Imatges per a la història
Re: Imatges per a la història
En aquesta imatge, apareix l'estació de Sallent, i l'antiga biblioteca de la Mancomunitat:
http://ddd.uab.cat
http://ddd.uab.cat/pub/postals/posbib/p ... scofet.jpg
http://ddd.uab.cat
http://ddd.uab.cat/pub/postals/posbib/p ... scofet.jpg
- Attachments
-
- sallent.jpg (86.6 KiB) Viewed 7930 times
Provença?
http://ddd.uab.cat/record/58686?ln=es
Fotografia de l'estació de Metro de Provença
Calders, Pere (l'escriptor?)
Fecha: 12 març 1976
Descripción: Fotografia en paper mat blanc i negre amb el marc en color blanc
Nota: Barcelona, estació del metro de Provença.
Nota: Anotació manuscrita al revers de la fotografia: 12-mar 1976.
Fotografia de l'estació de Metro de Provença
Calders, Pere (l'escriptor?)
Fecha: 12 març 1976
Descripción: Fotografia en paper mat blanc i negre amb el marc en color blanc
Nota: Barcelona, estació del metro de Provença.
Nota: Anotació manuscrita al revers de la fotografia: 12-mar 1976.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Fotografia de l'estació de Metro de Provença
Estació de Catalunya, metro línia 3
Salut!
Salut!
Re: Imatges per a la història
He trobat aquesta imatge de la primigènia plaça Espanya. Al centre de la plaça es poden observar els accessos originals del Transversal. Ara bé, el que em desconcerta es l'edícula que apareix a la part dreta inferior de la imatge, ja que es una edícula tipus Gran Metropolitano, però aquí pertany? als Ferrocarils Catalans (avui FGC), perquè em sembla que el Transversal no va tenir mai cap edificació d'aquest tipus. Però els dos accessos estan molt a prop i la barana sembla la mateixa.
Que n'opineu?
Que n'opineu?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Imatges per a la història
Caram, sempre ens sorprens El Llop. Fotografia desconeguda per mi, i també l'edicle; no en tenia cap constància de la seva existència. Podria ser l'accés als Ferrocarrils Catalans. Salut i moltes gràcies!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Imatges per a la història
Als Ferrocarrils Catalans no, perquè acabaven a l'estació de la Magòria.
Re: Imatges per a la història
No es l'accés als urinaris i banys públics que va haver-hi a sota durant anys?
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Imatges per a la història
Jo crec que és l'accés als Catalans. Quan a l'any 1926 va arribar el Metro Transversal a p. Espanya, també hi va arribar el tren dels Catalans. L'Estació de Magoria va està operativa, a nivell de passatgers, de l'any 1912 a l'any 1926. Desprès només en comptades ocasions va funciona com estació de viatgers. Els urinaris i dutxes públiques estaven a la cantonada amb la Creu Coberta, no quedaven al mig de la plaça. Salut!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Imatges per a la història
Ferrocarrils arribaren a la plaça el 1926, el mateix any que l'L1, i l'exposició es va obrir el 1929. Tot, per l'exposició, va estar acabat l'any 1923, perquè no s'esperava l'arribada de Primo de Rivera. Així que realment no ho entenc, ha de ser anterior a 1923, anterior a l'inici de la construccio de l'area de Plaça Espanya, posem 1921... i ja havien fet els accessos? No entenc.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Imatges per a la història
La font de Jujol és del 1929. Pel que fa a les torres venecianes (que a la foto no es pot veure si ja hi són o no) i als hotels (la posterior comissaria on ara hi ha l'edifici nou dels mossos, el que hi havia al lloc de l'hotel Plaza i els edificis que encara subsisteixen com a CEIP Francesc Macià), es van construir a partir del 1926, sempre segons la wikipedia.Lluita1714 wrote:Ferrocarrils arribaren a la plaça el 1926, el mateix any que l'L1, i l'exposició es va obrir el 1929. Tot, per l'exposició, va estar acabat l'any 1923, perquè no s'esperava l'arribada de Primo de Rivera. Així que realment no ho entenc, ha de ser anterior a 1923, anterior a l'inici de la construccio de l'area de Plaça Espanya, posem 1921... i ja havien fet els accessos? No entenc.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Imatges per a la història
Aquesta foto és de l'any 1926 ó 1927, amb el Tranversal i el Catalans ja arribats a la plaça. Però encara faltaven dos ó tres anys per l'Exposició; i les noves obres d'urbanització de la plaça amb la Font d'En Jujol no es van acabar fins l'any 1929. Salut!
Re: Imatges per a la història
És el que anava a dir. Les obres en general de l'exposició del 29 (igual que les dels jj.oo. del 92) no es van acabar fins a l'últim moment, tenint en compte que hi ha elements que es van anar acabant durant l'any que va durar l'exposició, i alguns es van completar un cop acabada aquesta o ni tan sols es van fer, com detall de l'afortunada desorganització que va caracteritzar el projecte i execució generals. En quant a la foto, és clar que la plaça ja és urbanitzada i només falta la font, i l'accés que hi ha al mig de la rotonda ben bé podria ser el del metro, que en una mostra més d'aquesta desorganització es va ubicar provisionalment allà fins que es va decidir de fer la font. Això són conjectures meves. L'edicle pot ser qualsevol cosa, però l'assumpte dels ff.cc. a la pl. Espanya el tinc fluix i no domino amb exactitut els anys d'arribada o l'ús de les estacions (magòria, espanya) que van tenir. Si no són els urinaris, només se m'acut que sigui dels ff.cc, substituït posteriorment per l'accés de balaustrades de pedra (més harmònic amb la resta de la plaça) que va ser utilitzat durant tants anys després.
