Aixecament via Calatayud Caminreal
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aixecament via Calatayud Caminreal
ADIF està aixecant tota la via i alguns viaductes metàl.lics d'aquesta línia tancada el 1985.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
Adif o el Ministeri de Foment?liniadelRipollés wrote:ADIF està aixecant tota la via i alguns viaductes metàl.lics d'aquesta línia tancada el 1985.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
http://www.diariodeteruel.es/comarcas/1 ... nreal.html
Pel que diuen ADIF, a través d'emfesa.
Pel que diuen ADIF, a través d'emfesa.
josep_serre wrote:Adif o el Ministeri de Foment?liniadelRipollés wrote:ADIF està aixecant tota la via i alguns viaductes metàl.lics d'aquesta línia tancada el 1985.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
Qué decir 27 años después de la aprobación de su cierre...
Lo que si me preocupa es la situación de la red ferroviaria de interés general. En Galicia parece que excluyen algunas estaciones de las líneas A Coruña - Lugo - Monforte y A Coruña - Vigo
Lo que si me preocupa es la situación de la red ferroviaria de interés general. En Galicia parece que excluyen algunas estaciones de las líneas A Coruña - Lugo - Monforte y A Coruña - Vigo
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa d'"interès" general
La xarxa de desinterès general, sembla que només garanteixi traves per a traspassos de competències quan hi ha una administració interessada. Ara bé, a l'hora de prestar servei públic, poca cosa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
¿por ejemplo?Guigui wrote:La xarxa de desinterès general, sembla que només garanteixi traves per a traspassos de competències quan hi ha una administració interessada. Ara bé, a l'hora de prestar servei públic, poca cosa.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
Quan la Generalitat demana traspàs de les línies per on transiten regionals (per exemple, Reus-Lleida), l'estat addueix que són d'"interès general". Un "interès general" que ja es veu a la continuació de l'esmentada línia a Aragó, on diuen que, o el govern regional hi posa diners, o s'acaben els serveis d'MD entre Lleida i Saragossa. Sí, ja sé que trens són una cosa i infraestructura una altra, però el pagano de tot plegat és el mateix, i aplicat a un mateix tot. Però, si vols quedar-te amb la infraestructura, només cal veure l'interès que hi ha per les línies "convencionals" i quin per l'AV: com la nit i el dia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Aixecament via Calatayud Caminreal
Los traspasos están hechos. En la reunión bilateral Estat-Gencat se acordó el traspaso de los servicios de viajeros que tuvieran su origen y final en Cataluña. Ahora mismo el gestor del servicio ferroviario es la Gencat. El Gobierno de Aragón no tiene transferidas las competencias de los servicios de ferrocarril, aunque su Estatuto, al igual que el catalán, recoge la competencia exclusiva del servicio ferroviario en Aragón (independientemente del titular de la infraestructura).
Como persona entendida, sabrás que el ferrocarril en Aragón y en Cataluña son dos mundos aparte pero necesarios. Respecto al servicio de Media Distancia, al ser un servicio incluido en la Red de Interés General, aún debe de cumplir aquella idea antigua de servicio público (el fin social prima sobre el fin económico). Las líneas de MD en Aragón tienen un recorrido (en km) parecido a las de Catalunya, sin embargo no son rentables (económicamente) mantenerlas y lo peor de todo, sólo provocan responsabilidades al Estado, el cual está deseoso de quitarselas de encima.
En la Ley del Sector Ferroviario, existe una disposicón en la cual las Comunidades Autónomas pueden participar en la Red Ferroviaria de Interés General con el mantenimiento del servicio o infraestructura. La Diputación General de Aragón, paga por los servicios de MD en Aragón. Si no lo hiciera, desaparecería el servicio y seguramente parte de la infraestructura.
Como persona entendida, sabrás que el ferrocarril en Aragón y en Cataluña son dos mundos aparte pero necesarios. Respecto al servicio de Media Distancia, al ser un servicio incluido en la Red de Interés General, aún debe de cumplir aquella idea antigua de servicio público (el fin social prima sobre el fin económico). Las líneas de MD en Aragón tienen un recorrido (en km) parecido a las de Catalunya, sin embargo no son rentables (económicamente) mantenerlas y lo peor de todo, sólo provocan responsabilidades al Estado, el cual está deseoso de quitarselas de encima.
En la Ley del Sector Ferroviario, existe una disposicón en la cual las Comunidades Autónomas pueden participar en la Red Ferroviaria de Interés General con el mantenimiento del servicio o infraestructura. La Diputación General de Aragón, paga por los servicios de MD en Aragón. Si no lo hiciera, desaparecería el servicio y seguramente parte de la infraestructura.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quin interès?
Per tant, estarem d'acord que dir d'"interès general" a moltes de les línies que duen aquest qualificatiu, té ben poc a veure amb la realitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Quin interès?
Principalmente me refiero a la responsabilidad del Estado sobre la infraestructura y servicios ferroviarios. Esta línea ferroviaria no estaba incluída dentro de la RFIG . El Estado, mejor dicho las direcciones políticas del mismo, no quisoieron incluirla. Tampoco la Comunidad de Aragón se interesó en su administración. Sin embargo, de momento sólo están levantando parte de la vía ferroviaria, lo mismo pasa con las instalaciones. Por lo que aún es posible que parte de éstas puedan ser utilizadas para otros usos.Guigui wrote:Per tant, estarem d'acord que dir d'"interès general" a moltes de les línies que duen aquest qualificatiu, té ben poc a veure amb la realitat.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.