Cobertura vías Sants
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Ja que s'ha acabat el tall pel calaix de Sants,han tornat les 450/451 a prestar servei a l'R2 Sud?Les 447 de l'R4 van en dobles totes i sense excepció?Les 470 ja fan integrament el viatge per l'R12 i no amb transbord a Calaf amb un 447?
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
He vist bucs per Segur de Calafell. I segons el horaris actualitzats de l'R12 (http://www20.gencat.cat/docs/msi-dgac/R ... agosto.pdf) ja no es fa el canvi de trens a Calaf
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Fent constar el resultat final de l'enquesta anterior, n'encetem una altre.
- Attachments
-
- enquesta anterior.jpg (45.45 KiB) Viewed 8924 times
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Jo penso que de cara a qui no ho coneix és molt més fàcil un transport públic que el deixi a la mateixa estació on ha d'agafar l'altre tren, anar de Bellvitge línia 1 a Bellvitge Renfe, tot i poder ser bona idea, és més aviat per a usuaris avançats, i segons a quina hora del dia a més sempre que vagin amb guardaespatlles, de tota manera probablement a Bellvitge el metro no acceptava els títols de Renfe, ja que no és una cosa prevista en el pla alternatiu de transport.Ferry1ac1 wrote:Però Bellvitge també en té d'ascensors i com he comentat està a 5 minuts de la parada de la Renfe.victorcasta wrote: Precisament amb gent gran i gent amb maletes, jo prefereixo fer dos transbords on Av Carrilet i Gornal tenen ascensors, que no fer-los fer una passejada pel bonic barri de Bellvitge a les dues de la tarda amb la calorada que ha fotut aquests dies...
Jo vaig veure a Rbla Just Oliveras una dona gran plorant perquè portava tota la tarda donant voltes per Barcelona per anar a Cunit i una informadora li va dir això d'Av. Carrilet i Gornal i la dona ja no sabia què fer! la meva opinió és que com menys transbords millor (encara que el viatge sigui un pèl més llarg).
Crec que pels que estem familiaritzats amb el sistema de transport públic els transbords no representen cap problema però pels estrangers i per la gent no familiaritzada amb el transport públic català cada transbord és una odissea.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-1132460
DESPRÉS DE 24 DIES D'INTERRUPCIÓ
Finalitzen els talls d'estiu a Rodalies per les obres a Sants
Restablert el servei habitual a totes les línies ferroviàries
Diumenge, 28 de agost del 2011 - 13:44h. EL PERIÓDICO / Barcelona
Des de l'inici del servei d'aquest diumenge s'ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies i Llarga Distància, una vegada s'ha recuperat el trànsit ferroviari en els trams Sants-Bellvitge i Sants-L'Hospitalet de Llobregat.
L'estratègic eix de Sants ha estat tancat 24 dies durant el mes d'agost --del 4 al 27-- per portar a terme obres de millora a l'estació. Durant aquest període, el pla alternatiu de transport ha reencaminat els passatgers afectats cap a altres línies de Renfe, Metro, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i autobusos.
Aquests canvis d'itinerari han suposat un augment del temps de trajecte de 45 minuts per als viatges de llarg recorregut i de 20 minuts per als de Rodalies i Regionals.
El projecte continua
El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns --que es pretén convertir en una zona verda.
DESPRÉS DE 24 DIES D'INTERRUPCIÓ
Finalitzen els talls d'estiu a Rodalies per les obres a Sants
Restablert el servei habitual a totes les línies ferroviàries
Diumenge, 28 de agost del 2011 - 13:44h. EL PERIÓDICO / Barcelona
Des de l'inici del servei d'aquest diumenge s'ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies i Llarga Distància, una vegada s'ha recuperat el trànsit ferroviari en els trams Sants-Bellvitge i Sants-L'Hospitalet de Llobregat.
L'estratègic eix de Sants ha estat tancat 24 dies durant el mes d'agost --del 4 al 27-- per portar a terme obres de millora a l'estació. Durant aquest període, el pla alternatiu de transport ha reencaminat els passatgers afectats cap a altres línies de Renfe, Metro, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i autobusos.
Aquests canvis d'itinerari han suposat un augment del temps de trajecte de 45 minuts per als viatges de llarg recorregut i de 20 minuts per als de Rodalies i Regionals.
