Com ja dic, el bus et porta directament a la T1, aixi que després de baixar del bus no hi ha que passar per cap validadora. I tenint la T10 no penso pagar...oriolp13 wrote: Es que certament està bastant mal muntat...si surts de l'edifici de sants hi ha un interventor i un parell de "chalecos taronjes" que et pregunten (si et veuen guiri o molt perdut)...i llavons si que si no tens bitllet l'interventor te'n fa un a paper, però si vas directament al bus, ningú et dirà res (però no sé si tindràs problemes a l'hora de sortir a l'aeroport.
Cobertura vías Sants
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Ahir vaig passar amb el metro L1 pel costat de la zona d'obres i vaig veure la catenària rígida ja col·locada a totes les 4 vies però de bigues que cobreixin el tram encara en faltaven moltes, bàsicament les que hi havia posades eren les que fan de suport de la catenària rígida. Tot plegat per una obra totalment innecessària i que no aportarà res de res!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Les bigues estan totes col•locades i la catenària rígida també. El que queda per fer són els blocs de formigó que se sostindran entre biga i biga.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Avui comencen les proves de tracció i si tot va bé ja serà possible passar material entre Sants i Hospitalet, el tall seguirà essent fins el dia 27
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
A l'Agost de 2012 crec que tornar-la a veure-hi tall ferroviari per les obres d'aquest calaix totalment inútil i innecesàri.Suposo que el pla alternatiu serà el mateix que el d'aquest 2011,i si pot ser,que ho poguin millorar.Peró per això queda 1 any.
Tantes molèties pels usuaris per una obra totalment inecesària i prescindible en absolut. .Desprès no hi ha diners per educació i sanitat,peró per aquesta actuacio prescindible i innecesària si hi ha diners.Aquesta és la pèssima clase política que tenim al nostre país.
Espero també que torni la normalitat,tornin les dobles composicions a l'R4 Nord i tornin els 450/451 a circular.
Tantes molèties pels usuaris per una obra totalment inecesària i prescindible en absolut. .Desprès no hi ha diners per educació i sanitat,peró per aquesta actuacio prescindible i innecesària si hi ha diners.Aquesta és la pèssima clase política que tenim al nostre país.
Espero també que torni la normalitat,tornin les dobles composicions a l'R4 Nord i tornin els 450/451 a circular.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
+1Mako448 wrote:A l'Agost de 2012 crec que tornar-la a veure-hi tall ferroviari per les obres d'aquest calaix totalment inútil i innecessari.Suposo que el pla alternatiu serà el mateix que el d'aquest 2011,i si pot ser,que ho poguin millorar.Peró per això queda 1 any.
Tantes molèties pels usuaris per una obra totalment inecesària i prescindible en absolut. .Desprès no hi ha diners per educació i sanitat,peró per aquesta actuació prescindible i innecesària si hi ha diners.Aquesta és la pèssima clase política que tenim al nostre país.
.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Vols dir que començaran el soterrament (de veritat) de Torrassa i Bellvitge el 2012? Amb el salt de moltó de les vies de Vilanova sota les de Vilafranca?Mako448 wrote:A l'Agost de 2012 crec que tornar-la a veure-hi tall ferroviari per les obres d'aquest calaix totalment inútil i innecesàri.Suposo que el pla alternatiu serà el mateix que el d'aquest 2011,i si pot ser,que ho poguin millorar.Peró per això queda 1 any.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Cada país té els polítics que es mereix! No són extraterrestres (en principi!) que ens dominen! Són persones que podem elegir!Mako448 wrote: Tantes molèties pels usuaris per una obra totalment inecesària i prescindible en absolut. .Desprès no hi ha diners per educació i sanitat,peró per aquesta actuacio prescindible i innecesària si hi ha diners.Aquesta és la pèssima clase política que tenim al nostre país.
Això ho dic perquè n'estic fart de sentir gent justificant aquestes obres com si fossin totalment necessàries! Els que tenim opinió formada cal que sortim de la closca on estem ficats i fem pedagogia a la gent sobre allò que no ens agrada! Si no ho fem ens quedem aïllats queixant-nos i veient com es malgasten els nostres recursos i es destrueix l'entorn (a algú li sona un pas a nivell a Queralbs?)
