FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El Prat i les aerolínies perden
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=254721
Les aerolínies perden milers de passatgers
El nombre de passatgers del Prat baixa un 21%, el descens més elevat de tots els aeroports espanyols
EFE / LAMALLA.CAT
Iberia ha perdut un 23% de passatgers en els aeroports espanyols en els tres primers mesos de 2009; Spanair, un 37% (passant del segon al quart lloc), mentre qye Air Europa, amb un descens del 19%, es manté en tercer lloc, segons dades facilitades per AENA. Segons aquestes dades, Iberia, que és la companyia que registra major trànsit de viatgers en els aeroports espanyols, va transportar en el primer trimestre del 2009 6.732.105 viatgers, enfront dels 8.698.953 del mateix període de 2008.
Per la seva banda, Spanair, que el 2008 ocupava el segon lloc amb 4.092.270 viatgers, registra 2.611.816 en l'esmentat període de 2009, en tant que Air Europa va passar de 3.661.479 passatgers en el primer trimestre de l'any passat a 2.979 934. Pel que fa a Air Nostrum, que ha pujat del setè al sisè lloc, va transportar en els tres primers mesos de 2009 a 2.037.363 viatgers, fet que suposa un 11% menys que en 2008, quan van ser 2.228.385.
Clickair es va mantenir en el vuitè lloc de la llista de companyies àrees amb major trànsit de passatgers en els aeroports espanyols, després de registrar 2.069.036 viatgers en 2008 i 1.607.410 el 2009, el que suposa un descens del 23%. També va romandre en el novè lloc Vueling Airlines, que va transportar 1.487.763 passatgers en els mesos de gener, febrer i març de 2009, enfront dels 1.760.121 de 2008 (un 16% menys).
El Prat perd viatgers
I si les companyies aèries perden passatgers també ho fan els aeroports, una situació que preocupa especialment al Prat, en ple procés de creixement i a les portes que s'inauguri la nova terminal. El trànsit de passatgers a l'aeroport de Barcelona entre els mesos de gener i març d'aquest any ha descendit un 21% respecte al mateix període de l'any anterior, amb un total de 5,4 milions de passatgers. D'aquests, 3 milions van volar a l'estranger, mentre que 2,4 es van desplaçar a diferents punts d'Espanya.
Entre gener i març, l'aeroport de Barcelona va operar un total de 65.161 vols, la qual cosa suposa una disminució del 18,5% amb relació al mateix període del 2008. Del total d'operacions efectuades, 30.255 tenien un destí espanyol i 34.394 un d'internacional, majoritàriament europeu.
Pel que fa al trànsit de mercaderies, el Prat també ha registrat un descens en els primers mesos de l'any, en aquest cas del 21,9% sobre el total de l'any 2008, amb un total de 19 milions de quilos de càrrega i de gairebé 684 quilos en productes de Correus.
Rànquing estatal
En el rànquing d'aeroports de tot l'Estat espanyol el del Prat (5.488.883 passatgers, un 21% menys) ha estat el segon en nombre de passatgers, per darrere de Madrid-Barajas, en primera posició amb 10.322.332 visitants (un 16,5% menys). L'aeroport de Palma de Mallorca se situa en el tercer lloc amb 2.655.658 (13,4% menys), seguit de Gran Canària amb 2.516.963 (13% menys), Tenerife Sud amb 2.011.102 (18,4% menys) i Màlaga amb 1.971.130 (20,3% menys). Això vol dir que la reducció en el trànsit de passatgers afecta de manera especial el Prat, una conseqüència de la política de creixement seguida els últims anys, basada en atreure vols de baix cost, el perfil d'usuari dels quals ha canviat els seus hàbits davant la crisi.
Publicat 10/04/2009 14:04h
Les aerolínies perden milers de passatgers
El nombre de passatgers del Prat baixa un 21%, el descens més elevat de tots els aeroports espanyols
EFE / LAMALLA.CAT
Iberia ha perdut un 23% de passatgers en els aeroports espanyols en els tres primers mesos de 2009; Spanair, un 37% (passant del segon al quart lloc), mentre qye Air Europa, amb un descens del 19%, es manté en tercer lloc, segons dades facilitades per AENA. Segons aquestes dades, Iberia, que és la companyia que registra major trànsit de viatgers en els aeroports espanyols, va transportar en el primer trimestre del 2009 6.732.105 viatgers, enfront dels 8.698.953 del mateix període de 2008.
Per la seva banda, Spanair, que el 2008 ocupava el segon lloc amb 4.092.270 viatgers, registra 2.611.816 en l'esmentat període de 2009, en tant que Air Europa va passar de 3.661.479 passatgers en el primer trimestre de l'any passat a 2.979 934. Pel que fa a Air Nostrum, que ha pujat del setè al sisè lloc, va transportar en els tres primers mesos de 2009 a 2.037.363 viatgers, fet que suposa un 11% menys que en 2008, quan van ser 2.228.385.
Clickair es va mantenir en el vuitè lloc de la llista de companyies àrees amb major trànsit de passatgers en els aeroports espanyols, després de registrar 2.069.036 viatgers en 2008 i 1.607.410 el 2009, el que suposa un descens del 23%. També va romandre en el novè lloc Vueling Airlines, que va transportar 1.487.763 passatgers en els mesos de gener, febrer i març de 2009, enfront dels 1.760.121 de 2008 (un 16% menys).
El Prat perd viatgers
I si les companyies aèries perden passatgers també ho fan els aeroports, una situació que preocupa especialment al Prat, en ple procés de creixement i a les portes que s'inauguri la nova terminal. El trànsit de passatgers a l'aeroport de Barcelona entre els mesos de gener i març d'aquest any ha descendit un 21% respecte al mateix període de l'any anterior, amb un total de 5,4 milions de passatgers. D'aquests, 3 milions van volar a l'estranger, mentre que 2,4 es van desplaçar a diferents punts d'Espanya.
Entre gener i març, l'aeroport de Barcelona va operar un total de 65.161 vols, la qual cosa suposa una disminució del 18,5% amb relació al mateix període del 2008. Del total d'operacions efectuades, 30.255 tenien un destí espanyol i 34.394 un d'internacional, majoritàriament europeu.
Pel que fa al trànsit de mercaderies, el Prat també ha registrat un descens en els primers mesos de l'any, en aquest cas del 21,9% sobre el total de l'any 2008, amb un total de 19 milions de quilos de càrrega i de gairebé 684 quilos en productes de Correus.
Rànquing estatal
En el rànquing d'aeroports de tot l'Estat espanyol el del Prat (5.488.883 passatgers, un 21% menys) ha estat el segon en nombre de passatgers, per darrere de Madrid-Barajas, en primera posició amb 10.322.332 visitants (un 16,5% menys). L'aeroport de Palma de Mallorca se situa en el tercer lloc amb 2.655.658 (13,4% menys), seguit de Gran Canària amb 2.516.963 (13% menys), Tenerife Sud amb 2.011.102 (18,4% menys) i Màlaga amb 1.971.130 (20,3% menys). Això vol dir que la reducció en el trànsit de passatgers afecta de manera especial el Prat, una conseqüència de la política de creixement seguida els últims anys, basada en atreure vols de baix cost, el perfil d'usuari dels quals ha canviat els seus hàbits davant la crisi.
Publicat 10/04/2009 14:04h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Setmana Santa al Prat
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... -vols.html
L'aeroport del Prat registrarà aquesta Setmana Santa un 9% menys de vols
11/04/09 02:00 - Barcelona - el PUnt/ acn
Des d'abans-d'ahir, dijous, i fins al proper dimarts 14 d'abril l'aeroport de Barcelona farà 4.561 operacions, entre enlairaments i aterratges, una xifra que representa un 9% menys respecte de la Setmana Santa de l'any passat, en què es van registrar uns 5.000 vols. Segons han explicat fonts aeroportuàries, tot i que el nombre de vols s'ha reduït com a conseqüència de la crisi, es preveu que aquests vols estiguin més plens. En total, durant aquests dies l'oferta de seients des del Prat serà per a 550.000 passatgers. En aquesta ocasió, els destins més sol·licitats són Istambul, Tessalònica (Grècia) i Munic. Tal com és ja tradicional, el dilluns de Pasqua serà el dia de més trànsit de passatgers, amb una previsió de 894 moviments d'aeronaus, seguit del dimarts següent i aquest dijous, en què es registraran 839 i 766 operacions, respectivament. Tant l'operació sortida com la tornada d'aquests dies de vacances s'allargaran de manera escalonada durant tota la setmana. Entre els destins amb més demanda en l'àmbit estatal, Almeria destaca com una de les ciutats més triada.
Per altra banda, l'organisme aeroportuari Aena ha fet públiques les dades de trànsit de passatgers des del gener fins al mes de març, que confirmen la caiguda continuada entorn del 21% a l'aeroport de Barcelona. Per la crisi econòmica, la reducció de vols del sector i la competència del tren d'alta velocitat (TAV), el Prat manté una tendència de descens superior a l'aeroport de Barajas, que baixa prop del 16% de passatgers en els primers tres mesos d'aquest any. Dels 5.488.883 passatgers acumulats, més de 3 milions han volat a destins internacionals, mentre que els 2,4 milions restants han fet vols interns de l'Estat espanyol.
L'aeroport del Prat registrarà aquesta Setmana Santa un 9% menys de vols
11/04/09 02:00 - Barcelona - el PUnt/ acn
Des d'abans-d'ahir, dijous, i fins al proper dimarts 14 d'abril l'aeroport de Barcelona farà 4.561 operacions, entre enlairaments i aterratges, una xifra que representa un 9% menys respecte de la Setmana Santa de l'any passat, en què es van registrar uns 5.000 vols. Segons han explicat fonts aeroportuàries, tot i que el nombre de vols s'ha reduït com a conseqüència de la crisi, es preveu que aquests vols estiguin més plens. En total, durant aquests dies l'oferta de seients des del Prat serà per a 550.000 passatgers. En aquesta ocasió, els destins més sol·licitats són Istambul, Tessalònica (Grècia) i Munic. Tal com és ja tradicional, el dilluns de Pasqua serà el dia de més trànsit de passatgers, amb una previsió de 894 moviments d'aeronaus, seguit del dimarts següent i aquest dijous, en què es registraran 839 i 766 operacions, respectivament. Tant l'operació sortida com la tornada d'aquests dies de vacances s'allargaran de manera escalonada durant tota la setmana. Entre els destins amb més demanda en l'àmbit estatal, Almeria destaca com una de les ciutats més triada.
