Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
De Rodalia.info:
fa 2 hores Demà s'estrenen les esclaes mecaniques a Clot -Aragó. Accés Aragó-Meridiana ja reobert. #bcnrod #rod1 #rod2 via @ObresMetroBCN
fa 2 hores Demà s'estrenen les esclaes mecaniques a Clot -Aragó. Accés Aragó-Meridiana ja reobert. #bcnrod #rod1 #rod2 via @ObresMetroBCN
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estació de Sant Vicenç de Calders amb obres ja molt avançades:
-passos inferiors quasi acabats, només falta posar unes baranes.
-ascensors aparentment avançats
-perllongament de les vies 7, 9, 11 i 13 aparentment acabat, però encara no posat en servei.
-vestíbul ja sense les tanques.
-marquesines fashion quasi acabades, no m´agraden gens, ja veurem què passa quan plogui, però almenys són molt més grans que les que hi ha ara i en posen a més andanes que no n´hi havia fins ara...
-passos inferiors quasi acabats, només falta posar unes baranes.
-ascensors aparentment avançats
-perllongament de les vies 7, 9, 11 i 13 aparentment acabat, però encara no posat en servei.
-vestíbul ja sense les tanques.
-marquesines fashion quasi acabades, no m´agraden gens, ja veurem què passa quan plogui, però almenys són molt més grans que les que hi ha ara i en posen a més andanes que no n´hi havia fins ara...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Instal·lat panell informatiu al vestíbul de Badalona. :festa Encara no s'han instal·lat els teleindicadors d'andana, però ja és una gran millora d'informació. Demà o quan pugui, em pasaré per Sant Adrià de Besòs, per veure si allà també s'ha instal·lat.
La veritat, no he agafat cap tren, només he entrat a l'estació amb l'esperança de veure un panell informatiu instal·lat, i quina sorpresa m'he endut. Desig complert!
La veritat, no he agafat cap tren, només he entrat a l'estació amb l'esperança de veure un panell informatiu instal·lat, i quina sorpresa m'he endut. Desig complert!
Salvem l'Estació de França!
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A Segur de Calafell el nou pas subterrani está practicament acabat, tot i que roman tancat per acabar amb l'ascensor. L'edifici de viatgers ja está semi-reformat (encara falten els lababos). Falten les rotulacions de RdC, pintar els bancs de negre, (posiblement) tapiar l'accés a la via 2 des del pas subterrani vell, y acabar el vallat, sobretot fora de l'estació
A Calafell, el edifici está en plena reconstrucció (per dins, la façana es conserva), falta completar el vallat (sobretot a la zona del parking), noves marquesines y el pas subterrani nou está molt menys avançat que a Segur.
A Calafell, el edifici está en plena reconstrucció (per dins, la façana es conserva), falta completar el vallat (sobretot a la zona del parking), noves marquesines y el pas subterrani nou está molt menys avançat que a Segur.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.maresme360.cat/1647/adif-fa- ... elona.html
Adif fa balanç de les obres de millora realitzades durant el primer semestre a la xarxa de rodalies de Barcelona
Al Maresme s'han enllestit les actuacions a Montgat, Montgat Nord, Llavaneres i Mataró i la primera fase de les de Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac
19/08/2011 // Redacció
Adif ha fet balanç de les obres de millora que ha portat a terme en el nucli de Rodalies de Barcelona en el primer semestre d'aquest 2011. Durant aquest temps el gestor d'infraestructures ferroviàries ha fet actuacions de millora a 27 estacions per un valor de 100 milions d'euros. Al Maresme s'han enllestit les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró i també la primera fase de les actuacions previstes a Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac. Aquest estiu, a més, també s'han donat per acabades les obres a l'estació de Santa Susanna.
Deu estacions maresmenques en obres
Actualment hi ha deu estacions de tren del Maresme que es troben en obres. Són les de El Masnou, Premià de Mar, Malgrat de Mar, Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar, Tordera, Arenys de Mar Vilassar-Cabrera i Ocata. També s'ha començat a executar la segona fase de les obres a l'estació de Vilassar de Mar.
En general les obres de millora consisteixen en elevar l'alçada de les andanes fins als 68 centímetres i prolongar-los fins als 200 metres útils per tal d'adaptar-se als nous trens Cívia. En alguns casos, com a Montgat Nord, s'ha substituït l'edifici de viatgers per un de nou i s'han instal·lat ascensors.
