Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

perdona pero la imatge que dius no surt
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Marc Font Escales wrote:
Serie600 wrote:Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600
No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
No m' ha sortit la imatge, pero si entreu a: cv.uoc.edu/~jmora/metro/l4.html hi trobareu una imatge on a sota posa: Obras de la estación Correos, año 1970, si alguién que lee este mensaje, visita la web que os he adjuntado, vé esta imagen y sabe algo de ella, que me responda, por favor, gracias.
Esport
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:
Marc Font Escales wrote:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gif

El 20 de Març de 1972 Correus es va tancar http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_70.htm i el 4 d'Abril del mateix any es va tancar el ramal "Aragon - Correos" per ser traspassat a la futura L4 http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono27.gif .

Tot aixo i mes ho pots trobar a la pagina d'en SantFeliuenc amb una molt bona historia-cronologia del metro de Barcelona http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm i un especial "L2"

Pel que apuntes a la foto del 1970 potser que siguessin les primeres obres en superficie per ampliar la futura linia 4 previ tancament de l'estacio de Correus. O tambe pot ser altre tipus d'actuacio a la -sembla esser- Plaça d'Antoni Maura, tipus clavagueram o ves a saber. Eps, es la meva opinio.

Sal.lutacio:

Serie600
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: cronología

Post by Santfeliuenc »

Hola,

;)

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Re: cronología

Post by Serie600 »

Hola:
Santfeliuenc wrote:Hola,

;)

Saludos,
Sergio
Cony, "lo" jefe SantFeliuenc que treu "lo" nas.... :)

Que t'han pitat les orelles SantFeliuenc?.... ;)

Sal.lutacions:

Serie600
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Serie600 wrote:Hola:
Marc Font Escales wrote:No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Anem a pams: L'estacio de Correus es va afegir a la linea de GMB el 20 de Febrer de 1934 http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_30.htm i aqui tens el planol http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono09.gif

El 20 de Març de 1972 Correus es va tancar http://es.geocities.com/areaBCN_2005/crono_70.htm i el 4 d'Abril del mateix any es va tancar el ramal "Aragon - Correos" per ser traspassat a la futura L4 http://es.geocities.com/imagesbcn01/crono27.gif .

Tot aixo i mes ho pots trobar a la pagina d'en SantFeliuenc amb una molt bona historia-cronologia del metro de Barcelona http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm i un especial "L2"

Pel que apuntes a la foto del 1970 potser que siguessin les primeres obres en superficie per ampliar la futura linia 4 previ tancament de l'estacio de Correus. O tambe pot ser altre tipus d'actuacio a la -sembla esser- Plaça d'Antoni Maura, tipus clavagueram o ves a saber. Eps, es la meva opinio.

Sal.lutacio:

Serie600
Pues sembla que estiguin tapiant la boca d' accés.
Esport
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Serie600 wrote: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.

Qualsevol altra suposició, qualsevol altra hipòtesi, és incorrecta i no té cap base, tret d'una mala interpretació de la fotografia, que com s'ha demostrat no té absolutament res a veure amb l'accés a l'estació de Correus.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Platanito wrote:
Serie600 wrote: T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.
Corroboro, afirmo y apoyo lo arriba expuesto. Declaro haver vist més d'una vegada la boca amb el rètol de "Gran Metro", amb tota la seva barana de pedra, l'escala de baixada i la porta tapiada amb un ventilador incrustat (que es veu des del túnel a la dreta baixant de Jaume I a Barceloneta, fins i tot s'hi filtra la llum exterior), tot acabat de tancar pel davant i per dalt amb una reixa. Efectivament, fa molt pocs anys es va eliminar aquesta incòmoda resta de patrimoni (a menys de cinc metres de la paret de l'edifici de Correus, a la dreta de l'escalinata d'entrada) suprimint la barana i per tant tota l'alça sobre el nivell del carrer, però el ventilador i la reixa que garanteix la seva utilitat encara són al mateix lloc, ara a ran de terra.

Qualsevol altra suposició, qualsevol altra hipòtesi, és incorrecta i no té cap base, tret d'una mala interpretació de la fotografia, que com s'ha demostrat no té absolutament res a veure amb l'accés a l'estació de Correus.

L' altre dia, vaig anar a correus, a Antonio López, vaig mirar per la reixa i encara es veuen els esglaons. No haurien d' haver tapiat l' accés!!!
Esport
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Jo el que no entenc es perque setze ous van clausurar aquella estacio....

Entre "Jaume 1er" i "Barceloneta" hi ha un forat negre que aquesta estacio hi cubriria perfectament. Ja ni cal parlar de l'util que es una estacio a peus mateix de la seu central de Correus.

