL DE RODALIES
Amb motiu del tall de la circulació de trens de rodalies Renfe entre les estacions de Sants i de l'Hospitalet de Llobregat, les línies L80, L81 i L97 veuran incrementat el seu servei amb 7 autobusos més de reforç, durant la franja horària entre les 06:00 i les 11:00 hores des del 4 al 27 d'agost.

La línia L97 també veurà incrementat el seu servei amb 3 autobusos més de reforç des de les 14:00 a les 15:30 hores.

Les línies L94 i L95 incrementaran el seu servei amb 3 autobusos més de reforç des de les 15:30 hores i durant tota la tarda.

Aquesta ampliació es mantindrà sempre que sigui necessària, en funció de la demanda dels viatgers, i durant el temps que duri el tall previst fins el dia 27 d'agost.

FONT: AMB Mobilitat
Salvem l'Estació de França!
Guigui
Administrador

Informació

Post by Guigui »

Mako448 wrote:Si no estic equivocat,el transbord de la T-10 són 3 viatges màxim,per tant et picarà un de nou.
Tres transbords (entre línies de metro no compta, en no passar cap barrera), quatre viatges. La qüestió és si marca nou viatge per agafar Rodalies de Catalunya dos cops.
"Yo no cojo normalmente el tren - dice el estudiante de Audiovisuales Jorge Mallén-,y esta mañana me he plantado en la estación de França para regresar a Benicarló, porque el curso ya ha terminado. Entonces me he enterado de no sé qué corte y me he visto con las maletas de todo el año obligado a venir aquí. Pensaba que llegaría a casa sobre las doce y media, pero no podré hacerlo hasta las cuatro y media de la tarde. Y encima tengo que hacer transbordo en Tortosa, creo... Podrían haber informado mejor".
També n'hi ha a qui no hi ha manera d'informar. Es veu que algun sistema superintel·ligent ha de detectar cada J.M. d'aquest món i fer-li arribar en safata d'or la informació personalitzada, no fos cas que hagués de prendre's més molèsties que qualsevol mortal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
metring
Administrador

Post by metring »

Afegida enquesta ;)
França451
N9
N9
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)

Post by França451 »

Cosillas respecto a la R1. Ayer aproveché dios trayectos para hacer de nuevo el Clot-França. Por primera vez desde el corte cogía el tren dirección França. En ese momento llegaba un Maçanet de la Selva, y en la otra vía un França. Estaba ya estacionado el Maçanet en vía cuatro, y todos los turistas bajaban en masa. Al dirigirme a vía tres, un cinturón de cuatro agentes de seguridad me cerraba el paso, indicaban que Maçanet era el otro tren, tuve que decirles a voz en grito BARCELONA-ESTACIÒ DE FRANÇA, entonces dos de ellos me dejaron paso y a mi espalda cerraron el paso. Del França bajaron también en tromba, y luego se asomó el conductor por la puerta para indicar que ese tren iba directo a França. Algunos se bajaron y nos quedamos cuatro gatos. El trayecto sin problemas, la estación igual de desierta que siempre, quizás con algún que otro tren más.
Ayer aprendí a las siete de la tarde que si vas a Clot y te vas a dirigir a la vía tres tienes que indicar a dónde vas, porque el cinturón de agentes te van a mandar a la vía 4 por sistema.

De regreso hice una ******* y no precisamente por hacer más de tres trasbordos. Perdí el 59 en Plaza Catalunya y me fui a Passeig de Gràcia Sur (Gran Vía), línea 4 a França. Llegada fotos rápidas y cogí el tren de Blanes. Estuvimos en el primer túnel (el que está bajo la Ciutadella) parados cerca de diez o quince minutos, no sé por qué. Al llegar a Clot, tuve la genial idea de colocarme en el último vagón al final, y pensaba que a las diez y media de la noche pasadas ya no habría nadie que cogiera el Rodalies. Se abrieron las puertas y una marabunta de gente, menor que la que vi el jueves, serían unas treinta personas, me arrojó adentro de un empujón. Cuando me quise dar cuenta estaba en la puerta opuesta a la que estaba abierta y cuatro agentes y dos encargados de Rodalies, uno con un altavoz tuvieron que pedir que dejaran salir a la gente antes de entrar, y lograron separar en dos grupos a los treinta "borregos" que me habían empujado al fondo del tren y dejar un pasillo por el que dos personas y yo pudimos salir. Camino de las escaleras un agente me comentó que lo sucedido es habitual desde que comenzó el corte el jueves. Le dije divertido que no me extrañaba, que todo aquello sería un caos para todos, y que ya me iría acostumbrando porque lo viviría más veces.
En lugar de salir a la calle se me ocurrió ir al PMDLC, a la L2 para hacer un trayecto que podía haber hecho andando. Y al pasar los tornos, la tarjeta como es lógico, me marcó un segundo viaje con lo que el regreso me salió caro... Más tarde me di cuenta de qué había pillado para bajar de Gran Vía a Barceloneta... Supongo que gilipolleces de ese tipo le pasarán a muchos, pero a mí que tengo en cuenta mucho esas cosas, todavía me sorprendo de dónde me dejé la cabeza ayer a las 22:40 cuando salí del Rodalies...

