Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
adria440
N1
N1
Posts: 2
Joined: Tuesday 23/08/2011 13:00

Re: Corredor Mediterrani

Post by adria440 »

Bon dia!

estic fent el treball de recerca sobre el Corredor Mediterrani i m'agradaria trobar noves idees i contrastar les que ja tinc. De moment el tinc força avançat i només em queda enllestir l'anàlisi de la situació actual dels ferrocarrils a Catalunya a la zona que quedaria afectada pel corredor. Veig que aquí hi ha moltíssima informació i molt interessant!
M'agradaria penjar el treball ni que fos una part però no sé com fer-ho perquè tampoc vull que el pugui veure tothom qui es connecti a internet.
Si algú té una idea pel treball estic encantat de que me l'expliqueu.

Moltes gràcies!
jEiiK0b
N5
N5
Posts: 118
Joined: Wednesday 10/08/2011 15:47
Location: Esparreguera

Re: Corredor Mediterrani

Post by jEiiK0b »

adria440 wrote:Bon dia!

estic fent el treball de recerca sobre el Corredor Mediterrani i m'agradaria trobar noves idees i contrastar les que ja tinc. De moment el tinc força avançat i només em queda enllestir l'anàlisi de la situació actual dels ferrocarrils a Catalunya a la zona que quedaria afectada pel corredor. Veig que aquí hi ha moltíssima informació i molt interessant!
M'agradaria penjar el treball ni que fos una part però no sé com fer-ho perquè tampoc vull que el pugui veure tothom qui es connecti a internet.
Si algú té una idea pel treball estic encantat de que me l'expliqueu.

Moltes gràcies!
Hola, això et podria servir (si no ho has vist abans): http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/1C72 ... EObajo.pdf
adria440
N1
N1
Posts: 2
Joined: Tuesday 23/08/2011 13:00

Re: Corredor Mediterrani

Post by adria440 »

jEiiK0b wrote:
adria440 wrote:Bon dia!

estic fent el treball de recerca sobre el Corredor Mediterrani i m'agradaria trobar noves idees i contrastar les que ja tinc. De moment el tinc força avançat i només em queda enllestir l'anàlisi de la situació actual dels ferrocarrils a Catalunya a la zona que quedaria afectada pel corredor. Veig que aquí hi ha moltíssima informació i molt interessant!
M'agradaria penjar el treball ni que fos una part però no sé com fer-ho perquè tampoc vull que el pugui veure tothom qui es connecti a internet.
Si algú té una idea pel treball estic encantat de que me l'expliqueu.

Moltes gràcies!
Hola, això et podria servir (si no ho has vist abans): http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/1C72 ... EObajo.pdf
mersi!
He estat donant voltes a l'informe però no m'acaba d'agradar el punt de vista i que estigui fet pel Ministeri de Foment diu molt!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Diran res de nou?

Post by Guigui »

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... rrani.html

Blanco està disposat a donar detalls al Congrés sobre el corredor mediterrani

Una diputada del PP de Granada anuncia que demanarà la compareixença del ministre Blanco a la cambra

25/08/11 17:57 - madrid - Europa Press

El ministre de Foment, José Blanco, està disposat a comparèixer “quan siga” davant el Congrés per aclarir les gestions que el govern espanyol està portant a terme per defensar el corredor mediterrani davant la Comissió Europea, segons han informat a Europa Press fonts del departament que dirigeix.

De fet, aquesta disposició a comparèixer ja va ser mostrada per Blanco a principis del mes de juliol, quan destacats dirigents del PP van començar a demanar que donara explicacions davant el Congrés.

Per aquesta raó, a Foment no entenen que la diputada estatal del PP granadí Concha de Santa Ana haja anunciat aquest dijous a Granada que la setmana que ve demanarà la presència del ministre al Congrés, quan el seu partit ja té registrada aquesta sol·licitud de compareixença, la data de la qual està pendent de ser fixada per la comissió de Foment.

Alhora, des de Foment han insistit que Blanco ja es va reunir el juliol amb els consellers de les comunitats autònomes per les quals discorreria el corredor (Catalunya, País Valencià, Múrcia i Andalusia) per explicar-los el projecte que el govern defensa a Europa i aclarir dubtes.