El projecte continua
El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
Es tracta de la segona fase d'un projecte fruit de la coordinació de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, el Ministeri de Foment i Adif, i marcat per l'objectiu de millorar l'accés ferroviari a Sants --escales mecàniques, ascensors i passos inferiors-- i la urbanització de la part superior i entorns --que es pretén convertir en una zona verda.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Restabliment del servei habitual a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància
Des de l’inici de l’horari comercial de servei d’avui diumenge, es recupera el trànsit ferroviari entre Sants i L’Hospitalet de Llobregat i entre Sants i Bellvitge Durant el tall, els serveis de rodalia han obtingut una puntualit.at mitjana del 98,25%. Els serveis d’atenció al client i seguretat a les estacions es van reforçar amb més de 300 informadors.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
D’aquesta manera, des d’avui es recuperen els horaris habituals de servei. Només s’ha introduït una petita modificació d’horari a la línia R8 per tal d’adequar l’oferta a la mobilitat dels estudiants que es desplacen fins la UAB.
Durant els dies de restricció al servei ferroviari, no s’ha registrat cap incidència destacable als serveis de Rodalies de Catalunya i Llarga Distància. L’índex de puntualitat mitjana assolit pels més de 21.000 trens de rodalia que han prestat servei durant aquest període ha estat del 98,25%.
Modificacions programades amb previsió
Entre el 4 i el 27 d’agost, d’acord amb els veïns i la resta d’operadors implicats, es va programar l’obra de cobertura de l’entrada sud de Sants, per minimitzar els efectes sobre la mobilitat de milers d’usuaris. Durant més d’un any es va treballar en l’elaboració d’un Pla Alternatiu de Transport (PAT) que garantís el servei als usuaris durant el tall ferroviari, el qual ha comptat una extensa campanya informativa per explicar als usuaris les alternatives de transport al seu abast.
Així mateix es va constituir una comissió de seguiment del PAT amb la presència de tots els operadors (Generalitat de Catalunya, ATM, Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet , Ajuntament de Cornellà, Renfe, ADIF, FGC, TMB) que ha vetllat durant el mes d’agost pel correcte desenvolupament del Pla.
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb motiu del tall ferroviari, es va establir un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, eren vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu, Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Informació i Atenció al Client
Per atendre les necessitats d’informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Renfe van reforçar els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, es van incorporar més de 300 informadors contractats per assabentar els viatgers dels canvis en la programació i ajudar-los a triar les millors alternatives de transport.
Així mateix es van utilitzar diferents suports d’informació. El telèfon gratuït d’informació de Rodalies de Catalunya ha atès una mitjana de 1.000 trucades per dia durant el PAT. D’altra banda, el web de Rodalies ha rebut unes 5.500 visites diàries en aquest període.
La urbanització de la superfície crearà una nova rambla
L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, ha realitzat durant aquest mes d’agost la fase més complexa de les obres de cobertura de les vies d’entrada a Sants des de l’Hospitalet de Llobregat. La cobertura del corredor ferroviari és un objectiu que l’Ajuntament de Barcelona persegueix fa temps amb l’objecte de millorar en gran mesura les condicions ambientals en lo que es refereix a soroll, vibracions i efecte barrera sobre la permeabilitat de persones i vehicles dels barris del sud de l’Estació de Sants.
En concret, des del dia 4 i fins al 27 d’agost s’ha executat:
el desmuntatge de la catenària flexible, retirant 25 pòrtics de catenària i tirants;
la col·locació de les bigues de coberta (108 bigues de 18 metres i 40 tones) i de les lloses prefabricades (14.000m2 de superfície);
i la instal·lació de catenària rígida (3.120 metres lineals de catenària).
Amb el cobriment de vies i la posterior urbanització de la superfície per crear una nova rambla de 700 metres que unirà els carrers de Riera Blanca, Sants, Antoni de Capmany, Jocs Florals, Burgos i Rambla de Badal, al districte de Sants-Montjuïc, i amb L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta rambla millorarà la fins ara difícil connexió entre ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.
L’Ajuntament de Barcelona preveu elaborar el projecte executiu i licitar les obres d’urbanització el primer semestre del 2012, iniciar els treballs durant el segon semestre i acabar la urbanització de la nova rambla a finals del 2014.
Aquestes obres tenen un cost total de 143 milions d’euros.
FONT: Rodalies de Catalunya
Des de l’inici de l’horari comercial de servei d’avui diumenge, es recupera el trànsit ferroviari entre Sants i L’Hospitalet de Llobregat i entre Sants i Bellvitge Durant el tall, els serveis de rodalia han obtingut una puntualit.at mitjana del 98,25%. Els serveis d’atenció al client i seguretat a les estacions es van reforçar amb més de 300 informadors.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
D’aquesta manera, des d’avui es recuperen els horaris habituals de servei. Només s’ha introduït una petita modificació d’horari a la línia R8 per tal d’adequar l’oferta a la mobilitat dels estudiants que es desplacen fins la UAB.
Durant els dies de restricció al servei ferroviari, no s’ha registrat cap incidència destacable als serveis de Rodalies de Catalunya i Llarga Distància. L’índex de puntualitat mitjana assolit pels més de 21.000 trens de rodalia que han prestat servei durant aquest període ha estat del 98,25%.