És previst que totes les obres acabin aquest any o a principis del 2012.
Adif fa balanç de les obres de millora realitzades durant el primer semestre a la xarxa de rodalies de Barcelona
Al Maresme s'han enllestit les actuacions a Montgat, Montgat Nord, Llavaneres i Mataró i la primera fase de les de Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac
19/08/2011 // Redacció
Adif ha fet balanç de les obres de millora que ha portat a terme en el nucli de Rodalies de Barcelona en el primer semestre d'aquest 2011. Durant aquest temps el gestor d'infraestructures ferroviàries ha fet actuacions de millora a 27 estacions per un valor de 100 milions d'euros. Al Maresme s'han enllestit les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró i també la primera fase de les actuacions previstes a Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac. Aquest estiu, a més, també s'han donat per acabades les obres a l'estació de Santa Susanna.
Deu estacions maresmenques en obres
Actualment hi ha deu estacions de tren del Maresme que es troben en obres. Són les de El Masnou, Premià de Mar, Malgrat de Mar, Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar, Tordera, Arenys de Mar Vilassar-Cabrera i Ocata. També s'ha començat a executar la segona fase de les obres a l'estació de Vilassar de Mar.
En general les obres de millora consisteixen en elevar l'alçada de les andanes fins als 68 centímetres i prolongar-los fins als 200 metres útils per tal d'adaptar-se als nous trens Cívia. En alguns casos, com a Montgat Nord, s'ha substituït l'edifici de viatgers per un de nou i s'han instal·lat ascensors.
És previst que totes les obres acabin aquest any o a principis del 2012.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I que han fet amb l'edifici antic de mongat?metring wrote:http://www.maresme360.cat/1647/adif-fa- ... elona.html
Adif fa balanç de les obres de millora realitzades durant el primer semestre a la xarxa de rodalies de Barcelona
Al Maresme s'han enllestit les actuacions a Montgat, Montgat Nord, Llavaneres i Mataró i la primera fase de les de Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac
19/08/2011 // Redacció
Adif ha fet balanç de les obres de millora que ha portat a terme en el nucli de Rodalies de Barcelona en el primer semestre d'aquest 2011. Durant aquest temps el gestor d'infraestructures ferroviàries ha fet actuacions de millora a 27 estacions per un valor de 100 milions d'euros. Al Maresme s'han enllestit les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres i Mataró i també la primera fase de les actuacions previstes a Vilassar de Mar i Caldes d'Estrac. Aquest estiu, a més, també s'han donat per acabades les obres a l'estació de Santa Susanna.
Deu estacions maresmenques en obres
Actualment hi ha deu estacions de tren del Maresme que es troben en obres. Són les de El Masnou, Premià de Mar, Malgrat de Mar, Calella, Canet de Mar, Pineda de Mar, Tordera, Arenys de Mar Vilassar-Cabrera i Ocata. També s'ha començat a executar la segona fase de les obres a l'estació de Vilassar de Mar.
En general les obres de millora consisteixen en elevar l'alçada de les andanes fins als 68 centímetres i prolongar-los fins als 200 metres útils per tal d'adaptar-se als nous trens Cívia. En alguns casos, com a Montgat Nord, s'ha substituït l'edifici de viatgers per un de nou i s'han instal·lat ascensors.
És previst que totes les obres acabin aquest any o a principis del 2012.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Montgat Nord, no Montgat. I ja fa temps que està a terra aquell edifici, que no tenia cap interès arquitectònic.sortrens wrote:I que han fet amb l'edifici antic de mongat?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
el balanç ja el puc fer jo mateix, tenim una R1 molt moderna...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I una R4 marginda i deixada.Sobretot de Sant Vicenç a Martorell i de Terrassa a Martorell,peró entre Terrassa i Martorell també hi ha perles d'estacions amb estat lamentable(Birfucació,Sant Andreu Arenal).
Per quant totes aquestes marquesines molt boniques i modernes,ascensors i andanes altes i llises a L'Arboç,ELs Monjos,La Granada,Lavern,Sant Sadurní,Gelida,Sant Feliu,Sant Joan Despí,Sant Andreu Arenal,Birfucació,Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls,Viladecavalls,Vacarisses-Torreblanca,Vacarisses,Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç de Castellet?Resposta de moment mai de la vida.Marginats i discrimats els de l'R4.
