Corredor Mediterrani
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Joan_Amoros ... 42614.html
Joan Amorós: "Són bones notícies a mitges"
El lobi Ferrmed critica el traçat final del Corredor Mediterrani
ARA Barcelona | Actualitzada el 19/10/2011 14:37
El secretari general de l'associació empresarial Ferrmed, que ha impulsat des del 2004 el projecte del Corredor Mediterrani, ha dit aquest migdia que la decisió de la Comissió Europea "són bones notícies a mitges". Joan Amorós ha explicat que el recorregut que Ferrmed ha proposat per a tota Europa ha estat acceptat arreu excepte a Espanya. "El traçat del sud és un traçat que fa massa volta i amb rampes importants, i no ens acaba de fer el pes", ha argumentat en declaracions a Ràdio Barcelona.
Amorós ha detallat que entre Almeria i Algesires el traçat fa una volta de 120 km, i entre València i Múrcia es desvia 150 km més. Un desviament que, com ja ha explicat en una entrevista que l'ARA publica en l'edició d'aquest dimecres, "suposarà un sobrecost important i ens farà perdre competitivitat". Amorós, però, confia que encara es pugui modificar: "És una cosa que es pot fer, i hem d'exigir que es faci". Ferrmed també té previst començar a pressionar perquè Foment acabi fent les inversions previstes.
Joan Amorós: "Són bones notícies a mitges"
El lobi Ferrmed critica el traçat final del Corredor Mediterrani
ARA Barcelona | Actualitzada el 19/10/2011 14:37
El secretari general de l'associació empresarial Ferrmed, que ha impulsat des del 2004 el projecte del Corredor Mediterrani, ha dit aquest migdia que la decisió de la Comissió Europea "són bones notícies a mitges". Joan Amorós ha explicat que el recorregut que Ferrmed ha proposat per a tota Europa ha estat acceptat arreu excepte a Espanya. "El traçat del sud és un traçat que fa massa volta i amb rampes importants, i no ens acaba de fer el pes", ha argumentat en declaracions a Ràdio Barcelona.
Amorós ha detallat que entre Almeria i Algesires el traçat fa una volta de 120 km, i entre València i Múrcia es desvia 150 km més. Un desviament que, com ja ha explicat en una entrevista que l'ARA publica en l'edició d'aquest dimecres, "suposarà un sobrecost important i ens farà perdre competitivitat". Amorós, però, confia que encara es pugui modificar: "És una cosa que es pot fer, i hem d'exigir que es faci". Ferrmed també té previst començar a pressionar perquè Foment acabi fent les inversions previstes.
Re: Corredor Mediterrani
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 0?id=51986
El conseller Recoder presenta l'agenda catalana per al Corredor Mediterrani
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà demà dijous, 20 d’octubre, la proposta del govern català sobre el traçat i les característiques del Corredor Mediterrani a Catalunya.
L’acte tindrà lloc, a les 17.00 hores, a la sala d’actes del departament de Territori i Sostenibilitat (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona).
20-10-2011 17.00 | Territori i Sostenibilitat (av. Josep Tarradellas, 2-6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà la proposta del govern català sobre el traçat i les característiques del Corredor Mediterrani a Catalunya.
El conseller Recoder presenta l'agenda catalana per al Corredor Mediterrani
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà demà dijous, 20 d’octubre, la proposta del govern català sobre el traçat i les característiques del Corredor Mediterrani a Catalunya.
L’acte tindrà lloc, a les 17.00 hores, a la sala d’actes del departament de Territori i Sostenibilitat (Av. Josep Tarradellas, 2-6. Barcelona).
20-10-2011 17.00 | Territori i Sostenibilitat (av. Josep Tarradellas, 2-6) | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, presentarà la proposta del govern català sobre el traçat i les característiques del Corredor Mediterrani a Catalunya.
Re: Corredor Mediterrani
http://www.ara.cat/societat/Blanco-comp ... 42648.html
Blanco es compromet a tenir acabat el Corredor Mediterrani el 2020
Mas destaca que ara "ja no tot comença i acaba a Madrid" i defineix el pas d'avui com un "èxit col·lectiu"
AURI GARCIA Barcelona | Actualitzada el 19/10/2011 08:42
El ministre de Foment, José Blanco, ha valorat com a "molt positiva" la proposta de la Comissió Europea sobre el Corredor Mediterrani i ha assegurat que "al voltant de l'any 2020 -deu anys abans del que exigeix la Unió Europea– estaran finalitzades totes les infraestructures de la xarxa bàsica". En el marc de l'acte de celebració de l'èxit de la infraestructura que ha tingut lloc a la Llotja de Mar de Barcelona, Blanco ha destacat que "avui s'ha consagrat el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa, incorporant entre d'altres el Corredor Mediterrani". Un pas que, segons el ministre, suposa una "satisfacció i una responsabilitat, perquè ens exigirà realitzar un gran esforç perquè les infraestructures previstes estiguin a punt l'any 2030".
Blanco ha recordat que, des de la seva presa de possessió com a ministre, "el Corredor Mediterrani ha estat una de les meves prioritats" i que "no només hem aconseguit que s'inclogui en la seva totalitat, sinó també que es prolongui fins a Sevilla". A més, ha remarcat que el Mediterrani és el corredor al qual s'ha destinat "mes inversió, amb mes de 17.000 milions d'euros en el període 2014-2020". I ha puntualitzat que Catalunya serà el primer lloc on entrarà en funcionament, de nord a sud, i que "el pas per Catalunya del corredor central també la beneficiarà".
