Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
Last edited by albert28 on Saturday 15/10/2011 14:44, edited 1 time in total.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Rendible servei Rodalies per la nit?
No.albert28 wrote:Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
El tema de sempre
Ja s'ha dit moltes vegades que si fos per rendibilitat la meitat dels serveis de rodalies haurien d'anar fora.
El que cal valorar no és només això.
El que cal valorar no és només això.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Utilitat social en lloc de rendibilitat
El servei de rodalia, en el seu conjunt, no és rendible ni durant el dia. La pregunta hauria de ser: un servei de rodalia nocturn té una utilitat social?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Rendible servei Rodalies per la nit?
Doncs jo sí que estaria d'acord amb Rodalies nocturn sempre i quan amb les següents condicions:
1.Garantia total de seguretat.A cada tren i a cada estació és imorescindible la presència d'agents de seguretat i amb mossos acompanyats en alguns casos.El punt 1 el més essencial.
2.Millorar l'il.luminació de les estacions poc il.luminades.
3.Mirar d'evitar atropellaments.Potser implantar servei nocturn augmentarà els atropellaments?...
4.Cap estació amb accès lliure(actualment a prop de Barcelona hi ha algunes com Mollet St.Fost,El Papiol,Garraf).si no s'arrecla aquest aspecte doncs que els trens és saltin certes estacions.
Com a primer pas,és podria posar servei nocturn de Rodalies fins a la zona 3/4..Fins a Mataró a l'R1,fins a Granollers i Vilanova a l'R2 i fins a Martorell i Terrassa a l'R4.Serveis realitzats per 465 simple per evitar els "me pongo a fumar o hacer el tonto entre vagón y vagón",i en cada 465 que circuli uns 5 o 6 de seguretat mínim i algún mosso si s'escau.I tampoc fa falti que aquests trens nocturn parin a totes(per exemple els R2 és poden saltar Garraf,o els R4 saltar-se Birfuació o El Papiol)
No surt rendible el rodalies nocturn per qué amb el moment actual no hi haurà diners per contractar agents,a més que s'haurà de veure si aquests voldràn treballar de nit.I ja dic que abans de tenir rodalies nocturn,la seguretat dels viatjers ha d'estar totalment garantida,i actualment aixó de dia no és cumpleix ni de lluny.Si no està garantida,ho sento,peró que continuï com ara.
1.Garantia total de seguretat.A cada tren i a cada estació és imorescindible la presència d'agents de seguretat i amb mossos acompanyats en alguns casos.El punt 1 el més essencial.
2.Millorar l'il.luminació de les estacions poc il.luminades.
3.Mirar d'evitar atropellaments.Potser implantar servei nocturn augmentarà els atropellaments?...
4.Cap estació amb accès lliure(actualment a prop de Barcelona hi ha algunes com Mollet St.Fost,El Papiol,Garraf).si no s'arrecla aquest aspecte doncs que els trens és saltin certes estacions.
Com a primer pas,és podria posar servei nocturn de Rodalies fins a la zona 3/4..Fins a Mataró a l'R1,fins a Granollers i Vilanova a l'R2 i fins a Martorell i Terrassa a l'R4.Serveis realitzats per 465 simple per evitar els "me pongo a fumar o hacer el tonto entre vagón y vagón",i en cada 465 que circuli uns 5 o 6 de seguretat mínim i algún mosso si s'escau.I tampoc fa falti que aquests trens nocturn parin a totes(per exemple els R2 és poden saltar Garraf,o els R4 saltar-se Birfuació o El Papiol)
No surt rendible el rodalies nocturn per qué amb el moment actual no hi haurà diners per contractar agents,a més que s'haurà de veure si aquests voldràn treballar de nit.I ja dic que abans de tenir rodalies nocturn,la seguretat dels viatjers ha d'estar totalment garantida,i actualment aixó de dia no és cumpleix ni de lluny.Si no està garantida,ho sento,peró que continuï com ara.
Last edited by Mako448 on Saturday 15/10/2011 14:16, edited 1 time in total.
Utilitat de Rodalies a la nit?