I quan arribi el Partit Popular al Govern Espanyol,i tingui el control de l'Adif,cap actuació en cap estació de Rodaleis Catalunya fins 2018 mínim.
Per quant totes aquestes marquesines molt boniques i modernes,ascensors i andanes altes i llises a L'Arboç,ELs Monjos,La Granada,Lavern,Sant Sadurní,Gelida,Sant Feliu,Sant Joan Despí,Sant Andreu Arenal,Birfucació,Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls,Viladecavalls,Vacarisses-Torreblanca,Vacarisses,Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç de Castellet?Resposta de moment mai de la vida.Marginats i discrimats els de l'R4.
I quan arribi el Partit Popular al Govern Espanyol,i tingui el control de l'Adif,cap actuació en cap estació de Rodaleis Catalunya fins 2018 mínim.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Están prioritzan la modernització de les estacions de la R1 i la R2 perqué son les que més tràfic tenen: la R1 es la línia amb més frequencies de tot Rodalies i la R2 en té menys però hi circulen trens de mitjana i de llarga distancia. Al no haver-hi aquest tráfic intens a la R3 i als extrems de la R4, serán modernitzades més endavant, però es suposa que en algun moment donat el 100% de les estacions de la xarxa tindrán altes prestacions.Mako448 wrote:I una R4 marginda i deixada.Sobretot de Sant Vicenç a Martorell i de Terrassa a Martorell,peró entre Terrassa i Martorell també hi ha perles d'estacions amb estat lamentable(Birfucació,Sant Andreu Arenal).
Per quant totes aquestes marquesines molt boniques i modernes,ascensors i andanes altes i llises a L'Arboç,ELs Monjos,La Granada,Lavern,Sant Sadurní,Gelida,Sant Feliu,Sant Joan Despí,Sant Andreu Arenal,Birfucació,Sant Miquel de Gonteres-Viladecavalls,Viladecavalls,Vacarisses-Torreblanca,Vacarisses,Castellbell i el Vilar i Sant Vicenç de Castellet?Resposta de moment mai de la vida.Marginats i discrimats els de l'R4.
I quan arribi el Partit Popular al Govern Espanyol,i tingui el control de l'Adif,cap actuació en cap estació de Rodaleis Catalunya fins 2018 mínim.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Radicalisme semàntic
Quan s'adonin que ha passat un lustre des de la seva introducció, deixaran d'anomenar-los "nous" per a dir-ne "antiquats", "obsolets" o qualsevol cosa per l'estil.per tal d'adaptar-se als nous trens Cívia
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Dijous vaig estar a Sitges i vaig aprofitar per grabar y fer unes quantes fotos us passo un video del nou pas inferior que encara no esta innaugurat faltarà arreglar els ascensors suposo. ja val la pena el vídeo perque al cap d'una estona em va venir el segurata a increpar, per sort em vaig amagar rapid la camera XD
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Palautordera torna a demanar la reforma de l'estació del tren
Està tancada des de fa 23 anys
El mal estat de l'edifici és evident
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 03-09-2011 (9:30)
L'alcalde de Santa Maria de Palautordera va demanar aquesta setmana al representant del ministeri de Foment que arrgelin d'una vegada l'estació de tren. Justament aquests dies s'han de repicar les façanes perquè cauen parts del recobriment.
L’alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena, ha tornat a reclamar el que han fet tots els alcaldes d’aquesta població des de 1988: l’adequació i reforma de l’estació del tren, situada a 3 quilòmetres del nucli urbà i des de fa anys en un estat lamentable. Ho va fer dimarts d’aquesta setmana en una reunió a Barcelona amb Jordi Prat, delegat del Ministeri de Foment a l’àrea de Barcelona sense obtenir una resposta clara: “Ens va dir que ens entenia, però que ara mateix no estava previst de fer-hi res”, diu Xena, alcalde de Palautordera des del mes de juny d’aquest any.
