Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Serralson 10300
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 12/08/2011 5:22
Location: Carmel L5

Re: Imatges per a la història

Post by Serralson 10300 »

El LLOP wrote:una imatges de la plaça Lesseps;
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.

Image
:P :P :P :reve :reve :reve Als seus peus, mestre.

Salut :ok
"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.

I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".

Salut a tots!
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
User avatar
Serralson 10300
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 12/08/2011 5:22
Location: Carmel L5

Re: Imatges per a la història

Post by Serralson 10300 »

El LLOP wrote:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Ara quedare com un ignorant de 1ª divisió, i em sap greu. :oops: Pero algu em podria donar una explicació d'aquests noms????

Salut :ok
"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.
User avatar
Serralson 10300
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 12/08/2011 5:22
Location: Carmel L5

Re: Imatges per a la història

Post by Serralson 10300 »

El LLOP wrote:Presumiblement se'ls deia camells perquè eren grans i grocs, i per la manera de moure's. Als pajaritos se'ls deia així degut al gran nombre d'avaries que patien feia que sempre estiguessin als tallers amb les caixes aixecades, aspecte que els feia semblar gàbies d'ocell.
Merces per l'aclaració... :D

Salut.. :ok
"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

El LLOP wrote:Doncs es correcte: als 100 se'ls anomenava "camells", de la mateixa manera que als 200 A se'ls deia "pajaritos".
Moltes gràcies El Llop. Salut!
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

metring wrote:Aquí http://picasaweb.google.com/10343644082 ... 6230557314 trobareu fotos de Brangulí de construcció del Gran Metro a punta pala!
Collons!!! Moltes no les havia vist mai!!!


Aquesta en mola molt! hehe
Attachments
fot3773.jpg
fot3773.jpg (62.91 KiB) Viewed 7279 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Fotografia de les vies de tramvia al carrer Aribau, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació d'Aragó, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació de MZA http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260
User avatar
Serralson 10300
N3
N3
Posts: 33
Joined: Friday 12/08/2011 5:22
Location: Carmel L5

Re: Imatges per a la història

Post by Serralson 10300 »

metring wrote:Fotografia de les vies de tramvia al carrer Aribau, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació d'Aragó, a http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260 , i de l'estació de MZA http://www.flickr.com/photos/jordiposta ... 0087646260
Brutals els enllaços. Merces metring. ;)

Salutacions desde Düsseldorf......

Salut :ok
"Hay dos cosas infinitas: el Universo y la estupidez humana. Y del Universo no estoy seguro."Albert Einstein
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Mireu aquesta foto del carrer Olzinelles (Sants), amb un tramvia, del 1965, del bloc http://memoriadesants.blogspot.com/sear ... t%C3%B2ria :

Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Això pot ser alguna estació? Del bloc http://memoriadesants.blogspot.com/search/label/Carrers
Attachments
Puente antiguo de Calle Badal.jpg
Puente antiguo de Calle Badal.jpg (78.74 KiB) Viewed 7140 times
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Imatges per a la història

Post by victorcasta »

Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

victorcasta wrote:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

metring wrote:
victorcasta wrote:Si es tracta del carrer Badal, es pot tractar de la caseta de les agulles doncs en aquest punt es bifurcaven les vies de Vilanova i les de Vilafranca i es passava de 4 vies a 2 d'entrada a Barcelona.
Pensava en una cosa així, o que no fos l'estació de Bordeta de la TBF, però la foto sembla massa moderna per ser això.
Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Imatges per a la història

Post by victorcasta »

evody wrote:Que jo sapiga l'edifici encara existeix i pertanya al transversal
El que està darrere i amb un frontó sota la coberta sí que existeix, però crec que ens referim a les dues casetes entre aquest edifici i les vies.
metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: Imatges per a la història

Post by metrobares »

metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: Imatges per a la història

Post by metrobares »

122-042-132 wrote:Sabia la història de la veritable Mataró i com va acabar, però no n'havia vist mai cap fotografia. Moltes gràcies El Llop.

I també moltes gràcies Metring pels enllaços, veritables joies fotografiques, malgrat molts errors de peu de pàgina. Qué seria bó poder comunicar per la seva correcció i també per posar peu a fotos sense identificar, però identificables per nosaltres. Com per exemple; la 33 no és Diagonal, la 37 no és Fernando, la 30 és Fontana, la 25 és Poble Sec (actual Paral·lel), la 14 és Aragó (actual Passeig de Gràcia), la 4 anomena als 100 "camells"; no ho havia sentit a dir mai, si, en canvi "catedrals".

Salut a tots!
Los errores pueden ser subsanados... por lo menos eso dicen ellos al inicio de la galería de imágenes!
Aquí: http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html
metrobares
N4
N4
Posts: 48
Joined: Wednesday 17/08/2011 11:25
Location: Terrassa

Re: imatges per a la història

Post by metrobares »

evody wrote:Rambla Badal. Antic pont sota el ferrocarril y les obres de construccio de la ronda

Per cert.. Les edificacions del darrera pordrien tenir algu que veura amb la desapareguda estacio de Bordeta ?

Image

Image
Si no me equivoco, el edificio del fondo es la fachada de las Escuelas Comerciales Montserrat, el colegio que existía para los empleados del Metro...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Por favor, podrías reducir el tamaño de las imágenes? Es que no cabe nada! :x
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”