Per altra banda, l'organisme aeroportuari Aena ha fet públiques les dades de trànsit de passatgers des del gener fins al mes de març, que confirmen la caiguda continuada entorn del 21% a l'aeroport de Barcelona. Per la crisi econòmica, la reducció de vols del sector i la competència del tren d'alta velocitat (TAV), el Prat manté una tendència de descens superior a l'aeroport de Barajas, que baixa prop del 16% de passatgers en els primers tres mesos d'aquest any. Dels 5.488.883 passatgers acumulats, més de 3 milions han volat a destins internacionals, mentre que els 2,4 milions restants han fet vols interns de l'Estat espanyol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
I tot i així, amb el context de la crisi, trobo que és poc el que ha baixat. Ofertes de darrera hora? O la gent tenim ganes d'oblidar la crisi?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sector a prova de crisi
I, a més, segur que l'AVE ha agafat part de la quota del mercat aeri. Per tant, quedarem que, amb tot plegat, haurà marxat de Setmana Santa gairebé la mateixa gent que l'any passat. Realment, hi ha sectors més a prova de crisi que no semblaria pas a primera vista...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El Prat, darrere Palma
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -anys.html
El Prat cau al juny a la tercera posició en passatgers per primer cop en anys
14/07/09 02:00 - Barcelona - X. Miró
Amb un descens de l'11% de passatgers, l'aeroport del Prat és el que en perd més al mes de juny respecte dels principals aeroports de l'Estat espanyol després del de Gran Canària, que registra una caiguda del 17,2%. Però, a més, l'aeroport barceloní cau a la tercera posició, darrere de Barajas i Palma, després de cinc anys. Sembla que la competència del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Madrid i la crisi econòmica han posat punt i final a l'èxit del creixement del nombre de passatgers al Prat dels darrers anys, en què la instal·lació va aconseguir superar els 30 milions anuals. Hem d'anar fins al 2004 per trobar una situació com la d'aquest any, en què al juny l'aeroport de Palma superava en passatgers el de Barcelona, que se situava en tercera posició. A l'estiu, Mallorca superava l'aeroport barceloní fins aquell any. Però des del 2005 fins al 2008, amb l'explosió del baix cost, el Prat ha aconseguit repetidament situar-se com el segon aeroport de l'Estat en passatgers, també en un mes de vacances com el juny. Sense la competència ferroviària, a l'aeroport de Palma el descens es limita aquest any a un 4,8 per cent.
LES DADES DE JUNY
Madrid Barajas
4.249.711
-5,6%
Palma
2.592.153
-4,8%
El Prat
2.501.230
-11%
Màlaga
1.177.361
-8,7%
Alacant
895.345
-3,7%
El Prat cau al juny a la tercera posició en passatgers per primer cop en anys
14/07/09 02:00 - Barcelona - X. Miró
Amb un descens de l'11% de passatgers, l'aeroport del Prat és el que en perd més al mes de juny respecte dels principals aeroports de l'Estat espanyol després del de Gran Canària, que registra una caiguda del 17,2%. Però, a més, l'aeroport barceloní cau a la tercera posició, darrere de Barajas i Palma, després de cinc anys. Sembla que la competència del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Madrid i la crisi econòmica han posat punt i final a l'èxit del creixement del nombre de passatgers al Prat dels darrers anys, en què la instal·lació va aconseguir superar els 30 milions anuals. Hem d'anar fins al 2004 per trobar una situació com la d'aquest any, en què al juny l'aeroport de Palma superava en passatgers el de Barcelona, que se situava en tercera posició. A l'estiu, Mallorca superava l'aeroport barceloní fins aquell any. Però des del 2005 fins al 2008, amb l'explosió del baix cost, el Prat ha aconseguit repetidament situar-se com el segon aeroport de l'Estat en passatgers, també en un mes de vacances com el juny. Sense la competència ferroviària, a l'aeroport de Palma el descens es limita aquest any a un 4,8 per cent.
LES DADES DE JUNY
Madrid Barajas
4.249.711
-5,6%
Palma
2.592.153
-4,8%
El Prat
2.501.230
-11%
Màlaga
1.177.361
-8,7%
Alacant
895.345
-3,7%
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Novembre, primer mes de recuperació al Prat el 2009
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/12 ... _80552.php
L'aeroport del Prat guanya passatgers al novembre per primer cop el 2009 tot i que en perdrà 3 milions en el global anual
El director de l'aeroport argumenta que les pèrdues anuals cal emmarcar-les en la situació econòmica que es viu actualment i en la mateixa crisi del sector
ACN
Aeroport del Prat
Ult. Act. 06/12/2009 18:17
L'aeroport del Prat ha guanyat passatgers el novembre, i per primer cop en el 2009 ha tancat amb xifres positives un període mensual.
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray ha explicat que a finals del novembre "s'han reduït per primer cop en molts mesos les pèrdues" de viatgers, però malgrat tot es recepta "prudència".
L'any 2009 ha estat marcat per l'estrena de la terminal T1, que fixa la capacitat del Prat en 55 milions d'usuaris anuals.
Des d'Aena, empresa pública depenent del ministeri de Foment que gestiona els aeroports de l'Estat espanyol, apunten d'aquesta manera cap a una certa "recuperació de passatgers" a finals d'aquest exercici.
Per Echegaray, la pèrdua de vols del principal aeroport català també s'emmarca en la "situació econòmica que estem vivint actualment" i en la mateixa crisi del sector aeronàutic a nivell internacional.
El Prat tancarà l'any amb uns 27 milions de viatgers
El fet que el Prat hagi obtingut xifres positives al còmput del penúltim mes de l'any "es tracta d'una fita molt important", segons ha destacat Echegaray, qui, al mateix temps, ha llançat un missatge de cautela.
"Hem de ser molt prudents", ha dit Echegaray, plenament conscient que malgrat que aquest signe "diu que la tendència es va canviant", els resultats podrien tornar a ser "una mica negatius", ben aviat, al desembre, per exemple.
L'Aeroport del Prat tancarà l'exercici 2009 amb un balanç general de prop de 27 milions de passatgers; és a dir, tres milions menys que durant l'any 2008, en què les instal·lacions van obtenir una xifra acumulada de 30,2 milions de viatgers.
Des d'Aena, tot i admetre que l'estadística del còmput global del 2009 "és negativa", han assenyalat que la infraestructura perd usuaris a un ritme menor que el de principis d'aquest any.
El Prat presentava pèrdues del 20% de passatger durant el primer trimestre del 2009 respecte al mateix període de l'any interior, mentre que "acabarà l'any amb una davallada d'usuaris del 4%".
L'any 2009 es recordarà al Prat per la posada en marxa de la terminal T1, pressupostada en més de 1.250 milions d'euros, i amb capacitat tant per augmentar en 30 milions anuals el trànsit de viatgers com per assumir fins a 90 enlairaments i aterratges l'hora.
L'aeroport del Prat guanya passatgers al novembre per primer cop el 2009 tot i que en perdrà 3 milions en el global anual
El director de l'aeroport argumenta que les pèrdues anuals cal emmarcar-les en la situació econòmica que es viu actualment i en la mateixa crisi del sector
ACN
Aeroport del Prat
Ult. Act. 06/12/2009 18:17
L'aeroport del Prat ha guanyat passatgers el novembre, i per primer cop en el 2009 ha tancat amb xifres positives un període mensual.
El director de l'aeroport del Prat, Fernando Echegaray ha explicat que a finals del novembre "s'han reduït per primer cop en molts mesos les pèrdues" de viatgers, però malgrat tot es recepta "prudència".
L'any 2009 ha estat marcat per l'estrena de la terminal T1, que fixa la capacitat del Prat en 55 milions d'usuaris anuals.
Des d'Aena, empresa pública depenent del ministeri de Foment que gestiona els aeroports de l'Estat espanyol, apunten d'aquesta manera cap a una certa "recuperació de passatgers" a finals d'aquest exercici.
Per Echegaray, la pèrdua de vols del principal aeroport català també s'emmarca en la "situació econòmica que estem vivint actualment" i en la mateixa crisi del sector aeronàutic a nivell internacional.
El Prat tancarà l'any amb uns 27 milions de viatgers
El fet que el Prat hagi obtingut xifres positives al còmput del penúltim mes de l'any "es tracta d'una fita molt important", segons ha destacat Echegaray, qui, al mateix temps, ha llançat un missatge de cautela.
"Hem de ser molt prudents", ha dit Echegaray, plenament conscient que malgrat que aquest signe "diu que la tendència es va canviant", els resultats podrien tornar a ser "una mica negatius", ben aviat, al desembre, per exemple.
L'Aeroport del Prat tancarà l'exercici 2009 amb un balanç general de prop de 27 milions de passatgers; és a dir, tres milions menys que durant l'any 2008, en què les instal·lacions van obtenir una xifra acumulada de 30,2 milions de viatgers.
Des d'Aena, tot i admetre que l'estadística del còmput global del 2009 "és negativa", han assenyalat que la infraestructura perd usuaris a un ritme menor que el de principis d'aquest any.
El Prat presentava pèrdues del 20% de passatger durant el primer trimestre del 2009 respecte al mateix període de l'any interior, mentre que "acabarà l'any amb una davallada d'usuaris del 4%".
L'any 2009 es recordarà al Prat per la posada en marxa de la terminal T1, pressupostada en més de 1.250 milions d'euros, i amb capacitat tant per augmentar en 30 milions anuals el trànsit de viatgers com per assumir fins a 90 enlairaments i aterratges l'hora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El Prat, al nivell del 2005
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -2005.html
L'aeroport del Prat cau fins als 27 milions de passatgers com al 2005
Aquest desembre ha estat el segon mes de remuntada després de dos anys
14/01/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
Es preveia i s'ha confirmat. L'aeroport del Prat ha caigut al 2009 per sota del llindar simbòlic dels 30 milions de passatgers i s'ha quedat amb poc més de 27, un volum de trànsit que el fa retrocedir quatre anys, en què va assolir un nivell semblant. La part positiva és que el desembre és el segon mes consecutiu en què l'aeroport barceloní guanya passatgers respecte de l'any anterior. Ho fa després de dos anys de caiguda lliure per la competència del tren i la crisi econòmica mundial.
El 2009 serà el segon exercici consecutiu en què l'aeroport barceloní ha perdut passatgers, però el més important, el primer en què cau per sota del llindar dels 30 milions, una xifra que el va situar els anys 2006 i 2007 com a l'aeroport amb el major ritme d'augment de trànsit entre els grans d'Europa. L'any 2007 el Prat tancava una dècada de creixement ininterromput que posava en evidència les limitacions de les terminals existents i la necessitat d'una nova terminal T1 que ja es construïa. Però la crisi aèria per l'encariment del combustible ja havia començat i aquell 2008 es va extremar pel crac econòmic mundial. El major perjudici, que no havien de patir altres aeroports internacionals, li arribava per l'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Madrid, que li ha fet molt més mal al Prat que a l'aeroport madrileny de Barajas. El Prat aconseguia salvar els 30 milions per segon any consecutiu, però pels pèls. La continuada caiguda de trànsits durant el 2009 ja feia preveure que aquest any no podria resistir. Ha tancat l'exercici amb un 9,8% menys de passatgers i poc més de 27 milions, una xifra que no era tan baixa des del 2005. El 2010, però, no hauria de ser un any pitjor perquè la situació ha començat a remuntar. Per segon mes consecutiu, al desembre l'aeroport ha crescut, un 4,1%, tot i que la direcció del Prat preveu perdre'n de nou els primers mesos de l'any. A partir del mes de març, dos nous vols intercontinentals s'afegiran a l'oferta. Qatar Airways ha anunciat el primer vol regular entre Barcelona i la Península Aràbiga i Air Canadà iniciarà de nou la campanya estival amb un vol entre Catalunya i Montreal.