Hi ha gent que té torn de nit, avions que s'enlairen de matinada, etc. I crec que també tenen dret els que tornen de festa.
Un tren en simple cada hora o hora i mitja no deu ser gaire més deficitari que d'altres que circulen a primera i última hora del dia. I en el cas de que sí ho fos, no em semblaria cap barbaritat aplicar un suplemtent per nocturnitat a les tarifes.
Un tren en simple cada hora o hora i mitja no deu ser gaire més deficitari que d'altres que circulen a primera i última hora del dia. I en el cas de que sí ho fos, no em semblaria cap barbaritat aplicar un suplemtent per nocturnitat a les tarifes.
Re: Utilitat de Rodalies a la nit?
I si valides amb un títol integrat, com poses el suplement?Javi M wrote:Hi ha gent que té torn de nit, avions que s'enlairen de matinada, etc. I crec que també tenen dret els que tornen de festa.
Un tren en simple cada hora o hora i mitja no deu ser gaire més deficitari que d'altres que circulen a primera i última hora del dia. I en el cas de que sí ho fos, no em semblaria cap barbaritat aplicar un suplemtent per nocturnitat a les tarifes.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Rendible servei Rodalies per la nit?
Sumant una zona als trajectes, per exemple. En tot cas això del suplement no ho veig gaire viable. Només deia que preferiria serveis més cars durant la nit que no tenir-ne.Miquel wrote:I si valides amb un títol integrat, com poses el suplement?
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Com bé ha dit Mako448 si hi ha prou seguretat, estaría bé perquè no et tindries que preocupar al anar de festa de si tens que conduir, la gent que treballa de nit tambè tenen dret a fer servir el tren com la majoria de gent que treballa de dia, la gent que no té vehicle propi què fa per moure's per la nit...
I si els autobusos de nit no passen per determinats pobles, qui visqui en aquests pobles com es mouen durant la nit?
Edito: he modificat el títol del tema.
I si els autobusos de nit no passen per determinats pobles, qui visqui en aquests pobles com es mouen durant la nit?
Edito: he modificat el títol del tema.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
La mobilitat nocturna en periodes normals es cobreix perfectament amb un conjunt de busos nocturns.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.
Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
I sobretot que els caps de setmana els primers trens desde bcn fossin a les 5 i pico, no com ara que que nomes circulen en sentit contrari a la demanda, sino veure els trens de les sisvictorcasta wrote:Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.
Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Realment si comencés el servei a les 5 del matí i no a les 6 o a les 7 fins i tot en algun cas, tots els que hagin d'agafar els primers trens per obligació ja es trobarien els trens força més lliures dels indesitjables porreros a qui beneficiaria aquesta mesura.davida wrote:I sobretot que els caps de setmana els primers trens desde bcn fossin a les 5 i pico, no com ara que que nomes circulen en sentit contrari a la demanda, sino veure els trens de les sisvictorcasta wrote:Doncs jo no hi estic d'acord, quan la majoria dels busos nocturns de la línia N30 cap amunt, no omplen ni la meitat, i en alguns casos, ni un quart de bus, i això que passen cada hora. La despesa és enorme: personal, energia, treure hores al personal de manteniment d'infraestructura.
Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
Sobre el que tracta aquest tema, la gent que treballa de nit normalment, comença i acaba el seu torn a la franja horària que hi ha servei de rodalia, a la nit el servei d'autobús nocturn és en general suficient, no dic que no sigui millorable, això no treu que en alguns casos s'hagi d'ajustar d'alguna manera divendres, dissabtes, tenir el tren en servei tota la matinada només suposaria que l'endemà al matí la gent que el fa servir per anar a treballar se'l trobi ple de vomitades i fent fàstic per una gent que a més a més no ha pagat bitllet i ha destrossat tot el que ha pogut, però clar la gent es capaç de gastar-se en una nit 60€ en cubates, i repartir-se el que val un taxi entre 4 per anar a casa no s'ho pot permetre.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N3
- Posts: 36
- Joined: Saturday 19/09/2009 17:56
Re: Rendible servei Rodalies per la nit?