El ministre de Foment ha assegurat sentir-se "orgullós" d'haver "aconseguit demostrar que es poden defensar els interessos de tots". El president Mas, al seu torn, ha emfatitzat que el projectes és "una realitat que podem començar a tocar", però que cal encara "acabar de reblar el clau" i ha definit el pas d'avui com un "èxit col·lectiu" i no d'una administració o una altra. Mas ha remarcat que en un cas com aquest, quan es parla d'una inversió de milions d'euros, "cal començar per als llocs on hi ha més necessitats" prioritzant la indústria, la indústria exportadora i l'activitat logística. Mas ha agraït a Blanco el treball intens per convèncer la comissió de la prioritat del Corredor, tot i que li ha retret que aquesta actitud "no sempre ha estat així". El president ha sentenciat que hi haurà "un abans i un després" d'aquesta infraestructura perquè "ara ja no tot comença i acaba a Madrid".
Blanco es compromet a tenir acabat el Corredor Mediterrani el 2020
Mas destaca que ara "ja no tot comença i acaba a Madrid" i defineix el pas d'avui com un "èxit col·lectiu"
AURI GARCIA Barcelona | Actualitzada el 19/10/2011 08:42
El ministre de Foment, José Blanco, ha valorat com a "molt positiva" la proposta de la Comissió Europea sobre el Corredor Mediterrani i ha assegurat que "al voltant de l'any 2020 -deu anys abans del que exigeix la Unió Europea– estaran finalitzades totes les infraestructures de la xarxa bàsica". En el marc de l'acte de celebració de l'èxit de la infraestructura que ha tingut lloc a la Llotja de Mar de Barcelona, Blanco ha destacat que "avui s'ha consagrat el pas de l'Espanya radial a l'Espanya en xarxa, incorporant entre d'altres el Corredor Mediterrani". Un pas que, segons el ministre, suposa una "satisfacció i una responsabilitat, perquè ens exigirà realitzar un gran esforç perquè les infraestructures previstes estiguin a punt l'any 2030".
Blanco ha recordat que, des de la seva presa de possessió com a ministre, "el Corredor Mediterrani ha estat una de les meves prioritats" i que "no només hem aconseguit que s'inclogui en la seva totalitat, sinó també que es prolongui fins a Sevilla". A més, ha remarcat que el Mediterrani és el corredor al qual s'ha destinat "mes inversió, amb mes de 17.000 milions d'euros en el període 2014-2020". I ha puntualitzat que Catalunya serà el primer lloc on entrarà en funcionament, de nord a sud, i que "el pas per Catalunya del corredor central també la beneficiarà".
El ministre de Foment ha assegurat sentir-se "orgullós" d'haver "aconseguit demostrar que es poden defensar els interessos de tots". El president Mas, al seu torn, ha emfatitzat que el projectes és "una realitat que podem començar a tocar", però que cal encara "acabar de reblar el clau" i ha definit el pas d'avui com un "èxit col·lectiu" i no d'una administració o una altra. Mas ha remarcat que en un cas com aquest, quan es parla d'una inversió de milions d'euros, "cal començar per als llocs on hi ha més necessitats" prioritzant la indústria, la indústria exportadora i l'activitat logística. Mas ha agraït a Blanco el treball intens per convèncer la comissió de la prioritat del Corredor, tot i que li ha retret que aquesta actitud "no sempre ha estat així". El president ha sentenciat que hi haurà "un abans i un després" d'aquesta infraestructura perquè "ara ja no tot comença i acaba a Madrid".
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Corredor Mediterrani
Per cert,la noticia ja a desaparegut de les webs de bastants diaris espanyols.
Re: Corredor Mediterrani
¿Diarios españoles quiere decir diarios madrileños? Me parece que el CM se la refanfinfla a los madrileños, en general. Tienen otras preocupaciones ...gralla wrote:Per cert,la noticia ja a desaparegut de les webs de bastants diaris espanyols.
- gralla
- N5
- Posts: 84
- Joined: Wednesday 01/09/2010 12:10
- Location: Sant Boi de Llobregat FGC L8-SB1,2,3-L61-L75-L77-L79
Re: Corredor Mediterrani
gralla ha escrit:Per cert,la noticia ja a desaparegut de les webs de bastants diaris espanyols.
¿Diarios españoles quiere decir diarios madrileños?
No.Em refereixo a diaris espanyols i molt espanyols.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Corredor Mediterrani
Al final, més «café para todos» que vol dir aiguaxirri per a tothom que no servirà per a res.
Massa eixos que, al final, si tots són prioritaris vol dir que cap serà prioritari.
Salut !!
Massa eixos que, al final, si tots són prioritaris vol dir que cap serà prioritari.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Corredor Mediterrani
Hola,
Hay elecciones generales en un mes. Lógicamente ninguno va a perder, todos los corredores se harán, todos son prioritarios, parece a tenor de las noticias en TV y radio que la UE finaniará todos y cada uno de los 500 corredores que al parecer se han declarado como urgentes, todo estaba previsto, lo que no haga Europa ya lo hago yo, etc.
¿Va a decir el ministro Blanco o alguien del gobierno alguna cosa diferente? lo que no encontramos en ninguna parte es qué es exactamente lo que va a ayudar a financiar la UE en España.
Y ahora la pregunta que nos podríamos hacer es... ¿y por lo que toca a la parte francesa qué? ¿lo van a vigilar bien vigilado? ¿habrá retrasos? ¿van a adecuar sus líneas para que no haya esperas y tiempos muertos para los convoys que vienen del sur? la gestión ferroviaria que hagan ¿será transparente?
Saludos,
Sergio
Hay elecciones generales en un mes. Lógicamente ninguno va a perder, todos los corredores se harán, todos son prioritarios, parece a tenor de las noticias en TV y radio que la UE finaniará todos y cada uno de los 500 corredores que al parecer se han declarado como urgentes, todo estaba previsto, lo que no haga Europa ya lo hago yo, etc.