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... te-1130302
IMMINENT TORNADA A LA NORMALITAT
Els talls estiuencs a Rodalies per obres a Sants s'acaben dissabte
Les alternatives allargaven els trajectes entre 20 i 45 minuts
Divendres, 26 de agost del 2011 - 14:03h. EUROPA PRESS / Barcelona
La circulació ferroviària de Rodalies entre Sants i l'Hospitalet de Llobregat i Bellvitge es reprendrà a partir d'aquest diumenge, després d'haver estat interrompuda durant el mes d'agost --del 4 al 27-- per obres de millora a l'estació barcelonina, han informat fonts de l'Ajuntament de Barcelona.
Durant aquest període, el pla alternatiu de transport ha encaminat els passatgers afectats cap a altres línies de Renfe, metro, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i autobusos.
Aquests canvis d'itinerari han suposat un augment del temps de trajecte de 45 minuts per als viatges de llarg recorregut i de 20 minuts per als de Rodalies i Regionals. El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
IMMINENT TORNADA A LA NORMALITAT
Els talls estiuencs a Rodalies per obres a Sants s'acaben dissabte
Les alternatives allargaven els trajectes entre 20 i 45 minuts
Divendres, 26 de agost del 2011 - 14:03h. EUROPA PRESS / Barcelona
La circulació ferroviària de Rodalies entre Sants i l'Hospitalet de Llobregat i Bellvitge es reprendrà a partir d'aquest diumenge, després d'haver estat interrompuda durant el mes d'agost --del 4 al 27-- per obres de millora a l'estació barcelonina, han informat fonts de l'Ajuntament de Barcelona.
Durant aquest període, el pla alternatiu de transport ha encaminat els passatgers afectats cap a altres línies de Renfe, metro, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i autobusos.
Aquests canvis d'itinerari han suposat un augment del temps de trajecte de 45 minuts per als viatges de llarg recorregut i de 20 minuts per als de Rodalies i Regionals. El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Ah, és a dir; a partir d'ara els trens a Sants aniran per ascensors i escales mecàniques i així aniran molt millor?jaezcurra wrote:Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
Ho corregeixo:
Tampoc m'acava de convèncer aquesta amb "accés per a vianants", però bahhh...jaezcurra wrote:Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés per a vianants a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Manipulació informativa
L'important és vendre'ns la moto d'alguna millora (si pot ser substancial, millor) per a justificar el malbaratament desorbitat de milions dels diners de tots nosaltres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
No està mal dit: les vies en obres accedeixen a Sants, per tant, és l'accés ferroviari a Sants. Només cal llegir-ho d'una altra manera.jEiiK0b wrote:Ah, és a dir; a partir d'ara els trens a Sants aniran per ascensors i escales mecàniques i així aniran molt millor?jaezcurra wrote:Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
Ho corregeixo:
Tampoc m'acava de convèncer aquesta amb "accés per a vianants", però bahhh...jaezcurra wrote:Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés per a vianants a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Trobeu que és excessiu gastar 5 milions d'€ en informació, o que era imprescindible, o si es podria haver fet més baratet?
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... es-1131208
5 milions en informació han suavitzat el tall de Rodalies
El costós pla encarrila els efectes de 24 dies sense trens per les obres de Sants
Transbords i viatges més llargs acaben avui per a l'usuari sense problemes afegits
Dissabte, 27 de agost del 2011
RAMON COMORERA
BARCELONA
L'impacte era tan massiu, tot i ser agost, com l'ús del servei afectat. Però aquesta vegada no hi ha hagut més problemes dels previstos. L'estratègic eix de Sants per on passen les quatre grans línies de Rodalies i els trens regionals i de llarg recorregut (AVE exclòs perquè té túnel propi) ha estat 24 dies tancat a causa de les obres de cobertura de les vies. El tall s'acaba avui i amb ell els transbords i la durada superior dels viatges per a milers de persones. Les administracions han après la lliçó dels incidents arran dels treballs nocturns de l'AVE del 2006 i el 2007, al mateix lloc, i han optat pel tall total, per extremar la coordinació i per no escatimar despeses en informació. Cinc milions en un total de 34 de les obres en curs, el 15% i 208.000 euros diaris s'han destinat a 312 informadors, 800.000 impresos i centenars d'anuncis i senyals. La pressió era forta i el gran desplegament ha funcionat i ha suavitzant molèsties inevitables.