L'aeroport del Prat cau fins als 27 milions de passatgers com al 2005
Aquest desembre ha estat el segon mes de remuntada després de dos anys
14/01/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
Es preveia i s'ha confirmat. L'aeroport del Prat ha caigut al 2009 per sota del llindar simbòlic dels 30 milions de passatgers i s'ha quedat amb poc més de 27, un volum de trànsit que el fa retrocedir quatre anys, en què va assolir un nivell semblant. La part positiva és que el desembre és el segon mes consecutiu en què l'aeroport barceloní guanya passatgers respecte de l'any anterior. Ho fa després de dos anys de caiguda lliure per la competència del tren i la crisi econòmica mundial.
El 2009 serà el segon exercici consecutiu en què l'aeroport barceloní ha perdut passatgers, però el més important, el primer en què cau per sota del llindar dels 30 milions, una xifra que el va situar els anys 2006 i 2007 com a l'aeroport amb el major ritme d'augment de trànsit entre els grans d'Europa. L'any 2007 el Prat tancava una dècada de creixement ininterromput que posava en evidència les limitacions de les terminals existents i la necessitat d'una nova terminal T1 que ja es construïa. Però la crisi aèria per l'encariment del combustible ja havia començat i aquell 2008 es va extremar pel crac econòmic mundial. El major perjudici, que no havien de patir altres aeroports internacionals, li arribava per l'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat (TAV) entre Barcelona i Madrid, que li ha fet molt més mal al Prat que a l'aeroport madrileny de Barajas. El Prat aconseguia salvar els 30 milions per segon any consecutiu, però pels pèls. La continuada caiguda de trànsits durant el 2009 ja feia preveure que aquest any no podria resistir. Ha tancat l'exercici amb un 9,8% menys de passatgers i poc més de 27 milions, una xifra que no era tan baixa des del 2005. El 2010, però, no hauria de ser un any pitjor perquè la situació ha començat a remuntar. Per segon mes consecutiu, al desembre l'aeroport ha crescut, un 4,1%, tot i que la direcció del Prat preveu perdre'n de nou els primers mesos de l'any. A partir del mes de març, dos nous vols intercontinentals s'afegiran a l'oferta. Qatar Airways ha anunciat el primer vol regular entre Barcelona i la Península Aràbiga i Air Canadà iniciarà de nou la campanya estival amb un vol entre Catalunya i Montreal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Segon descens consecutiu al Prat
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... l-ave.html
El Aeropuerto del Prat pierde 2,7 millones de pasajeros en 2009 por la crisis y el impacto del AVE
Se trata del segundo descenso consecutivo en el volumen de pasajeros, después de que en 2008 se registrasen otros 2,6 millones de viajeros menos que el año anterior
21/07/2010 | Actualizada a las 17:16h | Ciudadanos
Barcelona. (EFECOM).- El aeropuerto de El Prat (Barcelona) ha perdido en 2009 un total de 2,7 millones de pasajeros con respecto al año anterior, con lo que el pasado año pasaron 27,4 millones de pasajeros, un descenso que Aena ha atribuido a la coyuntura económica actual y al impacto del AVE entre Barcelona y Madrid. Se trata del segundo descenso consecutivo en el volumen de pasajeros, después de que en 2008 se registrasen otros 2,6 millones de viajeros menos que el año anterior, según los datos de Aena facilitados por el Comité de Desarrollo de Rutas Aéreas (CDRA) en un comunicado.
Ya en 2008, fue especialmente significativa la pérdida de viajeros que experimentó la ruta aérea Barcelona-Madrid como consecuencia del AVE, puesto que registró un 24,2% menos de pasajeros que en el ejercicio anterior. A pesar de que el volumen total de viajeros en 2009 ha caído un 9,2% con respecto al año anterior, el CDRA del aeródromo barcelonés ha subrayado el impulso dado a los vuelos intercontinentales, con la incorporación este verano de vuelos directos a Chicago, Doha (Qatar), Orán (Argelia) y frecuencias adicionales a Montreal y Toronto (Canadá).
Además, el comité ha afirmado que el aeropuerto de Barcelona ocupa el noveno puesto en el ránking europeo en cuanto a volumen de pasajeros, y ha destacado el incremento del tráfico intercontinental en un 72% en los últimos cinco años, a pesar de su reciente descenso en un 4,5% en 2009.
En este sentido, el grupo de expertos -integrado por la Generalitat, la Cámara de Comercio de Barcelona, el Ayuntamiento de Barcelona y Aena- ha señalado que en 2005 los vuelos de tipo intercontinental suponían el 3,7% del tráfico aéreo de El Prat, frente al 6,3% del total actualmente, lo que ha sido atribuido a la "apuesta de la infraestructura por un incremento de la oferta de vuelos en este segmento".
Por áreas geográficas, los mercados africano y norteamericano han supuesto un 70% del total del tráfico intercontinental, seguidos de Oriente Medio y América del Sur, con cerca del 24% del volumen de pasajeros de largo recorrido, y del continente asiático, que ha supuesto un 6% del total en este segmento.
Con todo, el número de destinos intercontinentales desde Barcelona suma a fecha de hoy un total de 28, frente a los 25 del año 2009. Por otra parte, el CDRA ha presentado hoy las líneas estratégicas de su plan estratégico para el período 2010-2011, que determinan como países estratégicos, sin ruta directa actualmente desde Barcelona, a Brasil, Japón, Perú, Venezuela, India y Ecuador.
El Aeropuerto del Prat pierde 2,7 millones de pasajeros en 2009 por la crisis y el impacto del AVE
Se trata del segundo descenso consecutivo en el volumen de pasajeros, después de que en 2008 se registrasen otros 2,6 millones de viajeros menos que el año anterior
21/07/2010 | Actualizada a las 17:16h | Ciudadanos
Barcelona. (EFECOM).- El aeropuerto de El Prat (Barcelona) ha perdido en 2009 un total de 2,7 millones de pasajeros con respecto al año anterior, con lo que el pasado año pasaron 27,4 millones de pasajeros, un descenso que Aena ha atribuido a la coyuntura económica actual y al impacto del AVE entre Barcelona y Madrid. Se trata del segundo descenso consecutivo en el volumen de pasajeros, después de que en 2008 se registrasen otros 2,6 millones de viajeros menos que el año anterior, según los datos de Aena facilitados por el Comité de Desarrollo de Rutas Aéreas (CDRA) en un comunicado.
Ya en 2008, fue especialmente significativa la pérdida de viajeros que experimentó la ruta aérea Barcelona-Madrid como consecuencia del AVE, puesto que registró un 24,2% menos de pasajeros que en el ejercicio anterior. A pesar de que el volumen total de viajeros en 2009 ha caído un 9,2% con respecto al año anterior, el CDRA del aeródromo barcelonés ha subrayado el impulso dado a los vuelos intercontinentales, con la incorporación este verano de vuelos directos a Chicago, Doha (Qatar), Orán (Argelia) y frecuencias adicionales a Montreal y Toronto (Canadá).
Además, el comité ha afirmado que el aeropuerto de Barcelona ocupa el noveno puesto en el ránking europeo en cuanto a volumen de pasajeros, y ha destacado el incremento del tráfico intercontinental en un 72% en los últimos cinco años, a pesar de su reciente descenso en un 4,5% en 2009.
En este sentido, el grupo de expertos -integrado por la Generalitat, la Cámara de Comercio de Barcelona, el Ayuntamiento de Barcelona y Aena- ha señalado que en 2005 los vuelos de tipo intercontinental suponían el 3,7% del tráfico aéreo de El Prat, frente al 6,3% del total actualmente, lo que ha sido atribuido a la "apuesta de la infraestructura por un incremento de la oferta de vuelos en este segmento".
Por áreas geográficas, los mercados africano y norteamericano han supuesto un 70% del total del tráfico intercontinental, seguidos de Oriente Medio y América del Sur, con cerca del 24% del volumen de pasajeros de largo recorrido, y del continente asiático, que ha supuesto un 6% del total en este segmento.
Con todo, el número de destinos intercontinentales desde Barcelona suma a fecha de hoy un total de 28, frente a los 25 del año 2009. Por otra parte, el CDRA ha presentado hoy las líneas estratégicas de su plan estratégico para el período 2010-2011, que determinan como países estratégicos, sin ruta directa actualmente desde Barcelona, a Brasil, Japón, Perú, Venezuela, India y Ecuador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Efecte Ryanair
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... el-65.html
L'arribada de Ryanair al Prat repercuteix en una alça d'usuaris del 6,5%
L'aeroport de Barcelona va superar els 29 milions de passatgers durant l'any passat
Girona i Reus pateixen l'efecte contrari i cauen enter un 8% i un 16%
14/01/11 02:00 - barcelona - Jordi Panyella
Els aeroports catalans són vasos comunicants. El balanç de passatgers de l'exercici del 2010 ha confirmat allò que els agents del sistema aeroportuari ja havien apuntat en el sentit que l'arribada de Ryanair a la terminal del Prat de Llobregat tindria una conseqüència immediata i beneficiosa per a aquest aeroport, i també que repercutiria de manera negativa a les terminals de Girona i Reus. Les dades fetes públiques ahir per Aena indiquen que mentre que Barcelona va tancar el 2010 amb poc més de 29 milions de passatgers i un increment del 6,5 per cent, Girona va baixar un 8 per cent i Reus el doble, un 16 per cent.
Especialment esperada era l'evolució del trànsit aeri i del passatge durant el mes de desembre passat. A Girona el descens d'usuaris va arribar fins al 40 per cent, mentre que Reus va perdre un de cada quatre passatgers, en relació amb el mateix mes de l'any 2009. En canvi, durant l'últim mes del 2010 el Prat va créixer set punts.
Barcelona ha crescut gràcies a Ryanair, però també a altres companyies com ara Air Canada i Qatar Airways, que van començar a operar-hi durant l'any passat amb destinació a Toronto, Montreal i Doha. La incidència dels vols internacionals en l'evolució positiva del Prat és més que evident. Aquest segment va créixer durant el 2010 un 8 per cent, mentre que els passatgers extracomunitaris van incrementar-se un espectacular 22 per cent.
Entre les aerolínies que fan vols intercontinentals destaca el creixement d'Avianca, Singapore Airlines, Aerolínies Argentines i US Airways. Aquests vols van créixer un 13 per cent. El balanç del Prat encara hauria estat millor si el mes d'abril no hagués estat nefast per a tota l'aviació comercial d'Europa, a causa de la crisi derivada del volcà islandès que va entrar en erupció, i el conseqüent núvol de cendra. Aquell mes l'aeroport barceloní va registrar una pèrdua de passatgers, trencant la progressió a l'alça que tenia des de feia mesos. La crisi dels controladors aeris, amb el seu enfrontament amb el govern estatal, ha impedit també millorar els resultats finals.