¿Va a decir el ministro Blanco o alguien del gobierno alguna cosa diferente? lo que no encontramos en ninguna parte es qué es exactamente lo que va a ayudar a financiar la UE en España.
Y ahora la pregunta que nos podríamos hacer es... ¿y por lo que toca a la parte francesa qué? ¿lo van a vigilar bien vigilado? ¿habrá retrasos? ¿van a adecuar sus líneas para que no haya esperas y tiempos muertos para los convoys que vienen del sur? la gestión ferroviaria que hagan ¿será transparente?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
La resolució de la UE és paper mullat. El 70% de l'obra l'ha de pagar l'Estat espanyol, i d'aquí a un mes tindrem un govern, amb majoria absoluta, totalment hostil amb Catalunya que probablement aguantarà els propers 4 anys manant i del qual depèn tot.
Per tant, la cosa pinta feixuga ara mateix i podríem endur-nos la sorpresa de que al final acabem pagant una burrada per un corredor que no servirà per a res (el central) mentre nosaltres (i la indústria de bona part d'Espanya) ens morim de fàstic. A veure si tenim sort i els valencians ens ajuden en aquest tema... però també ho veig cru.
Per tant, la cosa pinta feixuga ara mateix i podríem endur-nos la sorpresa de que al final acabem pagant una burrada per un corredor que no servirà per a res (el central) mentre nosaltres (i la indústria de bona part d'Espanya) ens morim de fàstic. A veure si tenim sort i els valencians ens ajuden en aquest tema... però també ho veig cru.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Corredor Mediterrani
Sí, el 70% l'ha de pagar Espanya, però l'obra és d'obligat compliment.wefer wrote:La resolució de la UE és paper mullat. El 70% de l'obra l'ha de pagar l'Estat espanyol, i d'aquí a un mes tindrem un govern, amb majoria absoluta, totalment hostil amb Catalunya que probablement aguantarà els propers 4 anys manant i del qual depèn tot.
Per tant, la cosa pinta feixuga ara mateix i podríem endur-nos la sorpresa de que al final acabem pagant una burrada per un corredor que no servirà per a res (el central) mentre nosaltres (i la indústria de bona part d'Espanya) ens morim de fàstic. A veure si tenim sort i els valencians ens ajuden en aquest tema... però també ho veig cru.
Re: Corredor Mediterrani
Historicamente hi han hagut mes passatgers Barcelona Valencia que Valencia Madrid. Pero sorprenentment de Valencia a Madrid primer es desdobla i es reforma a 200km/h i despres a LAV, mentres que la que te mes viatges encara ni s'ha completat el desdoblament.
Actualment hi ha 2 vies dobles +1 via unica Madrid Valencia i una via doble amb trams de vía única. Sense comentaris
Realment de Barcelona a Valencia queda molt poc per fer. El tram Camp de Tarragona Vandellos, pero incompresiblement es dilata la finalitzación eternament. Recordo l'any 2006, quan l'AVE nomes arribava a Camp de Tarragona, ja hi havia el obres a Camp de Tarragonma, el tram entre Cambrils i Vandellos amb l'infraestructura acabada. Han passat 5 anys i tot segueix igual.
Amb aquest 40km finalitzat els Barcelona Valencia es pot fer 2:30 i descolapsant la R2 de rodalies Barcelona. Pero aixó queda massa lluny de Madrid, tant que fins tot sembla estarà acabat primer l'enllaç del costat Madrid, que el de Barcelona (no se per quins trens, com no siguin un Alvia Madrid- Zaragoza- Tarragona ciutat)
Actualment hi ha 2 vies dobles +1 via unica Madrid Valencia i una via doble amb trams de vía única. Sense comentaris
Realment de Barcelona a Valencia queda molt poc per fer. El tram Camp de Tarragona Vandellos, pero incompresiblement es dilata la finalitzación eternament. Recordo l'any 2006, quan l'AVE nomes arribava a Camp de Tarragona, ja hi havia el obres a Camp de Tarragonma, el tram entre Cambrils i Vandellos amb l'infraestructura acabada. Han passat 5 anys i tot segueix igual.
Amb aquest 40km finalitzat els Barcelona Valencia es pot fer 2:30 i descolapsant la R2 de rodalies Barcelona. Pero aixó queda massa lluny de Madrid, tant que fins tot sembla estarà acabat primer l'enllaç del costat Madrid, que el de Barcelona (no se per quins trens, com no siguin un Alvia Madrid- Zaragoza- Tarragona ciutat)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El que queda del corredor central
Però a tenor dels plans presentats i aprovats definitivament per la Comissió Europea, el que queda de corredor central ja no està fet, entès com la connexió entre Saragossa i el CM a Andalusia passant per Madrid?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Corredor Mediterrani
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... diterrani/
Presentació de l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani, després que la Comissió Europea l’hagi inclòs en la Xarxa Bàsica Transeuropea de Transports. Així, el document exposa la proposta del Govern sobre les infraestructures ferroviàries, característiques, traçat i programació per al desenvolupament d’aquest corredor per tal que garanteixi la capacitat i prestacions necessàries per al transport de viatgers i mercaderies.
Mireu slideshare a l'enllaç.
Presentació de l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat l’Agenda Catalana per al Corredor Mediterrani, després que la Comissió Europea l’hagi inclòs en la Xarxa Bàsica Transeuropea de Transports. Així, el document exposa la proposta del Govern sobre les infraestructures ferroviàries, característiques, traçat i programació per al desenvolupament d’aquest corredor per tal que garanteixi la capacitat i prestacions necessàries per al transport de viatgers i mercaderies.