A l'Estiu i Festes Puntuals (Semana Santa, etc...), potser si, com passa el Metro de Barcelonavictorcasta wrote:No.albert28 wrote:Seria rendible posar trens cada hora o cada mitja hora durant tota la nit?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Serveis nocturns puntuals
Això ja es fa, per exemple, pel Carnestoltes de Sitges.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
El que no pot ser en direcció Barcelona, en la majoria de casos l'últim tren passa abans de les 23 hores. Avui he agafat l'últim R2 a Gavà cap a Sants, que en realitat és un Regional procedent de Reus, i molta gent anava dreta, ja que el tren anterior passava 37 minuts abans. Altres vegades he hagut d'agafar l'R1 de Barcelona a Blanes a les 22-23 hores, i fins a Mataró hi anava gent dreta. Posar trens tota la nit no té sentit, com s'ha dit més amunt, per això estan els busos nocturns. Però sí que caldria reforçar el servei actual entre les 22 i les 24 hores.victorcasta wrote:Sí que es podria plantejar fer com a FGC que els divendres i dissabtes, el servei acaba a les 2h.
Per altra banda, aquests dies en motiu del Festival de Cinema de Sitges, hi ha un tren especial que surt de Sitges a la 01.30h amb arribada a Sants a les 01.58h i sense parades intermitges. No hauria costat res fer parar aquest tren a Castelldefels, per poder enllaçar amb l'N14 i l'N16.
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
ja n'he parlat al forum en altres ocasions un tren cada dues hores per sentit no estorbaría en les tasques de mentaniment nocturn. Aixo si equipat amb Revisor i un bon dispositiu de seguretat. Potser no cada dia pero caps de setmana i vigilies de festius seria ideal. A part no oblidem que s'estalvierien molts accidents de transit, i facilitaría la mobilitat pels que treballen o els usuaris d'oci nocturn. (No nomes per Barcelona tambe per poblacions veines)
Pel tema del bitllet? Estacions al aire lliure, tancades. Una validadora en cada vagó com a el tramvía. Que no hi ha maquina autovenda? Cap problema per aixo estan els interventors als trens per expedirte el bitllet.
Realment sería fer circular 2 serveis mes per sentit. En el cas de un cada hora 4
Pel tema del bitllet? Estacions al aire lliure, tancades. Una validadora en cada vagó com a el tramvía. Que no hi ha maquina autovenda? Cap problema per aixo estan els interventors als trens per expedirte el bitllet.
Realment sería fer circular 2 serveis mes per sentit. En el cas de un cada hora 4
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
El divendres, desprès d'estar a la zombie walk de Sitges, vaig consultar trens a l'estació (eren aprox. les 23:30h) i em van dir de manera no oficial que hi havia una circulació cap a Barcelona...a la 1:30h de la matinada!
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Un servei de rodalia nocturn té utilitat?
Ho he dit dos missatges més amunt: és un servei especial en motiu del Festival de Cinema. Aquesta nit serà l'últim dia que circula.calisay wrote:El divendres, desprès d'estar a la zombie walk de Sitges, vaig consultar trens a l'estació (eren aprox. les 23:30h) i em van dir de manera no oficial que hi havia una circulació cap a Barcelona...a la 1:30h de la matinada!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zuric
Perquè tingueu una idea, a Zuric hi ha servei nocturn d'S-Bahn, amb una freqüència horària a cada línia. Cal pagar un suplement (em sembla que 1 franc per viatge). Allí, la qüestió s'explica perquè molt sovint, les vies segueixen els nuclis de població i les estacions es troben al centre, mentre que no hi ha alternativa ràpida a les autopistes, cosa que fa el tren molt més eficient que un servei d'autobús. Ara bé, també cal pensar que Suïssa, en general, no despunta per la seva activitat nocturna.
No dic que haguem de fer una cosa semblant a Barcelona, però explico aquest cas per veure quins avantatges i inconvenients tindria aplicat aquí.
No dic que haguem de fer una cosa semblant a Barcelona, però explico aquest cas per veure quins avantatges i inconvenients tindria aplicat aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.