D'altra banda, l'executiu de Zapatero defensa els esforços que està fent el ministre perquè aquest projecte siga inclòs a la Xarxa Transeuropea de Transports com una infraestructura prioritària i recorda que el 2003, governant el PP, Aznar ni tan sols va presentar cap projecte sobre el corredor mediterrani davant la Comissió Europea, quan la conjuntura econòmica era millor que l'actual i hi havia a la UE la meitat de països.

“El PP mai ha defensat el projecte i ni tan sols l'ha presentat, cometent un gravíssim error per les raons que siguen quan es definien els corredors prioritaris. Des de 2003 no hi ha hagut una altra oportunitat llevat d'aquesta, i qui l'està defensant ara és Blanco, que l'ha tret del calaix”, assenyalen des de Foment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Corredor Mediterrani

Post by metring »

http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... ni-1142971

DECLARACIÓ DIRIGIDA A MADRID I A BRUSSEL·LES

Castelló reuneix els valedors del corredor mediterrani

Una dotzena d'alcaldes de tot l'eix subscriuen un document per reclamar que es recolzi el projecte
Els assistents eviten les pugnes amb altres territoris, però subratllen les virtuts competitives respecte del traçat central o l'atlàntic
Dimecres, 7 de setembre del 2011 - 16:42h.
CRISTINA BUESA / Castelló

Els alcaldes d'una dotzena de capitals de província s'han reunit aquest dimecres a l'Antic Casino de Castelló i han subscrit una declaració conjunta dirigida tant a Europa com a Madrid. La dotzena de representants municipals, a qui acompanyava el president de la Generalitat valenciana, Alberto Fabra (PP), han reivindicat de forma unànime que el corredor mediterrani sigui considerat un dels projectes prioritaris en la recent revisió de la Xarxa Central Transeuropea de Transports. Han evitat assenyalar la seva competència, però la sola escenificació de l'acte ha estat tota una demostració.

L'alcaldessa de Cadis, Teófila Martínez (PP), ha perdut el vol, i al final han estat 11 alcaldes. Excepte els tres catalans --el de Barcelona, Xavier Trias (CiU); el de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros (PSC), i el de Girona, Carles Puigdemont (CiU)-- , tots eren del PP. Al costat de l'organitzador de l'acte, el de Castelló (Alfonso Bataller), destacava l'alcaldessa de València, Rita Barberá, però també la d'Alacant i els de Múrcia, Granada, Màlaga i Almeria.

Lluites inútils

Precisament Barberá ha preferit evitar la controvèrsia amb els seus col·legues de partit (“les lluites no són bones per a ningú”, ha assegurat). Aquest estiu, els presidents autonòmics de Castella-la Manxa, Madrid, Extremadura i Aragó es van reunir per reclamar que el Ministeri de Foment apostés pel corredor central, que ja està inclòs en aquesta llista de prioritats de la Unió Europea des del 2003, tot i que la seva execució (gairebé inexistent en certs trams) i els seus beneficis productius estan bastant allunyats de la realitat de l'eix mediterrani ferroviari.

El representant del ministeri que ha assistit a la trobada, el secretari d'Estat de Relacions Institucionals, Fernando Puig de la Bellacasa, ha insistit que les iniciatives són “compatibles” i s'ha mostrat confiat que Brussel·les acabarà incloent el corredor que passa per Catalunya, València, Múrcia i arriba a Andalusia entre les seves prioritats. No obstant, Barberá li ha volgut recordar al representant governamental que “tot és compatible, però s'ha de donar prioritat a allò que és més rendible”.

La pròxima cita, el 21 d'aquest mes

El decàleg ha estat el final d'un acte en què prèviament havia participat el secretari general del lobby ferroviari Ferrmed, Joan Amorós, que una vegada més ha detallat les bondats del projecte. Tot apunta que el veredicte de la Unió Europea arribarà a finals d'octubre, de manera que encara quedarà temps per a l'enèsim acte a Brussel·les, el 21 de setembre. L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, s'ha postulat per convèncer les ciutats europees afectades perquè vagin a la reunió.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Corredor Mediterrani

Post by jaezcurra »

http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... e-eje.html
Ofensiva de los alcaldes del corredor mediterráneo para que Madrid priorice la inversión en este eje
El presidente valenciano, Alberto Fabra, preside un acto con marcado carácter reivindicativo | La mayoría de alcaldes son del PP | Fomento valora que los corredores central y mediterráneo son "compatibles"

