El metro de Nova York
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Y yo lo que quiero es que esa supuesta "referencia de vete a saber qué" tenga como mínimo dos ejes fundamentales cubiertos por las infraestructuras básicas que la puedan vertebrar.
Por lo menos eso.
Saludos,
Sergio
Y yo lo que quiero es que esa supuesta "referencia de vete a saber qué" tenga como mínimo dos ejes fundamentales cubiertos por las infraestructuras básicas que la puedan vertebrar.
Por lo menos eso.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Blast!
Hola!
Eh, però estic orgullòs d'ésser barceloní...
Salut!
Po fale...sortrens wrote:Barcelona está de moda, tenim el Woody Allen que rodarà una pel.licula i que és un enamorat de la ciutat.
Vés quin model el tal Hereu, aquell qui no vol unir els tramvies perquè molesten el trànsit privat...sortrens wrote:Tenim l'alcalde Jordi Hereu negociant amb Nova York l'intercanvi d'informació per les infrastructures del futur.
Sí, per fer un 22@ on els preus dels pisos siguin exorbitats i obliguin els joves com el cas de servidor a exiliar-se a ciutats amb preus més assequibles.sortrens wrote:I titular: Barcelona ajuda a Nova York a urbanitzar zones industrials absoletes de Nova York per fer un 22@. Som una gran referència de futur nois!!!
Eh, però estic orgullòs d'ésser barceloní...
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Bé, m'he estagt donant una volta per una web bastant interessant sobre el metro de nova york http://www.nycsubway.org/maps/track.html i la veritat és que es nota bastant que allà han sapigut com fer les coses, com a mínim millor que aquí.
Hi ha moltes línies amb 3 o 4 vies pel qual es poden fer diferents tipus de serveis. Aquí en teniu un exemple, a Manhattan http://images.nycsubway.org/trackmap/bigdowntown.png. Això no hauria estat malament a la linia 9/10, una linia molt llarga i la gent que vulgui fer-la (casi) sencera, li sortirà a compte agafar el tren o altres opcions i no pas tirar-s'hi una bona estona voltant per Barcelona, fent zig-zags
Hi ha moltes línies amb 3 o 4 vies pel qual es poden fer diferents tipus de serveis. Aquí en teniu un exemple, a Manhattan http://images.nycsubway.org/trackmap/bigdowntown.png. Això no hauria estat malament a la linia 9/10, una linia molt llarga i la gent que vulgui fer-la (casi) sencera, li sortirà a compte agafar el tren o altres opcions i no pas tirar-s'hi una bona estona voltant per Barcelona, fent zig-zags
A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostresbuertu wrote:Bé, m'he estagt donant una volta per una web bastant interessant sobre el metro de nova york http://www.nycsubway.org/maps/track.html i la veritat és que es nota bastant que allà han sapigut com fer les coses, com a mínim millor que aquí.
Hi ha moltes línies amb 3 o 4 vies pel qual es poden fer diferents tipus de serveis. Aquí en teniu un exemple, a Manhattan http://images.nycsubway.org/trackmap/bigdowntown.png. Això no hauria estat malament a la linia 9/10, una linia molt llarga i la gent que vulgui fer-la (casi) sencera, li sortirà a compte agafar el tren o altres opcions i no pas tirar-s'hi una bona estona voltant per Barcelona, fent zig-zags
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara t'ho dic de memòria, però em sembla recordar que, comparat amb la resta del continu urbà, Manhattan és força més petit en relació amb NYC que Barcelona amb l'AMB. A més, el metro exprés de Barcelona ja existeix, s'anomena Rodalies i, això sí, deixa molt a desitjar, però ja hi ha per on començar.sortrens wrote:A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostres
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Es sebut que el metro de NY té moltes estacions per superfície, algu sap a quin tant per cent dels casos Es adir un 25% son estacions en superficie i l'altre 75% soterrades. Algu em pot corregir Aquí el metro de Barcelona un 99% es soterrat i tant sols 1% o menys es al aire lliure com el cas de Can Boixeras i alguna de la "L1".