Des del 4 d'agost el silenci ferroviari, no el de les màquines pesants, ha regnat en els 700 metres de corredor que van des del carrer de la Riera Blanca fins al dels Jocs Florals. I així serà ja indefinidament, encara que demà torni una altra vegada el grinyol dels trens. Ahir faltaven uns escassos 10 metres per cobrir fins a l'inici del túnel que condueix a l'estació de Sants, poc abans de la plaça d'aquest nom.
ALTERNATIVES / La immensa caixa de formigó que ha obligat els viatgers a baixar abans d'hora aquestes setmanes a les estacions de Bellvitge i l'Hospitalet, pel sud, i Sants i França, pel nord, ja és una realitat. El barri no veurà ni sentirà més els combois que des de sempre l'han torturat i dividit, encara que sigui a costa de crear una gepa, molt qüestionada en els llunyans inicis del pla, que es cobrirà, això sí, de verd. Damunt la llosa executada es crearà un gran parc amb espais oberts, ascensors, escales mecàniques i tres passos subterranis ja fets: Riera Blanca, Badal i Riera de Tena.
El flux de viatgers ha estat absorbit en aquests 28 dies, no sense algunes aglomeracions, per les línies L-1 del metro des de l'Hospitalet i L-5 des de Cornellà Centre, així com pels Ferrocarrils des de Bellvitge, que han enllaçat amb Plaça d'Espanya i la L-3 fins a arribar a Sants. Els nodrits grups de persones seguint resignades els senyals dels itineraris de superfície alternatius fins al pròxim enllaç han marcat el paisatge d'aquest càlid mes. Seguir viatge des del nord ha estat més complex, en especial per als usuaris de la R-1 procedents de Mataró, que es quedaven sense tren en una estació de França sense enllaços. (Comentari meu: hi ha enllaços, però insuficients, perquè no els hi dóna la gana de fer-ne més ni tampoc els anunciaven gaire els existents).
SOLAMENT AUTOBUSOS / On no hi ha hagut alternativa ferroviària ha estat cap a l'aeroport. Un bus especial cada quart d'hora ha portat uns viatgers aquí molt nombrosos i majoritàriament turistes sovint despistats, fins a la infraestructura. La complicada connexió en transport públic del Prat ho ha estat aquest agost encara més. Després d'aquest autobús encara els n'esperava un altre fins a arribar a la T-1.
Les línies de bus del Baix Llobregat han registrat un gran augment de passatgers. Cinc d'elles han estat reforçades amb 13 cotxes en les hores de més afluència de públic. Les cues, no obstant, han estat finalment inevitables.
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... es-1131208
5 milions en informació han suavitzat el tall de Rodalies
El costós pla encarrila els efectes de 24 dies sense trens per les obres de Sants
Transbords i viatges més llargs acaben avui per a l'usuari sense problemes afegits
Dissabte, 27 de agost del 2011
RAMON COMORERA
BARCELONA
L'impacte era tan massiu, tot i ser agost, com l'ús del servei afectat. Però aquesta vegada no hi ha hagut més problemes dels previstos. L'estratègic eix de Sants per on passen les quatre grans línies de Rodalies i els trens regionals i de llarg recorregut (AVE exclòs perquè té túnel propi) ha estat 24 dies tancat a causa de les obres de cobertura de les vies. El tall s'acaba avui i amb ell els transbords i la durada superior dels viatges per a milers de persones. Les administracions han après la lliçó dels incidents arran dels treballs nocturns de l'AVE del 2006 i el 2007, al mateix lloc, i han optat pel tall total, per extremar la coordinació i per no escatimar despeses en informació. Cinc milions en un total de 34 de les obres en curs, el 15% i 208.000 euros diaris s'han destinat a 312 informadors, 800.000 impresos i centenars d'anuncis i senyals. La pressió era forta i el gran desplegament ha funcionat i ha suavitzant molèsties inevitables.