Modificacions programades amb previsió
Entre el 4 i el 27 d’agost, d’acord amb els veïns i la resta d’operadors implicats, es va programar l’obra de cobertura de l’entrada sud de Sants, per minimitzar els efectes sobre la mobilitat de milers d’usuaris. Durant més d’un any es va treballar en l’elaboració d’un Pla Alternatiu de Transport (PAT) que garantís el servei als usuaris durant el tall ferroviari, el qual ha comptat una extensa campanya informativa per explicar als usuaris les alternatives de transport al seu abast.
Així mateix es va constituir una comissió de seguiment del PAT amb la presència de tots els operadors (Generalitat de Catalunya, ATM, Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet , Ajuntament de Cornellà, Renfe, ADIF, FGC, TMB) que ha vetllat durant el mes d’agost pel correcte desenvolupament del Pla.
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb motiu del tall ferroviari, es va establir un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, eren vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu, Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Informació i Atenció al Client
Per atendre les necessitats d’informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Renfe van reforçar els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, es van incorporar més de 300 informadors contractats per assabentar els viatgers dels canvis en la programació i ajudar-los a triar les millors alternatives de transport.
Així mateix es van utilitzar diferents suports d’informació. El telèfon gratuït d’informació de Rodalies de Catalunya ha atès una mitjana de 1.000 trucades per dia durant el PAT. D’altra banda, el web de Rodalies ha rebut unes 5.500 visites diàries en aquest període.
La urbanització de la superfície crearà una nova rambla
L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, ha realitzat durant aquest mes d’agost la fase més complexa de les obres de cobertura de les vies d’entrada a Sants des de l’Hospitalet de Llobregat. La cobertura del corredor ferroviari és un objectiu que l’Ajuntament de Barcelona persegueix fa temps amb l’objecte de millorar en gran mesura les condicions ambientals en lo que es refereix a soroll, vibracions i efecte barrera sobre la permeabilitat de persones i vehicles dels barris del sud de l’Estació de Sants.
En concret, des del dia 4 i fins al 27 d’agost s’ha executat:
el desmuntatge de la catenària flexible, retirant 25 pòrtics de catenària i tirants;
la col·locació de les bigues de coberta (108 bigues de 18 metres i 40 tones) i de les lloses prefabricades (14.000m2 de superfície);
i la instal·lació de catenària rígida (3.120 metres lineals de catenària).
Amb el cobriment de vies i la posterior urbanització de la superfície per crear una nova rambla de 700 metres que unirà els carrers de Riera Blanca, Sants, Antoni de Capmany, Jocs Florals, Burgos i Rambla de Badal, al districte de Sants-Montjuïc, i amb L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta rambla millorarà la fins ara difícil connexió entre ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.
L’Ajuntament de Barcelona preveu elaborar el projecte executiu i licitar les obres d’urbanització el primer semestre del 2012, iniciar els treballs durant el segon semestre i acabar la urbanització de la nova rambla a finals del 2014.
Aquestes obres tenen un cost total de 143 milions d’euros.
FONT: Rodalies de Catalunya
Salvem l'Estació de França!
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
A Bellvitge <M> si que s'acceptaven els bitllets de Rodalies.josep_serre wrote: de tota manera probablement a Bellvitge el metro no acceptava els títols de Renfe, ja que no és una cosa prevista en el pla alternatiu de transport.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fora de la propaganda sectària, un gran dubte
Perdó?El Periódico wrote:El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Possible altre tall?
Sembla ser que hi haurà algun altre tall similar degut a aquestes obres...Guigui wrote:Perdó?El Periódico wrote:El projecte complet finalitzarà el segon semestre del 2012, i el mateix bitllet de Renfe, no integrat, serà vàlid per fer els transbords marcats en el pla durant les obres.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Encara no en tenen prou?
Molèsties a dojo per uns incívics rondinaires, i de propina, 143 milions a pagar entre tots nosaltres.
Ah, i no us oblideu de seguir votant tota aquesta colla de filàntrops!
Ah, i no us oblideu de seguir votant tota aquesta colla de filàntrops!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Hola,
¿Nos podrían mostrar gráficamente lo que han hecho? es decir, unas fotos del "antes" y "después" para que nos hagamos una idea de lo que les ha dado tiempo a hacer durante casi 1 mes entero de caos ferroviario a mi por lo menos me gustaría saber qué es lo que han hecho y qué clase de cobertura del cajón de entrada a Sants tenemos ahora en la zona.
Y de la misma forma... ¿cuál es el mapa actual de la red de cercanías? ¿cuándo terminará eso de la R2, R2 sur, R2 norte, R2 a medias...?