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Doncs estacions no ho sé, però un 40% de la xarxa està a superfície.sortrens wrote:Es sebut que el metro de NY té moltes estacions per superfície, algu sap a quin tant per cent dels casos Es adir un 25% son estacions en superficie i l'altre 75% soterrades. Algu em pot corregir Aquí el metro de Barcelona un 99% es soterrat i tant sols 1% o menys es al aire lliure com el cas de Can Boixeras i alguna de la "L1".
a NYC hi viuen 8,2 milions de persones, quasi el doble que aquísortrens wrote: A més cal tenir en compte que Manhattan té una extensió de 59 km2 i Barcelona en té 100 Km2, per tant si a Manhattan tenen trens Semidirectes o Exprés perquè no a Barcelona que és més gran que Manhattan? Si fem comparacions a nivell de "Nova York Ciutat" aquesta té una extensió de "780 km2" i 633 km2 té l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per tant, perquè no crear una super xarxa de Metro semblant a la de Nova York City per aquests 633 km2 nostres
Re: El metro de Nova York
Un interessant missatge del bloc d'en Roger Melcior, sobre el metro North Railroad a N.Y.:
http://rogermelcior.wordpress.com/2009/ ... lroad-mnr/
El Metro North Railroad (MNR)
14 Agost 2009 per Roger
Avui parlaré del mitjà de transport ferroviari que faig servir a diari per accedir a Manhattan des de Tarrytown: Metro North Railroad.
* Sobre el Metro North Railroad
Aquest servei està gestionat per la MTA (Metropolitan Transport Autority of NY) i té com a estacions terminals la Grand Central Terminal i la Penn Station. Compta amb la Harlem line, la Hudson line, la New Haven line, la Port Jervis line i la Pascack Valley line. Per tal d’arribar a Tarrytown s’ha de fer ús de la Hudson Line. Hi ha dos tipus de trens que arriben a Tarrytown: els locals (que triguen uns 50 minuts) i els expréss (que fan el recorregut amb uns 35).
La destinació final dels locals és Croton-Harnon i dels expréss Poughkeepsie. Hi ha trens des de les 5 de la matinada (sentit NYC) i fins la 1.50 de la matinada (sentit Tarrytown). A hora punta (on peak) el servei és de 6 trens hora i a l’hora vall (off peak) 4 trens per hora.
Pel que fa a la puntualitat, normalment NO són puntuals i els retards de menys de 10 minuts són habituals.
Pel que fa a les tarifes dels títols de transport crec que són bastant cares i a això s’hi afegeix una gamma poc variada de títols de transport. L’anada i tornada de Tarrytown a Grand Central val uns 20 dòlars, malgrat ser unes 31 milles (amb Renfe Rodalies costa uns 8 euros). Jo he optat per l’abonament mensual, pel que ja semblo un commuter.
* Tarrytown, estació de commuters de Nova Jersei
P8140798Gràcies al pont appan Zee Bridge, que creua el Hudson, molts ciutadans de Nova Jersei utilitzen l’estació de Tarrytown per accedir a la xarxa ferroviària de Nova York. En aquesta estació hi ha un gran aparcament dissuasori pels vehicles que venen del Tappan Zee Bridge.
* Infraestructura i combois
Totes les travesses de la via són de fusta i la majoria d’estacions tenen 4 vies per facilitar el pas dels trens directes. La línia circula vora el riu Hudson i hi ha trams que fan pensar amb la línia del Maresme. Fins i tot m’ha estranyat veure un tram de via al mateix nivell que el Hudson i a pocs metres (suposo que el Hudson, per la seva amplada, té un cabdal regular al llarg de l’any). La línia no disposa de catenària, però els trens agafen l’electricitat per un rail addicional als rails de la via, tal i com passa al subway.
Vies paral·leles al riu Hudson
Substitució de travesses a Irvignton
* Revisió de bitllets
Protecció del personal de MNR
Es fa a cada comboi i per més d’un interventor. De fet els interventors estan protegits com a autoritat pública per l’Estat de Nova York com a agents de l’autoritat. Destaca que posen un cartronets a sobre cada seient després de revisar els bitllets. Els colors van canviant en funció del revisor que els posa i es foraden d’acord amb el nombre de seients ocupats a cada bloc de seients. En un altre ordre de cosa vull destacar que els títols d’anada i tornada se’ls queden a la tornada, pel que el passatger es queda sense cap mena de justificant d’haver realitzat el viatge (és clar que segur que als EUA no hi ha Assegurança Obligatòria de Viatge, ja que seria ser paternalistes…).