En fin, resumen. Por lo que me han contado, Sants es un caos. Pero me parece que Clot, después de Hospitalet puede que sea la estación con peor y más caótica situación.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
victorcasta
N10
N10

Post by victorcasta »

França451 wrote:En fin, resumen. Por lo que me han contado, Sants es un caos.
Pues por lo que cuentan los medios, Sants es un remanso de tranquilidad. El caos está en Bellvitge, Hospitalet y Clot.
iFercat
N7
N7

Post by iFercat »

Jo vaig estar a sants ahir i tot mol tranquil, aixo si una noia d'informacio que estan per sants avisant del tall, em va dir que no agafes el tren per anar a sant andreu arenal, que millor que agafes el metro que era mes rapid, que era millor, bla bla :S

No li vaig fer cas, i vaig agafar el rodalies cap a puigcerda i cap problema per arriba a sant andreu arenal, mes rapid que el metro i cap contratemps.

Alguns en ves d'informar desinformen...
sakuragi10
N4
N4

Post by sakuragi10 »

iFercat wrote:Jo vaig estar a sants ahir i tot mol tranquil, aixo si una noia d'informacio que estan per sants avisant del tall, em va dir que no agafes el tren per anar a sant andreu arenal, que millor que agafes el metro que era mes rapid, que era millor, bla bla :S

No li vaig fer cas, i vaig agafar el rodalies cap a puigcerda i cap problema per arriba a sant andreu arenal, mes rapid que el metro i cap contratemps.

I és que obviament que és més ràpid!! Com gosen dir que agafar el metro a Sants Estació i fer un transbord a la L1 fins a Fabra i Puig és més ràpid que agafar el tren i plantar-te a SAA en 4 parades?
Enric
N7
N7

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by Enric »

Aquet matí durant dues hores a Sant Vicenç...vigilants a dojo....mossos pendents dels "manters"...la majoria de viatgers direcció Barcelona incluits els "guiris" tots amb els Regionals a L'Hospitalet...i una puntualitát de primera amb tots els trens.

La informació per megafonia es constant...després a dins l'estació está ple de cartells informatius...ara faltaba una cosa...cap informador a peu d'andana..per tant la gent entre el que venia els bitllets i els vigilants s'anaba enterant de tot..perque encara ja gent que no sabia rés del tall i els camvis de recorregut.
iFercat
N7
N7

Post by iFercat »

sakuragi10 wrote:
iFercat wrote:Jo vaig estar a sants ahir i tot mol tranquil, aixo si una noia d'informacio que estan per sants avisant del tall, em va dir que no agafes el tren per anar a sant andreu arenal, que millor que agafes el metro que era mes rapid, que era millor, bla bla :S

I és que obviament que és més ràpid!! Com gosen dir que agafar el metro a Sants Estació i fer un transbord a la L1 fins a Fabra i Puig és més ràpid que agafar el tren i plantar-te a SAA en 4 parades?
Aixo em preguntu jo, nose a que va venir aquella resposta la veritat. Per dir aixo mes val que no digues res... jo perque u sabia pero per exemple la meva companya anava a fer-li cas.
metring
Administrador

Post by metring »

Comunicat de la PTP, sobre el tema:

http://www.transportpublic.org/images/p ... tat-fc.pdf
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

Avui he anat d´excursió per veure les obres de Sants i provar el pla alternatiu.
He anat des de Tarragona a BCN en Euromed, i he tornat en Regional des de L´Hospitalet a Tarragona.
El calaix que fan a Sants és un xurro: s´acaba a Riera Blanca.
L´Euromed triga DUES HORES en fer Tarragona-BCN via Vilafranca-St.Cugat-Ramal de les Aigües.
Feia més de 20 anys que no passava pel Ramal de les Aigües. :hola
A Clot Renfe hi havia una bona aglomeració de gent, i això que no era hora punta!
Curiosament el metro no anava gaire ple, tret de la L4 (era l´hora de tornar de la platja...) que anava petadíssima.
m.h.t.
N9
N9

Post by m.h.t. »

