Al revés, a Terrassa l'ajuntament el va començar a vendre com a metro abans que a Sabadell.Guigui wrote:Sembla que l'epidèmia terminològica del metro s'ha encomanat de Sabadell a Terrassa. No sé què esperen a Monistrol i Ribes per a pujar al carro.
Perllongament d'FGC a Terrassa
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
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Ressonància
En tot cas, els diaris no se n'han fet tan ressò. El següent invent què serà, "AVE lleuger"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ressonància
Sí se n'han fet ressò, el problema és que moltes de les notícies del Diari de Terrassa que han sortit parlant del tema no s'han penjat per aquí i per això dona menys sensació que a Sabadell.Guigui wrote:En tot cas, els diaris no se n'han fet tan ressò.
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Vara de mesurar
Més aviat em refereixo al tractament terminològic en publicacions d'àmbit català com l'Avui. Allí surt molt més sovit el terme "Metro Sabadell" que no pas "Metro de Terrassa", comparat amb els articles sobre el tema.
Almenys, aquesta és la meva impressió.
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a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
"Diari de Terrassa", 26/2/2011. Laura Hernández.
LA GENERALITAT REACTIVA LAS OBRAS DE PROLONGACIÓN DE FERROCARRILS
Territori asegura que estarán listas en 2012.
El conseller Lluís Recoder se lo anunció ayer al alcalde Pere Navarro, en la primera entrevista del mandato.
La `primera reunión institucional entre el alcalde de Terrassa, Pere Navarro, y el conseller de Territori i Sostenibilitat se saldó ayer con el anuncio, por parte de la administración autonómica, de que se compromete a mantener el calendario de las obras de Ferrocarrils en Terrassa. Los túneles y las estaciones estarán listos para que la nueva línea entre en funcionamiento durante el primer semestre de 2012.
La consellería de Territori tenía previsto revisar los plazos una vez aprobado el presupuesto de 2011 y ajustadas las prioridades. Pero ayer Recoder ya adelantó que la obra de Terrassa, que en este momento encara su recta final, no sufrirá nuevos retrasos. (...) La decisión pondrá fin a la ralentización de las obras registrada en los últimos meses.
"Nos ha sorprendido gratamente la noticia de que van a mantener el calendario del anterior conseller Joaquim Nadal", comentaba ayer el alcalde tras el encuentro. Navarro no ocultó su satisfacción al conocer la decisión autonómica, que despeja las dudas sobre una infraestructura "clave para el futuro de la movilidad en Terrassa, pero también para la reactivación de la economía."
LA GENERALITAT REACTIVA LAS OBRAS DE PROLONGACIÓN DE FERROCARRILS
Territori asegura que estarán listas en 2012.
El conseller Lluís Recoder se lo anunció ayer al alcalde Pere Navarro, en la primera entrevista del mandato.
La `primera reunión institucional entre el alcalde de Terrassa, Pere Navarro, y el conseller de Territori i Sostenibilitat se saldó ayer con el anuncio, por parte de la administración autonómica, de que se compromete a mantener el calendario de las obras de Ferrocarrils en Terrassa. Los túneles y las estaciones estarán listos para que la nueva línea entre en funcionamiento durante el primer semestre de 2012.
La consellería de Territori tenía previsto revisar los plazos una vez aprobado el presupuesto de 2011 y ajustadas las prioridades. Pero ayer Recoder ya adelantó que la obra de Terrassa, que en este momento encara su recta final, no sufrirá nuevos retrasos. (...) La decisión pondrá fin a la ralentización de las obras registrada en los últimos meses.
"Nos ha sorprendido gratamente la noticia de que van a mantener el calendario del anterior conseller Joaquim Nadal", comentaba ayer el alcalde tras el encuentro. Navarro no ocultó su satisfacción al conocer la decisión autonómica, que despeja las dudas sobre una infraestructura "clave para el futuro de la movilidad en Terrassa, pero también para la reactivación de la economía."