L'arribada de Ryanair al Prat repercuteix en una alça d'usuaris del 6,5%
L'aeroport de Barcelona va superar els 29 milions de passatgers durant l'any passat
Girona i Reus pateixen l'efecte contrari i cauen enter un 8% i un 16%
14/01/11 02:00 - barcelona - Jordi Panyella
Els aeroports catalans són vasos comunicants. El balanç de passatgers de l'exercici del 2010 ha confirmat allò que els agents del sistema aeroportuari ja havien apuntat en el sentit que l'arribada de Ryanair a la terminal del Prat de Llobregat tindria una conseqüència immediata i beneficiosa per a aquest aeroport, i també que repercutiria de manera negativa a les terminals de Girona i Reus. Les dades fetes públiques ahir per Aena indiquen que mentre que Barcelona va tancar el 2010 amb poc més de 29 milions de passatgers i un increment del 6,5 per cent, Girona va baixar un 8 per cent i Reus el doble, un 16 per cent.
Especialment esperada era l'evolució del trànsit aeri i del passatge durant el mes de desembre passat. A Girona el descens d'usuaris va arribar fins al 40 per cent, mentre que Reus va perdre un de cada quatre passatgers, en relació amb el mateix mes de l'any 2009. En canvi, durant l'últim mes del 2010 el Prat va créixer set punts.
Barcelona ha crescut gràcies a Ryanair, però també a altres companyies com ara Air Canada i Qatar Airways, que van començar a operar-hi durant l'any passat amb destinació a Toronto, Montreal i Doha. La incidència dels vols internacionals en l'evolució positiva del Prat és més que evident. Aquest segment va créixer durant el 2010 un 8 per cent, mentre que els passatgers extracomunitaris van incrementar-se un espectacular 22 per cent.
Entre les aerolínies que fan vols intercontinentals destaca el creixement d'Avianca, Singapore Airlines, Aerolínies Argentines i US Airways. Aquests vols van créixer un 13 per cent. El balanç del Prat encara hauria estat millor si el mes d'abril no hagués estat nefast per a tota l'aviació comercial d'Europa, a causa de la crisi derivada del volcà islandès que va entrar en erupció, i el conseqüent núvol de cendra. Aquell mes l'aeroport barceloní va registrar una pèrdua de passatgers, trencant la progressió a l'alça que tenia des de feia mesos. La crisi dels controladors aeris, amb el seu enfrontament amb el govern estatal, ha impedit també millorar els resultats finals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més passatgers al Prat, menys a Girona i Reus
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... un-20.html
Els passatgers de vols intercontinentals al Prat augmenten un 20%
El nombre total de viatgers de l'aeroport de Barcelona segueix creixent
Continua la davallada d'usuaris a les instal·lacions aeroportuàries de Girona i Reus
08/02/11 18:16 - Sabadell - ACN
El nombre de passatgers que van passar per l'aeroport del Prat ha seguit augmentant durant el primer mes del 2011. Després que el creixement es reprengués al tombant entre el 2009 i el 2010, un cop superat el pitjor tram de la crisi, aquest gener van passar per les instal·lacions 2.006.841 viatgers, un 20% més que el mateix mes del 2010. Destaca especialment l'augment dels passatgers de vols intercontinentals, que van créixer en el mateix percentatge.
El creixement més acusat al Prat van ser els vols internacionals amb origen o destí fora de la Unió Europea. Van transportar 269.400 persones, un 23,6% més que durant el mateix mes del 2009.
En l'apartat de vols intercontinentals destaca el creixement d'Aerolíneas Argentinas, amb l'augment de freqüències a Buenos Aires. Aquesta ampliació de l'oferta se suma a la que ja va fer Qatar Airways, que l'any passat va començar a volar a Doha, i la que va fer Spanair, que vola a Tel Aviv, Bamako i Nador. Properament ho farà a Sao Paulo, com també preveu fer Iberia.
Aquesta expansió, però, segueix acompanyada d'una davallada a Reus i Vilobí: per l'aeroport tarragoní va passar un 23,4% menys de passatgers, i al gironí la caiguda va arribar al 32,5%. Per Vilobí d'Onyar van passar 189.795 passatgers, i per Reus 23.793. La davallada no només és en viatgers, sinó també en operacions: a Girona es van enlairar i van aterrar 2.060 naus, un 34,7% menys que el gener del 2009, i a Reus ho van fer tan sols 1.126 avions, un 14,8% menys que ara fa un any.
A Barcelona, en canvi, van ser 21.589 enlairaments i aterratges els que es van efectuar. Això és un 13,1% més que ara fa un any. En relació al transport de mercaderies, l'Aeroport de Barcelona va gestionar 7.796.610 kg, un 9,4% més que durant el gener de l'any passat.
D'altra banda, a l'aeròdrom de Sabadell hi va haver pocs canvis. Amb 2.665 operacions, aquestes van caure un 0,4% respecte el gener del 2009.
Els passatgers de vols intercontinentals al Prat augmenten un 20%
El nombre total de viatgers de l'aeroport de Barcelona segueix creixent
Continua la davallada d'usuaris a les instal·lacions aeroportuàries de Girona i Reus
08/02/11 18:16 - Sabadell - ACN
El nombre de passatgers que van passar per l'aeroport del Prat ha seguit augmentant durant el primer mes del 2011. Després que el creixement es reprengués al tombant entre el 2009 i el 2010, un cop superat el pitjor tram de la crisi, aquest gener van passar per les instal·lacions 2.006.841 viatgers, un 20% més que el mateix mes del 2010. Destaca especialment l'augment dels passatgers de vols intercontinentals, que van créixer en el mateix percentatge.
El creixement més acusat al Prat van ser els vols internacionals amb origen o destí fora de la Unió Europea. Van transportar 269.400 persones, un 23,6% més que durant el mateix mes del 2009.
En l'apartat de vols intercontinentals destaca el creixement d'Aerolíneas Argentinas, amb l'augment de freqüències a Buenos Aires. Aquesta ampliació de l'oferta se suma a la que ja va fer Qatar Airways, que l'any passat va començar a volar a Doha, i la que va fer Spanair, que vola a Tel Aviv, Bamako i Nador. Properament ho farà a Sao Paulo, com també preveu fer Iberia.
Aquesta expansió, però, segueix acompanyada d'una davallada a Reus i Vilobí: per l'aeroport tarragoní va passar un 23,4% menys de passatgers, i al gironí la caiguda va arribar al 32,5%. Per Vilobí d'Onyar van passar 189.795 passatgers, i per Reus 23.793. La davallada no només és en viatgers, sinó també en operacions: a Girona es van enlairar i van aterrar 2.060 naus, un 34,7% menys que el gener del 2009, i a Reus ho van fer tan sols 1.126 avions, un 14,8% menys que ara fa un any.
A Barcelona, en canvi, van ser 21.589 enlairaments i aterratges els que es van efectuar. Això és un 13,1% més que ara fa un any. En relació al transport de mercaderies, l'Aeroport de Barcelona va gestionar 7.796.610 kg, un 9,4% més que durant el gener de l'any passat.
D'altra banda, a l'aeròdrom de Sabadell hi va haver pocs canvis. Amb 2.665 operacions, aquestes van caure un 0,4% respecte el gener del 2009.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
http://www.ara.cat/economia/Prat-histor ... 45192.html
El Prat marca un rècord històric en registrar 3,62 milions de passatgers durant l'agost
L'aeroport de Barcelona va acollir un 19% més de viatgers que en el mateix mes de l'any passat
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 09/09/2011 12:58
L'aeroport del Prat va registrar durant l'agost el segon rècord històric consecutiu de passatgers, en acollir 3,62 milions d'usuaris, un 19% més que en el mateix mes de l'any passat.
Al mes de juliol ja es va marcar un rècord en registrar 3,60 milions de passatgers. Entre gener i agost, el trànsit al Prat ha crescut un 20,5%, fins als 23,1 milions de viatgers.
En contra del que va passar a Barcelona, Girona va registrar durant l'agost un descens del trànsit del 42,1%, fins als 358.369 usuaris. Reus va acollir 227.923 viatgers, un 5,5% menys.
El Prat marca un rècord històric en registrar 3,62 milions de passatgers durant l'agost
L'aeroport de Barcelona va acollir un 19% més de viatgers que en el mateix mes de l'any passat
IGNASI PUJOL Barcelona | Actualitzada el 09/09/2011 12:58
L'aeroport del Prat va registrar durant l'agost el segon rècord històric consecutiu de passatgers, en acollir 3,62 milions d'usuaris, un 19% més que en el mateix mes de l'any passat.
Al mes de juliol ja es va marcar un rècord en registrar 3,60 milions de passatgers. Entre gener i agost, el trànsit al Prat ha crescut un 20,5%, fins als 23,1 milions de viatgers.
En contra del que va passar a Barcelona, Girona va registrar durant l'agost un descens del trànsit del 42,1%, fins als 358.369 usuaris. Reus va acollir 227.923 viatgers, un 5,5% menys.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... gosto.html
El Aeropuerto de Barcelona vuelve a batir récords con 3,6 millones de pasajeros en agosto
El Aeropuerto de Girona-Costa Brava, en cambio, ha caído estrepitosamente con un 42,1% menos de viajeros
Economía | 09/09/2011 - 13:52h
Barcelona (Europa Press).- El Aeropuerto de Barcelona ha registrado más de 3,6 millones de pasajeros en agosto, un 19,1% más que en el mismo periodo de 2010, lo que supone batir un nuevo récord histórico por segundo mes consecutivo.
Según ha informado Aena en un comunicado, los pasajeros de vuelos internacionales -fuera de la Unión Europea (UE)- han crecido un 22,5%, mientras que los usuarios de vuelos intercontinentales han experimentado un repunte de casi el 10%.
Destaca el aumento del mercado sudamericano con un incremento del 79% a causa de las rutas a Sao Paulo de Singapore Airlines en código compartido con Spanair, e Iberia, así como del aumento de frecuencias de Aerolíneas Argentinas a Buenos Aires.
Además, los usuarios con origen o destino a la Federación Rusa han aumentado un 52,4% en agosto en comparación con el mismo mes del año pasado. En el acumulado del año, más de 23,1 millones de usuarios han utilizado las instalaciones aeroportuarias de Barcelona, lo que supone un 20,5% más que en 2010.
El Aeropuerto de El Prat ha efectuado 27.542 despegues y aterrizajes, un 12,2% más, mientras que en el acumulado del año se han registrado 204.291 movimientos, un repunte que también alcanza el 12%. Asimismo, ha tratado 6,8 millones de kilogramos de mercancías en agosto, un 4,5% menos que en 2010, mientras que de enero a julio se han manipulado 64,9 millones, un 6,1% menos.
Caída estrepitosa en Girona
El Aeropuerto de Girona-Costa Brava ha recibido 35.369 pasajeros en agosto, un 42,1% menos, mientras que por las instalaciones aeroportuarias de Reus (Tarragona) han pasado 227.923 usuarios, un 5,5% menos.
