Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.maresme360.cat/1828/les-obre ... -2012.html
Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme s'acabaran a finals d'any o principis del 2012
Adif ha completat la reforma de 12 estacions maresmenques. La inversió total a la línia R1 ha estat de més de 51 milions d'euros.
05/10/2011 // Redacció
Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme (Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Premià de Mar) s'acabaran a finals d'aquest any o principis del 2012. Així ho ha comunicat el gestor d'infraestructures ferroviàries Adif que ha fet balanç en un comunicat del conjunt d'actuacions que s'han fet a la línia R1 de Rodalies. Al Maresme només quedarà pendent l'execució de les obres de l'estació de Sant Pol, un projecte paralitzat fins que l'Ajuntament i el govern de l'Estat no arribin a un acord.
En els últims mesos s'han completat les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró, El Masnou, Calella, Tordera, Cabrera-Vilassar, Vilassar de Mar, Ocata, Santa Susanna i Caldes d’Estrac.
Els treballs realitzats consisteixen en l’elevació i prolongació de les andanes, la modernització i construcció de passos entre andanes incloent ascensors, i la renovació o instal·lació d’escales fixes o mecàniques. La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme s'acabaran a finals d'any o principis del 2012
Adif ha completat la reforma de 12 estacions maresmenques. La inversió total a la línia R1 ha estat de més de 51 milions d'euros.
05/10/2011 // Redacció
Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme (Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Premià de Mar) s'acabaran a finals d'aquest any o principis del 2012. Així ho ha comunicat el gestor d'infraestructures ferroviàries Adif que ha fet balanç en un comunicat del conjunt d'actuacions que s'han fet a la línia R1 de Rodalies. Al Maresme només quedarà pendent l'execució de les obres de l'estació de Sant Pol, un projecte paralitzat fins que l'Ajuntament i el govern de l'Estat no arribin a un acord.
En els últims mesos s'han completat les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró, El Masnou, Calella, Tordera, Cabrera-Vilassar, Vilassar de Mar, Ocata, Santa Susanna i Caldes d’Estrac.
Els treballs realitzats consisteixen en l’elevació i prolongació de les andanes, la modernització i construcció de passos entre andanes incloent ascensors, i la renovació o instal·lació d’escales fixes o mecàniques. La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.metring wrote:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Almenys teniu via doble, cosa que els de la R3 ni tenim....Mako448 wrote:I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.metring wrote:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses bàsiques
I bona part de l'R1 tampoc. No és això la nineta dels ulls d'una xarxa...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Vinga, no comencem amb "tu tens més que jo" i el de sempre, que Rodalies en general fa figa!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Exacte, és el que volia fer veure, no ens hem de queixar d'una sola línia, sinó que la xarxa en general fa pena!metring wrote:Vinga, no comencem amb "tu tens més que jo" i el de sempre, que Rodalies en general fa figa!
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Martorell, Castellbisbal, El Papiol, El Vendrell?
Mako448 wrote:I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.metring wrote:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Hipocresia
No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)Guigui wrote:Però oi que són dels que reclamen soterrar aquell patrimoni tan preuat? Tot plegat, a banda de consideracions de compliment de la llei, a la qual obeeix l'adaptació a PMR de les estacions.
Sant Pol, quina hora és?
I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
M'alegro de trobar un veí de Sant Pol. Ens pots explicar les característiques del lloc per a que no calgui adaptar l'estació a PMR?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Soterrament
Al que em refereixo és l'actitud dels diferents municipis del Maresme quan els parlen del desdoblament de la línia. I, si no m'erro, Sant Pol no n'és cap excepció.iFercat wrote:No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)
De debò que la conyeta del "Sant Pol, quina hora és?" pertany a unes èpoques passades de les quals semblo formar part i, en canvi, part de la humanitat ja no? Com hi ha món...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament
Lo de que no he entes la frase, anava per la frase primera, la del soterrament (que no sabia si et referies a que sant pol vol que soterrin el ferrocarril o que) no a la famosa dita de sant pol, coneguda encara, portu tota la vida pasant findes i estius alli, t'aseguro que la tinc prou coneguda la dita aquesta (el rellotge de sol etc etc)Guigui wrote:Al que em refereixo és l'actitud dels diferents municipis del Maresme quan els parlen del desdoblament de la línia. I, si no m'erro, Sant Pol no n'és cap excepció.iFercat wrote:No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)
De debò que la conyeta del "Sant Pol, quina hora és?" pertany a unes èpoques passades de les quals semblo formar part i, en canvi, part de la humanitat ja no? Com hi ha món...
Y una cosa es desdoblar la linea, l'altre molt diferent di que la soterrin l'actual, y sobre el tema del desdobalment, ja et dic jo que la majoria de gent del municipi no en te n'idea, ni la reclama am fermesa.
