Amics.
Abans de tot torno a demanar disculpas per el reflotament d'aquest fil. Si aixo esta mal vist en aquest forum, no dupteu en avisarme.
Be ara entro en materia. Disculpeu si creieu que he deixat anar una "totxana"
Poc abans del enderroc final de les cotxeres de Lesseps, tot i passejant el gos. Em vaig poguer col-lar a dintre a traves del acces del carrer riera de vallcarca, que algu s'havia deixat obert. Com que la curiositat amb 16 anys, pot ser molt punyent, i en vista de que no hi havia cap autoritat, em vaig decidir a entrar.
Tot la por inicial en vista del silenci que hi havia, vaig anar entrant per fer la exploracio. Vaig visitar las naus i els fossats a on es feiant les reparacions dels cotxes, les oficines, vaig veure els carrils del carro transbordador, (No em vaig fixar si estaba, o no el transbordador jo dira que no el vaig veure) i per supost el famos elevador amb la seva plataforma de fusta. Que aquell dia estaba adalt de tot. (Obviament es clar
)
Val a dir que vaig tenir la bogeria de posar un peu al damunt, tot i el risc que suposaba..(Animalades de adolescent ...
)
Ara be arribats aqui es a on vaig veura una zona, que a dia d'avui ignoro quina finalitat tenia.
A tocar (diria) del elevador, o mes ben dit pared amb pared. Hi havia una zona similar a un pati de llums d'una casa normal. Sols que aquesta zona estaba per sota el nivell dels tallers. Vaig intentar buscar una manera per intentar baixar i mirar-ho millor, pero la zona ja havia estat remoguda. I era francament perillos, per que m'arriscaba a una caiguda sense retorn.
Per que os feu una idea, a dintre de aquesta zona vaig entreveura a part de les tipiques conduccions de desguas, finestres i molt mes aball el que em va semblar una porta bastant grossa. Amb una persiana enrollable similar a la una botiga, pero tamany industrial. No se si m'explico....
. Fos com fos a mi em donar la sensacio que aquell pou, o pati de llums anaba mes avall, i que tenia que veura amb l'elevador.
Dies despres les maquines van entrar de nou, per donar el punt i final. I vaig poguer comprobar com les excavadores aprofitant la mateixa runa, la van utilitzar per omplir el pou. (Os puc jurar que alla van anar a parar bona part de les vias del taller, entre altres coses....
)
Anys despres i amb la desaparicio de la tapia que protegia el solar, (Algu ha dit especul-lacio???
) en vista la construccio de la biblioteca. Vaig poguer tornar a la zona. El temps (mes de 10 anys) i les plujas, havia erosionat el terreny, i es notaba de lluny que la zona estaba lleugerament per sota el nivel normal. Poc despres cambiava de barri i li perdia la pista.
A partir de aleshores sempre m'he formulat aquestas preguntes:
Quina finalitat tenia aquella instal-lacio subterrania??
Tenia alguna conexio amb l'elevador???
S'ha conservat aquell lloc al fer els fonaments de la biblioteca, deixant-lo per guardar llibres????
O per el contrari es va tirar pel dret i es va aplicar la "sol-lucio Barcelona"
????
Existeix algun planol a on es descrigui aquesta instal-lacio????
No se si ha quedat clar la meva exposicio, (totxana) pero si aqui hi ha algu que tregui aquest dupte. Haure tocat el cel.
Salut.