En cuanto a operaciones, el Girona-Costa Brava ha efectuado 2.791 despegues y aterrizajes, un 40,9% menos, mientras que Reus ha realizado 2.219 movimientos, un 18.9% menos.
El aeródromo de Sabadell, dedicado a la aviación general y deportiva, ha registrado 2.717 operaciones, una cifra un 17% inferior respecto a agosto de 2010.
El Aeropuerto de Barcelona vuelve a batir récords con 3,6 millones de pasajeros en agosto
El Aeropuerto de Girona-Costa Brava, en cambio, ha caído estrepitosamente con un 42,1% menos de viajeros
Economía | 09/09/2011 - 13:52h
Barcelona (Europa Press).- El Aeropuerto de Barcelona ha registrado más de 3,6 millones de pasajeros en agosto, un 19,1% más que en el mismo periodo de 2010, lo que supone batir un nuevo récord histórico por segundo mes consecutivo.
Según ha informado Aena en un comunicado, los pasajeros de vuelos internacionales -fuera de la Unión Europea (UE)- han crecido un 22,5%, mientras que los usuarios de vuelos intercontinentales han experimentado un repunte de casi el 10%.
Destaca el aumento del mercado sudamericano con un incremento del 79% a causa de las rutas a Sao Paulo de Singapore Airlines en código compartido con Spanair, e Iberia, así como del aumento de frecuencias de Aerolíneas Argentinas a Buenos Aires.
Además, los usuarios con origen o destino a la Federación Rusa han aumentado un 52,4% en agosto en comparación con el mismo mes del año pasado. En el acumulado del año, más de 23,1 millones de usuarios han utilizado las instalaciones aeroportuarias de Barcelona, lo que supone un 20,5% más que en 2010.
El Aeropuerto de El Prat ha efectuado 27.542 despegues y aterrizajes, un 12,2% más, mientras que en el acumulado del año se han registrado 204.291 movimientos, un repunte que también alcanza el 12%. Asimismo, ha tratado 6,8 millones de kilogramos de mercancías en agosto, un 4,5% menos que en 2010, mientras que de enero a julio se han manipulado 64,9 millones, un 6,1% menos.
Caída estrepitosa en Girona
El Aeropuerto de Girona-Costa Brava ha recibido 35.369 pasajeros en agosto, un 42,1% menos, mientras que por las instalaciones aeroportuarias de Reus (Tarragona) han pasado 227.923 usuarios, un 5,5% menos.
En cuanto a operaciones, el Girona-Costa Brava ha efectuado 2.791 despegues y aterrizajes, un 40,9% menos, mientras que Reus ha realizado 2.219 movimientos, un 18.9% menos.
El aeródromo de Sabadell, dedicado a la aviación general y deportiva, ha registrado 2.717 operaciones, una cifra un 17% inferior respecto a agosto de 2010.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Octubre de rècord al Prat
http://www.ara.cat/economia/PRAT-AEROPO ... 41241.html
L'aeroport del Prat tanca l'octubre amb el major nombre de passatgers de la història
L'augment és d'un 9,5% respecte al 2010 i es tracta el sisè mes consecutiu que se superen els tres milions d'usuaris
ACN
Barcelona | Actualitzada el 11/11/2011 17:39
L'aeroport del Prat continua batent rècords de passatgers: aquest octubre va acollir-ne 3.064.552. És l'octubre amb més passatgers de la història de la instal·lació, representa un 9,5% més que el del 2010 i es tracta del sisè mes consecutiu en què se superen els tres milions d'usuaris. Fins a aquest mes, des de gener, han usat l'aeroport 29.507.966 passatgers. Ja són 298.371 més que tots els que van passar pel Prat en tot el 2010. La xifra de passatgers que han passat per l'aeroport del Prat entre el gener i l'octubre, a més, suposa un increment del 18,9% comparada amb el mateix període del 2010.
Els augments en les línies internacionals han estat els que han sostingut aquest augment d'usuaris en una infraestructura que va estrenar la terminal l'1 el juny del 2009 i que ja va deixar de notar els efectes de la crisi en aquestes estadístiques el 2010: els viatgers internacionals van augmentar aquest octubre un 18,2% respecte el del 2010, i en el cas dels intercontinentals la crescuda fou del 14,2%.
L'aeroport del Prat tanca l'octubre amb el major nombre de passatgers de la història
L'augment és d'un 9,5% respecte al 2010 i es tracta el sisè mes consecutiu que se superen els tres milions d'usuaris
ACN
Barcelona | Actualitzada el 11/11/2011 17:39
L'aeroport del Prat continua batent rècords de passatgers: aquest octubre va acollir-ne 3.064.552. És l'octubre amb més passatgers de la història de la instal·lació, representa un 9,5% més que el del 2010 i es tracta del sisè mes consecutiu en què se superen els tres milions d'usuaris. Fins a aquest mes, des de gener, han usat l'aeroport 29.507.966 passatgers. Ja són 298.371 més que tots els que van passar pel Prat en tot el 2010. La xifra de passatgers que han passat per l'aeroport del Prat entre el gener i l'octubre, a més, suposa un increment del 18,9% comparada amb el mateix període del 2010.
Els augments en les línies internacionals han estat els que han sostingut aquest augment d'usuaris en una infraestructura que va estrenar la terminal l'1 el juny del 2009 i que ja va deixar de notar els efectes de la crisi en aquestes estadístiques el 2010: els viatgers internacionals van augmentar aquest octubre un 18,2% respecte el del 2010, i en el cas dels intercontinentals la crescuda fou del 14,2%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... rs-1271763
XIFRES D'AENA
L'aeroport de Barcelona arriba a un nou rècord anual de passatgers amb 33 milions de persones
Les instal·lacions del Prat superen aquest any els 32,8 milions del 2007
Dijous, 15 de desembre del 2011 - 13:46h. CRISTINA BUESA / Barcelona
L'aeroport de Barcelona-el Prat ha arribat aquest dijous al seu rècord anual de viatgers amb 33 milions de persones. D'aquesta manera, 15 dies abans que finalitzi l'any, les instal·lacions han superat la xifra de 32,8 milions de clients del 2007, fins ara la més elevada, segons ha informat AENA. D'aquesta manera es confirma la bona marxa de l'aeroport que, malgrat la crisi, registra des de fa diversos mesos un creixement sostingut del volum de passatgers.
Aquest resultat s'explica en part per l'èxit de companyies de baix cost com Ryanair, que ha traslladat part de la seva activitat des de Girona a Barcelona. Encara que tampoc és aquesta l'única explicació, ja que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar van baixar al novembre més del que va guanyar el Prat.
UN MILIÓ EL 1963
Amb aquest rècord ja són dues les marques d'aquest 2011. A l'agost es va arribar al millor registre mensual de l'aeroport, ja que en un sol mes es van aconseguir 3,6 milions de passatgers.
El Prat va arribar al primer milió de viatgers en un any el 1963; els cinc milions el 1977; els 10 el 1992, i els 30 milions el 2006.
XIFRES D'AENA
L'aeroport de Barcelona arriba a un nou rècord anual de passatgers amb 33 milions de persones
Les instal·lacions del Prat superen aquest any els 32,8 milions del 2007
Dijous, 15 de desembre del 2011 - 13:46h. CRISTINA BUESA / Barcelona
L'aeroport de Barcelona-el Prat ha arribat aquest dijous al seu rècord anual de viatgers amb 33 milions de persones. D'aquesta manera, 15 dies abans que finalitzi l'any, les instal·lacions han superat la xifra de 32,8 milions de clients del 2007, fins ara la més elevada, segons ha informat AENA. D'aquesta manera es confirma la bona marxa de l'aeroport que, malgrat la crisi, registra des de fa diversos mesos un creixement sostingut del volum de passatgers.
Aquest resultat s'explica en part per l'èxit de companyies de baix cost com Ryanair, que ha traslladat part de la seva activitat des de Girona a Barcelona. Encara que tampoc és aquesta l'única explicació, ja que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar van baixar al novembre més del que va guanyar el Prat.
UN MILIÓ EL 1963
Amb aquest rècord ja són dues les marques d'aquest 2011. A l'agost es va arribar al millor registre mensual de l'aeroport, ja que en un sol mes es van aconseguir 3,6 milions de passatgers.
El Prat va arribar al primer milió de viatgers en un any el 1963; els cinc milions el 1977; els 10 el 1992, i els 30 milions el 2006.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 38837.html
AEROPORT DE BARCELONA
És l'any amb més passatgers de la història, quan el baix cost ja concentra el 46,5% dels viatgers
El Prat bat rècords pel 'low cost'
El Prat ha arribat ja als 33 milions de viatgers el 2011 i ha batut el seu rècord històric. L'arribada de Ryanair i el lideratge de Vueling hi tenen molt a dir. El baix cost ja concentra quasi la meitat del trànsit.
IGNASI PUJOL BARCELONA. | Actualitzada el 19/12/2011 00:00
Dijous l'aeroport del Prat va batre un rècord històric. Va assolir els 33 milions de viatgers en l'acumulat de l'any (des de l'1 de gener fins al 15 de desembre), xifra que supera el màxim anual registrat fins aleshores: els 32,8 milions d'usuaris de l'any 2007.
Com s'explica l'espectacular creixement de la infraestructura barcelonina en un context de crisi com l'actual? En gran part, la recuperació del trànsit al Prat es deu a la fortalesa de les aerolínies de baix cost, que a la capital catalana tenen un pes molt superior al que tenen a l'aeroport de Madrid, per exemple. Això explica que entre el gener i el novembre el Prat hagi crescut un 17,8%, fins als 31,97 milions d'usuaris, i Barajas hagi patit una davallada del 0,5%, fins als 46,03 milions de viatgers.
Barcelona ha estat l'aeroport que més ha crescut entre els deu primers de la xarxa d'Aena. El conjunt d'instal·lacions de l'operador aeroportuari espanyol ha registrat un increment del 6,1%, fins als 191,65 milions de passatgers. Al Prat, les low cost han sumat 14,87 milions de viatgers fins al novembre, xifra que equival al 46,52% del trànsit total de la infraestructura. Aquest pes contrasta amb el 32,40% de Madrid, amb 10,36 milions d'usuaris de companyies aèries de baix cost fins al 30 de novembre.
Creixement exponencial
Només fa cinc anys el pes del low cost al Prat rondava el 20% dels moviments totals. Actualment tres de les quatre primeres aerolínies del Prat són companyies de baix cost: Vueling, Ryanair i EasyJet. Només Spanair, el segon operador de Barcelona, entra en la categoria d'aerolínia tradicional o full service .
El creixement d'aquest any al Prat s'explica per la consolidació del lideratge de Vueling, que ha incrementat el seu trànsit al Prat un 6,56%, fins als 7,16 milions de viatgers. Spanair ha registrat 4,04 milions d'usuaris al seu feu principal, un 6,64% més. Però el factor desequilibrant ha estat l'entrada del gegant europeu del baix cost, Ryanair.