“Portem 23 anys de retard i ens hem de bellugar. No pot ser que tinguem l’estació de tren en l’estat deplorable en què es troba” diu l’alcalde. I exemplifica el mal estat d’aquest edifici construït l’any 1925, amb un cas d’aquesta mateixa setmana en què els operaris municipals han hagut de repicar part de les façanes perquè queien parts considerables del recobriment.
L’estació de Santa Maria de Palautordera, a la línia de França, també dóna servei a altres pobles de la rodalia com Sant Esteve de Palautordera, Montseny, Vilalba i Vallgorguina. Per això, s’estima que la poden utilitzar uns 1.000 viatgers cada dia, una xifra que, segons l’alcalde, “el Ministeri no deu conèixer amb prou detall. Es pensen que la utilització és mínima quan nosaltres podem constatar, perquè els veiem, la quantitat de cotxes que hi aparquen cada dia i els viatgers que hi arriben amb el bus urbà”.
El 9 nou
Està tancada des de fa 23 anys
El mal estat de l'edifici és evident
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 03-09-2011 (9:30)
L'alcalde de Santa Maria de Palautordera va demanar aquesta setmana al representant del ministeri de Foment que arrgelin d'una vegada l'estació de tren. Justament aquests dies s'han de repicar les façanes perquè cauen parts del recobriment.
L’alcalde de Santa Maria de Palautordera, Jordi Xena, ha tornat a reclamar el que han fet tots els alcaldes d’aquesta població des de 1988: l’adequació i reforma de l’estació del tren, situada a 3 quilòmetres del nucli urbà i des de fa anys en un estat lamentable. Ho va fer dimarts d’aquesta setmana en una reunió a Barcelona amb Jordi Prat, delegat del Ministeri de Foment a l’àrea de Barcelona sense obtenir una resposta clara: “Ens va dir que ens entenia, però que ara mateix no estava previst de fer-hi res”, diu Xena, alcalde de Palautordera des del mes de juny d’aquest any.
“Portem 23 anys de retard i ens hem de bellugar. No pot ser que tinguem l’estació de tren en l’estat deplorable en què es troba” diu l’alcalde. I exemplifica el mal estat d’aquest edifici construït l’any 1925, amb un cas d’aquesta mateixa setmana en què els operaris municipals han hagut de repicar part de les façanes perquè queien parts considerables del recobriment.
L’estació de Santa Maria de Palautordera, a la línia de França, també dóna servei a altres pobles de la rodalia com Sant Esteve de Palautordera, Montseny, Vilalba i Vallgorguina. Per això, s’estima que la poden utilitzar uns 1.000 viatgers cada dia, una xifra que, segons l’alcalde, “el Ministeri no deu conèixer amb prou detall. Es pensen que la utilització és mínima quan nosaltres podem constatar, perquè els veiem, la quantitat de cotxes que hi aparquen cada dia i els viatgers que hi arriben amb el bus urbà”.
El 9 nou
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Resposta claríssima
Al contrari, la resposta és claríssima: "Sabem que us esteu fotent, i tocarà fotre-us una bona temporada més."[...] sense obtenir una resposta clara: “Ens va dir que ens entenia, però que ara mateix no estava previst de fer-hi res”, diu Xena, alcalde de Palautordera des del mes de juny d’aquest any.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 13235.html
Adif finalitza les obres de remodelació de l´estació de Maçanet
Els treballs, amb un cost
d'1,4 M?, han servit per fer
un nou edifici de passatgers i nou aparcament
MAÇANET DE LA SELVA | ACN/DDG
Adif ha finalitzat la segona fase de les obres de remodelació a l'estació de Maçanet-Massanes. Els treballs, amb un cost d'1,4 milions d'euros, han servit per construir un nou edifici de passatgers i un nou aparcament, a més de la remodelació de les andanes i la instal·lació de quatre ascensors. Les obres que s'han dut a terme en aquesta estació s'inscriuen en el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, que respon al compromís del Ministeri de Foment de realitzar un pla d'inversions per millorar infraestructures i estacions.
Segons va informar Adif, les obres de l'estació de Maçanet-Massanes han permès l'adequació de les infraestructures per millorar l'accessibilitat a les persones amb discapacitat. Així, s'han remodelat les andanes, s'ha instal·lat una franja tàctil i una banda luminescent de proximitat per facilitar l'accés de les persones amb deficiències visuals.