Saludos,
Sergio
¿Nos podrían mostrar gráficamente lo que han hecho? es decir, unas fotos del "antes" y "después" para que nos hagamos una idea de lo que les ha dado tiempo a hacer durante casi 1 mes entero de caos ferroviario a mi por lo menos me gustaría saber qué es lo que han hecho y qué clase de cobertura del cajón de entrada a Sants tenemos ahora en la zona.
Y de la misma forma... ¿cuál es el mapa actual de la red de cercanías? ¿cuándo terminará eso de la R2, R2 sur, R2 norte, R2 a medias...?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Para poder hacer el paseo elevado a un nivel inferior al que existía hasta ahora se ha optado por quitar toda la catenaria flexible y poner una catenaria rígida que requiere menos gálibo. Los trabajos que se han hecho han sido poner las vigas transversales y colocar esta catenaria, quedando por poner el relleno de bloques de hormigón entre viga y viga, que no requiere de corte de servicio.
También se ha aprovechado para rectificar el trazado de las vías en la salida sur de la estación de Sants, que en algunos casos eran demasiado cerrados (sobretodo en vías 7 y 8).
La división de la R2 viene motivada por los trabajos de la alta velocidad y aún queda mucho por hacer por eso. Además, seguramente que haya cortes el año que viene en la zona de Sant Andreu Comtal para la puesta en servicio de la nueva estación y para el trazado del AVE.
(Editat per rectificar ortografia).
También se ha aprovechado para rectificar el trazado de las vías en la salida sur de la estación de Sants, que en algunos casos eran demasiado cerrados (sobretodo en vías 7 y 8).
La división de la R2 viene motivada por los trabajos de la alta velocidad y aún queda mucho por hacer por eso. Además, seguramente que haya cortes el año que viene en la zona de Sant Andreu Comtal para la puesta en servicio de la nueva estación y para el trazado del AVE.
(Editat per rectificar ortografia).
Last edited by victorcasta on Monday 29/08/2011 14:27, edited 1 time in total.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Moltes gràcies, senyors veïns molestos amb les vies de Sants
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... ancia.html
Els projectes ferroviaris a Barcelona perjudicaran el servei de mitjana distància
Els cobriments a Sants i l'Hospitalet frustraran la quadruplicació de vies que milloraria els temps dels regionals
Els túnels barcelonins, quasi col·lapsats
29/08/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha denunciat en els darrers mesos que algunes actuacions en marxa a la xarxa ferroviària i d'altres de projectades al voltant de Barcelona no tan sols no milloraran el servei de regionals, sinó que el boicotejaran. És el cas, sense anar més lluny, de l'obra que tot just ahir es va donar per acabada en l'etapa més molesta (avui es reobre la línia), el cobriment dels accessos a l'estació de Sants, que ha comportat la supressió de dues de les vies de la línia de Vilanova, i “compromet els temps de viatge” des de l'R13 fins a l'R16, és a dir, dels trens cap a i des de Tarragona, Tortosa, Reus, Móra, Valls i Lleida. La decisió, que es va prendre el 2005, ja ha fet que el temps de connexió amb Tarragona hagi augmentat fins a una hora com a mínim, i farà que sigui impossible rebaixar-lo a 45 minuts com preveia el Pla General Ferroviari, del 1987. Aquesta obra, i el soterrament previst a l'Hospitalet només per a dues vies, descarten la idea estatal de quadruplicar vies entre Castelldefels i Barcelona, un projecte molt reivindicat per la PTP (també per als accessos nord a la ciutat, per a un total de 40 km de vies) que permetria la convivència amb els trens de rodalia sense afectar els temps de viatge dels regionals.
L'actuació a l'Hospitalet, d'altra banda, també pretén relligar les línies actuals en sentit costa-costa i interior-interior, sense tenir en compte que així els regionals del sud no podran passar pel túnel del carrer d'Aragó i, per tant, no podran arribar a l'estació del passeig de Gràcia, ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris. Aquests trens hauran de passar pel túnel de la plaça de Catalunya, que “estarà saturat i impedirà que els regionals siguin passants”, lamenta PTP.
L'ens ha incidit també en el problema a curt termini de la saturació dels actuals dos túnels ferroviaris de la ciutat (de fet, ja està pensat que se'n faci un altre per a ample ibèric a llarg termini), per on el pla estatal de rodalies preveu que passin entre 22 i 26 passos per hora i sentit, és a dir, “una situació de col·lapse tècnic en hora punta”. I això que només s'hi reserva pas per a quatre regionals en total de les línies de Girona, Tortosa, Casp i Lleida, “algunes ja amb una explotació insuficient ara, com el cas dels quatre únics trens diaris entre Valls i Barcelona”. La PTP avisa que el túnel en obres del TAV no alliberarà gaires d'aquests serveis, i alerta que l'Estat no ha previst la creació de serveis semidirectes ni a regionals ni a rodalies, un descuit que “és una anomalia a escala europea”, ja que no hi ha cap regió metropolitana com la barcelonina “sense un esglaonament del servei intermedi entre TAV i rodalies”.
