Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Seguiment de les obres de l'intercanviador Diagonal
Nota de l'administració:
fil resultat de la unió dels fils Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5 i La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Data: 14/12/2005
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres per construir l’intercanviador de Diagonal, que millorarà l’accessibilitat de les estacions i les connexions de l’L5 i l’L3 (Diagonal) i d’FGC (Provença). Les obres tenen un termini d’execució de 22 mesos, amb un pressupost inicial de 31,5 MEUR. Es preveu que s’adjudiquin el febrer del 2006 i que comencin al llarg del segon trimestre de 2006.
Actualment, la connexió entre l’estació de Provença d’FGC i les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro està formada per diferents passadissos, que registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres i que no estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).
Per aquests motius, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un gran intercanviador en aquest punt de la xarxa que permetrà simplificar els recorreguts a l’hora d’accedir a les estacions, efectuar les correspondències entre línies i afavorir l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
Així, s’aconseguirà una major fluïdesa de pas per als usuaris, es facilitarà la interconnexió entre línies de metro i ferrocarril i s’habilitaran sortides d’emergència. Cal destacar que per primer cop s’instal·laran tapissos rodants en alguns passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris.
kk
Plànol d'ubicació de l'actuació
Principals característiques del projecte
L’intercanviador s’ubicarà a la connexió existent entre les estacions d’FGC i les de Metro, al carrer Rosselló –entre Balmes i passeig de Gràcia–, en un projecte que es divideix en quatre actuacions principals
Connexió FGC – L5
En aquest espai, les actuacions principals són les de substituir tots els acabats (terra, enrajolat, bancs, marbre, etc) i maximitzar l’espai existent per tal de permetre major fluïdesa en el pas dels usuaris.
Així mateix, es col·locaran, dins de la pròpia connexió, dos tapissos rodants amb una longitud de 50 metres situats a banda i banda del passadís, un en cada sentit, per permetre un desplaçament més còmode. Aquests tapissos seran els primers d’aquestes característiques que s’instal·laran a Barcelona.
D’altra banda, es construiran dues dependències annexes al passadís actual que allotjaran una sortida d’emergència i una cambra de ventilació. La sortida d’emergència consisteix en una escala de 1.80 metres d’amplada de pas lliure que surt al carrer a través d’un accés ubicat a una de les voreres del carrer Rosselló.
Vista del pas de connexió entre FGC i Diagonal L5
Veure Gran
Estació L5
En aquest espai és on s’hi farà l’actuació més important ja que el pas actual per la passera que connecta les dues andanes serà anul·lat i s’ampliarà la superfície del vestíbul. L’accés entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície d’aquest vestíbul ampliat
Aquesta ampliació també servirà per ubicar les dependències de TMB, el centre control d’estació, la cafeteria, diverses àrees tècniques auxiliars i l’ascensor d’accés al carrer. Així mateix, es reubicaran i redissenyaran diversos col·lectors existents per tal de guanyar espai.
També es construiran, a la part del vestíbul costat L3, els dos ascensors necessaris per accedir a les andanes.
Finalment, a l’andana, es refaran tots els acabats i s’aprofitaran les obres per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació. Això permetrà atenuar les vibracions i millorar la conservació.
Vista del nou vestíbul de Diagonal L5
Veure Gran
Connexió L5 – L3
En el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3 es passarà d’un pas d’ample de 3,75 metres a un de 7,10 metres. A més, se substituiran les actuals escales que porten des del vestíbul fins a l’inici de la connexió i uns graons a la banda de Diagonal L3 per salvar el pas d’un col·lector existent. Els desnivells se superaran amb la nova connexió, que arrencarà de la cota de vestíbul de Diagonal L5 i arribarà al vestíbul de Diagonal L3 amb un lleuger pendent. També es col·locaran dos tapissos rodants de dos trams cadascú d’uns 40 metres de longitud.
