Nota: fil provinent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=7&t=178
Desgraciada notícia. Culpa de que les illes del mig estan desprotegides, en part? Només cal veure a la Meridiana, a l'alçada amb Escocia, que l'illa central no té cap protecció
http://www.lavanguardia.es/sucesos/2010 ... elona.html
Muere un niño de 10 años en un atropello múltiple en la Meridiana de Barcelona
Un turismo ha perdido el control y ha embestido a un grupo de personas que se encontraban en una isla peatonal esperando para cruzar
Sucesos | 12/12/2010 - 09:06h
Barcelona. (EFE).- Un menor de unos 10 años ha muerto y tres personas más han resultado heridas a consecuencia de un atropello múltiple que se ha producido en el barrio de Navas de Barcelona, cuando un turismo ha embestido a un grupo de personas que se encontraban en una isla peatonal en el centro de la avenida Meridiana.
Según los primeros indicios, el accidente se ha producido en el cruce entre la calle Espronceda con la avenida Meridiana y al parecer el menor fallecido, y los tres heridos, dos mujeres y otro menor eran miembros de una misma familia.
Fuentes municipales han informado de que la guardia urbana ha tenido aviso del accidente sobre las 19:45 horas.
Hasta el lugar se han desplazado numerosos equipos sanitarios que han trasladado a los heridos a centros hospitalarios.
Avinguda Meridiana: pacificació?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estava cantat
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... diana.html
Onze entitats ja van demanar fa 3 anys pacificar la Meridiana
L'octubre del 2007 van elaborar un document en el que reclamaven convertir aquesta via en urbana
El mes febrer passat van insistir en tenir una reunió amb Escarp
14/12/10 02:00 - BARCELONA - Clara Ribas
Onze entitats veïnals ubicades als barris per on circula la Meridiana, com el Clot, Navas, La Sagrera, Prosperitat o els comerciants del Camp de l'Arpa, van signar l'octubre de 2007 un manifest en el que reclamaven ”la tranformació de l'Autopista Meridiana en Avinguda Meridiana”, i exigien la pacificació d'aquesta via ràpida. Aquest cap de setmana es va produir un atropellament mortal a la Meridiana, cantonada amb Espronceda, sembla que per un excés de velocitat.
Ara fa sis mesos, les entitats veïnals van enviar una petició de reunió a la regidora de prevenció i seguretat, Assumpta Escarp i també al regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, en el que insistien en aquesta reinvidació. “L'Avinguda Meridiana és un gran problema que els veïns venen arrossegant des de fa molt temps. El soroll, la contaminació, l'excés de velocitat, la deshumanització com a via urbana i de la ciutat, la falta d'espais verds, o la falta d'elements ornamentals , afecten a la vida dels nostres barris”, comença la carta. Les associacions signants consideraven també ”un greuge comparatiu” el fet que en altres vies ràpides s'hagués procedit a fer un cobrimento altres accions, i que en canvi, a la Meridiana no s'hagi actuat i no s'hagi pacificat el trànsit. Entre els diferents punts que destacaven com a principals problemes per als veïns, hi havia el del transport privat, en el que recordaven que “els vehicles continuen transitant a velocitats molt elevades”.
Carrils més estrets
Per a això, demanaven la reducció del nombre de carrils i de l'espai de cadascun d'aquests. Per altra banda, reclamaven que els semàfors per a vianants duressin més estona, ja que, segons deien, no hi havia temps suficient per a creuar. En aquest sentit, el president de l'associació de veïns de la Sagrera, Josep Barbero, ha explicat a aquest diari, la petició de reduir l'amplada i el nombre de carrils:“el fet que hi hagi tant d'espai entre un carril i l'altre fa que no tinguin por i circulen a molta més velocitat dels 50 quilòmetres permesos”.
Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres. Aquesta és l'opinió de Miquel Catasús, de l'AAVV del Clot, el qual reclama més transport públic que recorri l'avinguda i que el carril bici circuli per la calçada.
Des de l'Ajuntament no es va concretar ahir en quin punt es troba la petició d'un projecte de pacificació de la via ràpida.