Mireu slideshare a l'enllaç.
Re: Corredor Mediterrani
Tras la inclusión del Corredor Mediterráneo como eje prioritario, he pensado en realizar una descripción de lo que es éste, o mejor dicho lo que puede llegar a ser desde una fotografía de lo que hay ahora mismo. He añadido un enorme diagrama cuya leyenda os adjunto para poder entender esta importante actuación.
Os recomiendo la lectura de este post con un poco de paciencia… y sobre todo espero cualquier comentario !!
http://wp.me/p1igF3-gf
Os recomiendo la lectura de este post con un poco de paciencia… y sobre todo espero cualquier comentario !!
http://wp.me/p1igF3-gf
Re: Corredor Mediterrani
Es podria arreglar el títol de la llegenda, no?
Re: Corredor Mediterrani
Genial aportació com sempre, pacopaco - mil mercès per la part que em toca!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sainet electoral
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... panya.html
El corredor, en campanya
L'eix mediterrani centra un debat entre el PSC, el PP i CiU
Chacón manté que Rajoy dubta de la infraestructura i Duran alerta que els socialistes no l'han defensat mai
23/10/11 02:00 - barcelona - Redacció
Com es preveia, el corredor mediterrani ja ha començat a ser el focus de la precampanya de les eleccions espanyoles i ahir en vam tenir un exemple. Segurament el rànquing de temes més comentats per al 20-N estarà encapçalat pel concert econòmic, però l'eix mediterrani també entrarà en el pòdium final.
El debat sobre aquesta infraestructura es va produir ahir a tres bandes. Amb dos clars protagonistes, CiU i el PSC, i un tercer, el PP, que també va participar indirectament en aquestes picabaralles dialèctiques. I, entremig, el govern va treure el cap per calmar els ànims a Lleida, on temen quedar fora d'aquest macroprojecte.
La candidata socialista, Carme Chacón, va centrar les andanades contra el seu principal rival, el PP. La cap de llista va aprofitar que divendres Mariano Rajoy havia mostrat certs dubtes sobre la prioritat del corredor mediterrani per atacar-lo i intentar posar-lo en evidència. Són les clàssiques reaccions i contrareaccions de la política. Chacón va recordar que aquesta setmana “hem tingut una magnífica notícia” de la Unió Europea i “ara ha vingut el senyor Rajoy a posar dubtes sobre la possibilitat que es faci”. És en aquest punt en què es va reivindicar com la millor opció i va atiar la campanya de la por en cas que els populars arribin a La Moncloa. Una estratègia que el PSC i el PSOE intentaran portar fins al límit, com ja han fet altres vegades. La socialista va destacar que Catalunya ha treballat molt els últims quatre anys per aconseguir aquest eix mediterrani i ara el PP vol desmuntar-ho. Com dèiem, la contínua amenaça de la por.
Aquest va ser un dels punts de tensió del combat del corredor. L'altre es va centrar en les files de CiU, concretament en la figura del seu candidat, Josep Antoni Duran i Lleida. En aquest cas, el socialcristià es va dedicar a llançar dards enverinats contra els socialistes. Va assegurar que el seu partit és l'únic que ha reivindicat del dret i del revés aquesta iniciativa i que el PSOE i el PSC no ho han fet mai. Per demostrar-ho, va rescatar dels arxius una esmena del PSOE al pressupost del 2003 en què es projectava la construcció del túnel de Vinyamala, que implica “foradar els Pirineus”. “Per tant, Madrid cap amunt amb 234 milions per defensar la construcció d'un eix que no era el mediterrani.” També va alertar que l'Estat no té prou diners per fer tots els corredors i que se n'haurà de prioritzar un. “L'única aposta de CiU és fer el del Mediterrani”, va etzibar el cap de llista de CiU. Era la proclama política del dia, que va combinar amb un retret generalitzat cap a la resta de forces polítiques: “Ens han deixat sols defensant Catalunya.”
El quart actor
En aquesta discussió a tres bandes s'ha d'afegir un quart actor, el govern, encara que va tenir un paper més passiu, no tant d'enfrontament. L'executiu va garantir a la gent de les terres de Lleida que no quedaran fora d'aquesta gran obra. I ho va fer per partida doble: a través de les declaracions d'Oriol Pujol i del conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí. Pujol va recalcar que Lleida actuarà com a “port sec d'interior”, mentre que Pelegrí va assenyalar que l'eix de mercaderies estarà connectat amb Lleida amb un ramal.
Continuació de la notícia de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 34#p198434:
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... oport.html
El corredor, pel 2020
Del corredor mediterrani, Táboas es va comprometre a tenir-lo enllestit fins a Almeria el 2020. De fet, va dir que si l'Estat no té acabats tots els corredors el 2030 podria rebre sancions de la Unió Europea. Tot i la crisi econòmica, Táboas no va dubtar a assenyalar que el Ministeri de Foment pot afrontar una inversió de 49.000 milions per acabar el corredor mediterrani el 2020 a raó d'uns 7.000 milions anuals. Això seria la meitat de la inversió prevista per Foment, si bé “es tracta d'una xifra raonable perquè és l'obra més important” que hi ha per endavant, “que connecta la façana marítima amb els ports”.
El corredor, en campanya
L'eix mediterrani centra un debat entre el PSC, el PP i CiU
Chacón manté que Rajoy dubta de la infraestructura i Duran alerta que els socialistes no l'han defensat mai
23/10/11 02:00 - barcelona - Redacció
Com es preveia, el corredor mediterrani ja ha començat a ser el focus de la precampanya de les eleccions espanyoles i ahir en vam tenir un exemple. Segurament el rànquing de temes més comentats per al 20-N estarà encapçalat pel concert econòmic, però l'eix mediterrani també entrarà en el pòdium final.