* El famós forat
Segurament a molts us sonarà el mític “Mind the gap” de l’Underground de Londres… Doncs bé a Metro North Railroad (MNR) és “As you leave the train please watch the gap between the train and the platform”. (Ara la pregunta pels “Traductors i Interpretadors” seria si el forat es pot mirar tal i com es fa amb la televisió o amb la pel·lícula!).
Doncs bé, resulta que el MNR fa pedagogia als viatgers en relació al famós forat. Dins i fora dels combois hi ha advertències megafòniques i també senyalització. Això no s’acaba aquí! Resulta que hi ha com un prospecte informatiu del “gap”. Es defineix què és el forat, perquè hi és i de quins tipus hi ha…
Vegeu-ho:
GAP
El millor de tot és que l’espai entre l’andana i el tren no es nota i, a més a més, són de pis baix… Llavors ve quan em pregunto si cal fer tanta publicitat del gap…
* Teleindicadors
Em queixava dels teleindicadors de Renfe Rodalies que porten dos anys posant “Renfe Rodalies”. Doncs bé, els teleindicadors del MNR no van gaire més enllà. Normalment estan amb la data i l’hora posada i, poques vegades, funcionen.
http://rogermelcior.wordpress.com/2009/ ... lroad-mnr/
El Metro North Railroad (MNR)
14 Agost 2009 per Roger
Avui parlaré del mitjà de transport ferroviari que faig servir a diari per accedir a Manhattan des de Tarrytown: Metro North Railroad.
* Sobre el Metro North Railroad
Aquest servei està gestionat per la MTA (Metropolitan Transport Autority of NY) i té com a estacions terminals la Grand Central Terminal i la Penn Station. Compta amb la Harlem line, la Hudson line, la New Haven line, la Port Jervis line i la Pascack Valley line. Per tal d’arribar a Tarrytown s’ha de fer ús de la Hudson Line. Hi ha dos tipus de trens que arriben a Tarrytown: els locals (que triguen uns 50 minuts) i els expréss (que fan el recorregut amb uns 35).
La destinació final dels locals és Croton-Harnon i dels expréss Poughkeepsie. Hi ha trens des de les 5 de la matinada (sentit NYC) i fins la 1.50 de la matinada (sentit Tarrytown). A hora punta (on peak) el servei és de 6 trens hora i a l’hora vall (off peak) 4 trens per hora.
Pel que fa a la puntualitat, normalment NO són puntuals i els retards de menys de 10 minuts són habituals.
Pel que fa a les tarifes dels títols de transport crec que són bastant cares i a això s’hi afegeix una gamma poc variada de títols de transport. L’anada i tornada de Tarrytown a Grand Central val uns 20 dòlars, malgrat ser unes 31 milles (amb Renfe Rodalies costa uns 8 euros). Jo he optat per l’abonament mensual, pel que ja semblo un commuter.
* Tarrytown, estació de commuters de Nova Jersei
P8140798Gràcies al pont appan Zee Bridge, que creua el Hudson, molts ciutadans de Nova Jersei utilitzen l’estació de Tarrytown per accedir a la xarxa ferroviària de Nova York. En aquesta estació hi ha un gran aparcament dissuasori pels vehicles que venen del Tappan Zee Bridge.
* Infraestructura i combois
Totes les travesses de la via són de fusta i la majoria d’estacions tenen 4 vies per facilitar el pas dels trens directes. La línia circula vora el riu Hudson i hi ha trams que fan pensar amb la línia del Maresme. Fins i tot m’ha estranyat veure un tram de via al mateix nivell que el Hudson i a pocs metres (suposo que el Hudson, per la seva amplada, té un cabdal regular al llarg de l’any). La línia no disposa de catenària, però els trens agafen l’electricitat per un rail addicional als rails de la via, tal i com passa al subway.