D’altra banda, es col·locaran dues sortides d’emergència en la connexió entre Diagonal L5 i Diagonal L3, una a cada extrem de la connexió, amb capacitat d’evacuació de 420 persones en 4 minuts cadascuna. La sortida d’emergència costat L5 consisteix en una escala de 1,80 metres de pas lliure que surt a carrer a través d’un accés a les voreres del carrer Rosselló, mentre que la del costat L3 està integrada amb la cambra de ventilació de la connexió.
Vista de la zona del nou pas de correspondència de Diagonal L5
Veure Gran
Estació L3
Es remodelarà el vestíbul, es col·locaran dos ascensors per comunicar els nivells de vestíbul amb els d’andana, i un ascensor i escales mecàniques a carrer en el xamfrà sud de la cruïlla de Rosselló i Passeig de Gràcia. La resta de sortides existents del vestíbul restaran amb l’aspecte actual.
fil resultat de la unió dels fils Tancament accés Roselló de Diagonal línia 5 i La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Data: 14/12/2005
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de les obres per construir l’intercanviador de Diagonal, que millorarà l’accessibilitat de les estacions i les connexions de l’L5 i l’L3 (Diagonal) i d’FGC (Provença). Les obres tenen un termini d’execució de 22 mesos, amb un pressupost inicial de 31,5 MEUR. Es preveu que s’adjudiquin el febrer del 2006 i que comencin al llarg del segon trimestre de 2006.
Actualment, la connexió entre l’estació de Provença d’FGC i les estacions de Diagonal de les línies 3 i 5 de Metro està formada per diferents passadissos, que registra uns 75.000 viatgers diaris de dilluns a divendres i que no estan adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).
Per aquests motius, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un gran intercanviador en aquest punt de la xarxa que permetrà simplificar els recorreguts a l’hora d’accedir a les estacions, efectuar les correspondències entre línies i afavorir l’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda.
Així, s’aconseguirà una major fluïdesa de pas per als usuaris, es facilitarà la interconnexió entre línies de metro i ferrocarril i s’habilitaran sortides d’emergència. Cal destacar que per primer cop s’instal·laran tapissos rodants en alguns passadissos de connexió entre línies per facilitar el desplaçament dels usuaris.
kk
Plànol d'ubicació de l'actuació
Principals característiques del projecte
L’intercanviador s’ubicarà a la connexió existent entre les estacions d’FGC i les de Metro, al carrer Rosselló –entre Balmes i passeig de Gràcia–, en un projecte que es divideix en quatre actuacions principals
Connexió FGC – L5
En aquest espai, les actuacions principals són les de substituir tots els acabats (terra, enrajolat, bancs, marbre, etc) i maximitzar l’espai existent per tal de permetre major fluïdesa en el pas dels usuaris.
Així mateix, es col·locaran, dins de la pròpia connexió, dos tapissos rodants amb una longitud de 50 metres situats a banda i banda del passadís, un en cada sentit, per permetre un desplaçament més còmode. Aquests tapissos seran els primers d’aquestes característiques que s’instal·laran a Barcelona.
D’altra banda, es construiran dues dependències annexes al passadís actual que allotjaran una sortida d’emergència i una cambra de ventilació. La sortida d’emergència consisteix en una escala de 1.80 metres d’amplada de pas lliure que surt al carrer a través d’un accés ubicat a una de les voreres del carrer Rosselló.
Vista del pas de connexió entre FGC i Diagonal L5
Veure Gran
Estació L5
En aquest espai és on s’hi farà l’actuació més important ja que el pas actual per la passera que connecta les dues andanes serà anul·lat i s’ampliarà la superfície del vestíbul. L’accés entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície d’aquest vestíbul ampliat
Aquesta ampliació també servirà per ubicar les dependències de TMB, el centre control d’estació, la cafeteria, diverses àrees tècniques auxiliars i l’ascensor d’accés al carrer. Així mateix, es reubicaran i redissenyaran diversos col·lectors existents per tal de guanyar espai.
També es construiran, a la part del vestíbul costat L3, els dos ascensors necessaris per accedir a les andanes.
Finalment, a l’andana, es refaran tots els acabats i s’aprofitaran les obres per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació. Això permetrà atenuar les vibracions i millorar la conservació.