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
OBRES ATURADES A TERRASSA
Segons el DIARI DE TERRASSA d'avui (28/IV/2011), les obres a Terrassa estan pràcticament autrades, per problemes amb el finançament. Només es treballa en una andana a l'estació de Can Roca i a la Rambla d'Ègara. En aquests moments resten pendents -com s'assenyala a l'article de Laura Hernández- la construcció de les sortides d'emergència de l'avinguda Abat Marcet i del Torrent Munner; el tancament definitiu de l'esvoranc obert al nord del Pla del Bonaire i la reurbanització de la superfície; la instal.lació de les vies, la catenària i els serveis a l'interior dels túnels, així com l'arquitectura de les estacions. Tot plegat (i comptant que caldrà un període de proves en circulació d'uns sis mesos abans que es pugui engegar el servei), han de transcórrer com a mínim 21 mesos perquè es pugui inaugurar el nou tram. Vist això -calculat pel propi representant de la conselleria que abans-d'ahir es va entrevistar amb la regidora d'Infraestrures de Terrassa-, no entenc que es pugui afirmar que es mantingui el 2012 com a data d'inauguració. A mi no em surten els comptes. A mi, 21 mesos comptats a partir de maig em porten directament a 2013. I això si no sorgeixen més entrebancs i si el que ara està aturat es reinicia l'endemà mateix que s'aprovin els pressupostos.
Segons el DIARI DE TERRASSA d'avui (28/IV/2011), les obres a Terrassa estan pràcticament autrades, per problemes amb el finançament. Només es treballa en una andana a l'estació de Can Roca i a la Rambla d'Ègara. En aquests moments resten pendents -com s'assenyala a l'article de Laura Hernández- la construcció de les sortides d'emergència de l'avinguda Abat Marcet i del Torrent Munner; el tancament definitiu de l'esvoranc obert al nord del Pla del Bonaire i la reurbanització de la superfície; la instal.lació de les vies, la catenària i els serveis a l'interior dels túnels, així com l'arquitectura de les estacions. Tot plegat (i comptant que caldrà un període de proves en circulació d'uns sis mesos abans que es pugui engegar el servei), han de transcórrer com a mínim 21 mesos perquè es pugui inaugurar el nou tram. Vist això -calculat pel propi representant de la conselleria que abans-d'ahir es va entrevistar amb la regidora d'Infraestrures de Terrassa-, no entenc que es pugui afirmar que es mantingui el 2012 com a data d'inauguració. A mi no em surten els comptes. A mi, 21 mesos comptats a partir de maig em porten directament a 2013. I això si no sorgeixen més entrebancs i si el que ara està aturat es reinicia l'endemà mateix que s'aprovin els pressupostos.
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Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Fa poc es comentava la data de maig de 2012 com a possible d'inauguració però veient com està tot plegat també ho veig complicat. Possiblement esperin a 2013 que és quan FGC ja tindrà algunes de les noves unitats 113 per poder fer front a l'increment de trens necessaris per servir aquest perllongament donat que no només els trens trigaran més temps a fer el recorregut sinó que també caldrà incrementar la freqüència de pas, com a mínim a hora punta.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
REPRESA DE LES OBRES DEL PERLLONGAMENT A TERRASSA !!!???
Diari de Terrassa, 14/09/2011. Laura Hernández.
"La Generalitat dice que las obras de FGC se reemprenderán en el mes de octubre.
Los operarios volverán al trabajo en pocas semanas.
Mantiene la fecha de 2012 para la entrada en funcionamiento del Metro de Terrassa.
La paralización de las obras de Ferrocarrils en Terrassa tocará a su fin en breve. La Conselleria de Territori i Sostenibilitat anuncia que los operarios volverán al trabajo a finales de octubre o principios de noviembre, y mantiene la fecha de 2012 para la entrada en servicio del Metro de Terrassa. La administración autonómica ultima en estos momentos la negociación con las constructoras, que buscan una solución para financiar la obra. No cobrarán hasta finalizar los trabajos, y piden apoyo para conseguir liquidez. Las negociaciones están avanzadas y las obras podrán reemprenderse en pocas semanas. El proyecto afronta su recta final, ya que el 70% de los trabajos están ya ejecutados. Para cumplir los plazos, sin embargo, las constructoras deberán trabajar a contrarreloj."
Diari de Terrassa, 14/09/2011. Laura Hernández.
"La Generalitat dice que las obras de FGC se reemprenderán en el mes de octubre.
Los operarios volverán al trabajo en pocas semanas.