Lo de l'estacio a PMR, apart d'augmentar les andanes per els civies no es necesita mes, l'estacio esta al nivell de carrer, no hi han escales i per pasar a l'altre andana esta el pas a nivell, les andanes son mol estretes com per posar un pas subterrani i ames ascensors.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Hipocresia
Fins que hi hagi una tragèdia, i llavors l'ajuntament tindrà l'excusa per exigir el trasllat i soterrament de la via. El pas per PMR en una estació de rodalia no hauria de fer-se a nivell, per seguretat de tots.iFercat wrote:I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.
I segons aquest document de l'ajuntament de Sant Pol de Mar, la via doble no és necessària pel poble. Segurament, els veïns de Sant Pol que utilitzen el tren per moure's deuen estar ben contents de les freqüències que tenen i que estan condicionades per la via única...
Re: Hipocresia
La desgracia passara si la gent creua am vermell, cosa que serà culpa seva, si la gent passa quan toca no pot aver-hi cap desgracia.victorcasta wrote:Fins que hi hagi una tragèdia, i llavors l'ajuntament tindrà l'excusa per exigir el trasllat i soterrament de la via. El pas per PMR en una estació de rodalia no hauria de fer-se a nivell, per seguretat de tots.iFercat wrote:I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.
I segons aquest document de l'ajuntament de Sant Pol de Mar, la via doble no és necessària pel poble. Segurament, els veïns de Sant Pol que utilitzen el tren per moure's deuen estar ben contents de les freqüències que tenen i que estan condicionades per la via única...
lo de la doble via no es el tema ara. Estem parlat d'un altre tema, el qual si visquéssiu alli entendríeu.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La reforma de l'estació de Sant Pol serà de les més difícils, allà l'espai és molt petit i està tot molt concentrat, de fet gairebé totes les estacions de la R1 estan essent o han sigut reformades, menys aquesta i la d'Arenys de Mar que continuen intactes degut als problemes i complexitat de reforma. És difícil fer un pas subterrani allà, ja que el que hi ha a sota és només sorra i possiblement estigui per sota del nivell freàtic amb els problemes que comporta. Altra cosa és el tancament tarifari, causaria un gran impacte visual al poble, a part de que les andanes es fan servir com a carrer. Jo només vui una cosa: que la reforma almenys respecti l'edifici de viatgers i que no sigui enderrocat i substituït per un edifici fred i modern.
Crec que essent el lloc que és, la reforma mereix un tracte especial. Crec que ja seria suficient només apujant l'altura de les andanes, el pas es pot fer sense cap problema per l'actual pas a nivell.
Crec que essent el lloc que és, la reforma mereix un tracte especial. Crec que ja seria suficient només apujant l'altura de les andanes, el pas es pot fer sense cap problema per l'actual pas a nivell.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Fa menys d'una hora, a Segur de Calafell, han tallat la famosa "torre" de Rodalies...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sant Pol hauria de ser una excepció. Allà hi ha un pas a nivell que em recorda molt al de Ripoll, per estar situat just a la boca d'un túnel. Si a Ripoll tenim el riu Freser, a Sant Pol hi ha el mar, així que és impossible fer un pas inferior o superior per a vehicles, de tal manera que el pas a nivell és imprescindible. Tenint en compte això, que no es tracta d'una estació excessivament transitada, i que tots els trens hi efectuen parada (les velocitats són baixes), el canvi d'andana es pot realitzar perfectament a través del pas a nivell. El problema és la gent que se salta el semàfor del pas a nivell, sobretot a l'estiu per part de la gent que va o torna de la platja; els maquinistes ja ho saben i circulen pel túnel a poca velocitat.
Sobre el fet de tancar l'estació, no sé com ho volen fer... No m'agrada gens com ha quedat Montgat Nord, per exemple, i a Sant Pol provocarà un fort impacte visual, sobretot per als veïns de les cases que dónen a l'andana sentit Barcelona.
Sobre el fet de tancar l'estació, no sé com ho volen fer... No m'agrada gens com ha quedat Montgat Nord, per exemple, i a Sant Pol provocarà un fort impacte visual, sobretot per als veïns de les cases que dónen a l'andana sentit Barcelona.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El diumenge dia 16 han començat a funcionar els nous ascensors de l'estació de Segur de Calafell, amb les andanes recrescudes desde feia força temps.
Oficialment, ja està adaptada a PMR
Oficialment, ja està adaptada a PMR
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Quina enveja mirar per la finestra quan vaig de Tarragona a Barcelona... A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.RogerHernan95 wrote:El diumenge dia 16 han començat a funcionar els nous ascensors de l'estació de Segur de Calafell, amb les andanes recrescudes desde feia força temps.
Oficialment, ja està adaptada a PMR
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per sobre de les vies?
Perdó?JPlanas wrote:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Per sobre de les vies?
A Tarragona capital no hi ha ascensor, les persones que no poden anar per les escales han de passar per sobre de les vies per un gual allunyat, que fins fa un parell d'anys encara era de fusta.Guigui wrote:Perdó?JPlanas wrote:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.