A més, s'ha remodelat el pas inferior i s'han instal·lat quatre ascensors, un en cada andana, al mateix nivell de l'aparcament i a l'edifici d'estació, per permetre l'accessibilitat a les instal·lacions ferroviàries, i s'han col·locat marquesines a la zona d'accés a les andanes. La instal·lació dels ascensors ha comportat la modificació dels accessos al pas inferior. Fins ara, cada andana disposava de dues escales fixes, de les quals se n'ha suprimit una per poder situar cada ascensor, cosa que permet donar continuïtat a l'accés des de l'exterior de l'andana.
D'altra banda, s'ha construït un nou edifici de passatgers a la zona d'accés deixant l'edifici actual per a usos ferroviaris i s'ha construït un nou aparcament al costat del nou edifici, on s'han reservat espais per a persones amb discapacitat, taxis i aparcament per a bicicletes a la zona.
Adif finalitza les obres de remodelació de l´estació de Maçanet
Els treballs, amb un cost
d'1,4 M?, han servit per fer
un nou edifici de passatgers i nou aparcament
MAÇANET DE LA SELVA | ACN/DDG
Adif ha finalitzat la segona fase de les obres de remodelació a l'estació de Maçanet-Massanes. Els treballs, amb un cost d'1,4 milions d'euros, han servit per construir un nou edifici de passatgers i un nou aparcament, a més de la remodelació de les andanes i la instal·lació de quatre ascensors. Les obres que s'han dut a terme en aquesta estació s'inscriuen en el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015, que respon al compromís del Ministeri de Foment de realitzar un pla d'inversions per millorar infraestructures i estacions.
Segons va informar Adif, les obres de l'estació de Maçanet-Massanes han permès l'adequació de les infraestructures per millorar l'accessibilitat a les persones amb discapacitat. Així, s'han remodelat les andanes, s'ha instal·lat una franja tàctil i una banda luminescent de proximitat per facilitar l'accés de les persones amb deficiències visuals.
A més, s'ha remodelat el pas inferior i s'han instal·lat quatre ascensors, un en cada andana, al mateix nivell de l'aparcament i a l'edifici d'estació, per permetre l'accessibilitat a les instal·lacions ferroviàries, i s'han col·locat marquesines a la zona d'accés a les andanes. La instal·lació dels ascensors ha comportat la modificació dels accessos al pas inferior. Fins ara, cada andana disposava de dues escales fixes, de les quals se n'ha suprimit una per poder situar cada ascensor, cosa que permet donar continuïtat a l'accés des de l'exterior de l'andana.
D'altra banda, s'ha construït un nou edifici de passatgers a la zona d'accés deixant l'edifici actual per a usos ferroviaris i s'ha construït un nou aparcament al costat del nou edifici, on s'han reservat espais per a persones amb discapacitat, taxis i aparcament per a bicicletes a la zona.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Que torpeza mas grande la del ayuntamiento, menudos campeones!m.h.t. wrote:El Ayuntamiento fué el primero en decir que no hacía falta la salida a la playa. Grave error, pues se va a construir una gran plaza donde ahora está el párquing (creo que el párquing se traslada unos metros), y podía haber acogido una boca de entrada. Se podía haber matado dos pájaros de un tiro, pero no.takeoff wrote:Me ha sorprendido que en Badalona no hayan una entrada/salida hacia la playa que ademas es donde esta el parking. La verdad es que no lo entiendo, ya que se ponen que costaba hacerlo bien?
Quizás el nuevo consistorio, que ha cambiado de color político, cambie de idea. Pero lo veo difícil, ya con la obra de Adif acabada y sumergidos en una crisis económica.
Con la que esta cayendo se va a quedar asi por los siglos de los siglos. Ahora por mas que se quiera no lo veo muy posible.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Enllaç des del Twitter:
http://premianoticies.wordpress.com/201 ... -rodalies/
Canvis als accessos de l’estació de Rodalies
Posted in serveis by Carles on 19 setembre 2011
Nova fase de les obres a l’estació de rodalies de Premià de Mar: des de la setmana passada els accessos a les andanes s’han separat. Això significa que des del pas subterrani només es pot accedir a la via on els trens circulen en direcció a Mataró i Maçanet-Massanes, mentre que els qui vulguin agafar el tren cap a Barcelona i Molins de Rei només podran arribar a l’andana havent creuat la carretera N-II. Des d’Adif ens indiquen que aquests canvis, conseqüència de les obres de remodelació de l’estació, es mantindran fins al proper mes de novembre. Aleshores les obres entraran en una nova fase i és possible que hi hagi nous canvis en els accessos a l’estació.