Onze entitats ja van demanar fa 3 anys pacificar la Meridiana
L'octubre del 2007 van elaborar un document en el que reclamaven convertir aquesta via en urbana
El mes febrer passat van insistir en tenir una reunió amb Escarp
14/12/10 02:00 - BARCELONA - Clara Ribas
Onze entitats veïnals ubicades als barris per on circula la Meridiana, com el Clot, Navas, La Sagrera, Prosperitat o els comerciants del Camp de l'Arpa, van signar l'octubre de 2007 un manifest en el que reclamaven ”la tranformació de l'Autopista Meridiana en Avinguda Meridiana”, i exigien la pacificació d'aquesta via ràpida. Aquest cap de setmana es va produir un atropellament mortal a la Meridiana, cantonada amb Espronceda, sembla que per un excés de velocitat.
Ara fa sis mesos, les entitats veïnals van enviar una petició de reunió a la regidora de prevenció i seguretat, Assumpta Escarp i també al regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, en el que insistien en aquesta reinvidació. “L'Avinguda Meridiana és un gran problema que els veïns venen arrossegant des de fa molt temps. El soroll, la contaminació, l'excés de velocitat, la deshumanització com a via urbana i de la ciutat, la falta d'espais verds, o la falta d'elements ornamentals , afecten a la vida dels nostres barris”, comença la carta. Les associacions signants consideraven també ”un greuge comparatiu” el fet que en altres vies ràpides s'hagués procedit a fer un cobrimento altres accions, i que en canvi, a la Meridiana no s'hagi actuat i no s'hagi pacificat el trànsit. Entre els diferents punts que destacaven com a principals problemes per als veïns, hi havia el del transport privat, en el que recordaven que “els vehicles continuen transitant a velocitats molt elevades”.
Carrils més estrets
Per a això, demanaven la reducció del nombre de carrils i de l'espai de cadascun d'aquests. Per altra banda, reclamaven que els semàfors per a vianants duressin més estona, ja que, segons deien, no hi havia temps suficient per a creuar. En aquest sentit, el president de l'associació de veïns de la Sagrera, Josep Barbero, ha explicat a aquest diari, la petició de reduir l'amplada i el nombre de carrils:“el fet que hi hagi tant d'espai entre un carril i l'altre fa que no tinguin por i circulen a molta més velocitat dels 50 quilòmetres permesos”.
Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres. Aquesta és l'opinió de Miquel Catasús, de l'AAVV del Clot, el qual reclama més transport públic que recorri l'avinguda i que el carril bici circuli per la calçada.
Des de l'Ajuntament no es va concretar ahir en quin punt es troba la petició d'un projecte de pacificació de la via ràpida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estava cantat
El carril bici actual és vergonyós. Entre obres, boques noves de metro col·locades sense tenir en compte el carril bici existent, contenidors d'escombraries, furgonetes de càrrega i descàrrega i parades d'autobús és impossible recórrer més de 100 metres en línia recta.Avui wrote:Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres.
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
http://elperiodico.cat/ca/noticias/dist ... da-1142174
La Meridiana aspira a ser una zona més humanitzada
L'ajuntament estudia un pla per crear un gran bulevard des del carrer de València fins a la Gran Via. Els carrils bus-VAO i les reurbanitzacions intenten minimitzar l'impacte del cotxe
Dimecres, 7 de setembre del 2011
DAVID PLACER
BARCELONA
Transformar la Meridiana en una avinguda més integrada i menys agressiva per als vianants és un dels reptes difícils que haurà d'afrontar l'Ajuntament de Barcelona els pròxims quatre anys. L'entrada a la ciutat, massa agressiva i segregada per als veïns de la zona, plena de passarel·les que dificulten el pas de persones amb mobilitat reduïda, i amb un elevat nivell de soroll, serà objecte d'estudi els pròxims mesos per intentar que la via pugui aconseguir un grau més d'integració i humanització.