Mantiene la fecha de 2012 para la entrada en funcionamiento del Metro de Terrassa.
La paralización de las obras de Ferrocarrils en Terrassa tocará a su fin en breve. La Conselleria de Territori i Sostenibilitat anuncia que los operarios volverán al trabajo a finales de octubre o principios de noviembre, y mantiene la fecha de 2012 para la entrada en servicio del Metro de Terrassa. La administración autonómica ultima en estos momentos la negociación con las constructoras, que buscan una solución para financiar la obra. No cobrarán hasta finalizar los trabajos, y piden apoyo para conseguir liquidez. Las negociaciones están avanzadas y las obras podrán reemprenderse en pocas semanas. El proyecto afronta su recta final, ya que el 70% de los trabajos están ya ejecutados. Para cumplir los plazos, sin embargo, las constructoras deberán trabajar a contrarreloj."
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Dos temes, dos perllongaments, dos fils
Atès que es tracta de dos temes clarament separats, el fil ha quedat dividit en una secció terrassenca (la present) i una sabadellenca.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
122 MILLONES DE CRÉDITO PERMITEN REACTIVAR LAS OBRAS DE FGC.
La Generalitat mantiene el calendario.
El Banco Europeo inyecta liquidez al proyecto y los equipos de trabajo volverán al terreno en los próximos días.
Ferrocarrils de la Generalitat ya ha firmado la disposición del crédito concedido por el Banco Europeo de Inversiones para financiar los dos proyectos de prolongación de la línea a Terrassa y Sabadell. La compañía ferroviaria puede disponer de una partida de 122 millones de euros con los que se inyectará liquidez al proyecto de Terrassa, poniendo fin así a cerca de un año de parón en las obras.
La firma de la disposición del crédito que permitirá a la constructora liquidar deuda con el banco, tuvo lugar el pasado 6 de octubre. Ahora, las contratistas recomponen los equipos de trabajo con la intención de reemprender la actividad en los próximos días, entre finales de octubre y principios de noviembre, como muy tarde.
El 70% de la obra ya está ejectutada en Terrassa, donde se han construido los túneles y las cajas de las nuevas estaciones de Vallaradís, del intercambiador con Renfe y de Can Roca. A partir de ahora, los trabajos se centrarán en instalar las vías y la catenaria, acabar las salidas de emergencia y las galerías de conexión entre túneles, cerrar definitivamente elpozo de ataque en el Pla del Bon Aire y reponer la superficie. Además, quedan pendientes también los trabajos de arquitectura de las estaciones.
El Calendario
La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha mantenido hasta ahora la fecha de 2012 para la entrada en funcionamiento de la nueva línea. Sin embargo, el reloj corre y todo apunta a que como mucho en esa fecha el estreno será parcial, bien porque entre en servicio solo un primer tramo del recorrido o bien porque, habiendo tocado las obras a su fin, queden pendientes las pruebas previas a la entrada en funcionamiento de la línea. En cualquier caso, a estas alturas nadie se atreve a dar un calendario cerrado de los trabajos.
Otro aspecto que deberá concretarse es el de la financiación del tramo final de las obras. El crédito del Banco Europeo de Inversiones cubre solo una parte del proyecto en Terrassa, cuyo presupuesto actualizado ronda los 350 millones de euros, según fuentes autonómicas.
El conseller Lluís Recoder informaba el pasado mes de junio en el Parlament que se habían pagado 76 millones de euros, a los que ahora hay que sumar 122 millones más procedentes del BEI. La obra necesitará una inyección adicional de 152 millones de euros más para completar el presupuesto de 350 millones.
Sea como fuere, la financiación del proyecto hasta su completa ejecución dependerá en los próximos meses de una decisión política. La partida de 152 millones de euros necesaria para poner en marcha la prolongación de Terrassa deberá salir o bien de las arcas de la Generalitat o nuevamente a cargo del préstamo del Banco Europeo del Crédito, que incialmente deberían compartir Terrassa y Sabadell.
La cantidad total de la línea de crédito conjunto asciende a 350 millones de euros, la mitad de los 750 en que se han presupuestado las dos obras. Del préstamo concedido ya se han dispuesto dos partidas: 40 millones 2010 para el proyecto de Sabadell y 122 ahora para el de Terrassa. Quedan pendientes 188 millones que la Generalitat deberá decidir cómo distribuye, si de forma equitativa entre ambas ciudades, o bien dando prioridad a alguna de ellas.