El debat sobre aquesta infraestructura es va produir ahir a tres bandes. Amb dos clars protagonistes, CiU i el PSC, i un tercer, el PP, que també va participar indirectament en aquestes picabaralles dialèctiques. I, entremig, el govern va treure el cap per calmar els ànims a Lleida, on temen quedar fora d'aquest macroprojecte.
La candidata socialista, Carme Chacón, va centrar les andanades contra el seu principal rival, el PP. La cap de llista va aprofitar que divendres Mariano Rajoy havia mostrat certs dubtes sobre la prioritat del corredor mediterrani per atacar-lo i intentar posar-lo en evidència. Són les clàssiques reaccions i contrareaccions de la política. Chacón va recordar que aquesta setmana “hem tingut una magnífica notícia” de la Unió Europea i “ara ha vingut el senyor Rajoy a posar dubtes sobre la possibilitat que es faci”. És en aquest punt en què es va reivindicar com la millor opció i va atiar la campanya de la por en cas que els populars arribin a La Moncloa. Una estratègia que el PSC i el PSOE intentaran portar fins al límit, com ja han fet altres vegades. La socialista va destacar que Catalunya ha treballat molt els últims quatre anys per aconseguir aquest eix mediterrani i ara el PP vol desmuntar-ho. Com dèiem, la contínua amenaça de la por.
Aquest va ser un dels punts de tensió del combat del corredor. L'altre es va centrar en les files de CiU, concretament en la figura del seu candidat, Josep Antoni Duran i Lleida. En aquest cas, el socialcristià es va dedicar a llançar dards enverinats contra els socialistes. Va assegurar que el seu partit és l'únic que ha reivindicat del dret i del revés aquesta iniciativa i que el PSOE i el PSC no ho han fet mai. Per demostrar-ho, va rescatar dels arxius una esmena del PSOE al pressupost del 2003 en què es projectava la construcció del túnel de Vinyamala, que implica “foradar els Pirineus”. “Per tant, Madrid cap amunt amb 234 milions per defensar la construcció d'un eix que no era el mediterrani.” També va alertar que l'Estat no té prou diners per fer tots els corredors i que se n'haurà de prioritzar un. “L'única aposta de CiU és fer el del Mediterrani”, va etzibar el cap de llista de CiU. Era la proclama política del dia, que va combinar amb un retret generalitzat cap a la resta de forces polítiques: “Ens han deixat sols defensant Catalunya.”
El quart actor
En aquesta discussió a tres bandes s'ha d'afegir un quart actor, el govern, encara que va tenir un paper més passiu, no tant d'enfrontament. L'executiu va garantir a la gent de les terres de Lleida que no quedaran fora d'aquesta gran obra. I ho va fer per partida doble: a través de les declaracions d'Oriol Pujol i del conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí. Pujol va recalcar que Lleida actuarà com a “port sec d'interior”, mentre que Pelegrí va assenyalar que l'eix de mercaderies estarà connectat amb Lleida amb un ramal.
Continuació de la notícia de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 34#p198434:
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... oport.html
El corredor, pel 2020
Del corredor mediterrani, Táboas es va comprometre a tenir-lo enllestit fins a Almeria el 2020. De fet, va dir que si l'Estat no té acabats tots els corredors el 2030 podria rebre sancions de la Unió Europea. Tot i la crisi econòmica, Táboas no va dubtar a assenyalar que el Ministeri de Foment pot afrontar una inversió de 49.000 milions per acabar el corredor mediterrani el 2020 a raó d'uns 7.000 milions anuals. Això seria la meitat de la inversió prevista per Foment, si bé “es tracta d'una xifra raonable perquè és l'obra més important” que hi ha per endavant, “que connecta la façana marítima amb els ports”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- JPlanas
- N6
- Posts: 224
- Joined: Tuesday 12/10/2010 18:36
- Facebook: http://jordi.planas.cat/
- Location: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
- Contact:
Re: Corredor Mediterrani
http://pdfcamp.org/la-lletra-petita-de- ... ransports/
La lletra petita de la decisió europea sobre la xarxa de transports
—25 de octubre de 2011
Corredors entre línies
Foment presumeix que Brussel·les ha inclòs en la xarxa bàsica els cinc corredors que havia presentat, però ha perdut un parell de llençols pel camí, com ara la travessia pirinenca
Europa ha fixat dues velocitats, i l’únic eix de l’Estat que ajudarà a desenvolupar sencer en la primera, fins al 2020, és el mediterrani, diguin el que diguin a Madrid
Reportatge d’Òscar Palau publicat a El Punt Avui del 24.10.2011
Vet aquí, en el mapa adjunt, els cinc corredors ferroviaris que el govern espanyol ha aconseguit que la Comissió Europea inclogués en la xarxa bàsica de transports, tant per a passatgers com per a mercaderies. És a dir, la que ha d’estar acabada a mitjà termini, abans del 2030, i la que dotarà amb ajuts del 20% de les obres, que poden pujar al 40% en els trams transfronterers i els colls d’ampolla i al 50% en la redacció de projectes. La data final, aquest cop, no és orientativa, sinó un compromís ferm entre els estats i la Unió Europea que quedarà fixat en un reglament comunitari. I se sancionarà aquell que no compleixi, si bé fins ara no s’ha aclarit com.