Vies paral·leles al riu Hudson
Substitució de travesses a Irvignton
* Revisió de bitllets
Protecció del personal de MNR
Es fa a cada comboi i per més d’un interventor. De fet els interventors estan protegits com a autoritat pública per l’Estat de Nova York com a agents de l’autoritat. Destaca que posen un cartronets a sobre cada seient després de revisar els bitllets. Els colors van canviant en funció del revisor que els posa i es foraden d’acord amb el nombre de seients ocupats a cada bloc de seients. En un altre ordre de cosa vull destacar que els títols d’anada i tornada se’ls queden a la tornada, pel que el passatger es queda sense cap mena de justificant d’haver realitzat el viatge (és clar que segur que als EUA no hi ha Assegurança Obligatòria de Viatge, ja que seria ser paternalistes…).
* El famós forat
Segurament a molts us sonarà el mític “Mind the gap” de l’Underground de Londres… Doncs bé a Metro North Railroad (MNR) és “As you leave the train please watch the gap between the train and the platform”. (Ara la pregunta pels “Traductors i Interpretadors” seria si el forat es pot mirar tal i com es fa amb la televisió o amb la pel·lícula!).
Doncs bé, resulta que el MNR fa pedagogia als viatgers en relació al famós forat. Dins i fora dels combois hi ha advertències megafòniques i també senyalització. Això no s’acaba aquí! Resulta que hi ha com un prospecte informatiu del “gap”. Es defineix què és el forat, perquè hi és i de quins tipus hi ha…
Vegeu-ho:
GAP
El millor de tot és que l’espai entre l’andana i el tren no es nota i, a més a més, són de pis baix… Llavors ve quan em pregunto si cal fer tanta publicitat del gap…
* Teleindicadors
Em queixava dels teleindicadors de Renfe Rodalies que porten dos anys posant “Renfe Rodalies”. Doncs bé, els teleindicadors del MNR no van gaire més enllà. Normalment estan amb la data i l’hora posada i, poques vegades, funcionen.
Re: El metro de Nova York
Aquí teniu algunes fotillos del N.Y. Transit Museum, de quan hi vaig ser fa 2 anys:
http://www.flickr.com/photos/29749318@N07/?saved=1
http://www.flickr.com/photos/29749318@N07/?saved=1
Re: El metro de Nova York
He estado viendo un documental de National Geographic sobre la construcción de la nueva serie R163 de Nueva York, son construidos en una planta Alstom en Brasil y estan pensados para una vida de 50 años. Lo que mas me llamó la atención es que el material movil jubilado es arrojado al océano previa descontaminación con tal de crear arrecifes artificiales.
¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No un 1000, precisament
Per als 3000R, és el millor que podrien fer. Ara mateix.Kane_84 wrote:¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El metro de Nova York
D'això se'n va parlar a un documental que va emetre La Sexta fa uns anys i del que vaig parlar-ne al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... +nova+yorkKane_84 wrote:He estado viendo un documental de National Geographic sobre la construcción de la nueva serie R163 de Nueva York, son construidos en una planta Alstom en Brasil y estan pensados para una vida de 50 años. Lo que mas me llamó la atención es que el material movil jubilado es arrojado al océano previa descontaminación con tal de crear arrecifes artificiales.
¿Os imaginais un 1000 bajo el mediterraneo?
Re: El metro de Nova York
http://eskup.elpais.com/el_pais
fwd @SandroPozzi: Tras 10 años cerrada, la estación de metro en el World Trade Center de las líneas N y R dirección sur abrirá esta tarde al público. Fue cerrada tras el desplome de las Torres Gemelas el 11-S. La estación de enlace en Fulton Street estará acabada en 2012.
fwd @SandroPozzi: Tras 10 años cerrada, la estación de metro en el World Trade Center de las líneas N y R dirección sur abrirá esta tarde al público. Fue cerrada tras el desplome de las Torres Gemelas el 11-S. La estación de enlace en Fulton Street estará acabada en 2012.
Re: El metro de Nova York
Día lluvioso en la gran manzana:
Re: El metro de Nova York
...y bajo ella, y después decimos de aquí!!Nozomi wrote:Día lluvioso en la gran manzana:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Malament, aquí i allí
Una cosa no treu l'altra.metring wrote:y después decimos de aquí!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Onada de calor
Al metro de Nova York i a la xarxa de rodalia hi ha una alerta per si l'onada de calor que s'hi preveu els obliga a baixar el consum d'electricitat.
Podeu trobar la informació completa a: http://mta.info/news/stories/?story=715
Podeu trobar la informació completa a: http://mta.info/news/stories/?story=715