Al metro de Viena, les estacions tenen un fre d'emergència com els que hi ha als trens. Serveix per evitar que un tren pugui atropellar una persona que hagi caigut a la via. El fre es troba a mitja andana; en un equivalent barceloní, allí on hi ha els mapes.
Creieu que es podria implantar aquí? Tindria més utilitat (evitar desgràcies) o inconvenients (bretolades)?
Estacions de metro amb fre d'emergència
- Guigui
- Administrador
Estacions de metro amb fre d'emergència
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estacions de metro amb fre d'emergència
sense cap mena de dubte, la segona opció. Quan els nostres amics romanesos i nord-africans ho sabessin, els túnels del centre de Barcelona semblarien les Rambles.
Totalment d'acord amb "El Llop", aquí només portaria brètols i caldria protegir les alarmes dels quinquis. I fins i tot algú voldria indemnització si es llença a la via i ningú hi tira de la palanca. Veure el trist succés de la nit de Sant Joan de 2010.
Com un assassinat
Personalment, si gràcies a l'implantació d'aquest sistema es salvés una sola vida, estaria dispossat a suportar 100 bretolades al dia.
Si no s'implantés aquest sistema per por a les brometes que es puguin fer, quan mori algú a les vies, m'atreveixo a dir que els bromistes s'haurien convertit en assassins, donc si no fos per les seves gràcies s'hauria pogut salvar dita vida. I el que és pitjor, nosaltres seriem en certa manera còmplices per haver sobrepossat la nostra comoditat a vides humanes.
Ara bé, en lloc d'instalar palanques accionables per tothom, sí es cert que es podrien plantejar altres sistemes, com per exemple el que hi ha a Trinitat Vella L11, que no crec que el cost ascendeixi massa.
Si no s'implantés aquest sistema per por a les brometes que es puguin fer, quan mori algú a les vies, m'atreveixo a dir que els bromistes s'haurien convertit en assassins, donc si no fos per les seves gràcies s'hauria pogut salvar dita vida. I el que és pitjor, nosaltres seriem en certa manera còmplices per haver sobrepossat la nostra comoditat a vides humanes.
Ara bé, en lloc d'instalar palanques accionables per tothom, sí es cert que es podrien plantejar altres sistemes, com per exemple el que hi ha a Trinitat Vella L11, que no crec que el cost ascendeixi massa.
- wefer
- Administrador
Re: Com un assassinat
Doncs jo no, sincerament...Javi M wrote:Personalment, si gràcies a l'implantació d'aquest sistema es salvés una sola vida, estaria dispossat a suportar 100 bretolades al dia.
Pensem-hi fredament: un nivell alt de bretolades farien el metro inservible, per la qual cosa al final caldria tancar-lo (surrealista) o eliminar el sistema que comenteu. Per tant, mentre no tinguem més civisme i menys delinqüència (traduït, més educació, lleis més dures i més vigilància) no recomano posar un sistema d'aquest tipus a no ser que sigui purament informatiu, és a dir, un avisador que alerti al motorista o similar. Però parar el tren automàticament, no.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I jo em pregunto... és tan freqüent l'activació de l'alarma de l'interior dels trens sense motiu justificat?
Re: Com un assassinat
Jo no l'implantaria ni tan sols a l'inrevès (una bretolada contra cent vides).Javi M wrote:Personalment, si gràcies a l'implantació d'aquest sistema es salvés una sola vida, estaria dispossat a suportar 100 bretolades al dia.
I per cert, no ens calen "romanesos" ni "nord-africans" per fer bretolades. Alguns autòctons poden ser molt més fills de puta sense cap necessitat, és a dir, sense estar fugint de ningú.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
Bretolades al tren
És que no tindria gaire sentit per a fugir de la policia. En canvi, l'he vista sent abusada per un imbècil autòcton a cada estació, simplement per a tocar allò que no sona al passatge. El conductor venia cada vegada a desactivar l'alarma, sense interès per saber qui era. Suposo que l'eficiència d'empresa i autoritats en perseguir aquestes malifetes el deuria desanimar a ell i el sofert passatge.Sagrerenc wrote:I jo em pregunto... és tan freqüent l'activació de l'alarma de l'interior dels trens sense motiu justificat?
A més de Viena, algú coneix una altra ciutat on hi hagi frens d'alarma a l'andana?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.