L'aerolínia irlandesa, que va irrompre a Barcelona el setembre del 2010, està a punt de tancar el seu primer exercici complet al Prat i en els onze primers mesos de l'any ha sumat 3,14 milions de viatgers, un 9,81% del trànsit total de l'aeroport.
El low cost està resistint molt millor la crisi que les companyies convencionals per la seva estructura de costos. Precisament això és el que recentment ha portat a la suspensió de pagaments American Airlines -durant dècades la primera aerolínia del món- i que, en canvi, ha fet que Ryanair hagi guanyat 543,5 milions d'euros durant la primera meitat de l'any fiscal (entre l'abril i el setembre), un 20% més que en el mateix període de l'any anterior. La britànica EasyJet ha tancat el seu exercici fiscal amb 268 milions de beneficis, un 86% més. En canvi, el benefici net de Lufthansa durant els nou primers mesos de l'any ha caigut un 45%, fins als 288 milions, i Air France KLM ha registrat unes pèrdues de 180 milions durant la primera meitat de l'any fiscal. L'estructura de costos és també l'argument que ha portat Iberia a crear la low cost Iberia Express.
AEROPORT DE BARCELONA
És l'any amb més passatgers de la història, quan el baix cost ja concentra el 46,5% dels viatgers
El Prat bat rècords pel 'low cost'
El Prat ha arribat ja als 33 milions de viatgers el 2011 i ha batut el seu rècord històric. L'arribada de Ryanair i el lideratge de Vueling hi tenen molt a dir. El baix cost ja concentra quasi la meitat del trànsit.
IGNASI PUJOL BARCELONA. | Actualitzada el 19/12/2011 00:00
Dijous l'aeroport del Prat va batre un rècord històric. Va assolir els 33 milions de viatgers en l'acumulat de l'any (des de l'1 de gener fins al 15 de desembre), xifra que supera el màxim anual registrat fins aleshores: els 32,8 milions d'usuaris de l'any 2007.
Com s'explica l'espectacular creixement de la infraestructura barcelonina en un context de crisi com l'actual? En gran part, la recuperació del trànsit al Prat es deu a la fortalesa de les aerolínies de baix cost, que a la capital catalana tenen un pes molt superior al que tenen a l'aeroport de Madrid, per exemple. Això explica que entre el gener i el novembre el Prat hagi crescut un 17,8%, fins als 31,97 milions d'usuaris, i Barajas hagi patit una davallada del 0,5%, fins als 46,03 milions de viatgers.
Barcelona ha estat l'aeroport que més ha crescut entre els deu primers de la xarxa d'Aena. El conjunt d'instal·lacions de l'operador aeroportuari espanyol ha registrat un increment del 6,1%, fins als 191,65 milions de passatgers. Al Prat, les low cost han sumat 14,87 milions de viatgers fins al novembre, xifra que equival al 46,52% del trànsit total de la infraestructura. Aquest pes contrasta amb el 32,40% de Madrid, amb 10,36 milions d'usuaris de companyies aèries de baix cost fins al 30 de novembre.
Creixement exponencial
Només fa cinc anys el pes del low cost al Prat rondava el 20% dels moviments totals. Actualment tres de les quatre primeres aerolínies del Prat són companyies de baix cost: Vueling, Ryanair i EasyJet. Només Spanair, el segon operador de Barcelona, entra en la categoria d'aerolínia tradicional o full service .
El creixement d'aquest any al Prat s'explica per la consolidació del lideratge de Vueling, que ha incrementat el seu trànsit al Prat un 6,56%, fins als 7,16 milions de viatgers. Spanair ha registrat 4,04 milions d'usuaris al seu feu principal, un 6,64% més. Però el factor desequilibrant ha estat l'entrada del gegant europeu del baix cost, Ryanair.
L'aerolínia irlandesa, que va irrompre a Barcelona el setembre del 2010, està a punt de tancar el seu primer exercici complet al Prat i en els onze primers mesos de l'any ha sumat 3,14 milions de viatgers, un 9,81% del trànsit total de l'aeroport.
El low cost està resistint molt millor la crisi que les companyies convencionals per la seva estructura de costos. Precisament això és el que recentment ha portat a la suspensió de pagaments American Airlines -durant dècades la primera aerolínia del món- i que, en canvi, ha fet que Ryanair hagi guanyat 543,5 milions d'euros durant la primera meitat de l'any fiscal (entre l'abril i el setembre), un 20% més que en el mateix període de l'any anterior. La britànica EasyJet ha tancat el seu exercici fiscal amb 268 milions de beneficis, un 86% més. En canvi, el benefici net de Lufthansa durant els nou primers mesos de l'any ha caigut un 45%, fins als 288 milions, i Air France KLM ha registrat unes pèrdues de 180 milions durant la primera meitat de l'any fiscal. L'estructura de costos és també l'argument que ha portat Iberia a crear la low cost Iberia Express.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
34,4 milions al Prat el 2011
http://www.ara.cat/economia/Prat-tanca- ... 37571.html
El Prat tanca el seu any rècord amb 34,4 milions de passatgers
L'aeroport de Barcelona va registrar un creixement del 17,8% durant el 2011
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 11/01/2012 14:11
L'aeroport del Prat va assolir els 34,4 milions de viatgers durant el 2011, xifra que marca un rècord històric per a la infraestructura (l'anterior va ser el 2007). L'increment respecte al volum de passatgers del 2010 va ser del 17,8%. En total van passar per l'aeroport 5,1 milions de viatgers més que l'any anterior.
A més, per primera vegada, durant sis mesos consecutius es van superar els 3 milions de passatgers mensuals.
El creixement més destacat és el del trànsit internacional de fora de la UE, amb un increment del 24,1% en relació amb l'any anterior.
Ressalten els creixements dels mercats d'Amèrica Llatina, amb un 64,9% més d'usuaris que el 2010, gràcies a l'augment de freqüències d'Aerolíneas Argentinas a Buenos Aires i les noves rutes inaugurades el 2011 a Sao Paulo per part de Singapore Airlines (en codi compartit amb Spanair) i Iberia; Orient Mitjà, amb un creixement del 40,6% destacant el creixement de passatgers a Doha de la mà de Qatar Airways; i Amèrica del Nord, amb un augment del 29,9% a les rutes de Canadà, Estats Units i Mèxic. Destaca també l'increment del mercat rus, que durant 2011 va créixer un 53%.
L'aeroport de Girona va tancar el 2011 amb 3,01 milions de passatgers, és a dir, un 38,2% menys que durant l'any anterior. Reus, per la seva banda, va registrar un descens del 4%, fins als 1,36 milions d'usuaris.
El Prat tanca el seu any rècord amb 34,4 milions de passatgers
L'aeroport de Barcelona va registrar un creixement del 17,8% durant el 2011
IGNASI PUJOL
Barcelona | Actualitzada el 11/01/2012 14:11
L'aeroport del Prat va assolir els 34,4 milions de viatgers durant el 2011, xifra que marca un rècord històric per a la infraestructura (l'anterior va ser el 2007). L'increment respecte al volum de passatgers del 2010 va ser del 17,8%. En total van passar per l'aeroport 5,1 milions de viatgers més que l'any anterior.
A més, per primera vegada, durant sis mesos consecutius es van superar els 3 milions de passatgers mensuals.
El creixement més destacat és el del trànsit internacional de fora de la UE, amb un increment del 24,1% en relació amb l'any anterior.
Ressalten els creixements dels mercats d'Amèrica Llatina, amb un 64,9% més d'usuaris que el 2010, gràcies a l'augment de freqüències d'Aerolíneas Argentinas a Buenos Aires i les noves rutes inaugurades el 2011 a Sao Paulo per part de Singapore Airlines (en codi compartit amb Spanair) i Iberia; Orient Mitjà, amb un creixement del 40,6% destacant el creixement de passatgers a Doha de la mà de Qatar Airways; i Amèrica del Nord, amb un augment del 29,9% a les rutes de Canadà, Estats Units i Mèxic. Destaca també l'increment del mercat rus, que durant 2011 va créixer un 53%.
L'aeroport de Girona va tancar el 2011 amb 3,01 milions de passatgers, és a dir, un 38,2% menys que durant l'any anterior. Reus, per la seva banda, va registrar un descens del 4%, fins als 1,36 milions d'usuaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... os-2181184
INFRAESTRUCTURAS
El Prat logra su récord de pasajeros en un mes
El aeropuerto logró en julio 3,8 millones de viajeros, el 6% más
Miércoles, 8 de agosto del 2012 - 16:45h. | JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona
El aeropuerto de Barcelona-El Prat continúa batiendo récords. La instalación recibió en julio 3,8 millones de viajeros, lo que supone la mayor cifra de usuarios de la historia por encima del anterior récord, registrado en agosto del 2011 (3,6 millones de viajeros).
De esta manera, el aeropuerto continúa con la tendencia de crecimiento registrada durante todo el año y supera en un 6% los pasajeros del mismo mes del 2011. Mientras que, en lo que llevamos de año, el crecimiento de la instalación aeroportuaria se sitúa en un 3,9% más, con un total de 20,2 millones de usuarios.
Por tipo de tráfico, durante el pasado mes destacó el aumento de pasajeros en vuelos dentro de la UE con un 13,2% más respecto al 2011 y, también, los usuarios en vuelos internacionales no UE, con un 8,7% más. Por el contrario, los viajeros nacionales decrecieron el 5,3% respecto al mismo mes del pasado año.
En el apartado de operaciones, se realizaron 29.024 movimientos en el mes de julio, un 1,4% más que en 2011, siendo el primer mes del año que crece en este apartado.
En el global español, los aeropuertos de la red de Aena registraron un decrecimiento de pasajeros del 2,5%, hasta los 22 millones. En los siete primeros meses del año, el descenso de pasajeros fue del 4,2%, hasta los 112,21 millones.
INFRAESTRUCTURAS
El Prat logra su récord de pasajeros en un mes
El aeropuerto logró en julio 3,8 millones de viajeros, el 6% más
Miércoles, 8 de agosto del 2012 - 16:45h. | JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona
El aeropuerto de Barcelona-El Prat continúa batiendo récords. La instalación recibió en julio 3,8 millones de viajeros, lo que supone la mayor cifra de usuarios de la historia por encima del anterior récord, registrado en agosto del 2011 (3,6 millones de viajeros).
De esta manera, el aeropuerto continúa con la tendencia de crecimiento registrada durante todo el año y supera en un 6% los pasajeros del mismo mes del 2011. Mientras que, en lo que llevamos de año, el crecimiento de la instalación aeroportuaria se sitúa en un 3,9% más, con un total de 20,2 millones de usuarios.
Por tipo de tráfico, durante el pasado mes destacó el aumento de pasajeros en vuelos dentro de la UE con un 13,2% más respecto al 2011 y, también, los usuarios en vuelos internacionales no UE, con un 8,7% más. Por el contrario, los viajeros nacionales decrecieron el 5,3% respecto al mismo mes del pasado año.
En el apartado de operaciones, se realizaron 29.024 movimientos en el mes de julio, un 1,4% más que en 2011, siendo el primer mes del año que crece en este apartado.