Los proyectos son casi calcados, pero han llevado distintos calendarios y ritmos de ejecución. En Terrassa se ha ejecutado el 70 % de los trabajos, que ahora encaminan su recta final. En la vecina localidad se procede ahora a la perforación del primer túnel que llevará el tren desde Sabadell-Rambla hasta la plaza d'España.
Precisamente, la semana pasada se reunía en la ciudad vecina la comisión de seguimiento del proyecto, en la que Sabadell reclamó que no se detuviera el trabajo de la tuneladora y que se minimice la afectación de la obra en superficie, que tiene empantanado el Passeig de la Plaça Major. En la co-capital vallesana tienen previsto que la línea entre en funcionamiento en 2015, tres años más tarde que en Terrassa.
(Laura Hernández, "DIARI DE TERRASSA", 14/10/11.)
La Generalitat mantiene el calendario.
El Banco Europeo inyecta liquidez al proyecto y los equipos de trabajo volverán al terreno en los próximos días.
Ferrocarrils de la Generalitat ya ha firmado la disposición del crédito concedido por el Banco Europeo de Inversiones para financiar los dos proyectos de prolongación de la línea a Terrassa y Sabadell. La compañía ferroviaria puede disponer de una partida de 122 millones de euros con los que se inyectará liquidez al proyecto de Terrassa, poniendo fin así a cerca de un año de parón en las obras.
La firma de la disposición del crédito que permitirá a la constructora liquidar deuda con el banco, tuvo lugar el pasado 6 de octubre. Ahora, las contratistas recomponen los equipos de trabajo con la intención de reemprender la actividad en los próximos días, entre finales de octubre y principios de noviembre, como muy tarde.
El 70% de la obra ya está ejectutada en Terrassa, donde se han construido los túneles y las cajas de las nuevas estaciones de Vallaradís, del intercambiador con Renfe y de Can Roca. A partir de ahora, los trabajos se centrarán en instalar las vías y la catenaria, acabar las salidas de emergencia y las galerías de conexión entre túneles, cerrar definitivamente elpozo de ataque en el Pla del Bon Aire y reponer la superficie. Además, quedan pendientes también los trabajos de arquitectura de las estaciones.
El Calendario
La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha mantenido hasta ahora la fecha de 2012 para la entrada en funcionamiento de la nueva línea. Sin embargo, el reloj corre y todo apunta a que como mucho en esa fecha el estreno será parcial, bien porque entre en servicio solo un primer tramo del recorrido o bien porque, habiendo tocado las obras a su fin, queden pendientes las pruebas previas a la entrada en funcionamiento de la línea. En cualquier caso, a estas alturas nadie se atreve a dar un calendario cerrado de los trabajos.
Otro aspecto que deberá concretarse es el de la financiación del tramo final de las obras. El crédito del Banco Europeo de Inversiones cubre solo una parte del proyecto en Terrassa, cuyo presupuesto actualizado ronda los 350 millones de euros, según fuentes autonómicas.
El conseller Lluís Recoder informaba el pasado mes de junio en el Parlament que se habían pagado 76 millones de euros, a los que ahora hay que sumar 122 millones más procedentes del BEI. La obra necesitará una inyección adicional de 152 millones de euros más para completar el presupuesto de 350 millones.
Sea como fuere, la financiación del proyecto hasta su completa ejecución dependerá en los próximos meses de una decisión política. La partida de 152 millones de euros necesaria para poner en marcha la prolongación de Terrassa deberá salir o bien de las arcas de la Generalitat o nuevamente a cargo del préstamo del Banco Europeo del Crédito, que incialmente deberían compartir Terrassa y Sabadell.
La cantidad total de la línea de crédito conjunto asciende a 350 millones de euros, la mitad de los 750 en que se han presupuestado las dos obras. Del préstamo concedido ya se han dispuesto dos partidas: 40 millones 2010 para el proyecto de Sabadell y 122 ahora para el de Terrassa. Quedan pendientes 188 millones que la Generalitat deberá decidir cómo distribuye, si de forma equitativa entre ambas ciudades, o bien dando prioridad a alguna de ellas.