Fins aquí, el ministre de Foment, José Blanco, sembla que ha aconseguit el que volia: més cafè per a tothom, no fos cas que semblés que afavoria Catalunya. Tot i que, en època electoral, no se n’ha acabat de sortir, perquè igualment a Extremadura (no s’entén gaire per què), a Cantàbria, a Màlaga, a Aragó… se li han tirat a sobre per haver quedat fora del mapa. La qüestió és que Foment ha presumit als quatre vents que s’han acceptat tots els projectes que havia presentat, tot i que no és ben bé així. Ha perdut un parell de llençols en la bugada. El més dolorós, la travessia central pirinenca, que el 2003 era en la llista de prioritats, i Europa l’ha esborrat per cara i ineficient. Tota una bufetada al centralisme, malgrat que Foment s’ha entossudit a dotar-la amb una partida de 110 milions (110!) en els pròxims anys, per fer-hi estudis previs. L’altra pèrdua és l’anomenada línia del Quixot, que travessava la Manxa des de Portugal fins a València per territoris semideserts, contra tota lògica econòmica. Europa s’ha plantat, i en els dos casos ha dit a l’Estat espanyol que, si de cas, els inclou en la xarxa global (a llarg termini, amb l’horitzó del 2050). I ja es veurà…
Hi ha altres mitges mentides en el discurs oficial del ministeri, que a més aprofita una presentació europea que dóna peu a la confusió, començant per mapes d’interpretació equívoca. Per exemple, realment no és cert que Europa hagi inclòs el corredor central en la seva xarxa, sinó un corredor del Mediterrani bifurcat: el natural, que baixa fins a Almeria i des d’aquí trenca per l’interior fins a Sevilla, i un altre que es desdobla a Tarragona, per la línia de Móra i Casp en el cas de les mercaderies (i no pas per Lleida; compte a la patinada de l’alcalde Àngel Ros celebrant-ho dimecres passat) cap a Saragossa, Madrid i Algesires. Vaja, el que Germà Bel va batejar com a Madriterrani. A més, les dues línies que vénen de Portugal cap a Madrid i Valladolid i surten per Irun, la Comissió les engloba realment en una de sola que anomena Lisboa-Estrasburg. Tots els altres trams inclosos en la xarxa bàsica, per Brussel·les són subsidiaris dels dos eixos citats.
Feta aquesta distinció, la proposta europea va una mica més enllà i, tal com li reclamava el lobby Ferrmed, explicita un seguit de projectes que encara rebran un tracte preferent. És a dir, dels 31.700 milions que invertirà en la xarxa bàsica els pròxims vuit anys, un 80% s’hi hauran de destinar per força, fins al punt que ja tenen partides reservades en el marc financer plurianual 2014-2020, en fase d’aprovació definitiva. La UE inclou en la llista actuacions horitzontals com ara implantació de sistemes de seguretat i de gestió ferroviària, i connexió als aeroports i ports (de fet, justament avui el ministeri ja hi signarà un conveni); i també inclou els deu corredors que considera més fonamentals, entre els quals hi ha els dos esmentats a l’Estat.
La UE fins i tot concreta quins trams cal prioritzar d’aquí al 2020, i posa dates en alguns casos. I només un eix a l’Estat apareix sencer en la llista: el corredor mediterrani costaner, tot i que és cert que en l’ampli tram de València a Sevilla només hi conceptua un ambigu “estudis i treballs”, sense data d’acabament. En el Madriterrani, la llista oblida –ajorna fins al 2030– el tram de Madrid a Tarragona. En l’atlàntic, no hi apareix el de Valladolid al País Basc. I en el Cantàbric-Mediterrani, hi falta el de Bilbao a Pamplona, ja que sí que hi surt el d’aquí a Sagunt, en l’apartat “altres seccions” (en què també hi ha les línies del nord-oest peninsular), que penja dels deu corredors principals. El tram Madrid-Albacete de l’Atlàntic-Mediterrani tampoc hi surt com a prioritat.
Brussel·les ha fixat dues velocitats, doncs, tot i que Foment continuï dient que tots els eixos són iguals i que els desenvoluparà en paral·lel. Tampoc pot vendre com un favor, el ministeri, que el 2020 tindrà llest el mediterrani (almenys en el tram litoral): és que Europa l’hi obliga! Per això, el secretari d’estat de Transports, Isaías Táboas, va dir dissabte que l’eix serà realitat mani qui mani a Madrid. Ja es poden barallar tant com vulguin els polítics, que Europa ha parlat. Tot i que, vistos els precedents, no serà sobrer si des dels Països Catalans se’ls recorda.
Dos únics corredors.
La proposta europea prioritza deu corredors a desenvolupar fins al 2020, dels quals dos passen per l’Estat. Un és el mediterrani, inclosa una bifurcació des de Tarragona cap a Madrid i Algesires. L’altre és l’eix Lisboa-Estrasburg, amb dues línies de Portugal a Madrid i Valladolid, i des d’aquí cap a Irun. Subsidiàriament, també prioritza les línies de Galícia i Astúries, i la de Sagunt a Pamplona.
La lletra petita de la decisió europea sobre la xarxa de transports
—25 de octubre de 2011
Corredors entre línies
Foment presumeix que Brussel·les ha inclòs en la xarxa bàsica els cinc corredors que havia presentat, però ha perdut un parell de llençols pel camí, com ara la travessia pirinenca
Europa ha fixat dues velocitats, i l’únic eix de l’Estat que ajudarà a desenvolupar sencer en la primera, fins al 2020, és el mediterrani, diguin el que diguin a Madrid
Reportatge d’Òscar Palau publicat a El Punt Avui del 24.10.2011
Vet aquí, en el mapa adjunt, els cinc corredors ferroviaris que el govern espanyol ha aconseguit que la Comissió Europea inclogués en la xarxa bàsica de transports, tant per a passatgers com per a mercaderies. És a dir, la que ha d’estar acabada a mitjà termini, abans del 2030, i la que dotarà amb ajuts del 20% de les obres, que poden pujar al 40% en els trams transfronterers i els colls d’ampolla i al 50% en la redacció de projectes. La data final, aquest cop, no és orientativa, sinó un compromís ferm entre els estats i la Unió Europea que quedarà fixat en un reglament comunitari. I se sancionarà aquell que no compleixi, si bé fins ara no s’ha aclarit com.