http://premianoticies.wordpress.com/201 ... -rodalies/
Canvis als accessos de l’estació de Rodalies
Posted in serveis by Carles on 19 setembre 2011
Nova fase de les obres a l’estació de rodalies de Premià de Mar: des de la setmana passada els accessos a les andanes s’han separat. Això significa que des del pas subterrani només es pot accedir a la via on els trens circulen en direcció a Mataró i Maçanet-Massanes, mentre que els qui vulguin agafar el tren cap a Barcelona i Molins de Rei només podran arribar a l’andana havent creuat la carretera N-II. Des d’Adif ens indiquen que aquests canvis, conseqüència de les obres de remodelació de l’estació, es mantindran fins al proper mes de novembre. Aleshores les obres entraran en una nova fase i és possible que hi hagi nous canvis en els accessos a l’estació.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=487477
Adif ha finalitzat obres de millora en 10 estacions de la línia R2 Sud
Actualment s'estan duent a terme actuacions d'aquesta mena en 5 estacions més
LAMALLA.CAT
Adif ha realitzat o està executant obres de millora de l’accessibilitat en 15 estacions de la línia R2 de Rodalies, que discorre entre Sant Vicenç de Calders i l’Estació de França, amb una inversió total que supera els 36 milions d’euros. Aquestes actuacions responen al compromís del Ministeri de Foment de realitzar inversions per a la millora permanent de les infraestructures i estacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i confort als seus clients i als ciutadans, ha informat Foment.
En aquest sentit, l’objectiu d’Adif és que el 2012 el 90% dels viatgers a Espanya tingui total autonomia en l’accés a les estacions. A més, gran part de les actuacions s’emmarquen en el conveni signat entre el Ministeri, Adif i SEITT (Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre) per a la realització d’actuacions de millora de la xarxa ferroviària de titularitat de l’Estat a Catalunya, en el qual s’inclouen inversions per a la modernització d’estacions i actuacions per a la millora de línies.
Fins ara, han conclòs les obres realitzades en les estacions en tres comarques: Garraf (Cubelles, Vilanova i la Geltrú, Sitges i Garraf), Baix Penedès (Cunit), i Baix Llobregat (Platja de Castelldefels, Castelldefels, Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat). D’altra banda, es troben actualment en fase d’execució obres en les estacions de Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell (Baix Penedès), i Passeig de Gràcia i Estació de França (Barcelonès). Està previst que la majoria finalitzin durant el present any o a principis del 2012.
El Delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, ha visitat aquest dijous l'estació de Calafell per verificar l'estat dels treballs.
Publicat 22/09/2011 15:53h
Adif ha finalitzat obres de millora en 10 estacions de la línia R2 Sud
Actualment s'estan duent a terme actuacions d'aquesta mena en 5 estacions més
LAMALLA.CAT
Adif ha realitzat o està executant obres de millora de l’accessibilitat en 15 estacions de la línia R2 de Rodalies, que discorre entre Sant Vicenç de Calders i l’Estació de França, amb una inversió total que supera els 36 milions d’euros. Aquestes actuacions responen al compromís del Ministeri de Foment de realitzar inversions per a la millora permanent de les infraestructures i estacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i confort als seus clients i als ciutadans, ha informat Foment.
En aquest sentit, l’objectiu d’Adif és que el 2012 el 90% dels viatgers a Espanya tingui total autonomia en l’accés a les estacions. A més, gran part de les actuacions s’emmarquen en el conveni signat entre el Ministeri, Adif i SEITT (Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre) per a la realització d’actuacions de millora de la xarxa ferroviària de titularitat de l’Estat a Catalunya, en el qual s’inclouen inversions per a la modernització d’estacions i actuacions per a la millora de línies.