Política | 07/09/2011 - 15:42h SALVADOR ENGUIX Valencia
Los alcaldes de las capitales del Mediterráneo español, desde Girona hasta Cádiz, de partidos como el PP, el PSC o CIU, han escenificado hoy en Castellón la completa unidad frente a la exigencia para que el Gobierno español priorice el corredor mediterráneo en su política de inversiones ferroviarias. Ha sido, además, un acto de exigencia frente a Bruselas, que en breve decidirá si incluye este corredor entre las "prioridades" europeas. La amplia presencia de alcaldes populares confirma también que el presidente de este partido, Mariano Rajoy, tiene un problema: mientras su secretaria general, Maria Dolores de Cospedal, intenta que se priorice el eje central, su partido en el área litoral de España le pide lo contrario.

Porque hoy, la alcaldesa de Valencia, Rita Barberá, ha comparecido junto a otros como el alcalde de Barcelona, Xavier Trias, con el mismo objetivo. Un reto que, según han subrayado todos, "es necesario para el futuro el área más dinámica de España". Junto a los alcaldes, en un acto presidido por el president valenciano, Alberto Fabra, han estado también representantes de la sociedad civil valenciana. El secretario general del lobby Ferrmed, Joan Amorós, ha defendido en una conferencia técnica que este corredor "para España es la mitad de todo". El decálogo aprobado razona diez medidas de carácter político y económico necesarias para impulsar esta infraestructura. La más importante: que Madrid, gobierne quien la gobierne, apueste por el corredor mediterráneo.El decálogo ha sido firmado por los alcaldes de Barcelona, Valencia, Alicante, Murcia, Tarragona, Girona, Castellón, Almería, Granada, Málaga, Cádiz y Palma de Mallorca.

Por su parte, el secretario general de Relaciones Institucionales del Ministerio de Fomento, Fernando Puig de la Bellacasa, ha afirmado hoy que el Corredor Central y el Corredor Mediterráneo "son absolutamente compatibles y complementarios". Puig de la Bellacasa ha hecho estas declaraciones durante la celebración de la Cumbre de Alcaldes por el Corredor Mediterráneo en Castellón.

El representante del Gobierno central ha mostrado su preocupación por "el hecho de que desde algunas comunidades autónomas se esté cuestionando en estos momentos el corredor del Mediterráneo, creyendo que el llamado corredor Central puede ser contradictorio con él".

"Nosotros creemos que son compatibles y creemos que no hace ningún bien en nuestra relación con la Unión Europea el que haya posiciones aparentemente contradictorias entre diferentes corredores de transporte que existen en España", ha aseverado. Puig de la Bellacasa ha explicado que "todos tenemos que sumar y pensar en el interés general" y ha añadido que el Gobierno de España "va a pensar en ese interés general".

Por ello, ha hecho un llamamiento para que "no haya en ningún momento ni en ningún caso voces discordantes a nivel interior que fragilicen la posición negociadora en la Comisión Europea".

El secretario general ha insistido en que los corredores son "complementarios" y ha señalado que "ya hay corredores que están más desarrollados y por lo tanto habrá que intentar que los cuellos de botella en esos corredores tengan una financiación cuanto antes mejor".

Al ser preguntado sobre si hay suficiente financiación para ambos ejes, Puig ha dicho que el planteamiento de los estados miembros "no es coyuntural y no está relacionado con la crisis económica, sino que es un planteamiento a medio y largo plazo". "Y esperemos que, con una revisión para 2030, no estemos en la situación que tenemos ahora en 2011. Estamos hablando de plazos temporales mucho más amplios", ha señalado.

Ha añadido que "este planteamiento de nuevas redes y de nueva definición de las redes transeuropeas va a ir acompañado de las nuevas perspectivas financieras 2012-2020 de la Unión Europea y ahí la comisión, que es la que debe tener la iniciativa, tiene un planteamiento bastante ambicioso para que las redes de transporte tengan una presencia presupuestaria sensible a nivel europeo".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un o altre

Post by Guigui »

Al ser preguntado sobre si hay suficiente financiación para ambos ejes, Puig ha dicho que el planteamiento de los estados miembros "no es coyuntural y no está relacionado con la crisis económica, sino que es un planteamiento a medio y largo plazo". "Y esperemos que, con una revisión para 2030, no estemos en la situación que tenemos ahora en 2011. Estamos hablando de plazos temporales mucho más amplios", ha señalado.

Ha añadido que "este planteamiento de nuevas redes y de nueva definición de las redes transeuropeas va a ir acompañado de las nuevas perspectivas financieras 2012-2020 de la Unión Europea y ahí la comisión, que es la que debe tener la iniciativa, tiene un planteamiento bastante ambicioso para que las redes de transporte tengan una presencia presupuestaria sensible a nivel europeo".
O sigui, que no hi ha prou finançament. No és que ens hagi de venir de nou, però els polítics estan fent la p*** i la ramoneta i enganyant la gent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Corredor Mediterrani

Post by jaezcurra »

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... redor.html
Acto unitario de todos los empresarios del Mediterráneo en defensa del corredor
Joaquín Gay (Foment) y Jose Vicente Morata (Càmara Valencia), coinciden: "estamos totalmete unidos" | El profesor Boira destaca en el acto que este corredor "es la modernidad y la eficacia geopolítica" | Alberto Fabra se reune este viernes con Artur Más con este objetivo

Economía | 13/09/2011 - 13:49h SALVADOR ENGUIX Valencia
Joaquín Gay, president de Foment, lo resumió con acierto: "es un hito histórico que estemos todos juntos para defender este objetivo". Se refería al acto que esta mañana han protagonizado en la sede de Cámara Valencia los representantes de todas las organizaciones empresariales y cámaras de comercio de las comunidades de Catalunya, Valencia, Murcia, Andalucía y Baleares para firmar la denominada la Declaración de Valencia en defensa del corredor mediterráneo. Una Declaración en la que se exige al Gobierno Español y a las Instituciones de la UE "que se comprometan, de forma decidida, a adoptar y a ejecutar de inmediato todas las acciones necesarias para que el Corredor Ferroviario Mediterráneo de mercancías y pasajeros se incluya en la Red Básica Transeuropea de Transportes". Este evento, que se suma al protagonizado la pasada semana por los alcaldes de las capitales del mediterráneo, tiene como objetivo lograr que Bruselas considere "prioritario" este eje en la revisión de las redes que hará en breve.

Al acto, que presidió Alberto Fabra, asistieron los líderes de 50 organizaciones empresariales. Entre otros estaban el presidente de Cámara Valencia, José Vicente Morata; el presidente de CIERVAL, José Vicente González; el presidente del Consejo de Cámaras de Catalunya y Cámara de Barcelona, Miquel Valls; el presidente de Foment, Joaquím Gay; los presidentes de Cámara Lleida - Joan Simó -, Cámara Palamós - Xavier Ribera -, de la Confederación de Empresarios de Tarragona, José Belmonte y de la Comisión Internacionalización de Cámara Tarragona, Sergi Vives. Además, estaban los presidentes y representantes de las cámaras de Andalucía, Murcia y Baleares.

Este acto precede al que el próximo día 21 se celebrará en Bruselas y que contará con todos los representantes empresariales e institucionales de estas comunidades. El president valenciano, Alberto Fabra, ha anunciado hoy que el viernes mantendrá un encuentro con su homólogo catalán Artur Más para preparar la defensa del corredor mediterráneo. En el acto de esta mañana, el profesor Josep Vicent Boira, ha pronunciado una conferencia ante los empresarios en la que ha defendido que este corredor "beneficia a toda España"; que "otorga una visión eficaz y moderna de la geopolítica" y que "cualquier decisión a nivel europeo que no incluya el corredor será muy desafortunada".
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El CM té les de perdre?

Post by Guigui »

Interessant article d'en Vicent Partal: http://www.vilaweb.cat/editorial/392805 ... seria.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: El CM té les de perdre?

Post by jaezcurra »

Guigui wrote:Interessant article d'en Vicent Partal: http://www.vilaweb.cat/editorial/392805 ... seria.html
¿Y en las instancias europeas que van a "soltar la pasta" no va a reinar el sentido común? Diga lo que diga el Gobierno español, hay una lógica que impulsa el Corredor Mediterráneo hacia Valencia, Murcia, etc. Peti qui peti. Es un eje europeo y tendrían que forzar a "Madrid" a reconocer la realidad. Al fin y al cabo son ellos los que ponen el dinero ¿no?
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: El CM té les de perdre?

Post by Sagrerenc »

jaezcurra wrote:
Guigui wrote:Interessant article d'en Vicent Partal: http://www.vilaweb.cat/editorial/392805 ... seria.html
¿Y en las instancias europeas que van a "soltar la pasta" no va a reinar el sentido común? Diga lo que diga el Gobierno español, hay una lógica que impulsa el Corredor Mediterráneo hacia Valencia, Murcia, etc. Peti qui peti. Es un eje europeo y tendrían que forzar a "Madrid" a reconocer la realidad. Al fin y al cabo son ellos los que ponen el dinero ¿no?
Sí, però qui determina quin corredor és prioritari és el govern espanyol, i mentre no es digui el contrari ho és l'Algeciras-Madrid-Zaragoza-Toulouse. A no ser que vistos els resultats de les penoses polítiques ferroviàries dels últims 40 anys i amb el deute actual, algú a Europa "deslegitimi" el govern espanyol per prendre una decisió de tal calibre.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Corredor Mediterrani

Post by genissimon »

És el que passa quan es va a Brussel·les, passant primer per Madrid. Com ja cantava aquell xotis de La Trinca, el 1979: l'Inefable.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Corredor Mediterrani

Post by genissimon »

L'Eix Algeciras - Madrid - Saragossa - Tolosa de Llenguadoc implica la construcció de la Travessa Central dels Pirineus entre Saragossa i Pau-Tarbes. Aquesta Travessa implica un llarg túnel a cota baixa i una nova línia fins a connectar amb la Narbona-Baiona. Aquest túnel en cota baixa podria mesurar entre 35 i 60 Km segons l'opció triada, però la línia sencera requeriria la construcció d'entre 50 i 120 km de túnels, incloent el túnel principal.

Per tot això, i perquè el Corredor Mediterrani travessa les àrees més econòmicament actives de la Península (excepte Madrid i el País Basc), s'hauria de construir el CM per a mercaderies en ample UIC abans que la TCP. Però al govern estatal ja li va bé que es "barallin" els territoris per veure quin dels dos traçats es construeix ja que així, mentrestant, no se'n construeix cap.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Brussel·les decidirà el proper dia 21

Post by Guigui »

Pel que sembla, la Comissió Europea prendrà una decisió sobre la inclusió a la XTE el proper dia 21. El que no tinc gens clar és a quins criteris s'atindrà: si són purament de rendibilitat econòmica, serà el CM; si segueix la recomanació del govern espanyol, serà la TCP (no cal que ens venguin la moto dels dos en simultani). Però com que, abans que res, és un òrgan polític, la decisió serà política; i vista la indecisió oficial, no es pot descartar que no hi entri ni un traçat ni l'altre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jEiiK0b
N5
N5
Posts: 118
Joined: Wednesday 10/08/2011 15:47
Location: Esparreguera

Re: Corredor Mediterrani

Post by jEiiK0b »

genissimon wrote:L'Eix Algeciras - Madrid - Saragossa - Tolosa de Llenguadoc implica la construcció de la Travessa Central dels Pirineus entre Saragossa i Pau-Tarbes. Aquesta Travessa implica un llarg túnel a cota baixa i una nova línia fins a connectar amb la Narbona-Baiona.
Una cosa tipus túnel base del San Gottardo, suposo.
Però no hi ha ni punt de comparació en fer un túnel de 50km per un línia que durant segles ha estat una de les vies principals per creuar una serralada important, i que per la qual cosa té àmplia circulació de trens de viatgers i mercaderies, nacionals i internacionals, que un túnel que fa un país que hauria de ser dels últims d'Europa en fer res semblant, per una línia de només de mercaderies que circulen pel desert connectant amb un sol port i quasi cap indústria, a més de que ja hi ha la línia de Canfranc i dos accessos transfronterers molt més ben situat i viables.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Corredor Mediterrani

Post by jaezcurra »

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ni-1151808
REUNIÓ A LA GENERALITAT
Els presidents de Catalunya, València i Múrcia exigeixen el corredor mediterrani
Mas mostra el seu optimisme per resoldre el veto a la recepció de TV-3 a la Comunitat Valenciana

Divendres, 16 de setembre del 2011 - 16:32h. FIDEL MASREAL / CRISTINA BUESA / Barcelona
En una trobada al Palau de la Generalitat, els presidents de Catalunya, la Comunitat Valenciana i Múrcia, Artur Mas, Alberto Fabra i Ramon Luis Valcárcel, han reiterat la seva reclamació que la Unió Europea recolzi el corredor ferroviari mediterrani com a eix prioritari i la seva exigència al Govern d'Espanya que recolzi decididament la proposta.