Fins aquí, el ministre de Foment, José Blanco, sembla que ha aconseguit el que volia: més cafè per a tothom, no fos cas que semblés que afavoria Catalunya. Tot i que, en època electoral, no se n’ha acabat de sortir, perquè igualment a Extremadura (no s’entén gaire per què), a Cantàbria, a Màlaga, a Aragó… se li han tirat a sobre per haver quedat fora del mapa. La qüestió és que Foment ha presumit als quatre vents que s’han acceptat tots els projectes que havia presentat, tot i que no és ben bé així. Ha perdut un parell de llençols en la bugada. El més dolorós, la travessia central pirinenca, que el 2003 era en la llista de prioritats, i Europa l’ha esborrat per cara i ineficient. Tota una bufetada al centralisme, malgrat que Foment s’ha entossudit a dotar-la amb una partida de 110 milions (110!) en els pròxims anys, per fer-hi estudis previs. L’altra pèrdua és l’anomenada línia del Quixot, que travessava la Manxa des de Portugal fins a València per territoris semideserts, contra tota lògica econòmica. Europa s’ha plantat, i en els dos casos ha dit a l’Estat espanyol que, si de cas, els inclou en la xarxa global (a llarg termini, amb l’horitzó del 2050). I ja es veurà…
Hi ha altres mitges mentides en el discurs oficial del ministeri, que a més aprofita una presentació europea que dóna peu a la confusió, començant per mapes d’interpretació equívoca. Per exemple, realment no és cert que Europa hagi inclòs el corredor central en la seva xarxa, sinó un corredor del Mediterrani bifurcat: el natural, que baixa fins a Almeria i des d’aquí trenca per l’interior fins a Sevilla, i un altre que es desdobla a Tarragona, per la línia de Móra i Casp en el cas de les mercaderies (i no pas per Lleida; compte a la patinada de l’alcalde Àngel Ros celebrant-ho dimecres passat) cap a Saragossa, Madrid i Algesires. Vaja, el que Germà Bel va batejar com a Madriterrani. A més, les dues línies que vénen de Portugal cap a Madrid i Valladolid i surten per Irun, la Comissió les engloba realment en una de sola que anomena Lisboa-Estrasburg. Tots els altres trams inclosos en la xarxa bàsica, per Brussel·les són subsidiaris dels dos eixos citats.
Feta aquesta distinció, la proposta europea va una mica més enllà i, tal com li reclamava el lobby Ferrmed, explicita un seguit de projectes que encara rebran un tracte preferent. És a dir, dels 31.700 milions que invertirà en la xarxa bàsica els pròxims vuit anys, un 80% s’hi hauran de destinar per força, fins al punt que ja tenen partides reservades en el marc financer plurianual 2014-2020, en fase d’aprovació definitiva. La UE inclou en la llista actuacions horitzontals com ara implantació de sistemes de seguretat i de gestió ferroviària, i connexió als aeroports i ports (de fet, justament avui el ministeri ja hi signarà un conveni); i també inclou els deu corredors que considera més fonamentals, entre els quals hi ha els dos esmentats a l’Estat.
La UE fins i tot concreta quins trams cal prioritzar d’aquí al 2020, i posa dates en alguns casos. I només un eix a l’Estat apareix sencer en la llista: el corredor mediterrani costaner, tot i que és cert que en l’ampli tram de València a Sevilla només hi conceptua un ambigu “estudis i treballs”, sense data d’acabament. En el Madriterrani, la llista oblida –ajorna fins al 2030– el tram de Madrid a Tarragona. En l’atlàntic, no hi apareix el de Valladolid al País Basc. I en el Cantàbric-Mediterrani, hi falta el de Bilbao a Pamplona, ja que sí que hi surt el d’aquí a Sagunt, en l’apartat “altres seccions” (en què també hi ha les línies del nord-oest peninsular), que penja dels deu corredors principals. El tram Madrid-Albacete de l’Atlàntic-Mediterrani tampoc hi surt com a prioritat.
Brussel·les ha fixat dues velocitats, doncs, tot i que Foment continuï dient que tots els eixos són iguals i que els desenvoluparà en paral·lel. Tampoc pot vendre com un favor, el ministeri, que el 2020 tindrà llest el mediterrani (almenys en el tram litoral): és que Europa l’hi obliga! Per això, el secretari d’estat de Transports, Isaías Táboas, va dir dissabte que l’eix serà realitat mani qui mani a Madrid. Ja es poden barallar tant com vulguin els polítics, que Europa ha parlat. Tot i que, vistos els precedents, no serà sobrer si des dels Països Catalans se’ls recorda.
Dos únics corredors.
La proposta europea prioritza deu corredors a desenvolupar fins al 2020, dels quals dos passen per l’Estat. Un és el mediterrani, inclosa una bifurcació des de Tarragona cap a Madrid i Algesires. L’altre és l’eix Lisboa-Estrasburg, amb dues línies de Portugal a Madrid i Valladolid, i des d’aquí cap a Irun. Subsidiàriament, també prioritza les línies de Galícia i Astúries, i la de Sagunt a Pamplona.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Corredor Mediterrani
Presentada la Agenda Catalana para el Corredor Mediterráneo
El corredor supondrá dejar de emitir unas 90.000 toneladas de CO2 al año
La Consejería de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña presentó la Agenda Catalana para el Corredor Mediterráneo inmediatamente después de que la Comisión Europea la incluyera el pasado 19 de octubre en la Red Básica Transeuropea de Transportes.