Vista del nou vestíbul de Diagonal L5
Veure Gran
Connexió L5 – L3
En el passadís de connexió entre l’L5 i l’L3 es passarà d’un pas d’ample de 3,75 metres a un de 7,10 metres. A més, se substituiran les actuals escales que porten des del vestíbul fins a l’inici de la connexió i uns graons a la banda de Diagonal L3 per salvar el pas d’un col·lector existent. Els desnivells se superaran amb la nova connexió, que arrencarà de la cota de vestíbul de Diagonal L5 i arribarà al vestíbul de Diagonal L3 amb un lleuger pendent. També es col·locaran dos tapissos rodants de dos trams cadascú d’uns 40 metres de longitud.
D’altra banda, es col·locaran dues sortides d’emergència en la connexió entre Diagonal L5 i Diagonal L3, una a cada extrem de la connexió, amb capacitat d’evacuació de 420 persones en 4 minuts cadascuna. La sortida d’emergència costat L5 consisteix en una escala de 1,80 metres de pas lliure que surt a carrer a través d’un accés a les voreres del carrer Rosselló, mentre que la del costat L3 està integrada amb la cambra de ventilació de la connexió.
Vista de la zona del nou pas de correspondència de Diagonal L5
Veure Gran
Estació L3
Es remodelarà el vestíbul, es col·locaran dos ascensors per comunicar els nivells de vestíbul amb els d’andana, i un ascensor i escales mecàniques a carrer en el xamfrà sud de la cruïlla de Rosselló i Passeig de Gràcia. La resta de sortides existents del vestíbul restaran amb l’aspecte actual.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La Generalitat licita obres intercanviador de Diagonal
Ja... i els que van existir al passadís d'accés al funicular de Montjuic i inaugurats el 1928, aleshores van ser els segons?Danzig wrote:Així mateix, es col·locaran, dins de la pròpia connexió, dos tapissos rodants amb una longitud de 50 metres situats a banda i banda del passadís, un en cada sentit, per permetre un desplaçament més còmode. Aquests tapissos seran els primers d’aquestes característiques que s’instal·laran a Barcelona.
Un dubte que em queda és: com es farà l'enllaç entre L3 i FGC?
I un altra: 22 mesos per fer l'obra aquesta? Això són 2 anys de festival en ple centre de la xarxa. Home... ja qe s'ha trigat tants anys a decidir-se, no hagués vingut ja d'un parell més i esperar que estigui en servei la L9/10 que descarrergarà una mica la zona. I mentre, gastar-se els diners en altres estacions, que mira que n'hi ha que s'haurien de remodelar. De totes maneres, benvingudes siguin totes les inversions
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
aleshores totes les millores de senyalització, millores dels passadissos d'enllaç actuals no serviràn per a res?, bé, típic de Barcelona. Per cert, aquest intent d'imitar les cintes rodants del metro de MAdrid no m'acaba de convençer, se k la realitat no serà aquest fotomuntatge, pero unes estacions més blanques, més iluminades donaria sensació agradable....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home, no sols haguéssin anat bé per això, sinó per moltes altres coses. De totes maneres, digues-me tiquismiquis, però amb 20.000 euros com a màxim t'arriba per comprar un parell de busos de tercera mà de l'AutònomaUT596001 wrote:20.000 euros que haurien anat de conya per als busos interurbans.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Poca broma, que és memorable la pujada de l'Eix Central al pont sobre l'AP-7, la B-30 i la Papiol - Mollet amb les andròmines plenes de gom a gom... si ets a dins tems acabar al mig de l'autopista, si ets a fora quedes ofegat pel tuf de fregits del biodièsel.wefer wrote:Home, no sols haguéssin anat bé per això, sinó per moltes altres coses. De totes maneres, digues-me tiquismiquis, però amb 20.000 euros com a màxim t'arriba per comprar un parell de busos de tercera mà de l'Autònoma
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
--------------------------------
L’estació del metro i Ferrocarrils de Diagonal és la primera que tindrà cintes transportadores
L. RAHOLA / BARCELONA. ""
Les obres per renovar completament les estacions de Diagonal (línia 3 i línia 5 del metro) i Provença (Ferrocarrils de la Generalitat, FGC) començaran durant el segon semestre d’aquest any i convertiran aquesta connexió en un gran intercanviador que permetrà simplificar els recorreguts, millorar les correspondències i adaptar l’espai a persones amb mobilitat reduïda. Per primera vegada a la xarxa del metro de Barcelona, s’instal·laran cintes transportadores en alguns passadissos de connexió entre les línies.