Des del 4 d'agost el silenci ferroviari, no el de les màquines pesants, ha regnat en els 700 metres de corredor que van des del carrer de la Riera Blanca fins al dels Jocs Florals. I així serà ja indefinidament, encara que demà torni una altra vegada el grinyol dels trens. Ahir faltaven uns escassos 10 metres per cobrir fins a l'inici del túnel que condueix a l'estació de Sants, poc abans de la plaça d'aquest nom.
ALTERNATIVES / La immensa caixa de formigó que ha obligat els viatgers a baixar abans d'hora aquestes setmanes a les estacions de Bellvitge i l'Hospitalet, pel sud, i Sants i França, pel nord, ja és una realitat. El barri no veurà ni sentirà més els combois que des de sempre l'han torturat i dividit, encara que sigui a costa de crear una gepa, molt qüestionada en els llunyans inicis del pla, que es cobrirà, això sí, de verd. Damunt la llosa executada es crearà un gran parc amb espais oberts, ascensors, escales mecàniques i tres passos subterranis ja fets: Riera Blanca, Badal i Riera de Tena.
El flux de viatgers ha estat absorbit en aquests 28 dies, no sense algunes aglomeracions, per les línies L-1 del metro des de l'Hospitalet i L-5 des de Cornellà Centre, així com pels Ferrocarrils des de Bellvitge, que han enllaçat amb Plaça d'Espanya i la L-3 fins a arribar a Sants. Els nodrits grups de persones seguint resignades els senyals dels itineraris de superfície alternatius fins al pròxim enllaç han marcat el paisatge d'aquest càlid mes. Seguir viatge des del nord ha estat més complex, en especial per als usuaris de la R-1 procedents de Mataró, que es quedaven sense tren en una estació de França sense enllaços. (Comentari meu: hi ha enllaços, però insuficients, perquè no els hi dóna la gana de fer-ne més ni tampoc els anunciaven gaire els existents).
SOLAMENT AUTOBUSOS / On no hi ha hagut alternativa ferroviària ha estat cap a l'aeroport. Un bus especial cada quart d'hora ha portat uns viatgers aquí molt nombrosos i majoritàriament turistes sovint despistats, fins a la infraestructura. La complicada connexió en transport públic del Prat ho ha estat aquest agost encara més. Després d'aquest autobús encara els n'esperava un altre fins a arribar a la T-1.
Les línies de bus del Baix Llobregat han registrat un gran augment de passatgers. Cinc d'elles han estat reforçades amb 13 cotxes en les hores de més afluència de públic. Les cues, no obstant, han estat finalment inevitables.
Els trajectes en bus es doblen pel tall de Rodalies
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... sants.html
Els trajectes en bus es doblen arran del tall ferroviari a Sants alternativa
La companyia d'autobusos que fa el trajecte entre el Garraf i Barcelona és la més afectada, amb un increment de 2.000 clientes diaris
Barcelona Vilanova i la Geltrú Cambrils Sitges Salou Reus El Prat de Llobregat Entre 2.000 i 2.500 viatgers diaris de més han hagut de transportar durant el mes d'agost la companyia Monbus, concessionària del servei d'autobusos interurbans a la zona del Garraf, a causa de les obres per cobrir les vies de tren a l'estació de Sants que ha obligat a tallar-hi el servei ferroviari cap al sud, el nord i l'aeroport. Aquest increment de passatgers ha desbordat la companyia d'autobusos, segons reconeixia l'administrador de la firma, Francesc Monasterio, ja que “hem hagut de posar a la carretera tots els vehicles de què disposava l'empresa per fer les 50 expedicions diàries de més, sobretot en el trajecte Sitges-Barcelona”, explicava.