Fins ara, han conclòs les obres realitzades en les estacions en tres comarques: Garraf (Cubelles, Vilanova i la Geltrú, Sitges i Garraf), Baix Penedès (Cunit), i Baix Llobregat (Platja de Castelldefels, Castelldefels, Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat). D’altra banda, es troben actualment en fase d’execució obres en les estacions de Sant Vicenç de Calders, Calafell, Segur de Calafell (Baix Penedès), i Passeig de Gràcia i Estació de França (Barcelonès). Està previst que la majoria finalitzin durant el present any o a principis del 2012.
El Delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, ha visitat aquest dijous l'estació de Calafell per verificar l'estat dels treballs.
Publicat 22/09/2011 15:53h
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Trobeu legítim que no vulguin que s'instal·lin ascensors ni pas soterrat?
Apart, imagino que la biblioteca, de la qual algun cop n'he parlat (es troba al pis de dalt de l'estació), imagino que ja estarà traslladada a la nova ubicació.
http://diarimaresme.com/2011/sant-pol-d ... Maresme%29
Sant Pol: “Defensarem el nostre patrimoni”
Per Redacció , a Portada 4 d'oct de 2011
Estació de Sant Pol | Foto: Viquipèdia
Segons ha pogut saber Diari Maresme, l’Ajuntament de Sant Pol de Mar s’entrevistarà la setmana que ve amb Adif en relació al projecte de remodelació de l’estació que té previst fer l’empresa ferroviària, al qual s’hi oposen totes les forces amb representació municipal. L’alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido (CiU), ha explicat a la nostra Redacció que la postura del consistori “és defensar el nostre patrimoni” i, en aquest sentit, ha afegit que el municipi entén que el passeig de l’andana i tot el que l’envolta en forma part.
Antecedents
En el ple del passat 22 d’agost, els 13 regidors de l’Ajuntament – CiU (5), Junts (4), ICV-EUiA (2), ERC (1) i PP (1) – van unir les seves forces per tal de frenar el projecte de remodelació de l’estació que Adif pretén dur a terme a Sant Pol. El ple va acordar en aquella sessió extraordinària el seu “rebuig unànim” al projecte que, malgrat suprimeix les marquesines i rebaixa la barana, encara contempla dos ascensors i un pas soterrani. L’ajuntament considera que es tracta d’unes estructures de dimensions considerables “atès el poc espai existent”.
Ascensors i soterranis
Segons informen fonts municipals, el mateix acord va fer constar explícitament que els regidors no assumeixen com a propis els possibles pactes a que hagués arribat Adif amb l’anterior equip de govern. Les mateixes fonts han assenyalat que tot i que veuen positives algunes modificacions que s’han introduït al projecte inicial, el consistori no accepta “de cap manera” la construcció dels ascensors i el soterrani, que suposen “una desfiguració de la imatge actual de la façana marítima”.
El projecte d'ADIF | Font: Aj. Sant Pol
Projecte d’Adif
El consistori santpolenc va donar aquesta resposta contundent després que el passat 29 de juliol Adif presentés a l’Ajuntament de Sant Pol el projecte definitiu, amb la intenció d’iniciar en breu la licitació i poder començar les obres al setembre. L’Ajuntament ja va comunicar a l’empresa ferroviària el seu “rebuig total” al projecte, “no només per l’impacte visual, sinó també atenent mesures de seguretat, quan la seguretat és – segons Adif – l’objectiu del projecte de remodelació”.
Informes tècnics
Segons l’ajuntament, l’informe emès pels serveis tècnics assenyala “la insuficiència de mesures de seguretat i accessibilitat”, ja que la construcció dels ascensors i el pas inferior amb tant poc espai deixaria “un pas insuficient i dificultaria la mobilitat als usuaris del tren, agreujant la situació actual i anant en perjudici de la seva seguretat. A més, els serveis tècnics també han indicat que les obres podrien afectar les infraestructures existents, ja que caldria desviar la xarxa municipal de sanejament general, per exemple, cosa que agreujaria els problemes que ja actualment té d’embussaments. Una altra de les raons del rebuig és l’afectació de les finques més properes a l’andana, a les quals provocarà un fort impacte.
L’andana
Precisament, un dels punts més polèmics del projecte és també el de tancar l’andana, de sempre considerada com un carrer més del poble. Tant és així, que al ple es va proposar de posar-li nom, com una manera més de deixar constància que Sant Pol considera aquesta zona com a part del seu teixit urbà.