La Generalitat ja ha adjudicat el projecte, que té un pressupost de 25,6 milions d’euros, i un cop hagin començat les obres es preveu que tindran un termini d’execució de prop de dos anys.
El nou intercanviador estarà situat sota el carrer Rosselló, entre Balmes i el passeig de Gràcia, entre les andanes de metro i Ferrocarrils. El projecte es divideix en quatre actuacions principals. La primera és la connexió entre FGC i la línia 5, amb un passadís on s’instal·laran, a banda i banda, dues cintes transportadores de 50 metres. Una altra part del projecte és l’estació de la L5, on s’anul·larà el pas actual per la passera que connecta les dues andanes i s’ampliarà el vestíbul. L’enllaç entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície del vestíbul ampliat. Les obres s’aprofitaran per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació, de manera que es redueixin les vibracions. La tercera actuació és la connexió entre les línies 5 i 3 del metro, on també es posaran cintes d’uns 40 metres. Finalment, es remodelarà el vestíbul de l’estació de la L3.
--------------------------------
L’estació del metro i Ferrocarrils de Diagonal és la primera que tindrà cintes transportadores
L. RAHOLA / BARCELONA. ""
Les obres per renovar completament les estacions de Diagonal (línia 3 i línia 5 del metro) i Provença (Ferrocarrils de la Generalitat, FGC) començaran durant el segon semestre d’aquest any i convertiran aquesta connexió en un gran intercanviador que permetrà simplificar els recorreguts, millorar les correspondències i adaptar l’espai a persones amb mobilitat reduïda. Per primera vegada a la xarxa del metro de Barcelona, s’instal·laran cintes transportadores en alguns passadissos de connexió entre les línies.
La Generalitat ja ha adjudicat el projecte, que té un pressupost de 25,6 milions d’euros, i un cop hagin començat les obres es preveu que tindran un termini d’execució de prop de dos anys.
El nou intercanviador estarà situat sota el carrer Rosselló, entre Balmes i el passeig de Gràcia, entre les andanes de metro i Ferrocarrils. El projecte es divideix en quatre actuacions principals. La primera és la connexió entre FGC i la línia 5, amb un passadís on s’instal·laran, a banda i banda, dues cintes transportadores de 50 metres. Una altra part del projecte és l’estació de la L5, on s’anul·larà el pas actual per la passera que connecta les dues andanes i s’ampliarà el vestíbul. L’enllaç entre les dues andanes de l’estació es farà aprofitant la nova superfície del vestíbul ampliat. Les obres s’aprofitaran per formigonar la via i canviar el sistema de fixació al tram de l’estació, de manera que es redueixin les vibracions. La tercera actuació és la connexió entre les línies 5 i 3 del metro, on també es posaran cintes d’uns 40 metres. Finalment, es remodelarà el vestíbul de l’estació de la L3.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
31,5 milions d'euros per reformar l'intercambiador el trobo un pressupost desorbitat. Són més de 5.000 milions de les antigues pessetes!
No m'estranyaria que més d'un s'embutxaqués el famós 3% en aquesta obra
Cal fer una reforma tant cara?
Com a intercambiador es moltíssim pitjor el de Passeig de Gràcia (L2, L3, L4 i RENFE) amb passadissos kilomètrics que si que demanen a crits una cinta transportadora.
No m'estranyaria que més d'un s'embutxaqués el famós 3% en aquesta obra
Cal fer una reforma tant cara?