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... ancia.html
Els projectes ferroviaris a Barcelona perjudicaran el servei de mitjana distància
Els cobriments a Sants i l'Hospitalet frustraran la quadruplicació de vies que milloraria els temps dels regionals
Els túnels barcelonins, quasi col·lapsats
29/08/11 02:00 - tarragona - Òscar Palau
L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha denunciat en els darrers mesos que algunes actuacions en marxa a la xarxa ferroviària i d'altres de projectades al voltant de Barcelona no tan sols no milloraran el servei de regionals, sinó que el boicotejaran. És el cas, sense anar més lluny, de l'obra que tot just ahir es va donar per acabada en l'etapa més molesta (avui es reobre la línia), el cobriment dels accessos a l'estació de Sants, que ha comportat la supressió de dues de les vies de la línia de Vilanova, i “compromet els temps de viatge” des de l'R13 fins a l'R16, és a dir, dels trens cap a i des de Tarragona, Tortosa, Reus, Móra, Valls i Lleida. La decisió, que es va prendre el 2005, ja ha fet que el temps de connexió amb Tarragona hagi augmentat fins a una hora com a mínim, i farà que sigui impossible rebaixar-lo a 45 minuts com preveia el Pla General Ferroviari, del 1987. Aquesta obra, i el soterrament previst a l'Hospitalet només per a dues vies, descarten la idea estatal de quadruplicar vies entre Castelldefels i Barcelona, un projecte molt reivindicat per la PTP (també per als accessos nord a la ciutat, per a un total de 40 km de vies) que permetria la convivència amb els trens de rodalia sense afectar els temps de viatge dels regionals.
L'actuació a l'Hospitalet, d'altra banda, també pretén relligar les línies actuals en sentit costa-costa i interior-interior, sense tenir en compte que així els regionals del sud no podran passar pel túnel del carrer d'Aragó i, per tant, no podran arribar a l'estació del passeig de Gràcia, ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris. Aquests trens hauran de passar pel túnel de la plaça de Catalunya, que “estarà saturat i impedirà que els regionals siguin passants”, lamenta PTP.
L'ens ha incidit també en el problema a curt termini de la saturació dels actuals dos túnels ferroviaris de la ciutat (de fet, ja està pensat que se'n faci un altre per a ample ibèric a llarg termini), per on el pla estatal de rodalies preveu que passin entre 22 i 26 passos per hora i sentit, és a dir, “una situació de col·lapse tècnic en hora punta”. I això que només s'hi reserva pas per a quatre regionals en total de les línies de Girona, Tortosa, Casp i Lleida, “algunes ja amb una explotació insuficient ara, com el cas dels quatre únics trens diaris entre Valls i Barcelona”. La PTP avisa que el túnel en obres del TAV no alliberarà gaires d'aquests serveis, i alerta que l'Estat no ha previst la creació de serveis semidirectes ni a regionals ni a rodalies, un descuit que “és una anomalia a escala europea”, ja que no hi ha cap regió metropolitana com la barcelonina “sense un esglaonament del servei intermedi entre TAV i rodalies”.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
Está bien pensado lo de los bloques de hormigón entre bigas. Sin ellos, los miopes podríamos confundir dos bigas con una cuádriga.victorcasta wrote:Los trabajos que se han hecho han sido poner las bigas transversales y colocar esta catenaria, quedando por poner el relleno de bloques de hormigón entre biga y biga, que no requiere de corte de servicio.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
D'acord... Lost in translation...
En català, biga. En castellà, viga.
En català, biga. En castellà, viga.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perfeccionar l'obra mestra
Veient la font, podem estar tranquils i pensar que, de moment, no passa de rumor?Avui/El Punt wrote:[...] ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris.
Ara, amb les animalades que fan i que comprometen el transport de centenars de milers de persones per a un dubtós benefici d'uns pocs, ja podrien desmantellar directament tota la xarxa ferroviària i convertir-la en parcs lineals, centres comercials i aparcaments subterranis i qualsevol altra cosa d'indubtable progrés que permeti sargir ferides urbanes. No es quedin a mitges, home!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ts-1133285
Rodalies ha estat més puntual durant el llarg tall de Sants
L'ús diferent de les vies a l'Hospitalet, un canvi pendent, apuja l'índex al 98,2%
Renfe perd 500.000 viatgers en 24 dies sense trens per la cobertura fins a la Riera Blanca
Dilluns, 29 de agost del 2011
BARCELONA
El tall de Rodalies més important efectuat fins ara a causa del ja llarg historial d'obres a la xarxa ferroviària metropolitana va acabar ahir amb un balanç positiu i una bona notícia inesperada. Durant els 24 dies en què els 21.000 trens que han prestat servei en aquest període no han circulat entre l'estació de Sants i les de l'Hospitalet (ramal nord) i Bellvitge (sud) pels treballs de cobertura de les vies fins a la Riera Blanca, la puntualitat ha augmentat del 94% al 98,25%.
