El topalls de l'estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

El topalls de l'estació de França

Post by evody »

No se, siempre me han causado gran interes y me gustaria que aqui hablaramos de su origen, historia etc etc. De muy muy pequeño recuerdo haberlos visto en accion xD y ya entonces me impresionaron

Curiosamente hoy mirando por la red me he encontrado con esto y han vuelto a mi memoria



Minuto 08:00 en adelante..

PD: Que alguien me indique como subir videos!!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: El topalls de l'estació de França

Post by metring »

evody wrote:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
Prem "editar", i veuràs com ho he fet ;)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: El topalls de l'estació de França

Post by Lluita1714 »

Una pregunta, jo sempre he pensat que funcionen a la manera d'un fre hidràulic, he suposat que aquells topalls sobresortien una mica i en cas de que un tren xoqués contra ells, la frenada seria absorbida pels topalls, però mai els he vist en acció i mai he confirmat si funcionen així. Així doncs, als que en sabeu, em podeu dir si realment funcionen així, o com ho fan, i si els de l'Estació de França estàs immobilitzats (fets servir com a objecte decoratiu) o funcionen encara com als seus orígens.

Gràcies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El topalls de l'estació de França

Post by evody »

metring wrote:
evody wrote:
PD: Que alguien me indique como subir videos!!
Prem "editar", i veuràs com ho he fet ;)

Acies!! ;)
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El topalls de l'estació de França

Post by evody »

Estan fuera de servicio actualmente. Bueno, de topera hacen pero no en la manera para lo que fueron construidos.

Cuando estos funcionaban el vastago del cilindro sobresalia unos dos metros aproximadamente. Fijarse que actualmente estan exentos de las tuberias necesarias para su funcionamiento.

No se donde lei que podian parar un coche de viajaros que topara contra ellos a una velocidad de 30 Km o asi en condiciones de seguridad..
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El topalls de l'estació de França

Post by evody »

Por lo que veo era un modelo normalizado:
Attachments
Manchester Mayfield station.jpg
Manchester Mayfield station.jpg (126.66 KiB) Viewed 5345 times
Bradford.jpg
Bradford.jpg (185.01 KiB) Viewed 5345 times
150PX-~2.JPG
150PX-~2.JPG (8.33 KiB) Viewed 5345 times
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El topalls de l'estació de França

Post by evody »

Mas, algunos en antiguas colinias inglesas :o
Attachments
Tanjong Pagar Station.jpg
Tanjong Pagar Station.jpg (295.49 KiB) Viewed 5334 times
Waterloo Station - Hydraulic Buffers.jpg
Waterloo Station - Hydraulic Buffers.jpg (184.49 KiB) Viewed 5334 times
har4.jpg
har4.jpg (77.17 KiB) Viewed 5334 times
71487864_383737b273 1912.jpg
71487864_383737b273 1912.jpg (191.29 KiB) Viewed 5334 times
Paddington2.jpg
Paddington2.jpg (172.9 KiB) Viewed 5334 times
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Re: El topalls de l'estació de França

Post by sortrens »

Algú sap de més fotos de topalls històrics a Catalunya? Com els de l'Estació del Nord.

No crec que hi hagin topalls a Catalunya tan macos estil anglès com els de EDF però potser hi hagi alguna estació a Catalunya en algun poble a saber...

Per cert un dubte: "Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa? sel's carrega? O el tren queda mal parat al no funcionar els hidràulics?"

^^ Mercis
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Xotxar"

Post by Guigui »

sortrens wrote:Si les toperes de l'EDF estan fora de Servei aleshores en Cas de que un Automotor Xotxi amb els topalls que passa?
Vindrà la Guàrdia Urbana i li aplicarà l'ordenança del civisme.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: El topalls de l'estació de França

Post by genissimon »

Els topalls de l'Estació de França tenien, fins a la remodelació de 1992 quan els van deixar fixos, un sistema mòbil per amortir els possibles impactes que podria rebre d'un tren incapaç d'aturar-se a temps.

El funcionament era com el d'una xeringa de donar injeccions: per on es prem amb el dit gros per injectar el medicament seria per on el tren impacta amb el topall. El petit orifici que connecta l'agulla amb la xeringa, seria un petit forat a la part superior del topall per on sortiria l'aigua a gran pressió (tipus guèiser) en cas d'impacte. Aquests topalls eren com un dipòsit d'aigua que, en cas de rebre l'impacte d'un tren, l'aigua amortia l'impacte i, per efecte de la pressió, s'alliberava l'energia en sortir l'aigua per un petit orifici a la part superior del topall, buidant-se el dipòsit. Suposo que deurien tenir algun sistema per reomplir l'aigua en un termini de temps relativament curt, però el desconec.

M'han explicat que era relativament freqüent, en l'època del vapor a EDF, que els topalls haguessin de fer llur funció aturant algun tren més o menys desbocat incapaç de frenar a temps.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Re: El topalls de l'estació de França

Post by fubang »

Bon dia.

Recordo que aquests topalls feien la seva feina moltes vegades quan es preparaven els tren que sortien, ja que al retrocedir els vagons amb la màquina de maniobres empenyen el tren, moltes vegades ho feia fins que el primer vagó xocava amb els topalls, aquests reculaven una mica, el tren s'aturava i no passava res més.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: El topalls de l'estació de França

Post by França451 »

Me he pegado un susto con el video, porque no sabía dónde estaba eso.

Precisamente en una de mis últimas excursiones a EdF cuando estaba girando el móvil en vertical para sacar el frontal de una 252 estacionada en vía 3, al estar calculando con el zoom me fijé que la locomotora, si no tenía los topes literalmente besando la topera, le faltaba poquisimo. Puedo ver la foto, si recuerdo de qué álbum es y confirmarlo, pero vamos, no hace mucho recuerdo haber visto ese "beso" en topera...
Yo también pensaba que las toperas de EdF seguían funcionando.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: El topalls de l'estació de França

Post by evody »

Ya digo que de tope hacen, aunque sin amortiguacion ninguna (dudo mucho que les pusieran un muelle en el interior...) de hecho mas de una vez los he visto manchados de grasa, señal del impacto de algun vehiculo.

La explicacion de la xeringa es del todo correcta. Para que recuperaran la posicion simplemente se habria un grifo (si era de manera manual o automatica los desconozco) y al llenarse de agua el vastago salia lentamente al exterior de nuevo.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: El topalls de l'estació de França

Post by Lluita1714 »

Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
rangqiang
N4
N4
Posts: 64
Joined: Wednesday 09/03/2011 1:26

Re: El topalls de l'estació de França

Post by rangqiang »

Lluita1714 wrote:Gràcies per les explicacions. Interessant devia ser veure aquests topalls en funcionament, expulsant aigua a pressió. He buscat per Youtube per veure-les en acció però no he tingut sort.
Hi ha que buscar vídeos com sigui amb les topres en funcionament en que siguin de l'estranger!!! :(
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: El topalls de l'estació de França

Post by Lluita1714 »

Ja he buscat desenes de combinacions com "Hydraulic buffer crash" o "old train buffer"... res.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”