Los proyectos son casi calcados, pero han llevado distintos calendarios y ritmos de ejecución. En Terrassa se ha ejecutado el 70 % de los trabajos, que ahora encaminan su recta final. En la vecina localidad se procede ahora a la perforación del primer túnel que llevará el tren desde Sabadell-Rambla hasta la plaza d'España.
Precisamente, la semana pasada se reunía en la ciudad vecina la comisión de seguimiento del proyecto, en la que Sabadell reclamó que no se detuviera el trabajo de la tuneladora y que se minimice la afectación de la obra en superficie, que tiene empantanado el Passeig de la Plaça Major. En la co-capital vallesana tienen previsto que la línea entre en funcionamiento en 2015, tres años más tarde que en Terrassa.
(Laura Hernández, "DIARI DE TERRASSA", 14/10/11.)
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
No crec que puguin obrir i enllestir tot el Metro de Terrassa en el que queda de previst.
Una bona opció seria la de obrir-la al Públic parcialment, i donar prioritat a per exemple, el Tram Terrassa-Rambla fins Vallparadís, que arriba al Centre, a les Universitats i als Hospitals, que no pas tenir que esperar que s'acabi tota la resta per poder obrir les demés estacions.
Una bona opció seria la de obrir-la al Públic parcialment, i donar prioritat a per exemple, el Tram Terrassa-Rambla fins Vallparadís, que arriba al Centre, a les Universitats i als Hospitals, que no pas tenir que esperar que s'acabi tota la resta per poder obrir les demés estacions.
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Crec que no és possible perquè en aquest tram que dius són dos túnels de via única separats.
Em sembla que només es poden obrir fins a Terrassa-Estació del Nord.
Em sembla que només es poden obrir fins a Terrassa-Estació del Nord.
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
L'obertura parcial no és possible sinó és que queda en via única (tipus Sabadell Estació-Sabadell Rambla per dir-ho així) de Terrassa Rambla a Vallparadís. No hi haurà cap canvi d'agulla entre la sortida de Terrassa Rambla i l'entrada de Terrassa Nacions Unides (Can Roca).
http://www.trenscat.com/metrovalles/pro ... 01_ct.html
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Prefereixo el nom "Can Roca" que no "Nacions Unides". Més curt i més fàcil d´identificar.
Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Ja hi som dos.437.001 wrote:Prefereixo el nom "Can Roca" que no "Nacions Unides". Més curt i més fàcil d´identificar.
Però Can Roca no sona supermegaintennacional, i no serveix per fardar de grandesa, que és l'únic que pretenen els nostres polítics. Si existís un mínim de respecte per la toponímia local i tradicional, aquests noms pomposos sense cap relació amb la zona no tindrien cabuda al mapa ferroviari.
Salvem l'Estació de França!
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Sí que té relació amb la zona: damunt de l'estació hi ha el Parc de les Nacions Unides.m.h.t. wrote:Ja hi som dos.437.001 wrote:Prefereixo el nom "Can Roca" que no "Nacions Unides". Més curt i més fàcil d´identificar.
Però Can Roca no sona supermegaintennacional, i no serveix per fardar de grandesa, que és l'únic que pretenen els nostres polítics. Si existís un mínim de respecte per la toponímia local i tradicional, aquests noms pomposos sense cap relació amb la zona no tindrien cabuda al mapa ferroviari.
Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Però en general, és més fàcil d´identificar un barri que no un parc. I als parcs no hi viu gent.
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Home... Terrassa Nacions Unides, vist per un Terrassenc, no es un nom ni de lluny adient per a la Zona... Can Roca ja queda bé, i fins-i-tot acceptaria la Bestiesa de ficarli fins-i-tot "Terrassa Can Roca - Matadepera"
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Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Això de Terrassa Nacions Unides em sona a Badalona Pompeu Fabra... Allà fins i tot van posar a Can Fradera el nom de Pompeu Fabra per justificar-ho i no tenir el poc glamurós nom de Badalona Centre
Re: Perllongament d'FGC a Terrassa
Doncs a Ginebra, hi ha una parada de tren a prop de la seu de les Nacions Unides, que no es diu Genève-Nations Unies sinó Genève-Sécheron...