La idea, en què ja havia treballat el govern anterior, ha estat marcada com un dels eixos centrals del nou mandat. La proposta de crear un gran bulevard entre el carrer de València i la plaça de les Glòries, on actualment hi ha una rambla, va ser una de les promeses electorals del govern de CiU i es desenvoluparà els pròxims mesos. El nou equip de govern municipal considera que l'actual estructura de l'avinguda resulta una frontera difícil de superar per als barris i intentarà avançar reformes urbanístiques per aconseguir una integració més gran entre els dos costats de l'avinguda. L'etern dilema entre la rambla o el bulevard segurament tornarà a envair les discussions dels plens municipals.
NAVAS I LA SAGRERA / Una de les propostes concretes és l'obertura del carrer del Degà Bahí, entre els carrers del Sospir i l'avinguda de Meridiana, que inclou la creació de noves zones verdes, una guarderia i un aparcament subterrani. Els veïns de la zona han demanat a l'ajuntament intervencions per millorar l'entorn de la zona que anys enrere va tenir problemes d'ocupació il·legal d'immobles.
Les actuacions urbanístiques busquen intensificar la qualitat de vida dels veïns dels barris de Navas i la Sagrera i per aconseguir-ho
s'estudiaran alternatives per millorar les comunicacions dels carrers que travessen la Meridiana i la mobilitat de veïns i vianants als dos costats de l'avinguda. Els tècnics
de l'ajuntament estudiaran aquestes millores que, fins ara, encara
no tenen una data d'inici estipulada, ja que el pla afecta diversos districtes i els tècnics municipals hauran de treballar en les línies estratègiques de cada un dels projectes urbanístics que s'emmarcaran dins del Pla d'Actuació Municipal (PAM).
CARRIL BUS-VAO / Les primeres obres de transformació de l'avinguda ja eren visibles a principis d'any amb la construcció d'unes vies elevades a la C-33 que culminaran amb la posada en marxa de dos carrils centrals (un de pujada i un altre de baixada) per a vehicles d'alta ocupació. L'anomenat carril bus-VAO (per a vehicles amb almenys tres persones) pretén fomentar una utilització més racional del cotxe particular i promocionar l'ús del transport públic.
La posada en marxa dels nous carrils implica una transformació urbanística dels voltants de la Meridiana per reconduir el trànsit sense perdre els carrils existents. Actualment es treballa a les illes intermèdies de la Meridiana i en la urbanització del sector de Trinitat Nova.
Els treballs a la part alta de l'avinguda també inclouen un canvi en els accessos a Trinitat Nova i Trinitat Vella i la construcció de l'anomenada Porta Trinitat, a l'encreuament amb la ronda de Dalt on es construeix una gasolinera i la futura seu de revisió periòdica de la ITV, que ja té concedida la llicència d'obres.
Els projectes de construcció de vivendes protegides destinades a joves i persones grans continuen la seva marxa, d'acord amb els serveis tècnics de l'ajuntament, segons
està previst en el planejament urbanístic de la zona. Ja s'ha construït un edifici de pisos de protecció oficial i actualment es treballa en la urbanització dels voltants de la carretera de Ribes i de la subestació de Trinitat, unes obres que està executant l'empresa municipal Bagursa.
PASSOS PREVIS / Fa dos anys l'ajuntament va encarregar a l'empresa
Cicsa la redacció d'un projecte
per a la remodelació i millora dels accessos de la Meridiana al barri de Trinitat Vella (Nou Barris) que comprèn els carrers de S'Agaró i la Meridiana delimitats entre els de Garbí i Via Favència. Amb aquesta remodelació, segons assegura l'ajuntament, s'ha aconseguit una ordenació més racional de l'espai públic.
Doncs esperem que no quedi tant "humanitzada" com apareix a la infografia de la foto:
La Meridiana aspira a ser una zona més humanitzada
L'ajuntament estudia un pla per crear un gran bulevard des del carrer de València fins a la Gran Via. Els carrils bus-VAO i les reurbanitzacions intenten minimitzar l'impacte del cotxe
Dimecres, 7 de setembre del 2011
DAVID PLACER
BARCELONA
Transformar la Meridiana en una avinguda més integrada i menys agressiva per als vianants és un dels reptes difícils que haurà d'afrontar l'Ajuntament de Barcelona els pròxims quatre anys. L'entrada a la ciutat, massa agressiva i segregada per als veïns de la zona, plena de passarel·les que dificulten el pas de persones amb mobilitat reduïda, i amb un elevat nivell de soroll, serà objecte d'estudi els pròxims mesos per intentar que la via pugui aconseguir un grau més d'integració i humanització.