En el global español, los aeropuertos de la red de Aena registraron un decrecimiento de pasajeros del 2,5%, hasta los 22 millones. En los siete primeros meses del año, el descenso de pasajeros fue del 4,2%, hasta los 112,21 millones.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... iento.html
INFRAESTRUCTURAS
El Prat esquiva la crisis y registra un verano de crecimiento récord
El tráfico internacional se estanca a pesar del impulso de compañías de Oriente Medio | El tirón barcelonés contrasta con el retroceso de Barajas: bajó un 5,2% en junio y otro 6% en julio
Economía | 13/08/2012 - 00:00h | AINTZANE GASTESI | Barcelona
El aeropuerto de Barcelona-El Prat sigue batiendo récords, de la mano de los fuertes crecimientos de pasajeros de Vueling y Ryanair, las dos compañías que se reparten gran parte del pastel del tráfico vacacional. Mientras la mayoría de los grandes aeropuertos españoles a duras penas mantiene el tráfico registrado el verano pasado, la instalación de Barcelona sigue incrementando pasajeros. El pasado mes de julio, El Prat logró un nuevo récord histórico mensual al registrar cerca de 4 millones de pasajeros. En concreto fueron 3.824.658 de usuarios, la cifra más alta nunca alcanzada durante un único mes en las instalaciones barcelonesas y que supera el anterior récord, registrado en agosto del 2011, según los últimos datos de Aena.
Desde julio del 2009, con la nueva terminal del aeropuerto barcelonés recién estrenada, El Prat ha ganado más de un millón de pasajeros durante el mismo mes. Estas cifras de récord contrastan con los más que discretos datos del resto de aeropuertos de la red de Aena. Mientras Barcelona creció tanto en junio (5,2%) como en julio (6%), el aeropuerto de Barajas continúa perdiendo pasajeros, con caídas del 5,2% y 7,5%, respectivamente. Asimismo, aeropuertos de alta actividad turística como Palma (1%), Málaga (0,3%), Alicante (-8,4%), Eivissa (0,2%) o Gran Canaria (-6%), en el mejor de los casos están estancados en cuanto a tráfico.
Por aerolíneas, Vueling, el líder absoluto de El Prat, registró su propio récord en el aeropuerto de Barcelona al superar por primera vez el millón de pasajeros mensuales, concretamente, 1,147 millones de pasajeros, un 48% más que en julio del 2011. Asimismo, la low cost irlandesa Ryanair superó su propio récord el mes pasado, con 552.124 pasajeros en El Prat, casi un 70% más que en julio del 2011. Las tres principales aerolíneas de El Prat -las low cost Vueling, Ryanair y EasyJet- sumaron cerca de 2 millones de pasajeros en julio, el 51% del total del aeropuerto.
"Estamos en un momento dulce, batiendo récords de pasajeros cada mes", asegura Miquel Valls, presidente de la Cambra de Comerç y miembro del Comité de Rutas, que ha apostado desde su creación por captar nuevas rutas intercontinentales. "Es cierto que es complicado captar nuevas rutas, sobre todo en este momento de crisis para muchas compañías, pero lo importante es que se han consolidado las rutas que ya funcionan, como las de Singapore Airlines, las de Estados Unidos o las de Iberia a Miami y São Paulo", destaca Valls. Mientras el aeropuerto sigue creciendo, los vuelos intercontinentales se estancaron en el mes de julio en 291.682 pasajeros, mil menos que el verano pasado, Entre las principales compañías de El Prat con vuelos intercontinentales destacan las estadounidenses Delta Airlines y American Airlines, que mantienen buenos niveles de ocupación en sus rutas a Estados Unidos. Asimismo, las compañías de Oriente Medio han encontrado en Barcelona un destino cada vez más rentable. Tras Qatar Airways, que incrementará frecuencias a Doha a partir de septiembre, Emirates inauguró su vuelo diario a Dubái el pasado 3 de julio, también la aerolínea israelí El-Al ha incrementado el número de pasajeros este verano. En cambio, Singapore Airlines perdió cerca de un 9% de pasajeros en julio y Air Maroc registró un 21% menos de pasajeros en El Prat durante el mes de julio.
INFRAESTRUCTURAS
El Prat esquiva la crisis y registra un verano de crecimiento récord
El tráfico internacional se estanca a pesar del impulso de compañías de Oriente Medio | El tirón barcelonés contrasta con el retroceso de Barajas: bajó un 5,2% en junio y otro 6% en julio
Economía | 13/08/2012 - 00:00h | AINTZANE GASTESI | Barcelona
El aeropuerto de Barcelona-El Prat sigue batiendo récords, de la mano de los fuertes crecimientos de pasajeros de Vueling y Ryanair, las dos compañías que se reparten gran parte del pastel del tráfico vacacional. Mientras la mayoría de los grandes aeropuertos españoles a duras penas mantiene el tráfico registrado el verano pasado, la instalación de Barcelona sigue incrementando pasajeros. El pasado mes de julio, El Prat logró un nuevo récord histórico mensual al registrar cerca de 4 millones de pasajeros. En concreto fueron 3.824.658 de usuarios, la cifra más alta nunca alcanzada durante un único mes en las instalaciones barcelonesas y que supera el anterior récord, registrado en agosto del 2011, según los últimos datos de Aena.
Desde julio del 2009, con la nueva terminal del aeropuerto barcelonés recién estrenada, El Prat ha ganado más de un millón de pasajeros durante el mismo mes. Estas cifras de récord contrastan con los más que discretos datos del resto de aeropuertos de la red de Aena. Mientras Barcelona creció tanto en junio (5,2%) como en julio (6%), el aeropuerto de Barajas continúa perdiendo pasajeros, con caídas del 5,2% y 7,5%, respectivamente. Asimismo, aeropuertos de alta actividad turística como Palma (1%), Málaga (0,3%), Alicante (-8,4%), Eivissa (0,2%) o Gran Canaria (-6%), en el mejor de los casos están estancados en cuanto a tráfico.
Por aerolíneas, Vueling, el líder absoluto de El Prat, registró su propio récord en el aeropuerto de Barcelona al superar por primera vez el millón de pasajeros mensuales, concretamente, 1,147 millones de pasajeros, un 48% más que en julio del 2011. Asimismo, la low cost irlandesa Ryanair superó su propio récord el mes pasado, con 552.124 pasajeros en El Prat, casi un 70% más que en julio del 2011. Las tres principales aerolíneas de El Prat -las low cost Vueling, Ryanair y EasyJet- sumaron cerca de 2 millones de pasajeros en julio, el 51% del total del aeropuerto.
"Estamos en un momento dulce, batiendo récords de pasajeros cada mes", asegura Miquel Valls, presidente de la Cambra de Comerç y miembro del Comité de Rutas, que ha apostado desde su creación por captar nuevas rutas intercontinentales. "Es cierto que es complicado captar nuevas rutas, sobre todo en este momento de crisis para muchas compañías, pero lo importante es que se han consolidado las rutas que ya funcionan, como las de Singapore Airlines, las de Estados Unidos o las de Iberia a Miami y São Paulo", destaca Valls. Mientras el aeropuerto sigue creciendo, los vuelos intercontinentales se estancaron en el mes de julio en 291.682 pasajeros, mil menos que el verano pasado, Entre las principales compañías de El Prat con vuelos intercontinentales destacan las estadounidenses Delta Airlines y American Airlines, que mantienen buenos niveles de ocupación en sus rutas a Estados Unidos. Asimismo, las compañías de Oriente Medio han encontrado en Barcelona un destino cada vez más rentable. Tras Qatar Airways, que incrementará frecuencias a Doha a partir de septiembre, Emirates inauguró su vuelo diario a Dubái el pasado 3 de julio, también la aerolínea israelí El-Al ha incrementado el número de pasajeros este verano. En cambio, Singapore Airlines perdió cerca de un 9% de pasajeros en julio y Air Maroc registró un 21% menos de pasajeros en El Prat durante el mes de julio.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rajas.html
INFRAESTRUCTURES
El Prat s'imposa a Barajas
L'aeroport de Barcelona supera per primera vegada en la història el de Madrid en nombre de passatgers sense connexió
Tot i ser el ‘hub' d'Iberia, la instal·lació espanyola perd aquest any un 7,3% de viatgers
16/08/12 02:00 - BARCELONA - MARTA SARDÀ
El juny passat, experts en el sector aeronàutic feien càbales sobre la data exacta en què es podria anunciar que l'aeroport de Barcelona superava el de Madrid en nombre de passatgers sense connexió. La davallada que està vivint Barajas aquest any ho donava per fet, però no pas el moment en què es produiria la bonanova, tot i que cap d'ells s'aventurava a anar més enllà de l'estiu.
El creixement del 5,2% en nombre de passatgers del Prat el juny passat, davant del mateix percentatge en negatiu que va oferir Barajas, sumat al 6% rodó del juliol, davant del 7,5% negatiu de l'aeroport de Madrid, va activar les alertes positives. Després d'algunes operacions matemàtiques i l'extrapolació de diverses dades globals ofertes per Aena, a hores d'ara ja es pot afirmar que a 31 de juliol del 2012, el Prat va superar Barajas en 334.080 passatgers origen i destinació, és a dir, sense connexió.
Segons Joan Tarradellas, professor de l'escola de negocis EADA, “aquesta xifra situa Barcelona com el tercer aeroport europeu en el rànquing de passatgers amb origen i destinació, darrere de Heathrow, a Londres, i Charles de Gaulle, a París”. També fonts pròximes al comitè de rutes de l'aeroport de Barcelona van confirmar que estaven manegant xifres en el mateix sentit i que aviat es farien públiques.
Aena va anunciar, l'abril passat, que Barajas tenia un percentatge del 32% de passatgers en connexió, mentre que al Prat aquest percentatge baixava fins a un 8,2%. Si es considera que aquestes dades, referides al primer trimestre d'aquest any, no han variat estrepitosament –i al Prat podem afirmar que no han canviat–, i s'apliquen als passatgers totals –amb connexió i sense– a 31 de juliol d'aquest any, l'operació ens ofereix la xifra de 18.496.587 passatgers sense connexió al Prat i de 18.162.507 passatgers sense connexió a Barajas, amb una diferència clarament favorable a l'aeroport de Barcelona. “El Prat, amb un percentatge d'interconnexions més coherent amb el seu volum, estaria per sobre de Barajas també en nombre de passatgers totals”, diu Tarradellas, també expert en el sector aeronàutic. Aquestes xifres fan canviar radicalment el panorama per a l'aeroport de Barcelona. En primer lloc, i tal com afirmava Tarradellas, “amb aquestes dades, i segons criteris purament d'eficiència logística i econòmica, el Prat passa a ser la primera opció per a vols de connexió, tant intercontinental com de curt radi, per a qualsevol línia aèria que vulgui operar al sud d'Europa, incloent-hi IAG –que agrupa British Airways i Iberia–, que hauria de plantejar-se seriosament que Iberia traslladés de Barajas a el Prat tots els seus trajectes transoceànics directes a l'Amèrica del Nord i l'Amèrica Central”.
