Hi ha unes persones que sí que ho coneixen bé.Lluita1714 wrote:Em fa por pensar la quantitat de característiques de les infraestructures que desconeixem, i que poden dur a greus errors, per exemple, fer passar un tren d'alt tonatge per allò que sembla un túnel pot arribar a fer-lo caure en un abisme enorme dins la muntanya.
Notícies línia de La Pobla de Segur
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
josep_serre wrote: Hi ha unes persones que sí que ho coneixen bé.
Algun avi de la zona fill d'un obrer que va fer el túnel, al qual, malauradament, ningú l'ha escoltat fins ara. Ara em diràs: els maquinistes! Això ja no és com abans, els maquinistes fan la seva feina les seves hores allà on el destinin, i tornen a casa, ja no hi ha tradició d'aquesta mena, només en petites xarxes tancades, com ara FGC al Vallès, al Llobregat, o el Metro de Barcelona, però no a la xarxa de via ample.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El pont oblidat del tren de la Pobla
• Estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent descobreixen un viaducte construït als anys vint
Un pont a l'interior d'una muntanya. Els estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent de la línia ferroviària de la Pobla han posat al descobert un viaducte oblidat, construït en la dècada dels anys vint sobre una cavitat d'uns 70 metres i que des de llavors ha sostingut les vies a l'interior de la galeria, de 3,5 quilòmetres de longitud entre els baixadors de Vilanova del Camí i Sant Llorenç de Montgai. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), titular de la línia, va trobar les primeres referències sobre aquesta infraestructura mentre elaborava els informes geològics previs a les obres.
Una d'aquestes fonts és un exemplar de la Revista de Obras Públicas del 1926. Aquesta publicació descriu la construcció del túnel com "una de les obres d'enginyeria més difícils" i detalla que la construcció del viaducte es va deure a la necessitat de garantir l'estabilitat de les vies a l'interior d'una galeria "amb trams de guix i blocs calcaris", exposats al desgast per filtracions d'aigües subterrànies amb el pas dels anys. La mateixa publicació apunta que l'enginyer que va adoptar aquesta solució va ser Ramon Martínez de Velasco, que en aquella època acabava de completar el projecte del vell túnel de Vielha, i descriu l'elevada perillositat que els treballs van comportar per als operaris (vegeu el desglossament).
Més de vuit dècades després, FGC portarà a terme la rehabilitació del túnel del coll de Pimorent, amb un pressupost de 850.000 euros. L'empresa pública de la Generalitat va indicar que està previst adjudicar-ne els treballs a finals d'aquest any per concloure'ls en el primer trimestre del 2012. Les obres no interrompran el trànsit ferroviari.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-pobla/
• Estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent descobreixen un viaducte construït als anys vint
Un pont a l'interior d'una muntanya. Els estudis per rehabilitar el túnel del coll de Pimorent de la línia ferroviària de la Pobla han posat al descobert un viaducte oblidat, construït en la dècada dels anys vint sobre una cavitat d'uns 70 metres i que des de llavors ha sostingut les vies a l'interior de la galeria, de 3,5 quilòmetres de longitud entre els baixadors de Vilanova del Camí i Sant Llorenç de Montgai. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), titular de la línia, va trobar les primeres referències sobre aquesta infraestructura mentre elaborava els informes geològics previs a les obres.
Una d'aquestes fonts és un exemplar de la Revista de Obras Públicas del 1926. Aquesta publicació descriu la construcció del túnel com "una de les obres d'enginyeria més difícils" i detalla que la construcció del viaducte es va deure a la necessitat de garantir l'estabilitat de les vies a l'interior d'una galeria "amb trams de guix i blocs calcaris", exposats al desgast per filtracions d'aigües subterrànies amb el pas dels anys. La mateixa publicació apunta que l'enginyer que va adoptar aquesta solució va ser Ramon Martínez de Velasco, que en aquella època acabava de completar el projecte del vell túnel de Vielha, i descriu l'elevada perillositat que els treballs van comportar per als operaris (vegeu el desglossament).
Més de vuit dècades després, FGC portarà a terme la rehabilitació del túnel del coll de Pimorent, amb un pressupost de 850.000 euros. L'empresa pública de la Generalitat va indicar que està previst adjudicar-ne els treballs a finals d'aquest any per concloure'ls en el primer trimestre del 2012. Les obres no interrompran el trànsit ferroviari.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-pobla/
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Crec que és aquest article:Sky wrote: Revista de Obras Públicas del 1926.
Ferrocarriles transpirenaicos : línea Lérida a Saint-Girons. Obras del túnel de Porta
http://ropdigital.ciccp.es/detalle_arti ... vista=2449
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Doncs ja tenim un nou alicient de llegenda en aquesta línia.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Alguna cosa més que una coincidència?
Portè i Pimorent, això em sona a un altre indret...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Alguna cosa més que una coincidència?
És clar que és més que una coincidència. L'indret del que parla l'article és el Coll de Porta. No hi ha cap topònim a la zona que sigui Pimorent, pel que és de pensar que es tracta d'una cagada periodística al confondre el coll de Porta amb la població de Porta, al coll de Pimorent.Guigui wrote:Portè i Pimorent, això em sona a un altre indret...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amb títol universitari, però sense idea
El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Amb títol universitari, però sense idea
Per què? Perquè després et facin estadístiques pretesament serioses basades en la quantitat d'entrades que hi ha a Google sobre allò que has cercat?Guigui wrote:El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Creo que es más por la diferencia entre ¨periodistas¨ y ¨empleados de la redacción¨, que copian y pegan noticias compradas, a lo sumo traduciendo rápido y agregando algún comentario ¨local¨... No merecen que los llames periodistas, y son éstos los que cuando aprenden a usar google nos revientan la cabeza con pseudoartículos usando ¨cibertérminos¨ de última moda...El que em pregunto cada vegada més, és com aprenen els periodistes a fer recerca. Potser haurien d'introduir al pla d'estudis de la carrera una assignatura anomenada "Com fer cerques al Google".