La idea, en què ja havia treballat el govern anterior, ha estat marcada com un dels eixos centrals del nou mandat. La proposta de crear un gran bulevard entre el carrer de València i la plaça de les Glòries, on actualment hi ha una rambla, va ser una de les promeses electorals del govern de CiU i es desenvoluparà els pròxims mesos. El nou equip de govern municipal considera que l'actual estructura de l'avinguda resulta una frontera difícil de superar per als barris i intentarà avançar reformes urbanístiques per aconseguir una integració més gran entre els dos costats de l'avinguda. L'etern dilema entre la rambla o el bulevard segurament tornarà a envair les discussions dels plens municipals.
NAVAS I LA SAGRERA / Una de les propostes concretes és l'obertura del carrer del Degà Bahí, entre els carrers del Sospir i l'avinguda de Meridiana, que inclou la creació de noves zones verdes, una guarderia i un aparcament subterrani. Els veïns de la zona han demanat a l'ajuntament intervencions per millorar l'entorn de la zona que anys enrere va tenir problemes d'ocupació il·legal d'immobles.
Les actuacions urbanístiques busquen intensificar la qualitat de vida dels veïns dels barris de Navas i la Sagrera i per aconseguir-ho
s'estudiaran alternatives per millorar les comunicacions dels carrers que travessen la Meridiana i la mobilitat de veïns i vianants als dos costats de l'avinguda. Els tècnics
de l'ajuntament estudiaran aquestes millores que, fins ara, encara
no tenen una data d'inici estipulada, ja que el pla afecta diversos districtes i els tècnics municipals hauran de treballar en les línies estratègiques de cada un dels projectes urbanístics que s'emmarcaran dins del Pla d'Actuació Municipal (PAM).
CARRIL BUS-VAO / Les primeres obres de transformació de l'avinguda ja eren visibles a principis d'any amb la construcció d'unes vies elevades a la C-33 que culminaran amb la posada en marxa de dos carrils centrals (un de pujada i un altre de baixada) per a vehicles d'alta ocupació. L'anomenat carril bus-VAO (per a vehicles amb almenys tres persones) pretén fomentar una utilització més racional del cotxe particular i promocionar l'ús del transport públic.
La posada en marxa dels nous carrils implica una transformació urbanística dels voltants de la Meridiana per reconduir el trànsit sense perdre els carrils existents. Actualment es treballa a les illes intermèdies de la Meridiana i en la urbanització del sector de Trinitat Nova.
Els treballs a la part alta de l'avinguda també inclouen un canvi en els accessos a Trinitat Nova i Trinitat Vella i la construcció de l'anomenada Porta Trinitat, a l'encreuament amb la ronda de Dalt on es construeix una gasolinera i la futura seu de revisió periòdica de la ITV, que ja té concedida la llicència d'obres.
Els projectes de construcció de vivendes protegides destinades a joves i persones grans continuen la seva marxa, d'acord amb els serveis tècnics de l'ajuntament, segons
està previst en el planejament urbanístic de la zona. Ja s'ha construït un edifici de pisos de protecció oficial i actualment es treballa en la urbanització dels voltants de la carretera de Ribes i de la subestació de Trinitat, unes obres que està executant l'empresa municipal Bagursa.
PASSOS PREVIS / Fa dos anys l'ajuntament va encarregar a l'empresa
Cicsa la redacció d'un projecte
per a la remodelació i millora dels accessos de la Meridiana al barri de Trinitat Vella (Nou Barris) que comprèn els carrers de S'Agaró i la Meridiana delimitats entre els de Garbí i Via Favència. Amb aquesta remodelació, segons assegura l'ajuntament, s'ha aconseguit una ordenació més racional de l'espai públic.
Doncs esperem que no quedi tant "humanitzada" com apareix a la infografia de la foto:
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
Jo opino que la humanització hauria d'arribar fins al Passeig de Fabra i Puig, i un bon exemple d'humanització, ha sigut General Mitre, soterrant els cotxes. cosa que s'hauria de fer, no només a la Meridiana (Entre Fabra i Puig i Glòries) i a la Diagonal (Entre Glòries i Francesc Macià). És però una obra colossal que ara no estem per pagar.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
La idea de soterrar el pas dels cotxes està força bé, a mi se m'havia passat pel cap almenys en el tram de la Meridiana entre Escòcia/Dublín/Concepció Arenal i Garcilaso, dins el que cap fàcil ja que hi ha poques cruïlles i les estacions de metro estan als extrems del tram (suposo que reformar andanes, vigilar amb els túnels de tren, etc. deu ser més complicat), i també entre Pg de Gràcia o Balmes i Francesc Macià (el més saturat, aprofitant la reforma en superfície, però fins a Balmes no hi ha cap línia de tren ni metro, i des d'aquí ja he llegit estudis de possibles remeis pel dipòsit o depuradora d'aigua de la zona de Pg de Gràcia, suposo que al fil de la reforma de la Diagonal per la possible inclusió del túnel ferroviari).Lluita1714 wrote:Jo opino que la humanització hauria d'arribar fins al Passeig de Fabra i Puig, i un bon exemple d'humanització, ha sigut General Mitre, soterrant els cotxes. cosa que s'hauria de fer, no només a la Meridiana (Entre Fabra i Puig i Glòries) i a la Diagonal (Entre Glòries i Francesc Macià). És però una obra colossal que ara no estem per pagar.
Naturalment, tal com ho planteges, més complet, estaria millor, per no dir que encara millor si no fes falta per menys ús del cotxe.
Totalment d'acord, i això que no vaig en bicicleta per Barcelona. Especialment pel fet que el carril bus se situï entre l'autobús i les parades que té.Sagrerenc wrote:El carril bici actual és vergonyós. Entre obres, boques noves de metro col·locades sense tenir en compte el carril bici existent, contenidors d'escombraries, furgonetes de càrrega i descàrrega i parades d'autobús és impossible recórrer més de 100 metres en línia recta.Avui wrote:Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Promoure el TP per a dissuadir del cotxe privat
Personalment, crec que fer autopistes urbanes, en superfície o sota terra, és una política de transport equivocada. No es tracta de bloquejar-ho tot a canvi de res, sinó de facilitar el desplaçament de tots en un terreny que té poc espai, com és el cas de les grans ciutats i encara més de Barcelona. Una altra cosa són túnels per a evitar obstacles puntuals, tipus Pl. Espanya, Glòries o Túnel de la Rovira.
Abans que res, cal tenir clares les línies mestres de la política de mobilitat urbana. Un cop estiguin definides, cal obrar en conseqüència.
Abans que res, cal tenir clares les línies mestres de la política de mobilitat urbana. Un cop estiguin definides, cal obrar en conseqüència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
593Dromedario wrote:La idea de soterrar el pas dels cotxes està força bé, a mi se m'havia passat pel cap almenys en el tram de la Meridiana entre Escòcia/Dublín/Concepció Arenal i Garcilaso, dins el que cap fàcil ja que hi ha poques cruïlles i les estacions de metro estan als extrems del tram (suposo que reformar andanes, vigilar amb els túnels de tren, etc. deu ser més complicat), i també entre Pg de Gràcia o Balmes i Francesc Macià (el més saturat, aprofitant la reforma en superfície, però fins a Balmes no hi ha cap línia de tren ni metro, i des d'aquí ja he llegit estudis de possibles remeis pel dipòsit o depuradora d'aigua de la zona de Pg de Gràcia, suposo que al fil de la reforma de la Diagonal per la possible inclusió del túnel ferroviari).Lluita1714 wrote:Jo opino que la humanització hauria d'arribar fins al Passeig de Fabra i Puig, i un bon exemple d'humanització, ha sigut General Mitre, soterrant els cotxes. cosa que s'hauria de fer, no només a la Meridiana (Entre Fabra i Puig i Glòries) i a la Diagonal (Entre Glòries i Francesc Macià). És però una obra colossal que ara no estem per pagar.
Naturalment, tal com ho planteges, més complet, estaria millor, per no dir que encara millor si no fes falta per menys ús del cotxe.Totalment d'acord, i això que no vaig en bicicleta per Barcelona. Especialment pel fet que el carril bus se situï entre l'autobús i les parades que té.Sagrerenc wrote:El carril bici actual és vergonyós. Entre obres, boques noves de metro col·locades sense tenir en compte el carril bici existent, contenidors d'escombraries, furgonetes de càrrega i descàrrega i parades d'autobús és impossible recórrer més de 100 metres en línia recta.Avui wrote:Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres.
El problema de soterrar la circulació de vehicles és el cost elevat que això suposaria. En obra Civil la realització de túnels és el tipus d'obra més car i amb molta diferència i en la situació que estem no crec que es veies amb bons ulls aquest "despilfarre" de diners. Ara, no seria el primer tram llarg soterrat. Un clar exemple del que crec que s'està proposant en aquest fil és la Ronda del Mig des de la Plaça Cerdà fins la Diagonal, creant una rambla o bulevard a sobre, reduiria considerablement el nivell de soroll, riscos de circulació i uniria barris que actualment semblen ciutats diferents per aquesta autopista anomenada Meridiana.
Jo també ho veig d'aquesta forma, el primer que s'hauria d'estudiar és cap a on vol anar Barcelona respecte el transport públic, un cop decidit això, és marcar les directrius a siguir durant els següents anys.Guigui wrote:Personalment, crec que fer autopistes urbanes, en superfície o sota terra, és una política de transport equivocada. No es tracta de bloquejar-ho tot a canvi de res, sinó de facilitar el desplaçament de tots en un terreny que té poc espai, com és el cas de les grans ciutats i encara més de Barcelona. Una altra cosa són túnels per a evitar obstacles puntuals, tipus Pl. Espanya, Glòries o Túnel de la Rovira.
Abans que res, cal tenir clares les línies mestres de la política de mobilitat urbana. Un cop estiguin definides, cal obrar en conseqüència.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
Per millorar la Meridiana, no cal soterrar el trànsit (com a mínim de moment). En el tram Fabra i Puig / València, caldria:
- Col·locar radars, fixos i mòbils, per aconseguir que la velocitat real dels cotxes sigui de 50 Km/h. Actualment el més normal és circular entre 60 i 80 Km/h, i de tant en tant passa algun a més de 100 Km/h. Aquesta mesura reduiria el soroll i els accidents.
- Millorar la mitjana. Actualment és un suïcidi quedar-se a la mitjana de la Meridiana. És estreta i no està protegida més que amb pilones de plàstic o directament amb res. Cal fer-les més àmplies (aprofitant per crear una línia d'arbrat central) i protegir-les amb tanques que resisteixin els xocs. Desgraciadament, ja han mort moltes persones en aquestes mitjanes.
- Augmentar la permeabilitat col·locant-hi més semàfors per aconseguir que, com a màxim, hi hagi 150 metres entre dos passos de vianants amb semàfor.
- Restaurar el carril bici. Si bé al principi era un bon carril bici, els últims anys ha estat esquarterat amb obstacles i desviaments per tot arreu fins a fer-lo inservible i perillós tant pels ciclistes com pels vianants (boques de metro, parades de bus, contenidors, etc). Caldria un nou carril bici totalment en calçada, potser a la mitjana central remodelada que abans comentava, a l'estil del carrer Marina o Pg. de Sant Joan.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Avinguda Meridiana: pacificació?
En una entrevista recent amb no se quina regidora es parlava de l´actual carril bici (una direcció en cada costat sobre la vorera ) com d´un error a corregir (quan hi hagués calers), i es proposava un carril bidireccional a la mitjana o a un costat només.