La principal xacra de Renfe ha millorat, així, quatre punts gràcies al nou ús provisional de la platja de vies de l'estació de l'Hospitalet, punt estratègic i crític on van el 66% dels combois. Aquests resultats, aconseguits en una situació excepcional, avalen, segons va dir ahir el coordinador de Rodalies de Catalunya, Marc García, un estudi sobre la necessitat de reformar la zona.
El responsable de la Generalitat, titular del servei, va afegir que el Ministeri de Foment, titular de la infraestructura, ja ha iniciat la redacció del projecte constructiu d'una remodelació que ha de permetre, en un futur encara indeterminat, millorar les prestacions de la complexa i enrevessada xarxa, especialment el compliment dels horaris. En aquests canvis s'inclou la nova estructura de vies molt més eficient que preveu el pla de rodalies, amb quatre línies passants de recorreguts en paral·lel per la costa i l'interior, sense creuaments que siguin un llast per al servei com els de les zones de Sants i el Clot-Aragó.
PLA ALTERNATIU / El vast pla alternatiu de transport dissenyat conjuntament per totes les administracions durant el tall, i que només en informació ha costat cinc milions d'euros, ha funcionat «raonablement bé», segons va explicar ahir el director de Rodalies de Renfe, Miguel Ángel Remacha, enmig d'una estació de Sants que a primera hora va recobrar la normalitat.
Durant el silenci ferroviari del 4 al 27 d'agost s'ha mantingut l'allargament previst de 20 minuts (amb una oscil·lació del 10%) en els viatges de Rodalies, i de 45 minuts en les rutes dels combois regionals i de llarg recorregut, va dir Remacha. En aquest temps va destacar que només s'han presentat 90 reclamacions per endarreriments, pèrdua d'enllaços o altres causes, xifra que va comparar amb els 6,3 milions de viatgers registrats.
El tall ha representat per a Renfe la pèrdua, això sí, d'entre 400.000 i 500.000 usuaris, el 6,6%. Tot i així, Remacha va relativitzar la dada ja que Rodalies ha guanyat des de començament d'any el 4% de clients respecte al 2010 i espera acabar el 2011 amb una pujada d'entre quatre i cinc milions. El responsable ferroviari va destacar que amb la contractació de 312 informadors s'havia aconseguit l'objectiu que qualsevol passatger tingués a la vista una persona d'assistència a les estacions afectades.
Els Ferrocarrils van ser, juntament amb el metro a l'Hospitalet, l'alternativa per prosseguir viatge a Bellvitge. Durant els 24 dies de tall, 671.000 viatgers van usar aquests trens entre Gornal i plaça d'Espanya, el 147% més respecte al 2010, segons l'operadora. Per Gornal van passar 232.000 persones, un augment del 619%.
Font: elperiodico.cat
Des del meu punt de vista és possible que hi hagi un 98.25% gràcies a que les línies al no passar per la entrada de Sants tenen menys temps de perdre amb la espera. I s'hi a més es compta que a l'agost és quan hi ha menys serveis que un mes de la resta de l'any, per tant, molta notícia no hauría de ser... I és normal que perdin gent perquè si en fer un recorregut et trigui de mitjana 20-45 minuts de més, la gent o canvia de transport o agafa el cotxe.
Rodalies ha estat més puntual durant el llarg tall de Sants
L'ús diferent de les vies a l'Hospitalet, un canvi pendent, apuja l'índex al 98,2%
Renfe perd 500.000 viatgers en 24 dies sense trens per la cobertura fins a la Riera Blanca
Dilluns, 29 de agost del 2011
BARCELONA
El tall de Rodalies més important efectuat fins ara a causa del ja llarg historial d'obres a la xarxa ferroviària metropolitana va acabar ahir amb un balanç positiu i una bona notícia inesperada. Durant els 24 dies en què els 21.000 trens que han prestat servei en aquest període no han circulat entre l'estació de Sants i les de l'Hospitalet (ramal nord) i Bellvitge (sud) pels treballs de cobertura de les vies fins a la Riera Blanca, la puntualitat ha augmentat del 94% al 98,25%.
La principal xacra de Renfe ha millorat, així, quatre punts gràcies al nou ús provisional de la platja de vies de l'estació de l'Hospitalet, punt estratègic i crític on van el 66% dels combois. Aquests resultats, aconseguits en una situació excepcional, avalen, segons va dir ahir el coordinador de Rodalies de Catalunya, Marc García, un estudi sobre la necessitat de reformar la zona.