Aquest increment de vehicles, però, no es va produir fins a mitjan agost, després de les queixes dels usuaris pel servei. El pla ferroviari alternatiu dissenyat i programat per les administracions incrementava en 20 minuts els trajectes habituals, a més d'obligar els usuaris a fer transbordaments per accedir als punts de destinació. Per evitar-ho, els viatgers van optar per canviar el servei de tren per les línies d'autobusos interurbans, una pràctica bastant comuna a Sitges, explica Monasterio, on els ciutadans estan més habituats a agafar el servei de bus, contràriament al que succeeix a Vilanova i la Geltrú, més adeptes al tren. Aquest excés de demanda i les queixes dels usuaris, que en hores punta s'han arribat a quedar a terra a les parades de bus de Sitges, van obligar a mitjan agost a incrementar el servei amb vehicles que en altres períodes es queden a la reserva o s'hi fan tasques de manteniment.
A Tarragona també s'ha notat un cert augment de la demanda de busos arran del tall ferroviari a Sants, per als trajectes fins a Barcelona. La companyia Plana, que fa el viatge entre totes dues capitals parant també en la majoria de casos a la T1 de l'aeroport del Prat, va augmentar de dotze a setze les expedicions diàries per cada sentit a principi d'agost, coincidint amb les obres ferroviàries. El seu gerent, Albert Vallcorba, admet que el tall ha estat una oportunitat més per donar a conèixer el servei per carretera, i com que el reforç ha funcionat ja explica que el mantindran fins que s'acabi la seva particular temporada d'estiu, el 27 d'octubre.
Un mitjà competitiu
De fet, tant els temps de viatge i els preus, com les diverses parades que fan a Barcelona fan que el bus sigui un mitjà perfectament competitiu respecte al tren per comunicar ambdues ciutats. “També tenim serveis exprés, directes, per a la gent que hi va a treballar, però aquest mes no s'ha notat tant perquè molts fan vacances”, explica el gerent de Plana, que per contra a l'estiu sí que nota un augment important en les altres rutes que cobreix, entre el centre de la Costa Daurada (Cambrils, Salou, la Pineda i Port Aventura) i la capital catalana, que també disposen gairebé d'un servei cada hora. “En els dos darrers anys hem tingut un creixement espectacular, ja que hem augmentat un 30% acumulatiu els viatgers, i només al juliol en vam tenir uns 60.000 i unes 2.000 visites diàries a la web”, explica Vallcorba. En la mateixa línia, el bus fins a l'aeroport del Prat també “l'utilitza cada dia més gent, perquè et deixa allà mateix, i a més també tenim busos llançadora entre la T1 i la T2”.
Altres companyies han notat menys “l'efecte tall”. Xavier Flores, d'Hispano Igualadina (que fa els trajectes entre Reus i Barcelona), explica que “potser sí que hem tingut algun augment puntual de passatgers, però cap exageració, i no hem hagut de reforçar”. Igualment, José María Fill, d'autocars Hife (que fa els serveis de bus entre les Terres de l'Ebre, el nord de Castelló i Terol i Barcelona), explica que “potser es va notar una mica els primers dies, però molt poca cosa” perquè la majoria de pobles no tenen estació de trens.
Els trajectes en bus es doblen arran del tall ferroviari a Sants alternativa
La companyia d'autobusos que fa el trajecte entre el Garraf i Barcelona és la més afectada, amb un increment de 2.000 clientes diaris
Barcelona Vilanova i la Geltrú Cambrils Sitges Salou Reus El Prat de Llobregat Entre 2.000 i 2.500 viatgers diaris de més han hagut de transportar durant el mes d'agost la companyia Monbus, concessionària del servei d'autobusos interurbans a la zona del Garraf, a causa de les obres per cobrir les vies de tren a l'estació de Sants que ha obligat a tallar-hi el servei ferroviari cap al sud, el nord i l'aeroport. Aquest increment de passatgers ha desbordat la companyia d'autobusos, segons reconeixia l'administrador de la firma, Francesc Monasterio, ja que “hem hagut de posar a la carretera tots els vehicles de què disposava l'empresa per fer les 50 expedicions diàries de més, sobretot en el trajecte Sitges-Barcelona”, explicava.