Así, la Generalitat expuso la propuesta del Govern incluida en la Agenda Catalana para el Corredor Mediterráneo que establece las infraestructuras ferroviarias a ejecutar y la programación de los trabajos a corto, medio y largo plazo que garanticen las condiciones de capacidad y prestaciones necesarias para el transporte tanto de personas como de mercancías.
En este sentido, el consejero de Territorio y Sostenibilidad, Lluis Recoder destacó que desde el Govern celebran que el corredor haya sido incluido como línea prioritaria a nivel europeo, porque " pone fin a una anomalía histórica ", aunque ha dejado claro que aún queda mucho trabajo por hacer. "Si bien el Corredor Mediterráneo será destinatario de fondos europeos, hasta un 20 por ciento del presupuesto de las obras, del Estado depende la decisión crucial de priorizar determinados ejes por delante del resto", recordó el consejero.
El Corredor Mediterráneo, entendido como un conjunto de infraestructuras ferroviarias, constituye un eje estratégico del transporte para Cataluña y la competitividad de su economía, ya que conecta las principales áreas de actividad económica e infraestructuras aeroportuarias, portuarias y logísticas del país con el resto del litoral peninsular y con Europa. En este sentido, el conseller ha subrayado que el corredor "es una infraestructura ferroviaria de altas prestaciones que nos abre al mundo y nos hace más competitivos".
Esta actuación permite también avanzar hacia una economía baja en carbono, menos dependiente de los combustibles fósiles y menos vulnerable al aumento del precio del petróleo, ya que contribuirá a reducir el tráfico de vehículos pesados en la red viaria. El consejero ha explicado que el corredor significará dejar de emitir unas 90.000 toneladas de CO2 al año, que representan el 6 por ciento de todas las emisiones generadas por el sector del transporte en Cataluña.
Sobre el Corredor Mediterráneo
El Corredor Mediterráneo, el más veterano en esa lucha por la inclusión en los ejes comunitarios, ha sido refrendado casi en su integridad, incorporando todo el itinerario desde la frontera de Portbou hasta Algeciras. Es un corredor de especial relevancia económica ya que liga algunas de las zonas con más actividad logística y económica de España y que viene reclamando con espacial insistencia el lobby Ferrmed. Este corredor se desarrollará desde Almería hasta Málaga por Granada por un tramo interior. Como extensiones, formando parte de la red global, se contemplan prolongaciones a Sevilla, Cádiz y Huelva. Es la que se lleva la mayor parte de los gastos previstos, con 19.424 millones de euros previstos y, según Fomento, estaría plenamente operativo antes de 2020.
http://www.vialibre-ffe.com
El corredor supondrá dejar de emitir unas 90.000 toneladas de CO2 al año
La Consejería de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña presentó la Agenda Catalana para el Corredor Mediterráneo inmediatamente después de que la Comisión Europea la incluyera el pasado 19 de octubre en la Red Básica Transeuropea de Transportes.
Así, la Generalitat expuso la propuesta del Govern incluida en la Agenda Catalana para el Corredor Mediterráneo que establece las infraestructuras ferroviarias a ejecutar y la programación de los trabajos a corto, medio y largo plazo que garanticen las condiciones de capacidad y prestaciones necesarias para el transporte tanto de personas como de mercancías.
En este sentido, el consejero de Territorio y Sostenibilidad, Lluis Recoder destacó que desde el Govern celebran que el corredor haya sido incluido como línea prioritaria a nivel europeo, porque " pone fin a una anomalía histórica ", aunque ha dejado claro que aún queda mucho trabajo por hacer. "Si bien el Corredor Mediterráneo será destinatario de fondos europeos, hasta un 20 por ciento del presupuesto de las obras, del Estado depende la decisión crucial de priorizar determinados ejes por delante del resto", recordó el consejero.
El Corredor Mediterráneo, entendido como un conjunto de infraestructuras ferroviarias, constituye un eje estratégico del transporte para Cataluña y la competitividad de su economía, ya que conecta las principales áreas de actividad económica e infraestructuras aeroportuarias, portuarias y logísticas del país con el resto del litoral peninsular y con Europa. En este sentido, el conseller ha subrayado que el corredor "es una infraestructura ferroviaria de altas prestaciones que nos abre al mundo y nos hace más competitivos".
Esta actuación permite también avanzar hacia una economía baja en carbono, menos dependiente de los combustibles fósiles y menos vulnerable al aumento del precio del petróleo, ya que contribuirá a reducir el tráfico de vehículos pesados en la red viaria. El consejero ha explicado que el corredor significará dejar de emitir unas 90.000 toneladas de CO2 al año, que representan el 6 por ciento de todas las emisiones generadas por el sector del transporte en Cataluña.
Sobre el Corredor Mediterráneo
El Corredor Mediterráneo, el más veterano en esa lucha por la inclusión en los ejes comunitarios, ha sido refrendado casi en su integridad, incorporando todo el itinerario desde la frontera de Portbou hasta Algeciras. Es un corredor de especial relevancia económica ya que liga algunas de las zonas con más actividad logística y económica de España y que viene reclamando con espacial insistencia el lobby Ferrmed. Este corredor se desarrollará desde Almería hasta Málaga por Granada por un tramo interior. Como extensiones, formando parte de la red global, se contemplan prolongaciones a Sevilla, Cádiz y Huelva. Es la que se lleva la mayor parte de los gastos previstos, con 19.424 millones de euros previstos y, según Fomento, estaría plenamente operativo antes de 2020.
http://www.vialibre-ffe.com
- Attachments
-
- 7868_plano_corr_medit.jpg (36.89 KiB) Viewed 8811 times