En segon lloc, i sempre segons Tarradellas, “des del punt de vista geogràfic, el Prat està més ben situat que Barajas per a connexions des de l'Àsia, Orient Mitjà i Europa cap al nord i centre d'Amèrica, ja que per una banda les línies aèries s'estalvien centenars de quilòmetres i, per l'altra, els passatgers, hores de vol”. I posava com a exemple que “un vol de Dubai a Nova York, via Barcelona, és uns 200 km més curt que via Barajas, i un de Frankfurt a Nova York, via el Prat, estalvia uns 500 quilòmetres que si es fa via Madrid”.
LES CLAUS
Les xifres empenyen a anar més lluny
M.S
No és fruit de la casualitat que l'aeroport de Barcelona hagi superat en nombre de passatgers origen i destinació –o punt a punt, o sense connexió–, el de Barajas. I ho ha fet tot i els moltíssims entrebancs que ha hagut de superar continuament, i que no cal, si més no de moment, tornar a recordar. I ho ha aconseguit, sense cap mena de dubte, gràcies a l'intens treball del comitè de rutes.
Moment de feblesa
Potser fora bo aprofitar el moment de feblesa de la companyia espanyola de bandera per fer arribar a IAG que a Barcelona hi ha un aeroport capaç de fer viable econòmicament i logística la seva fusió. Fora bo pel futur del Prat i del país, el nostre.
Moment ideal
El govern té ara una clara ocasió per relegar acords amb línies de baix cost i dedicar esforços a explicar que, com apuntava el professor Joan Tarradellas, “Vueling disposa dels millors slots i connexions, que té la base al tercer aeroport europeu més gran en volum de viatgers punt a punt i que és una aposta guanyadora pel que fa a un futur increment de connexions al Prat, ho faci ella sola o de la mà d'una altra companyia o aliança”.
L'aeroport de Barcelona, en una imatge dels anys 60 Foto: AENA.
INFRAESTRUCTURES
El Prat s'imposa a Barajas
L'aeroport de Barcelona supera per primera vegada en la història el de Madrid en nombre de passatgers sense connexió
Tot i ser el ‘hub' d'Iberia, la instal·lació espanyola perd aquest any un 7,3% de viatgers
16/08/12 02:00 - BARCELONA - MARTA SARDÀ
El juny passat, experts en el sector aeronàutic feien càbales sobre la data exacta en què es podria anunciar que l'aeroport de Barcelona superava el de Madrid en nombre de passatgers sense connexió. La davallada que està vivint Barajas aquest any ho donava per fet, però no pas el moment en què es produiria la bonanova, tot i que cap d'ells s'aventurava a anar més enllà de l'estiu.
El creixement del 5,2% en nombre de passatgers del Prat el juny passat, davant del mateix percentatge en negatiu que va oferir Barajas, sumat al 6% rodó del juliol, davant del 7,5% negatiu de l'aeroport de Madrid, va activar les alertes positives. Després d'algunes operacions matemàtiques i l'extrapolació de diverses dades globals ofertes per Aena, a hores d'ara ja es pot afirmar que a 31 de juliol del 2012, el Prat va superar Barajas en 334.080 passatgers origen i destinació, és a dir, sense connexió.
Segons Joan Tarradellas, professor de l'escola de negocis EADA, “aquesta xifra situa Barcelona com el tercer aeroport europeu en el rànquing de passatgers amb origen i destinació, darrere de Heathrow, a Londres, i Charles de Gaulle, a París”. També fonts pròximes al comitè de rutes de l'aeroport de Barcelona van confirmar que estaven manegant xifres en el mateix sentit i que aviat es farien públiques.
Aena va anunciar, l'abril passat, que Barajas tenia un percentatge del 32% de passatgers en connexió, mentre que al Prat aquest percentatge baixava fins a un 8,2%. Si es considera que aquestes dades, referides al primer trimestre d'aquest any, no han variat estrepitosament –i al Prat podem afirmar que no han canviat–, i s'apliquen als passatgers totals –amb connexió i sense– a 31 de juliol d'aquest any, l'operació ens ofereix la xifra de 18.496.587 passatgers sense connexió al Prat i de 18.162.507 passatgers sense connexió a Barajas, amb una diferència clarament favorable a l'aeroport de Barcelona. “El Prat, amb un percentatge d'interconnexions més coherent amb el seu volum, estaria per sobre de Barajas també en nombre de passatgers totals”, diu Tarradellas, també expert en el sector aeronàutic. Aquestes xifres fan canviar radicalment el panorama per a l'aeroport de Barcelona. En primer lloc, i tal com afirmava Tarradellas, “amb aquestes dades, i segons criteris purament d'eficiència logística i econòmica, el Prat passa a ser la primera opció per a vols de connexió, tant intercontinental com de curt radi, per a qualsevol línia aèria que vulgui operar al sud d'Europa, incloent-hi IAG –que agrupa British Airways i Iberia–, que hauria de plantejar-se seriosament que Iberia traslladés de Barajas a el Prat tots els seus trajectes transoceànics directes a l'Amèrica del Nord i l'Amèrica Central”.
En segon lloc, i sempre segons Tarradellas, “des del punt de vista geogràfic, el Prat està més ben situat que Barajas per a connexions des de l'Àsia, Orient Mitjà i Europa cap al nord i centre d'Amèrica, ja que per una banda les línies aèries s'estalvien centenars de quilòmetres i, per l'altra, els passatgers, hores de vol”. I posava com a exemple que “un vol de Dubai a Nova York, via Barcelona, és uns 200 km més curt que via Barajas, i un de Frankfurt a Nova York, via el Prat, estalvia uns 500 quilòmetres que si es fa via Madrid”.
LES CLAUS
Les xifres empenyen a anar més lluny
M.S
No és fruit de la casualitat que l'aeroport de Barcelona hagi superat en nombre de passatgers origen i destinació –o punt a punt, o sense connexió–, el de Barajas. I ho ha fet tot i els moltíssims entrebancs que ha hagut de superar continuament, i que no cal, si més no de moment, tornar a recordar. I ho ha aconseguit, sense cap mena de dubte, gràcies a l'intens treball del comitè de rutes.
Moment de feblesa
Potser fora bo aprofitar el moment de feblesa de la companyia espanyola de bandera per fer arribar a IAG que a Barcelona hi ha un aeroport capaç de fer viable econòmicament i logística la seva fusió. Fora bo pel futur del Prat i del país, el nostre.
Moment ideal
El govern té ara una clara ocasió per relegar acords amb línies de baix cost i dedicar esforços a explicar que, com apuntava el professor Joan Tarradellas, “Vueling disposa dels millors slots i connexions, que té la base al tercer aeroport europeu més gran en volum de viatgers punt a punt i que és una aposta guanyadora pel que fa a un futur increment de connexions al Prat, ho faci ella sola o de la mà d'una altra companyia o aliança”.
L'aeroport de Barcelona, en una imatge dels anys 60 Foto: AENA.
Re: FIL OFICIAL: Passatgers als aeroports catalans
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... st-2201553
TURISME
El Prat va batre un altre rècord de passatgers a l'agost
Un total de 3,8 milions de passatgers van passar per la instal·lació el mes passat, el 6,9% més que fa un any
Dilluns, 10 de setembre del 2012 - 13:50h. | JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona
L'aeroport de Barcelona-El Prat continua batent rècords. El mes d'agost passat van passar per la instal·lació un total de 3.874.131 passatgers, el 6,9% més que l'agost de l'any passat i que marca un nou rècord en el nom d'usuaris en un mes.
En els primers vuit mesos de l'any l'augment de passatgers se situa en un 4,4%, fins a un total de 24.122.919 usuaris.
Pel que fa al tipus de trànsit, durant el mes passat van ser els passatgers en vols internacionals no UE els que més van créixer. Ho feien amb un increment de 13,4% respecte al 2011, i van ser del 10% el creixement dels usuaris intercontinentals, i seguits dels passatgers de vols UE amb un 13,3% més. En canvi, els nacionals van decréixer un 5,9% respecte al mateix mes de l'any passat.
Per un altre costat, torna a destacar el creixement de passatgers en el mercat del Pròxim Orient amb un 40% més que l'any passat, gràcies al nou vol diari d'Emirates a Dubai, i també el d'Europa no UE no Schengen, amb un increment del 24%, sobretot, gràcies al mercat rus que segueix en alça amb un augment del 36% en el nombre d'usuaris respecte a l'agost del 2011.
També destaca aquest mes el creixement en el mercat africà, que es trona a situar en xifres positives, sobretot en destins nord-africans, amb un 14,7% més d'usuaris. Finalment, especial menció als passatgers del mercat del Regne Unit amb un augment del 46,8% respecte al mes d'agost de l'any passat.
En l'apartat d'operacions, es van fer 28.204 moviments en el mes d'agost, un 2,4% més que el 2011, seguint amb les xifres positives registrades al juliol. En l'acumulat, s'han comptabilitzat 198.312 aterratges i enlairaments, xifra que suposa un descens del 2,9% respecte al mateix període de l'any passat.
TURISME
El Prat va batre un altre rècord de passatgers a l'agost
Un total de 3,8 milions de passatgers van passar per la instal·lació el mes passat, el 6,9% més que fa un any
Dilluns, 10 de setembre del 2012 - 13:50h. | JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona
L'aeroport de Barcelona-El Prat continua batent rècords. El mes d'agost passat van passar per la instal·lació un total de 3.874.131 passatgers, el 6,9% més que l'agost de l'any passat i que marca un nou rècord en el nom d'usuaris en un mes.
En els primers vuit mesos de l'any l'augment de passatgers se situa en un 4,4%, fins a un total de 24.122.919 usuaris.
Pel que fa al tipus de trànsit, durant el mes passat van ser els passatgers en vols internacionals no UE els que més van créixer. Ho feien amb un increment de 13,4% respecte al 2011, i van ser del 10% el creixement dels usuaris intercontinentals, i seguits dels passatgers de vols UE amb un 13,3% més. En canvi, els nacionals van decréixer un 5,9% respecte al mateix mes de l'any passat.
Per un altre costat, torna a destacar el creixement de passatgers en el mercat del Pròxim Orient amb un 40% més que l'any passat, gràcies al nou vol diari d'Emirates a Dubai, i també el d'Europa no UE no Schengen, amb un increment del 24%, sobretot, gràcies al mercat rus que segueix en alça amb un augment del 36% en el nombre d'usuaris respecte a l'agost del 2011.
També destaca aquest mes el creixement en el mercat africà, que es trona a situar en xifres positives, sobretot en destins nord-africans, amb un 14,7% més d'usuaris. Finalment, especial menció als passatgers del mercat del Regne Unit amb un augment del 46,8% respecte al mes d'agost de l'any passat.
En l'apartat d'operacions, es van fer 28.204 moviments en el mes d'agost, un 2,4% més que el 2011, seguint amb les xifres positives registrades al juliol. En l'acumulat, s'han comptabilitzat 198.312 aterratges i enlairaments, xifra que suposa un descens del 2,9% respecte al mateix període de l'any passat.