En qualsevol cas, la foto és un gran document, gràcies Llop!
En qualsevol cas, la foto és un gran document, gràcies Llop!
Què és alló??
Re: Imatges per a la història
Al Picassa del Club Ferroviari de Terrassa https://picasaweb.google.com/103663373812460432583 n'hi han la tira!
Re: Imatges per a la història
En primer lloc disculpes per arribar tard a la conversa.
Respecte la foto, correspon a la urbanització de la plaça prèvia a la exposició universal. Us adjunto una foto aèria (extreta del llibre “Barcelona, Memòria des del Cel”) de 1927 en que podeu observar que la part enjardinada de la plaça te dos parts, una completament circular i una part lateral una mica allargada. A la part circular és on està l’accés al transversal que es veu a la foto del Llop, a la part estirada es on està el edicle però la foto no té resolució per veure l'edicle si es que estava.
Us adjunto una segona foto del 1928 en la que és veu amb més detall com era l’accés i en la que al fons es veuen les obres de la construcció del accessos que el substituirien.
Així la imatge del Llop deu ser del 1927.
Respecte l’edicle no tinc cap informació concloent, però a la hemeroteca de La Vanguardia al 27 d’abril de 1926 s’informa del següent:
Aprobar el proyecto definitivo del edículo que la Compañía General de Ferrocarriles Catalanes de levantar en la zona de jardines de plaza España.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-012.pdf,
Respecte la foto, correspon a la urbanització de la plaça prèvia a la exposició universal. Us adjunto una foto aèria (extreta del llibre “Barcelona, Memòria des del Cel”) de 1927 en que podeu observar que la part enjardinada de la plaça te dos parts, una completament circular i una part lateral una mica allargada. A la part circular és on està l’accés al transversal que es veu a la foto del Llop, a la part estirada es on està el edicle però la foto no té resolució per veure l'edicle si es que estava.
Us adjunto una segona foto del 1928 en la que és veu amb més detall com era l’accés i en la que al fons es veuen les obres de la construcció del accessos que el substituirien.
Així la imatge del Llop deu ser del 1927.
Respecte l’edicle no tinc cap informació concloent, però a la hemeroteca de La Vanguardia al 27 d’abril de 1926 s’informa del següent:
Aprobar el proyecto definitivo del edículo que la Compañía General de Ferrocarriles Catalanes de levantar en la zona de jardines de plaza España.
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-012.pdf,
- Attachments
-
- 1927 foto aerea p espanya FTC.jpg (78.5 KiB) Viewed 7552 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Imatges per a la història
Disculpar la torpeza. Ara adjunto la foto de 1928
- Attachments
-
- 1928 FTC.jpg (58.4 KiB) Viewed 7551 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Imatges per a la història
En fi, que sembla que l'edicle podria ser dels catalans, no?
I llavors, que succeir amb ell? s'enderrocar per la urbanització de la plaça del 1928-1926?
Algú te una foto de l'accés a l'estació de Catalans abans de les obres de les vies 3 i 4 en la que es construir l'accés actual i l'ascensor actual?
Adjunto de la foto de 1927 una foto amb més detall, per que amb la resolució anterior és impossible que distingiu l'accés.
I llavors, que succeir amb ell? s'enderrocar per la urbanització de la plaça del 1928-1926?
Algú te una foto de l'accés a l'estació de Catalans abans de les obres de les vies 3 i 4 en la que es construir l'accés actual i l'ascensor actual?
Adjunto de la foto de 1927 una foto amb més detall, per que amb la resolució anterior és impossible que distingiu l'accés.
- Attachments
-
- detalle 1927 foto aerea p espanya FTC.jpg (63.95 KiB) Viewed 7551 times
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Re: Imatges per a la història
Aquí http://www.fotosdebarcelona.com/cat/gal ... calidad=18 trobareu fotografies antigues i actuals de Sant Andreu, Fabra i Puig, etc., i a http://www.ateneuenciclopedicpopular.or ... img074.jpg fotografia de l'antiga Sant Andreu Arenal.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Imatges per a la història
En referència a la boca dels Ferrocarrils de la Generalitat, voldria compartir amb vosaltres una foto que he trobat al següent blog: http://barcelofilia.blogspot.com/2011/0 ... placa.html
A l'esquerra es veu ben clarament la boca.
A l'esquerra es veu ben clarament la boca.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Imatges per a la història
Aqui una imatge historica de debo, els primerisims dias de las 800 a Barcelona, a veure qui veu un petit detall de la foto, la he trobada per internet el Blog de Francisco Torrents
Last edited by BRILL 18 on Monday 10/10/2011 10:23, edited 1 time in total.