El responsable de la Generalitat, titular del servei, va afegir que el Ministeri de Foment, titular de la infraestructura, ja ha iniciat la redacció del projecte constructiu d'una remodelació que ha de permetre, en un futur encara indeterminat, millorar les prestacions de la complexa i enrevessada xarxa, especialment el compliment dels horaris. En aquests canvis s'inclou la nova estructura de vies molt més eficient que preveu el pla de rodalies, amb quatre línies passants de recorreguts en paral·lel per la costa i l'interior, sense creuaments que siguin un llast per al servei com els de les zones de Sants i el Clot-Aragó.
PLA ALTERNATIU / El vast pla alternatiu de transport dissenyat conjuntament per totes les administracions durant el tall, i que només en informació ha costat cinc milions d'euros, ha funcionat «raonablement bé», segons va explicar ahir el director de Rodalies de Renfe, Miguel Ángel Remacha, enmig d'una estació de Sants que a primera hora va recobrar la normalitat.
Durant el silenci ferroviari del 4 al 27 d'agost s'ha mantingut l'allargament previst de 20 minuts (amb una oscil·lació del 10%) en els viatges de Rodalies, i de 45 minuts en les rutes dels combois regionals i de llarg recorregut, va dir Remacha. En aquest temps va destacar que només s'han presentat 90 reclamacions per endarreriments, pèrdua d'enllaços o altres causes, xifra que va comparar amb els 6,3 milions de viatgers registrats.
El tall ha representat per a Renfe la pèrdua, això sí, d'entre 400.000 i 500.000 usuaris, el 6,6%. Tot i així, Remacha va relativitzar la dada ja que Rodalies ha guanyat des de començament d'any el 4% de clients respecte al 2010 i espera acabar el 2011 amb una pujada d'entre quatre i cinc milions. El responsable ferroviari va destacar que amb la contractació de 312 informadors s'havia aconseguit l'objectiu que qualsevol passatger tingués a la vista una persona d'assistència a les estacions afectades.
Els Ferrocarrils van ser, juntament amb el metro a l'Hospitalet, l'alternativa per prosseguir viatge a Bellvitge. Durant els 24 dies de tall, 671.000 viatgers van usar aquests trens entre Gornal i plaça d'Espanya, el 147% més respecte al 2010, segons l'operadora. Per Gornal van passar 232.000 persones, un augment del 619%.
Font: elperiodico.cat
Des del meu punt de vista és possible que hi hagi un 98.25% gràcies a que les línies al no passar per la entrada de Sants tenen menys temps de perdre amb la espera. I s'hi a més es compta que a l'agost és quan hi ha menys serveis que un mes de la resta de l'any, per tant, molta notícia no hauría de ser... I és normal que perdin gent perquè si en fer un recorregut et trigui de mitjana 20-45 minuts de més, la gent o canvia de transport o agafa el cotxe.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Perfeccionar l'obra mestra
Home, no crec que la font dels periodistes de l'Avui/El Punt sigui gaire més fiable que la font dels d'El Periódico o La Vanguardia: les notes de premsa oficials.Guigui wrote:Veient la font, podem estar tranquils i pensar que, de moment, no passa de rumor?Avui/El Punt wrote:[...] ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Font
És que ho deia més aviat en sentit negatiu: com el Periódico, La Vanguardia i tutti quanti, la rumorologia ferroviària no destaca precisament per la seva infal·libilitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Desconexión del 4 al 27 de agosto: cobertura vías Sants
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/07/ ... la-tardor/
Després de 6 anys d’espera, la urbanització de les vies de Sants començarà a la tardor
Actualitzat el 04.07.2013 a les 13:08 M. Solans/ C. Cortés
Amb més d'un any i mig de retard, les obres d'urbanització de les vies de Sants començaran a la tardor i ho faran segons el disseny consensuat amb els veïns el 2006. El districte ha confirmat que s'ha aprovat inicialment el projecte d'urbanització del carrer d'Antoni de Capmany, primer pas per convertir el calaix de vies en un llarg pulmó verd.
El carrer d’Antoni de Capmany va des del carrer de Sants fins a la riera Blanca, al límit amb l’Hospitalet del Llobregat. 700 metres de llarg i més de 17.000 m2 que també incorporen els passos inferiors de riera de Tena i Badal. El projecte, que, amb matisos, recupera i respecta el document consensuat el 2006 amb les entitats i veïns del barri, busca millorar la permeabilitat d’unes infraestructures ferroviàries que històricament han constituït una autèntica fractura urbana al barri. Enrere hi queda la proposta del govern de Trias, que va plantejar construir una rambla enjardinada sobre el calaix, a l’estil de la Hight Lane, de Nova York. El darrer plenari de l’any passat va acordar per unanimitat retornar al projecte pactat amb els veïns durant el mandat socialista.