Altra cosa que no entendre mai d'aquesta ciutat i la seva gestora del transport public municipal :cop

Sal.lutacions:

Serie600
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Serie600 wrote:Hola:

T'asseguro que la boca d'acces va existir fins ben entrats els 80, tapada amb una reixa que permetia veure els esgraons de baixada fins el vestibul. No va ser fins fa relativament poc, possem voltants 95, que van desmontar la boca -pedras i obra- i la van deixar com es a l'actualitat, una simple reixa de ventil.lacio a ras de terra.

La foto que apuntes pot ben ser cualsevol altre actuacio -clavegueram, reasfaltat, inclus l'atac previ de construir la L4- a aquella plaça.

M'he estat mirant amb deteniment la foto -ampliant-la inclus- a veure que es podia endevinar. L'edifici que es veu es inequivocament la central de Correus de Barcelona (el conec bastat be per raons que no venen al cas) pressa desde les "Galerias del Puerto" mes o menys. Realment es un punt mes proper, potser Passeig de Colom o Isabel segona. AQUÍ (treta de la guia qdq tens un planol similar on pots comparar la vista.

Veuras els punts comuns: les tres portes al lateral de la façana i la placa del nom del carrer. A la foto en B/N es pot intuir la boca propiament dita (l'obra i el panell amb el nom) . El forat que hi ha al centre de la foto pot esser una canalitzacio del clavegueram i la canonada que es veu a la dreta pot esser la de l'aigua potable. Possiblement el que s'esta fent es alguna mena de reforç de la plaça o de la calçada -les varilles del formigo armat- en vistas de la propera obertura del tunel cap a Barceloneta.

La boca d'acces propiament dita esta bastant mes lluny que on estan els obrers treballant, aixi que es totalment descartable que estiguessin tapant-la. Si et fixas a la foto del qdq hi ha una taca grisossa al terra en on abans -com es pot intuir a la foto B/N - estaba la boca i ara hi ha la reixa de venti.lacio comentada.

Sal.lutacions:

Serie600

I com t' ho vas fer per ampliar la foto i que es veigués el panell amb el nom?
Esport
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Al WinXP hi ha un visualitzador de grafics. Pots augmentar l'imatge tant com vulguis (dintre d'uns limit, o si no ja perds totalment l'imatge). A banda que aquella boca l'havia vist completa (sense enderrocar i amb el panell de GMB encara al seu lloc) pel que no va ser molt dificil intuir-ho. Basicament tinc bastant "patejada" aquella zona i se on estava l'acces colocat.

De cualsevol manera amb cualsevol programa de grafics pots ampliar la foto i veure-ho.

Sal.lutacions:

Serie600
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

Serie600 wrote:Hola:

Jo el que no entenc es perque setze ous van clausurar aquella estacio....

Entre "Jaume 1er" i "Barceloneta" hi ha un forat negre que aquesta estacio hi cubriria perfectament. Ja ni cal parlar de l'util que es una estacio a peus mateix de la seu central de Correus.

Altra cosa que no entendre mai d'aquesta ciutat i la seva gestora del transport public municipal :cop

Sal.lutacions:

Serie600
Fins i tot hi ha una parada de la Vallesana nocturna davant Correus... és que la N65 és una línia d'alt nivell :D

Fora bromes, no sé si Jaume I està massa a prop.
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Tant parlar de la Vallesana, m'estan entrant ganes de provar-la :)

Mira, pensant-lo millor. Millor que s'estiguin quiets i deixin en pau aquella estacio (Correus) i que continui essent un "record" per al frikis del forum, que cada vegada queTMB fica la ma en algo, simplement la caga fins dalt de tot.

Si mai algun dia podem fer una excursio nocturna, ja m'agradaria poder trepitjar aquella andana i fer-ne fotos.

Sal.lutacions:

Serie600
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Loyster wrote:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)
Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit :o , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

abegot wrote:
Loyster wrote:Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)
Desde'l 11 de febrer que vas escriure el missatge d' aquí sobre, ningú no ha llegit el teu missatge i l'han lleigit :o , .... Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.

A vegades, ja l' he notat aquesta tremolor, segurament deu ser perquè la via és molt vella, no?
Esport
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

abegot wrote:Si vas al metro de L4, quan surts de Jaume I en direcció Barceloneta, hi ha una tremolor molt rápida al tren, alló era i és l'estació de Correos.
Serà que els 1100 es posen a tremolar de por al veure una estació abandonada :)
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Urquinaona i Jaume I

Post by El LLOP »

Image

andanes de l'estació Urquinaona del Gran Metro

Image

andanes de l'estació Urquinaona del Gran Metro

Image

Image

andanes de l'estació Jaume I del Gran Metro
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Post by pol »

Dons, Urquinaona es veia motl més ample, i per descomptat les trobo molt mes maques que les actuals
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Post by El LLOP »

si li van afegint capes a les parets de les andanes, es lògic que cada cop siguin més petites.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”