Aquest increment de vehicles, però, no es va produir fins a mitjan agost, després de les queixes dels usuaris pel servei. El pla ferroviari alternatiu dissenyat i programat per les administracions incrementava en 20 minuts els trajectes habituals, a més d'obligar els usuaris a fer transbordaments per accedir als punts de destinació. Per evitar-ho, els viatgers van optar per canviar el servei de tren per les línies d'autobusos interurbans, una pràctica bastant comuna a Sitges, explica Monasterio, on els ciutadans estan més habituats a agafar el servei de bus, contràriament al que succeeix a Vilanova i la Geltrú, més adeptes al tren. Aquest excés de demanda i les queixes dels usuaris, que en hores punta s'han arribat a quedar a terra a les parades de bus de Sitges, van obligar a mitjan agost a incrementar el servei amb vehicles que en altres períodes es queden a la reserva o s'hi fan tasques de manteniment.
A Tarragona també s'ha notat un cert augment de la demanda de busos arran del tall ferroviari a Sants, per als trajectes fins a Barcelona. La companyia Plana, que fa el viatge entre totes dues capitals parant també en la majoria de casos a la T1 de l'aeroport del Prat, va augmentar de dotze a setze les expedicions diàries per cada sentit a principi d'agost, coincidint amb les obres ferroviàries. El seu gerent, Albert Vallcorba, admet que el tall ha estat una oportunitat més per donar a conèixer el servei per carretera, i com que el reforç ha funcionat ja explica que el mantindran fins que s'acabi la seva particular temporada d'estiu, el 27 d'octubre.
Un mitjà competitiu
De fet, tant els temps de viatge i els preus, com les diverses parades que fan a Barcelona fan que el bus sigui un mitjà perfectament competitiu respecte al tren per comunicar ambdues ciutats. “També tenim serveis exprés, directes, per a la gent que hi va a treballar, però aquest mes no s'ha notat tant perquè molts fan vacances”, explica el gerent de Plana, que per contra a l'estiu sí que nota un augment important en les altres rutes que cobreix, entre el centre de la Costa Daurada (Cambrils, Salou, la Pineda i Port Aventura) i la capital catalana, que també disposen gairebé d'un servei cada hora. “En els dos darrers anys hem tingut un creixement espectacular, ja que hem augmentat un 30% acumulatiu els viatgers, i només al juliol en vam tenir uns 60.000 i unes 2.000 visites diàries a la web”, explica Vallcorba. En la mateixa línia, el bus fins a l'aeroport del Prat també “l'utilitza cada dia més gent, perquè et deixa allà mateix, i a més també tenim busos llançadora entre la T1 i la T2”.
Altres companyies han notat menys “l'efecte tall”. Xavier Flores, d'Hispano Igualadina (que fa els trajectes entre Reus i Barcelona), explica que “potser sí que hem tingut algun augment puntual de passatgers, però cap exageració, i no hem hagut de reforçar”. Igualment, José María Fill, d'autocars Hife (que fa els serveis de bus entre les Terres de l'Ebre, el nord de Castelló i Terol i Barcelona), explica que “potser es va notar una mica els primers dies, però molt poca cosa” perquè la majoria de pobles no tenen estació de trens.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Jo penso que directament ha estat innecessaria aquesta obra i aquest tall faraònic, lo unic bo ha estat els llocs de treball que s'han creat a partir d'aquesta moguda.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Com sempre es podrien haver estalviat uns quants € fent servir la megafonia i les pantalles d'informació del metro. Per molt paper i plànol que donessin hi havia un munt de despistats que anaven a Hospital de Bellvitge i a Bellvitge per anar a Reus, Salou....metring wrote:Trobeu que és excessiu gastar 5 milions d'€ en informació, o que era imprescindible, o si es podria haver fet més baratet?
Tant difícil és posar a les pantalles dels 6.000 que per anar a Reus, Tarragona... s'ha de baixar a Rambla Just Oliveras i per anar a Sitges a Bellvitge? O en aquests mateixos trens emetre un missatge pregravat en català, castellà i anglès?
