Uns extractes del Soci Informatiu d'octubre de l'AAFCB:
ACTUALITAT FERROVIÀRIA
per Miquel Molino
TGV Rin-Roina. Inauguració de la Línia d'Alta Velocitat al desembre d’enguany
Més de 140 km de línia totalment nova
Aquest nou trajecte reorganitzarà sencera la meitat Est de la xarxa ferroviària de França. El nou eix oferirà a milions de passatgers una nova via per enllaçar les nacions d’Europa de l’àrea Sud-Est amb els TGV. La fita serà el proper 11 de desembre, data d’inici de la operació comercial de la nova línia dels ferrocarrils francesos SNCF.
Oferirà dons dues línies que partiran en una “Y”. Per la banda Est des de Dijon a Molhouse, que conformarà la nova línia Lió–Mediterrània. Per la banda Oest des de Dijon a Montbard i Paris amb el ja conegut trajecte Paris-Lió. Des de Dijon es podrà arribar directament al Nord de França, Sud d’Alsàcia i a la regió Suïssa-Alemanya, fet que estalvia temps evitarà als viatgers els transbordaments a Paris.
La SNCF espera que gairebé 11 milions de passatgers es beneficiïn d’aquest trajecte. Actuarà con a nou nexe d’unió entre els territoris de França: Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps. També com a nou vincle d’unió entres França, Suïssa i Alemanya. sense oblidar els Espanya, Gran Bretanya i Bèlgica. També està previst l’augment de freqüències dels altres TGV i TER en correspondència per fer connexions a altres destinacions.
El patró equilibrat que s’ha utilitzat correspon a una amplia consulta duta a terme amb les diferents comunitats i sota l’autoritat del Ministeri d’Ecologia i Desenvolupament Sostenible.
Des de l’octubre del 2008 fins al gener del 2010 els funcionaris estatals han assegurat el seu paper d’escolta, mediació i arbitratge entre les entitats ferroviàries SNCF i RFF per una banda, i les autoritats de Borgonya, Comptat Franc, Alsàcia i Roine-Alps.
Les xifres globals
· 140 km. de la nova línia d'alta velocitat
· Prop de 11 milions de viatgers previstos
· Cobertura en forma de "Y" per a 2 grans eixos:
L'eix Oest Lió- Paris
L'eix Est Lió-Mulhouse-Estrasburg
· Enllaç directe de Nord-Est amb Sud-Est
· Una inversió total de 3.700 Milions € tal que:
2.500 Milions € per finançar les infraestructures
1.200 Milions € per la compra de 30 trens nous, la construcció de 2 estacions noves i la renovació d'altres 10 estacions, la construcció d'un taller de manteniment a Lió, i d’instal·lacions de manteniment a Mulhouse i a Estrasburg
· Un trànsit de 42 trens diaris
· 1 milió de passatgers nous en previsió
· Emissions mediambientals amb una empremta de “carboni zero" als 12 anys d'explotació
· Serveis a bord dels trens:
Nous espais en 1ª i 2ª anomenats "calma"
Aliments de Bío cultiu
Ofertes per a combinació multimodal: autobús, bicicleta, transport col·lectiu.
TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
- Attachments
-
- TGV copia.jpg (53.87 KiB) Viewed 2205 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Catalunya, de ple a la xarxa europea
Molt interessant per quan l'LAV arribi fins a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
El trajecte Lió-Estrasburg (500 km), que ara es fa en un mínim de 4h55', passarà a realitzar-se en 3h40'. Aquest temps serà reduït a només 2h18' quan s'inauguri el tram d'enllaç amb la LGV Paris-Lyon.
Re: Catalunya, de ple a la xarxa europea
Interesante en qué sentido? Porque para viajes diurnos es demasiado lejos y ¨provincial¨ la ruta desde Barcelona hasta esta zona, en el sentido de que aparte de barcelona, lyon y marseille, no hay más grandes centros como para justificar rutas exprés, no?Guigui wrote:Molt interessant per quan l'LAV arribi fins a Barcelona.
A mí me interesa el potencial de mercancías y de tráfico nocturno. Se sabe de planes de la DB de extender el autozug o CNL a barcelona? En ese sentido, poco aportan los 140km a inaugurar ahora, y poco se sabe del avance del resto del proyecto (lyon-dijon, lo que nos interesa).. a lo que se suma que sigo con mi duda sobre las LAV cerradas de noche en francia y españa.
Tengo la sospecha creciente de que si se hizo este tramo primero y del resto no se habla, es porque es el más prioritario con visión ombligocéntrica de parís (TGVs parís-suiza), ciegos a todo lo que no sea tgv, y con el ¨detalle¨ de que suiza aceptó pagar parte de la obra...
Saludos!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enllaços directes des de Barcelona
Per començar, tots els TGV que ara acaben a Perpinyà/Figueres tindran un potencial molt més gran si arriben fins a Barcelona. I un Barcelona-Estrasburg també tindrà el seu interès, amb enllaços a Basilea i Frankfurt. Sobre el tema dels possibles enllaços des de Barcelona un cop estigui inaugurada l'LAV, ja hi ha un fil obert.nicolas wrote:Interesante en qué sentido? Porque para viajes diurnos es demasiado lejos y ¨provincial¨ la ruta desde Barcelona hasta esta zona, en el sentido de que aparte de barcelona, lyon y marseille, no hay más grandes centros como para justificar rutas exprés, no?
Quant al trànsit de mercaderies, evidentment que també és un aspecte interessant, però aquesta inauguració a França no crec que hi aporti res de nou ja que més enllà dels Pirineus, les mercaderies en ample UIC van per línies no AV. I deçà dels Pirineus, no estic segur que tinguin gaire clara la diferència de matís entre LAV i ample UIC.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
El mapa d´aquí a sobre és enganyós i no reflecteix amb fidelitat la geografia real.
Dijon està més al nord-oest de Besançon.
La volta que faran els TGV serà gran respecte al trajecte actual via Lons le Saunier, però la via és més recta i hi ha una mica de guany de temps entre Besançon i Lyon.
El dia que es faci (si es fa) la branca sud d´aquesta LGV entre Besançon i Lyon el guany sí que serà important... però ara com ara no hi ha calers.
Dijon està més al nord-oest de Besançon.
La volta que faran els TGV serà gran respecte al trajecte actual via Lons le Saunier, però la via és més recta i hi ha una mica de guany de temps entre Besançon i Lyon.
El dia que es faci (si es fa) la branca sud d´aquesta LGV entre Besançon i Lyon el guany sí que serà important... però ara com ara no hi ha calers.
Re: TGV Rin-Roina Inauguració de la Línia desembre
La LGV Rhin-Rhône ha estat oberta al tràfic.