437.001 wrote:El calaix que fan a Sants és un xurro: s´acaba a Riera Blanca.
Calla, calla, esperem que no passi d'aquí! :D
França451 wrote:Pero me parece que Clot, después de Hospitalet puede que sea la estación con peor y más caótica situación.
437.001 wrote:A Clot Renfe hi havia una bona aglomeració de gent, i això que no era hora punta!
Sens dubte, El Clot-Aragó és l'estació més col·lapsada de l'eix nord. Des del tall, les aglomeracions a Clot són de llibre. :suar
437.001 wrote:Curiosament el metro no anava gaire ple, tret de la L4 (era l´hora de tornar de la platja...) que anava petadíssima.
Aquests dies agafar l'L4 és esport de risc. Ahir vaig anar a l'Estació de França en metro per tornar en tren. Però, no vaig poder baixar del metro fins a Pg. de Gràcia i vaig haver de tornar enrere. :x

Per cert, impressionat i molt satisfet de veure la gran quantitat de gent que baixa a Estació de França. :smile I també de la que puja, molts d'ells turistes. No parava d'entrar gent a l'estació per agafar la R1. :plas Això demostra que l'EdF segueix molt viva, i que són viables les expedicions R1 fins a EdF.
Salvem l'Estació de França!
437.001
N10
N10

Post by 437.001 »

m.h.t. wrote: Calla, calla, esperem que no passi d'aquí! :D
Jo també ho espero, pero no deixa de ser un xurro catedralici... no l´haurien d´haver començat, s´ha de saber dir que no a la gent.
Sens dubte, El Clot-Aragó és l'estació més col·lapsada de l'eix nord. Des del tall, les aglomeracions a Clot són de llibre. :suar
Potser era l´hora, però he tornat des de l´estació de L´Hospitalet amb el darrer regional (el Reus de les 21:18), i a L´Hospitalet no hi havia cap problema d´aglomeracions.
A l´anada havia fet servir l´Euromed, o sigui que no sé si a altres hores el tema està més fumut.
Aquests dies agafar l'L4 és esport de risc. Ahir vaig anar a l'Estació de França en metro per tornar en tren. Però, no vaig poder baixar del metro fins a Pg. de Gràcia i vaig haver de tornar enrere. :x

Jo he pogut pujar a Barceloneta pels pèls, el que anava darrera meu ja no hi cabia.
I per baixar a Urquinaona i fer el canvi a la L1 les he passat pvtes.
La L1 en canvi, que em pensava que aniria tan petada com la L4 pel tall de rodalies, tot el contrari, tranquilíssima... M´ha estranyat. :nose
Per cert, impressionat i molt satisfet de veure la gran quantitat de gent que baixa a Estació de França. :smile I també de la que puja, molts d'ells turistes. No parava d'entrar gent a l'estació per agafar la R1. :plas Això demostra que l'EdF segueix molt viva, i que són viables les expedicions R1 fins a EdF.
Ja m´hi he fixat. De fet, l´enllaç amb la L4 no és tan llarg com sembla (i no cal passar per Pla de Palau, la ruta és C/Ocata-C/de la Marquesa-passatge darrere les cases noves que hi ha a on hi havia l´antiga estació de Rodalies-metro. No és molt més llarg que quan hi havia l´accès directe a l´estació de Rodalies... De fet, si obrissin una porta pel C/Dr.Aiguader (la Ronda Litoral per a qui no ho conegui) amb una taquilla, s´inflarien a vendre bitllets...
metring
Administrador

Post by metring »

437.001 wrote:
m.h.t. wrote:Per cert, impressionat i molt satisfet de veure la gran quantitat de gent que baixa a Estació de França. :smile I també de la que puja, molts d'ells turistes. No parava d'entrar gent a l'estació per agafar la R1. :plas Això demostra que l'EdF segueix molt viva, i que són viables les expedicions R1 fins a EdF.
Ja m´hi he fixat. De fet, l´enllaç amb la L4 no és tan llarg com sembla (i no cal passar per Pla de Palau, la ruta és C/Ocata-C/de la Marquesa-passatge darrere les cases noves que hi ha a on hi havia l´antiga estació de Rodalies-metro. No és molt més llarg que quan hi havia l´accès directe a l´estació de Rodalies... De fet, si obrissin una porta pel C/Dr.Aiguader (la Ronda Litoral per a qui no ho conegui) amb una taquilla, s´inflarien a vendre bitllets...
Esperem que els qui manen en aquests temes, prenguin nota i ho tinguin en compte el proper cop que hagin de fer un tall.
Guigui
Administrador

Escandalós

Post by Guigui »

metring wrote:Comunicat de la PTP, sobre el tema:

http://www.transportpublic.org/images/p ... tat-fc.pdf
Els dos primers gràfics (el tercer mostra l'obstinació d'aquesta associació en mimetitzar un esquema que ja demostrat prou el seu fracàs) m'han despertat una sensació de ser maltractat i enganyat, i pagant-ho tot. És, senzillament, la culminació d'un monumental escàndol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”