Els informadors en general bastant justets. N'he vist uns quants que per enviar la gent a Bellvitge (rodalies) des de Rambla Just Oliveras els deien d'anar a Av. Carrilet i agafar els FGC fins a Gornal, quan és molt més fàcil anar directament a Bellvitge (M) i caminar 5 minuts. Però ja podien ser persones grans o gent amb maletes que els hi volien fer dos transbords!
Crec que primer cal utilitzar tots aquells recursos dels que ja es disposa i que no generen cap sobrecost i després pensar en posar informadors, fullets....
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Precisament amb gent gran i gent amb maletes, jo prefereixo fer dos transbords on Av Carrilet i Gornal tenen ascensors, que no fer-los fer una passejada pel bonic barri de Bellvitge a les dues de la tarda amb la calorada que ha fotut aquests dies...Ferry1ac1 wrote:Els informadors en general bastant justets. N'he vist uns quants que per enviar la gent a Bellvitge (rodalies) des de Rambla Just Oliveras els deien d'anar a Av. Carrilet i agafar els FGC fins a Gornal, quan és molt més fàcil anar directament a Bellvitge (M) i caminar 5 minuts. Però ja podien ser persones grans o gent amb maletes que els hi volien fer dos transbords!
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Però Bellvitge també en té d'ascensors i com he comentat està a 5 minuts de la parada de la Renfe.victorcasta wrote: Precisament amb gent gran i gent amb maletes, jo prefereixo fer dos transbords on Av Carrilet i Gornal tenen ascensors, que no fer-los fer una passejada pel bonic barri de Bellvitge a les dues de la tarda amb la calorada que ha fotut aquests dies...
Jo vaig veure a Rbla Just Oliveras una dona gran plorant perquè portava tota la tarda donant voltes per Barcelona per anar a Cunit i una informadora li va dir això d'Av. Carrilet i Gornal i la dona ja no sabia què fer! la meva opinió és que com menys transbords millor (encara que el viatge sigui un pèl més llarg).
Crec que pels que estem familiaritzats amb el sistema de transport públic els transbords no representen cap problema però pels estrangers i per la gent no familiaritzada amb el transport públic català cada transbord és una odissea.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Reichspropaganda"
Aquesta formulació denota un sectarisme galopant que recorda el llinxament del tramvia als anys 60-70 així com de determinades idees i persones. El Col·legi de Periodistes hauria de prendre-hi mesures.Un diari wrote:El barri no veurà ni sentirà més els combois que des de sempre l'han torturat i dividit
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Jo per als que anaven a la R2 Sud preferia dir-lis el doble transbord que amb metro fins a Bellvitge ja que no sabia si estava senyalitzat per anar de Bellvitge Metro a Bellvitge RENFE i no em volia arriscar a que es perdessin per l'interior del barri de Bellvitge, també els hi comentava la possiblitat d'anar des de Sants a Plaça Espanya a peu. Ara, hi havien viatgers que t'ho preguntaven si era possible anar, i en el cas que em contestessin que sabien el camí per anar d'una estació a l'altra els hi deia que no hi havia problema i aleshores els enviava per allà. Val a dir, però, que des de Montmeló si anaven a Calafell, Segur de Calafell... els enviava per la R8 fins a Martorell i allà la R4 fins a Sant Vicenç de Calders, i la majoria de viatgers ho preferia així. Igual per als que anaven a enllaçar amb la R13, R14, R15 i R16.Ferry1ac1 wrote:Però Bellvitge també en té d'ascensors i com he comentat està a 5 minuts de la parada de la Renfe.
Jo vaig veure a Rbla Just Oliveras una dona gran plorant perquè portava tota la tarda donant voltes per Barcelona per anar a Cunit i una informadora li va dir això d'Av. Carrilet i Gornal i la dona ja no sabia què fer! la meva opinió és que com menys transbords millor (encara que el viatge sigui un pèl més llarg).
Crec que pels que estem familiaritzats amb el sistema de transport públic els transbords no representen cap problema però pels estrangers i per la gent no familiaritzada amb el transport públic català cada transbord és una odissea.