El projecte preveu un disseny del carrer amb plataforma única entre la plaça de Sants i el carrer de Sugranyes per donar prioritat als vianants. Entre Sugranyes i riera Blanca, el projecte incorpora una vorada per protegir els parterres de pas dels vehicles. En una futura fase d’intervenció, el carrer ha de ser un gran espai verd i públic de la ciutat. Per garantir-ne l’accessibilitat s’hi instal·laran diferents solucions, com ara rampes amb un talús verd o rampes amb escales i ascensor.
Paral·lelament a la urbanització del carrer d’Antoni Capmany, es vol avançar en el projecte de la llosa que cobreix les vies. El consistori en vol redactar el projecte executiu mentre s’estiguin fent les obres i poder iniciar els treballs immediatament després d’acabar-ne la primera fase perquè tot plegat sigui una realitat l’estiu de l’any vinent.
Can Batlló ja està obert al barri
En la presentació del balanç dels dos primers anys de mandat al districte de Sants també s’ha parlat de Can Batlló. Aquest juny ha finalitzat la primera fase d’obertura del recinte fabril, que ara ja es pot travessar per dins des del carrer Mossèn Amadeu Oller fins al carrer de Parcerisa.
També s’ha concretat el projecte que allotjarà l‘antiga Lleialtat Santsenca al carrer d’Olzinelles. El calendari preveu que les obres comencin el 2014 i que el 2015 l’equipament pugui entrar en funcionament. El pressupost de l’actuació és de 4,05 milions d’euros. Un altre dels projectes que el districte ha volgut destacar és el del nou barri a la Marina del Prat Vermell, entre la muntanya de Montjuïc i la Zona Franca.
Després de 6 anys d’espera, la urbanització de les vies de Sants començarà a la tardor
Actualitzat el 04.07.2013 a les 13:08 M. Solans/ C. Cortés
Amb més d'un any i mig de retard, les obres d'urbanització de les vies de Sants començaran a la tardor i ho faran segons el disseny consensuat amb els veïns el 2006. El districte ha confirmat que s'ha aprovat inicialment el projecte d'urbanització del carrer d'Antoni de Capmany, primer pas per convertir el calaix de vies en un llarg pulmó verd.
El carrer d’Antoni de Capmany va des del carrer de Sants fins a la riera Blanca, al límit amb l’Hospitalet del Llobregat. 700 metres de llarg i més de 17.000 m2 que també incorporen els passos inferiors de riera de Tena i Badal. El projecte, que, amb matisos, recupera i respecta el document consensuat el 2006 amb les entitats i veïns del barri, busca millorar la permeabilitat d’unes infraestructures ferroviàries que històricament han constituït una autèntica fractura urbana al barri. Enrere hi queda la proposta del govern de Trias, que va plantejar construir una rambla enjardinada sobre el calaix, a l’estil de la Hight Lane, de Nova York. El darrer plenari de l’any passat va acordar per unanimitat retornar al projecte pactat amb els veïns durant el mandat socialista.
El projecte preveu un disseny del carrer amb plataforma única entre la plaça de Sants i el carrer de Sugranyes per donar prioritat als vianants. Entre Sugranyes i riera Blanca, el projecte incorpora una vorada per protegir els parterres de pas dels vehicles. En una futura fase d’intervenció, el carrer ha de ser un gran espai verd i públic de la ciutat. Per garantir-ne l’accessibilitat s’hi instal·laran diferents solucions, com ara rampes amb un talús verd o rampes amb escales i ascensor.
Paral·lelament a la urbanització del carrer d’Antoni Capmany, es vol avançar en el projecte de la llosa que cobreix les vies. El consistori en vol redactar el projecte executiu mentre s’estiguin fent les obres i poder iniciar els treballs immediatament després d’acabar-ne la primera fase perquè tot plegat sigui una realitat l’estiu de l’any vinent.
Can Batlló ja està obert al barri
En la presentació del balanç dels dos primers anys de mandat al districte de Sants també s’ha parlat de Can Batlló. Aquest juny ha finalitzat la primera fase d’obertura del recinte fabril, que ara ja es pot travessar per dins des del carrer Mossèn Amadeu Oller fins al carrer de Parcerisa.
També s’ha concretat el projecte que allotjarà l‘antiga Lleialtat Santsenca al carrer d’Olzinelles. El calendari preveu que les obres comencin el 2014 i que el 2015 l’equipament pugui entrar en funcionament. El pressupost de l’actuació és de 4,05 milions d’euros. Un altre dels projectes que el districte ha volgut destacar és el del nou barri a la Marina del Prat Vermell, entre la muntanya de Montjuïc i la Zona Franca.