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No sé si es molt habitual aquest tipus de ponts.Jo no n'havia sentir a parlar mai.
Em sembla molt interessant.
Salut.
Em sembla molt interessant.
Salut.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Bé, no fa molts anys van canviar el pont dins el túnel del metro de Barcelona a Diagonal. Altre pont dins de túnel són el de Plaça Catalunya Adif. En fi, no són estructures generalitzades però n'hi ha. El que fa de particular aquest és la situació. És curiós de veure com la mà de l'home va buidar una reserva d'aigua interior de la muntanya en només vint dies dins d'aquest túnel.
gralla wrote:No sé si es molt habitual aquest tipus de ponts.Jo no n'havia sentir a parlar mai.
Em sembla molt interessant.
Salut.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A ciutat sembla més normal això dels ponts subterranis.
Sobre aquest tema de l'aigua,suposo que abans no s'hi mirava tant,però actualment que es fa en un cas aixi.S'analitza l'aigua? o es deixa córrer?
Penso que l'aigua aquesta igual fa milers d'anys que hi és.Seria interessant veure que hi porta.
Respecte al periodisme d'avui.Ja fa temps que noto que estic millor informat jo que alguns "telediarios".A la sexta,fa vergonya de veure'l.Noticies intrascendents,extretes de qualsevol canal d'internet,sense contrastar...Vaja,abans en dèiem "Xuminades".A to amb la cultura general actual.
A liniadelripolles:Bon sexenni i que sonin les dolçaines.
Salut.
Sobre aquest tema de l'aigua,suposo que abans no s'hi mirava tant,però actualment que es fa en un cas aixi.S'analitza l'aigua? o es deixa córrer?
Penso que l'aigua aquesta igual fa milers d'anys que hi és.Seria interessant veure que hi porta.
Respecte al periodisme d'avui.Ja fa temps que noto que estic millor informat jo que alguns "telediarios".A la sexta,fa vergonya de veure'l.Noticies intrascendents,extretes de qualsevol canal d'internet,sense contrastar...Vaja,abans en dèiem "Xuminades".A to amb la cultura general actual.
A liniadelripolles:Bon sexenni i que sonin les dolçaines.
Salut.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Gràcies. Sonaran, sonaran...
gralla wrote: A liniadelripolles:Bon sexenni i que sonin les dolçaines.
Salut.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En el teu honor he anat a la meva discoteca i m'he posat a tot drap:
salut
salut
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No hauràs anat a aquesta, coneguda en "el mundo entero" pels railfan?
http://www.renfe.it "Notta la diferenzza"
Suposo que no ha estat traspassada com a ambaixada catalana de Rodalies Catalunya a Itàlia.
http://www.renfe.it "Notta la diferenzza"
Suposo que no ha estat traspassada com a ambaixada catalana de Rodalies Catalunya a Itàlia.
gralla wrote:En el teu honor he anat a la meva discoteca i m'he posat a tot drap:
salut
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Quelcom que et pot ajudar. Imagina que fent el túnel es troben de sobte la cova de la següent fotografia (una cova de guix, com la del túnel), la buiden, i fan un pont de 70 metres per passar l'obstacle i seguir amb el túnel. A mi pensar en un pont sota terra, sobre una cova subterrània el primer que em fa pensar és Indiana Jones dins un carrilet miner.MZA_1600 wrote:No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
https://lh3.googleusercontent.com/-fd6g ... 600/06.jpg
És terrible com una línia que va ser tan cara de construir, sigui ara tan deficitària per no haver-la acabat. S'hauria d'acabar, ara no, però ens hem de plantejar fer-ho en acabar la crisi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El tunel de L'argentera, molt mes antic te quelcom de semblant.
A la practica si et trobes amb un espai vuit dintre del tunel fas un pont que despres es cubreix totalment amb boveda del tunel en previsio de despreniments etc
A la practica si et trobes amb un espai vuit dintre del tunel fas un pont que despres es cubreix totalment amb boveda del tunel en previsio de despreniments etc
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja, el cas es que en aquest túnel no hi ha cap moment que apareixis a una cova, és possible que en el tros aquest hi continui havent la bóbeda, encara que no aguanti res?Lluita1714 wrote:Quelcom que et pot ajudar. Imagina que fent el túnel es troben de sobte la cova de la següent fotografia (una cova de guix, com la del túnel), la buiden, i fan un pont de 70 metres per passar l'obstacle i seguir amb el túnel. A mi pensar en un pont sota terra, sobre una cova subterrània el primer que em fa pensar és Indiana Jones dins un carrilet miner.MZA_1600 wrote:No m'acabo de fer la idea, és un pont com el de plaça catalunya, que esta enterrat o es un pont dincs d'una cavitat buida?
https://lh3.googleusercontent.com/-fd6g ... 600/06.jpg
És terrible com una línia que va ser tan cara de construir, sigui ara tan deficitària per no haver-la acabat. S'hauria d'acabar, ara no, però ens hem de plantejar fer-ho en acabar la crisi.