Com a intercambiador es moltíssim pitjor el de Passeig de Gràcia (L2, L3, L4 i RENFE) amb passadissos kilomètrics que si que demanen a crits una cinta transportadora.
TGV Barna-València JA!
Quan vaig estar a París l'any passat, vaig poder veure que a l'intercanviador de Montparnasse hi havia tapissos en una mateixa direcció a dues velocitats diferents (pels que tenen pressa, i pels que tenen molta pressa ). Hi ficava la velocitat, no se si eren 3 i 5 km/h o algo semblant.Loyster wrote:Que es allo dels tapissos de dues velocitats com a Montparnasse
A Barcelona en fan falta a unes quantes estacions amb correspondències llarguíssimes entre línies de metro aíxí com en estacions amb correspondències llarguísimes entre metro i altres mitjans de transport. De moment, no sembla que s'aposti gaire per aquest sistema.
Tenint en compte que només els avis amb bastó i les persones amb cotxets de nadons són capaços de caminar a menys de 4 km/h sense perdre l'equilibri, jo no diria pas que un tapís a 3 km/h és per gent que té pressabuertu wrote:Quan vaig estar a París l'any passat, vaig poder veure que a l'intercanviador de Montparnasse hi havia tapissos en una mateixa direcció a dues velocitats diferents (pels que tenen pressa, i pels que tenen molta pressa ). Hi ficava la velocitat, no se si eren 3 i 5 km/h o algo semblant.
Deixant de banda els 200 m "llisos" de Passeig de Gràcia, a la resta d'enllaços llargs és prioritari anul.lar els múltiples trams d'escales, més que res perquè sense fer-ho no és útil ficar-hi cintes.buertu wrote:A Barcelona en fan falta a unes quantes estacions amb correspondències llarguíssimes entre línies de metro aíxí com en estacions amb correspondències llarguísimes entre metro i altres mitjans de transport. De moment, no sembla que s'aposti gaire per aquest sistema.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
1- Les Tapissos suposso serán de goma vulcanitzada i a sota rodets (lliscadors)
2 - Els dies de pluja, els pararan per que no s'embrutin i ....
3 - Els tapissos, suposso serán del estil de les escales mecániques, que duran i costen més calerons, ....
4 - Els tapissos els dies de pluja els deixarán en marxa, per que s'enbrutin i els puguin parar per fer reparacions, .....
5 - Ja m'ho explicareu !!
2 - Els dies de pluja, els pararan per que no s'embrutin i ....
3 - Els tapissos, suposso serán del estil de les escales mecániques, que duran i costen més calerons, ....
4 - Els tapissos els dies de pluja els deixarán en marxa, per que s'enbrutin i els puguin parar per fer reparacions, .....
5 - Ja m'ho explicareu !!
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Vull aprofitar l'obertura d'aquest fil per demanar als responsables de TMB i FGC que canviïn el nom de les seves respectives parades (Diagonal en el cas de TMB i Provença en el de FGC) per un nou nom comú.
Jo els proposo que el nou nom sigui Rosselló.
Jo els proposo que el nou nom sigui Rosselló.
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Home... Entença i Hospital Clínic també estan al carrer Rosselló.
emblaria, en principi que, donats els noms actuals, es podria dir simplement Diagonal-Provença... si no fos que la cruïlla entre aquests dos carrers es troba a uns 500 metres d'allà, just al lloc on hi ha la parada de Verdaguer L5
Jo estaria més d'acord amb un "Rosselló - Rbla. Catalunya", per exemple, que sense ser excessivament llarg, sí és més significatiu d'on es troba l'estació.
emblaria, en principi que, donats els noms actuals, es podria dir simplement Diagonal-Provença... si no fos que la cruïlla entre aquests dos carrers es troba a uns 500 metres d'allà, just al lloc on hi ha la parada de Verdaguer L5
Jo estaria més d'acord amb un "Rosselló - Rbla. Catalunya", per exemple, que sense ser excessivament llarg, sí és més significatiu d'on es troba l'estació.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT