S-730

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
nicolas
N6
N6
Posts: 207
Joined: Friday 20/05/2011 15:11

Re: Definició d'alta velocitat

Post by nicolas »

Guigui wrote: 250 km/h es considera alta velocitat? Em pensava que era el llindar.
El criterio más razonable es considerarla a partir de 200-220 km/h. Es la velocidad a partir de la cual sólo es posible circular con señalización en cabina, independientemente de que ahora se incorpore a veces para velocidades inferiores. No me sorprendería que hayas leído otros criterios, nunca falta gente para inventarse cosas...
Si no me equivoco, estos sistemas de señalización se desarrollaron justamente para poder superar esta barrera, y por eso se considera ¨diferente¨ a la alta velocidad del ferrocarril ¨convencional¨.

Aprovecho, como siempre (y ya que me tiras un centro con ese título), para insistir que esa distinción ¨de raza¨ entre ferrocarriles es un error tan grande como la aceptación que tiene, en mi opinión. Se incorporaron muchas novedades tecnológicas tanto en los trenes como en la infraestructura de alta velocidad a partir de los 80´s. Pero son sólo la evolución del mismo modo de transporte, que por cierto había estado medio siglo sin cambiar demasiado (más allá de la energía eléctrica). Después de la guerra, cuando se incorporó el motor a reacción y se generalizaron los vuelos intercontinentales, nadie redefinió a la nueva aviación como ¨un nuevo modo de transporte¨, pero el mundo entero se había encogido bastante en sólo 20 años... Europa se achicó, es cierto, pero me parece que tienen mucho más mérito el ¨tío Ryan¨ que el TGV...

Saludos!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Nou Talgo per AVE Galícia

Post by 437.001 »

trensmat wrote:Jo penso que es tindrien que substituir tots els Talgos de la línia de Murcia per trens alvia híbrids, així guanyaríem temps de viatge i no faria falta canviar de locomotores. ;)
Renfe ho té al cap, però caldrà veure com evoluciona la cosa, encara no ha rebut tots els 730...

Se suposa que un cop el TGV arribi a Barcelona, cau el Mare Nostrum, i llavors posarien 730 a la relació Barcelona-Murcia-Lorca/Cartagena.
Farien el servei alternant-lo amb els Madrid-Murcia-Cartagena.

Una mica com els 130 alternen serveis Euromed Alacant-València-BCN i Alacant-Madrid i Castelló-Madrid.

Es fa pel tema de la rotació de material.

Però de moment només se n´han demanat 15, de 730... Ja veurem com evoluciona la cosa.
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

LAV: Extremadura

Post by albert28 »

Sembla que arran de la inauguració s'ha detectat problemes en les S-730 i han de "arreglar horaris". I teòricament baixaran el preu per a que la gent ho agafi.

https://twitter.com/GiorgioTrains/statu ... VK3tg&s=19

https://twitter.com/renfeleaks/status/1 ... Ms85g&s=19

https://twitter.com/renfeleaks/status/1 ... OPsAA&s=19

PD: no havia trobat cap tema, si hi ha aviseu.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: LAV: Extremadura

Post by albe6 »

No és la primera ni crec que será l'última en què material de Renfe dièsel no dóna la talla i té problemes amb la forta calor.
Té tota la pinta; a Galicia ni anaven tants quilòmetres en dièsel, ni ho feien a les velocitats dels trams de LAV.

Les 594 (TRD's) també tenen seriosos problemes amb la calor, fins al punt de suspendre serveis per haver de declarar el tren inútil.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”