En relació amb el Govern, Mas ha afirmat que "té una oportunitat d'or i és que per primera vegada una infraestructura clàssica no sigui vista com a radial, quilòmetre zero Madrid, a veure si superem d'una vegada l'Espanya radial i apostem per un model diferent, que és el real, que no tot passa per Madrid". El president ha reclamat que el corredor "sigui una de les grans prioritats del Govern espanyol" de cara a la decisió de la UE sobre xarxes transeuropees de transport. "Que el Govern faci les coses bé, que aquesta vegada no badi", ha reclamat Mas. "Ho reclamem a l'actual Govern espanyol i al futur, sigui el que sigui", ha afegit.

Alberto Fabra ha qualificat de "fonamental i estratègica" la infraestructura ferroviària i ha agraït a Mas la defensa conjunta d'aquest projecte entre les tres comunitats. El president valencià ha afegit que el corredor "és una oportunitat que uneix territoris, elements de dinamització econòmica i possibilitats de futur". Fabra ha demanat al Govern espanyol que estigui "a l'altura de les circumstàncies" per afavorir que el 19 d'octubre la Comissió Europea inclogui l'eix ferroviari entre els projectes prioritaris per a les mercaderies per ferrocarril des d'Algesires al nord d'Europa.

Valcárcel ha expressat el seu convenciment del suport de les institucions europees a aquest projecte. El president murcià ha destacat que la infraestructura "vertebra Europa". I ha reclamat que si el Govern recolza la infraestructura, ho defineixi per escrit davant les institucions comunitàries.
TV-3 i nova etapa
Sobre el conflicte entre Catalunya i València sobre la recepció de TV-3 a la Comunitat Valenciana, Mas ha afirmat que no ha estat objecte de la reunió d'aquest divendres però ha afirmat: "Tinc esperances perquè les actituds que sento són positives i ens permetran resoldre coses". I ha afegit la seva intenció de visitar València per mantenir una reunió bilateral amb la Generalitat Valenciana sobre aquesta qüestió.

Fabra ha reclamat a més una nova etapa de relacions entre les comunitats, malgrat les diferències que han mantingut en el passat. “Sí, hi ha d'haver més proximitat, són molts temes comuns que ens afecten a tots, moltes qüestions que necessiten una solució conjunta i per això el nostre compromís d'avui és que no pot ser una cimera que no tingui continuïtat", ha afirmat.
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Corredor Mediterrani

Post by Ayerbe-Zuera »

A mi juicio, las reticencias del gobierno español a decantarse definitivamente por el CM provienen de un temor razonable: si en un futuro Cataluña se independiza del resto de España el corredor quedaría cortado y al albur de las relaciones que pudieran establecerse.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Corredor Mediterrani

Post by jaezcurra »

Ayerbe-Zuera wrote:A mi juicio, las reticencias del gobierno español a decantarse definitivamente por el CM provienen de un temor razonable: si en un futuro Cataluña se independiza del resto de España el corredor quedaría cortado y al albur de las relaciones que pudieran establecerse.
Y si se añadiera la también posible independencia de Euskadi, a Francia solo se podría llegar directamente desde España si se implementa el Corredor Central ...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Corredor Mediterrani

Post by Sagrerenc »

És a dir, que els espanyols confien més en els francesos que no pas en els catalans i bascos (que a dia d'avui són també espanyols).
Ayerbe-Zuera
N6
N6
Posts: 299
Joined: Friday 20/05/2011 20:27

Re: Corredor Mediterrani

Post by Ayerbe-Zuera »

Sagrerenc wrote:És a dir, que els espanyols confien més en els francesos que no pas en els catalans i bascos (que a dia d'avui són també espanyols).
Vols dir que Espanya pretén construir línees ferroviàries en territori francès? :twisted:

Amb França hi ha un tractat de lliure circulació de mercaderies, capitals i persones. Si un dia Catalunya s'independitza pot passar molt temps abans que no es normalitzin les relacions, si és que arriba el dia, i mentrestant la sortida cap a França i Europa restaria tallada.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”