Generalitat
Per altra banda, l’ajuntament té previst reunir-se el proper dia 17 amb el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per tal de posar-los al corrent del problema i demanar que intercedeixin.
Apart, imagino que la biblioteca, de la qual algun cop n'he parlat (es troba al pis de dalt de l'estació), imagino que ja estarà traslladada a la nova ubicació.
http://diarimaresme.com/2011/sant-pol-d ... Maresme%29
Sant Pol: “Defensarem el nostre patrimoni”
Per Redacció , a Portada 4 d'oct de 2011
Estació de Sant Pol | Foto: Viquipèdia
Segons ha pogut saber Diari Maresme, l’Ajuntament de Sant Pol de Mar s’entrevistarà la setmana que ve amb Adif en relació al projecte de remodelació de l’estació que té previst fer l’empresa ferroviària, al qual s’hi oposen totes les forces amb representació municipal. L’alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido (CiU), ha explicat a la nostra Redacció que la postura del consistori “és defensar el nostre patrimoni” i, en aquest sentit, ha afegit que el municipi entén que el passeig de l’andana i tot el que l’envolta en forma part.
Antecedents
En el ple del passat 22 d’agost, els 13 regidors de l’Ajuntament – CiU (5), Junts (4), ICV-EUiA (2), ERC (1) i PP (1) – van unir les seves forces per tal de frenar el projecte de remodelació de l’estació que Adif pretén dur a terme a Sant Pol. El ple va acordar en aquella sessió extraordinària el seu “rebuig unànim” al projecte que, malgrat suprimeix les marquesines i rebaixa la barana, encara contempla dos ascensors i un pas soterrani. L’ajuntament considera que es tracta d’unes estructures de dimensions considerables “atès el poc espai existent”.
Ascensors i soterranis
Segons informen fonts municipals, el mateix acord va fer constar explícitament que els regidors no assumeixen com a propis els possibles pactes a que hagués arribat Adif amb l’anterior equip de govern. Les mateixes fonts han assenyalat que tot i que veuen positives algunes modificacions que s’han introduït al projecte inicial, el consistori no accepta “de cap manera” la construcció dels ascensors i el soterrani, que suposen “una desfiguració de la imatge actual de la façana marítima”.
El projecte d'ADIF | Font: Aj. Sant Pol
Projecte d’Adif
El consistori santpolenc va donar aquesta resposta contundent després que el passat 29 de juliol Adif presentés a l’Ajuntament de Sant Pol el projecte definitiu, amb la intenció d’iniciar en breu la licitació i poder començar les obres al setembre. L’Ajuntament ja va comunicar a l’empresa ferroviària el seu “rebuig total” al projecte, “no només per l’impacte visual, sinó també atenent mesures de seguretat, quan la seguretat és – segons Adif – l’objectiu del projecte de remodelació”.
Informes tècnics
Segons l’ajuntament, l’informe emès pels serveis tècnics assenyala “la insuficiència de mesures de seguretat i accessibilitat”, ja que la construcció dels ascensors i el pas inferior amb tant poc espai deixaria “un pas insuficient i dificultaria la mobilitat als usuaris del tren, agreujant la situació actual i anant en perjudici de la seva seguretat. A més, els serveis tècnics també han indicat que les obres podrien afectar les infraestructures existents, ja que caldria desviar la xarxa municipal de sanejament general, per exemple, cosa que agreujaria els problemes que ja actualment té d’embussaments. Una altra de les raons del rebuig és l’afectació de les finques més properes a l’andana, a les quals provocarà un fort impacte.
L’andana
Precisament, un dels punts més polèmics del projecte és també el de tancar l’andana, de sempre considerada com un carrer més del poble. Tant és així, que al ple es va proposar de posar-li nom, com una manera més de deixar constància que Sant Pol considera aquesta zona com a part del seu teixit urbà.
Generalitat
Per altra banda, l’ajuntament té previst reunir-se el proper dia 17 amb el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per tal de posar-los al corrent del problema i demanar que intercedeixin.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hipocresia
Però oi que són dels que reclamen soterrar aquell patrimoni tan preuat? Tot plegat, a banda de consideracions de compliment de la llei, a la qual obeeix l'adaptació a PMR de les estacions.
Sant Pol, quina hora és?
Sant Pol, quina hora és?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.